eitaa logo
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
2.8هزار دنبال‌کننده
239 عکس
43 ویدیو
5 فایل
کانال معرفی بازی های کودک، نوجوان و بزرگسال @babazi_to ارتباط با ما: @babazi_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
47.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ 🔻کارگاه‌های بازی مادر و کودک و سرآغازی بر یک مادرانه ❇️ خانم حلیمه حسین‌زاده 🔻 رویداد آموزشی و بیان تجربیات فعالان بازی استان مازندران 📆۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 🔹جهت مشاهده و دانلود فیلم با کیفیت بالاتر از طریق لینک زیر اقدام نمایید 🔗 https://www.aparat.com/v/n633op5 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 @babaziclub
42.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ 🔻کتابخانه امیرحسین فردی، محور تفریح و نشاط محله میثم ❇️ آقای علی قیاسی 🔻 رویداد آموزشی و بیان تجربیات فعالان بازی خراسان رضوی (هسته‌های بازی‌محور محلات) 📆 ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ 🔹جهت مشاهده و دانلود فیلم با کیفیت بالاتر از طریق لینک زیر اقدام نمایید 🔗https://www.aparat.com/v/ykaw7mu 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 @babaziclub
آقای قیاسی.pdf
6.82M
🔅 پاورپوینت ارائه موضوع "کتابخانه امیرحسین فردی، محور تفریح و نشاط محله میثم" در رویداد روایت بازی استان خراسان رضوی (هسته‌های بازی‌محور محلات) 🔹جناب آقای قیاسی 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
40.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ 🔻بازی های فکری رومیزی، در خدمت پیوند نوجوان و والد ❇️ آقای غلام عباس زابلی 🔹سرفصل‌ها: 🔻 سایت‌های مرجع در حوزه بازی‌های رومیزی 🔻 انواع بازی‌های رومیزی 🔻 بازی رومیزی در جهان 📌 رویداد آموزشی و بیان تجربیات فعالان بازی استان یزد 📆 25 خردادماه ۱۴۰۲ 🔹جهت مشاهده و دانلود فیلم کامل و با کیفیت بالاتر از طریق لینک زیر اقدام نمایید. 🔗 https://www.aparat.com/v/zlg8189 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 https://www.aparat.com/babaziclub.ir 🆔 www.babaziclub.ir 🆔 @babaziclub
49.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ 🔻مصلی المهدی، پایگاه بازی بابلسر ❇️ آقای مقداد علیپور 🔻 رویداد آموزشی و بیان تجربیات فعالان بازی استان مازندران 📆 ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 🔹جهت مشاهده و دانلود فیلم با کیفیت بالاتر از طریق لینک زیر اقدام نمایید. 🔗 https://www.aparat.com/v/ifv7e06 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 @babaziclub
بابازی- شماره اول-8.pdf
3.3M
📣 ❇️ شماره اول دو هفته نامه منتشر شد.⬆️ 🔻فهرست مطالب اولین شماره : 🔶 هدف از بازی در کتابخانه سرگرمی نیست. 🔷 گِل بازی در مسجد 🔶کارکرد اجتماعی بازی چیست؟ 🔷 این فقط یک بازی نیست 🔶 تربیت کردن طبیعت خبر نمی‌کند 🔷 اسباب بازی چوبی با مولفه های تربیتی 🔶 کتاب بازی های مشارکتی 🔷 اردوی بازی محور 🔶 وضعیت ایران در حوزه مصرف بازی های رایانه‌ای چگونه است؟ 🔻 نسخه الکترونیکی دو هفته نامه بابازی، پنجشنبه ها در کانال بابازی ❇️ اگر شما هم می‌خواهید عضو افتخاری تحریریه دو هفته‌نامه بابازی شوید، تجربیات، خاطرات و یادداشت‌های بازی محور خود را جهت انتشار در هفته‌نامه به @babazi_admin ارسال کنید. 🔎 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 http://eitaa.com/babaziclub
❇️ کارکرد اجتماعی بازی چیست؟ 🔻تحلیلی متفاوت از نقش بازی های گروهی دوستانه 🔹بازی‌های فردی اگر چه باعث افزایش خلاقیت، هوش، اعتماد به نفس و... می‌شود اما این نوع بازی‌ها به تنهایی، برای انسان کافی نیست. آنچه که باعث شکوفایی فطرت می‌شود، بازی های گروهی است. بچه ها در بازی گروهی مکرر در معرض و قرار دارند، باید بین راستی و کجی و بین منفعت شخصی یا گروهی یک کدام را انتخاب کنند و همه این موقعیت ها عامل رشد و شکوفایی بچه هاست. 🔸در کنار این ویژگی، بازی های گروهی، کارکردهای هم دارند که معمولا در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها کمتر به آن توجه می شود. 🔸برای کارکرد اجتماعی بازی، باید کمی به عقب برگردیم؛ با پایان گرفتن دهه ۸۰ تقریبا در اکثر شهرها، گروهی کمرنگ شد و جایش را کاملا به بازی هاي و داد که فعلا از بیان آسیب های بازی دیجیتالی که مهمترینش غرق شدن بچه ها در و فاصله گرفتن از زندگی واقعی است عبور می کنیم. ❓اما سوال اصلی این است؛ 🔻با حذف بازی های گروهی محلی از کوچه و خیابان، ما چه ظرفیت های اجتماعی را از دست دادیم؟ 🔹 در گذشته بازی هاي بومی و محلی، جدای از دستاوردهای تربیتی، عامل انسجام اجتماعی و سازماندهی ، و در گروه های همسالان بود. بچه ها با یک نیاز فطری مشترک به نام‌ بازی و وارد گروه های دوستی می شدند و کم کم پایه های دوستی که کامل تر می شد، این گروه ها با هدایت معتمدین محله، وارد عرصه های دیگری چون تاسیس ، تیم های و حتی خدمات اجتماعی بزرگ تر می شدند و به این ترتیب، فردی و اجتماعی بچه ها، ذیل همین نظام اجتماعی شکل می گرفت. شاید به جرات بتوان گفت بسیاری از گروه های موثر اجتماعی، پایه شکل گیری ابتدایی شان همین گروه های بازی محلی بود. 🔸اگر تحلیل فوق را بپذیریم، دیگر مسئله راه اندازی نیست، بلکه مسئله اصلی اين است که ما یک نظام اجتماعی خودجوش محلی را از دست داده ایم که علاوه بر اینکه بستر تربیت های فردی بوده، عامل ورود کودکان و نوجوانان به گروه های اجتماعی با نیز بوده است! 🔹 با بیان این مسئله، بایستی فعالیت های بازی محور را مجدد بازخوانی کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا مسیری که در عرصه بازی پیش گرفته ایم، کمکی به شکل گیری گروه های دوستی در محلات می کند یا نه؟ ⬅️ ادامه دارد... 📝 حسن سلطانی، مدیر موسسه بابازی 🔻 دوهفته‌نامه بابازی، شماره ۱ ، بخش 💢 انتشار مطالب با ذکر منبع، بلامانع است. 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 http://eitaa.com/babaziclub 🆔 t.me/babaziclub 🆔 www.babaziclub.ir
هدایت شده از یارستان کودکستان
💌 شما هم به اختتامیه دومین رویداد کودکستان دعوتید! رویداد ملی یارستان کودکستان که با شعار شناسایی، ارتقا و حمایت از محصولات فاخر حوزهٔ کودک در مردادماه ۱۴۰۱ شروع به کار کرد، حال به ایستگاه پایانی دومین رویداد خود نزدیک می‌شود. اختتامیهٔ دومین رویداد، فرصتی است برای استشمام هوایی که اهالی تعلیم‌وتربیت، دغدغه‌مندان و فعالان حوزهٔ کودک در آن نفس تازه می‌کنند. ❓ در اختتامیه، منتظر چه برنامه‌هایی باشید؟ 🔸 اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز با حضور وزیر آموزش‌و‌پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت‌ کودک 🔸 نشست‌های تخصصی 🔸 بازدید از مجموعه‌های فعال حوزۀ کودک 🔸 تعامل و آشنایی با فعالان و اهالی تعلیم‌وتربیت کودک 🔸 نمایشگاه محصولات یارستان کودکستان 📆 زمان: ۲۵ و ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ 📍مکان: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 📬 از دغدغه‌مندان تعلیم‌وتربیت کودک دعوت می‌شود تا محفل ما را با حضور خود گرم‌تر کنند. ✔️ می‌توانید در ساعت‌های زیر از نمایشگاه محصولات برگزیده یارستان کودکستان بازدید نمایید: چهارشنبه، ۲۵ مرداد ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۶ پنج‌شنبه، ۲۶ مرداد ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۶ @yarestankoodakestan yarestankoodakestan.ir
❇️ تربیت‌کردن طبیعت خبر نمیکند... 🔹از موهبت های بازی در طبیعت، چالش‌هایی است که برای انسان‌ها و البته کودکان و نوجوانان رقم می‌زند و آنها را وادار به پیدا کردن راه حل میکند. این چالش ها در ضمن اینکه ما را دعوت به تلاش برای رفع مانع می کند ، منجر به رشد و شکوفایی هم می شود. 🔸در اردوی طبیعت دانش آموزی هفته پیش، بچه ها با یکی از این چالش‌های محیط طبیعی مواجه شدند و آن، روشن شدن فواره آبیاری چمن‌ها بود که باعث خیس شدن وسایل عده ای از بچه ها شد. 🔹در مواجه با این اتفاق دخترها به چند نحو مختلف واکنش نشان دادند: ♦️عده ای به سرعت وسایلشان را برداشتند تا از خیس‌شدن بیشتر جلوگیری کنند ( و بعد وسایل خیس را در آفتاب قرار دادند) ♦️چند نفر بخاطر خیس شدن وسایل شخصی‌شان گریه کردند! ♦️برخی هم به کمک دوستانشان آمدند و سعی کردند جهت فواره آب را عوض کنند. ♦️ بقیه هم ابتدا نظاره گر بودند و بعد به پیشنهاد مربی شروع به جابجا کردن وسایل دوستانشان کردند. 🔹به عبارتی در این اتفاق برخی حل مسئله آموختند و برخی کمک به دیگری را تجربه کردند. 🔸در پایان اردو بعضی از بچه‌ها با خنده و شوخی می گفتند دوستانمان دچار سیل شدند و ما رفتیم به سیل زده ها کمک کردیم. ♨️این اتفاق تنها گوشه‌ای از تربیت در طبیعت بود... 📝 ریحانه احمدزاده، کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی 🔻 دوهفته‌نامه بابازی، شماره ۱ ، بخش 💢نشر مطالب با ذکر منبع، بلامانع است. 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 http://eitaa.com/babaziclub 🆔 t.me/babaziclub 🆔 www.babaziclub.ir
42.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ 🔻لیگ بازی‌های مسجدی اردکان ❇️ آقای محمدرضا معصومی 🔻 رویداد آموزشی و بیان تجربیات فعالان بازی استان یزد 📆 ۲۵خردادماه ۱۴۰۲ 🔹 جهت مشاهده و دانلود فیلم با کیفیت بالاتر از طریق لینک زیر اقدام نمایید. 🔗 https://www.aparat.com/v/SRfnl 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 @babaziclub
