eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
926 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
450 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
چند نکته درباره توییت اخیر معاون محترم‌ پارلمانی دولت 🌀 اولا این نوع هزینه کردن از رهبری را اصلا به صلاح نمی‌دانم. - ثانیا اگر منظور از چنین توییت‌هایی این است که رهبر انقلاب درخصوص تک تک اعضای کابینه اظهار نظر خواهند کرد قطعا خلاف واقع است و مشی ایشان ابدا در هیچ دولتی این نبوده و نخواهد بود که درباره تک تک وزرا نظر بدهند و لذا باعرض معذرت، بیان چنین مواضعی که عملا تمام مسئولیت عملکرد دولت را بر دوش رهبری می‌گذارد ظلم به رهبر انقلاب می‌دانم. - ثالثا در دیداری که دو هفته قبل با رهبری داشتیم ایشان تکلیف ما را درباره رای به وزرا به صراحت اعلام کردند و شاخصهای شفاف و دقیقی را برای رای ما به وزرا ترسیم فرمودند. دوستان ما در دولت جدید، به جای آنکه سعی کنند با چنین توییت‌هایی ما را تحت فشار بگذارند بهتر است اگر رای ما را می‌خواهند همان شاخصهایی که رهبر انقلاب برای وزرا تعیین کردند را رعایت کنند تا انشاالله ما هم با طیب خاطر و با وجدان آسوده به همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد بدهیم. ● دکتر محمد‌منان رئیسی ـــ ـ ـ ـــ ـ ۞ حوزه‌‌قمـ Hawzeh_Qom
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 1⃣🔹 تعقلاتِ ، اصول عقاید صحیح هستند. 2⃣🔹 تعقلاتِ ، اصول اعمال فاضله اند. 📙 مبانی فلسفهٔ سیاسی مشاء ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آنچه مجربات را یقینی می کند، علل خفیه است، که دلالت بر غیر اتفاقی بودن مجربات می کند. 📕 علامه حلی، کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 💠 فرق تجربه و استقرا : شیخ الرئیس در کتاب شفاء، المنطق و البرهان، مى‏ گوید: «واما التجربة فانها غیر الاستقراء» تجربه غیر از استقراست. آنگاه به توضیح و ذکر مثال پرداخته و گفته است : تجربه مانند حکم ماست‏ به این که مسهل صفراست. چرا که هرگاه این تجربه چند بار تکرار شود، احتمال اتفاقى بودن آن، زایل مى‏ گردد. به خاطر تکرار و از میان رفتن احتمال‏ اتفاقى بودن است که ذهن حکم مى‏ کند که خاصیت‏ سقمونیا ازاله‏ ی صفراست. از دو حال بیرون نیست: 1⃣🔹 یا ازاله صفرا عرض لازم و ذاتى سقمونیاست. 2⃣🔹 و یا عرض مفارق و غریب آن. 🌹👈 در صورت اول، لزومى ندارد که همواره پاسخ تجربه مثبت‏ باشد. بلکه گاهى پاسخ، مثبت و گاهى منفى است. در این صورت، معلوم مى‏ شود که سقمونیا نسبت‏ به ازاله صفرا، اقتضاى ذاتى ندارد، بلکه اقتضاى ذاتى از آن چیز دیگرى بوده، که هرگاه با سقمونیا همراه شده، صفرا را زایل کرده، و هرگاه همراه نشده، اثر هم پدید نیامده است. 🌹👈 اما در صورت دوم، همواره پاسخ، مثبت است و اگر احیانا پاسخ منفى باشد، قصور از ناحیه‏ ى سقمونیا نیست، بلکه سقمونیا همواره نسبت‏ به ازاله صفرا ذاتا مقتضى است، گیرم تاثیر آن، منوط است‏ به عدم مانع، و ما مى‏ دانیم که تا مقتضى، موجود و مانع، مفقود نباشد، هیچ پدیده‏ اى تحقق نمى‏ یابد. بنابر این، در موارد نادرى که پدیده تحقق نیافته است، معلوم مى‏ شود مانعى بر سر راه بروز و ظهور آن، خودنمایى کرده است. 🌹👈 به بیان دیگر: ممکن است‏ برخى از طبایع افراد، در برابر سقمونیا حساسیتى نداشته باشند. در این صورت، مانع از ناحیه آنهاست. نه این که سقمونیا در ازاله‏ ى صفرا قصور دارد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
از این موارد بسیار داریم : 🔹👈 ، مستى مى‏ آورد; یعنى از راه مشاهدات مکرر، حکم کرده‏ ایم که هر کس شراب بنوشد، مست مى‏ شود. حال ممکن است‏ برخى از افراد از نوشیدن شراب مست نشوند، یا به خاطر کم بودن مقدار شراب، مستى آنها به قدرى خفیف است که محسوس نیست‏ یا به قدرى اعتیاد آنها شدید است که با نوشیدن مقدار معمولى شراب، بدن آنها عکس العملى نشان نمى‏ دهد، بلکه باید به جاى جام، شیشه را یا به جاى شیشه، خم را سر بکشند. 🔹👈 افرادى که معتاد نیستند، در برابر دود سیگار یا قلیان یا تریاک، حساسیت دارند، و بلافاصله دچار سرگیجه و سر درد و احیانا استفراغ مى‏شوند، ولى افراد معتاد که بدنشان از سم مهلک نکوتین یا مرفین اشباع شده، هیچ‏گونه حساسیتى ندارند. بلکه تا مقدارى بیشتر از آنچه در بدن ذخیره شده، استعمال نکنند، از حالت طبیعى خارج نمى‏ شوند، و حالت تخدیر به آنها دست نمى‏ دهد. 🔹👈 دیگر نیز همین طور است. در برابر سم مار و عقرب، همه حساسیت ندارند. برخى از افراد به خاطر موانعى که در وجودشان پدید آمده، از این سموم متاثر نمى‏ شوند. اقتضاى ذاتى سم مار و عقرب، هلاک و درد است. اگر مانعى در وجود افراد نباشد، اثر آن قطعى و حتمى است. ✅👈 بنابر این، همین که به حکم مشاهدات مکرر، پى بردیم که اثرى براى یک چیز، دایمى یا اکثرى است، حکم مى‏ کنیم که اثر، ذاتى آن چیز اس، و اگر مانعى بر سر راه آن، نباشد، بروز و ظهور آن اثر، قطعى و حتمى است. ✅📙👈شیخ الرئیس پس از بیان اصل مطلب به طرح دو پرسش مى‏ پردازد و به آنها پاسخ مى‏ دهد. ما نیز براى تنقیح و تکمیل مطلب، پرسش ها و پاسخ هاى وى را در اینجا مى‏ آوریم. ✅👈 ادامه دارد...
پرسش اول 1⃣ با توجه به این که سبب مسهل بودن صفرا براى ما معلوم نشده، از کجا یقین کنیم که اگر سقمونیا سالم باشد، باید حتما مسهل صفرا باشد؟ در پاسخ مى‏ گوید: هنگامى که به طور مکرر دیده شد که سقمونیا صفرا را زایل مى‏ کند، معلوم مى‏ شود که زوال صفرا به وسیله آن، امر اتفاقى نبوده; چرا که امر اتفاقى نه همیشگى و نه اکثرى است، بلکه طبیعت‏ سقمونیا اقتضاى زوال صفرا را دارد. البته تاثیر سقمونیا به طبیعت افراد هم بستگى دارد. ممکن است طبیعت مردم منطقه ما به گونه‏ اى باشد که سقمونیا در زوال صفراى آنها مؤثر باشد. بنابر این، قیاسى بدین صورت، ساخته مى‏ شود: سقمونیا به حکم مشاهدات مکرر صفرا را زایل مى‏ کند. هر چه صفرا را زایل مى‏ کند، قوه مسهل صفرا دارد. نتیجه این که : سقمونیا قوه مسهل صفرا دارد. ✅👈 ادامه دارد...
💢 پرسش دوم 2⃣ چرا تجربه یقین آور است، ولى استقرا مفید یقین نیست؟ چرا استقرا در صورتى که فراگیر باشد مفید یقین است و در صورتى که فراگیر نباشد، مفید گمان است؟ آیا اگر ما در کشور سودان مشاهده کنیم که تمام نوزادها سیاه پوستند، مى‏ توانیم حکم کنیم که همه نوزادهاى انسانى سیاه پوستند؟ پاسخ این که تجربه تنها به خاطر تکرار و کثرت مشاهده، یقین آور نیست; تا فرقى با استقرا نداشته باشد. بلکه تجربه متکى به قیاس است، و استقرا متکى به قیاس نیست. پس تجربه هم جنبه‏ ى حسى دارد و هم جنبه‏ ى عقلى و استدلالى; حال آن که استقرا تنها جنبه‏ ى حسى دارد، و از پشتوانه‏ ى عقلى و برهانى محروم است. در عین حال، تجربه بر کرسى تعقل محض هم تکیه نمى‏ کند; بلکه فرق است میان تجربه وتعقل. چنان که فرق است میان تجربه و استقرا. «استقرا»، حسى محض و« تعقل‏»، عقلى محض. و «تجربه‏»، برزخ میان آنهاست که یک پاى آن، در عالم حس و مشاهده و پاى دیگر آن، در عالم عقل و استدلال است. 🔹👈 به خاطر همین خصیصه است که استقرا که پشتوانه‏ ى استدلالى ندارد، نمى‏ تواند به خودى خود افاده‏ ى یقین کند. ولى تجربه و تعقل، افاده‏ ى یقین مى‏ کنند. با این فرق که تعقل، حکم کلى مطلق را و تجربه، حکم کلى مشروط و مقید را افاده مى‏ کند. یعنى آن چه به کرات مشاهده شده، محدود و مشروط است‏ به شرایط خاص تجربه و نه همه شرایط و موارد. ✅👈 ادامه دارد...
🔹👈 در قیاسى که براى تجربه تشکیل دادیم، صغراى قیاس، حسى و کبراى آن، عقلى است. اما در قیاسات تعقلى، صغرى و کبرى هر دو عقلى است. ما مى‏ دانیم که هیچ پدیده‏ اى اتفاقى نیست. بنابر این، هرگاه امرى تحقق یافت، حتما علت مى‏ خواهد، و هرگاه آن امر تکرار شود، علت هم تکرار مى‏ شود، چرا که انفکاک معلول از علت، جایز نیست. 🔹👈 در قضیه‏ ى سیاه پوستى نوزاد انسانى، باید توجه کنیم که با مشاهده‏ى مکرر سیاه پوستى نوزادهاى سودانى نمى‏ توانیم حکم کنیم به این که نوزاد هر انسانى سیاه است. بلکه باید حکم کنیم به این که نوزاد انسان سودانى سیاه است; چرا که فقط انسانهاى سودانى را تجربه کرده‏ایم نه همه‏ ى انسانها را. 🔹👈 به همین جهت است که احکام تجربى کلیت مطلق ندارند، بلکه کلیت آنها مقید به قلمرو تجربه است و نه فراتر از آن. ✅👈 ادامه دارد...
🔹👈 ما اگر در روى کره زمین به کرات مشاهده کنیم که آب در صد درجه حرارت، مى‏ جوشد، متوجه مى‏ شویم که این جوشیدن آب، امر اتفاقى نیست، بلکه علتى دارد. البته اثبات این که هر پدیده‏ اى علتى دارد، بر عهده‏ ى فلسفه است، نه منطق، منطق باید آن را به عنوان «اصل موضوع‏» بپذیرد. 🔹👈هرگاه تکرار مشاهدات به حدى باشد که مطمئن شویم که در قلمرو تجربه‏ ى ما آبى پیدا نمى‏ شود که در حرارت صد درجه نجوشد، پى مى‏ بریم که طبیعت آب، اقتضا دارد که در چنین درجه حرارتى بجوشد و همچنین طبیعت‏ حرارت صد درجه، اقتضاى غلیان آب را دارد. 🔹👈 با این وصف، نمى‏ توانیم حکم کنیم که تمام آب هاى عالم هستى حتى آب هاى بهشت نیز چنین است. بلکه باید حکم کلى خود را محدود و مقید به تجربه کنیم و بگوییم: تا آنجا که تجربه نشان داده است، آبها در حرارت صد درجه مى‏ جوشند. ✅👈 ادامه دارد...
🔹👈 خواجه طوسى مى‏ فرماید: «علم به وجود سبب، از آن روى که سبب، سبب مسببى معین باشد و اگر چه ماهیت‏ سبب معلوم نباشد، در استلزام علم به وجود آن مسبب کافى بود. پس به این وجه، حکم به آن که سقمونیا مسهل صفراست،حکمى کلى ضرورى است مستفاد از علم به سببى که مقتضى حکم است و لا محاله چنین حکمها یقینى دایمى باشد و در استقرا نه چنین است‏». 🔹👈البته مقصود خواجه از این دوام و ضرورت، دوام و ضرورت نسبى است، نه مطلق. 🔹👈 شیخ الرئیس در اثر فارسى خود مى‏گوید: «مجربات آن مقدمات بودند که نه به تنهایى خرد بشاید دانستن و نه به تنهایى حس و لکن به هر دو شاید دانستن‏». 🔹👈 عیب استقرا در این است که تنها به حس بشاید دانستن. چنان که هنر والاى تعقل در این است که تنها به عقل بشاید دانستن و آن که به هر دو بشاید دانستن، واسطه میان استقرا و تعقل است که نه به مرتبه‏ ی والاى تعقل راه یافته و نه تنها بر آستان نازل حس نشسته است. ✅👈 ادامه دارد...
کتاب علم و شبه علم، اثر: دکتر مهدی گلشنی، دکتر محمد جمالی، دکتر مرتضی خطیری ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 💠 قياس: قیاس به معنای یک حکم کلی بر جزئیات می باشد و به همین منظور با انگیزه های مختلف در برهان، جدل، مغالطه، شعر، و خطابه از آن استفاده می شود، و به اعتبار اینکه کاربردش در استدلال های عقلی است «اقرب الى العقل» بوده، تحکیم و قوت بیشتری دارد، و التزام آن تمام تر است. 📕 علامه حلی؛ الجوهر النضید فی شرح تجرید المنطق ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 سیاستگذاری بر مبنای فلسفه مشاء و ماتریالیستی و لیبرالیستی: سیاستگذاری های در جامعه باید ناظر به قابلیت های نفس و به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه نفس باشد، در این صورت ماهیت سیاست و اقتضائات آن بر مبنای فلسفهٔ مشاء متفاوت از ماهیت سیاست در تفکر مادی فلسفه ماتریالیستی و لیبرالیستی می شود. نفس علیت و سببیت در جسم دارد، هر چند ماهیت آن جسم نیست، و سببیت آن در عالم زمینی و زندگی سیاسی از آن جهت است که کمال اول آدمی نفس است، و به میزانی که استعدادها و قوای نهفته در آن فعلیت یابند، آدمی به کمالات عالی دست می یابد. 📙 مبانی فلسفه سیاسی مشاء ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
نقد رئیس جمهور محترم، نباید نقدی به سبک و سیاق، اپوزیسیونی ( و نگویم پوپولیستی) باشد. این یک ایراد بسیار بزرگی است، که تلقی رئیس جمهور به پدیده های سیاسی، همانند نگرش کسانی باشد، که بیرون نظام و در مقابل نظام هستند. انتظار است که رئیس جمهور محترم، با محوریت عقل، با چنین پدیده هایی برخورد کند، نه یک نگاه احساسی و بعضا منفعلانه و بعضا خارج از گود، و بعضا غیر کارشناسی(البته این نظر خود ایشان است، و معتقد به نگاه کارشناسی هستند) به جمله اول رئیس جمهور محترم کاری ندارم، چون پیرامون آن می توان بحث های کارشناسی کرد(به قول خود ایشان باید به کارشناس سپرد) اما جمله دوم ایشان که فرمایش می کنند، می خواهند با مداخلات، وضعیت حجاب را درست کنند و... کار دارم چه کسانی می خواهند؟ چه مداخلاتی؟چرا مداخله را درست معنی نمی کنید؟ کیفیت مداخله مهم است یا عدم آن؟ در درجه اول عدم فهم دقیق در سیاستگذاری ها، که می بایست بر مبنای هستی شناسی و انسان شناختی و...باشد، انفعال در مقابل ولنگاری فضای سایبر، و ترک فعل نهادهای مربوطه و عدم تعقل مسئولین و نفوذ را چرا کارشناسی نمی کنید؟ و فقط تمایل دارید، با نگاه اپوزیسیونی نقد کنید. برادرانه عرض می کنم خدمت شما، با این ادبیات چگونه می توانید، به فواق ملی برسید؟ فواق ملی به این است که از نگاه حکمی به سیاست بنگریم بنظرم قبل از وفاق ملی نیاز است که نگاه شما ناظر بر حکمت باشد، بعد با یک نگاه دقیق و جامع می توانید به فواق ملی هم برسید فواق ملی با حرف های زیبا و پر از احساس و انفعال رقم نمی خورد بلکه با تدابیر و عقلانیت رقم می خورد. http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 از دیگر دلایلی که باعث شده است برخی، طب های سنتی را شبه علم تلقی نمایند، مقایسه آنها با طب جدید، و بررسی آن تحت معیارهای پزشکی مدرن است، در حالی که آن دو تحت رویکردهای مختلفی توسعه یافته اند. طب های سنتی هویتی کل نگر دارند که الزاماً قابل تقلیل به اجزاء میکروسکوپی نیستند، و معمولاً در سطح ماکروسکوپی به اعضای انسان عملکردها، بیماری و سلامت می پردازند، در حالی که [رایج] حاوی رویکرد تقلیل گرا است، به این معنی که می توان همه چیز را با کاهش به اجزاء میکروسکوپی تشکیل دهنده آن توضیح داد. آیا می توان این دو رویکرد مکمل یعنی و یا جزء نگر و کل نگر را در مقابل یکدیگر قرار داد، و با خط کش یکی دیگری را بررسی نمود؟ 📙 علم و شبه علم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 💠 دکتر فراکتین متخصص طب سوزنی چنین بیان می کند: توصیف آثار طب شرقی از منظر فیزیولوژی، معادل ارائه یک توضیح علمی نیست. مشاهده آزاد شدن اندروفین بهنگام تحریک [طب] سوزنی، روش اثر آنرا توصیف نمی کند، آن فقط یکی از پیامدهاست. صدها عمل شیمیایی در تحریک طب سوزنی رخ می دهد. اینکه آنها مشاهده و ضبط نشده اند به معنای عدم رخدادن آنها نیست. 📙 scientific criticism of traditional oriental medicine ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🔹👈 در دهه های گذشته در برخورد با - اسلامی، برخی و ها صورت گرفته است، بنحوی که عده ای آنرا وحی منزل دانسته، و به تخطئه دستاوردهای پرداختند، و عده ای با شبه علمی و غیر علمی خواندن آن، آن را بی اعتبار دانسته و به مخالفت با آن پرداختند. 🔹👈 در این میان برخی هم با رد طب سنتی و طب جدید، سعی کرده اند، برخی از پیشنهادهای درمانی منسوب به احادیث را به عنوان تنها استراتژی درمانی و سلامت جامعه معرفی نمایند، و آن را به عنوان به جامعه ارائه نمودند. 📙 علم و شبه علم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
36.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلسوف فارابی فارابی" یکی از نوابغی است که در زمانه بسیار حساس تاریخی ظهور کرد و توانست تاثیر عمیق و بسزایی را در تفکر اندیشمندان بعد از خود به جا بگذارد، تاثیر فارابی به قدری شگرف است که شاید بتوان گفت او و اندیشه‌های او بود که توانست زمینه را برای شکوفایی تمدن اسلامی فراهم سازد. دغدغه اصلی فارابی پیوند و تلفیق میان دین و فلسفه بود و معتقد بود که میان دین محمدی و حکمت یونانی تناقضی وجود ندارد، و اگر اختلافی وجود دارد مربوط به ظواهر امر است که می‌توان با تاویلات فلسفی آن را برطرف کرد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
article_97470_5bb50a0657fc47ba6a396f2d8cf16e43.pdf
265.3K
معانی عقل در فلسفه فارابی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 در یک نظر خواهی که از ۱۷۶ عضو انجمن آمریکا بعمل آمد، هشتاد درصد منکر این بودند که یک معیار تمیز جهانشمول بین علم و غیر علم وجود دارد. 📕 دائرة المعارف استنفورد ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 عنصر دو تابعیتی شبکه تحدید نسل؛ از سازمان ملل تا زندان اوین 🔹👈 وقتی آنقدر موضوع جلوگیری از برنامه های مرتبط با افزایش فرزندآوری برایشان مهم است که در وزارتخانه ها و مراکز مهم تا سطوح بالا نفوذ می‌کنند.... 🔹👈 این زن دستگیر شد اما هنوز نفوذی ها هستند.... ✅🔹👈 باور کنیم برای دشمن، موضوع جمعیت ایران، از انرژی هسته ای مهم تر است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️💢 در چه شرایطی سردی دست و پا حادث می شود : 1⃣Ⓜ️ هیضه ناشی از تغییر فساد طعام به مرار 2⃣Ⓜ️ ورم حار کلیه 3⃣Ⓜ️ قولنج با وجع شدید 4⃣Ⓜ️ قبل از واقع شدن غش 5⃣Ⓜ️ ورم سرطان رحم 6⃣Ⓜ️ جمود دم در مثانه 7⃣Ⓜ️ غلظت ماده 8⃣Ⓜ️ لزوجت ماده 9⃣Ⓜ️ ضعف قلب 🔟Ⓜ️ انسداد 1⃣1⃣Ⓜ️ قلت دم و صفرا 2⃣1⃣Ⓜ️ استفراغات شدید 3⃣1⃣Ⓜ️ اسهال بر سبیل ذوبان 1⃣4⃣Ⓜ️ صاحب اسهال الدم که دم در بطن منجمد شده باشد، برد اطراف دفعتا حادث می شود. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ فلسفه سیاسی بر نظریه عقل ابتنا یافته، وحی و شریعت از طریق عقل و تبیین عقلی ضرورت عقلی می یابند، تا هم با وحی سعادت حقیقی ضمانت فرادست آید، هم زندگی و تعاملات و روابط اجتماعی عادلانه سامان یابد. 📙 مبانی فلسفهٔ سیاسی مشاء ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ در میان سه شاخۀ حکمت عملی یعنی یا تهذیب نفس و و ، توجه اساسی خود را به سیاست مدن معطوف می کند، و به دو تای اول به طور مستقل نمی پردازد، اما در عین حال و را در زیر مجموعه برده، آن دو را هم در پیوند مستقیم با سیاست و نیازهای مدنی قرار می دهد و هم در یک بازسازی می کند. 📙 مبانی فلسفهٔ سیاسی مشاء ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 «ان العلوم كلها تشترك فى منفعة واحدة و هي تحصيل كمال النفس الانسانية بالفعل مهيئة اياها للسعادة الاخروية». 📕 الالهيات الشفاء ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 ابن سینا در توجیه عقلی زندگی مدنی و حیات سیاسی و در بیان اساس نظریه نبوت خود، تأمین زندگی عادلانه را هدف و قرار می دهد، و به همین جهت وجود را از شروط می داند؛ به طوری که اگر ، نباشد اجتماع مدنی شکل نمی گیرد، و جامعه در مرحله طبیعی خود باقی می ماند؛ زیرا نزد وی هم قانون گذار و هم بر پا دارنده عدالت در جامعه انسانی است. 📙دولة الشریعة، علی عباس مراد ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 هر زمان در مقابل اینکه خود مسئولین شروع به نقد می کنند، آنهم به سبک اپوزیسیونی که این شیوه نقد، مسمی است به ، نباید خاموش بود، چون اینگونه نقد کردن برای کشور عواقبی دارد. 1⃣🔹 در درجه اول برای مسئول، بی مسئولیتی می آورد. مسئول، مسئول است، باید جوابگوی کارش باشد، نه به سبک اپوزیسیونی نقد کند. 2⃣🔹 در درجه دوم این گونه سبکِ نقد در مسئولین، متاسفانه به معنی این است که مردم دچار عدم فهم هستند، و می توان به این روش ها آنها را فریب داد. 3⃣🔹در درجه سوم این گونه سبکِ نقد در مسئولین، فرار رو به جلوست، قطعا بعدها ترک فعل ها و عدم کارایی را به گردن نخواهند گرفت. ✅👈 مراقب باشیم، باید به این سبک در مسئولین، معرفت داشت، و گوشزد کرد و حساس بود. ✅👈 کسی که سالها در جمهوری اسلامی ایران مسئول بوده، حق ندارد نقد اپوزیسیونی داشته باشد، او باید جوابگو باشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim