✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۶)
🔹در کلاسهای خودشان، به اینها درس مهر و محبت و عشق و دوستی و فداکاری و نمیدانم از این حرفهای قشنگ میدادند! ولی ته قضیه درآمد که گردانندگان این کار مسلماننماهای فعلی، بهائیهای سابق و احتمالاً یهودیهای اسبقند!
معلوم میشود این خطر هم خطر بزرگی است، ما دائماً هدف قرار میگیریم و نمیدانیم از کجا! به ما دائماً تیراندازی میشود، ولی نمیدانیم از کدام سو! ملت ما، مردم ما، افراد انقلابی ما در معرض آماج ترورهای فکری و فرهنگی و غیره قرار میگیرند و ما نمیدانیم این تیرها از کجا میآیند! این پوست خربزهها را چه کسی زیر پای بچههای ما میاندازد، زیرا آنها که ما را میزنند در میان جمعیت ما پنهانند! و ما اینک (بعد از ۱۵۰ سال) هیچ گزارشی نداریم که آنها در اصل چند نفر بودهاند؟ الان چند نفرند؟ زیادتر شدهاند یا کمتر شدهاند؟ کجاها رفتهاند؟ اسمهایشان را چهطوری عوض کردهاند؟ و شناسنامههای جدیدشان را چهجور گرفتهاند؟ الان کجا هستند؟ چه میکنند؟ چهجور با هم متحد و منسجم شدهاند؟
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔸۳. بحران نامشروع بودن بیت العدل
یکی دیگر از مشکلات بهاییت، مشروعیت نداشتن بیت العدل به عنوان مهم ترین و بالاترین نهاد مذهبی این فرقه پس از مرگ شوقی افندی و پی آمدهای بحران ساز آن است. امروز پس از پنجاه سال از آغاز به کار اولین بیت العدل، این تشکیلات گسترده به جز توجیههایی بی ارزش، برای مخالفان خود که بسیاری از آنها به بهاییت معتقدند، پاسخی نیافته است.
عبدالبهاء، در پایان عمر، در لوحها و وصیتهای خود برای رهبری بهاییان، قرار تازه ای نهاد و سلسله ولایت امرالله را ساخت. او در این لوحها مدعی شد که اولیاء امر بهایی ۲۴ نفرهستند:
در هر دوری اوصیا و اصفیا دوازده نفر بودند؛ در ایام حضرت یعقوب، دوازده پسر بودند و در ایام حضرت موسی، دوازده نقیب رؤسای اسباط بودند و در ایام حضرت مسیح، دوازده حواری بودند و در ایام حضرت محمد، دوازده امام بودند. ولکن در این ظهور اعظم، ۲۴ نفر هستند دو برابر جمیع؛ زیرا عظمت این ظهور چنین اقتضا نماید. [۱]
این افراد یکی پس از دیگری خواهند آمد و هریک باید جانشین خود را معین سازد. ایشان روشن کننده آثار بهایی و رهبر همگان و رئیس همیشگی مجلس بیت العدل هستند. [۲] بر اساس این نوشته، نخستین ولیّ امر، شوقی افندی است و پس از او ۲۳ نفر سلسله اولیاء امر، در نسل پسر او خواهند بود.
شوقی افندی با لقب «ولی امرالله» میبایست برابر دستورهایی که
عبدالبهاء از آیات بهاءالله استخراج کرده بود، در بالاترین پست بیت العدل، به عنوان تنفیذکننده قوانین مصوبه، حضور داشته باشد. دستور عبدالبهاء این بود:
... ولیّ امراللّه رئیس مقدس این مجلس و عضو اعظم ممتاز لاینعزل [است] و اگر در اجتماعات بالذات حاضر نشود، نایب و وکیلی تعیین فرماید.... این بیت عدل مصدر تشریع است و حکومت قوّه تنفیذ. تشریع باید مؤیّد تنفیذ گردد و تنفیذ باید ظهیر و معین تشریع شود. [۳]
---------
📗[۱]: مفاوضات، نسخهPDF از کتابخانه الکترونیکی جامع آثار بهایی، صص۴۵ و ۴۶.
📗[۲]: احمد یزدانی، نظر اجمالی در دیانت بهایی، لجنه ملی نشریات امری، ۱۳۲۷، ص ۶۶.
