#شعر #شاعر #نویسنده
از صفات خود اگر یابی فنا
حضرت باقی تو را بخشد بقا
جز صفات او نیابی در نظر
گر ببینی نور چشم ما به ما
🖊 #شاه_نعمت_الله_ولی
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3963
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#شعر #شاعر #نویسنده
عشق یعنی وسط اندکی از فاصلهها
بشوی تنگ دل و سر برود حوصلهها
ناگهان از طرف دوست پیامی برسد
برود از دل بیتاب تمام گلهها
🖊#علی_صباغی
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3963
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#شعر #شاعر #نویسنده
دلا جان در ره جانان حجابست
غم دل در جهان جان حجابست
اگر داری سری بگذر ز سامان
که در این ره سر و سامان حجابست
ز هستی هر چه در چشم تو آید
قلم در نقش آن کش کان حجابست
زلال از مشرب جان نوش چون خضر
که آب چشمه ی حیوان حجابست
عصا بفکن که موسی را درین راه
چو نیکو بنگری ثعبان حجابست
بحاجب چون توان محجوب گشتن
که حاجب بر در سلطان حجابست
بحکمت ملک یونان کی توان یافت
که حکمت در ره یونان حجابست
به ایمان کفر باشد باز ماندن
ز ایمان در گذر کایمان حجابست
ترا ای بلبل خوش نغمه با گل
گر از من بشنوی دستان حجابست
میان عندلیب و برگ نسرین
هوای گلبن و بستان حجابست
ز درمان بگذر و با درد می ساز
که صاحب درد را درمان حجابست
حدیث جان مکن خواجو که در عشق
ز جان اندیشهٔ جانان حجابست
🖊 #خواجوی_کرمانی
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3963
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#شعر #شاعر #نویسنده
ای نور تو آمده نقاب رخ تو
خورشید زکاتی ز نصاب رخ تو
هر دل که هوای تو بر او سایه تو فگند
در ذره ببیند آفتاب رخ تو
🖊#سیف_فرغانی
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3963
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#شعر #شاعر #نویسنده
به خواب بى خبرى رفته ايم و در دلمان
هنوز هم كه هنوز است عشق بيدار است
اگرچه در دل من اشتياق ديدنِ توست
هميشه روى لب تو ... خدا نگهدار است
🖊#سیدتقی_سیدی
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3963
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#شعر #شاعر #نویسنده
بود هر درد را درمان شکی نیست
ولی دردا که درد من یکی نیست
به راه عشق رو گر مرد راهی
کز این به سالکان را مسلکی نیست
به هر تارک بود آن خاک در تاج
ولی این تاج بر هر تارکی نیست
به قتل من چه حاجت ناوک آن
که تیر غمزه کم از ناوکی نیست
خوشم با مجلس مستان که آنجا
بزرگی را جدل با کوچکی نیست
رفیق از غم به صورت کو چه پیر است
به دل کودکتر از وی کودکی نیست
🖊#رفیق_اصفهانی
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3963
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از کمیته خادمین شهداء شهرستان سوادکوه شمالی
✅ مسابقه آنلاین کتابخوانی
✨ بمناسبت هفته مقاومت
📚کتاب یادت باشه
💫زندگینامه شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی
لینک مسابقه آنلاین :
https://digiform.ir/w9c4c4aad
🔷حوزه مقاومت حضرت زینب (س) و کمیته خادم الشهدای شهرستان سوادکوه شمالی
خادم بمان... ✨
❀❀@Khadem_savadkoohshomali❀❀
#کمیته_خادمین_الشهداء_سوادکوه_شمالی
#آگاهی_بخشی
📌#کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون (مقدمه):
در اهمیت کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون و استقبال گسترده جهانی از آن، همین بس که به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده و تا سال ۱۹۵۸، ۸۱ بار فقط به زبان انگلیسی چاپ شده و تا چاپ هشتادم بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است، که طی مقدماتی توسط پلیس مخفی تزار روسیه لو رفت.
🔰این نوشته از آغاز تا انجام آن به یک موضوع مربوط میشود:
پرده برداشتن ازیهودیت جهانی که ازجمله ابزارهای آن صهیونیسم وفراماسونری است.
یهودیت جهانی نیرویی اهریمنی است در قالب یک سازمان سری اما درعین حال آشکار.
🔹️او خود را به افعی تشبیه کرده است، که برای رسیدن به هدف خود یک برنامه ۹ مرحله ای دارد.
این برنامه از روزگار اسارت بابل، یعنی از۲۴-۲۵ قرن پیش، آغاز میشود و زمان پایان آخرین مرحله آن، پایان قرن بیستم در فلسطین است. یهودیان این طور گمان میکنند!
🔹️کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون یکی از مهمترین اسناد شناخت صهیونیسم و یهودیت جهانی است که با مطالعه آن نگاه به سیاست جهانی دگرگون میشود.
#پروتکلهای_دانشوران_صهیون
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3965
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#پرسش_و_پاسخ
🧕 فلسفه #حجاب بالا بردن ارزش زن است
🔸حیا و عفاف و ستر و پوشش تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام برای گرانبها کردن خود و حفظ موقعیت خود در برابر مرد به کار برده است. زن، با هوش فطری و با یک حس مخصوص به خود دریافته است که از لحاظ جسمی نمیتواند با مرد برابری کند و اگر بخواهد در میدان زندگی با مرد پنجه نرم کند از عهده زور بازوی مرد برنمیآید، و از طرف دیگر نقطه ضعف مرد را در همان نیازی یافته است که خلقت در وجود مرد نهاده است که او را مظهر عشق و طلب و زن را مظهر معشوقیت و مطلوبیت قرار داده است. در طبیعت، جنس نر گیرنده و دنبالکننده آفریده شده است.
🔹 وقتی که زن مقام و موقع خود را در برابر مرد یافت و نقطه ضعف مرد را در برابر خود دانست، همانطور که متوسل به زیور و خودآرایی و تجمل شد که از آن راه قلب مرد را تصاحب کند، متوسل به دور نگه داشتن خود از دسترس مرد نیز شد. دانست که نباید خود را رایگان کند بلکه بایست آتش عشق و طلب او را تیزتر کند و درنتیجه مقام و موقع خود را بالا برد.
🔸... به طورکلی رابطه ای است میان دستنارسی و فراق از یک طرف و عشق و سوز و گرانبهایی از طرف دیگر، همچنانکه رابطهای است میان عشق و سوز از یک طرف و میان هنر و زیبایی از طرف دیگر؛ یعنی عشق در زمینه فراقها و دستنارسیها میشکفد و هنر و زیبایی در زمینه عشق رشد و نمو مییابد.
🔹... یکی از مجلات زنانه از آلفرد هیچکاک- که به قول آن مجله به حسب فن و شغل فیلمسازی خود درباره زنان تجارب فراوان دارد- نقل میکند:
«من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پرهیجان و پرآنتریک باشد، بدین معنی که ماهیت خود را کمتر نشان دهد و برای کشف خود مرد را به نیروی تخیل و تصور زیادتری وادارد. باید زنان پیوسته بر همین شیوه رفتار کنند یعنی کمتر ماهیت خود را نشان دهند و بگذارند مرد برای کشف آنها بیشتر به خود زحمت دهد».
📕 استاد مطهری، مسئله حجاب، ص۶۷-۶۲ (با تلخیص)
🟢 طرح وارونه مسئله پوشش و #حجاب؛
به نام زن و به کام مرد!
🔹 درست است که صورت ظاهر مسئله این است که زن چه بکند؟ پوشیده بیرون بیاید یا عریان؟ یعنی آن کس که مسئله به نام او عنوان میشود زن است و احیاناً مسئله با لحن دلسوزانهای طرح میشود که آیا بهتر است زن آزاد باشد یا محکوم و اسیر و در حجاب؟
🔸اما روح مسئله و باطن مطلب چیز دیگر است و آن اینکه آیا مرد باید در بهرهکشی جنسی از زن، جز از جهت زنا، آزادی مطلق داشته باشد یا نه؟ یعنی آن که در این مسئله ذینفع است مرد است نه زن، و لااقل مرد از زن در این مسئله ذینفعتر است. به قول ویل دورانت:
«دامنهای کوتاه برای همه جهانیان به جز خیاطان نعمتی است».
🔹 پس روح مسئله، محدودیت کامیابیها به محیط خانوادگی و همسران مشروع، یا آزاد بودن کامیابیها و کشیده شدن آنها به محیط اجتماع است.
🔸 از نظر اسلام محدودیت کامیابیهای جنسی به محیط خانوادگی و همسران مشروع:
از جنبه روانی به بهداشت روانی اجتماع کمک میکند
و از جنبه خانوادگی سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت کامل بین زوجین میگردد
و از جنبه اجتماعی موجب حفظ و استیفای نیروی کار و فعالیت اجتماع میگردد
و از نظر وضع زن در برابر مرد، سبب میگردد که ارزش زن در برابر مرد بالا رود.
📗 استاد مطهری، مسئله حجاب، ص۷۶-۷۵
🟢 چرا دستور #حجاب مخصوص بانوان است؟
🔸علت اینکه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است این است که میل به خودنمایی و خودآرایی مخصوص زنان است.
🔹از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شکار است و زن شکارچی، همچنانکه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچی. میل زن به خودآرایی از این نوع حس شکارچیگری او ناشی میشود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که مردان لباسهای بدن نما و آرایشهای تحریک کننده به کار برند.
🔸این زن است که به حکم طبیعت خاص خود میخواهد دلبری کند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسیر سازد. لهذا انحراف تبرّج و برهنگی از انحرافهای مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است.
📗استاد مطهری، مسئله حجاب، ص۸۰
https://mzm22mzm.blogfa.com/post/410
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲این تبلیغ که دیگه بخشی از بچگی شصتی ها بود
😅😅😅
📩ارسالی محمدفیروزیان
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_میرمریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
﷽ن و القلم و ما یسطرون
📩شناسه ۱۴۰۳۱۰۱۷۲۳۰۱
💌سلام
محقق و پژوهشگر فرهیخته آقاسیدمهدی بیژنی پویاحاجی
سپاس از زحمات پژوهشی خردمندانه ی جنابعالی
📌بررسی سجع مهر منسوب به جناب مرحوم محمد مقیم موسوی به شرح ذیل است:
۱/نام کامل ایشان [محمدمقیم الموسوی] در این سند صراحت دارد.
۲/شهرت خاندان معزز #مقیمی و #بیژنی [و حاجی] بر اهالی نخبگانی و بعضا عامه ی بارفروش و بندپی و حتی سایر بلاد پوشیده نبوده و نیست.
۳/دقیقا همین سجع در برخی از اسناد خطی معتبر و با اصالت گزارش شده است که این رویه نشان از حُسن شهرت، شاخص بودن دارنده ی مُهر، وجاهت، مقبولیت، مشروعیت و اعتبار ابعاد شخصیت حقیقی ایشان در فرهنگ عامه، محافل و اذهان عام و خاص در طول فعالیت وی را دارد.
۴/مسئله ی مهم و قابل تامل آنکه با توجه به اینکه اصحاب قلم در این خاندان و اهالی فکچال ویژه خاندان های #مقیمی و #حاجی و یا #بیژنی پیوسته در کتابت و نگارش اسناد نافذ و شهرت داشتند لذا حضور و یا دعوت از شخص ثالث در نگارش قراردادها، صورتجلسات و امثالهم، محال و حتی غیر ممکن بوده است و اساسا تصور این صورت وارد نیست.
۵/بنابراین از نظر اینجانب در خصوص الصاق واژه ی سیادت مآب و مشهور ((الموسوی)) به نام مرحوم #محمدمقیم اثبات #سیادت و شهرت سیادت ایشان می باشد. به گونه ای که سیادت این خاندان موجب تبرک و تقدّس در اسناد لحاظ می شده است.
۶/به نظر می رسد واژه ی #موسوی خط بطلانی به ادعاهای معترضین و مخالفین در وجه سیادت خاندان منظور مربوطه در این مقوله باشد.
الله اعلم
🖊#محسن_داداش_پور_باکر
۱۴۰۳/۱۰/۱۷
🔴 به منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است.
📙📘📓📗📒📕📔
📄#منشور_پژوهش_ادملاوند
💌چاپ و نشر مطالب #بدون_نام بردن از منبع#پژوهش_ادملاوند مجاز نبوده و درج منبع الزامی است.
🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند.
در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت.
🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است .
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_اِدمُلّاوَند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─