eitaa logo
نکات ناب آیت الله جوادی آملی
321 دنبال‌کننده
575 عکس
243 ویدیو
2 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹دیوارنگاره عبری میدان فلسطین تهران همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به یمن: از این پس تل آویو ناامن است 🔻طرح جدید دیوارنگاره میدان فلسطین تهران با نمایش انبوهی از پهباد‌های یمنی برفراز اراضی اشغالی و شعار عبری "از این پس تل‌آویو امن نیست" اکران شد https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۳:"وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ" ⛓بحث: مرجع ضمیر در ⛓با توجه به نکات ذیل رجوع ضمیر به ( ) راجح است: 3⃣با توجه به آمدن جمله « وادعوا شهدائکم من دون الله »  در ادامه آیه محل بحث و این که معنای کلمه «شهید» داور و کارشناس محکمه نیست، بلکه مراد است سیاق این آیه نیز نظیر آیات دیگر تحدّی است که می گوید: اگر شما و همه هم فکرانتان هماهنگ شوید نمی توانید مانند قرآن را بیاورید. در صورتی که اگر ضمیر «مثله» به عبد برگردد معنایش این است که شما هم فردی امّی پیدا کنید تا مانند پیامبر سخن بگوید. 4⃣اعجاز قرآن کریم ذاتاً مربوط به خود آن است و امّی بودن آورنده آن شرط اعجاز قرآن نیست؛ چنانکه عالم بودن او نیز مانع آن محسوب نمی شود. قرآن اِعجازی را هر کس بیاورد رسول خداست؛ امّی باشدیا غیرامّی؛ اگر پیامبر اهل درس و بحث هم بود و همه عمر خود رادرمدرسه می گذراند و این کتاب را می آورد باز هم کلام الله بود؛ زیرا این سخنان از انسان نیست خواه عالم، خواه امّی. ◀️ گرچه در فرض بودن نیزافراد باطل گرا و بهانه جو شک می کردند: « ما کنت تتلوا من قبله من کتابٍ ولاتخطّه بیمینک إذاً لارتاب المبطلون » ؛ چنانکه با وجود امّی بودن اونیز شک کردند و تهمت زدند که این قرآن کلام بشر است. پس این کلام الله راهر کس بیاورد رسول خداست، آورنده اش امّی باشد، یا غیرامّی.  ⏸در جایی که خصوصیّت آورنده مورد توجه است، می فرماید: « قل لو شاء الله ما تلوته علیکم ولا أدراکم به فقد لبثتُ فیکم عُمُراً من قبله أفلا تعقلون »؛ بگو: اگر خدا خواسته بود که من این کتاب را بر شما تلاوت نکنم و محتوای آن را به شما اعلام ندارم، نه آن را بر شما می خواندم و نه شما را به آن آگاه می کردم. من عمری پیش از آن در میان شما بودم؛ یعنی، من هرگز بدون وحی الهی .   بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
کاربر یمنی نوشته: «الحمدلله! اگر این هواپیماهای اسرائیلی بمب‌هاشون رو توی یمن نمی‌نداختن این بمب‌ها توی غزه فرود می‌اومد. الحمدالله که در همین اندازه هم تونستیم رنج مردم غزه رو کم کنیم..» حقیقتا باید به ایمان مردم یمن غبطه خورد... https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۲۳:"وَإِن كُنتُمْ فِي رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ" ⛓بحث: مرجع ضمیر در ⛓با توجه به نکات ذیل رجوع ضمیر به ( ) راجح است: ☑️ استاد علاّمه طباطبایی(قدّس سرّه) درباره می گوید: ضمیر « مثله »  هم می تواند به « ممّا نزّلنا »  برگردد، هم به « عبد »  و بدین معناست که شما هم اگر می توانید چنین کتابی با همه حِکَم و معارف آن به وسیله فردی امّی بیاورید. در این صورت هم جمع بین دو وجه شده است، هم معجزه بودن قرآن روشنتر و استوارتر گردیده است؛ زیرا هم به خود قرآن تحدّی شده و هم به آورنده آن که قرآن کریم بر امّی بودن او تکیه دارد: « هو الّذی بعث فی الاُمیِّین رسولاً منهم » . 🔘 پس رجوع ضمیر «مثله» به عبد، از مقام قرآن و درجه اعجاز آن نمی کاهد، بلکه است بر این که قرآن به خودی خود دارای حد نصاب از اعجاز است. به ویژه آن که آورنده اش نیز امّی است. چون اشاره به امّی بودن آورنده قرآن نشانه آن است که در مقام اعجاز درس خواندن و نخواندن یکسان است و معجزه محصول مکاتب بشری نیست تا اگر کسی آموزش دید بتواند آن را بیاورد. غرض آن که، کار خارق عادت خواه به صورت شی ء خارق عادت باشد، مانند خود قرآن، خواه به صورت شخص خارق عادت باشد، مانند رسول امّی صلی الله علیه و آله و سلم معجزه خواهد.   بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
📷 ورود کاروان فلسطین با استقبال گسترده به المپیک فرانسه 🔹کاروان ورزشکاران فلسطین همراه جبرئیل رجوب،‌ رئیس کمیته ملی المپیک این کشور با استقبالی گسترده وارد کشور فرانسه شد. https://eitaa.com/bourhan
پایتخت بزرگ‌ترین متحد اسرائیل برای نتانیاهو ناامن شد 🔹هزاران نفر در اعتراض به جنگ اسرائیل علیه غزه و برای محکوم کردن سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، اطراف ساختمان کنگره در واشنگتن تجمع کردند. 🔹یکی از معترضان حاضر در اطراف ساختمان کنگره: به عنوان شهروندان آمریکایی باید بدانیم که این (جنایات اسرائیل) بدون دلارهای ما مالیات‌دهندگان که در قالب چند تُن سلاح به اسرائیل فرستاده می‌شود و مردان، زنان و کودکان در غزه را سلاخی می‌کند، قابل انجام نیست. 🔹فعالان حامی فلسطین که پیش از سفر نتانیاهو به واشنگتن، وعدهٔ «روز خشم» را داده بودند، دیروز به وعدهٔ خود عمل کردند. 🔹در جریان این اعتراضات، در چند مورد پلیس با معترضان درگیر شد و از اسپری فلفل علیه آن‌ها استفاده و دست‌کم ۲۳ نفر را در سراسر پایتخت ایالات متحده بازداشت کرد. 🔹در جریان این اعتراضات همچنین معترضان مجسمهٔ نتانیاهو و پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را نزدیک ساختمان کنگره ایالات متحده آتش زدند. 🔹شمار زیادی از قانونگذاران آمریکایی به ویژه نمایندگان دموکرات هم این سخنرانی را تحریم کردند و بخشی از حضار هم با نتانیاهو حین سخنرانی همراهی نکردند. https://eitaa.com/bourhan