eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
867 عکس
210 ویدیو
11 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
نگاه کنیم شاید مثل کسی که قبایی وارونه پوشیده، ماهم لباس اسلام را وارونه پوشیده ایم. _ _ @soha_olom_ensani
🔸 در اسلام موسیقی حرام است نداریم! 🔸 موسیقی باید عامل جدیت باشد! __ 💠 @soha_olom_ensani
🔸موسیقی و آهنگ‌ در مذهب ریشه چندین هزار ساله دارد! 🔸ولی از نظر اسلام فکر مذهبی باید جنبه عقلایی داشته باشد 🔸بحث سر حلال یا حرام بودن موسیقی نیست بحث سر کمال یا نقص آن است. __ 💠 @soha_olom_ensani
به جز چند مسئله فرعی چیز درستی از دین نمیدانیم. فکر دینی ما غلط است، غلط! نه در منبر ها دین درست را میگوییم نه در مقالات و کتاب ها... 🔻🔻🔻🔻
▪ بايد اعتراف كنيم كه به صورت اصلى در مغز و روح ما موجود نيست، بلكه اين فكرْ اغلب در مغزهاى ما به صورت مسخ شده موجود است؛ ما توحيد مسخ شده است، ما نبوت مسخ شده است، و امامت ما مسخ شده است، اعتقاد به ما كم و بيش همين طور. ▪ تمام دستورهاى اصولى اسلام در فكر ما تغيير شكل داده. در دين # هست، هست، هست، هست. تمام اينها بدون استثناء به صورت مسخ شده در ذهن ما موجود است. ▪فكر دينى ما بايد اصلاح بشود. تفكر ما درباره دين غلط است غلط. به جرئت مى گويم از چهارتا مسئله فروع، آنهم در عبادات، چندتايى هم از معاملات، از اينها كه بگذريم ديگر فكر درستى ما درباره دين نداريم؛ نه در اين منبرها و در اين خطابه ها مى گوييم و نه در اين كتابها و روزنامه ها و مقاله ها مى نويسيم و نه فكر مى كنيم. ▪▪▪ منبع: ده گفتار/ ص۱۵۴ و ۱۵۷ @soha_olom_ensani
راه و رسم مربی گری از دید شهید مطهری _ @soha_olom_ensani
امام خمینی خطاب به آیت الله خوانساری: اگر دلتان می خواهد مملکت اسلامی ما و دین و آیین ما از بین برود به من بگویید... @soha_olom_ensani
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چه کسی به مراجع اجازه داده که در مسائل اعتقادی استفتاء جواب بدهند؟ این انحراف است باید از مراجع انتقاد کنید @soha_olom_ensani
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
https://eitaa.com/soha_olom_ensani
🔹اخلاق خوب برای یک حاکم مهم تر از تدبیر و تفکر صحیح داشتن است. 🔸در حقیقت یک حاکم اسلامی خوب شخصیتش دارای سه بعد است. یکی از این سه بعد که اهمیت آن کمتر از آن های دیگر هم نیست خصلت های اخلاقی و برجستگی اخلاقی و عملی است آن دو بعد دیگر یکی دانستن است ، فکر درست، اندیشه درست. و دوم توانستن ، تدبیر و اداره صحیح به کار بردن، قوت و قدرت اداره ان کاری که به او واگذار شده را داشتن. 🔸اگر ان دو رکن باشد اما اخلاق و خودسازی و ملکات حسنه و انسانی در انسان ، در آن شخص مسئول نباشد، آن دو خصوصیت نه فقط فایده ای به جال جامعه نخواهد داشت بلکه ضرر هم خواهد داشت. یک زمامدار قدرتمند و عاقل و متفکر اگر امین نباشد دچار خودخواهی و غرور باشد اگر هوا و هوس و تمایلات نفسانی بر اعمال او و رفتار او غالب باشد اگر همه چیز را در جامعه و در دست مردم برای خود بخواهد هرچه این ادم با تدبیرتر و عقال تر باشد خطرناکتر است. صفحه 205 کتاب ولایت و حکومت. سیدعلی خامنه ای https://eitaa.com/soha_olom_ensani
▪️انسان ها در ایجاد حکومت ها و انقلاب ها فقط مسئله مادی و اختلاف طبقاتی را لحاظ نمیکنند بلکه مفاهیمی مانند آزادی، سیاست، عقائد و... هم در انگیزه آنان موثر است. 🔹سخن جناب عمر درباره حريت و آزادى‏: عمرو عاص حاكم مصر بود. در آن زمان اكثريت مردم مسلمان نبودند، حكومت دست مسلمانها بود ولى اكثريت مذهب ديگر داشتند. پسر عمرو عاص با يكى از بچه رعيت‏ها دعوايش مى‏شود، محكم به او سيلى مى‏زند. آن پسر و پدرش مى‏آيند پيش عمرو عاص شكايت مى‏كنند كه پسرت به ما سيلى زده و ما به حكم اسلام حق داريم انتقام بگيريم (ببخشيم يا انتقام بگيريم). عمرو عاص گوش نكرد چون مجرم پسر امير و اميرزاده بود. اين مرد با غيرت از مصر حركت كرد و به مدينه آمد، رفت پيش خليفه دوم شكايت كرد، گفت اين چه عدل اسلامى است كه پسر حاكم پسر مرا سيلى زده؟! خليفه عمرو عاص و پسرش را خواست. آنها به مدينه آمدند. به رعيت‏زاده گفت حتما سيلى را بايد با سيلى جواب بدهى. او در حضور خليفه سيلى حسابى به وى نواخت. بعد خليفه اين جمله را گفت: مَتَى اسْتَعْبَدْتُمُ النّاسَ وَ قَدْ وَلَدَتْهُمْ امَّهاتُهُمْ احْراراً. از كى مردم را برده خودتان قرار داده‏ايد و حال آن كه از مادر آزاد زاييده شده‏اند. اصلا روح انقلاب فرانسه همين است كه هر كسى از مادر آزاد زاييده مى‏شود. اين جهت در متن تعليمات اسلامى است. 💠 آینده انقلاب اسلامی ایران. صفحه 149 https://eitaa.com/soha_olom_ensani