eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
18.4هزار عکس
12.5هزار ویدیو
668 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان (محمدتقی خان سابق) در سال ۱۳۵۴ه.ش توسط مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی تجدید بنا شد 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @HD57_65
مشاهده در ایتا
دانلود
آیه ۴۱ ( صفحه ۱۸۲) وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللَّهِ وَمَا أَنْزَلْنَا عَلَى عَبْدِنَا يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ و بدانيد كه هر چيزى را به غنيمت گرفتيد يك پنجم آن براى خدا و پيامبر و براى خويشاوندان [او] و يتيمان و بينوايان و در راه‏ماندگان است اگر به خدا و آنچه بر بنده خود در روز جدايى [حق از باطل] روزى كه آن دو گروه با هم روبرو شدند نازل كرديم ايمان آورده‏ ايد و خدا بر هر چيزى تواناست 🔸بسيارى از مفسران كه در زمينه اين آيه به بحث پرداخته اند صريحا اعتراف كرده اند كه در اصل معنى وسيعى دارد و شامل غنائم جنگى و هر چيزى كه انسان بدون مشقت فراوان به آن دست يابد ، مى شود حتى آنها كه آيه را به خاطر فتواى فقهاى اهل تسنن مخصوص غنائم جنگى دانسته اند باز معترفند كه در معنى اصلى آن اين قيد وجود ندارد.. 🔸در تفسير الميزان با استناد به سخنان علماى لغت تصريح شده كه 👈🏻غنيمت هر گونه فايده اى است كه از طريق تجارت يا كسب و كار و يا جنگ به دست انسان مى افتد. در آیه ۹۴ سوره نساء نيز لفظ غنيمت، براى غنائم غير جنگى بكار رفته است: 👈🏻«فَعِنْدَ اللَّهِ مَغانِمُ كَثِيرَةٌ» 🔶منظور از «يوم الفرقان » روز بدر است به شهادت اينكه دنبالش فرمود: (يوم التقى الجمعان )، زيرا آن روزى كه خداوند حق و باطل را روبروى هم قرار داد و آن دو را از هم جدا كرد و به تصرف خود حق را احقاق و با يارى نكردنش از باطل آن را ابطال نمود همان روز بدر بود. 🔸جمله «و الله على كل شى ء قدير» به منزله تعليل است براى جمله (يوم الفرقان ) مثل اينكه گفته شده باشد: خدا بر هر چيزى قادر است ، و به همين دليل مى تواند حق و باطل را از هم جدا سازد. 🔶در اينجا توجه به اين نكته لازم است : با اينكه روى سخن در اين آيه به مؤ منان است ، زيرا پيرامون غنائم جهاد اسلامى بحث مى كند و معلوم است مجاهد اسلامى مؤ من است ، ولى با اين حال مى گويد: «اگر ايمان به خدا و پيامبر آورده ايد » ، اشاره به اينكه نه تنها ادعاى ايمان نشانه ايمان نيست بلكه شركت در ميدان جهاد نيز ممكن است نشانه كامل نباشد و اين عمل به خاطر اهداف ديگرى انجام گيرد، پس👈🏻مؤ من كامل كسى است كه در برابر همه دستورات مخصوصا دستورات مالى تسليم باشد و تبعيضى در ميان برنامه هاى الهى قائل نگردد. 🔸در تشیع خمس ، مسئله ای جاری و حساب شده برای حفظ اصل دین است، مسئله ای است که دین و علما را از وابستگی به حاکمان مصون می دارد.. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✅ در آیات و ۴۷ سوره مبارکه (صفحه ۱۸۲- ۱۸۳) شش دستور به چشم میخورد: 🔅1ـ استوار باشيد، يعنى وقتى كه در برابر صفوف دشمن قرار گرفتيد مقاومت كنيد و ثبات قدم داشته باشيد و از جنگ فرار نكنيد. 🔅2ـ خدا را بسيار ياد كنيد، ياد خدا توان روحى انسان را بالا مى برد. ياد خدا يا به صورت ذكر نام او و ياد اوست و يا به صورت دعا براى پيروزى است. 🔅3ـ خدا و پيامبرش را اطاعت كنيد، همواره از خدا و رهبرى و فرماندهى پيروى كنيد كه اطاعت از فرماندهی در جنگ، يكى از عوامل مهم پيروزى است. 🔅4ـ با يكديگر ستيز و نزاع نكنيد، اختلاف ميان صفوف يك امت و يا گروه جنگجو باعث نابودى توان رزمى مى شود و دشمن به راحتى بر آنها غلبه مى كند. به اين دليل مى فرمايد: اگر چنين كنيد سست مى شويد و توان و صولت شما از بين مى رود. 🔅5ـ شكيبايى كنيد كه خدا با شكيبايان است، منظور از شكيبايى اين است كه اگر مصيبتى رسيد خود را گم نكنید و سست نباشید ، بلكه با تحمل آن مصيبت اراده خود را مستحكم كنید و به راه خود ادامه دهید. ♻️ تفاوت ميان ثبات قدم (دستور اول ) و استقامت و صبر (دستور پنجم ) از اين نظر است كه قدم بيشتر جنبه 👈🏻جسمانى و ظاهرى دارد، در حالى كه و بيشتر جنبه هاى 👈🏻روانى و باطنى را شامل مى شود. 🔅6- در آيه ۴۷ مسلمانان را از پيروى كارهاى ابلهانه و اعمال غرور آميز و بى محتوا و سر و صداهاى تو خالى و بى معنى باز مى دارد، و با اشاره به جريان كار ابو سفيان و طرز افكار او و يارانش مى فرمايد: (مانند كسانى كه از سرزمين خود از روى غرور و هوا پرستى و خودنمائى خارج شدند، نباشيد) (و لا تكونوا كالذين خرجوا من ديارهم بطرا و رئاء الناس ). ♻️مجموع اين امور شش گانه دستور جنگى جامعى است كه هيچ دستور مهم جنگى از آن بيرون نيست بدون شك سربازانى كه در جبهه جنگ، اين دستورات را اطاعت كنند قدرت جنگى فراوانى خواهند داشت و دشمن به راحتى نمى تواند بر آنها غلبه كند، زيرا روحيه قوى در جنگ، حرف اول را مى زند.، و اگر انسان در جزئيات وقايع تاريخى جنگهاى اسلامى كه در زمان رسول خدا(صلى الله عليه و آله ) اتفاق افتاده از قبيل جنگ بدر، احد، خندق و حنين و غير آن دقت كامل به عمل آورد اين معنا برايش روشن مى گردد كه راز غلبه مسلمين در آنجا كه غالب شدند رعايت مواد اين دستورات بوده ، و رمز شكست خوردنشان هر جا كه شكست خوردند رعايت نكردن و سهل انگارى در آنها بوده است . 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸و شکیبایی ورزید که هر آینه خداوند با شکیبایان است. (۴۷ انفال -ص۱۸۳) قوى ترين ياور، در شدائد، و محكم ترين ركن ، در برابر تلون در عزم و سرعت تحول در اراده است. صبر است كه به انسان فرصت تفكر صحيح می دهد و به منزله خلوتى است كه در هنگام هجوم افكار پريشان و صحنه هاى هول انگيز و مصائبى كه از هر طرف رو مى آورد به انسان فرصت مى دهد كه صحيح فكر نموده و راى مطمئن و صد در صد اتخاذ كند، پس خداى سبحان با مردم صابر است . صبر، مادر همه كمالات است وقرآن راه رسیدن به بهشت را صبر مى‏ داند👈🏻«اولئك یجزون الغُرفة بما صبروا» [۷۵فرقان] به آنان جایگاه بلند داده مى‏شود، به پاس بردبارى كه كردند. چنانكه فرشتگان به بهشتیان مى‏ گویند: 