امام صادق علیه السلام:
🔹الصَّبْرُ مِنَ اَلْإِيمَانِ بِمَنْزِلَةِ اَلرَّأْسِ مِنَ اَلْجَسَدِ فَإِذَا ذَهَبَ اَلرَّأْسُ ذَهَبَ اَلْجَسَدُ كَذَلِكَ إِذَا ذَهَبَ اَلصَّبْرُ ذَهَبَ اَلْإِيمَانُ.
🔸نسبت صبر به ایمان مانند نسبت سر به بدن است. پس اگر صبر برود ایمان نیز خواهد رفت.
📚 اصول کافی (باب ایمان و کفر)
جلد ۲ صفحه ۸۷
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 حال و هوای حضرت زینب و حضرت ام کلثوم پس از شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها)
▪️فریاد وا حسینا پر شد در این حوالی
▪️طفلان به گریه گفتند جای رقیه خالی
🎙حجت الاسلام والمسلمین #عالی
#شهادت_حضرت_رقیه سلام الله علیها
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يه كار جالب در پياده روى اربعين👌👌👌👌
🚫@bahaiyat🚫
🕸 ۲. بهاییت در ایران
🔹ب) بهاییان و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲
در پرونده سپهبد بهایی پرویز خسروانی، سند مهمی به چشم میخورد که عمق روابط حکومت پهلوی و بهاییان را نشان میدهد. این سند درباره قیام خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲ و حمایت علما و مردم قم از حضرت امام خمینی رحمه الله است که بهاییان پنج روز بعد از این واقعه با فرستادن نامه ای به سپهبد پرویز خسروانی، فرمانده ژاندارمری ناحیه مرکز، ضمن ابراز خوشحالی از این کشتار وحشیانه (که نهایت مدنیت و اخلاق آنان را میرساند) از سردمدار هم مسلک خود، به دلیل همکاری وی در این جنایت تشکر کردند:
تیمسار سرتیپ پرویز خسروانی، فرماندهی ژاندارمری ناحیه مرکز!
تاریخ یک صد و بیست ساله جهان بهایی، به خصوص در ایران، همواره مشحون از شهادت نفوس و تاراج دارایی و اموال آنان به دست اراذل و اوباش و به تحریک ارباب عمائم و یا افرادی نادان بوده است، ولی در خلال صفحات این تاریخ، همواره ستارههای درخشانی در مقامات دولتی وجود داشته اند که با توجه به وظایف اساسیه وجدانیه و اجتماعی خود، نوع دوستی و عدالت گستری نموده و به کرّات مانع تجاوز رجاله و یا علمای
بدعمل شده اند. در اثر همین حسن تشخیص و میهن دوستی و نوع پروری واقعی آنان در واقع آبروی کشور مقدس ایران تا اندازه ای محفوظ مانده و از سوءشهرتی که دیگران ایجاد نموده اند، کاسته شده است.
زحمات و خدمات و سرعت عمل تیمسار نیز در جلوگیری از تجاوز اراذل و اوباش و رجالّه کراراً در سنین اخیره در این محفل مذکور شده است، به خصوص در این ایام که بحمدالله اولیای امور نیز به رأی العین سوء عمل جهلای معروف به علم را مشاهده کرده و هر دیده منصفی رذالت و جهالت و پستی فطرت این افراد را گواهی میدهد.
یقین است عموم دوستداران مدنیت و علم و اخلاق و دیانت، زحمات تیمسار را با دیده احترام و تقدیر نگریسته و تاریخ امر بهایی آن جناب را در ردیف همان چهرههای درخشان حافظ و نگهبان مدنیت عالم انسانی ثبت و ضبط خواهد نمود. [۱]
با رجای تأیید
۲۰/۳/۱۳۴۲
منشی محفل
----------
[۱]: پرونده سپهبد پرویز خسروانی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۴۵
#بهائیت_و_حکومت
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
يك نفر مبلغ مبرز آن ها ترهاني است كه ذيلا مي خوانيد بتوانند در اين دوره (آن هم در ميان يك ملتي كه بزرگان عالم خواهي نخواهي در مقابل حقايق ديني آن ها تعظيم و فلاسفه قرن بيستم به فهميدن فلسفه ي دستورات عاليه ديانت آن ها افتخار مي كنند) موفق به اظهار اين گونه مهملات و مزخرفات و دعوت به اين گونه اوهام و خرافات شوند. ما براي اينكه بفهمانيم آن عبارات مسلسلي كه با لحن مخصوص از ماشين هاي تدليس اين شياطين اجتماعي و يا آلات سياسي اجانب براي مشوش كردن فكر مردمان بي اطلاع خارج و در كمال عجله رديف كرده و تحويل مردم مي دهند وقتي كه به كاغذ آمده و تنظيم مي شود چه حرف هاي بي معني و تركيبات خنده آوري است و مطلب از چه قرار است عين مذاكراتي را كه خود متكلم و عده ي كثيري از حضار آن را امضاء كرده اند بدون تصرف به معرض افكار عمومي مي گذاريم. (تا بداند مؤمن و گبر و يهود) (كاندرين صندوق جز لعنت نبود) بخوانيد و بخنديد. بخوانيد و گريه كنيد، بخوانيد و عبرت بگيريد بخوانيد و اعتراف كنيد كه بشر چقدر مي تواند مهمل بگويد و آنهائي كه مسخر اين مسخره ها مي شوند چقدر بيچاره و بدبخت هستند. اين ها عنوان عدم آزادي را بهانه ي مظلوميت خود قرار داده و در مقابل مردمان ساده قيافه حق به جانب به خود گرفته (نه نه من غريبم) در مي آورند. ولي خوشبختانه اين مجلس كه در كمال آزادي شروع و با نهايت اخلاق خاتمه يافت اين عذر مجعول را هم از دست آقايان گرفت.
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۵
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
«سوم: در كوچكى بود كه از طرف ميدان محل توپها كه آن را ميدان توپخانه و «اوتاغ نظام» (ديوان جنگ) مى ناميدند وارد آن ميدان مى شد و اين در در ديوار غربى ميدان سربازخانه واقع بود».
«ديوارهاى اين ميدان به اطاقها و حجراتى تقسيم مى شد كه محل سكونت سربازها بود. ديوار چهارم غربى اين ميدان را براى اعدام باب اختصاص داده بودند. دو عدد ميخ آهنى آورده بودند و بر همين ديوار ميان دو حجره از حجرات واقع در اين قسمت كوبيده بودند».
«آنگاه باب را از در اول وارد ميدان كردند و چون به روى آب انبار رسيدند، قدرى در آنجا توقف كردند؛ زيرا تعداد زيادى از اعيان و وجوه شهر در آنجا حضور داشتند.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۲
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
امام صادق علیه السلام:
🔹منْ أَتَاهُ أَخُوهُ اَلْمُسْلِمُ فَأَكْرَمَهُ فَإِنَّمَا أَكْرَمَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ .
🔸هركس مقدم برادر مسلمان خود را كه به او وارد شود گرامى بدارد و او را احترام کند، خداى عزّ و جلّ را گرامى داشته است.
📚 وسائل الشیعه (باب السادس عشر)
جلد ۱۶ صفحه ۳۷۶
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
☘ تصویری از حضور شهید رئیسی در ضریح مطهر دختر سه ساله اباعبدالله(علیه السلام)
دمشق، ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
🍃#شهید_جمهور
🚫@bahaiyat🚫
824.2K
سلام و شبتون بخیر
از مطالب کانالتون خیلی استفاده میکنم و به خیلی ها هم معرفی کردم
و از بابت اطلاع رسانیتون هم خیلی ممنونم
اما نکته ای که برام مهم و مبهمه اشخاص سرشناش بهائی و بابی توی این نظام هستن
و به چه کاری مشغولن ........ توی بخش فرهنگی ؟ تجاری؟ سیاسی؟ اقتصادی؟؟؟..و.و.و. ... آیا اونهائی که ....
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
سلام علیکم
پاسخ شما توسط استاد بزرگوار
🎙 حجتالاسلام #روزبهانی
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
پدرم هم با جمعى از دوستان بالاى پله اى كه مردم را به ميدان مى رسانيد قرار داشتند و همانجا هم محل توقف باب بود. پس پدرم با رفقايش جلو باب آمدند و از وى خواهش كردند كه از دعاوى خود دست بردارد و در شهرى كه اشتهار دارد كه مردم آن بيش از مردم ساير بلاد سادات و اشراف اهل البيت را احترام مى كنند خون خود را نريزد ولى او به گفته پدرم توجه نكرد و همچنان ساكت و آرام بود و علائم و نشانه هاى ترس وهراس و حواس پرتى در او ديده مى شد».
«در اين هنگام سه فوج سرباز در ميدان حاضر بودند:
«اول فوج چهارم تبريز»
«دوم فوج اختصاصى تبريز»
«سوم فوج كلدانى آشورى مسيحى موسوم به بهادران: (زيرا دولت ايران چند فوج لشكر از نصاراى آشورى داشت) ».
«فوج چهارم در سربازخانه و فوج اختصاصى و بهادران تحت سلاح بودند، اسم سركرده بزرگ فوج اختصاصى آقاجان بيك زنجانى بود و نام سركرده فوج بهادران سام
خان مسيحى بود».
«رئيس دربانان والى نزد سر كرده فوج اختصاصى آمده، حكم قاضى را به اعدام باب و رفيقش به او نشان داد. ولى سركرده مذكور از اطاعت حكم قاضى امتناع ورزيد.
عذر وى اين بود كه او مردى سرباز است و سرباز تابع احكام وزارت جنگ است و تنها از وزارت متبوعه خود بايد اطاعت كند و نمى تواند حكم غير وزارت متبوعه خود را اطاعت كند».
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۳
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۱)
خلاصهی سخنرانی مرحوم آیةالله محمدرضا فاکر در جشنواره کارآفرینان برتر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خراسان رضوی در تاریخ ۱۳۸۷/۵/۵
خداوند تبارک و تعالی را سپاسگذارم که به من توفیق عنایت کرد از فیض حضور در این مجلس محترم بهرهمند شوم. برای رساندن پیام و مقصودم مقدمهای را عرض میکنم.
در شهر مقدس مشهد، در فاصلهی بین محلهی عیدگاه و پائین خیابان، محلهای است که در قدیم به آن میگفتند محلهی «جدیدیها». یک آبانباری هم در آنجا بود (که هنوز آثارش هست) بهنام آبانبار جدیدیها. من در دوران طفولیتم هزاران بار از آن مسیر رفتوآمد داشتهام. منظور از «جدیدیها» یهودیان تازهمسلمانشده بودند که «جدیدالاسلام» شمرده میشدند. این یهودیان ظاهراً حدود ۱۵۰ سال قبل اعلام مسلمانی کردند، (۱) یک مدتی در آن منطقهای که بودند بهعنوان مسلمان جا افتادند، بعد از آنجا هجرت کردند، رفتند به شهرهای دیگر، جاهای دیگر، و در آنجا با مسلمانان دیگر مخلوط شدند! و کمکم رد آنها گم شد. من خانههای آن یهودیها را دیدهام، در نزدیکی همان محله هم بودهام، به تمام محله کاملا واقفم
(۱)اندیشکده: با توجه به زمان وقوع حادثه، که ٢٧ مارس ۱۸۳۹ میلادی نقل شده، و زمان انجام این سخنرانی که ۵ مرداد ۱۳۸۷ شمسی بوده، فاصله باید حدود ۱۷۰ سال بوده باشد و عدد ۱۵۰ سال از سوی مرحوم آیةالله فاکر بهصورت تقریبی بیان شده است.
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۲)
🔹دربارهی «یهودیان جدیدالاسلام مشهد»بیشتر بدانیم:
مهدیگرایی افراطی میراث یهودیان مخفی مشهد
یهودیان مخفی مشهد
خراسان پایگاه یهودیان مخفی
یهودیان مخفی به مثابه یک سازمان اطلاعاتی
توضیحاً عرض میکنم: تاریخ نشان میدهد که در همین محله چندسال قبل از آن که میرزا علیمحمد باب اعلام بابیت کند شاید چندهزار یهودی اعلام کردند که مسلمان شدهاند!! این مسأله شاید مربوط به حدود ۱۵۰ سال قبل باشد! مردم مشهد جشن بسیار مفصّلی گرفتند، سراسر شهر گلباران و جشن باران شد، شاید چندهزار یهودی مسلمان شده بودند. مایهی عزّت و افتخار بود! هرکدام از این یهودیها اسمشان را عوض کردند و اسم مسلمانی برای خودشان انتخاب کردند، و بالاخره شروع کردند به یک زندگی جدید.
چند سال بعد از این حادثه میرزا علیمحمد باب اعلام بابیت کرد، و اکثر همین شاید چندهزار یهودی، بهائی شدند!! البته یک تعدادشان هم مسلمانهای خوبی ماندند، و هنوز هم بچههایشان هستند.
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
آنگاه رئيس دربان جلو سركرده فوج مسيجى آمد و حكم قاضى را به وى نشان داد.
او اطاعت كرد و يك دسته از فوج را كه به اصطلاح عثمانيها «بلوك» ناميده مى شد براى انجام حكم قاضى تعيين كرد.
سردسته آنها (غوج على سلطان) مسلمان طسوجى خوئى بود.
پس سردسته مذكور دسته خود را به سه صف تقسيم كرد و سپس باب و رفيقش را از مستحفظين تحويل گرفته، آنها را در قسمت چهارم ميدان جلو آن دو ميخ آهنى سابق الذكر آورد. با ريسمان محكمى دو شانه آنها را محكم بستند و سپس آنها را بقدر سه ذرع از روى زمين بالا كشيدند.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۳
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
🕸 ۲. بهاییت در ایران
ج) بهاییان و جمهوری اسلامی ایران
با پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت نفوذ و چپاول از فرقه بهاییت گرفته و امید آنان به ناامیدی تبدیل شد. ازاین رو، دشمنی بهاییت با نظام اسلامی را میتوان امری طبیعی دانست؛ مانند دشمنی امریکا و اسرائیل با این انقلاب، ولی از آن جهت که بهاییت مدعی است با سیاست رابطه ای ندارد و تکلیف بهاییان در برابر حکومتها اطاعت و تسلیم است، برای پرده برداری از کنشهای سیاسی آنان و اثبات دروغ بودن این ادعا این موضوع را بررسی میکنیم.
از آنجا که قوانین جمهوری اسلامی بر پایه شریعت شکل گرفته است و
دین اسلام گمراه شدن بندگان خدا را برنمی تابد و از سوی دیگر، تبلیغ بهاییت مصداق آشکار گمراه کردن مردم به شمار میرود، بر اساس این قوانین، تبلیغ بهاییت غیرقانونی است و بهاییان حق فعالیت تبلیغی را ندارند. البته پیروان این فرقه میتوانند بدون تبلیغات، به شعائر دینی خود عمل کنند و نظام اسلامی برای آنان مزاحمت ایجاد نخواهد کرد.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۴۶
#بهائیت_و_حکومت
🚫@bahaiyat🚫