✳️انتشار فصل اول از کتاب صوتی روزگار قائممقامی
🔻 #انتشار_برای_نخستین_بار
❇️به مناسبت ایامالله دهه فجر
🕙هر شب ساعت 22:00
معرفی کتاب
◀️ راههای تهیه کتاب:
🏢 تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢قم:
📞تلفن: 32904231-025
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
وحدت حوزه و دانشگاه، بزرگترین پیروزی
🔻#صحیفه_خوانی | 12 بهمن
«...من بزرگترین #پیروزی را آشتی بین #دانشگاه و مدارس علمی [حوزه های علمی] می دانم. اگر ما هیچ پیروزی پیدا نکرده بودیم الاّ همین معنا که بین #دانشگاه و طبقۀ# روحانی نزدیک کردیم و #تفاهم حاصل شد ... و این دست خیانتی که سالهای طولانی جدایی انداخته بود بین این دو طبقه قطع شد. و بحمدالله ، هم #روحانی فهمید که دانشگاهی آنچه اجانب گفته اند نبود و هم طبقۀ #جوان و دانشگاهی فهمیدند که #روحانی آنطور که برای اینها توصیف کرده بودند نبود. آنها می خواستند که #ملت را از هم جدا کنند و تمام هستی ملت را ببرند، و خود ملت [را] باز به هم ریزند ـ اختلاف با هم ـ از مصالحشان غافل باشند. شما ملت #ایران ثابت کردید که با #وحدت_کلمه، یدِ اجانب، دست آنها را قطع کردید؛ دست این شاه #ظالم، دست این محمدرضای ظالم را که می خواست تمام هستی ما را به باد فنا بدهد قطع کردید...»( 12 بهمن 57، صحیفه امام، ج 6، ص 21و22)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
مقدمه - روزگار قائم مقامی.mp3
18.29M
⭕️کتاب صوتی #روزگار_قائم_مقامی/1
⁉️در روزگار قائممقامی چه حوادثی رخ داد؟
🔹در بخش مقدمه از کتاب صوتی روزگار قائممقامی، حوادث برجسته در زمان قائممقامی آقای حسینعلی منتظری را خواهید شنید.
نویسنده کتاب در این بخش توضیح داد که چگونه انتشار صوت جنجالی آقای منتظری در سال 1396 جرقه نگارش این کتاب را زد.
نکته
پاورقیهای جذاب و کمتر شنیده شده این قسمت را از دست ندهید.
❇️انتشار کتاب صوتی روزگار قائممقامی هر شب ساعت 22:00
✳️به مناسبت #ایام_الله_دهه_فجر
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻خطرهایی که امروز انقلاب اسلامی را تهدید میکند
✳️به مناسبت ایامالله دهه فجر
🔹تاریخنگار انقلاب اسلامی حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی:
«خطری که امروز انقلاب ما را تهدید میکند فریبکارانی هستند که نظریات و منویات مقام معظم رهبری را با ترفندها و نقشههای خودشا نادیده میگیرند و سعی میکنند مقام معظم رهبری را کنار بزنند.
خطر امروز #سند_2030 است که با آن میخواهند نقشه 150 ساله #فراماسونها را اجرا کنند...»
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔰یک تفاوت اساسی: ایرانِ تحت سلطه | ایرانِ مستقل
⏬نگاهی کلاننگر به دستاوردهای راهبردی انقلاب اسلامی در گام نخست/1
دستاوردهای سیاسی
🔹 از جمله مهم ترین دستاوردهای داخلی می توان به «#کسب_استقلال از قدرت های بیگانه»، و «#قطع_وابستگی به غرب و شرق»، اشاره کرد.
🔸ایران پیش از انقلاب در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و... نه تنها وابسته به قدرتهای بزرگ استعماری بود، بلکه فراتر از آن، به واقع تحت #سیطره و #سلطه آنان قرار داشت.
🔹با پیروزی انقلاب اسلامی آنگونه که مردم در کوران مبارزات و راهپیمایی های انقلابی تصریح کرده بودند، «نظام نوپای ایران -با وجود مخالفت #دولت_موقت و لیبرالهای حاکم- بر محور «قطع همه وابستگی ها» شکل گرفت، این سیاست به دلیل رفتار خصمانه قدرتهای سلطه گر –به ویژه در اعمال تحریم ها- به سرعت اجرایی گردید.»
🔸 گرچه همان #لیبرال_های_وطنی در سالهای بعد و با رخنه در ساختارهای سیاسی-راهبردی و تصمیم ساز جمهوری اسلامی تلاش کردند به مقابله تئوریک با مسأله استقلال سیاسی بپردازند و نفی استقلال را مقدمه ای برای جهانی شدن ایران تلقی کنند.
🔹موضوعی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت اللّه خامنه ای به شدت مورد نقد قرار گرفت. ایشان حداقل در دو مرحله به صورت علنی به انتقاد از «#تئوری_سازی در نفی استقلال ایران» پرداختند.
🔸در مرحله اول در سالگرد ارتحال امام خمینی و در اجتماع مردم حاضر در مرقد مطهر امام، چنین فرمودند:
« متأسفانه کسانی هستند که #تئوری_سازی می کنند برای نفی استقلال کشور، استقلال را گاهی به انزوا معنا میکنند، گاهی به این عنوان که امروز استقلال کشورها یک ارزش به حساب نمی آید، قلمزنی میکنند و حرف میزنند. این حرفها هم در بین جامعه پخش میشود. کسانی این جوری حرکت میکنند. این یک #غلط_بزرگ، یک خطای بسیار مهم و خطرناک است. امام معتقد به استقلال کشور بود، معتقد به رد سلطه ی [بر] کشور بود. دشمن ما در طول این سالها، بسیاری از فعالیتهای که علیه کشور ما و ملت ما کرده است برای این بود که خدشهای در استقلال به وجود بیاورد؛ چه با #تحریم، چه با #تهدید، اینها استقلال را هدف گرفتهاند. باید همه هوشیار باشند، بدانند که هدفهای دشمن چیست.»
🔹در جای دیگر، ضمن انتقاد صریح از جریان نافی استقلال ایران، تولید آثار علمی با چنین رویکردی را مایه تعجب برشمارده، چنین فرمودند:
« حالا کتاب مینویسند برای ردّ استقلال! انسان واقعاً تعجّب میکند که چطور، افرادی رویشان می آید این حرفها را امروز بزنند. دزدی میآید سر گردنه، جلو کاروان را میگیرد، به زور از آنها مطالبهای هست و نیستشان را می کند؛ یک نفر هم بگوید بله، امروز مصلحت این است که ما برویم جزو ایشان؛ هرچه میفرمایند عمل کنیم! این حرف زدن در نفی استقلال، یک چنین چیزی است. عرض کردیم استقلال، آزادی در ابعاد یک ملّت است. از آزادی به اسم دفاع می کنند، استقلال را میکوبند. استقلال یعنی آزادی؛ منتها نه آزادی یک شخص، آزادی یک ملّت از تحمیلها، از توسری زدنها، از عقب نگه داشتنها، استثمارها، از تسمه از گرده ملّتها کشیدنها؛ یک ملّت، از این چیزها که آزاد شد میشود مستقل.»
🔸تأسیس یک نظام #مردم_سالار_دینی(نظام جمهوری اسلامی) در ایرانِ انقلابی، دستاورد مهم دیگر بود که در روز 12 فروردین 58 و با رای اکثریت قریب به اتفاق مردم، در ایران مستقر گردید. تدوین و تصویب #قانون_اساسی نیز –باهمه کارشکنی های گروه های مختلف- دقیقاً در فاصله نه ماه پس از ورود امام خمینی به ایران تصویب شد و در نوع خود دستاورد بسیار بزرگی برای یک جامعه انقلابی محسوب می شود.(انقلاب نامه، ص۳۸۲-۳۸۲)
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
به توپ بستن مجلس.pdf
14.72M
🔴نقش مرموز تقی زاده در ماجرای به توپ بستن مجلس
🔹دولتهای مستبد از جمله دولت #محمدعلی_شاه_قاجار هیچگاه دل خوشی از مردمسالاری نداشتهاند اما آیا در ماجرای به توپ بستن مجلس در عهد قاجار، تنها عامل محمدعلی شاه و روسیه بود؟
🔸با توجه به گرایش محمدعلی میرزا به روسیه و همچنین تمایلات وی به علما، انگلستان طبق سیاست دیرین خود : «تفرقه بینداز و حکومت کن» بر آن شد به دست مهرههای خود میان محمدعلی میرزا و مشروطهخواهان - و به ویژه علمای اسلامی- بدبینی، دشمنی و درگیری پدید آورد.به عالمان دینی و مشروطهخواهان بباوراند که محمدعلی میرزا اندیشه #براندازی_نظام_مشروطه را دارد و از آن سو برای نامبرده نیز جا بیندازد که مشروطهخواهان با تاج و تخت او سر ستیز دارد و برای از میان برداشتن او به توطئه نشستهاند.
🔹این مأموریت را #مهرههای_انگلیسی بر دوش گرفتند و سرکرده این توطئهگرها نیز #تقیزاده بود که با تحریک #انجمن_تبریز و خطدهیهای پشتپرده سفارت انگلستان، آتشبیار معرکه به شمار میرفت و پیوسته با انجمن تبریز در ارتباط بود و نقشهها و برنامهها و به گفته کسروی کسروی «آگاهیها را به تبریز داد.» و در نهایت کار به آنجا رسید که مجلس به توپ بسته شد و نقشههای انگلیسی به سرانجام رسید.
🔻برای مطالعه کامل ماجرای بمباران مجلس و دیدن نکات کمتر گفته شده بخوانید:
🖇نهضت مشروطه، محمدعلی میرزا و بمباران مجلس (بازشناسی نقش جریانهای غربگرا در سقوط مشروطه اول)-حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📸اطلاعنگاشت: بخشی از دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری
🔹1. تبدیل #رهبری_دنیایی به رهبری الهی
🔸2. ارائه الگوی #مردمسالاری_دینی
🔹3. #حاکمیت_ارزشهای_دینی و معنوی در عصر غلبه زر و زور بر دیگر ارزشها
🔸4. #شکست_طلسم جدایی دینداری و تجددخواهی
🔹5. قطع دست بیگانگان و چپاولگران از #ثروت_ایرانیان
🔸6. برچیدن بساط #خیانت_مرتجعین و شبهروشنفکران
🔹7. نهادینهسازی #استقلال و #آزادی_اسلامی در کشور ایران
🔸8. احیای هویت ملی-اسلامی در ملت ایران
🔹9. ایجاد اعتماد به نفس و #خودباوری در ملت ایران
🔸10. ایجاد #جرأت و جسارت در مسائل علمی
🔹11. #پرورش_استعدادها و ترویج روحیه خودآگاهی
🔸12. ایجاد #انقلاب_علمی و رشد توسعه علم و فناوری
🔹13. گسترش #روحیه_تحقیق و شکوفایی استعداد انسانی
🔸14. تربیت #انسانهای_صالح به عنوان فتحالفتوح انقلاب
🔹15. تبیین و احیای منزلت و شأن #زن_مسلمان
🔸16. ایجاد #وحدت شیعه و سنی
❇️برگرفته از کتاب: انقلابنامه ص379
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📸اطلاعنگاشت: برخی از دستاوردهای بینالمللی انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری
🔹1. ابطال #نظریههای_مادیگرایانه و الحادی در تبیین و تفسیر انقلابها
🔸2. ارائه تلقی و فکر جدید مبتنی بر #توحید و تکریم انسان و عدالت اجتماعی به جهانیان
🔹3. اثبات امکانپذیر بودن تشکیل جامعهای مبتنی بر #عدالت و #معنویت
🔸4. #احیای_امید در دنیای اسلام و عرب نسبت به شکستپذیری استکبار و صهیونیسم
🔹5. ایجاد پویایی در ملتها و مشکلآفرینی برای #استکبار_جهانی
🔸6. دمیدن #روحیه_گستاخی_و_جسارت به ملتهای منطقه در برابر قدرتهای بزرگ
🔹7. قوتیابی #جبهه_حق در برابر جبهه باطل
🔸8. تغییر #نقشه_سیاسی_جهان و ظهور عصر خمینی
🔹9. بیداری #امت_اسلام و تلاش در جهت تعیین سرنوشت خویش و دفاع از اسلام
🔸10. ایجاد #اعتماد_به_نفس در امت اسلامی
🔹11. خلق فرهنگ رویآوری و تمسک به #اسلام و #قرآن
🔸12. احیای #عزت_اسلامی برای مسلمین جهان
🔹13. تغییر #معادلات_قدرت در غرب آسیا و جهان
🔸14. ارائه #الگوی_مبارزه به جنبشهای آزادیبخش در جهان
❇️برگرفته از کتاب: انقلابنامه ص380
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
روزگار قائم مقامی - فصل اول قسمت 1 .mp3
12.25M
❇️کتاب صوتی #روزگار_قائم_مقامی/2
⁉️منتظری از چه زمانی به عنوان جانشین امام مطرح شد؟
⁉️چه کسانی از جانشینی وی حمایت کردند؟
◀️پاسخ به سؤالات در این قسمت از کتاب صوتی #روزگار_قائممقامی-صفحات 51-43
🎙انتشار فصل اول از کتاب صوتی روزگار قائممقامی
🕙هر شب ساعت 22:00
✳️به مناسبت #ایام_الله_دهه_فجر
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
انقلاب علمی در عصر جمهوری اسلامی
⏬نگاهی کلان نگر به دستاوردهای راهبردی انقلاب اسلامی در گام نخست/2
🔻دستاوردهای علمی
🔹یکی از مهم ترین محورها در کارنامه انقلاب اسلامی مسأله دستاوردهای علمی است که نشانه ای روشن از اثبات #کارآمدی این نهضت دینی و مردمی تلقی می شود. اهتمام انقلاب اسلامی بر ترویج آموزش های همگانی نخستین گام در این زمینه بود که با تأسیس «نهضت سواد آموزی» به فرمان امام خمینی در تاریخ ۷ دی ۵۸ صورت پذیرفت.
🔸 بر اساس آمار رسمی در هنگامه پیروزی انقلاب، ۶۹درصد مردم ایران فاقد تحصیلات اولیه بودند.
🔹جامعه ایران در همه سال های پس از پیروزی انقلاب به مسأله #تولید_علم و پیشرفت های علمی اهتمام ورزید و با گسترش فضای آموزش عالی، بر اساس آمار رسمی سازمان یونسکو، امروز ایران اسلامی با سن امید به تحصیل 13-16 سال، نرخ سواد جوانان 95-99 درصد، نرخ سواد بزرگسالان 85-95درصد و نرخ تحصیلات زنان57-55درصد، از چهار پنجم کشورهای جهان پیش روتر است.
🔸این درحالی است که نرخ سواد در ایران پیش از انقلاب، تنها 28 درصد بوده است! پیشرفت های علمی-فناوری ایران منجر شد که کشور در حال حاضر در بسیاری از علوم و فنون راهبردی در جزو ده کشور برتر جهان قرار گیرد.
🔹 علوم هسته ای، دانش فضایی، #سلول_های_بنیادین، فناوری نانو، علوم پزشکی، تنها برخی از عرصه های آشکار از پیشرفت های علمی-فناوری ایران است که همه محافل معتبر بین المللی به آن اعتراف دارند. بر اساس اعلام رسمی سازمان «ساینس متریکس» بخش تجارت، نوآوری و مهارت دولت انگلستان و اسپینگر، ایران در طی 30 سال گذشته در حوزه علوم و فناوری 4/14 درصد رشد داشته که در مقایسه با جایگاه 52 جهانی در قبل از انقلاب، امروز در ردیف 16 جهان در #تولید_علم قرار دارد.
🔸پیشرفت های علمی-فناوری به عنوان یکی از #اهداف_راهبردی_ایران_اسلامی در سندهای بالادستی (از جمله سند چشم انداز بیست ساله) نیز مورد ملاحظه و مطالبه قرار گرفته و از این حیث، از منظر رهبری انقلاب اسلامی و محافل علمی داخلی، هیچ حد یقفی برای آن متصور نیست! (انقلاب نامه،ص۳۸۳)
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.