eitaa logo
نکات ناب علامه جوادی آملی
295 دنبال‌کننده
560 عکس
192 ویدیو
1 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 هشدار: حاوی تصاویر بسیار دلخراش 📌تصاویری از جنایت هولناک دیشب تروریست های بنی صهیون، پس از ناتوانی در مقابل مقاومت 🔸چند در - مناطقی که توسط سازمان ملل و ایالات متحده منطقه امن معرفی شده بود- شب گذشته با ۸ موشک سنگین هدف قرار گرفت و تا این لحظه شهادت ۷۰ تن مشخص شده است! https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حمایت گسترده نشینان از غزه 🔺هزاران نفر از شهروندان پایتخت فرانسه در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در خیابان های پاریس خواستار توقف فوری جنگ شدند https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: از توحيد عبادی کلمه «أنداداً» به صورت جمع آمده، در حالي كه هر فرد مشرك تنها را مي‏پرستيد و همين‏طور قبايل، هر كدام بت مخصوصي داشتند كه آن را عبادت مي‏كردند. از اين رو، جمع كلمه «انداد» دوگونه مي‏شود: 1⃣چون خطاب به است، مجموع در برابر مجموع قرار گرفته است؛ يعني، مجموع مشركان در برابر مجموعِ بتهايي كه عبادت مي‏كردند لحاظ شده است، نه اين كه هر مشركي چند بت داشته باشد و از پرستش آنها نهي شده باشد؛ نظير (أوفوا بالعقود) كه به اين معناست: هر كس بايد به پيمان خود عمل كند، نه اين كه هر كس موظف است به پيمانهاي ديگران نيز عمل كند يا اين كه آيه مزبور تنها ناظر به مواردي باشد كه هر شخصي داراي چند پيمان است. 2⃣چون انسان با دارد و به آنها نيازمند است، يك انسان بت‏پرست كه براي هر يك از زمين، آسمان، دريا، صحرا و غير آن ربّي جداگانه قائل است و به همه آنها نياز دارد، بايد به ارباب گوناگون سربسپارد؛ چنانكه يوسف صديق(سلام‏الله‏عليه) زندانيان را به توحيد دعوت كرد و فرمود: (أأربابٌ متفرقون خيرٌ أم الله الواحد القهّار) و اين با فرض بتهاي مخصوص براي هر قبيله منافاتي ندارد؛ زيرا اصل بت‏تراشي براي تجسيم و حضور فيزيكي معبود است، خواه آن معبود يكي باشد يا بيشتر. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️چرا اسرائیل این جنایات را در رفح مرتکب شد ؟ 🗣️ الجزیره به کمک فایز الدوری بررسی می کند : هر زمان اسرائیل می‌خورد اگر قدرت رویارویی با نیروهای مقاومت را نداشته باشد، کشتار شهروندان عادی می‌رود و از آن‌ها انتقام می‌گیرد https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 📢از نظر قرآن كريم انسان داراي فطري و اكتسابي است. در باره علم فطري كه اصيل است مي‏فرمايد: خدا شما را با سرمايه توحيدي آفريد: (فطرت الله الّتي فطر النّاس عليها). اميرالمؤمنين(عليه‏السلام) نيز مي‏فرمايد: «وجابل القلوب علي فطرتها شقّيها وسعيدها»؛ خداوند همه دلهاي اهل سعادت و شقاوت را بر فطرت جِبِلّي آفريد و درباره علم كه تبعي است مي‏فرمايد: «خدا به شما چشم و گوش داد تا از بيرون وجود خود علم بياموزيد؛ امّا مواظب باشيد اندوخته‏هاي اين چشم و گوش با علم اصيل فطري مزاحم نباشد: (وجعل لكم السّمع والأبصار والأفئدة لعلّكم تشكرون). 🔔هيچ انساني در برابر توحيد و شرك بي‏طرف آفريده نشده، بلكه با سرمايه علمي فطرت توحيدي آفريده شده است و شرك است كه سرزمين فطرت توحيدي را غصب مي‏كند و اين تحميل شرك بر فطرت توحيدي ظلم عظيم است: (إنّ الشرك لظلمٌ عظيم). قرآن كريم در باره مشركان و كافران مي‏فرمايد: (ولكن أنفسهم يظلمون)؛ زيرا آنان فطرت توحيدي را در بين اغراض و غرايز دفن مي‏كنند مستلزم توحيد در عبادت است. يا اين كه خطاب به عموم انسانهاست؛ يعني، همه انسانها با رجوع به فطرت خود خواهند دانست كه خالقي دارند و خالق را بايد عبادت كنند.   بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعترافی با چاشنی ناراحتی شبکه اسکای نیوز درباره نامه رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی! 🔺به نظر می‌رسد آیت‌الله، دانشجویان ما را بهتر از خود ما می‌شناسد. 🔺صدها دانشجو در دانشگاه‌های ما شهادتین گفته‌ و مسلمانان شده‌اند. https://eitaa.com/bourhan
📷 شهادت کودکی در غزه بر اثر گرسنگی 🔹عبدالقادر السرحی کودک ۱۳ ساله فلسطینی بر اثر سوء تغذیه و درمان نشدن به‌خاطر تعطیلی گذرگاه زمینی رفح، در بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح در مرکز نوار غزه به شهادت رسید. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 🎛تذكّر: مفاد آيه مورد بحث و آيه قبلْ توحيد عبادي و توحيد ربوبي و توحيد خالقي خداوند است. اين آيات براي مؤمنان كه معتقد به اين عقايدند، ولي گاهي در توجه به آن كوتاهي مي‏كنند و براي مشركان كه فقط منكر توحيد ربوبي و دچار شرك عبادي هستند، گرچه توحيد خالقي را مي‏پذيرند، و براي ملحدان است؛ زيرا ملحدان پس از دقت در معناي آيات مذكور ناچار به تصديق خالقيت خداوند هستند و در پي آن بايد به ربوبيت مطلق خالق اعتراف و تنها او را عبادت كنند. 🎚مفاد اين دو آيه گرچه برهاني است بر توحيد ربوبي؛ زيرا مخاطبان اوّلي آن، گروهي بودند كه نسبت به اصل وجود خالق ترديدي نداشتند، ليكن اين گونه براهين با تقريب خاص خود مي‏تواند براي اثبات اصل نيز باشد.   بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرلشکر سلامی: هنگام عملیات کشورهایی همچون انگلیس، ایتالیا، فرانسه، ترکیه، ژاپن و مصر به دنبال ما از عملیات بودند 🔹همه‌ نگران بودند و‌ ما بودیم چون می‌دانستیم چه می‌کنیم. برای همۀ سناریوهای ممکن دشمن آماده بودیم؛ یک آمادگی براساس نه آمادگی برای آسیب. 🔹اگر دشمن خطا می‌کرد جدیدی به ما می‌داد تا نیروی پیشران نهفته در متنِ قدرت به فعلیت تبدیل شود و حرکت کند. همه‌چیز ممکن بود. 🔹این نشان ماست، ما با این عملیات جنگ را به داخل خاک دشمن و از آن عبور کردیم. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث:  1⃣عبادت خالص و تقوا 📪خداي سبحان عبادت خالص را و مشوب و غيرخالص آن را نمي‏پذيرد. قرآن كريم گاهي در يك جمله به عبادت و خلوص در آن اشاره كرده، مي‏فرمايد: (ألا لله الدّين الخالص)؛ ديني براي خداست كه خالص باشد و غيرخدا در آن راه نداشته باشد. پس اگر شرك آشكار يا پنهان در عبادت راه پيدا كند هرگز زمينه تقوا را فراهم نمي‏كند. 📬گاهي نيز همين معنا را با دو جمله نفي و اثبات مشخص مي‏كند؛ مانندآيه محل بحث و آيه: (وعد الله الّذين آمنوا منكم وعملوا الصّالحات‏ليستخلفنّهم في الأرض كما استخلف الّذين من قبلهم وليمكننّ لهم‏دينهم الّذي ارتضي لهم وليبدّلنّهم من بعد خوفهم أمناً يعبدونني لا يشركون بي شيئاً)؛ كساني كه خداي سبحان، وعده حكومت در زمين را به آنان داد،اگر به حكومت برسند دين خالص را تحقق مي‏بخشند؛ يعني، خدا راعبادت و چيزي را شريك او قرار . كلمه «شيئاً» نكره‏است و نكره بعد از نفي، مفيد عموم است و هر گونه شريكي را نفي مي‏كند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا به حمایت از فلسطین ادامه می دهند دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا با حضور بر روی پل نزدیک دانشگاه خود به حمایت از فلسطینیان پرداختند و خواستار قطع همکاری دانشگاه با رژیم صهیونیستی شدند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۲:"الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ" ⛓بحث: 1⃣عبادت خالص و تقوا 🗜در حقيقت مضمون اين دو جمله، دو مطلب مستقل تا يكي درباره پرهيز از شرك و ديگري درباره اصل عبادت باشد. به همين جهت جمله (لا يشركون بي شيئاً) بدون حرف عطف آمده تا متمّم جمله (يعبدونني) باشد. پس از آن جهت كه نكره در سياق نفي آمده همه شركا را نفي مي‏كند و از آن جهت كه حرف عطف بين دو جمله قرار نگرفته معلوم مي‏شود نفي شرك جداي از عبادت نيست، بلكه در قوام عبادت دخيل است؛ ، عبادت آن است كه در آن، شرك راه پيدا نكند. 💎به هر ميزانْ عبادتْ خالص باشد بهره بيشتري دارد و برجسته‏ترين درجه خلوص آن است كه در قلب عابد، جز خدا نباشد؛ امام صادق(عليه‏السلام) درباره قلب سليم فرمودند: دلي است كه در آن جز ياد خدا نباشد: «القلب السليم الذي يلقي ربّه وليس فيه أحد سواه» و اين برترين درجه خلوص است. همچنين آن حضرت مي‏فرمايد: «ما أنعم الله‏عزّوجلّ علي عبد أجل من أن لايكون في قلبه مع الله غيره».   بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا