eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
647 ویدیو
198 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ‌ دور شدن از دشمن و تحریکات او... افرادی که وارونه اند می خواهند همه را وارونه کنند و به واسطه آن، چند روز دنیا را از پول و امکانات آنها نفع ببرند . اگر برای کالاهایی که مصرف آنها از سر تا ته ضرر دارد تبلیغ می کنند خیر مارانمی خواهند ، می خواهند جیب خود را پر پول کنند. انسان متعادل وارونه نیست و به همان نسبت نیز وارونگی را نمی پذیرد ،و انسان نامتعادل راست قامت نیست و راست قامت بودن را نمی پذیرد .هر کس متعادل بشود می تواند متعادل هارا بشناسد و هر کس نا متعادل باشد ذائقه اش تنها افراد نا متعادل را می پذیرد. این بالاترین بشارت برای انسانهای متعادل و بالاترین انذار برای افراد نامتعادل است. کسانی که نا متعادل اند به وسیله بقیه نامتعادل ها به ظاهر حفظ و حمایت می شوند و اگر کسانی نباشند که آنهارا حمایت کنند به سرعت از صحنه زندگی نابود می شوند. علت بروز ظلم یزید ها، یزیدیان بوده اند که این ظلم را در صحن جامعه پخش کرده اند وگرنه اگر یزیدیان نبودند یزیدی هم در کار نبود. یزید و یزیدی یعنی کسی که توان و امکانات جامعه رابرای حمایت از انحراف و هلاک شدن هزینه نموده و تمام همّ اش را به گمراه شدن و گمراه کردن صرف می کند. 🦋 تمرین:خودسنجی جدولی بکشید با سه ستون، در ستون اول فهرستی از کارهایی که می کنیم ، در ستون دوم آیا از حق حمایت می کند؟ ، در ستون سوم دلیل حمایت آن کار از حق..... را بنویسید . 📚 کتاب خاص تر شدن برای خدا/انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت (علیهم السلام)
💫هوالشافی دو جور روزه داری در جامعه مرسوم است: - یکی اینکه فقط به افطار وشام بسنده می کنند و دیگر سحر نمی خورند تا افطار بعد. - دوم اینکه بعد از افطار و شام، سحری هم می‌خورند تا روزه ی بعدی. کیفیت و نوع غذا در صورتیکه هم افطار و هم شام و سحری تناول شود، مهم است و برای روزه داری قوّتمند لازم است. غذاهاي گرم مزاج را در افطار و شام استفاده کنید، تا اگر چنانچه صفرای زیادی تولیدکرد و تشنگی پدید آورد، و نیاز به آب داشته باشید فرصت داشته باشید آب بنوشید تا سطح صفرا را کم کنید‌. در سحری مقداری سردی مثل ماست و ترشی کنار غذا، ‌‌خصوصا غذای چرب باشد، تا تشنگی در طول روزه داری ایجاد نشود. به هر حال وعده ی سحرمهم است و غذاهای گرم و لطیف همراه سبزیجات و سالاد را در افطار میل کنید تا درضمن اینکه معده پر می شود، زود هضم هم باشد. ترک سحر موجب ایجاد ضعف در بدن می‌شود. در سحور برکات زیادی است و قوّت بدن تامین می شود، بنابراین سحری را نباید حذف کنیم. 📚 حکیم حسین خیراندیش @davat_namaz
💫هوالشافی تدابیر سحر و افطار: 🌱 هنگام سحر میوه نخورید، بهترین زمان مصرف میوه یک تا دو ساعت بعد از افطار است. البته بحث خیار و صیفی جات و کاهو فرق می کند، چون رطوبت خوبی به بدن می دهد،جلوی تشنگی در طی روز را می گیرد. 🌱 هندوانه، مُدر است، یکی دوساعت بعد از سحر، آب بدن را دفع می کند. میوه های گرمسیری مثل موز و آناناس که گرم و شیرین هستند، شخص روزه دار را تشنه می کنند. 🌱 اصل در طب سنتی این است میوه را همراه غذا نخورید چون هضم میوه و غذاهای دیگر فرق دارد. 🌱 چیزهای شور، تند و شیرین، چون مزاج گرمی دارد در سحر نخورید مثلا سبزیجات عمدتا مزاج گرم دارند که نشانه آن این است که تند هستند، در زمان افطار بهتر است که مورد استفاده قرار گیرند، ولی سالاد که سرد است در وعده ی سحر مناسب تر است. آنچه نفّاخ است مثل پیاز و پیازچه و نخود،هنگام سحر نباید مصرف شود. 🌱 غذای سحر را فریز نکنید، بعد از اینکه آن را بعد از افطار تهیه کردید، غذا در محیط بیرون بماند تا سحر، موردی ندارد. 🌱استحمام در طی روزه داری انجام نشود، بهتر است چون منافذ پوست باز می شود و رطوبت خارج می شود، بهترین زمان برای حمام رفتن، قبل از خواب است. 🌱یک تا دو قاشق روغن بادام خوراکی در سحر مصرف شود جلوی تشنگی را می گیرد. 🌱 در فصل بهار غذاهای گیاهی از غذاهای حیوانی، بهتر است. آنچه که در وعده ی سحر توصیه می شود: 🔻خورش آلواسفناج که خصوصا برای مزاجهای گرم و خشک، عالی است، در سحر بسیار مناسب است. 🔻ماست و اسفناج 🔻کدو سبز و قوره 🔻خورش بامیه 🔻خوراک سبزیجات(سیب زمینی، کدو، نخود فرنگی، زردک یا هویج ایرانی با گوشت نسبتا کم) ماه مبارک رمضان ماه پرهیز است. پرهیز را باید همیشه داشت، یاد بگیریم که برای بقیه ی سال هم، پرهیز، داشته باشیم. 📚دکتر میرغضنفری، برنامه ی انارستان، شبکه ی افق @davat_namaz
✍ در ادامه ی بحث سر طهارت به این رسیدیم که حقیقت انسان" نفخت فیه من روحی" است. برای روح ما مراتبی است. نازلترین مرتبه ی روح ما این مرتبه ی بدن است. در حقیقت این تمثل یافته‌ی همان است. توجه به این مراتب نازله را اسمش را می گذاریم حب نفس. گاهی ما به این مراتب پایین نفس توجه می کنیم یعنی این بدن. گاهی به مراتب عالیه آن و حقیقت آن را مورد توجه قرار می دهیم. پس این حب نفسی که در روایات داریم راس هر خطیئه ای است و بزرگترین مانع سر راه پیشرفت ما است زمانی است که توجه ما معطوف این مراتب پایین و نازله می شود. این بدن نازلترین مرتبه ی نفس است که ما به آن توجه می کنیم یعنی همین خوردنها و امیال و خواسته هایی که وجود دارد، اگر اینها صرفا برای خودشون شدند، توجه به اینها برای ما حب نفس را می سازد. پس حب نفس چیزی جدای از ما نیست، هرچه هست خود ما هستیم. و سرچشمه ی همه ی دعوا ها و نزاع ها و گرفتاریها به خاطر توجه به همین مرتبه ی نازله است. چون ما همه چیز را برای این مرتبه فکر می کنیم و می خواهیم، در نتیجه از این همه‌ی رذائل اخلاقی و امور دیگر نشات می گیرد. بخل، حسادت، حقد و کینه و… نتیجه ی توجه به این مرتبه ی نازله (منشا تمام بدی ها) است. اگر توجه نفس به این مرتبه ی نازله و پایین شد، از آن مراتب عالیه باز می ماند و نسبت به آنها عقیم می شود و در همین امور باقی می ماند تا از دنیا برود. و گفتیم در فعلیات آن صور آخر مورد نظر است یعنی آن صورت آخر. مثال دانش آموزی که یک سال را درس می خواند ولی ملاک آن امتحان آخر است. ما هم در فعلیات یعنی کارهایی که انجام می دهیم ملاک آن صورت آخر است. ببینیم وقت از دنیا رفتن چه می شود. 📚 استاد سعادتفر ۴۱ @davat_namaz
هدف کلی در تمام ریاضت های نفسانی، دستوراتی که اسلام داده است و در سه چیز خلاصه می شود: اول: دور ساختن هرچه غیر حق است از خود دوم: مطیع و رام ساختن نفس اماره در مقابل نفس مطمئنه سوم: تلطیف روح، لطیف کردن روح برای پذیرش کمالاتی که برایش وجود دارد چون روح ما وقتی دارای یک سری حجاب ها باشد، ظرفیت پذیرش آن کمالات برایش نیست و هدف ریاضات جدا کردن ما سوی الله است و توجه به این مراتب نازله برای انسان سو الله(غیر خدایی) را درست می کند و این توجهات ما را از توجه به آن ساحت قدس ربوبی باز می دارد و وقتی باز داشته شدیم نمی گذارند آن کمالات در انسان به فعلیت برسند. مراد از قرب الی الله این است که: شخص مظهریت اسما و صفات را در هر مرحله ای که می تواند پیدا کند. نمونه‌ی عالیه این حضرات ائمه ی معصومین هستند. این طور نیست که آنها یک ترجمه و شرح الاسمی از اسماء را بلد باشند، آنها دارای آن اسمند. یعنی اثر اسم را همراه خود دارند. به عنوان مثال حضرت عیسی بن مریم علیه السلام مرده را زنده می کند یعنی مظهریت اسم شریف محی الموتی است. محیی است، حیات می دهد. حضرت عیسی بن مریم این قرب را دارند. تصرفاتی که شخص در امور می کند به خاطر مظهریتی است که در اسماء دارد و معنی قرب این است. اگر در اولیای خدا مظهریتی از این اسماء وجود داشته باشد به همان نسبت آنها این اسم را دارا هستند. این حب نفس و توجه به مراتب نازله نمی گذارد که این کماال ظهور پیدا کند یعنی اینکه شخص بتواند مظهر اسم محیی یا ممیت یا …. بشود. و همه‌ی اینها به اذن الله است. اینها همه اسماء اوست ولی این شخص صاحب آن اسماء شده است و به همان نسبت قرب به خدای متعال دارد. وقرب امری نیست که با گفتن و شنیدن پیدا بشود. ریاضت های نفسانی که می‌گوییم برای این جاست. یعنی نفس به مرتبه ای برسد که آن اسم در آن ظهور پیدا بکند و آثار آن اسم هم برایش وجود داشته باشد. می فرمایند در واقع انسان باید به حقیقت خودش که همان حصه‌ی وجودی اوست توجه پیدا کند و اتصال این حصه‌ی وجودی با هستی ملاک است. از دریا ممکن است کانال هایی جدا شده باشند ولی اینها متصل اند ولی گاهی لایه هایی بین این دریا و این کانال ها فاصله می شود. آب توی کانال ها هست ولی وصل نیست‌. باید کانال لای روبی بشود تا دوباره وصل شود‌. حقیقت این است که ما اصل و حقیقتمان او ست. ما جلوه ایم. اما گاهی در این حصه های وجودی لایه هایی و حجاب هایی قرار گرفته و اتصال به این دریا را قطع کرده و نمی گذارد آن آثار ظهور پیدا کند. و این حجابها همین توجه به مرتبه ی نفس ماست. چون خود را اینگونه دیده ایم و این بدن برایمان جلوه کرده و امیال و خواسته های این را برایمان می خواهد خیلی از چیزهایی که ترک می شود به خاطر توجه به این مراتب نازله ی نفس است. می خواهید شب بلند شوید برای نافله ی شب، بلند نمیشود چون بدن می خواهد بخوابد و من هم به خواب این بدن توجه دارم پس می گویم بخواب و بلند نمی شوم. شرکت در امری که می دانیم فضیلت بالایی دارد مثلا جماعت ولی توجه به بدن مانع می شود و نمی گذارد. یا جبهه ی و جنگ. شخص نمیرود چون ممکن است لطمه ببیند و کشته شود. این میشود حجاب و نمی گذارد دستور حق را اطاعت کنم. همه ی توجهات مربوط به این مرتبه ی نازله، حب نفس است. 📚 استاد سعادتفر ۴۱ @davat_namaz
غرض از طهارت در نماز این است که انسان به این مراتب عالیه معطوف توجه بکند و به جای توجه به مراتب نازله. آن وقت در سایه ی دستورات شرع قرب یا مظهریت را نسبت به اسما و صفات پیدا بکند. ولی متاسفانه گاهی این توجهات آنقدر شدید است که خداوند سالها عمر به او داده ولی توجهش به مراتب نازله ی نفس است و با همین صورت اخیر از دنیا میرود و در این مهلکه ها هلاک می شود و می ماند و زمانی متوجه می شود که راه برگشت نیست و تازه متوجه می شود که چه بوده است، آنوقت دیگر محروم است و عذاب الیم که در قرآن گفته شده است مربوط به جدایی نفس است از ذات اقدس حق . چون عذاب الیم نسبت به این جسم اصلا نمی تواند صورت بگیرد. همانی که حضرت امیر در دعای کمیل می فرماید : وَرَبِّي، صَبَرْتُ عَلَىٰ عَذَابِكَ، فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَىٰ گیرم که من بر این عذاب های جسمانی که اینها هم سختند صبر کردم اما عذاب الیمی که عذاب فراق است دیگر قابل تحمل نیست. این حصه‌ی وجودی از آن دریا جدا است و برای همیشه محروم است. اتصال به دریا، اتصال به آن هستی و اسماء و صفات و کرامات است و قطع از این هم با مرگ. و شخص نتوانست خود را وصل کند این است که قرآن می فرماید خالدین فیها ابدا ( عده ای در آن جهنم ابدی هستند ) این لایه ها آنقدر ضخیم شده که نمی گذارد این کانال به آن دریا وصل بشود و الی الابد دیگر محروم مانده و نمی تواند پیش برود و دیگر در آنجا راهی برای اتصال نیست. اما اگر در هنگام مردنش با اتصال از دنیا رفت خالدین فیها ابدا نیست. ممکن است لایه هایی و کدوراتی باشد ولی وصل است، جدایی همیشگی برایش نیست. برای این توجه به مراتب نازله اسامی مختلفی گذاشته شده که موضوع بحث نیست. مثلا نفس اماره إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّي که نفس اماره بسیار امر به بدی و جدایی می کند. حقیقت حب نفس در این توجه به نفس است و راههایی برای جدا شدن از این حب ها وجود دارد. 🤲 دعا کنیم که عاقبت به خیر از دنیا برویم و با قطع از این دریا از دنیا نرویم. 📚استاد سعادتفر ۴۱ @davat_namaz
⚜ مقام معظم رهبری : روز قدس بسیار مهم است. صرفاً این نیست که ما از یک ملّت مظلومی که از میهن خود و از خانه‌ِی خود رانده شده داریم دفاع میکنیم؛ ما در واقع داریم با این کارمان با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه میکنیم. *امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛* حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئله‌ی فلسطین. 🇵🇸 *ساعت ۱۴:۳۰ سخنرانی معظم له...* @davat_namaz