📗[۳]: گنجینه حدود و احکام، ص ۱۲۸؛ بدیع، ص ۲۱۷.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۵۳_۱۵۴
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده(عبدالله خان - اولا در عرايض بنده در جملات قبل به هيچ وجه تباين با اصل زمينه و اظهار ندارد سئوال به عكس هم نظر به اظهار خود آقا جائز است و اين هيچ مربوط تعصب ندارد زيرا كه كاملا بي طرفي را منظور مي كنم وسياق ظاهري عرايض من دال بر اين است كه به هيچ وجه شائبه تعصب در او مترتب نخواهد بود و اين منطقي كه منظور نظر شده است يعني صحبت صحيح كه سياق او در نزد اهل صحبت و محاوره ثابت و محقق باشد و چون مقصود بنده تحري حقيقت است آنچه را كه [ صفحه 10] اديان در عالم بشر وجود دارد و دين مي گويند وعده ي هر يك در ظل آن دين متمسك و معتقدند در اين صورت اظهار كتاب اقدس كردن با جملات مذكوره قبل و با زمينه اوليه كه طرح شده است به هيچ وجه تباين و تخالف نخواهد داشت. آقاي خالصي - از لغو تعصب كه از آقاي سائل ظاهر شد كمال تشكر دارم خوب است به حرف هاي خالي از معني خودمان را مشغول نكنيم تكرار مي كنم عرايض خود را مي گويم جواب از سئوال بدهيد و مجددا تكرار سئوال مي كنم - فرموديد كدام يك از كتب پنج گانه (كه حضرت عالي شش فرموديد) كدام يك بر حق است فرع سه مطلب اول است اعتراف به خدا قائل شدن به صفات او معتقد شدن به لزوم ارسال رسل آيا در اين سه مطلب اعتقاد داريد يا نه اگر معتقد نبوديد چرا سئوال از مرتبه چهارم نموديد اگر معتقد هستيد به چه نحو اعتقاد داريد مستدعي هستم بدون اشتغال به حرف هاي غير مفيد اين سئوال را جواب بفرمائيد
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، صص۱۰_۱۱
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
امیرالمومنین امام على عليه السلام:
🔹أفضَلُ العِبادَةِ الزَّهادَةُ
برترين عبادت، دل بركندن از دنياست
📚غررالحكم حدیث ۲۸۷۲
🔹پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در دعايى كه پيوسته مى خواند ـ :
اللّهُمَّ... لا تَجعَلِ الدنيا أكبَرَ هَمِّنا و لا مَبلَغَ عِلمِنا
پروردگارا... دنيا را بزرگترين همّ ما و نهايت دانش ما قرار مده
📚ميزان الحكمه ج۴ ص ۱۱۱
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸تناقضات فاحش حسینعلی نوری در خاتمیت پیامبر: اعتراف یا فریب؟
حسینعلی نوری در مورد خاتمیت پیامبر اسلام تناقضات آشکاری از خود نشان داده است. او از یکطرف ادعای نبوت خود را در تضاد با خاتمیت پیامبر اسلام قرار میدهد و در عین حال، در موارد دیگری، بهطور صریح به خاتمیت پیامبر اسلام اذعان میکند.
حسینعلی در ﻣﻮرد ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن ﻧﯿﺰ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ:« چناچه اھﻞ ﻓﺮﻗﺎن«ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن»را ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯽ که ﭼﮕﻮنه مثل امم قبل به ذکر خاتمیت نبیین ﻣﺤﺘﺠﺐ گشته اﻧﺪ.»
با این حال، در موارد متعدد به خاتمیت پیامبر اسلام اعتراف میکند. بهطور خاص، در کتاب اقتدارات، صفحه ۱۹۵، او به صراحت به خاتمیت رسول اکرم اشاره میکند: «فانظر فی الیقین ثم فی کتب اخری لِتَرَی وَ تَعْلَمَ مَا اعْتَرَضَتْ بَهِ مِنْ قَبْلُ عَلَی مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ وَ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ»، به معنای: «پس در یقین و سپس در کتابهای دیگر بنگر تا ببینی و بدانی آنچه که پیشتر از این بر حضرت محمد صلوات الله علیه وآله رسولالله و خاتم النبیین اعتراض میکردند.» او همچنین در کتاب بدیع، صفحه ۱۱۷، چنین میگوید: «خاتم النبیین از محکمات کتاب رب العالمین است.»
استنتاج کلی این است که تناقضات فاحش حسینعلی نوری در مورد خاتمیت پیامبر اسلام نه تنها به نقد جدی نیاز دارد، بلکه نشاندهنده مشکلات عمیق در سازگاری و انسجام آموزههای اوست. این تناقضات میتواند به عنوان مبنای برای بررسیهای بیشتر و تحلیلهای دقیقتری در مورد اعتبار ادعاهای نوری و آموزههای بهائیان مورد استفاده قرار گیرد.
#بهاءالله
#حزب_بهائیت
#فرقه_انحرافی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔸۳. بحران نامشروع بودن بیت العدل
پس از درگذشت شوقی افندی، جامعه بهایی رهبری از نسل بهاءالله نیافت و بسیاری از بهاییان بدون توجه به اهمیت ولیّ امر در نظم
اداری امرالله، رهبری بیت العدل را بدون ولیّ امر پذیرفتند، درحالی که بنا به نظر شوقی، بیت العدل بدون وجود ولیّ امر، سازمانی فلج بود:
مؤسسات سه گانه الواح مبارک وصایا: ولی امرالله مبین آیات الله است، بیت عدل عمومی (بین المللی) قانون گذار است و ایادی امرالله از راه تحقیقات و نمونه بودن زندگی و منش خود به تدریس و تبلیغ میپردازند. چنانچه یکی از این مؤسسات از فعالیت بازماند، نظم اداری امرالله فلج خواهد شد. [۱]
بخشی از بهاییان که بهاییان ارتدکس نامیده میشوند، بیت العدل حیفا را به دلیل نداشتن ولیّ امری که از هر خطایی در امان باشد، فاقد مشروعیت میدانند. بیت العدل به صورت کاملاً غیرقانونی به جای ولیّ امر بر بهاییان حکم میراند و با راهکارهای قرون وسطایی راه هرگونه انتقاد را بر خود بسته است. این نهاد، مبارزه وسیعی را با بهاییان ارتدکس آغاز کرده است، ولی جامعه بهاییان ارتدکس با ارائه متون انکارنشدنی، بی اساس بودن و
مشروعیت نداشتن آن را بر همگان آشکار ساخته اند. ناگفته نماند که هر چند بهاییان ارتدکس با این مبارزه، بنای بیت العدل را فرو پاشیدند، ولی متأسفانه خودشان نیز در چنبره توهمها منتظر تحقق وعدههای دروغین عبدالبهاء نشسته اند. در وب سایت بهاییان ارتدکس ایران آمده است:
در حال حاضر که نزدیک به زمان نزول کتاب مستطاب اقدس است و احکام آن هنوز کاملاً اجرا نمی شود، وضع احکام جدیدی مورد ندارد، لهذا بیت عدل عمومی یا بیت عدل اعظم (حقیقی) در آینده در میقات معین بنا به اراده الهی منطبق با مفاد الواح وصایای حضرت عبدالبهاء تشکیل خواهد شد. [۲]
----------
📗[۱]: روحیه مکسول، یادداشتهای حیفا سخنان شوقی افندی، ص ۲۹.
📗[۲]: دریافت از سایت بهاییان ارتودکس ایران به آدرس: http: //www. iranbahai. blogfa. com
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۵۵-۱۵۶
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
41.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معرفی خدمات ایتا در اربعین
🚫@bahaiyat🚫
36.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | اربعین، بینظیر دورانها
✏️ رهبر انقلاب: این راهپیمایی اربعین است که حقیقتاً یک حادثهی بینظیری است؛ ما نه فقط در دوران خودمان در دنیا، بلکه در تاریخ هم سراغ نداریم یک چنین اجتماعی، یک چنین حرکتی را هر سال، و هر سال گرمتر از سال قبل اتّفاق بیفتد؛ بینظیر است.
✏️ این حرکت حسینی در گسترش معرفت به امام حسین (علیه السّلام) نقش دارد. اربعین با این حرکتی که عمدتاً بین نجف و کربلا در راهپیمایی هر سال به وجود میآید بینالمللی شد؛ چشمهای مردم دنیا به این حرکت دوخته شد؛ امام حسین (علیهالسّلام) و معرفت حسینی به برکت این حرکت عظیم مردمی بینالمللی شد، جهانی شد. ۱۳۹۸/۶/۲۷
#امام_حسین_علیه_السلام
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
ولى از نظر منابع بهائى، جسد على محمد شيرازى خوراك درندگان و حيوانات نشد. چنانچه عباس افندى در كتاب: مقاله شخصى سياح [۱] و عبدالحسين آواره در كتاب:
كواكب الدريه [۲] به آن تصريح كرده اند، ولى ميرزا يحيى صبح ازل در كتاب: «مجمل بديع فى وقايع ظهور منيع» مى نويسد:
«پس از واقعه مذكور (اعدام باب) حاجى سليمان خان اشخاصى را مهيا نمود كه آن جسد را با مرفوع آقا محمد على برداشته و تفويض به او كنند. نظر به آنكه از ضرب گلوله با هم آميخته شده بود در يك صندوق نهاده و پيچيدند. بدين واسطه حقير هم تصرفى ننموده در همان صندوق در يك جا به امانت بود تا آن كه دزديدند. از قرار معلوم پيراهن و لباس ايشان را كنده بودند. چون عادت ايرانيان است، بر خلاف يهود كه قرعه به پيراهنى زدند (كذا؟ ) و زير جامه اى كه با ايشان بود نشانه تير شده بود. حاجى سليمان خان آورده بود».
