eitaa logo
نکات ناب علامه جوادی آملی
298 دنبال‌کننده
560 عکس
195 ویدیو
1 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعترافی با چاشنی ناراحتی شبکه اسکای نیوز درباره نامه رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی! 🔺به نظر می‌رسد آیت‌الله، دانشجویان ما را بهتر از خود ما می‌شناسد. 🔺صدها دانشجو در دانشگاه‌های ما شهادتین گفته‌ و مسلمانان شده‌اند. https://eitaa.com/bourhan
📷 شهادت کودکی در غزه بر اثر گرسنگی 🔹عبدالقادر السرحی کودک ۱۳ ساله فلسطینی بر اثر سوء تغذیه و درمان نشدن به‌خاطر تعطیلی گذرگاه زمینی رفح، در بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح در مرکز نوار غزه به شهادت رسید. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 🎛تذكّر: مفاد آيه مورد بحث و آيه قبلْ توحيد عبادي و توحيد ربوبي و توحيد خالقي خداوند است. اين آيات براي مؤمنان كه معتقد به اين عقايدند، ولي گاهي در توجه به آن كوتاهي مي‏كنند و براي مشركان كه فقط منكر توحيد ربوبي و دچار شرك عبادي هستند، گرچه توحيد خالقي را مي‏پذيرند، و براي ملحدان است؛ زيرا ملحدان پس از دقت در معناي آيات مذكور ناچار به تصديق خالقيت خداوند هستند و در پي آن بايد به ربوبيت مطلق خالق اعتراف و تنها او را عبادت كنند. 🎚مفاد اين دو آيه گرچه برهاني است بر توحيد ربوبي؛ زيرا مخاطبان اوّلي آن، گروهي بودند كه نسبت به اصل وجود خالق ترديدي نداشتند، ليكن اين گونه براهين با تقريب خاص خود مي‏تواند براي اثبات اصل نيز باشد.   بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرلشکر سلامی: هنگام عملیات کشورهایی همچون انگلیس، ایتالیا، فرانسه، ترکیه، ژاپن و مصر به دنبال ما از عملیات بودند 🔹همه‌ نگران بودند و‌ ما بودیم چون می‌دانستیم چه می‌کنیم. برای همۀ سناریوهای ممکن دشمن آماده بودیم؛ یک آمادگی براساس نه آمادگی برای آسیب. 🔹اگر دشمن خطا می‌کرد جدیدی به ما می‌داد تا نیروی پیشران نهفته در متنِ قدرت به فعلیت تبدیل شود و حرکت کند. همه‌چیز ممکن بود. 🔹این نشان ماست، ما با این عملیات جنگ را به داخل خاک دشمن و از آن عبور کردیم. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث:  1⃣عبادت خالص و تقوا 📪خداي سبحان عبادت خالص را و مشوب و غيرخالص آن را نمي‏پذيرد. قرآن كريم گاهي در يك جمله به عبادت و خلوص در آن اشاره كرده، مي‏فرمايد: (ألا لله الدّين الخالص)؛ ديني براي خداست كه خالص باشد و غيرخدا در آن راه نداشته باشد. پس اگر شرك آشكار يا پنهان در عبادت راه پيدا كند هرگز زمينه تقوا را فراهم نمي‏كند. 📬گاهي نيز همين معنا را با دو جمله نفي و اثبات مشخص مي‏كند؛ مانندآيه محل بحث و آيه: (وعد الله الّذين آمنوا منكم وعملوا الصّالحات‏ليستخلفنّهم في الأرض كما استخلف الّذين من قبلهم وليمكننّ لهم‏دينهم الّذي ارتضي لهم وليبدّلنّهم من بعد خوفهم أمناً يعبدونني لا يشركون بي شيئاً)؛ كساني كه خداي سبحان، وعده حكومت در زمين را به آنان داد،اگر به حكومت برسند دين خالص را تحقق مي‏بخشند؛ يعني، خدا راعبادت و چيزي را شريك او قرار . كلمه «شيئاً» نكره‏است و نكره بعد از نفي، مفيد عموم است و هر گونه شريكي را نفي مي‏كند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا به حمایت از فلسطین ادامه می دهند دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا با حضور بر روی پل نزدیک دانشگاه خود به حمایت از فلسطینیان پرداختند و خواستار قطع همکاری دانشگاه با رژیم صهیونیستی شدند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 1⃣عبادت خالص و تقوا 🗜در حقيقت مضمون اين دو جمله، دو مطلب مستقل تا يكي درباره پرهيز از شرك و ديگري درباره اصل عبادت باشد. به همين جهت جمله (لا يشركون بي شيئاً) بدون حرف عطف آمده تا متمّم جمله (يعبدونني) باشد. پس از آن جهت كه نكره در سياق نفي آمده همه شركا را نفي مي‏كند و از آن جهت كه حرف عطف بين دو جمله قرار نگرفته معلوم مي‏شود نفي شرك جداي از عبادت نيست، بلكه در قوام عبادت دخيل است؛ ، عبادت آن است كه در آن، شرك راه پيدا نكند. 💎به هر ميزانْ عبادتْ خالص باشد بهره بيشتري دارد و برجسته‏ترين درجه خلوص آن است كه در قلب عابد، جز خدا نباشد؛ امام صادق(عليه‏السلام) درباره قلب سليم فرمودند: دلي است كه در آن جز ياد خدا نباشد: «القلب السليم الذي يلقي ربّه وليس فيه أحد سواه» و اين برترين درجه خلوص است. همچنين آن حضرت مي‏فرمايد: «ما أنعم الله‏عزّوجلّ علي عبد أجل من أن لايكون في قلبه مع الله غيره».   بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 2⃣ در توحيد 📜خلوص از شرك جلي و خفي تنها در عبادت مصطلح نظير نماز و روزه نيست، بلكه در زندگي انسان موحّد ظهور دارد. 📃كسي كه در هنگام بهره‏برداري از چيزي يا گريز از چيز ديگر، غيرخداوند را واقعاً نافع يا ضار مي‏داند و بيش از حدّ مَظْهر و آيت خدا بودن درباره آن اعتقاد دارد چنين باور ناصوابي با خلوص در توحيد و تفصيل اين بحث در ذيل آيه (وما يؤمن أكثرهم بالله إلاّ وهم مشركون)با استمداد از احاديث تفسيري روشن مي‏شود. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 اثر جدید حسن روح‌الامین به‌مناسبت امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 1⃣آفرينش زمين 🔦ـعن أميرالمؤمنين(عليه‏السلام): «فسبحان من أمسكها [الأرض] بعد موجان مياهها، وأجمدها بعد رطوبة أكنافها فجعلها لخلقه مِهاداً وبسطها لهم فِراشاً فوق بحر لجّيّ راكد لا يجري، وقائم لا يسري تُكَرْكِرُه الرياح العواصف وتمخُضُه الغمام الذوارف (إنّ في ذلك لعبرةً لمن يخشي)». 🗜 اشاره: آنچه درباره آفرينش زمين در قرآن و سنّت معصومين(عليهم‏السلام) آمده، بعد از ارزيابي سند و تفسير متون نقلي با استمداد از يكديگر در بوته آزمون منزّه از فرضيه قرار مي‏گيرد و با استعانت از علوم متعارفه و اصول بديهيه، مورد پژوهش واقع مي‏شود. آنگاه روشن مي‏شود كه بخشي از علوم تجربي در متون نقلي آمده است و اگر تجربه قطعي با ظاهر متن منقول هماهنگ نبود، به عنوان دليل لبّي قرينه بر صرف ظاهر خواهد شد. غرض آن كه، ره‏آورد عقل يا تجربه و حسّ و همچنين شهود قطعي كه صيانت آن از هواجس نفساني و نزاهت آن از وساوس شيطاني و دسايس ابليسي احراز شد، مي‏تواند متن منقول قرار گيرد و در اين جهت فرقي ميان مسائل حكمت عملي، مانند فقه و اخلاق و حقوق و مطالب حكمت نظري، مانند حكمت و كلام و زمين‏شناسي و اخترشناسي نيست. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
♦️اشتباه نکنید این یه فستیوال نیست؛ لحظه‌ی بمباران دیر البلح در مرکز نوار غزه است...💔 👤شهاب .چ https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 2⃣آنچه در ظاهر متون مشهود است 📍مفسران برآنند كه آيات قرآن در موافقت هيئت قديم صريح ؛ چنانكه در مخالفت هيئت جديد نيز صراحت ندارد و حقيقت مطلب را جز خداوند كسي نمي‏داند و اوضاع مذكور در هر دو هيئت مبنايي جز حدس ندارد كه شكوك و ردود آن را دفع مي‏كند. 📌آنچه طبق برهان منطقي، نه برابر مسائل رواني، حاصل شد، خواه از مبادي تجربي باشد يا از مبادي عقلي محض مي‏توان اولاً به صنع الهي اسناد داد و ثانياً به آن باور داشت و ثالثاً اگر اثر عملي داشت مورد استفاده عملي قرار داد و رابعاً برهان عقلي را در برابر برهان نقلي دانست، نه در برابر دين و شرع؛ زيرا عقل برهاني همان طور كه در اصول فقه ثابت شد، حجت ديني است؛ يعني، مَنْبعي از منابع دين محسوب مي‏شود، نه مقابل آن؛ زيرا عقل در برابر نقل است، نه در برابر دين الهي؛ چنانكه در مقدمه تفسير گذشت.   بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدری که فکر می‌کرد است، پس از دیدن اندک نشانه‌ای که ممکن است پسرش هنوز باشد، خوشحال به سمت بیمارستان می‌دود. تصور کنید این فرزند شما بود؟ دل خراش... https://eitaa.com/bourhan