❇️ کتاب بازی‌های مشارکتی 🔘بازی‌هایی برای اجرا در مدرسه و کانون فرهنگی 🔹گاهی اوقات آنقدر نتیجه بازی برای بچه ها مهم می شود که از فرایند بازی و دستاوردهای تربیتی حین بازی غافل می شویم. 🔸 البته هر رقابتی در بازی لزوما منفی نیست، رقابتی که منجر به تقویت روحیه مبارزه و دفاع کردن باشد اتقافا لازم است اما اگر به همین ظرافت ها توجه نشود بازی به مسابقه تبدیل خواهد شد و دیگر کارکرد آموزشی و تربیتی ندارد. 🔹کتاب بازی‌های مشارکتی شامل معرفی 40 بازی است که با هدف تقویت ارزش‌هایی مثل همکاری، مشارکت، مشورت و مهارت‌های حل مسئله تولید و چاپ شده است. 📝 ترجمه و تألیف: فرشته سبحانی 🔻 دوهفته‌نامه بابازی، شماره ۱ ، بخش 💢نشر مطالب با ذکر منبع، بلامانع است. 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 http://eitaa.com/babaziclub 🆔 t.me/babaziclub 🆔 www.babaziclub.ir
🔶 بازی‌سازی در مراکز کودکی 🔹از سلسله نشست‌های اختتامیه یارستان ۲ ♨️با حضور: 🔻آقای حسن سلطانی؛ مدیر موسسه بابازی 🔻آقای حامد تأملی؛ مدیر خانه خلاق و نوآور و عضو انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی 🔻 آقای صابر عبدالملکی؛ مدرس بازی، هوش و خلاقیت، دکتری برنامه‌ریزی درسی 📆 چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه، ساعت ۱۳ الی ۱۵ 📌مکان: تهران، خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان 🔗لینک مجازی: https://www.skyroom.online/ch/totak/pajohesh 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 http://eitaa.com/babaziclub 🆔 t.me/babaziclub 🆔 www.babaziclub.ir
🔴 ♦️ صادق کمیلی نژاد، مدیر شرکت توسعه هوش افزار کودک : «ســـال ۹۵ به عنوان خریدار اســـباب بازی با مسئله ای برخوردم، و آن هـــم این بود که اســـباب بـــازی که برای بچه هـــا می‌خریدم بعد از مدت کوتاهی خراب و دور انداخته می‌شـــد و به شاخصه خلاقیت و یادگیری خیلی توجه نشـــده بود. این مســـئله مرا به فکر فرو برد که آیا می‌شـــود اســـباب بازی با ماندگاری بیشـــتر و با محتـــوا تولید کرد؟» 🔻متن کامل مصاحبه به همراه معرفی سه اسباب بازی چوبی گروهی در شماره ۱، دو هفته نامه بابازی : 📌https://eitaa.com/babaziclub/332
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️روایت_بازی 🔻کافه‌بازی خونه‌مون، فرصتی برای تفریح بانوان ❇️ خانم فاطمه عظیمی پارسا 🔻 رویداد آموزشی و بیان تجربیات فعالان بازی خراسان رضوی (هسته‌های بازی‌محور محلات) 📆 ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ 💢 ارائه شده در دو بخش 🔹جهت مشاهده و دانلود فیلم با کیفیت بالاتر از طریق لینک زیر اقدام نمایید 🆔 https://www.aparat.com/v/nxx9g67 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 @babaziclub
خانم عظیمی.pdf
2.4M
🔅 پاورپوینت ارائه موضوع "کافه بازی خونه‌مون، فرصتی برای تفریح بانوان" در رویداد روایت بازی استان خراسان رضوی (هسته‌های بازی‌محور محلات) 🔹سرکار خانم عظیمی 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
29.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ 🔻عروج اندیشه، پیش‌دبستانی بازی‌محور ❇️ آقای محمد دایی 🔻 رویداد آموزشی و بیان تجربیات فعالان بازی استان یزد 📆 ۲۵خردادماه ۱۴۰۲ 💢 ارائه شده در دو بخش 🔹 جهت مشاهده و دانلود فیلم با کیفیت بالاتر از طریق لینک زیر اقدام نمایید. 🔗 https://www.aparat.com/v/o937jk2 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 @babaziclub
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ 🔻اردوی بازی محور در شهرستان شهر بابک کرمان 🔹 طی رصدهای انجام شده، فعال ترین هسته بازی محور این هفته به مجموعه "بازی ران" کرمان تعلق می گیرد. بازی ران ۲ اردوی دانش آموزی برای دختران و پسران دبستانی اجرا کرده است. به همین منظور به سراغ " بازیکن" این هفته آقای دانیال پاک نژاد مدیر مجموعه رفتیم و از او درباره هفته ای که گذشت پرسیدیم: 🔸« در هفته ای که گذشت یک اردوی بازی محور طراحی کردیم که در آن بچه ها در ازای بازی کردن امتیاز دریافت می کردند و با امیتازات شان می توانستند خوراکی تهیه کنند. بچه ها هیچ خوراکی ای در اردو نداشتند و باید با بازی این مسئله را حل می کردند. سه بازی رومیزی کهربا، دوز چهارسو، آقای تر و تمیز و یک بازی تحرکی به نام دوز حرکتی داشتیم. هر گروه باید یک نماینده انتخاب می کرد تا نماینده بازی ها را آموزش ببیند و بدون اینکه وسیله بازی را با خود ببرد، بازی را به بقیه اعضای گروه آموزش دهد. در مرحله بعد از هر گروه یک نفر برای اجرای هر بازی انتخاب می شد و هر چقدر که فرد بهتر می توانست بازی را اجرا کند امتیاز بالاتری می گرفت که به نوعی آن امتیاز سهم خوراکی هر گروه را مشخص می کرد. ما می‌خواستیم در قالب بازی نکات تربیتی مثل شیوه صحیح انتخاب نماینده، تصمیم گیری، کار گروهی، همدلی، تفکر و حل مسئله را به بچه ها منتقل کنیم. ما موفق شدیم حدود ۴ ساعت از اردوی بچه ها را با همین برنامه بازی محور به صورت جذاب و هیجان انگیز پیش ببریم.» 🔻 دو هفته‌نامه بابازی، شماره ۱ ، بخش 💢نشر مطالب با ذکر منبع، بلامانع است. 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 @babaziclub
بابازی- شماره دوم.pdf
3.42M
📣 ❇️ شماره دوم دو هفته نامه منتشر شد.⬆️ 🔻فهرست مطالب دومین شماره : 🔶 هسته های بازی محور محلی 🔷 بازی دل‌ها را به هم نزدیک کرد. 🔶مادرانه ای در قائمشهر 🔷 چگونگی راه اندازی کارگاه مادر و کودک 🔶 بازی، زبان مشترک کودکان ایرانی و عراقی 🔷 مدارس تاریخ در مزارع بازی 🔶 طبیعت، بستری برای تربیت 🔷 حسینیه کوچک من 🔶 تحول در روش تدریس یا خرید اسباب بازی ؟ 🔻 نسخه الکترونیکی دو هفته نامه بابازی، پنجشنبه ها در کانال بابازی ❇️ اگر شما هم می‌خواهید عضو افتخاری تحریریه دو هفته‌نامه بابازی شوید، تجربیات، خاطرات و یادداشت‌های بازی محور خود را جهت انتشار در هفته‌نامه به @babazi_admin ارسال کنید. 🔎 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 http://eitaa.com/babaziclub
❇️ ضعف های در مدارس چه بود؟ برای بهتر شدن آن چه باید کرد؟ 🔻طرح و یا همان اتاق در بهمن ماه سال ۹۷، با تجهیز ۱۰۰۰ پیش دبستانی و ابتدایی در ۱۰ استان افتتاح شد و قرار بود در صورت موفقیت این طرح در تمام مدارس ابتدایی سطح کشور اجرایی شود. 🔻حال پس از گذشت ۵ سال این سوال مطرح می شود : ❓ضعف های اتاق بازی در مدارس چه بود ؟ برای بهتر شدن آن چه باید کرد ؟ 🔺 برای پاسخ به این سوال به سراغ خانم محمدزاده، دکتری برنامه ریزی درسی رفته ایم، ایشان در ۵ بخش این موضوع را تحلیل و بررسی کرده و سوال ما را پاسخ دادند. ⬅️ مطالعه متن کامل در لینک زیر 🔗 https://B2n.ir/k94764 💢نشر مطالب با ذکر منبع، بلامانع است. 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 http://eitaa.com/babaziclub
❇️ هسته های بازی محور 🔻 راهکاری برای بازگشت به کارکردهای اجتماعی 🔸 در جمع بندی یادداشت شماره اول به این نکته اشاره کردیم که بازی های گروهی محلی در دهه های ۶۰ و ۷۰ علاوه بر تقویت مهارت‌های فردی بچه ها، عامل شکل گیری گروه های و اجتماعی افراد نیز بود و با از بین رفتن این بازی‌ها در محلات ما با بحران عدم عضویت کودکان ابتدایی و نوجوانان در گروه‌های همسالان روبه‌رو شده ایم. 🔸 اما در ادامه باید به این سوال پاسخ دهیم که با توجه به از دست دادن ساختار پیشین بازی‌های و غلبه سبک زندگی مدرن و گسترش بازی‌های ، چه جایگزینی برای بازی‌های گروهی ارائه کرده ایم؟ 🔹اگر از تاسیس قارچ گونه کافه های بازی مختلط و اتاق های فرار و بگذریم بررسی‌ها نشان می‌دهد که راهبرد فعالان دلسوز حوزه و و سازمان‌های حاکمیتی مرتبط با موضوع بازی و ، برای جبران خلاء بازی‌های میدانی تاسیس و است که در سال‌های اخیر در بسیاری از استان‌ها نمود و جلوه خوبی نیز پیدا کرده است اما این راهکار با همه مزایای خوبی که دارد به دلایل زیر نمی‌تواند خلاء بازی‌های محلی را جبران کند. 🔻 بودن خانه‌های بازی و شهربازی ها به تجاری شدن و گران کردن امر بازی و تفریح دامن می‌زند و خواه ناخواه قابلیت عمومی خودش را از دست می‌دهد. 🔻 عدم آسان محلی عملا باعث می‌شود که بسیاری از کودکان و نوجوانان امکان استفاده از این بازی‌ها را نداشته باشند. 🔻با توجه به اینکه خانه‌های بازی از اعضای یک نمی باشند این تلاش‌ها به تقویت گروه‌های دوستی محلی منجر نمی شود و صرفا می‌توانند مهارت‌های فردی بچه ها را تقویت کنند. ❓چه باید کرد؟ 🔹 بر خلاف اهمیت و پیچیدگی موضوع به نظر می رسد که راهکار برون رفت از شرایط موجود کار چندان پیچیده ای نیست، لازمه حل این مسئله به صحنه آوردن ظرفیت‌های مردمی و ایجاد هسته‌های بازی محور محلی می‌باشد. 🔹 هسته های بازی محور باید دارای چند ویژگی کلی باشند: 1⃣ و قابل دسترس برای عموم مردم محله باشند، لذا باید از مکان‌ها و ظرفیت های عمومی موجود محله مانند ها، ، ها، ، ، نماز خانه های آپارتمانی و ... جهت تامین زیر ساخت‌ها برای دایر کردن هسته های بازی محور استفاده کرد. 2⃣ محتوای بازی‌ها و خدمات ناظر به هویت باشد. 3⃣ راه اندازی هسته‌های بازی محور با های خرد و کوچک امکان پذیر باشد. 🔸 به نظر می رسد در صورت دنبال کردن چنین راهبردی از سوی فعالان بازی و سازمان‌های متولی، هسته های بازی محور علاوه بر اینکه می‌توانند خلاء بازی و تفریح و تشکیل گروه های دوستی در فضای واقعی را به طور سازماندهی شده در محلات جبران کنند، قابلیت تبدیل شدن به پایگاه اجتماعی محله را نیز خواهند داشت. 📝 حسن سلطانی، مدیر موسسه بابازی 🔻دوهفته نامه بابازی ، شماره ۲ ، بخش 🛑 انتشار مطالب با ذکر منبع، بلامانع است. 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی http://eitaa.com/babaziclub