هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه:
خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود میدانیم
رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت
🔹️در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینهی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود میدانیم.
✏️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
✏️ بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران!
✏️ رهبر شجاع و مجاهد برجستهی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاءالله پیوست و جبههی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.
✏️ شهید هنیه سالها جان گرامیاش را در میدان مبارزهئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آمادهی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.
✏️ اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
📝 #یادداشت_تحلیلی
.
📌 بررسی ابعاد ترور شهید #اسماعیل_هنیه از منظر حقوق بینالملل
.
✍ دکتر سید یاسر ضیایی
🎓 عضو گروه حقوق بینالملل دانشگاه قم
.
🏴 رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در زمانی که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران، به ایران آمده بود و میهمان ایران بود، پس از مراسم تحلیف مورد ترور قرار گرفت. هرچند رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه این حادثه، مسئولیت آن را نپذیرفته است اما با اتکای بر امارات و فرض اقدام از سوی این رژیم، در رابطه با شهادت این فرمانده عالی مقام جبهه مقاومت در جمهوری اسلامی ایران چند سؤال حقوقی وجود دارد:
.
1️⃣ ترور اسماعیل هنیه چه ماهیت حقوقی دارد؟
2️⃣ جمهوری اسلامی ایران در برابر آن چه حقی دارد؟
.
◼ در پاسخ به سؤال اول ابتدا باید به وضعیت اسماعیل هنیه در زمان ترور توجه داشت. ایشان در زمان حمله در یک مأموریت سیاسی و دیپلماتیک از طرف حزب حماس بود که از نظر ایران نمایندگی مشروع بخشی از مردم فلسطین را داراست؛ حزبی که در آخرین انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین واجد اکثریت آراء گردیده بود. علاوه بر این طبق کنوانسیون جلوگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بینالمللی مورخ 1973 که ایران نیز عضو آن است، هنیه شخصیت مورد حمایت بینالمللی در ایران نیز محسوب میشده است. علاوه بر این اقدام نظامی علیه هر شخصیتی در داخل خاک ایران مصداق توسل به زور، تجاوز و حمله مسلحانه به «سرزمین» جمهوری اسلامی ایران نیز محسوب میشود. چنانچه این حمله علیه یک غیرنظامی باشد - آنگونه که در این قضیه بوده است - این حمله یک اقدام تروریستی نیز است. این اقدام توسط یک رژیم اشغالگر علیه مردمی است که در برابر وضعیت اشغال مقاومت میکنند و لذا نقض حق بر مقاومت نیز محسوب میشود. لذا اقدام رژیم صهیونیستی لااقل موجب نقض مصونیت دیپلماتیک، جرم علیه شخصیت مورد حمایت بینالمللی، توسل به زور، تجاوز، حمله مسلحانه، ترور دولتی و نقض حق بر مقاومت است.
.
◼ در پاسخ به سؤال دوم باید میان پیامدهای حقوقی ناشی از تخلفات مذکور تفکیک قائل شد. برای «نقض مصونیت» اقداماتی از جمله اقدام متقابل متناسب و با شرایط قانونی مندرج در فصل دوم طرح مسئولیت بینالمللی دولت مورخ 2001 (مواد 49 الی 54) امکانپذیر است. برای «جرم علیه اشخاص تحت حمایت بینالمللی» امکان تعقیب قضایی در محاکم ملی (کیفری و مدنی) و بینالمللی (مدنی) وجود دارد. برای «توسل به زور و تجاوز» به خاک ایران امکان «توسل به زور مادون جنگ» وجود دارد. این نظریه از همان منطق مسئولیت حمایت که جلوگیری از فجایع بیشتر است، تبعیت میکند. تأکید ناتو به توسل به زور در برابر حملات سایبری که به آستانه حمله مسلحانه نرسد و سرنگونی پهپادهای نظامی در موارد تجاوز هوایی، در چارچوب این نظریه است. برای «حمله مسلحانه» نیز امکان توسل به دفاع مشروع انفرادی از سوی جمهوری اسلامی ایران، دفاع مشروع جمعی با درخواست یا هماهنگی فلسطین و دفاع مشروع مستمر تا زمان از بین بردن هسته خطر در رژیم صهیونیستی وجود دارد. برای «ترور دولتی» نیز امکان توسل به دکترین مبارزه با تروریسم وجود دارد که سران این رژیم را هدف مشروع «ترور هدفمند» ایران خواهد ساخت: نظریهای که رژیم صهیونیستی خود سازنده و مدافع آن بوده است.
.
⬅️ باید توجه داشت آنچه ممنوع است توسل به زور دولتها علیه یکدیگر است. در دکترین جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی یک موجودیت نامشروع اشغالگر است و به عنوان یک دولت مورد شناسایی قرار نگرفته است. بنابراین اقدام نظامی علیه این رژیم، اقدام علیه یک بازیگر غیردولتی اشغالگر و آپارتاید و مجرم جنگی و تروریست است که عجالتاً در سرزمینهای اشغالی حضور دارد و لذا اقدام نظامی علیه یک دولت نیست تا مشمول ممنوعیت توسل به زور از سوی جمهوری اسلامی ایران باشد.
.
🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI
🌐 @iplai_ir
دکتر حامد نیکونهاد
بر اساس قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مصوب 1401/07/10 مجلس شورای اسلامی ✅✅ انتصاب كساني
طبق قانون نحوه انتصاب اشخاص در #مشاغل_حساس
اگر برخلاف استعلام (واجا، اطلاعات سپاه، ق قضائیه) یا بدون #استعلام انتصابی انجام شود
چنین انتصابی كأنلميكن است و مرتكب به محروميت از حقوق اجتماعی درجه۵ محكوم میشود
پ.ن: معاونان و مشاوران رئيسجمهور و قائممقام آنها از مشاغل حساسند
https://eitaa.com/drhamednikoonahad
دکتر حامد نیکونهاد
طبق قانون نحوه انتصاب اشخاص در #مشاغل_حساس اگر برخلاف استعلام (واجا، اطلاعات سپاه، ق قضائیه) یا ب
طبق قانون نحوه انتصاب اشخاص در #مشاغل_حساس
انتصاب کسانی که خود، فرزندان یا همسر ایشان تابعیت مضاعف دارند در مشاغل و پستهای حساس ممنوع است(بند الف ماده ۲)
چنین انتصابی بلااثر است و نه عزل لازم است و نه استعفا
اما اگر خلاف آن در مراجع صالح قضائی اثبات شود، ممنوعیت مذکور رفع خواهد شد. (تبصره ذیل ماده ۲)
https://eitaa.com/drhamednikoonahad
هدایت شده از انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
🔴 انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران با همکاری مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار مینماید:
.
🔰 سلسله جلسات گفتگو محور در اندیشه حقوق عمومی اسلامی
🛑 فصل اول گفتگو: مسئله قانون اساسی در زمانه ما
.
💠 محورهای گفتگو:
قانون اساسی جمهوری اسلامی؛ امتداد مشروطه یا بنیان جدید؟
منزلت مردم در هندسه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
قانون اساسی جمهوری اسلامی؛ پلی از زمین جمهوری تا آسمان اسلامی
.
📍 همراه با ارائه اساتید:
🎙دکتر حامد نیکونهاد
🎓 عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی
🏢 دبیر انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
🎙دکتر محمدرضا اصغری شورستانی
🎓 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری
🏢 عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
.
🗓 سهشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
⏰ ساعت ۱۶ الی ۱۸، مجموعه سرچشمه
.
✅ جلسه به صورت حضوری برگزاری شده و برای شرکتکنندگان، گواهی شرکت در جلسه صادر میشود.
.
📌 لوکیشن محل برگزاری جلسه:
https://nshn.ir/aerbvEBbVxi6pA
.
✅ علاقمندان میتوانند برای ارسال نظرات خود به آیدی ذیل در بله پیام بدهند:
🆔 @sedkashfi
.
🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI
.
🌐 @iplai_ir
دکتر حامد نیکونهاد
طبق قانون نحوه انتصاب اشخاص در #مشاغل_حساس انتصاب کسانی که خود، فرزندان یا همسر ایشان تابعیت مضاعف
#تابعیت_مضاعف و تصدی #مشاغل_حساس
✅️✅️ بر طبق نص صریح بند الف ماده ۲ از قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس
"داشتن" (و نه اخذ یا اکتساب) تابعیت مضاعفِ خودِ گزينه مدنظر وهمسر و فرزندان او، مانع از تصدی سمتهای حساس است
قانون واضح و صریح است
⛔️ این ممنوعیت، مجازات نيست که با تفسیر مضیق و به نفع متهم، راه برای گزينه مدنظر باز شود
❗️❗️تصدی مشاغل حساس، مثل برخورداری از تامین اجتماعی یا مسکن هم نیست که حقی همگانى باشد
بلکه منوط به احراز شایستگی قانونی گزينه مدنظر و برخورداری وی از شرايط قانونی و نداشتن موانع قانونی است
⬅️ چون تصدی این جایگاههای حساس بيشترين تأثیر را بر حقوق مردم و منافع ملی دارد
❗️❗️❗️اهمیت وفاداری حداکثری به جامعه محل خدمت و تعارض منافع احتمالی با دولت متبوع دوم را نبايد از یاد برد
✅️ افزون بر این، عدم اعراض از تابعیت مضاعف قهری، نشان از اراده بر تداوم تابعیت دوگانه دارد
⚠️#حاکمیت_قانون یعنی افراد به قواره قانون محک زده شوند؛
نه آنکه قانون را چنان موسع و فراخ تفسیر کنيم تا اندازه فرد موردنظر شود
❗️اگر هم به فرض، قانون کاستی دارد، مسیر اصلاح قانون باید در پیش گرفته شود و نه نقض قانون
❗️❗️هزینه قطعی شکستن نرخ قانون، بسی سنگینتر از هزینه احتمالی محروم ماندن از خدمات فرد موردنظر است
https://eitaa.com/drhamednikoonahad
هدایت شده از انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
گزارش اول در اندیشه حقوق عمومی اسلامی.pdf
314.1K
📚 #گزارش_تفصیلی
.
✍ تهیه و تنظیم: مجتبی علیزاده
🏢 عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
.
🔊 نخستین جلسه از سلسله جلسات گفتگو محور در اندیشه حقوق عمومی اسلامی با موضوع مسئله #قانون_اساسی در زمانه ما
.
🔴 این جلسه در تاریخ سهشنبه مورخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ با حضور دکتر حامد نیکونهاد، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محمدرضا اصغری شورستانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به همراه جمعی از فعالان انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار گردید.
.
🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI
.
🌐 @iplai_ir
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #ماجرا | وزیران جامعه باید امام باشند
👤 دکتر حامد نیکونهاد (استاد کارگروه فقه و حقوق موسسه اندیشه بهشتی)
#وزیر
#هیئت_دولت
#شهید_بهشتی
#اندیشه_بهشتی
#دکتر_حامد_نیکونهاد
🎞 برای مشاهده فیلم کامل این قسمت از برنامه ماجرا، پخش شده از شبکه چهارم سیما کلیک کنید ...
🔰اندیشه بهشتی را دنبال کنید:
ایتا | تلگرام | اینستاگرام | ویراستی | آپارات
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #ماجرا | شرط استفاده از مختصصین غیر مکتبی
👤 دکتر حامد نیکونهاد (استاد کارگروه فقه و حقوق موسسه اندیشه بهشتی)
#وزیر
#هیئت_دولت
#شهید_بهشتی
#اندیشه_بهشتی
#دکتر_حامد_نیکونهاد
🎞 برای مشاهده فیلم کامل این قسمت از برنامه ماجرا، پخش شده از شبکه چهارم سیما کلیک کنید ...
🔰اندیشه بهشتی را دنبال کنید:
ایتا | تلگرام | اینستاگرام | ویراستی | آپارات
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
مسلمان غیرایرانی، در ایران بیگانه نیست
کتاب خدا و سنت رسول خدا با کمال صراحت اعلام می دارد که محور همه حقوق سیاسی و مدنی، چه در میدان سیاست خارجی و چه در میدان سیاست داخلی، فقط اسلام است.
هیچ حکومت محلی حق ندارد یک مسلمان را از هر کجای عالم که باشد در قلمرو حکومت محلی خود بیگانه به شمار آورد. مسلمان به هر جا از سرزمین اسلام برود وطن اوست و در آنجا بیگانه نیست.
این وضعیت که با یک مسلمان اهل ایران یا عراق یا سوریه یا مصر یا پاکستان یا ترکیه یا اندونزی در مناطق اسلامی چون یک بیگانه رفتار بشود بدون شک برخلاف نص تعالیم اسلام است.
۱۰ دی ۱۳۴۵ - هانوفر - آلمان
منبع: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا؛ (۱۳۸۶) ص۳۰
#امت_واحده
#برادری_اسلامی
#دارالاسلام
#انترناسیونالیسم_اسلامی
#شهیدبهشتی
@shahiddoctorbeheshti
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻نَقلی که عقول را ربود:
تأسّف از تنزّل امر سیاسی
🖊مهدی جمشیدی
۱. آیتالله خامنهای در دیدار با رئیسجمهور و هیئت دولت تصریح کردند که دربارۀ «بیشترِ» وزرای پیشنهادیِ رئیسجمهور و در مقام مشورت به ایشان گفتم: «نمیشناسم و نظری ندارم». در این گفته، دو نکته وجود دارد: نخست اینکه ایشان، «همۀ وزرای پیشنهادی» و یا حتی اکثریّت آنها را نمیشناختند و تأیید نکردند و این برخلاف روایتی است که مدعی بود «همۀ وزرا» به تأیید ایشان رسیده است و بدینجهت باید به همۀ آنها رأی داد؛ دیگر اینکه با وجود آنکه ایشان دربارۀ بیشترِ وزرای پیشنهادی، شناخت و نظری نداشتند، اما این افراد به «مجلس» معرفی شدند و این یعنی لازمۀ معرفی وزرا به مجلس، «تأیید رهبر» نیست و مجلس باید بهطور «مستقل» و «مسئولانه» تصمیم بگیرد و تصوّر نکند که معنی مشورت رئیسجمهور با رهبر انقلاب این است که اگر مجلس به برخی از وزرا، رأی اعتماد ندهد، این است که در برابر موضع رهبر انقلاب ایستاده است. خطای اخیر رئیسجمهور در «روایتپردازیِ ناراست» از مشورت با رهبر انقلاب، و همچنین «سادهنگری» و «ناپختهگی» و «نسجیدهکاریِ» اکثریّت مجلس در اطمینانِ مطلقِ به نقل رئیسجمهور - که هم برخلاف سیره و منطقِ رهبر انقلاب بود و هم ناسازگار با عقلانیّت انقلابی – تبدیل به یک تجربۀ تأسّفبرانگیز در دولت و مجلس شد.
۲. سخن رهبر انقلاب نشان داد که موضعِ جوانِ نوپایی همچون امیرحسین ثابتی، درست بود و عقلای سیاسیکارِ اصلاحطلب و اصولگرا، ره به خطا بردند و نامعقول و کودکانه عمل کردند؛ درحالیکه در طول یک هفته، وی را به شهرتطلبی و تندروی و خودنمایی متهم کردند و در جهت ترور شخصیّت او کوشیدند. او درست عمل کرد، اما مخالفان پُرمدعایش، نشان دادند که از «فهم سیاسی»، بهرۀ ناچیز دارند؛ هرچند سالهاست که در عرصۀ سیاسی و مجلس، حضور دارند. بسیار در همهجا بودهاند اما اندک آموختهاند؛ مدعیاند، اما تهیدست هستند؛ از عقلانیّت انقلابی - که به هر بهانه بر زبان خویش، لفظ آن را جاری میکنند - جز همین لفظِ القاشده و رسانهای، درک و تحلیلی ندارند؛ و در اثر یک نطقِ بیمنطقِ کوتاه، هیجانزده و اغوا میشوند و استدلالها و شواهد را بهراحتی کنار میگذارند. وقتی مجلس در چنین موقعیّت ساده و پیشپاافتادهای، اینچنین «عاجز» و «عوامزده» و «زودباور» است، در موقعیّتهای دشوار و پیچیدۀ سیاسی، هرگز نمیتوان به آن تکیه کرد. باید به حال انقلاب گریست که امر سیاسی در آن اینقدر تنزل یافته که اکثریّت نمایندگان مجلسش، از عوامِ کوچهوبازار، «سطحیتر» و «احساسیتر» نظر میدهند. اگر معرکهای رخ بدهد که حیات و تقدیر انقلاب به آن وابسته باشد، هرگز نمیتوان به چنین مجلسی دلخوش داشت؛ زیرا بهآسانی میتوان آن را به بازی گرفت و با یک نقلقولِ بیاساس، رأی آن را جابجا کرد. این وضع به آن معنی است که حتی در میان نیروهای سیاسی نیز، عقلانیّت رو به ضعف و کاستی نهاده و کجروایتها میتوانند اینان را نیز در بازیِ ساختهگیِ خویش، هضم کنند.
۳. به عنوان یک برداشت راهبردی و پهندامنه باید گفت امر سیاسی در جامعۀ کنونی، سخیف و سطحی و فرومایه شده و عقول در برابر احساسات، زانو زدهاند و تفکّر مستقل و خلافآمد، به انحطاط کشیده شده است. همهچیز به «روایت» وابسته شده و هرکه بتواند جریان رسانهای بیافریند و موج روایتی ایجاد کند، برنده خواهد بود. دیگر «استدلال»، مؤثّر نیست، بلکه بیمنطقی و قشریگری و تعصّب و لجاجت و هیجانزدگی، رایج گردیده است. تنها صدایی که شنیده نمیشود، استدلال است. بهآسانی میتوان دروغ گفت و انتخاب شد. کسی دربارۀ «صدق» و «کذب»، پرسش نخواهد کرد و «دلیل» نخواهد طلبید. «تفکّر»، دچار بنبست شده و این در سیاست، بیش از همهجا خود را نشان میدهد. امر سیاسی، به شارلاتانیسمِ گرهخورده به قدرت، فروکاهیده شده و نظریۀ مردمسالاریِ دینی، استحاله شده است. هرکه به معیارهای اصیل انقلاب، متعهدتر و وفادارتر است، تندرو و افراطی و متحجّر خوانده میشود و بوقلمونصفتهای دَمدَمیمزاج و آفتابپرستهای رنگپذیر، به مظهر عقلانیّت انقلابی یا اصلاحطلبیِ مردمگرا تبدیل شدهاند. الفاظ با معانیِ حقیقیشان بیگانه شدهاند تا سیاستِ معطوف به سعادت، به سیاستِ معطوف به قدرت تبدیل شود. امر سیاسی در اینجا، مبتنی بر مردمسالاری است، اما برآمده از منطق و عقلانیّت نیست، همچنانکه نسبتی با انقلابیگریِ مؤمنانه ندارد. هنگامیکه سازوکارهای تعلیم و تربیت دینی، علیل شوند و نفسانیّت در سیاست، جولان بدهد، شاید بتوان از مردمسالاری سخن گفت، اما نمیتوان از مردمسالاریِ دینی سخن گفت. و این مرض تا جایی پیش میرود که حتی مجلسی که باید عصارۀ ملّت باشد، به تجلّیگاهِ فروبستگیِ عقلانیّت و استقلال نظر تبدیل میگردد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
چند تا بچه پررو(۲)
#سفرنامه
۱. تصادف با وارثین!
روزهای پایانی ماه صفر المظفر با اواسط شهريورماه ۱۴۰۳ مقارن شده
از حماسه چندین میلیونی راهپیمایی اربعین حسینی، چند روزی بیشتر نگذشته که بنا شده همپای وارثین بهشتی شوم.
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ مُحَمَّدٍ حَبِيبِ اللَّهِ ...
اوایل امسال بود که با گروه جهادی وارثین بهشتی در آئین کاشت نهال در کوهسار تهران آشنا شدم. دانشجویانی با دغدغه جهاد فی سبیل الله
يُجَٰهِدُونَ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ وَ لَا يَخَافُونَ لَوۡمَةَ لَآئمࣲ
همانجا وعده اردوی جهادی تابستانه را داده بودند.
ثبت نام که اوایل تابستان انجام شده بود: هجرت جهادی با وارثین
هماهنگیهای نهایی هم، چند روز مانده به تاریخ اعزام شروع شد.
مرصاد، همان جوان سبزه دوستداشتنی سفرنامه قبلی، پیامک میزند تا خاطرجمع شود که دوباره همسفر میشویم، اما اینبار زمینی
در اندیشه ام ...
هنوز مقداری از سوغات سفر اربعین بر جان مانده؛ گلودرد و ضعف جسمانی هنوز برطرف نشده. برای عزیمت به منطقه هم که از ایلوشین خبری نیست. در تصميم کمی مردّد شدهام. خانواده هم به دو گروه "برو آقا" و "نرو بابا" تقسیم شده؛ در آستانه سال تحصیلی جدید هم چند پروژه علمی تلنبارشده و چند کار خلقالساعه روی دستم مانده ...
دو روز زمان میخرم تا بلکه آشفتگی درونی و اشتغالات پرشمار را سروسامانی بدهم.
کشش مقصد و مقصود، هر مقاومتی را درهم میشکند. پیامهای پیدرپی در کانال وارثین هم مزید بر علت است. قرارگاه، نقطهای است در جنوب کرمان، شهرستان جیرفت، بخش اِسفندَقه (بر وزن عشرتکده) ...
کرمان، دیار کریمان را سال ۹۸ دیده بودم، چند ماهی قبل از عروج قهرمان
اما حالا
شوق زیارت آرامگاه روح بیقرار شخصیت بینالمللی مقاومت آنقدر کشش دارد که همچون برادهای، خود را به جاذبه مغناطیس جانفدا بسپاری
برنامه کاری را وارسی میکنم. احتمالا چند روزی از اردوی جهادیِ ده روزه را میتوانم با وارثین بهشتی همگام شوم. تعطیلات پایان ماه صفر، زمینه سفر را فراهم و بهانهها را بیرنگ میکند.
اوکی را به مرصاد میدهم. زینپس علی (طاهری) دانشجوی زبل و پرکار علوم سیاسی، الباقی هماهنگیها را دنبال میکند. شاید او اینبار شخصیت اول سفرنامه بشود.
روز عزیمت، با اولین روز آغاز آخرین سال دهه چهارم زندگی یکی میشود. بله، نخستین روز اربعین عمر فرا رسیده و این یعنی یکسال به مرگ نزدیکتر شدهام. درست بیست سال پیش در چنین روزی، یعنی ۱۲ شهریور ۱۳۸۳ پای در سرزمین وحی و مدینةالنبی بنهادم و حالا در روز رحلت حضرت رسول خاتم پای در مسیری از جنس جهاد فی سبیل الله انشاءالله.
این قافله عمر عجب میگذرد ...
https://t.me/drhamednikoonahad