بر اين اساس ميرزا يحيى خود اظهار بى اطلاعى از هر چيز حتى جسد و كفن حرير و محل دفن مى نمايد. ديگر آنكه بيان ميرزا يحيى در اينكه جسد را «دزديدند» نكته اى است كه هيچ جا ديده نشده و بدون شك هر چند تصريح نشده، منظوراز كسانى كه جسد را «دزديدند» دشمنان او يعنى بهائيه، پيروان ميرزا حسينعلى بهاء اللَّه بوده اند والا مسلمين توجهى به جسد نداشتند و اگر دسترسى پيدا مى كردند على رؤس الاشهاد آنرا از ميان مى بردند و از كسى ترس نداشتند.
📗[۱]: ص ۶۳
📗[۲]: ج ۱، ص ۳۶۸ و ج ۲، صص ۸۵- ۹۵
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۶
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اهمیت سفر اربعین حسینی
.امام زمان ارواحنافداه که ظهور میکنند خودشون به جدشان امام حسین علیهالسلام معرفی میکنند
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 اعلام برائت جامعه کلیمیان ایران از جنایات رژیم صهیونیستی
🎬 یهودا گرامی، خاخام ارشد جامعه یهودی ایران: «ما امروز اینجا جمع شدهایم تا از اتفاقاتی که متأسفانه توسط گروهی از افرادی که خود را یهودی مینامند، رخ میدهد، اعلام برائت کنیم. ما با تمام قدرت جدایی خود را از هرگونه ایده سیاسی، بهویژه ایده صهیونیسم، اعلام میکنیم.»
#کلیمیان
#یهودی
#صهیونیست
#غزه
#طریق_القدس
🚫@bahaiyat🚫
امام صادق علیه السلام:
🔹 منْ تَرَكَ زِيَارَةَ اَلْحُسَيْنِ، وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى ذَلِكَ إِنَّهُ قَدْ عَقَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، وَ عَقَّنَا وَ اِسْتَخَفَّ بِأَمْرٍ هُوَ لَهُ ...
🔸 کسی که زیارت حسین (علیه السلام) را ترک کند در حالی که میتوانسته انجام دهد، او عاق رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) و ما اهل بیت (علیهمالسلام) است و کاری را که برای او بوده سبک شمرده است.
📚 وسائل الشیعة (باب الرابع عشر)
جلد ۱۴ صفحه ۴۲۹
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
۳ ژوئن ۱۹۸۲ رژیمصهیونیستی به بهانه زخمیشدن شلومو آرگوف، سفیر اسرائیل در و لندن بهدست گروهی فلسطینی، با صدهزار سرباز به جنوب لبنان حمله کرد و ۴۰هزار فلسطینی و لبنانی را به شهادت رساند...
آنها که بخاطر زخمیشدن ۱ نفر ۴۰ هزار نفر را در کشور دیگر قتلعام میکنند توقع خویشتنداری دارند؟
#صهیونیست
#بهائیت_حامی_صهیونیست
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
در حالى كه طبق نوشته عبدالحسين آواره در كتاب: «كواكب الدريه» نعش على محمد شيرازى توسط سليمان خان افشار از خندق دزديده شد. نخست به كارخانه حرير بافى «حاج احمد ميلانى» بابى برده شد و سپس از آنجا به تهران و پس از مدت حدود ۶۰
سال بعد به حيفا- اسرائيل- حمل، و در محل مخصوصى به نام «مقام اعلى» دفن گرديد.
آقاى عبدالحسين نوائى در تحليل نهائى اقوال مذكور، به نتيجه اى اشاره كرده است كه ذكر آن در اين مقام مناسب به نظر مى رسد:
وقتى كه انسان با مراجعه به كتب ايشان جزئيات امر را مطالعه كند فكر مى كند كه از جسدى مشبك و پاره پاره بعد از اين چند سال چه مى ماند و از آن گذشته جسد موميائى نشده چطور نمى پوسد و بوى نمى گيرد. در صورتى كه جسد انسانى پس از يكى روز متعفن مى شود به حدى كه از تحمل آدمى خارج مى گردد. هرگز بدين مطالب، عقل سليم تسليم نمى شود و آنچه نقل شد صرفاً براى نشان دادن كليه عقايد مختلف است والا طبيعى ترين مطلب همان است كه در طى سه روز افتادن در خندق جانوران چيزى از آن باقى نگذاشته اند. [۱]
----------
📗[۱]: فتنه باب، ص ۱۴۶
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۷
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۱. نظام و تشکیلات اداری
🔸اشاره
آنان که بهاییت را همچون یکی از گروههای سیاسی معرفی میکنند، سخن به گزاف نگفته اند. تشکیلات اداری بهاییت، درست مانند یک سازمانی سیاسی، اعضا و طرفداران خود را کنترل میکند و در فرصتهای مناسب از آنها بهره میگیرد. بهاییت به صورت تشکیلاتی و سازمانی اداره میشود و هیئتی نه نفره تحت عنوان بیت العدل سرپرستی فرقه را برعهده دارند.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۵۷
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۷)
من نمیخواهم مسأله را خیلی امنیّتی کنم. ولی خیلی هم شوخیبردار نیست! نگهداری نظام اسلامی در بین این امپریالیستهای گردنکش و سفّاک بینالمللی نیازمند هوشیاری و بیداری زیادی است، خیلی بیشتر از آنچه ما فقط در شعارها به آن میپردازیم! در این مسائل جای سیاهنمایی و سفیدنمایی نیست! جای رأفت و گذشت نیست. مسلمان باید «رحماء بینهم» باشد و «أشداء علی الکفار». این انقلاب را نمیتوان با غفلت یا خدای نکرده تغافل بهدست دشمن سپرد!
یا مکن با پیلبانان دوستی … یا بنا کن خانهای در خورد پیل
امیدوارم خدای تبارک و تعالی به همهی ما توفیق جهاد فی سبیل الله را از راه تقوی، بیداری، هشیاری، امامشناسی، دشمنشناسی و قطع دست مستکبران عنایت بفرماید.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
منبع: کتاب «چهار مقاله در زمینه بهائیت»، چاپ دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صفحات ۱۰۳ تا ۱۱۰.
سخنرانی بسیار مهم آیةالله فاکر دربارهٔ یهودیان جدیدالاسلام👇
https://jscenter.ir/other-topics/crypto-judaism/13392
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
عبدالله خان - اولا معتقد به وحدانيت حضرت الوهيت و به حكم عقل لزوم مربي براي كافه بشر از نقطه نظر وجود مطلق و فضل منبسط قائلم ولي صحبت من نظريه تحري حقيقت در محضر آقا براي تعدد انبياء است كه تمام آن ها كه قبلا نذكر و معروض شد همان مقام مربي را دارا خواهند بود من جميع آثار و صفات يا اينكه بعض من دون بعضا. آقاي خالصي - مستدعي هستم از حضرت سائل بعد از اين عباراتي واضح تر بفرمايند كه هر كس آن ها را بفهمد و به هيچ وجه نوع غموض و ابهام نداشته باشد حضرت سائل معترف به وحدانيت الهي جل و علا هستند بنده هم معترفم در بين سئوال فرمودند كه مربي داراي صفات الهي است كلا يا من بعض الجهات در اينجا ناچارم به مناسبت همين عبارت از حضرت سائل سئوال كنم كه معناي وحدانيت چيست و آيا معتقد شدن به وحدانيت نافي شرك است يا نه و آيا غير از ذات حق جل و علا كه [ صفحه ۱۱] احاطه ي تام و تمام به تمام موجودات خود دارد الهي هست يا نه و آن صفاتي كه فرمودند مربي دارد يا ندارد مراد چيست؟
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۱۲
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️اولین مرحله نابودی اسرائیله ...
🎙 مداحی حماسی آقای سیدمحسن #بنیفاطمی
🚫@bahaiyat🚫
سلام...
آیابهائیت دچار تناقض ذاتی نیست؟؟
چون معتقد به نوآوری دین است درحالی
که خودش براحتی قربانی نوآوری بعدی
میشود..
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
سلام علیکم
بله دقیقا بهائیت دچار تناقضات متعدد است
🚫@bahaiyat🚫