eitaa logo
الی الحبیب
2.9هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
30 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖کار اصیل! 💠مداح اهل‌بیت(ع) حاج از تجارب خود درباره مداحی اصیل گفتند: ❇️ما نیاز نیست حتما خیلی مستقیم مسائل را مطرح کنیم، این اصلاً کار نیست. هیئت باید کند و سرنخ بدهد به مخاطب. مثل اتفاقی که در می‌افتد که استاد همه مسائل را مستقیم به دانشجو نمی‌گوید 🌀برای مثال آقای برقعی شعری گفته است: علی(ع) خلیفه شود پیر مرد بیغوله/ یکی است در نظرش با حسن(ع) که فرزند است! این شعر نیست؟ سیاسی است، زیبایی شعری هم دارد، اما عریان نیست. ما باید به جایی برسیم که این نوع شعرخوانی‌ها گسترش پیدا کند 🔶نکته بعدی اینکه مثلاً شما می‌خواهی در مذمت این مسئولینی که حق مردم را می‌خوردند و می‌کنند چیزی بگویی. چطور میگویی؟می‌شود خیلی زیبا و زیرکانه این حرف را زد. خیلی خوب این کار را کرده است: آن پارسا که ده خرد و ملک رهزن / آن پادشاه که مال رعیت خورد گداست! ما این را داریم کسی استفاده نمی‌کند. ⬅️من از کسانی که می‌آیند و می‌پرسند می‌خواهم مداح شوم می‌پرسم: چه قدر از خوابت زده‌ای؟ آیا مثل بقیه می‌خوابی؟ ✳️این نوع نگاه به مداحی امروز یک رویایی شده است که حرف زدن از آن خیلی عجیب است اما من این طوری بزرگ شدم ⁉️تفریحاتت همان است؟ همانقدر مسافرت می‌روی؟ منظورم این نیست که این‌ها را کنار بگذاریم! نه. منظورم این است که این کار سختی‌های خودش را دارد 💬آقایانی که دارید کار اصیل انجام می‌دهید هیچ وقت دلسرد نشوید و کارتان را بکنید. (ع) می‌بیند؛سیدالشهداء(ع) خودش جلوه می‌دهد خسته نشوید.. 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
|#دیداریار| #حاشیه‌نگاری حاج‌رحیم #آبفروش از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲
|| حاج‌رحیم از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲ 🔸(قسمت نهم/یک) «در حقوق زن طلب‌کاریم ما...» بعد از یادداشت قبلی آقا پیام دادند: «خط عرض‌ادب‌کردن حضوری را خود شکست و اول از همه بالا رفت. اتفاقاً یادش رفت بالا بره، یادش انداختند و به سمت آقا چون دوید، یکی از محافظ‌ها جلوش رو گرفت که آقا گفتند: «بذار بیاد»» تشکر می‌کنم و شِکوه: «از خسارت‌های انتهانشستن همین می‌شود... 😅» هم زیرپوستی هم‌دردی می‌کند و دل‌داری می‌دهد: «من چی بگم؟ ما هم مثلاً جلو بودیم در حالی که اکبر آقای روی پای راست و آقا روی پای چپ‌مان نشسته بودند! 😄» 💠💠💠 تماشای مراحل ساخت و بالاآمدن بنای یک شعر، لذت‌بخش است... در همان جلسه نهایی هماهنگی که چندباری در این سلسله یادداشت، ذکرخیرش شد، هم شعرش را آورده بود، اما نیمه‌ساز! بیت‌هایی هنوز ساخته نشده بودند، هرچند جای‌شان در نقشه ساختمان شعر او مشخص بود و می‌دانست که قرار است در این نقطه چند بیت مثلاً درباره سروده شود، گاهی هم تک‌مصرعی مانده بود تا بیت کامل شود... همان بنای نیمه‌تمام را که نشان داد، دل از همه ربود... حتم داشتم با یک بنای باشکوه و همه‌چیزتمام مواجه خواهیم شد، همین هم شد... دعوت می‌کند از برای شعرخوانی... شروع می‌کند: «بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیکم یا اهل بیت النبوة یا مولاتی یا فاطمةالزهراء اغیثینی آقاجان سلام علیکم...» از آقا اجازه می‌گیرد و با توصیف هنگامه میلاد حضرت زهراء(س) آغاز می‌کند: «شب اگر بی‌روح، اگر تاریک بود صبح دیدار خدا نزدیک بود آسمان محو تماشای زمین با چه ذوقی آمده روح‌الامین با خودش بیت‌الغزل آورده است عطری از روز ازل آورده است سوره‌ای آورده که منهاج ماست صبح میلادش شب معراج ماست جلوه‌ای از ذات ممدوح آمده از «نفخت فیه من روح» آمده وحی چون باران شد و بر خاک ریخت کوثری در ظرف «ما ادراک» ریخت» در این بین، ابیاتی هستند که در شعر اولیه انتشاریافته نیستند، مانند بیت بعد: «کوثر است و عز و مجد آورده است وه که قرآن را به وجد آورده است» با اشعاری غرق در تلمیح ادامه می‌دهد: «قصه شیرین «اعطینا»است او «قاب قوسین» است، «او ادنی»است او او کجا و مرزهای فهم ما غیر حیرت چیست از او سهم ما دست شاعر را پر از مضمون کند اهل‌بیت شعر را موزون کند» این بیت ظاهراً از همان ابیاتی است که چندبار مرمت شده تا با این قرائت اجرا شد: «دانه تسبیحش از الماس بود عقل کل در جامه احساس بود» به جای مصرع اول، یک‌جا آمده بود: «استعاره از خیالش، یاس بود» و یک‌جا هم به جای «خیال»، «حضور» آمده بود... مانند فضاسازی و چیدمان اجزای جایگاه هیأت که چندبار می‌چینی و خراب می‌کنی... و عاقبت هم آن‌چه نهایی می‌شود با همه قبلی‌ها فرق دارد و البته بهتر است! ادامه می‌دهد: «او نبوت را دلیل خاتمه است قصه‌ خلقت به نام فاطمه است» تشویق جمعیت بالا می‌رود و «احسنت» از هر گوشه‌ای برمی‌خیزد! «آیه تطهیر عین ذات اوست عشق از ذریه سادات اوست» این‌بار «به‌به» است که بر «احسنت» غالب شده! ««هل أتی» و «نور» و «قدر» و «کوثر» است دخترِ... نه مادر پیغمبر است» جلسه به وجد آمده و بعد از هر بیت واکنش نشان می‌دهند... باز هم صدای «به‌به» بلند است... «چیست دوزخ؟ شعله‌ای از قهر او چیست جنت؟ کوچه‌ای در شهر او در قیامت هم قیامت می‌کند او به لبخندی شفاعت می‌کند» باز هم تشویق حضار... «پیش او تکلیف فردا روشن است آرمان آفرینش، یک زن است نور عصمت جلوه تابنده‌اش زن اگر که اوست، مردان بنده‌اش او به نام زن اصالت می‌دهد چادرش عطر نجابت می‌دهد خلقت از دامان زن آغاز شد در مدینه زن تمدن‌ساز شد» این‌جا فرمایش آقا درباره موضع ما نسبت به مسأله زنان در مواجهه با غرب را که بارها مورد تأکید و تکرار قرار داده‌اند، به نظم درآورده است: «در حقوق زن طلبکاریم ما آی دنیا فاطمه داریم ما» این‌جا تشویق جماعت به اوج می‌رسد و «به‌به‌»های مکرر، مستی‌شان را افاقه نمی‌کند، به ناگاه صدای کف‌زدن در فضای حسینیه بلند می‌شود... عده‌ای لب می‌پیچانند و زیرلب غرولندی می‌کنند، عده‌ای هم انگار به لج این جماعت هم که شده، محکم‌تر کف دست‌های‌شان را بر هم می‌کوبند و خوش‌حالی از لب‌های خندان و چشم‌های گردشده‌شان بیرون می‌پاشد! ادامه دارد... 🆔 @elalhabib_ir
🔰یه دینی که توش سیاه و سفید فرقی نداره!!! 🧐گریه‌های وینیسیوس جونیور رو بخاطر توهین به رنگ پوستش دیدین؟ 🟢حالا این قضیه رو بخونید: یکی ازشیعیان ساکن آمریکا نقل میکنه، دهه اول محرم مراسم روضه گرفته بودیم، شب اول یه سیاه‌پوستی ازسرکنجکاوی اومده بود تو جلسه، یکی ازبچه‌ها هم براش ترجمه می‌کرد چی میگیم. 🔸فرداشب دیدیم باچندتا سیاه‌پوست دیگه اومدن، پس فردا تعدادشون بیشتر شد، همین جوری تعداد سیاهپوست‌ها زیاد شد تا مجبور شدیم یه جای دیگه روهم برای مراسم در نظر بگیریم. 🔺شب آخر ۱۵۰تا سیاه‌پوست گفتن ما میخوایم مسلمون بشیم و شیعه بشیم! پرسیدم: چیشده مگه؟ همشون نگاه کردن به اونی که شب اول اومده بود. ازش پرسیدم چیشده؟ گفت: شب اول که اومدم یه تیکه از جون، غلام سیاه اباعبدالله رو خوندین، همونی که اباعبدالله مثل پسرخودش سرشو گذاشت رو پاهای خودش، بلند بلند براش گریه کرد. 🔹همون شب رفتم به این سیاه پوستا گفتم بیاید یه دینی و یه آقایی رو پیدا کردم که توش سیاه و سفید فرقی نداره... 🆔 @elalhabib_ir
.🇮🇷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 💐وقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا✌️💐 الاسراء، الآیة ٨١ 🇮🇷و بگو «حق آمد، و باطل نابود شد؛ همانا باطل نابود شدنی است!» 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
🗳تولید محتوا ویژه که به صورت ، بدون لوگو، بدون واترمارک و با کیفیت بالا جهت بهره برداری در اختیار شما افسران جنگ نرم قرار میگیرد: 💢محتوای منتشر شده تا کنون: 🔹روزشمار انتخاب - بسته شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/13 🔸روزشمار انتخاب - بسته شماره ۲ https://eitaa.com/entekhabatmedia/24 🔹روزشمار انتخاب - بسته شماره ۳ https://eitaa.com/entekhabatmedia/37 🔸روزشمار انتخاب - بسته شماره ۴ https://eitaa.com/entekhabatmedia/48 🔹روزشمار انتخاب - بسته شماره ۵ https://eitaa.com/entekhabatmedia/59 🔸مجموعه عکس نوشته نیابت https://eitaa.com/entekhabatmedia/70 🔹عکس نوشته و تصویر پروفایل ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/78 🔸عکس نوشته و تصویر پروفایل ۲ https://eitaa.com/entekhabatmedia/120 🔹عکس نوشته و تصویر پروفایل ۳ https://eitaa.com/entekhabatmedia/142 🔸مجموعه استوری - بسته شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/85 🔹مجموعه استوری موشن - بسته شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/138 🔸مجموعه پروفایل پرچمت ما را کفن https://eitaa.com/entekhabatmedia/95 🔹مجموعه کاربرگ نقاشی کودک https://eitaa.com/entekhabatmedia/105 🔸شعر کودکانه انتخابات ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/119 🔹مجموعه پوستر ویژه انتخابات https://eitaa.com/entekhabatmedia/125 🔸داستانک انتخابات - شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/137 🔹داستانک انتخابات - شماره ۲ https://eitaa.com/entekhabatmedia/225 🔸مجموعه استوری پوستر به زبان فارسی https://eitaa.com/entekhabatmedia/152 🔹مجموعه استوری پوستر به زبان عربی - بسته شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/173 🔸مجموعه استوری پوستر به زبان عربی - بسته شماره ۲ https://eitaa.com/entekhabatmedia/215 🔹مجموعه پروفایل پای کار ایرانیم https://eitaa.com/entekhabatmedia/181 🔸استوری موشن آینده ما در دستان ماست https://eitaa.com/entekhabatmedia/180 🔹مجموعه متن کوتاه انتخابات - بسته شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/209 🔸استوری موشن آبروی جمهوری اسلامی https://eitaa.com/entekhabatmedia/228 🔹احکام انتخابات - بسته شماره 1 https://eitaa.com/entekhabatmedia/232 🔸مجموعه استوری روزشمار انتخابات (1 تا 9 روز) https://eitaa.com/entekhabatmedia/251 🔹قصه کودکانه انتخابات - شماره 1 https://eitaa.com/entekhabatmedia/254 🔸مجموعه پوستر نماد وحدت ملی - شماره 1 https://eitaa.com/entekhabatmedia/231 🔹مجموعه پوستر نماد وحدت ملی - شماره 2 و 3 https://eitaa.com/entekhabatmedia/256 🔸مجموعه پوستر نماد وحدت ملی - شماره ۴، ۵ و ۶ https://eitaa.com/entekhabatmedia/290 🔹عکس نوشته و تصویر پروفایل ویژه 4 https://eitaa.com/entekhabatmedia/261 🔸مجموعه پادکست ویژه انتخابات - شماره ۱ https://eitaa.com/entekhabatmedia/270 🔹مجموعه فتوکلیپ انتخابات https://eitaa.com/entekhabatmedia/271 🔸قصه کودکانه انتخابات - شماره 2 و 3 https://eitaa.com/entekhabatmedia/277 🔹اسلایدپست همه می‌آییم https://eitaa.com/entekhabatmedia/283 🍃هر گونه استفاده از محتوای کانال به هر شکل ممکن حتی با نام و نشان سایر مراکز و رسانه ها موجب خوشحالی ماست. 🆔 @elalhabib_ir
🔖مداحی و برکات انقلاب اسلامی 💠یادداشت تحلیلی مداح اهل‌بیت(ع) دکتر حاج عباس پیرو مسئولیت ستایشگران در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 🔘پیرغلام اهل‌بیت(ع) دکتر حاج عباس ضمن بیان گوشه‌‎ای از مداحی، از برکات نظام و انقلاب برای این قشر از جامعه گفتند: 🔰کسی که می‌خواست بگیرد باید به می‌رفت، می‌داد: 🔺 که تعداد بیشتر از نفر نباشد! 🔺ساعتش بیشتر از نباشد! 🔺صدای بیرون نیاید! 🔺و صحبت نشود! 👮🏻‍♂️یک هم می‌آمد جلوی در می‌ایستاد! بعضی مواقع هم می‌گذاشتند که این موارد اجرا شود 💬ولی اگر اجرا نمی‌شد خود صاحب خانه یا صاحب هیأت را می‌کردند 🎗با و این‌همه شهید و قیام ،الحمدلله این همه مداح تربیت و این گستردگی مجالس ایجاد شد؛ این‌همه مداح نبود زمان شاه! یک مداح اگر بود، قبل از منبر می‌خواند.. ❇️الآن اگر این جمعیت های بزرگ، این کثرت هیأت‌ها است، همه به است؛ ما فقط در قشر خودمان اگر یک لحظه یک بکنیم.. 📿همین دعای ! قدیم جلسات دعای ندبه‌ای نبود.. این به برکت انقلاب اسلامی است 🚩یک دعای ندبه زمان مرحوم آقای در تهران بود و بعد هم، زمان انقلاب ساخت و گسترش پیدا کرد ⬅️زمانهای گذشته کِی این دعای ها، این ، این مراسمات با این جمعیت‌ها بود⁉️ 💎شرایط الآن، به برکت انقلاب‌اسلامی است. دین چقدر گسترش پیدا کرده است «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ..»؛ اگر می‌خواهید این پایدار باشد باید آن را را بجای بیاورید ⚜️شکر آن چیست؟ این است که بروید پای و این را تقویت بکنید 🔗ما در حوزه‌ی قشر خودمان() داریم صحبت می‌کنیم، کاری به دستاوردهای بسیار نظام نداریم؛ آن‌ها که جای خودش را دارد.. 💢در حیطه خودمان حیطه مذهبی ها! اگر این همه مجالس نباشد این جوان‌ها کجا بروند.. 💯[بحث ]؛دوستان در این تبیین‌ها باید با هم باشند. ⚠️اگر خدای نکرده بلایی سر این انقلاب بیاید کِی دیگر جایگزین می‌آید؟! دیگر می‌میرد، اگر این از بین برود یا ضربه بخورد دیگر شیعه بالا آمدنی نیست! چون مخالفین سرسخت اسلام [در کمین هستند].. 🔳دشمنان تشیع، از جمله که هدف اصلی‌اش از بین بردن تشیع است؛ از طرفی این داعش هم ساخته است و نیز پشتیبان آن است 🔫💵🎥اینها همه و تجهیزاتشان جمع شده است! 🔮 در این میان، یکی از نهادهایی که مسئولیت از مکتب و مکتب اهل‌بیت(ع) را دارد، قشر و ستایشگران هستند ♨️این قشر، با توجه به اینکه سر سفره اهل‌بیت(ع) نشسته و اهل‌بیت(ع) را خورده‌اند، باید سیره و اهداف اهل‌بیت(ع) را برای مردم بگویند، از نظامی که رهبرش فرزند فاطمه‌زهرا(س) است یک عالم دینی و نائب امام زمان(ع) است بکند 📣و این به جز این نیست که در این برهه حساس، ما مردم را به در و 22 بهمن دعوت کنیم ↩️اینها را ما باید متوجه بشویم که واقعاً بعد از حکومت آقا امیرالمومنین (ع)، حکومت شیعی که رأس آن یک عالم شیعی و باشد نبوده تا به‌حال! اگر این حکومت خدای نکرده ضربه ببیند دیگر شیعه جایگاهی نخواهد داشت! نه در دنیا و نه حتی در جهان اسلام! 💌این را ما باید متوجه باشیم و این حکومت شیعی را با دادنمان تقویت کنیم. 🆔 @elalhabib_ir
📝ویراست حاج مهدی در خصوص : ❌ عمروعاص به ابوموسی اشعری گفت: نه تو رأی بده، نه من... ابوموسی فریب خورد و رأی نداد و عمروعاص حکمیت را با رأی خود به نفع معاویه تمام کرد! مراقب عمروعاص‌ها باشیم! 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
|#دیداریار| #حاشیه‌نگاری حاج‌رحیم #آبفروش از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲
|| حاج‌رحیم از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲ 🔸(قسمت نهم/دو) «کربلا شهری کنار رود نیست...» نفسی تازه می‌کند و‌ ادامه می‌دهد: «کیستی ای ماه! ای بدر علی؟ کیستی ای علی؟ دست‌هایت تکیه‌گاه حیدر است لاله‌زار بوسه پیغمبر است از بهشت آمد جهاز ساده‌ات قبله مایل بود بر سجاده‌ات ما فقیریم و اسیریم و یتیم خانه‌ای داری، صراط‌المستقیم! خانه‌ای که شد خدا معمار آن گرم تسبیحش در و دیوار آن خانه‌ای که هم شهادت‌پرور است هم در آن هر روز، روز مادر است» در ضمن ابیات تشویق‌ها مداوم شده، اما این‌جا باز هم «به‌به»ها اوج می‌گیرد... «خانه‌‌ای کوچک هزاران راز داشت وصله‌های چادرت اعجاز داشت در دل تاریخ نورت جاری است انقلابت است تو ولایت را دژ عصمت شدی یک نفر بودی و یک امت شدی» ترکیب واژگان آشناست... آری! نوحه : «ای ! یافاطمةالزهراء! در بطن زمان جاری! یافاطمةالزهراء! هرچند ... یافاطمةالزهراء! تو مولایی! یافاطمةالزهراء!» کاملاً مشخص است که جهان اندیشه شاعر با این مضمون و مفاهیم مرتبطش درگیر بوده که تأثیرش را می‌شود در اتخاذ کلمات و‌ گزینش واژگان دنبال کرد... بیت بعدی که ظاهراً آن هم جزو بیت‌های نوساز این شهر شعر است، اوج می‌گیرد و با استقبال مخاطبان مواجه می‌شود: «ذوالفقار عشق را صاحب تویی پس علی‌بن‌ابی‌طالب تویی» فضای کلی شعر از این‌جا تغییر می‌کند: «ای مزارت قاصد پیغام تو آخرین ذکر شهیدان نام تو ای شروع خوش‌ترین فرجام‌ها فاطمه ای مادر گمنام‌ها» این‌بار صدای گریه جمعیت است که در فضا می‌پیچد... «با تو همراه رهایی می‌شوم خواب دیدم کربلایی می‌شوم» صدای گریه بلندتر می‌شود... «چاوشی پرسوز می‌خواند مرا کربلا هر روز می‌خواند مرا کربلا شهری کنار رود نیست کربلا در مرزها محدود نیست خاک او تلفیق عشق و رنج بود کربلا در کربلای پنج بود» اثر لهجه در شعر مشهود است و چه‌قدر به انس با این صدا نیاز داریم، آن‌جا که می‌خواند: «بسیجی عاشق کربلاست، و کربلا را تو مپندار که شهری است در میان شهرها و نامی است در میان نام‌ها؛ نه، کربلا حرم حق است و هیچ‌کس را جز یاران امام حسین راهی به سوی حقیقت نیست. کربلا! ما را نیز در خیل کربلاییان بپذیر؛ ما می‌آییم تا بر خاک تو بوسه زنیم و آن‌گاه روانه دیار قدس شویم.» هم‌چنان به هنرنمایی‌اش ادامه می‌دهد و مرثیه را به حماسه می‌کشاند: «از یمن پیچیده بوی کربلا تا گرفت آیینه سوی کربلا محور حق با یمن هم‌سو شده‌است کربلا دریای سرخ او شده‌است صبح را تا مرز شب آورده‌ایم کربلا را تا حلب آورده‌ایم می‌کشاند تا فراتش نیل را غرق خواهد کرد اسرائیل را» با یک جرقه، جمعیت یک‌پارچه فریاد می‌زنند: «مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل...» ادامه می‌دهد: «کربلا شهری کنار رود نیست کربلا در مرزها محدود نیست کربلا گاهی میان غزه است سرگذشت کودکان غزه است کربلا در قلب‌های مردم است غزه آه! این کربلای چندم است» یادم هست که در جلسه قبل از دیدار، این مصرع این‌گونه بود: «! این کربلای چندم است»، همان‌جا تذکر داد که تعبیر مأنوس نیست و اصلاح شود... هم درجا اصلاح کرد: «غزه، آه! این کربلای چندم است» ادامه دارد... 🆔 @elalhabib_ir
🌷 فرارسیدن ۱۲بهمن، سالروز ورود تاریخی قدس‌سره به میهن و آغاز دهه‌فجر، "عید انقلاب، عیدتاریخ ایران "مبارک باد. 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مجلس امام‌ حسین رو سیاسی نکنید!!❌ ‼️ بعضیا انتظار دارن توی روضه بگی: امام حسین رفته بود اسب سواری، از اسب افتاد فوت کرد!!😐 برشی از سخنرانی 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خاطره عجیب ولی بامزه سیدمجید بنی‌فاطمه از میثم مطیعی 😂 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖رسالتِ روضه‌خوانی 💠 روضه خوانی بزمی حجت‌الاسلام به زبان آذری در محضر آیت الله سیدعلی میلانی : 🚩یارالی جان یارالی ، من سنه قوربان یارالی ️بو نه عالمدی حسین ، من یارالی سن یارالی.. 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
|#دیداریار| #حاشیه‌نگاری حاج‌رحیم #آبفروش از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲
|| حاج‌رحیم از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲ 🔸(قسمت نهم/سه) «دست نزن باشعور!» با غزه ادامه می‌دهد و به می‌رسد: «سیلی طوفان بر این کابوس باش در میان شعله‌ها باش» این مصرع را هم شاید برای تبلیغ کانال آورده! «سنگ این آوار را سجیل کن نقطه پایان اسرائیل کن زخم تو آغاز فتحی دیگر است خون غزه از همه رنگین‌تر است صبح آزادی هوایت عالی است حیف، جای حاج قاسم خالی است» این‌جا صدای گریه جمعیت بلند می‌شود و شانه‌ها به لرزش درمی‌آید... دستان من هم به لرزه افتاده‌اند... این ابیات را با اشک می‌نویسم... «بعد او ما هم در آتش زنده‌ایم هم‌چنان با خاطراتش زنده‌ایم» و از این بیت منتقل می‌شود به خاطره اجرای حاج در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رهبر انقلاب در بیست‌وپنجم شهریور سال ۱۳۹۴؛ با حضور : «! یاد کن آن روز را خواندی از دل نغمه‌ای جانسوز را او همین‌جا، او همین‌جا گریه کرد «با نوای کاروان...» را گریه کرد یادتان می‌آید او این‌جا نشست؟ ساحلی در محضر دریا نشست؟ هرکه دید او را به حالش رشک برد تا شهادت محملش را اشک برد آشنا با گریه و درد است او با شهادت زندگی کرده‌است او» بعد از این تصویرسازی زیبا، آن هم با تکرار خاطره در همان صحنه خلق خاطره، خطاب را از به آقا برمی‌گرداند: «السلام ای محور هنگامه‌اش! ای همه حرف وصیت‌نامه‌اش دید آرامی، نشد آشفته او ای ستون خیمه‌ای که گفته او» با بغض می‌خواند: «یارت ای یار خراسانی چه شد؟ ای صبا! دست سلیمانی چه شد؟» صدای گریه جمعیت بلند و در هم آمیخته می‌شود... خطاب را به می‌کند: «ای نگین حلقه یک‌رنگ‌ها رفتی ای فرمانده دل‌تنگ‌ها در شکوه چشم تو دریای ما ای فراتر از دوقطبی‌های ما چشم‌هایت، مردم بیداری‌ات ای فدای رسم مردم‌داری‌ات ظلم را تشویش ناکامی تویی روح جمهوی اسلامی تویی! نام تو از قبل پر آوازه‌تر داغ تو این روزها شد تازه‌تر آه از دی‌ماه! از این آه سرد آه از دی‌ماه! از این ماه درد آه از بغضی که دارد مثنوی آه از ! باز پروانه فدای شمع شد بار دیگر جمع یاران جمع شد» این دو بیت اخیر، نشانه تکمیل و تکامل دائمی بنای این شعر است، واقعه‌ای که دوشب گذشته اتفاق افتاده، اثرش را در شعر امروز می‌بینیم... شعر خطاب به حاج قاسم ادامه می‌یابد: «جان‌فدا! با عشق جان دادی به ما راهِ رفتن را نشان دادی به ما ضرب در اخلاق بی‌پایان شدی تو فدای پرچم ایران شدی این حرم گفتی بهشت مردم است دست مردم، سرنوشت مردم است» شاید پشت پرده این بیت اخیر، اشاره‌ای نرم هم به انتخابات پیش‌رو داشته باشد...، امری که ضرورتش، این روزها بسیار بیش‌تر از گذشته احساس می‌شود... «فهم ما این است از فردای نور قله باشد استعاره از ظهور سرنوشت حق و باطل روشن است قله‌ انسان کامل روشن است اوج مقصود رسالت دیدنی‌است قله حق و عدالت دیدنی‌است قله را دیدیم، آن‌جا می‌رویم ما ز بالاییم و بالا می‌روم» عده‌ای دوباره خواستند دست بزنند، اما این‌بار فراگیر نشد و جمعیت همراهی نکرد، در این انتها بلند می‌گه: «دست نزن باشعور!» حاج را امشب در مشهد می‌بینم، به مزاح می‌گوید از ما چیزی ننوشتی! من هم به شوخی پاسخ می‌دهم، تقصیر بود، آن‌قدر شیطنت کرد که نوبت به شما نرسید! بدون تعارف، اجرای اوج جلسه بود، همه‌کاری کرد، اشک و لبخند و تحسین و تشویق و فریاد مرگ بر اسرائیل مخاطب، همه و همه را با خود همراه کرد... با این عوض‌کردن خطاب‌ها، مانند شمشیرزنِ دودستی که در هر چهارسو می‌رزمد، می‌چرخید و با شمشیر شعرش بر سینه احساس مخاطبان زخم می‌زد... اگر جلسه امروز هیچ اجرای دیگری نداشت، همین یک اجرا کفایت می‌کرد... ادامه دارد... 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰یک و بیست... من ندارم حاجتی از هیچ کس با یکی کار من افتاده‌است و بس🤍 بـــه وقت شـــهادت سردار حاج قـــاســم سلـــیمـانی 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
|| حاج‌رحیم از دیدار ستایش‌گران اهل‌بیت(ع) با رهبرمعظم‌انقلاب؛ ۱۴۰۲ 🔸(قسمت دهم/یک) «نوحه‌خوانی ز اردبیلم من...» با شعر زیبایی از در مدح حضرت صدیقه(س)، به استقبال اجرای بعدی می‌رود: «تو آن رازی که تا روز جزا افشا نخواهد شد شب قدری تو! هرگز مثل تو پیدا نخواهد شد نه آسیه، نه حوا و نه مریم، تا قیامت هم، کسی هم‌رتبۀ صدیقۀ کبری نخواهد شد تو را کوثر لقب داده خدا؛ خیر کثیری تو به غیر از تو کسی تأویل أعطینا نخواهد شد فقیران و یتیمان و اسیران یک‌صدا گفتند: رقیب دست بخشایشگرت دریا نخواهد شد نه خورشید و نه مهتاب و نه فانوس و نه آیینه زمین روشن بدون زهرۀ زهرا نخواهد شد...» مداح آذری بخش ثابت و نانوشته دیدار مداحان با آقا است، امسال هم قرعه به نام افتاد، باز هم از ... دعوت می‌کند و شاعر اشعار را معرفی می‌نماید: در جایگاه قرار می‌گیرد و همان «بسم‌الله الرحمن الرحیم» را آهنگین و با پرده بالا شروع می‌کند... حاج می‌گوید: «شروع در ته‌ِتهِ صدا...» ابتدا با یک شعر فارسی شروع می‌کند: «فاطمه نوری از تبار خدا بوده پیوسته پای کار خدا فاطمه سرنوشت حیدر بود روی زهراء بهشت حیدر بود» «سرنوشت» را جای «رونوشت» می‌خواند... چند بیت را نمی‌خواند: «مرتضی را تمام سرمایه قبرش ایهام، قدرش آرایه خلق شد تا کتاب، خلق شود احمد و بوتراب، خلق شود کل هفت آسمان اسیرش شد چون صراط علی مسیرش شد هم قرار است حیدری بکند بر پدر نیز مادری بکند جان اسلام و روح دین مادر مادر مصطفاست این مادر» و با این ابیات ادامه می‌دهد: «من چه گویم خدا چنین گفته او به زهرایش آفرین گفته من به قربان جان جانانم از دیار غیورمردانم بر در فاطمه دخیلم من نوحه‌خوانی ز اردبیلم من» واژه ، همه حاضران، به‌ویژه آذری‌های جلسه را به وجد می‌آورد و صدای «به‌به» آمیخته با همهمه‌ای فضا را پر می‌کند... ادامه می‌دهد: «حُبّ زهرا تلاطم دل ماست فاطمه مادر قبایل ماست مدح مادر به مادری خوانم چندبیتی هم آذری خوانم» به زیبایی از ابیات فارسی به آذری منتقل می‌شود: «خلقتین شاهکاری زهرادی...» مصرع تمام نشده، «به‌به» جمعیت بالا می‌رود... «حیدرین افتخاری زهرادی...» باز هم تشویق جمعیت... دو بیت را رد می‌کند: «ظلمین اهلین ییخاندا زهرادی مرحبی سیندیراندا زهرادی سرترین آسماندا زهرادی برترین قهرماندا زهرادی» و با دو بیت آذری دیگر ادامه می‌دهد: «سنگریندن دوروب قیام ایلدی حجتین امته تمام ایلدی قوزیوب عرشه عفتین علمین تک نه عفت، ولایتین علمین» با یک بیت فارسی در این میانه ادامه می‌دهد: «ماحصل جان‌فدای حیدر شد یک‌تنه ایستاد و لشگر شد» باز هم تشویق جمعیت بالا می‌رود، صدای «احسنت» و همهمه‌ای به پا می‌شود... آذری ادامه می‌دهد: «حیدری مدح ائدنده زهرادی خیبری فتح ائدنده زهرادی حنجری خنجرین ایشین گوردی فاطمه حیدرین ایشین گوردی» و باز هم یک مفصل فارسی می‌زند: «الحق‌الحق که شاهکار است او مرتضی را چو ذوالفقار است او» این چیدمان ابیات فارسی لابه‌لای اشعار آذری، از هوش و‌ مخاطب‌شناسی شاعر حکایت دارد... «بیزده سنگرده همت ایلیروخ بیزده تجدید بیعت ایلیروخ سسلروخ مستدام یازهراء ای سراپا قیام یا زهراء» آخرین بیت این بخش را به فارسی می‌خواند و حال و هوای شعر را تغییر می‌دهد: «تو شدی ذوالمقام یازهراء تویی ختم کلام...» و از جمعیت: «یازهراء» را می‌گیرد... ادامه دارد... 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰حلما دختر خردسال پوریا احمدی خطاب به رهبر انقلاب: حالا که به سن تکلیف نرسیدم، میشه شمارو یه کم بغل کنم؟😭 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸همه جا با برف زیباست حرم امام رضا علیه‌السلام زیباتر🌷 از راه دور زائر شویم .... 🆔 @elalhabib_ir