eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
63.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🌳 فصل سوم سیر مطالعاتی کتب استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب های اصلی این فصل شامل ۱۶ عنوان می باشد. 🔺قیمت بدون تخفیف این بسته : ۹۹۴,۰۰۰
 تومان
است 🔺که تا پایان جشنواره تخفیفی می توانید با تخفیف ویژه: ۷۵۴,۴۰۰ تومان سفارش دهید. 🛒 نحوه سفارش: ۱. 💻 مستقیم از سایت انتشارات: 👇🏻 🌐: www. einsad .ir ۲. 📱ثبت سفارش توسط ادمین: 👇🏻 👤:@einsadshop_ad 🔴 این فصل ۱۳ عنوان کتاب تکمیلی دارد در صورت تمایل به تهیه کتاب های تکمیلی علاوه بر کتاب های اصلی به ادمین پیام دهید. ╭✤ @Einsadshop ✤╮
🍃 بسته کامل سیر مطالعاتی کتب استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب های اصلی این فصل شامل ۳۳ عنوان می باشد. 🔺قیمت بدون تخفیف این بسته : ۲,۱۰۳,۰۰۰
 تومان
است 🔺که تا پایان جشنواره تخفیفی می توانید با تخفیف ویژه: ۱,۶۱۹,۷۰۰ تومان سفارش دهید. 🛒 نحوه سفارش: ۱. 💻 مستقیم از سایت انتشارات: 👇🏻 🌐: www. einsad .ir ۲. 📱ثبت سفارش توسط ادمین: 👇🏻 👤:@einsadshop_ad 🔴 بسته کامل سیر مطالعاتی ۲۳ عنوان کتاب تکمیلی دارد در صورت تمایل به تهیه کتاب های تکمیلی علاوه بر کتاب های اصلی به ادمین پیام دهید.
📜 |🔰 حجاب و پاکیِ دل 🔍مسأله اين نيست كه من پاكم، مسأله اين است كه اگر كسى با عمل من گنديد، ناچار گند او به من هم سرايت مى ‏كند، كه من در جامعه ‏ى مرتبط زندگى مى ‏كنم. 🔍 مسأله اين است كه من از محدوده ‏ى حصارها و ديوارهاى من و خودم گذشته ‏ام و در من تمام خلق گنجانده شده و عشق آنها در دل من هم نشسته است. 🔍مادرهايى كه داروهاى سمى را از دسترس بچه ‏هاى فضول دور نگه مى ‏دارند، از همين عشق سرشار شده ‏اند و اين است كه بريز و بپاش نمى ‏كنند. 🔍اين عشق و آن ارتباط و پيوستگى، اين دو عامل مانع اين است كه تو به گنديدگى و آلودگى ديگران بى ‏اعتنا باشى؛ كه در هستى نظام يافته و در جامعه ‏ى مرتبط نمى ‏توان ولنگار و بى ‏تفاوت بود. 🔍 پاكى دل، ناچار پاكى عمل را به دنبال خواهد آورد، كه درخت زنده بار خواهد داد و دل پاك، عمل پاك خواهد آورد. 🔍اما كنجكاوى ‏ها، هنگامى از درون با شناخت‏ها و بينش ‏ها، ارضاء شده باشد، آنوقت نبايد از بيرون، تحريك ‏ها در ميان باشند و سنگ ‏ها مانع حركت شوند. 🔍 آنچه كنجكاوى را تحريك مى ‏كند، همان به خويش خواندن ‏هاست،چه در حجاب و چه بدون حجاب! 🔍كنجكاوى هنگامى بيشتر خواهد بود كه، جلوى استعدادها را گرفته باشند، اما اگر رهبرى كرده باشند و جهت داده باشند، ديگر مسأله ‏اى نيست. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۲ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 مغرور به وصال 📌قسمت ششم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 مبارزه ی پیچیده ⚔️از پيش براى بستن درهاى خانه ‏ى اهل بيت، چه در زمينه ‏ى عرفان و زهد و چه در زمينه ‏ى فقه و حديث، برنامه ريزى ‏هايى شده بود. ⚔️مأمون با ترجمه ‏ى كتاب ‏هايى فلسفى و طرح مباحث كلامى و مناظره، يك جبهه ‏ى ديگرى را باز كرد كه مى ‏خواست حساب شده، خانه امامت را محصور كند و امام را ذليل سازد. ⚔️برخوردى كه هارون با امام كاظم (علیه السلام)و خاندان علوى داشت، آنقدر شديد بود كه به حساب آن‏ها بايد كار يكسره مى ‏شد ولى ريشه ‏هاى محكمى كه از سجاد و باقر و صادق (عليهم السلام) آبيارى شده بودند با اين شدت ‏ها به رشد زيادتر رسيد. ⚔️پول ‏هاى زيادى كه براى حضرت كاظم(علیه السلام) مى ‏رسيد و وجوهاتى كه در نزد وكلاى او جمع شده بود، از اين رشد حكايت مى ‏كند، بى ‏جهت نبود كه بسيارى از وكلاى حضرت موسى كاظم(علیه السلام) به وقف رو آوردند و منكر وفات حضرت شدند و امامت على بن موسى الرضا(علیه السلام) را انكار كردند. ⚔️هارون، امام كاظم (علیه السلام) را در زندان نگه مى ‏دارد و مأمون حضرت رضا را به مرو مى ‏كشاند و در كنار خويش محصور نگه مى ‏دارد و با پنبه سر مى ‏برد و پنهانى حضرت را به شهادت مى ‏رساند تا جايى كه بعضى از علماى شيعه خيال مى ‏كنند كه مأمون، حضرت را شهيد نكرده؛ چون خود به سر و سينه مى ‏زده و حضرت را جانشين خود مى ‏دانسته است. ⚔️مى ‏بينى كه چقدر مبارزه پيچيده شده و چگونه دشمن به روش ‏هاى تازه روى آورده و چگونه طرح ‏ها با كمك يكديگر شكل مى ‏گيرند و ميخ و نعل مى ‏شوند؟! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۱۵ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 سختی ها مهمان تو هستند! 📌قسمت ششم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 ای رسول! تو نیامده‌ای که آدم‌ها خوب بشوند، تو آمده‌ای تا... ❞ عین‌صاد 📚 ج۲ #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓️ آزادی و سانسور چه جایگاهی در تربیت دینی دارد؟ ❔️ آیا برای تربیت یک نسخه عمومی وجود دارد؟ ❓️ آیا روش تربیتی پیش از بلوغ و پس از آن تفاوت دارد؟ ❔️ تنبیه و تشویق چه جایگاهی در تربیت دارد؟ ❓️ رابطه میان همسران چگونه منجر به تکامل طرفین می شود؟ ❔️با چه مکانیزمی برخورد ها و اختلاف ها در تشکل های تربیتی موجب افزایش بهره وری می‌شود؟ پاسخ این سوالات را در اندیشه استاد صفایی حائری بخوانیم. 🛒 لینک خرید 👇🏻 📚 👈🏻بسته تربیتی | عضو شوید 👉🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰 راه ما، راه رسول نیست! 🛤رسول از بينش تاريخى و طبقاتى و سياسى شروع نمى ‏كرد.با فيلم و اسلايد و معركه ‏گيرى شروع نمى ‏كرد. 🛤اما ما شروع كرده ‏ايم و با بازى ‏ها خودمان را مشغول كرده ‏ايم و بى ‏حاصل به وازدگى و خستگى رسيده ‏ايم. 🛤او خود را محبوس بچه ‏هاى بى ‏حصار نمى ‏كرد! 🛤رسول، از همين پيرمردهاى بى ‏فرهنگ كه ما نگاهشان نمى ‏كنيم و حتى اگر پدرهايمان باشند تحملشان نمى ‏كنيم، رسول از همين ‏ها كه در كنار آفتاب لميده ‏اند و تا غروب شكار مگس مى ‏كنند، رسول از همين ‏ها آن هم در يك برخورد نه در چند سال و با كلاس ‏هاى‏ رنگارنگ، ابوذرها و سلمان ‏ها را بيرون كشيد. 🛤آيا همين توضيح كافى نيست كه بفهميم راه ما راه رسول نيست؟ 🛤آن تلقى از انقلاب فرهنگى، هيچ زمينه ‏اى در توده ندارد. آن هم توده بى ‏فرهنگ و اُمى. آن هم توده مغرور و سركش! 🛤ولى كار رسول در ميان همين اُمى ‏ها بود. بعثت او در ميان همين ‏ها بود. 🛤 در دل اُمى ‏ها رسول بذر ريخت و نور پاشيد و از همان توده بى ‏سواد كه حتى خط نمى ‏نوشت ابوذر بيرون كشيد! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۶۰ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🔴 اپلیکیشن عین‌صاد 🔴 📣 نرم‌افزار اندروید مجموعه آثار استاد علی صفایی حائری منتشر شد. 🔺 در این نرم افزار تمامی کتب استاد علی صفایی حائری موجود می‌باشد و قابلیت های : مطالعه کتب، کپی، حاشیه‌نویسی و ... در اين نرم‌افزار فراهم آمده است. شما می‌توانید جهت تهیه این نرم‌افزار از لینک زیر اقدام فرمائید. 📥👈🏻 دریافت نرم افزار 👉🏻 انتشارات لیلة القدر | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه می شود که طاعات و عبادات ما را از خدا دور می کند ؟ ❓آیا در سلوک باید رنج و مصیبت دید؟ ❔ سلوک اخلاقی با قیام در برابر ظلم چگونه قابل جمع است؟ ❓ ساز و کار تبدیل رذائل اخلاقی به مکارم اخلاقی چگونه است؟ ❔ نقش دعا در زندگی انسان معاصر چیست؟ پاسخ این سوالات را در اندیشه استاد صفایی حائری بخوانیم. 🛒 لینک خرید 👇🏻 📚 👈🏻 بسته سير و سلوک | عضو شوید 👉🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰 انفاقِ احمقانه 🔹کسانی که چیزی در دست فقیر می ‌‏گذارند، در واقع با «او» معامله می‌ کنند. 🔹 ما حقیقت‌ ها را مسخ کردیم و شکلک درمی‌ ‏آوریم! یک لقمه نان و پنیر به طرف می‌ ‏دهیم و خیال می‌ کنیم او را خریده ‏ایم! 🔹از خود نمی ‏پرسیم که از چه کسی به فقیر می‌‏دهیم؟ اگر فکر می‌ کنیم از خودمان به فقیر می‌ ‏دهیم که با چنین فکری، احمقیم و ضرر کرده‌ ایم و باخته‌ ایم! 🔹 اما اگر از «او» به خودش می‌ ‏دهیم که دیگر باد کردن ندارد؛ بلکه این فقیر است که بر ما منّت دارد! 🔹این خلق است که بر تو منّت دارد و آب را در وجود تو به جریان انداخته است تا آن تغوط ‏ها و کثافت ‏هایی را که شیطان در وجود تو ریخته، پاک ‏کند. 🔹مادر خیال می‌‏کند اوست که به بچه شیر می‌ ‏دهد؛ حال‌آنکه این بچه است که شیر را به سینه مادر می‌ ‏آورد. اگر بچه نباشد، شیری هم در سینه‌ ها نیست؛ اگر هم شیری آمد، مفید نیست، بلکه غده چرکین می ‏شود که باید مثل دمل بزنند و خلاصش کنند. 🔹ما بسیار فریب می‌ خوریم! آن‌طور که ما انفاق می‌ کنیم، یا غرور در ما می‌‏آید یا بت ساختن که هر دو کمبودی در ماست. 🔹 کسی که می ‏خواهد نیازی را برطرف کند، باید به‌ گونه ‏ای باشد که آن فقیر و نیازمند، شکسته، ذلیل، متملق، اسیر و بت ‏پرست نگردد! کسی هم که انفاق می‌ ‏کند، اسیر غرور نشود؛ نه منت بگذارد و نه باد بیاورد؛ بداند از چه کسی به چه کسی می ‏دهد و دستش به دست چه کسی می ‏رسد. اگر بداند وقتی با او دست داد، دست او بالاتر از دست خودش است، دیگر غرورش می ‏شکند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۸ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 مدرسه معبد است! 📌قسمت هفتم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
📜 |🔰 انسان، فرزند انتخاب خویش است! 📝اين مهم نيست كه من در برابر نور هستم يا در تاريكى، مهم اين است كه در هر كدام از اين ها چه موضعى دارم. 📝 آيا به نور نگاه مى ‏كنم يا با نور نگاه مى ‏كنم؟! آيا تاريكى را تحمل مى ‏كنم یا جزع می زنم يا صبر مى ‏كنم و ليلة القدر خودم را مى ‏سازم؟! 📝با چنين ديدى با قاطعيت مى ‏گوييم كه انسان فرزند طبقه، فرزند شرايط، فرزند موقعيت ‏ها نيست، كه او فرزند همّت خويش، فرزند انتخاب خويش است! 📝 اين انتخاب ريشه در وجود انسان و تركيب عالى او دارد كه از جبرهاى گوناگون بهره مى ‏گيرد و آن‏ها را تبديل مى ‏كند و اصالت را به همين تركيب مى ‏سپارد. 📝هنگامى كه از تركيب هيدروژن و اكسيژن آب به وجود مى ‏آيد، در آب، اصالت با تركيب است، نه اكسيژن و نه هيدروژن. 📝انسان فرزند انتخاب خويشتن است و جبرهاى گوناگون زمينه ساز انتخاب او هستند. 📝 چنين انسان آزاد انتخاب‏گرى را چگونه مى ‏توان محكوم قوانين و اصولى كرد كه از خود او مايه مى ‏گيرند؟! 📝اين انسان است كه بيشتر مى ‏خواهد و پا به دهليز تاريخ مى ‏گذارد، در حالى كه اگر نمى ‏خواست، همچون قبايل وحشى، ميليون‏ها سال، همان بود. 📝اين انسان است كه مى ‏خواهد و تاريخ را مى ‏سازد. البته در تاريخ و همراه رابطه ‏هايش ناچار با جبرهاى تازه ‏اى روبرو مى ‏شود، كه بايد در كنار آن‏ها هم انتخاب كند و در موقعيت ‏هايى قرار مى ‏گيرد كه بايد در آنجا موضع بگيرد. ❛❛ عین‌صاد 📚  ج۴| ص ۱۰۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓آیا با حکومت می توان مردم را دین دار کرد؟ ❔اگر امروز ائمه اطهار علیهم السلام حاکم بودند تمامی مشکلات جامعه، حل و فصل می‌شد؟ ❓آیا برای رسیدن به امنیت و رفاه احتیاج به حکومت دینی است؟ ❔ در هنگام تسلط دشمنان راه مبارزه، مستقیم و آشکار یا پنهانی؟ پاسخ این سوالات را در اندیشه استاد صفایی حائری بخوانیم. 🛒 لینک خرید 👇🏻 📚 👈🏻 بسته حکومت | عضو شوید 👉🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰 در میان نار و نور 🔅كسانى كه اگر اتاق‏ شان كوچك بشود، ميزشان كهنه، حقوق‏شان ساييده و نام‏شان فراموش، دادشان درمى آيد و پشت مى ‏كنند و با زد و بندها به آن طرف ‏ها كشيده مى ‏شوند، اينان نمى ‏توانند بار حكومت على را به دوش بگيرند، كه اين پايه ‏ها تحمل اين بار را ندارند. 🔅كسى مى ‏تواند با على كار كند و به كارش مشغول هم باشد و دل بدهد، كه به شهادت رسيده و بهشت و جهنم را مى ‏بيند و در جلوى چشم دارد. 🔅 مى ‏بيند هر كلمه او، هر حركت او يا به آتش و يا به بهشت راه دارد. اين وجود نمى ‏تواند بى ‏تفاوت باشد كه بى ‏تفاوتى راه سومى‏ را باز نمى ‏كند. 🔅اين شهادت كه تو، در هر كلمه، در هر حركت و در هر فكر و خيال خودت، بهشت و جهنّم را بسته ‏اى ببينى كه با دستِ تو باز مى ‏شود، تو را آرام و بى ‏تفاوت و يا پرتوقع و ناز نازى نمى ‏گذارد، كه تو در ميان نار و نورى، در ميان آتش و بهشتى! 🔅تو مى ‏بينى كه به لحظه لحظه عمر تو سوختن و ساختن بسته شده، با اين بينش چه مى ‏كنى؟ 🔅«شُغِلَ مَنِ الْجَنَّةُ وَ النَّارُ أَمامَهُ»، جز آنكه مشغول شوى و با سعى و سرعت حركت كنى. منتظر پاداش و سپاس نباشى و نه فشار دشمن، كه حتى رنج دوست را دستاويزِ اشتغال خود بسازى. 🔅تو اگر فرزند چشم و هم چشمى و جوّ و روح جمعى بودى و مى ‏خواستى با كارهايت در چشم ‏ها بنشينى و نمايش بدهى، مى ‏توانستى كه با كلمه ‏اى قهر كنى و با كلمه ‏اى نرم شوى. 🔅اما تو فرزند تكليف ‏هايت هستى و دست پرورده اين شهادت كه مى ‏بينى بهشت و جهنم جلودار تو هستند. با اين بينش چه مى ‏كنى؟ ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۹۶ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❔دین سنتی چه مشکلات و محدودیت هایی دارد؟ ❓ چگونه بار سنگین تکالیف دینی را به دوش بکشیم؟ ❔ آیا مکاتب غربی و شرقی در فرض توانایی اداره ی زندگی بشر جایگزین دین هستند؟ ❓ چرا دین به اهداف و آرمان های بشری مثل آزادی، عدالت و تکامل قانع نیست؟ ❔ چرا ما میان احکام دین و عقل تعارض احساس می کنیم؟ پاسخ این سوالات را در اندیشه استاد صفایی حائری بخوانیم. 🛒 لینک خرید 👇🏻 📚 👈🏻 بسته دین‌شناسی | عضو شوید 👉🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰پاها و پایه ها 🪵ما در مجموعه حركت ‏ها و جنبش ‏هايمان، از كجا ضربه خورده ‏ايم؟ 🪵شيعه از ابتدا هدفى را دنبال كرده و مراحلى را در طول تاريخ خود طى كرده و در هر مرحله هم ضربه ‏هايى خورده است. 🪵 ما مى ‏توانيم از اين تجربه ‏ها و از تجربه خود به دست آوريم كه كمبودها كجا هستند و ضربه ‏پذيرى ‏ها و نقطه ضعف ‏ها كجاست. 🪵مى ‏توانيم محاسبه كنيم كه اين بارِ سنگين، با اين پاهاى بى رمق، امكان كشيدنش نيست. 🪵مى ‏توانيم بفهميم مادامى كه كادرى مشخص نشده، سازماندهى امكان ندارد؛ مخصوصاً در جايى كه خيلى ‏ها چوب لاى چرخ مى ‏گذارند و دهانشان را براى هو كردن باز گذاشته ‏اند. 🪵مى‏فهميم وقتى مى ‏خواهيم توپى را بالا بيندازيم، بايد يارانى داشته باشيم. اگر مى ‏خواهيم سازماندهى را شروع كنيم، بايد كادرى داشته باشيم و به هر زحمت آن را تهيه كنيم. 🪵ممكن است از بالا حركت كنيم و قدرت را در دست بگيريم كه به دست آوردن قدرت، مسأله ‏اى نيست، ولى نگه داشتن آن وابسته به داشتن كادر است. 🪵 ممكن است بتوان سقف ‏هاى پيش ساخته ‏اى تهيه كرد، ولى اين سقف ‏ها بايد بر روى پايه ‏هايى باشند و لزومى هم ندارد كه اين پايه ‏ها زياد باشند اما اگر يكى از پايه ‏ها بلغزد، عظمت بنا خود به انهدام آن كمك مى ‏كند. 🪵وقتى پايه ‏ها سست باشد، هر چه بنا عظيم باشد، زودتر شكسته و منهدم مى ‏شود. 🪵وقتى پايه ‏هاى قدرت ‏ها متزلزل شد، همان عظمت‏شان باعث خرد شدن و از هم پاشيدگى ‏شان مى ‏شود و جز گردى از آنها بلند نخواهد شد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۶ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 خوشى وجود ندارد مگر براى آنها كه با ناخوشى‌ها خوش هستند و با ناخوشى‌ها به خوبى‌ها مى‌رسند. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 خوشى وجود ندارد مگر براى آنها كه با ناخوشى‌ها خوش هستند و با ناخوشى‌ها به خوبى‌ها مى‌رسند
📜 |🔰خوشى وجود ندارد مگر براى آنها كه با ناخوشى‌ها خوش هستند و با ناخوشى‌ها به خوبى‌ها مى‌رسند. 🔸 خوشى وجود ندارد مگر براى آنها كه با ناخوشى‌ها خوش هستند و با ناخوشى‌ها به خوبى‌ها مى‌رسند. اين آيه‌ها نه تنها خوبى را نشان مى‌دهند كه راه رسيدن به خوبى را با قاطعيت بازگو مى‌نمايند كه: " لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ"؛ هيچگاه از هيچ راهى به خوبى بِرّ نمى‌رسيد، "حَتّى تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ‌"، تا اين كه از محبوب‌ها بگذريد و از عشق‌ها مايه بگذاريد. 🔸 گويا اين آيه‌ها در همين لحظه نازل شده‌اند و براى ما هستند و به زبان ما هستند. 🔸 تدبر در اين آيه‌هاست كه بار مى‌دهد و سرشارى مى‌آورد، در حالى كه تدبر در آيه‌هاى ديگر جز سرگردانى و خستگى و يا برداشت‌هاى تحميلى و ساختگى، بهره‌اى بدست نمى‌دهد. 🔸 هنگامى كه تحقيق علمى با نياز علمى اشتباه بشود و هنگامى كه سرگرمى و درمان خواهى، به هم آميخته گردد، تولد چنين تناقض‌هاى چاق و چله و بلبشوها و ابتذال‌هاى مزاحم، طبيعى است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۳ #⃣ 👤: @ad_einsad