👈🏻«سلامٌ علیكم بما صبرتم» [۲۴رعد] درود بر شما كه پایدارى كردید. همچنین درباره رهبران الهى مى‏ فرماید: 👈🏻«جعلنا منهم‏ ائمّة یهدون‏ با مرنا لمّا صبروا» [۲۴سجده] آنان را بخاطر صبرشان، پیشوایانى قرار دادیم كه به امر ما هدایت مى‏ نمودند🌸🍃 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۶۰ (صفحه۱۸۴) وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ و هر چه در توان داريد از نيرو و اسبهاى آماده بسيج كنيد تا با اين [تداركات] دشمن خدا و دشمن خودتان و [دشمنان] ديگرى را جز ايشان كه شما نمى ‏شناسيدشان و خدا آنان را مى ‏شناسد بترسانيد و هر چيزى در راه خدا خرج كنيد پاداشش به خود شما بازگردانيده مى ‏شود و بر شما ستم نخواهد رفت 🔹كلمه (اعداد) به معناى تهيه كردن چيزى است تا انسان با آن چيز به هدف ديگرى كه دارد برسد، مانند فراهم آوردن هيزم و كبريت براى تهيه آتش 🔹كلمه (قوة ) چه كلمه كوچك و پر معنائى است ، نه تنها وسائل جنگى و سلاحهاى مدرن هر عصرى را در بر مى گيرد، بلكه تمام نيروها و قدرتهائى را كه به نوعى از انواع در پيروزى بر دشمن اثر دارد شامل مى شود، اعم از نيروهاى مادى و معنوى . 🔹كلمه (رباط) مبالغه در (ربط) است ، به معنی به هم پيوسته، بسته شده و آماده براى انجام كارى. 🔵 در اين آيه به مسلمانان فرمان مى دهد كه هر چه در توان داريد براى مقابله با دشمن نيرو و اسب تهيه كنيد و منظور از نيرو در اينجا نفرات نيست بلكه ساز و برگ نظامى و ابزار جنگى است. و مسلمانان بايد در هر عصرى با بهترين سلاحهاى روز مجهز شوند. در زمان پيامبر اسلام و صحابه بهترين سلاحها شمشير و تير و كمان و نيزه و اسب و منجنيق و دبابه و اين نوع سلاحها بود و پيامبر براى تهيه و يادگيرى آنها افرادى را به شهرهاى ديگر مى فرستاد و در زمان ما هم بايد به سلاحهاى روز همچون تانك و هواپيما و سلاحهاى ليزرى و موشكهاى گوناگون و زيردريايى هاى اتمى و مانند آنها مجهز شوند. دلالت آيه بر لزوم تهيه سلاحهاى روز و پيشرفته در هر زمانى از آنجاست كه مى فرمايد هر چه در توان داريد تهيه كنيد و اين شامل هر نوع سلاحى است كه در هر زمانى معمول مى شود و بايد گفت كه آيه فقط را هم نمى گويد بلكه 👈🏻هر كارى را كه توان جنگى مسلمانان را بالا ببرد، بايد تهيه شود مانند بعضى از فنون و تاكتيكهاى و نقشه كشيها و سياست گذاريها كه مسلمانان بايد در همه آنهاپيشرفت كنند و كارايى داشته باشند. 🔷اگر ملتى به انواع سلاحها مسلح شود، دشمن از آن ملت مى ترسد و به فكر حمله به آن نمى افتد بنابراين نفس داشتن سلاح خود تضمين كننده امنيت آن ملت است. در دنباله آيه به اين حقيقت اشاره مى كند و مى فرمايد تهيه نيرو و اسلحه براى آن است كه شما دشمنان خدا و دشمنان خودتان و دشمنانى را كه شما نمى شناسيد ولى خدا آنها را مى شناسد، بترسانيد. يعنى آنها از ترس مقابله با شما به فكر جنگ با شما نباشند. 🔷مسلم است كه تهيه ساز و برگ جنگى نياز به صرف هزينه هاى بسيار دارد. اين است كه قرآن مسلمانان را تشويق مى كند كه در اين راه بذل مال كنند و بدانند كه هر چيزى را كه در راه خدا كنند، خداوند مقابل آن را در قيامت به صورت پاداشهاى اخروى به آنها باز پس مى دهد. و هرگز آنها مورد ستم قرار نمى گيرند. گويا كه آنها به خدا قرض داده اند و به موقع طلب خود را خواهند گرفت. اين پاداش ، در زندگى اين جهان هم از طريق پيروزى اسلام و شوكت و عظمت آن به انفاق کنندگان مى رسد، زيرا يك ملت ضعيف و مغلوب سرمايه هاى مالى او نيز بخطر خواهد افتاد و امنيت و آرامش و استقلال خويش را نيز از دست خواهد داد، بنابر اين ثروتهائى كه در اين راه صرف مى شود از طريق ديگر و در سطحى بالاتر عائد انفاق كنندگان خواهد شد.🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۶۵ ( صفحه۱۸۵) يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَإِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفًا مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَفْقَهُونَ اى پيامبر مؤمنان را به جهاد برانگيز اگر از [ميان] شما بيست تن شكيبا باشند بر دويست تن چيره مى ‏شوند و اگر از شما يكصد تن باشند بر هزار تن از كافران پيروز مى‏ گردند چرا كه آنان قومى‏ اند كه نمى‏ فهمند ✅این آیه، موازنه ‏ى قوا را در عدد نفى مى‏ كند و به روحیّه، و تكیه مى‏ كند و براى اینكه گمان نشود پیروزى بیست نفر بر دویست نفر مبالغه است، تكرار مى‏ كند كه صد نفر بر هزار نفر چیره مى‏ شوند، به شرط آنكه مؤمن و صبور باشند. ✳️در جنگ‏هاى صدر اسلام، هرگز موازنه ‏ى آمارى بین مؤمنان و كفّار نبوده است. در جنگ بدر، 313 نفر در برابر هزار نفر، در اُحد، 700 مسلمان در مقابل 3000 كافر، در جنگ خندق، سه هزار نفر در برابر ده هزار نفر و در جنگ موته، ده هزار مسلمان در مقابل صد هزار نفر از كفّار قرار داشتند. ✅در جمله «ان يكن منكم عشرون صابرون» عشرون را با صابرون متصف مى كند ولى در جمله «ان يكن منكم ماة» صفت صابر را نمى آورد و در مقابل در جمله نخست براى كافران كه دويست نفرند صفتى ذكر نمى كند و در جمله دوم صفت «من الذين كفروا» را ذكر مى كند و اين نهايت است كه از دو صفتى كه در جمله است در هر كدام يكى را به قرينه ديگرى حذف مى كند. ♻️به پیامبر تذكر مى دهد كه در عين حال، كه به نصرت الهى اميدوار هستى، مؤمنان را به جنگ با دشمن ترغیب كن و از آنها بخواه كه با تمام توانى كه دارند با دشمن بجنگند جنگجويان و رزمندگان هر اندازه آمادگى داشته باشند باز قبل از شروع به جنگ بايد آنها را از نظر روحى تقويت و به اصطلاح شارژ كرد، و اين در برنامه تمام ارتش هاى آگاه جهان گنجانيده شده است و چون مؤمنان انگيزه قوى دارند ولى كافران آن انگيزه را ندارند، بنابراين مؤمنان بايد از اين موقعيت استفاده كنند و چنان بجنگند كه يك نفر آنها معادل ده نفر كافران باشد. ✳️مؤ منان در هر اقدامى كه مى كنند اقدامشان ناشى از ايمان به خداست ، و ايمان به خدا نيرويى است كه هيچ نيروى ديگرى معادل آن نبوده و در برابر آن تاب مقاومت نمى آورد،بخلاف كفار كه اتكاءشان همه بر هواى نفس و اعتمادشان همه بر ظواهرى است كه شيطان در نظرشان جلوه مى دهد، و معلوم است دلهائى كه تمام اعتمادشان بر هوا و هوس است هرگز متفق نمى شوند! ✅روح استقامت و پايدارى كه ثمره درخت ايمان است سبب مى شد كه هر يك نفر در برابر ده نفر استقامت كنند و بر آنها پيروز گردند. و در آخر آیه مى گويد (بانهم قوم لا يفقهون ) يعنى عدم آگاهى آنها از هدفشان و آگاهى شما نسبت بهدف مقدستان ، كمبود نفرات را جبران مى كند. ♻️اميدواريم روزى فرا رسد كه مفهوم آيات فوق بار ديگر در مسلمين زنده شود و با نیروی ایمان در برابر دشمنان استقامت کرده و به وضع ذلت بار كنونى پايان دهند. کانال تفسیر روزانه یک آیه 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸خداوند دنیا را در آیات ۴۵ و ۲۴ یونس به آب تشبیه نموده چرا که : ✅آب در جایی ، آرام و قرار نمی‌گیرد ، و دنیا هم بر یک حال باقی نمی‌ماند. ✅اگر از آب بیش از مقدار نیازت برگیری ضرر خواهی دید، و اگر به مقدار احتیاجت از آن برخوردار شدی از آن سود می‌بری، دنیا نیز همینطور است ✅ آب می رود و باقی نمی‌ماند به همان گونه دنیا هم می گذرد. ✅کسی نمی‌تواند وارد آب شود و خیس نگردد ، همانطور کسی از فتنه و بلا و مصیبتهای دنیا در امان نمی‌ماند. ✅آب هرگاه به اندازه باشد سودمند و رویاننده و هرگاه از حد بگذرد زیانمند و هلاک کننده است ، همچنین حد کافی دنیا سودمند است و اضافه بر آن زیان می‌رساند. ✅هر گاه دست خود را بر آب ببندی که آن را حفظ کنی نخواهی توانست، دنیا هم همین‌گونه است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
(صفحه۱۸۶) ♦️آيات ۷۲ تا ۷۵ كه آخرين فصل سوره است ، راجع به ولاء مسلمین بعضی بعض دیگر ، و عدم ولاء میان مسلمین و كفار است. سخن از پنج گروه كه چهار گروه آن از مسلمانان و يك گروه از غير مسلمانانند، به ميان آمده است . آن چهار گروه عبارتند از: 1- مهاجران نخستين 2- انصار و ياران مدينه 3- آنها كه ايمان آوردند ولى مهاجرت نكردند. 4- آنها كه بعدا ايمان آوردند و به مهاجران پيوستند. 🔺گروهی از مسلمانهای صدر اسلام، مهاجرین اولین یا به تعبیر قرآن «السّابِقونَ الْاَوّلون» نامیده می شوند. مهاجرین اولین یعنی كسانی كه قبل از آنكه پیغمبر اكرم به مدینه تشریف ببرند مسلمان شده بودند و آن وقتی كه بنا شد پیغمبر اكرم خانه و دیار را، مكه را رها كنند و به مدینه بیایند، اینها همه چیز خود را یعنی زن و زندگی و مال و ثروت و خویشاوندان و اقارب خویش را یكجا رها كردند و به دنبال ایده و عقیده و ایمان خودشان رفتند. 🔺دسته ی دوم كه اینجا به آنها اشاره شده است، كسانی هستند كه قرآن آنها را «انصار» می نامد یعنی یاوران. مقصود، مسلمانانی هستند كه در مدینه بودند و در مدینه اسلام اختیار كرده بودند و حاضر شدند كه شهر خودشان را مركز اسلام قرار بدهند و برادران مسلمانشان را كه از مكه می آیند در حالی كه هیچ ندارند و دست خالی می آیند بپذیرند و نه تنها در خانه های خود جای بدهند و به عنوان یك مهمان بپذیرند بلكه از جان و مال و حیثیّت آنها حمایت كنند مثل خودشان. به طوری كه در تاریخ آمده است، منهای ناموس، هر چه داشتند با برادران مسلمان خود به اشتراك در میان گذاشتند و حتی برادران مسلمان را بر خودشان مقدّم می داشتند: وَ یُؤْثِرونَ عَلی اَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ كان بِهِمْ خَصاصَةٌ [۹ حشر]. 🔺دسته ی سوم مسلمانانی بودند كه در مكه بودند. اینها مسلمان بودند اما مهاجرت نكردند، ماندند در مكه، در بلاد كفر (آنوقت مكه بلد كفر بود) . در واقع همت آن برادران مسلمان را نداشتند 🔺دسته ی چهارم مردمی بودند كه بالاخره مهاجرت كردند اما نه در روزهای سختی بلكه در روزهای سستی یعنی بعد از صلح حدیبیّه، بعد از آنكه كار مهاجرت آسان و قانونی شد! ♦️قرآن از هر چهار دسته یاد می كند. دسته ی مهاجرین اولین و دسته ی انصار را فوق العاده تجلیل می كند به طوری كه آنها را مؤمنین حقیقی می نامد. ولی آن دسته ای كه در مكه ماندند، به پای اینها نمی رسند. حتی می فرماید: شما آن حق ولایتی كه با دیگران دارید با اینها ندارید چون اینها در بلاد كفر ماندند؛ از حقوق اجتماعی كه باید داشته باشند مقداری محرومند. قرآن مخصوصاً میان مسلمانانی كه قبل از فتح مكه (حتی بعد از صلح حدیبیّه) مسلمان شدند و مسلمانانی كه بعد از فتح مكه مسلمان شدند تفاوتی قائل است. تصریح می كند كه: لایَسْتَوی مِنْكُمْ مَنْ اَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَ قاتَلَ اُولئِكَ اَعْظَمُ دَرَجَةً مِنَ الَّذینَ اَنْفَقوا مِنْ بَعْدُ وَ قاتَلوا [۱۰ حدید] می فرماید مردمی را كه قبل از فتح مكه در راه خدا انفاق و جهاد كردند نمی شود برابر حساب كرد با مردمی كه بعد از فتح مكه چنین كردند. ♦️بررسى تاريخ اسلام نشان مى دهد كه و ،دو عامل اصيل در پيروزى اسلام در برابر دشمنان نيرومند بوده ، اگر هجرت نبود اسلام در محيط خفقان آور مكه از ميان مى رفت ، و اگر جهاد نبود اسلام هيچگاه رشد و نمو نمى كرد. هجرت، اسلام را از شكل منطقه اى بيرون بيرون آورد و در شكل جهانى قرار داد، و جهاد به مسلمانان آموخت كه اگر تكيه بر قدرت نكنند دشمنانى كه پايبند منطق و حرف حساب نيستند هيچگونه حقى براى آنها قائل نخواهند شد!. ❤️پروردگارا! جامعه اسلامى را به لطفت بيدار كن و اتحاد و یاری به همدیگر را به آنها الهام و از خطرات پيوند و همكارى با دشمنان آگاه ساز. پایان سوره مبارکه انفال. کانال تفسیر روزانه یک آیه 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹علامه حسن زاده آملی:انقلاب اسلامی ایران، بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان(عج) است. اگر ظهور دفعی واقع می شد، بشریت ظرفیت تحمل نور وجودی ایشان رانداشت. ▪️سالروز رحلت/شادی روح بلندش صلوات 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹بخشی از وصیت نامه شهید حسین همدانی ♦️از آقا حلالیت می طلبم که نتوانستم سرباز خوبی باشم، عشق به ولایت و تبعیت از ایشان، سعادتمندی را به همراه دارد، مثل گذشته بدهکارانقلابیم نه طلبکار 🕊شادی روحش صلوات 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆زنگ عبرت 👊پیامی از رهبری معظم انقلاب که کارشناسان نظامی امریکا و اسرائیل را درمانده کرده و برای تحلیل آن راهی نیافتند. 👆اینگونه باید دشمن را در بن بست قرار داد چرا که راهبرد نظام اسلامی، تکبّر ورزی در برابر مستکبران عالم است. 👈در همین زمینه خوب است به حدیثی زیبا از امیرالمومنین(ع) اشاره شود که میفرمایند: التَّكَبُرُ عَلَی المُتكبِّرِ هُوَ التّواضُعِ بِعَيْنِهِ* تكبر در برابر(شخص یا گروه) متكبر، عين تواضع است./نهج البلاغه، حكمت 410 👌لذا در دورانی که اشرار سیاسی و دنبلان های صهیونیسم جهانی؛ بر دنیای متوحش امروز حکمفرمایی میکنند، یگانه راهبرد ایمانی نظام اسلامی در برابر مستکبرین، همانا مجهز شدن به ابزار تکبّر ورزی است و غرّش موشک ها امروز جلوه ای تام از تکبر راستین امت اسلامی در برابر گردنکشان بین المللی میباشد. ان شاء الله بزودی این موشک ها بسوی وحوش عالم شلیک شود تا برای دلهای مظلومان جهان، طنینی شفا بخش و برای حرامیان صهیونیستی، غرشی مرگ آفرین باشد. 👈یادمان نرود اصلاح طلبان این حُمقای عالم سیاست پیرو آن بزرگ غریق شان، دائما القا میکنند که دنیای فردا، دنیای گفتمان ها است و مدام سپاه و انقلابیون را به جنگ طلبی محکوم و ادعا مینمایند که زبان دنیا را بلدند! ولی حالا بهتر ببینند که در دنیای متوحش امروزی، گفتمانی از جنس موشک ها، یگانه راه حفظ مظلومان جهان از گزند مستکبران است.https://eitaa.com/emamsadegh_ir 🆔
🔴وقتى انسان خدا را با خودش دارد، امريكا را به زمين مى‌زند ♦️رهبرمعظم انقلاب: «و الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا و ان الله مع المحسنين (عنكبوت/ ۶۹).» مگر معيت خدا شوخى است؟! ♦️يک وقت است كه آدم گردن كلفت زورمندى به يك نفر مى‌گويد: «در اين محل كه هستى، نترس. چون من با توام.» دل آن فرد، قرص مى‌شود و مى‌گويد: «الحمدلله. ديگر كسى به من حمله نمى‌كند.» حامى و همراه آن فرد كيست؟ ♦️بشرى مثلا با يک متر و هشتاد، نود سانت طول، مقدارى عرض و مقدارى زور بازو. ولى يک وقت، خدايى كه منشأ همه‌ى قدرتهاى عالم وجود است، مى‌گويد: «اگر نيكوكار و با تقوا باشى، من با تو هستم.» ♦️وقتى انسان خدا را با خودش دارد، امريكا را به زمين مى‌زند، شاه را به زمين مى‌زند، تأثير ساواک از بين مى‌رود و قدرت ارتش شاه و قدرت سياست امريكا از بين مى‌رود. چون معما براى ما حل شده است، آسان به نظر مى‌رسد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹گرامیباد پنجم مهر سالروز آزاد سازی وشکسته شدن حصر آبادان /عملیات آفندی ثامن الائمه ♦️«حصر آبادان باید شکسته شود» این فرمانی بود که در چهاردهم آبان 1359 توسط فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی (ره) خطاب به نیروهای مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر گردید براساس این فرمان لشکر 77 ثامن الائمه از فروردین ماه 1360 مسئولیت منطقه عملیاتی خرمشهر و آبادان را از فرماندهی اروند دریافت نمود و با احداث جاده «وحدت» ترددهای جزیره آبادان را از دریا به خشکی تغییر مسیر داد قرارگاه مقدم نیروی زمینی ارتش در اهواز در خرداد ماه 1360 طرح عملیاتی ضربت را پیرو فرمان صادره رهبر کبیر انقلاب اسلامی تهیه و ماموریت اجرای آن به لشکر 77 واگذار گردید طرح مذکور پس از بازبینی در 15 شهریور 1360 به قرارگاه ارسال و نهایتاً در 26/6/1360 طرح نهائی تصویب برای اجرا به لشکر ابلاغ شد عملیات ثامن الائمه در ساعت 1 پنجم مهرماه 1360 با رمز « نصر من الله و فتح قریب» آغاز وبعد از 2 روز نبرد موفقیت آمیز به پایان رسید ♦️آتش پشتیبانی و هماهنگی بین نیروها و سرعت عمل فوق العاده باعث شد که در طول 24 ساعت اولیه عملیات اهداف اصلی به تصرف دلاوران ارتش اسلام درآید طراحی و فرماندهی و اجرای این عملیات توسط نیروی زمینی ارتش با شرکت و همکاری یگانهایی از سپاه پاسداران(١۵گردان٢٠٠نفره ) صورت پذیرفت تیپ یکم لشگر 77(٣گردان پیاده ویک گردان سوارزرهی) از منطقه ذوالفقاریه تیپ دوم(٣گردان پیاده به همراه گردان٢۴۶تانک لشگر٧٧ وگردان٢۵١تانک لشگر١۶زرهی.و تیپ٣٧زرهی شیراز به همراه ۵گردان تانک) از منطقه فیاضیه و تیپ سوم(٣گردان پیاده وگردان٢٩١تانک لشگر٧٧به همراه گردان ٢١۵تانک لشگر١۶زرهی) از منطقه دراخوین حمله را آغاز نموده و با محاصره نیروهای دشمن خطوط مورد نظر را تصرف نمودند(شایان ذکر است استعداد لشگر٧٧پیاده خراسان در این عملیات ٢٧/٠٠٠نفر نیروی پیاده بوده است ) ♦️نتیجه - تصرف و تامین ساحل شرق رودخانه کارون با آزادسازی 150 کیلومتر مربع از زمین های خودی، خارج شدن آبادان از محاصره طبق فرمان «حصر آبادان باید شکسته شود» - تلفات انسانی دشمن شامل 3000 نفر کشته و زخمی و 1656 نفر اسیر بوده است - ضایعات لجستیکی انهدام 90 دستگاه تانک و نفربر و 100 دستگاه انواع خودرو، سرنگونی سه فروند هواپیما و یک فروند هلی کوپتر - غنایم 100 دستگاه تانک، 60 دستگاه نفربر، سه دستگاه لودر، 5 عراده توپ و 150 دستگاه خودرو از نکات قابل توجه در این عملیات، طراحی کلاسیک و انجام پیش بیتی های مورد نیاز در تمام زمینه ها بود همچنین در پایان عملیات اسرای عراقی از مقابل فرماندهای عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران سرلشکر شهید ولی الله فلاحی و سرهنگ ظهیر نژاد رژه رفته و سرتیپ جوادی فرمانده عملیات و فرمانده لشکر 77 ثامن الائمه برای اسرا حدود 20 دقیقه به زبان عربی سخنرانی کرد ♦️ روز بعد از این عملیات فرماندهان عالی رتبه ایران هنگام بازگشت به تهران بر اثر سقوط هواپیما به شهادت رسیدند سرلشکر شهید ولی الله فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش، سید موسی نامجو وزیر دفاع، جواد فکوری فرمانده نیروی هوائی ارتش، یوسف کلاهدوز و محمد جهان آرا از فرماندهان سپاه پاسداران - بدنبال شهادت فرماندهان تغییراتی در فرماندهی نظامی ارتش ایران بوقوع پیوست و به دنبال آن سرتیپ ظهیر نژاد سمت رئیس ستاد مشترک ارتش و سرهنگ علی صیاد شیرازی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد ♦️نکته:با توجه به پیروزی لشگر٧٧خراسان در عملیات با تصویب شورای دفاع لشگر٧٧به لشگر٧٧پیروز ثامن الائمه تغیرنام داد 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir