eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.1هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠أَبِي ره قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ اَلْبَزَنْطِيِّ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ كَثِيرٍ اَلنَّوَّاءِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ نُوحاً رَكِبَ اَلسَّفِينَةَ أَوَّلَ يَوْمٍ مِنْ رَجَبٍ فَأَمَرَ مَنْ مَعَهُ أَنْ يَصُومُوا ذَلِكَ اَلْيَوْمَ وَ قَالَ مَنْ صَامَ ذَلِكَ اَلْيَوْمَ تَبَاعَدَتْ عَنْهُ اَلنَّارُ مَسِيرَةَ سَنَةٍ وَ مَنْ صَامَ سَبْعَةَ أَيَّامٍ أُغْلِقَتْ عَنْهُ أَبْوَابُ اَلنِّيرَانِ اَلسَّبْعَةُ وَ مَنْ صَامَ ثَمَانِيَةَ أَيَّامٍ فُتِّحَتْ لَهُ أَبْوَابُ اَلْجَنَّةِ اَلثَّمَانِيَةُ وَ مَنْ صَامَ خَمْسَةَ عَشَرَ يَوْماً أُعْطِيَ مَسْأَلَتَهُ وَ مَنْ زَادَ زَادَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ. 🔹 كثير نوّاء از امام صادق (عليه السّلام) نقل كرده است كه فرمود: حضرت نوح (عليه السّلام) روز اوّل ماه رجب سوار كشتى شد، و به همراهان خود فرمان داد آن روز را روزه بگيرند، و فرمود هر كس اين روز را روزه بگيرد، آتش دوزخ به فاصلۀ يك سال راه از او دور مى شود، و هر كس هفت روز روزه بگيرد هفت در دوزخ به روى او بسته مى گردد، و هر كس هشت روز روزه بگيرد درهاى هشتگانۀ بهشت به روى او گشوده مى شود، و هر كس پانزده روز روزه بگيرد حاجتش روا مى گردد، و هر كس بر اين بيفزايد خداوند بر پاداش او خواهد افزود. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال / ترجمه انصاری ؛ ج ۱ , ص ۱۰۷ علیه السلام 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📨 ماه رجب از اوقات دعا (دعا نمودن و خواندن ادعیه) مى باشد و حتى در زمان جاهليت (قبل از اسلام) به اين مطلب مشهور بوده و مردم آن زمان منتظر اين ماه بوده تا در آن دعا كنند. ✍️ میرزا جواد 🌙حلول ماه پربرکت رجب گرامی باد 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای حل مشکلات ، بهترین آنها که خود ما حس کرده ایم و به حاجت های خود رسیده ایم چهار چیز است: نذر گوسفند برای فقراء ، مداومت بر قرائت حدیث کساء ، صدقه و ختم صلوات 🕍 طرح مزار آیت الله بهاءالدینی ، قم ، حرم مطهر ، مسجد اعظم 💀@bahaiyat💀
🕸بابيت، مهدويت الف: اتكاء به شيخيه على محمد شيرازى در كودكى و نوجوانى، بنا به تصريح محمد نبيل زرندى در كتاب: «تلخيص تاريخ نبيل» (١) و ميرزا ابوالفضل گلپايگانى در كتاب: «كشف الغطا» (٢) و اشراق خاورى در كتاب: «گنجينۀ حدود و احكام» (٣) و مقالۀ: «نفحات مشكبار» (۴) و رسالۀ: «ايام تسعه» (۵) و كتاب: «رحيق مختوم، (۶) و كتاب: «قاموس توقيع منيع» (٧) و عبدالحسين آواره در كتاب: «كواكب الدريه» (٨ )و فاضل مازندرانى در كتاب: «اسرار الآثار خصوصى (٩) و كتاب ظهور الحق (١٠)»، و احمد يزدانى در كتاب: «نظر اجمالى به ديانت بهائى (١١)» و على اكبر فروتن در كتاب «درس نهم اخلاق (١٢)»، به سفارش و خواستۀ دائى خود در سن ۶ تا ٨ سالگى در مدرسۀ «قهوۀ اولياء» شيراز، به مجلس درس شيخ عابد كه از شاگردان شيخ احمد و شيخى مشرب بوده مى‌رفته است. و مدت ۵ سال به تحصيل قرائت و كتابت فارسى مشغول بوده است و سپس با توجه به تأثيراتى كه «شيخ عابد» بر روح و فكر او بجاى گذارده بود و عليرغم ميل دائيش، در حالى كه بيش از ٢٠ سال از عمرش نگذشته بود، به كربلا رفت و به تصريح «فاضل مازندرانى»: «در محضر سيد رشتى مسائل عرفانى و تفسير و تأويل احاديث و آيات از طريق اثنى عشرى و عرفانهاى مربوط به شيخ احسائى را بسيار شنيدند. و به فقه امامى از روش آنان ورود نمودند. و چنانچه از آثارشان مستفاد مى‌گردد در مطالب و مآرب شيخ و سيد بيش از همۀ امور ديگر وارد شدند و به آن مكتب نزديك‌تر بودند». (۱۲) در همين ايام و در جائى‌كه على محمد شيرازى خود معترف است كه: «ولقد طالعت سنا برق جعفر العلوى و شاهدت بواطن آياتها...» (۱۳)(هر آينه كتاب سنا برق سيد جعفر كشفى (۱۴)، را مطالعه نمودم و در عمق عباراتش نگريستم)، نسبت به آثار شيخ احمد و سيد كاظم، با چه توجهى مى‌نگريسته است. چنين توجه و علاقه‌اى وافر، توأم با نهايت خضوع و احترام به سيد كاظم رشتى را بخوبى مى‌توان در آثار او جستجو كرد. در پايان خطبه اول كتاب: «تفسير سورۀ بقره» (۱۵) على محمد شيرازى مى‌نويسد: «فسبحانك اللّهم انك لتعلم فى يوم الذى إذا أردت إنشاء ذلك الكتاب قد رأيت في ليلتها بأنّ أرض المقدسة قد صارت ذرّة ذرّة و رفعت في الهواء حتى جائت كلّها تلقاءبيتي ثم استقامت ثم جاء خبر فوت الجليل العالم الخليل «معلمى» رحمة اللّٰه عليه من هنالك و قد أخبرت بعض الناس قبل الخبر بنومي فصلّى اللّٰه عليه بجوده...» (در آن روزى كه اراده كردم انشاءِ اين كتاب را، شب آن در خواب ديدم، زمين مقدسه (كربلا) ذره ذره شده و در هوا بلند است و همۀ آنها آمده در برابر خانه ام ایستاده. ادامه دارد... 📗١) . ص۶٣، ترجمۀ فارسى از عربى توسط: عبد الحميد اشراق خاورى، دربارۀ خصوصيات و ارزش‌تاريخى كتاب «نبيل زرندى» به فصل چهارم قسمت پ مراجعه شود. 📗٢) . صص۵۶ و ٨٣ دربارۀ كتاب: «كشف الغطاء» به مبحث بعدى توجه شود. 📗٣) . باب ۶۴ از فصل سوم 📗۴) . مندرج در مجلۀ «آهنگ بديع» نشريۀ لجنۀ جوانان بهائى ايران، سال اول، ش١۵ ص۵ 📗۵) . مطلب ٣ از فصل اول 📗۶) . ص١٠۴۵، اين كتاب در تشريح لوح قرن شوقى افندى، (نوروز ١٠١ بديع) تأليف شده است. ج٢ 📗٧) . ج٢، ص٢٣ 📗٨) . ج١، ص٣١ 📗٩) . ضمن اشاره به حكايت على محمد شيرازى دربارۀ سيد كاظم رشتى به عنوان معلمش، مراجعه شود به ج١، ص٣۵ و ج٢، ص۶١ 📗١٠) . ج٣، ص٢۶٣ 📗١١) . ص١٢ 📗۱۲) . «اسرار الاثار خصوصى» ج١، حرف الف، ص١٩١ 📗۱۳) . مراجعه شود به كتاب: «ظهور الحق»، ج٣، ص۴٧٩، كتاب: «رحيق مختوم» ج١، ص۴٨٩ 📗۱۴) . سيد جعفر بن ابى اسحق كشفى، از علماى قرن سيزدهم، اديب نحوى، عارف فقيه اصولى، محدث‌مفسر و متكلم عظيم المنزله بوده است. كتاب: «سنابرق» از جملۀ آثار اوست. مرحوم سيد جعفر كشفى در سال ١٢٧۶ ه‍ .ق در گذشت. 📗۱۵) . نسخۀ خطى، خاتمۀ كتاب: «در تاريخ يوم چهارشنبه مهرماه سنه ١٣۵٩ تحرير تفسير مباركه نيم ساعت به غروب مانده خاتمه يافت، نعمت اللّٰه صفارى - همچنين مراجعه شود به كتاب: «شيخيگرى - بابيگرى»، ص٣٠۴ 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۶۱_۱۶۲ 💀@bahaiyat💀
خبرسازی رادیو فردا از خلع ید بهائیت از اموال ملـــــــــــــــــــــــی 🔸مطلب منتشر شده در رادیو فردا در حقیقت در مورد خلع ید متجاوزان مراتع ملی و جنگلی در شهرستان ساری بوده و به بهائی بودن افرادی که با آنها برخورد قانونی شده است هیچگونه ارتباطی ندارد. متن خبر رادیو فردا⬇️⬇️ 🔹سایت رادیو فردا ۱۱ و ۱۲ دی ماه مطالبی را با عنواین: «۴۰ هکتار از زمین‌های شهروندان بهائی در روستای احمدآباد مازندران مصادره شد» و «ده‌ها کنشگر ایرانی در اعتراض به موج جدید سرکوب بهائیان، به این شرمساری تاریخی پایان دهید» منتشر کرد. ♦️رادیو فردا بعنوان رسانه دولتی ایالات متحده با انتشار این مطالب می‌کوشد با دروغ‌پردازی نسبت به اخبار داخلی ایران با استفاده از موضوعاتی همچون وضعیت بهائیان، ضمن دنبال کردن دشمنی دیرینه خویش با ایران، با این خبرسازی‌ها قدری از حجم اخبار مربوط به غزه بکاهد و تلاش کند افکار عمومی را به مسائلی دیگر معطوف کند 💀@bahaiyat💀
🔹ه ) سفر به اصفهان در این دوران، ملا حسین بشرویه، منوچهرخان معتمدالدوله، حاکم اصفهان را تشویق کرد که باب را نزد خود فراخواند.(۱) از طرفی، شیراز در این زمان به بیماری وبا، آلوده و کنترل شهر از دست حسین خان خارج شده بود. بنابراین، باب با استفاده از این فرصت به اصفهان رفت و مدتی را در خانه منوچهرخان معتمد الدوله (گرجی) سپری کرد. منوچهرخان مردی مرموز بود. وی در اصل مسیحی تبار و از بازماندگان امیران گرجستان بود که آقا محمد خان قاجار او را همراه با پانزده هزار نفر از گرجستان و ارمنستان، در تفلیس، پایتخت قفقاز در شانزدهم ربیع الاول ۱۱۹۰ ه- .ق اسیر کرده بود. وی توانست با نزدیکی به دربار، محبت شاه را به خود و برادرش جلب کند، تا آنجا که در اواخر سلطنت فتح علی شاه قاجار به استانداری اصفهان منصوب شد. (۲) نکته مهم دیگر درباره منوچهرخان این است که او با وجود تظاهر به مسلمانی، در حقیقت، به اسلام بی اعتقاد بود. نبیل زرندی در تاریخ خود به نقل از منوچهرخان می نویسد: ...من تاکنون دیانت اسلام را قلباً معتقد نبودم و اقرار و اعتراف جازم به صحت اسلام نداشتم. بیانات این جوان (اشاره به باب) مرا قلباً به دیانت اسلام وادار کرد و این جوان (اشاره به باب) حقیقت اسلام را به من نشان داد. (۳) وی باب را در بهترین اتاق از عمارت خورشید جای داد و خود، کارهای مربوط به وی را بر عهده داشت. (۴)بعد از مرگ منوچهرخان، برادرش، گرگین خان که بهاییان او را «گرگین پرکین» می خواندند به جای منوچهر بر کرسی حکومت تکیه زد. وی در اولین فرصت باب را برای مجازات به پایتخت فرستاد، ولی باب هرگز به تهران نرسید؛ زیرا اجازه ورود به او ندادند، بلکه از راه های کوهستانی به قلعه ماکو تبعید شد. گویا باب در قلعه ماکو آرامش نسبی داشت؛ زیرا در آنجا با خاطر آسوده کتاب بیان را (البته ناقص)(۵) نوشت و در آن، اسلام و قرآن را منسوخ اعلام کرد. 📗۱)- هما ناطق، راه یابی فرهنگی، لندن، نشر پیام، ۱۹۸۸ م.، ص ۶۴. 📗۲)- بهرام افراسیابی، تاریخ جامع بهاییت (نوماسونی)، مهر فام، ۱۳۸۲، چ ۱۰، صص ۱۱۲ و ۱۱۳(با اندکی تصرف). 📗۳)- . مطالع الانوار (تاریخ نبیل زرندی)، ص ۱۷۴. 📗۴)- . همان، ص ۱۸۰. 📗۵)- میرزا احمد یزدانی، نظر اجمالی در دیانت بهایی، تهران، لجنه ملی نشریات امری، ۱۳۲۶، چ۲، ص ۱۳. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص ۳۰_۳۱ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️معنی الله▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ الْعَسْكَريِّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: ...اَللَّهُ هُوَ اَلَّذِي يَتَأَلَّهُ إِلَيْهِ عِنْدَ اَلْحَوَائِجِ وَ اَلشَّدَائِدِ كُلُّ مَخْلُوقٍ وَ عِنْدَ اِنْقِطَاعِ اَلرَّجَاءِ مِنْ كُلِّ مَنْ دُونَهُ وَ تَقَطُّعِ اَلْأَسْبَابِ مِنْ جَمِيعِ مَنْ سِوَاهُ. 📄 امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: ...«اللّٰه» همان كسى است كه همۀ آفريدگان وقتى در گرداب سختيها و مشكلات گرفتار شدند و به جز خدا از همه كس و همه چيز مأيوس گشتند و رشتۀ اميدشان از همه جا گسست، به او پناه می برند. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 معانی الأخبار ج ۱، ص ۴ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️☑️ زن بهائی ابزاری در دست بیت العدل ▪️ عبدالبهاء در الواح وصایا گفته بود: از بین مردان بهائی نه نفر را در درجه ی اول انتخاب کنند تا آن ها به عنوان شورای تصمیم گیرنده برای تمام اعضاء ریاست کنند. تشکیلات مذکور در تمام شئون زندگی بهائیان دخالت دارد تا جایی که مهره های بهائی باید همواره باید با آن در مکاتبه باشند. 🔻 حال نکته قابل توجه اینجاست، عبدبها، دومین سرکرده فرقه ضاله بهائیت در نقشه تشکیل بیت العدل دستور داده تا هر نه عضو اصلی این فرقه از مردان باشند و طبق نظر وی زنان اجازه حضور در این شورا را ندارند. ➕ جالب است که بهائیان با این تشکیلات به شدت مرد سالار و زن ستیز امروزه شعار برابری حقوقی زن و مرد را مطرح می کند و توجه ندارد که تمام تصمیم گیرندگان آن ها مرد هستند. با این مبنا، زنان در شورای تشکیلات جاسوسی بهائیت جایی ندارند و تنها به عنوان ابزار مورد توجه قرار می گیرند. ⚠️ در ساختار فرقه ضاله بهائیت، یک زن بهائی باید به جای فکر به اینکه چرا در شورای تشکیلاتی فرقه حق عضویت ندارد باید به این توجه کند که چگونه می تواند با یادگیری موسیقی یا روانشناسی اطفال در بستر خانواده های مسلمان رخنه کند و آن ها به انحراف بکشاند. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸وقاحت بهائیان در حمایت از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم مظلوم فلسطین! مجری شبکه من‌و‌تو: مردم فلسطین روزانه کشته می‌شوند؛ خب جنگ است! در هر جنگی غیر نظامیان هم کشته می‌شوند! اکنون نباید صحبت از صلح و آتش‌بس کرد! فلسطینیان شهیدسازی می‌کنند و آدم زنده را در کفن می‌گذارند! 💀@bahaiyat💀
🌷کتاب انسان ۲۵۰ ساله| امام باقر علیه‌السلام و مبارزه‌ی فرهنگی 🔻رهبر انقلاب: مبارزه با تحریف، در دوران امام باقر (علیه‌السلام) از همیشه‌ی پیش از زمان آن حضرت گسترده‌تر انجام شد... مبارزه‌ی فرهنگی یعنی تلاش برای تغییر فرهنگ حاکم بر ذهنهای مردم، تا راه را برای حکومت الهی هموار و بر حکومت طاغوتی ببندند و امام باقر (علیه‌السلام) این کار را شروع کرد. باقر علم‌الاولین یعنی این. ایشان شکافنده‌ی حقایق قرآنی و دانشهای اسلامی بودند. 👤مقام معظم مدظله العالی 💀@bahaiyat💀
🎥توسعه منابع انسانی تشکیلات بهائی از میان کودکان به بهانه تواندهـــــــــــــــــــــــی 🔹تمام این اقدامات در راستای رسیدن به اهداف نقشه‌های بیت‌العدل در محدوده‌های جغرافیائی هر کشور در راستای توسعه منابع انسانی و تسجیل شدن این افراد در سن ۱۵ سالگی است. 🔸این در حالی است که نه اولیای این اطفال و نه اولیای امور در جریان هستند و این یعنی سلب تمامیت ارضی و نقض حاکمیت ملی و دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای توسط رژیم صهیونیستی در امور داخلی هر کشور است. 💀@bahaiyat💀
و) ادعا های باب سید علی محمد شیرازی در طول زندگانی خود ادعاهای بسیاری کرده است. در نخستین ادعا، خود را نماینده و جانشین خاص امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف معرفی کرد و بعد از آن در آغاز کتاب بیان، خود را حجت الهی عصر خواند که در واقع اعلام مهدویت بود: در هر زمان خداوند جلّ و عزّ، کتاب و حجتی از برای خلق مقدر فرموده و می فرماید و در سنه هزار و دویست و هفتاد از بعثت (۱) رسول الله، کتاب را بیان، و حجت را ذات حروف سبع (علی محمد که دارای هفت حرف است) قرار داد. (۲) سپس در کتاب دلائل سبعه که بعد از کتاب بیان در قلعه ماکو نوشت، ادعای رسالت و مظهریت کرد. وی دراین باره چنین آورده است: و نظر کن در فضل حضرت منتظَر که چقدر رحمت خود را در حقّ مسلمین واسع فرموده تا آنکه آنها را نجات دهد. مقامی که اول خلق است و مظهر «انّنی انا الله» چگونه خود را به اسم بابیت قائم آل محمّد صلی الله علیه و آله ظاهر فرموده و به احکام قرآن در کتاب اول حکم فرمود تا آنکه مردم مضطرب نشوند از کتاب جدید و امر جدید و مشاهده کنند که این مشابه است با خود ایشان لعلّ محتجب نشوند و از آنچه از برای آن خلق شده اند غافل نمانند. (۳) آخرین منزل باب، قلعه چهریق در نزدیکی ارومیه بود که در صفر ۱۲۶۴ه- .ق به آنجا منتقل شد. 📗۱)- مقصود وی سال ۱۲۶۰ ه- .ق است. 📗۲)- سید علی محمد باب، أحسن القصص، نسخه خطی، تهران، ص ۱. 📗۳)- دلائل سبعه، ص ۲۹، منتشره از سوی بابیه ازلی، بی تا، بی جا، (موجود در سایت). 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص ۳۱_۳۲ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام هادی علیه السلام: 🌟 بار خدایا! وعده‌ای را که به اهل بیت (علیه السلام) داده‌ای تحقّق بخش و زمین خود را با شمشیر قائم آنان پاک گردان 🌟 و به وسیله او، حدود تعطیل شده و احکام فرو نهاده و تغییر یافته ات را برپا دار 🌟 و به برکت وجود او، دل‌های مرده را زنده ساز و خواسته‌های پراکنده را یک پارچه گردان 🌟 و زنگار ستم را از راه خود بزدای تا اینکه حقّ، با دست او، در زیباترین چهره اش آشکار شود 🌟 و در پرتو نور دولت او، باطل و باطل گرایان نابود شوند و چیزی از حقّ و حقیقت به واسطه ترس از هیچ انسانی، پوشیده نماند. ⬅️ «مصباح الزائر، صفحه ۴۸۰» علیه السلام 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ازخودراضی 🔸 امام هادی علیه السلام: هر که از خود راضی باشد، بدگویان او زیاد خواهند شد. 📚 بحارالانوار/ج۶۹/ص۳۱۶ ✍🏼 انسان از خود راضی، متکبر و خودپسند است و رفتارش مورد تایید مردم نیست. چنین فردی هم در پیشگاه خدا و در نزد مردم منفور است. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا