eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
144 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
تاریخ در جمهوری اسلامی ایران به تنگه احد رسید. این سنت الهی است که زمین را چنان می‌فشارد تا برگزیدگان و آنها که به سمت حق می‌شتابند و در خیر بر دیگران سبقت می‌گیرند از دیگران شناخته شوند. تاریخ اینچنین شکل و شباهت می‌گیرد. مردم ایران السابقون عصر مدرن هستند. مردم ایران انتخاب کردند که وارد این گردنه هولناک شوند و بشریت را از پشت دیوارهای بلند استبداد و استکبار عبور دهند. زیستن در جمهوری اسلامی ایران، زیستن در قله تاریخ است. ما مفتخریم که در چنین دورانی زندگی می‌کنیم. خداوندا ما را شاکر این لطف عظیم بفرما. امام و شهدای ما را با اباعبدالله و یارانشان محشور فرما و ما را نیز به آنان ملحق فرما.
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رای مقدس 🔹حرکت قابل تأمل مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی پس از رای دادن در آخرین انتخابات زمان حیاتشان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد .۱۴۰۰ 🔹این مرجع انقلابی بعد از انداختن رأی در صندوق دست خود را بوسیدند. @TasnimNews
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 انگیزه های مثبت ✳️ حضور سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران پای صندوق رای 🔺درود و‌صد درود بر این ملت غیور و قدر شناس 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از  ماست و قیمه
13.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤦‍♂ترجیح میدم حرف نزنم... 🤣 قیمه ها رو بریز تو ماستا👇 😂 @mastogheymeh
هدایت شده از اندکی تفکر
دیگه از این واضح‌تر بگن بعد از صندوق رأی، هدفشون حمله نظامیه؟؟ براندازی که نمی‌خواد رأی بده که هدفش مشخصه؛ اما تویی که برانداز نیستی و فقط از روی لج‌کردن یا بقول خودت گله‌مندی و ادب کردنشون نمی‌خوای رأی بدی؛ خوب ببین که داری به چه هدفی کمک می‌کنی | عضوشید👇 https://eitaa.com/joinchat/3341746296Ce975069624
هدایت شده از احادیث ناب
🔘 فتنه هاى سه گانه عن الإمامُ عليٌّ عليه السلام : الفِتَنُ ثلاثٌ : حُبُّ النِّساءِ و هُو سَيفُ الشَّيطانِ ، و شُربُ الخَمرِ و هُو فَخُّ الشَّيطانِ ، و حُبُّ الدِّينارِ و الدِّرهَمِ و هُو سَهمُ الشَّيطانِ ، فَمَن أحَبَّ النِّساءَ لم يَنتَفِعْ بعَيشِهِ ، و مَن أحَبَّ الأشرِبَةَ حَرُمَت علَيهِ الجَنّةُ ، و مَن أحَبَّ الدِّينارَ و الدِّرهَمَ فهُو عَبدُ الدنيا. امام على عليه السلام فرمود : فتنه ها سه چيزند : زنْ دوستى ، كه شمشير شيطان است و شرابخوارى كه دام شيطان است و عشق به درهم و دينار كه تير شيطان است. كسى كه عشق به زنان داشته باشد، از زندگيش بهره مند نشود و كسى كه مشروبات را دوست داشته باشد، بهشت بر او حرام گردد و كسى كه عشق به درهم و دينار داشته باشد، بنده دنياست. 📚بحار الانوار ج ١٢ ص ١٤٠ @ahadithenabe
هدایت شده از مواجهات
💠 از اول تا به آخر ⚡️امروز کدام شخص، پیشتاز شهر است؟ ⚡️این بار کدام گروه، پیشران مجلس است؟ ⚡️این برهه کدام جریان، سکّان دار وضع کشور است؟ ⚡️این قرن کدام فرهنگ، میدان دار تحوّلات بشر است؟ ⚡️این دور کدام مکتب، سامان بخش تاریخ بنی آدم است؟ ⚡️ و در کلّیّت امر کدام مشیّت، صحنه گردان نظام عالم است؟ 💡 از اول تا به آخر را، باید در ارتباطی وثیق با هم فهم کرده باشی، تا در میانه ی راه، ناگاه به بیراهه مبتلا نشوی. ✍ .
به وقت انتخاب؛ به وقت زندگی 🇮🇷 دیروز مردم در یک جنگ جهانی تاریخی-تمدنی دیگر علیه خودشان شرکت کردند و نتایج قابل قبولی گرفتند و با رأی خود پرچم ایران را بالا نگه داشتند. با وجود تمام خط و نشان‌ها مشارکت نه تنها سقوط نداشت بلکه ثبات نسبی را نشان می‌دهد. هنوز آمار دقیق و نهایی اعلام رسمی نشده؛ اما برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که تمام هزینه‌های جبهه بین المللی علیه نهاد انتخابات در این سال‌های اخیر تبدیل به خاکستر شد. ♨️ البته ما تلفات سنگینی در شرایط هجوم حداکثری سال‌های اخیر داشته‌ایم. با این حال درخت زنده انقلاب هنوز رویش‌های قابل توجهی دارد و سرسبزی و سربلندی خویش را به رخ دنیا می‌کشد. این حجم از مشارکت برای کشوری که هزاران میلیارد دلار برای نابودی‌اش خرج شده غیر قابل باور است. انسان‌های پوست و گوشت و استخوان قطعا این معادله را نمی‌فهمند؛ اما مردم امید و ایمان با همین معجزه‌ها انقلاب کردند و آن را تا اینجا رساندند. وگرنه مگر ترفندی مانده که بر سر این ملت نیامده باشد؟! تخریب و تحقیر و تحریف و تحریم و تهدید و تطمیعی مانده که بر سر این مردم محک نخورده باشد؟! مگر در جنگ ترکیبی بین المللی سلاحی در انبار و فشنگی در خشاب مانده که خرج اسلام و انقلاب و نظام و ایران نشده باشد؟! ❇️ این مردم زنده‌ترین ملت تاریخند که همچنان می‌رویند و قد می‌کشند و پیش می‌روند. عجیب ملتی هستند ایرانیان. ملتی که در تمام صحنه‌ها ریشه چند هزارساله خود را در اعماق تقدیر انسان نشان می‌دهند. الحمدلله رب العالمین علی ما رزقنا والحمدلله علی ما هدانا و الحمد لله علی ما انعمنا... ‼️ آری بسباری از ما در این سال‌ها آسیب دیدیم. آسیب اعتقادی، آسیب منطقی، آسیب تحلیلی، آسیب روحی، آسیب اقتصادی، آسیب خانوادگی... بسیاری از باورهایمان دست‌کاری شد. بسیاری از داشته‌ها و کاشته‌هایمان هزینه شد. نتوانستیم آنقدر انعطاف داشته باشیم که طوفان حوادث را خنثی کنیم. برخی برگ‌ها و شکوفه‌ها ریختند و برخی شاخه‌ها شکستند؛ اما ریشه‌ها باز هم سرمایه‌های باقیمانده این سرزمین را به زندگی تبدیل کردند و به رخ جهان کشیدند. ✅ سپاسگزاری از این مردم قطعا وظیفه تک تک همه مردمانی است که دل در گرو ایران و اسلام و انقلاب دارند. همه دنیا نشستند تا ببینند مردم ایران به تنهایی با این جنگ چه می‌کنند. گروهی با حسرت و گروهی با حسادت ما را رصد کردند. امروز یعنی روز ۱۲ اسفند سال ۱۴۰۲ هجری شمسی ملت بزرگ و افتخارآفرین ایران‌زمین پس از یک مبارزه نفس‌گیر با تمام سپاه شیطان از نفس‌های اماره روییده در دل‌ها تا منافقان خزیده در شهرها و تا کفر مستقر بر مسند کشورهای دور و نزدیک، به تثبیت مواضع خود موفق شد تا قدم‌های بعدی اقتدارآفرینی را محکم‌تر بردارد. جنود عقل و جهل در یک همآوردی پیچیده و نمایان پیش چشم همه عالمیان گسترده‌ترین عملیات‌ها را پیاده کردند. پدیده‌ای عجیب که تمام محاسبه‌گران نتیجه آن را غلبه پادشاه جاهلیت و شکست ولایت عقل می‌دانستند. الحمد لله رب العالمین که ابرقدرت‌ها را به دست مردم قوی‌پنجه ایران ذلیل کرد و نقشه آنان را نقش بر آب ساخت. 💯 بی‌تردید از شکر این موهبت عظیم الهی و جبران مجاهدات بی‌دریغ این ملت آزاده عاجزیم. امیدوارم انتخاب شدگان قدردان این عظمت تاریخی باشند و بدانند که در کجا ایستاده‌اند. بدانند که این مردم چقدر هزینه داد تا آنها دوباره توفیق خدمت و نقش‌آفرینی در این صحنه بزرگ را داشته باشند. ⁉️ شیاطین هنوز شب انتخاب صبح نشده آغاز کرده‌اند تا شکست خود را به نام ملت سند بزنند. امیدوارم مسئولان با تلاش شبانه‌روزی خود مکر خائنان را خنثی کنندو منافقان را در حیرت و حسرت بی‌حاصلی فروبرند.
این یعنی در میانه‌های راه هستیم... همواره سه مرحله اثبات و تثبیت و ثبات جامعه، در کنار هم پیش می‌روند. جمعیتی که از ده‌ها سال پیش به سمت شیوه جدید حکمرانی حرکت کرد هنوز در میانه راه است. عده‌ای هنوز در شهر قبلی ساکنند. عده‌ای مرددند و عده‌ای مهیای حرکت. جای جای جاده نیز جمعیت در حال حرکت و گاه استراحت و گاه اقامت است. عده‌ای هم به شهر مقصد رسیده‌اند. اتفاقات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و امنیتی در این گستره می‌افتد. صندوق میانگین نسبتا اجمالی را نشان می‌دهد. نمی‌توان محاسبات چون و چرا را به روشنی وارد نتایج صندوق کرد. هر رأی شخصیت منحصر به فردی دارد. اما اجمالا می‌توان ادعا کرد که در مجموع در میانه‌های راه هستیم. در میانه‌های کدام راه؟! چرا عده‌ای راهی نمی‌شوند؟! چرا هنوز اهل آن شهر، در اینجا احساس غربت می‌کنند؟! در مبدأ و مقصد و راه چه می‌گذرد؟! آیا کیفیت راه مطلوب و مقبول است؟! از کمیت آن چه خبر؟! حالا که اکثریت در راهند، چه تمهیداتی برای عبور امن از آن تدارک دیده شده؟! این سفر به کجا خواهد انجامید؟! این هجرت، این انتظار، این زیارت عاقبت چه خواهد شد؟! پس از این باید بیشتر اندیشید. نباید انتخابات تنها یک لحظه باشد. انتخابات یک فرهنگ است برای استفاده از سرمایه انسانی اختیار. این هم آموختن می‌خواهد و هم تمرین و هم اراده و انگیزه... هیچ چیز در این باره خود به خودی نیست. نوعی خودسازی عمومی است. سیر و سلوک است. نوعی فهم شریعت است. یافتن صراط مستقیم است. راهی شدن یک اتفاق و تصادف نیست. بدون آگاهی و مهارت و میل به انجام نمی‌رسد. حالا اهل خرد و عمل باید بنشینند و به راهکار بیاندیشند. راهیابی و راهسازی و راهنمایی و راهبری کنند و راهبندان‌ها را باز کنند. وعده‌های شهر را در راه ندهند و راه را به قیمت شهر نفروشند و شهر را بی‌حیثیت نکنند. بی‌شخصیت شدن شهر به قیمت دلالی بیراه‌ها خیانت است. مردم را نباید آواره‌ بیابان‌ها کرد و توهم خانه و خیابان به آنان فروخت. اردوگاه هیچ گاه جای شهر را نمی‌گیرد. قانون و قاعده‌اش هم یکی نیست. اگر مردم را در جاده رسوب دادی تا به همان دربه دری اکتفا کنند، به زودی از شما عبور خواهند کرد و شهر را خواهند یافت. آنگاه شما می‌مانی بیابان و بیابانی. اهل و اهلی شهر حتما غربت را برنمی‌تابند.
جامعه‌ای که دچار فقر شخصیت شود، اشخاصش را مصرف می‌کند.
اگر بزرگتری نباشد که سحرها را آبیاری کند، کوچکترها هنگامه صبح سبز نمی‌شوند. همیشه امامی باید. همیشه پیشرویی لازم. همیشه قائمی واجب.
می‌توان گرد او جمع شد و تفرقه‌ها را کنار گذاشت و برای خوبی‌ها با نیروهای شرّ جنگید. می‌توان با او همراه شد و برای ساختن ایران آستین‌ها را بالا زد. او آنقدر بزرگ هست که در همسایگی‌اش ملت ایران و بیش از آن متحد شوند و با قوت و قدرت و اقتدار قدم به آینده بگذارند. با او می‌شود پیروز شد؛ اگر خنّاسان بگذارند.
هدایت شده از محمد جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️علی به وقت حوادث عصا نمی‌گیرد ✌️🇮🇷دفتر انتخابات ۱۴۰۲ هم به پایان آمد؛ پیچ تاریخی دیگری طی شد، روسیاهی به زمستان ماند و در آستانه‌ی بهاری دیگر، ملت بصیر ایران با رهبری توانستند سد بزرگترین کمپین تحریم انتخاباتی ۴۵سال اخیر را هم بشکنند و دشمنان را بازهم ناکام گذارند! 🖋محمد جوانی @CWarfare @CWarfare @CWarfare
هدایت شده از سدنا|photo
رو سیاهی ماند به زغال😉 امروز قرارگاه حسین‌ابن علی ایران است😎:)))
تحلیل رفتار رقابت‌پایه مردم درست نیست. رقبا حق ندارند مشارکت رو برای خودشون مصادره کنند. این همون اشتباهی هست که دیگران انجام دادند و بعد از مدتی پرت شدن از سبد رأی مردم بیرون. مردم دعوا نمی‌خوان کار می‌خوان. کار ایجابی می‌خوان، نه سلبی. مردم می‌خوان ببینند تغییر و تحول رو نه اینکه نکرده‌های دیگران رو به رخشون بکشیم. مردم رو به بازی با هیچ عادت ندیم. خودمون رو هم با این بازی گول نزنیم. مسئولان رو هم با این بحث‌های بی سر و ته تو مجازی به اشتباه نیاندازیم.
بسیار مهم هست جریان تولید مسئله و مطالبه و خواسته و خواهش توسط دیگران به انحراف نره. مردم باید برن به طرف فهم درست مسئله و مطالبه درست و گرنه بقیه به جای مسئله، خواهش های خودشون رو دنبال می‌کنند. خواهش‌ها ذاتشون خودخواهانه هست. مسئله ناظر به صحنه هست. هم خودمون باید تمرین کنیم و هم به مسئولانمون عادت بدیم که شما مسئولید نه بازیچه. اگر مسئله‌مندی شیوع پیدا کنه و مردم برن به طرف حل مسئله و سهم مسئول رو پیدا کنند و سهم خودشون رو هم گردن بگیرند بسیاری از مشکلات حل میشه. ولی اگر بره تو بازی تقصیر تو هست تقصیر من هست و این چیزها، دوره های تند و تند میگذره و چیزی حل نمیشه.
مطمئن باشید که مملکت 90 میلیون با 300 تا نماینده پیش نمیره. این نماینده های رسمی جای خود اما باید مردم بیان وسط میدان و ده ها هزار نماینده در میانه های جامعه پیدا کنند. یعنی صحنه رو گسترش بدن. حکومت رو توسعه بدن در میان خودشون. منتظر رسمی شدنش هم نباشند. خلاقانه وارد صحنه بشن تا افرادی نتونند قدرت اونها رو جمع کنند و بریزن تو خورجین خودشون. نباید شب انتخاباتی باشیم. حلقه های گفتگو تشکیل بدیم در تمام مدت سال و دوره. همیشه نمک انتخابات در زندگیمون باشه بدون اینکه شلوغش کنیم و حرص و جوش بخوریم و عصبانی بشیم و اذیت کنیم خودمون رو. فقط آگاهی و مهارتمون رو بالا ببریم و بخشی از مسائل رو حل کنیم. اگر وارد جریان مسائل شدیم اون وقت میدونیم از مسئول چی باید بخوایم. وقتی فهمیدیم چی باید بخوایم مسئول نمی تونه ما رو بپیچونه. وقتی نتونست بپیچونه آدم درست میاد پای کار. چون می دونه که کار دستمون هست و می فهمیم داره چکار می کنه. ولی اگر مردم همیشه کلی گویی کردن، مطالبات متناقض داشتند. غیرممکن ها رو طلب کردن. خوب آدم قالتاق می فهمه که ما نمی دونیم اصلا چی می خوایم و چجوری باید حلش کنیم. میاد خودش رو قاطی بازی میکنه و رأی میگیره. در واقع گولمون میزنه. کو آدم صادقی که ببینه ما چپ و راست می زنیم و بیاد صادقانه بگه و خطر طرد شدن و نشنیده شدن رو به جون بخره؟!
رشد مردم‌سالاری با رشد مردم اتفاق می افته. کیفیت مردم باید بره بالا. شخص سالاری باید تبدیل بشه به شخصیت سالاری. شخصیت مردم باید بره بالا. مملکت باید از فقر شخصیت خارج بشه. باید تولید شخصیت کنند مردم. بازی رو سطحش رو بالا ببرند و گرنه یه عده میان از مسئول کارخونه تولید شراب میخوان و یه عده فاحشه خونه طلب می کنند و میشه مطالبه یه حزب و گروه و میافتن تو خیابون و عربده کشی و قمه کشی و هفت تیر کشی. وقتی فقدان مسئله باشه، وقتی سقوط دغدغه باشه این میشه. کدوم مشکل حل میشه؟ هیچ کدوم. هر قدم مصیبت جدیدی تولید می کنه. از اسم ها بگذریم بریم سراغ رسم ها . اولش سخته ولی بعدش خوب میشه. چون اولش باید خودمون بفهمیم چند چندیم. مسئله‌مند شدن اسان نیست. مسئولیت میاره. اگر میخواید انتخابات سری بعد کیفی باشه. اگر میخواید مشارکت علاوه بر کمی بودن کیفی باشه باید مردم حرکت کنند در این زمان بین دوره ها و کار کنند روی خواسته هاشون. خواسته های درست به مسئولان انتقال بدن. خواسته های درست تولید کنند. وگرنه خواهش های یه عده صحنه رو از دستمون می دزده همون جور که بارها تَکرار شد و دیدیم که چی شد. چرا حجاب وضعش اینه؟ چرا مطالبه جوان لخت شدنه؟ کدوم نیازش قراره حل بشه با شهری که از همه جاش شهوت عریان می‌باره؟ خشونت می باره؟ سستی و نخوت می‌باره؟ شهری که داره تو مواد مخدر و مشروبات الکلی و بازی و رقص و آواز و غفلت و تحریک و تخدیر فرو می ره؟ اگر مسئله نداشته باشیم، مسئله‌دارمون می کنند و بازی رو می برند طرف خودشون. یه شهر رو دست ما میگذارن با مرداب شهوت و خودشون قدرت رو برمی دارند و میرن شاخ آسمون میشینن و به ریشمون می خندن
باید گریه کنیم اگر کسی رو که اسمش رو نوشتیم از صندوق دربیاد. چرا؟ چون مسئولیت پیدا می کنیم. چون بعد از اون دائم باید بدویم و سعی کنیم کار پیش بره. کار درست پیش بره. باید نقاط ضعف منتخبمون رو خودمون رفع کنیم. باید یارش باشیم. کمکش باشیم. باید اجازه ندیم چپ و راست بره. باید کمکش کنیم درست بره. این مسئولیت ماست. اما طرف چون رأیش برنده شده میاد وسط خیابون میرقصه. چون اصلا نمی دونه این یعنی چی!!! باید رشد کنیم و مردم سالاری رو رشد بدیم. باید مواظب مردم سالاری باشیم. باید سالار بودن رو تمرین کنیم. باید شایسته بشیم تا شایسته سالاری حاکم بشه. باید بشینیم و خوب فکر کنیم.
آمار مشارکت شبیه همان چیزی که سال 98 بود یعنی ملت یک مقاومت بزرگ از خودش نشون داده و یک فتنه عظیم رو در خودش هضم کرده. بله پیش نرفته ولی این به اون معنی نیست که کاری نکرده. بلکه کار بسیار زیادی انجام داده. از اونجایی که خیانت بسیار بزرگی واقع شد تمام ظرفیت ملت خرج خنثی کردنش شد. اجازه نداد تا پیش بریم. ایستادن در نقطه 98 با وجود طوفان‌های مرگ بار، یعنی پیروزی و پیشرفت. اون طوفان گذشت و قدرت خودش رو تخلیه کرد با خرابی‌هایی که به جا گذاشت، اما مردم هنوز زندگی سیاسی دارند. یعنی آماده‌اند برای مرحله بعدی. امیدوارم مسئولان پیام رو گرفته باشند و با تمام وجود درست کار کنند و تسلیم بازی‌های سیاسی و بازیچه‌های مجازی و کشمکش‌های کودکانه و گروکشی‌های ابلهانه نشوند.
آمار مشارکت شبیه همان چیزی که سال 98 بود یعنی ملت یک مقاومت بزرگ از خودش نشون داده و یک فتنه عظیم رو در خودش هضم کرده. بله پیش نرفته ولی این به اون معنی نیست که کاری نکرده. بلکه کار بسیار زیادی انجام داده. از اونجایی که خیانت بسیار بزرگی واقع شد تمام ظرفیت ملت خرج خنثی کردنش شد. اجازه نداد تا پیش بریم. ایستادن در نقطه 98 با وجود طوفان‌های مرگ بار، یعنی پیروزی و پیشرفت. اون طوفان گذشت و قدرت خودش رو تخلیه کرد با خرابی‌هایی که به جا گذاشت، اما مردم هنوز زندگی سیاسی دارند. یعنی آماده‌اند برای مرحله بعدی. امیدوارم مسئولان پیام رو گرفته باشند و با تمام وجود درست کار کنند و تسلیم بازی‌های سیاسی و بازیچه‌های مجازی و کشمکش‌های کودکانه و گروکشی‌های ابلهانه نشوند.
دشمن ما رو به چالش اثبات کشوند و ما در نقطه تثبیت ایستادیم. کار داریم تا نقطه ثبات. اگر صحنه رو ترک نکنیم و اجازه ندیم برخی برای دو سال بعد بازی‌سازی کنند، می‌توان امید ثبات را در سال 1404 به بعد داشت. به شرط اینکه تعطیل نکنیم بریم دنبال کارمون.
وقتی در بند چیزی هستی به صفتش گرفتاری. اگر زندان تنگ است، به تنگی و تاری آن محدود می‌شوی و اگر پابند است به سختی و فشار آن دچار می‌گردی. اگر اسیر نفسی از نفوس عالم هستی، دیوارهای وجودش تو را در بر می‌گیرد و اگر بنده خدایی صفات او تو را پذیرایی می‌کند. صاحب اسماء الحسنی. او که صفاتش هیچ گاه از هیچ سمت و سو کرانه‌ای ندارد. آیا در بند او بودن احساس تنگی و فشار و تاری و عذاب دارد؟! واقعا چنین نیست. صفات او نیست که مرا می‌فشارد. این من هستم که خود را به دیوارهای کوچک نفس می‌فشارم و بیم دارم که از آن رها شوم. می‌ترسم از دست بدهم. در حالی که تنها هیچ همسایه‌ی همه است. اگر نتوانم هیچ بودن را بپذیرم، همه را نمی‌یابم و اگر همه را نپذیرم هیچ نمی‌یابم و همواره در توهم داشتن خیال‌پردازی می‌کنم و روزی که جدایی اتفاق می‌افتد گمان می‌کنم که از دست دادم. در حالی که در دست من نبود. او با من همراهی کرده بود و این کار را چنان بی‌دریغ انجام داده بود که باورم شده بود مال خودم است. واقعیت این است که در دنیا جز سایه‌ها را نپراکندند. آنها که بازی را انتخاب کردند با این سایه‌ها انس گرفتند و آنان که زندگی کردند با او. ارتباط با او عمیق‌ترین و محکم‌ترین ارتباطات است. بلکه تنها ارتباط. بقیه ارتباطات در گمان ما اتفاق می‌افتد و او اعتبار آن را تأمین می‌فرماید. وقتی این ارتباط قطع می‌شود، همه ارتباط‌ها بی‌معنی می‌گردد و تمام رشته‌ها پنبه می‌شود و از هم می‌گسلد. اینها را می‌دانم اما باور ندارم. بی‌ارتباطی و بلانسبتی و بی‌معنایی مرا فرامی‌گیرد در حالی که تنها معنی در عالم بندگی بود. کسی که رابطه بندگی را از دست می‌دهد، دیگر هیچ رابطه وثیقی نمی‌یابد. البته روشن است که ارتباط او با عالم آنی و کمتر از آنی قطع نمی‌شود؛ وگرنه چیزی باقی نمی‌ماند. موضوع ارتباط ما با اوست. کسی که ارتباط با خدا را از دست می‌دهد جهانش از هم می‌پاشد و غربت او را فرا می‌گیرد و دچار تنهایی می‌شود. همه آشنایی‌ها به واسطه اوست. انسان دچار بی‌نظمی می‌شود و شروع می‌کند به تعیین کردن و چیدن. در همین چیدن هم توسل پیدا می‌کند به اعتباری که او قائل شده و پای آن ایستاده. عهدی که با عالم دارد و آنچه بر خود واجب کرده. بدون آن عالم اعتباری ندارد که کسی رویش حساب کند. این پراکندگی‌های پر تکرار بی‌انتها حاصل بریده شدن از اوست و رفتارهای حداقلی با عالم و نظم‌های حداقلی و نتایج حداقلی و برخورداری حداقلی. تمام زحمت بندگی نزیستن در حصار بردگی است. زحمت رهایی است. پذیرفتن بی‌انتهایی. اما من می‌ترسم از این اتفاق عظیم و از آن فرار می‌کنم به کنج خودم. خودخواهی اجازه خداخواهی به من نمی‌دهد. اجازه بی‌مرز شدن. اجازه رهایی. اجازه زیستن در بیرون زندان نفس‌های تو در تو و پی در پی. زیستن در دنیای واقعی و نه دنیای سایه‌ها. من ترجیح می‌دهم در توهم داشتن بمانم تا اینکه با باور هیچ بودن به او بپیوندم. سطح من این است. پس نه ادعایی هست؛ نه اعتراضی. مانند کسی که از طناب نجات تقدیر آویزان است و به جای گرفتن آن و بالا رفتن از آن و رسیدن به قرارگاه امن او، دست و پا می‌زند و درد این بندگی را صدها چندان می‌کند. آری من درد بی‌دست و پایی خودم را می‌کشم و برای بریدن طناب تقلا می‌کنم. اگر می‌پذیرفتم حقیقت را، من می‌ماندم و زحمت بالا رفتن... حالا که ایمان ندارم به طناب نجات، وحشت افتادن دارم. می‌ترسم پاره شود و سقوط کنم. غم بالا رفتن دارم که خودم را و هر چه مال خودم می‌دانم از دست بدهم و درد آویزان شدن و فشار آمدن به نقطه تعلیق... همه را هم به حساب خدا می‌گذارم و از او گله دارم. کاش تسلیم شوم و اسلام بیاورم و ایمان پیدا کنم و به یقین برسم و رضایت دهم تا هم او خشنود شود و هم من و برسم به او و بیابم او را و این توهم داشتن را به گنج بودن رها کنم. مانند غریقی که فریادرسی می‌طلبد؛ اما وقتی نجات‌غریق می‌آید به سر و صورتش می‌کوبد، چون باور ندارد به او و فقط بی‌تابی می‌کند و فریاد می‌زند و دست و پا می‌زند. در حالی که همین دست و پا و نفس ابزار شنای او بود و حالا که شنا نمی‌داند، تسلیم شدن به اراده نجات‌غریق راه چاره است. اما من چون ایمان ندارم و تسلیم نیستم، او را می‌آزارم و می‌رانم و خود را.‌.. این رام شدن برای امام زمان، آرام شدن را به دنبال دارد و اهلی شدن در راه او اهل شدن را...
هدایت شده از میم صاد
💠 شیطان دهن بسته کیه؟!🤔 وجود مبارک پيغمبر(صلي الله عليه و آله و سلم) کلماتش مثل است. اين جمله نورانی هم از وجود نورانی پيغمبر است که «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَيْطانٌ أَخْرَسٌ»؛ ۱ آن که بايد حق را بگويد و نگويد شيطان دهن‌بسته است؛ . . . گاهی شيطان می‌گويد بگو، گاهی شيطان می‌گويد نگو! گاهي مي‌گويد باطل را بگو، گاهي مي‌گويد حق را نگو! «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَيْطانٌ أَخْرَسٌ». جانم به فدايت! 🎙 آیت الله جوادی آملی ۸ مهر ۱۴۰۲(درس خارج فقه) ✅ پ ن: این روایت بدرد این روزها می‌خوره! هم ملاک خوبیه برای انتخاب درست، هم بعضیا رو تکون میده که قفل دهن‌شون رو بشکنن و برای مشارکت بیشتر، کاری کنن. هنوز وقت هست، دوستان رو خوشحال کنی و دشمنان رو ناامید... ۱. فقه السنّة، ج۲، ص۶۱۱. 🪴 @mimsaad
🔻پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: إنَّ اللّه تعالی لَیَسْألُ العَبدَ فی جاهِهِ کَما یَسألُ فی مالِهِ، فیقولُ: یا عَبدی، رَزَقتُکَ جاها فهلْ أعَنْتَ بهِ مَظلوما، أوْ أغَثْتَ بهِ مَلْهوفا؟ ❇️ همان‌گونه که خداوند درباره دارایی بنده از او سؤال می‌کند، درباره مقام و موقعیت او نیز می‌پرسد و می‌فرماید: بنده من! من، مقام و موقعیت، روزی تو کردم. آیا به وسیله آن ستمدیده‌ای را یاری رساندی؟ یا به فریاد غمزده ای رسیدی؟
هدایت شده از 🇵🇸 عروج مدیا 🇮🇷
﷽ صبحتون سرشار از شادی🦋 🗓 یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ‌ 💬 موفقیت این نیست که هرگز اشتباه نکنیم، بلکه این است که یک اشتباه را دوباره تکرار نکنیم. به خانواده بپیوندید👇🏻 🖥@oruj_media🖥 ⌨️@oruj_media⌨️
هدایت شده از فکرت
🔸 ا ☑️ باید از روش موج به موج در گفتمان سازی بهره ببریم 🖋هانی ایرانمنش، مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی 🔰 مسأله کانونی حلقه میانی این است که من چگونه جامعه را به نقطه عزم جمعی در حل مسائل اجتماعی برسانم زیرا جانمایه پیشرفت همه جانبه عزم و ارده جمعی است و پیشرفت زمانی شکل می‌گیرد که عزم و اراده جمعی شکل گرفته باشد. ✔️ یکی از ویژگی‌های مهم حلقه میانی این است که اصلاح اجتماعی برایش مهم است و به دنبال این است که در نظام اسلامی امت را به سمت جریان و جهت تمدن سازی، عدالت و مبارزه با استکبار پیش برد. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت