eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
869 عکس
211 ویدیو
11 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
❖ اگر علوم انسانی منحرف باشد، جهت گیری در همه علوم دیگر به انحراف کشیده می‌شود. روح دانش است. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
10.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖ تحلیل مسایل و آسیب های کشور دکتر ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ در حلقه با تو و چون حلقه بر دریم . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ چرا خودرو ارزان و زمین رایگان نمیتواند به فرزندآوری کمک کند؟ • اقتصاددانان از قرن نوزده طی پژوهش های مفصلی پیرامون علل افزایش جمعیت معترف هستند که بین افزایش سطح رفاه جامعه و افزایش جمعیت لزوما رابطه ای نمیتوان یافت و حتی گاه این رابطه بر عکس است. یعنی هرچقدر درآمد خانواده ها بیشتر شده چه بسا تعداد فرزندان خانواده نیز کاهش یافته است. • انسان در زندگی واقعی خود صرفا در بعد اقتصادی خلاصه نمی‌شود همواره داشتن هویت، آرامش، معنویت و هزاران مقوله دیگر در زیسته او تاثیر گذار است. •‌ باید افزایش سطح کیفی و کمی خانواده ایرانی را در بازگشت به هویت ایرانی اسلامی خود جستجو کرد‌. • تضعیف سیستماتیک جایگاه زن خانه دار ، نبود هویت مشخص و منزلت اجتماعی ضعیف برای بانوی غیراقتصادی، نبود برنامه مشخص برای تربیت فرزند و کلافگی خانوده ها در هویت بخشی به فرزندانشان، سبک مسکن مدرن آپارتمان نشینی که زیستگاه اصلی بانوان را تشکیل میدهد و بی هویتی معماری شهری از جمله شاخص های اصلی ای است که ریشه در بحران فرهنگی ما دارند. • راه حل اصلی مشکل کمبود جمیعت نه لزوما در اقتصاد بلکه در فرهنگ اقتصادی ایرانی است. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
☕ بی‌اعتنا به شرم و خجالت گریستم بر آستین خود ز ندامت گریستم مانند شمع، هستیِ من قطره‌‌قطره سوخت ای سنگدل! ببین به چه قیمت گریستم در هرم سرزنش‌گر چشمانِ روشنت ای آفتابِ صبح قیامت! گریستم با بغضِ کودکانه‌ی خود، پیشِ پای تو در انتظارِ دست محبت گریستم بیزاری‌ات مجالِ خداحافظی نداد آهسته گفتمت «به‌سلامت... »، گریستم ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ تغذیه معنوی روح انسان معارف است. 📝 . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ آری جهنم‌میشود دنیای بی تو آتش بگیرد زندگی بی خنده هایت ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
☕ این سینه نیست، مرکز اجماع دردهاست! دیگر قدم خمیده‌تر از پیرمردهاست قلبی شکسته، قامت خسته: تمام من! این شهر، بازمانده‌ی بعد از نبردهاست جان می‌کَنَد دلم, همه سرگرم می‌شوند چون رقصِ تاس در وسط تخته نردهاست طوفان بکن! مرا بشکن! ...دل نمی‌کَنَم دریا تمامِ هستیِ دریانوردهاست جای گلایه نیست اگر درد می‌کِشم صد قرنِ آزگار، همین رسمِ مردهاست... ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
تبلیغ حجاب در جام جهانی یا خواندن قرآن قبل از بازی فوتبال، چه ربطی به اسلامی سازی فوتبال دارد؟ وقتی میگوییم فلسفه با موضوع توحیدی آن میتواند در همه ابعاد زندگی ما نظر بدهد دقیقا منظورمان از همه ابعاد حتی در "فوتبال" است.فکر میکنید واقعا فلسفه ربطی به فوتبال ندارد؟ وقتی میگویم فلسفه اسلامی باید در همه ابعاد زندگی ما تحول ایجاد کند منظورم این است که اگر مثلا بیاییم قبل از افتتاح مراسم جام جهانی قرآن بخوانیم یا بیایم پوستر و بنر ارزشی اطراف ورزشگاه درست کنیم یا وقتی بازیکن ها گل میزنند همه تماشاگران یک صدا یا حسین بگوییند یعنی دیگر ورزش را اسلامی کرده ایم؟ عجب... این نگاه سطحی به اسلامی سازی گذاره های زندگی چنان مسخره به نظر میرسد که حتی فکر کردن به آن نیز باعث لبخندی زجر آور است. مدرنیته در غرب با دکارت گرچه آغاز شد اما انسان غربی را گویا اولین بار کانت ادب کرده است، کانت به او یاد داد که باید دست از سر واقعیت برداشت و به این فکر کرد که آنچه هست همان تفکر من است. تفکری که کانت از واقعیت خارجی آن را قطع کرد در واقع بر روی آب بنا شد. یعنی کانت برای این فکر هیچ ریشه واقعی خارجی مد نظر نگرفت. چنین تفکری همواره مبتنی بر تقویت قوه واهمه شکل میگیرد اگر رک بگویم فکر در سنت فلسفی کانت همان تقویت توهم است و اساسا انسان مدرن غربی عاجز از هرگونه فکر است. البته منظور من از فکر در این اصطلاح ربطی به پیشرفت ظاهری و صنعتی مدرن ندارد و لزوما این پیشرفت خروجی فکر نیست. شما وقتی لااله الا الله میگویی دقیقا باید فکر کنی که نمیتوانی هیچ بخشی از زندگی را الا الله کنی یعنی حتی در فوتبال همین الله خودمان را باید امتداد دهی. اما ماهیت فوتبال چیزی غیر از تقویت واهمه انسان نیست. چون اساسا قوه واهمه انسان مدرن از تحت قوه عقلانی او خارج شده است. عقلانیت اسلامی اگرچه تقسیم به عقل نظری و عملی میشود اما همواره "فعل" و "عمل" خارجی ما میتواند باعث تقویت یا تضعیف این عقلانیت گردد. فعل هرچه باشد اثری در نفس و عقل ما میگذارد. در سنتی که میخواهیم فعل خارجی مارا از واهمه خارج و به عقلانیت نزدیک کند تفریح یک رنگ و معنی دیگری خواهد گرفت البته این نوع نگاه به تفریح در سنت فلسفه اسلامی لزوما نفی فوتبال نمیکند اما باید به این اندیشید که عمل و کار ما در انجام بازی فوتبال یا هر کار تفریحی چه ارتباطی میتواند با تقویت قوه عاقله داشته باشد؟ کدامین بازی میتواند مارا از سراب لذت بخش قوه واهمه مارا دور کند؟ مگرنه بازی کردن در زمین مدرنیته باهر نتیجه ای یک باخت است. . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ من بهشتم همه در دیدن خندیدن توست تا توباشی نشوم خیره به لب های کسی ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا