eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.7هزار دنبال‌کننده
837 عکس
199 ویدیو
10 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است» • گروه #شعر و هنر ما : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed https://virasty.com/Taha_mojahed
مشاهده در ایتا
دانلود
نگاه کنیم شاید مثل کسی که قبایی وارونه پوشیده، ماهم لباس اسلام را وارونه پوشیده ایم. _ _ @soha_olom_ensani
🔸 در اسلام موسیقی حرام است نداریم! 🔸 موسیقی باید عامل جدیت باشد! __ 💠 @soha_olom_ensani
🔸موسیقی و آهنگ‌ در مذهب ریشه چندین هزار ساله دارد! 🔸ولی از نظر اسلام فکر مذهبی باید جنبه عقلایی داشته باشد 🔸بحث سر حلال یا حرام بودن موسیقی نیست بحث سر کمال یا نقص آن است. __ 💠 @soha_olom_ensani
به جز چند مسئله فرعی چیز درستی از دین نمیدانیم. فکر دینی ما غلط است، غلط! نه در منبر ها دین درست را میگوییم نه در مقالات و کتاب ها... 🔻🔻🔻🔻
▪ بايد اعتراف كنيم كه به صورت اصلى در مغز و روح ما موجود نيست، بلكه اين فكرْ اغلب در مغزهاى ما به صورت مسخ شده موجود است؛ ما توحيد مسخ شده است، ما نبوت مسخ شده است، و امامت ما مسخ شده است، اعتقاد به ما كم و بيش همين طور. ▪ تمام دستورهاى اصولى اسلام در فكر ما تغيير شكل داده. در دين # هست، هست، هست، هست. تمام اينها بدون استثناء به صورت مسخ شده در ذهن ما موجود است. ▪فكر دينى ما بايد اصلاح بشود. تفكر ما درباره دين غلط است غلط. به جرئت مى گويم از چهارتا مسئله فروع، آنهم در عبادات، چندتايى هم از معاملات، از اينها كه بگذريم ديگر فكر درستى ما درباره دين نداريم؛ نه در اين منبرها و در اين خطابه ها مى گوييم و نه در اين كتابها و روزنامه ها و مقاله ها مى نويسيم و نه فكر مى كنيم. ▪▪▪ منبع: ده گفتار/ ص۱۵۴ و ۱۵۷ @soha_olom_ensani
راه و رسم مربی گری از دید شهید مطهری _ @soha_olom_ensani
امام خمینی خطاب به آیت الله خوانساری: اگر دلتان می خواهد مملکت اسلامی ما و دین و آیین ما از بین برود به من بگویید... @soha_olom_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کسی به مراجع اجازه داده که در مسائل اعتقادی استفتاء جواب بدهند؟ این انحراف است باید از مراجع انتقاد کنید @soha_olom_ensani
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
https://eitaa.com/soha_olom_ensani
🔹اخلاق خوب برای یک حاکم مهم تر از تدبیر و تفکر صحیح داشتن است. 🔸در حقیقت یک حاکم اسلامی خوب شخصیتش دارای سه بعد است. یکی از این سه بعد که اهمیت آن کمتر از آن های دیگر هم نیست خصلت های اخلاقی و برجستگی اخلاقی و عملی است آن دو بعد دیگر یکی دانستن است ، فکر درست، اندیشه درست. و دوم توانستن ، تدبیر و اداره صحیح به کار بردن، قوت و قدرت اداره ان کاری که به او واگذار شده را داشتن. 🔸اگر ان دو رکن باشد اما اخلاق و خودسازی و ملکات حسنه و انسانی در انسان ، در آن شخص مسئول نباشد، آن دو خصوصیت نه فقط فایده ای به جال جامعه نخواهد داشت بلکه ضرر هم خواهد داشت. یک زمامدار قدرتمند و عاقل و متفکر اگر امین نباشد دچار خودخواهی و غرور باشد اگر هوا و هوس و تمایلات نفسانی بر اعمال او و رفتار او غالب باشد اگر همه چیز را در جامعه و در دست مردم برای خود بخواهد هرچه این ادم با تدبیرتر و عقال تر باشد خطرناکتر است. صفحه 205 کتاب ولایت و حکومت. سیدعلی خامنه ای https://eitaa.com/soha_olom_ensani
▪️انسان ها در ایجاد حکومت ها و انقلاب ها فقط مسئله مادی و اختلاف طبقاتی را لحاظ نمیکنند بلکه مفاهیمی مانند آزادی، سیاست، عقائد و... هم در انگیزه آنان موثر است. 🔹سخن جناب عمر درباره حريت و آزادى‏: عمرو عاص حاكم مصر بود. در آن زمان اكثريت مردم مسلمان نبودند، حكومت دست مسلمانها بود ولى اكثريت مذهب ديگر داشتند. پسر عمرو عاص با يكى از بچه رعيت‏ها دعوايش مى‏شود، محكم به او سيلى مى‏زند. آن پسر و پدرش مى‏آيند پيش عمرو عاص شكايت مى‏كنند كه پسرت به ما سيلى زده و ما به حكم اسلام حق داريم انتقام بگيريم (ببخشيم يا انتقام بگيريم). عمرو عاص گوش نكرد چون مجرم پسر امير و اميرزاده بود. اين مرد با غيرت از مصر حركت كرد و به مدينه آمد، رفت پيش خليفه دوم شكايت كرد، گفت اين چه عدل اسلامى است كه پسر حاكم پسر مرا سيلى زده؟! خليفه عمرو عاص و پسرش را خواست. آنها به مدينه آمدند. به رعيت‏زاده گفت حتما سيلى را بايد با سيلى جواب بدهى. او در حضور خليفه سيلى حسابى به وى نواخت. بعد خليفه اين جمله را گفت: مَتَى اسْتَعْبَدْتُمُ النّاسَ وَ قَدْ وَلَدَتْهُمْ امَّهاتُهُمْ احْراراً. از كى مردم را برده خودتان قرار داده‏ايد و حال آن كه از مادر آزاد زاييده شده‏اند. اصلا روح انقلاب فرانسه همين است كه هر كسى از مادر آزاد زاييده مى‏شود. اين جهت در متن تعليمات اسلامى است. 💠 آینده انقلاب اسلامی ایران. صفحه 149 https://eitaa.com/soha_olom_ensani
قوه‌ی قضائیه، مرحله‌ی آخر مبارزه با فساد چرا ما قوّه‌ی قضاییّه را مسؤول این کار می‌کنیم؟ من به این حرف معتقدم. معتقدم مبارزه با فساد، در درجه‌ی اوّل کار خود دولت است؛ بخصوص که دولتمردان سطح بالای ما - یعنی شما وزرای محترم، معاونان محترم رئیس جمهور و بقیه‌ی مسؤولان سطح بالای کشور - افراد پاکی هستند. شما می‌خواهید پاک کار بکنید؛ بنابراین می‌توانید خودتان مبارزه کنید و بکنید. بخش قضا مربوط به مرحله‌ی آخرِ کار است. در قدیم می‌گفتند: آخرین دارو، داغ کردن است: «آخر الدّواء الکیّ». قبل از آن‌که به داغ کردن برسد، انسان انواع و اقسام دواها را به کار می‌برد؛ اگر خوب نشد، آن وقت محل زخم را داغ می‌کند، والّا تا وقتی می‌تواند با مرهم و مراقبت و تنظیف، بیمار را معالجه کند، محل زخم را داغ نمی‌کند. در بخشهای اقتصادی، پولی، صنعتی، خدماتی و دیگر بخشهای تولیدی و آن‌جایی که بخصوص معاملات خارجی و کلان وجود دارد، حضور شما حقیقتاً به عنوان مدّعی و معارضِ فساد و مفسد تلقّی شود. وقتی با این جدیّت دنبال رفع فساد رفتید، در جایی می‌بینید باید به قوّه‌ی قضاییّه بگویید ما از شما می‌خواهیم به این قضیه رسیدگی کنید. در این صورت با میل و خواست و مطالبه‌ی شما، قوّه‌ی قضاییّه وارد میدان خواهد شد. وقتی شما مبارزه نکنید، طبعاً وضع طور دیگری خواهد شد. ۱۳۸۱/۰۶/۰۴ امام خامنه ای _ @soha_olom_ensani
آرمان متعالی، يك روزه و يك ماهه و يك ساله تحقق پيدا نمی‌كند. زمان لازم دارد. ما نمی‌توانيم يك جريان سازنده را در يك آن به وجود آوريم. جريان اگر هست، خودبه‌خود زمان میخواهد. ولی اين زمان بايد هر قدر كوتاه‌تر و حركت بايد هر قدر نافذتر و سازنده‌تر باشد. کتاب "پیامبری از نگاهی دیگر" __ @soha_olom_ensani
ریشه مشکلات در اسلامی نبودن علوم انسانی است 🔹مسأله‌ی تولید علم فقط مربوط به علوم پایه، تجربی و ... نیست، بلکه شامل همه‌ی علوم و از جمله علوم انسانی است. ما بخصوص در زمینه‌ی علوم انسانی، برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت و توقّع بود، حرکت متناسب و خوبی نکرده‌ایم، بلکه مفاهیم گوناگون مربوط به این علم را - چه در زمینه‌ی اقتصاد و چه در زمینه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و سیاست - به شکل وحی مُنزل از مراکز و خاستگاههای غربی گرفته‌ایم و به‌صورت فرمولهای تغییر نکردنی در ذهنمان جا داده‌ایم و بر اساس آن می‌خواهیم عمل و برنامه‌ی خودمان را تنظیم کنیم! گاهی که این فرمولها جواب نمی‌دهد و خراب درمی‌آید، خودمان را ملامت می‌کنیم که ما درست به‌کار نگرفته‌ایم؛ در حالی‌که این روش، روشِ غلطی است. 🔸 ما در زمینه‌ی علوم انسانی احتیاج به تحقیق و نوآوری داریم. مواد و مفاهیم اساسی‌ای هم که بر اساس آن می‌توان حقوق، اقتصاد، سیاست و سایر بخشهای اساسی علوم انسانی را شکل داد و تولید و فراوری کرد، به معنای حقیقی کلمه در فرهنگ عریق و عمیق اسلامی ما وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم. البته در این قسمت، حوزه و استادان مؤمن و معتقد به اسلام می‌توانند با جستجو و تفحّص، نقش ایفا کنند. این‌جا از آن‌جاهایی است که ما باید به تولید علم برسیم.۱۳۸۲/۰۸/۰۸ سید علی خامنه ای @soha_olom_ensani
💠 💠 🔺 آقا و خانم! به بچه فرصـت اظهارنظر بدهيد! بگذاريد يك حرف پرت بزند؛ بگذاريد يك استدلال غلط بكند، يك نتيجه غلط هم بگيرد، و حتى تا آنجا كه خسارتِ شـكننده ندارد دنبال اين نتيجه غلط برود و خودش يك تجربه به دست بياورد. 🔺 تجربه ‏هاى تلخى كه اين بچه ‏ها خودشــان با اِعمال حق اختيار به دست مى‏آورند از يك كتاب نصيـحت سعدى و فردوسى و لقمان بالاتر است، از يك مجموعه حديث امامان و پيامبران بالاتر است و حتى میتواند از همه قرآن براى او ارزنده‏ تر باشد. خود قرآن میگويد من كتاب نصيحت و هدايت هستم؛ اما براى چه كســانى؟ براى انسان انتخابگر. تو با اين كار زمينه نقش قرآن را از بين میبرى. زمينه نقش حديث را از بين میبرى. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 کتاب "نقش آزادی در تربیت کودکان" @soha_olom_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در ڪلام 🚩 این جمله را به اعماق ضمیر اجتماعی و اسـلامی خودتان بفرستید: انقلاب ما، به شرط یک یک افراد امت در اداره جامعه، سالم می ماند. و آگاهی و تعهد شما مردم باید جلوی های انحرافی را بگیرد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ای از دیدگاه های شهید بهشتی ص ۲۱۳ 💠 @soha_olom_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 امید ما این است که دوسـت و دشمن، حضور روزافزون مردم در صحنه را حس کنند تا دوست دل گرم تر شود و دشمن بیشتر بترسد. جز با حضور متعهدانه و مسئولانه شما مردم جامعه ما، جمهوری اسـلامی نخواهد بود. برای نظارت در اداره جامعه اسلامی، «به من چه و به تو چه» وجود ندارد، ولی برای دخالت البته وجود دارد . 🔸ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🔸 📚 دیدگاه های شهید بهشتی، ص ۲۱۳ ___ کانال آشنایی با گفتمان علوم انسانی اسلامی: 💠 @soha_olom_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این مناظرات است که ماباید برتری مکتبمان را نشان دهیم _ در کلام 🔰 برخورد نامزدهای انتخاباتی... باید همچنان از نوع سـالم و متناسب با انقلاب اسلامی باشد. نگذاریم که نوع برخوردها آلـوده شود. ما باید طهــارت، پاکی، فضیـلت و برتری مکتبمان را در همین مراحل حساس نشان دهیم. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ای از دیدگــاه های شهــید بهشتی ص ۲۱۴ _ 💠@soha_olom_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حفظ هویت اسلام نیازمند حضور مردم است. 🔰 در کلام 🔰 🔴 حفظ هویت اسـلامی انقلاب، نیازمند حضور پیوسته مردم در صـحنه است. هیچ کاری را بدون حضور و پشتیبانی شـما مردم نمی توان کرد. بدون حضور و شرکت فعال خود مردم هیچ کاری پیش نمی رود. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 گزیده ای از دیدگاه های شهید بهشتی ص ۲۱۳ ____ به گفتمان علوم انسانی اسلامی بپیوندید: 💠@soha_olom_ensani
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
حفظ هویت اسلام نیازمند حضور مردم است. 🔰 #انتخابات در کلام #شهید_بهشتی 🔰 🔴 حفظ هویت اسـلامی انقلاب
💠🌷 لطفا در این لیالی قدر انقلاب اسلامی در نشر آثار کانال مارا همراهی نمایید. رویه فعلی کانال ما ترویج گفتمان انقلاب در حوزه انتخابات است.🌷💠