هدایت شده از زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
▪ بايد اعتراف كنيم كه #حقيقت_اسلام به صورت اصلى در مغز و روح ما موجود نيست، بلكه اين فكرْ اغلب در مغزهاى ما به صورت مسخ شده موجود است؛
#توحيد ما توحيد مسخ شده است،
#نبوت ما نبوت مسخ شده است،
#ولايت و امامت ما مسخ شده است،
اعتقاد به #قيامت ما كم و بيش همين طور.
▪ تمام دستورهاى اصولى اسلام در فكر ما تغيير شكل داده. در دين #صبر # هست، #زهد هست، #تقوا هست، #توكل هست. تمام اينها بدون استثناء به صورت مسخ شده در ذهن ما موجود است.
▪فكر دينى ما بايد اصلاح بشود. تفكر ما درباره دين غلط است غلط. به جرئت مى گويم از چهارتا مسئله فروع، آنهم در عبادات، چندتايى هم از معاملات، از اينها كه بگذريم ديگر فكر درستى ما درباره دين نداريم؛ نه در اين منبرها و در اين خطابه ها مى گوييم و نه در اين كتابها و روزنامه ها و مقاله ها مى نويسيم و نه فكر مى كنيم.
▪▪▪
#شهید_مطهری
#اسلام_شناسی
#اصلاح_دینی
#ضرورت_بازنگری_در_مفاهیم_دینی
#مفاهیم_مسخ_شده_اسلام
منبع: ده گفتار/ ص۱۵۴ و ۱۵۷
@soha_olom_ensani
▪مراحل اساسی یک نهضت عبارت است از :
- پیدایش ایده به وسیله فرد یا گروه و پیدایش هسته مومن به این ایده از راههایی که گفتیم.
- این هسته زمینه را بر طبق آنچه عرض شد برای مرحله بعد فراهم می کند.
- مرحله سوم درگیری عملی با نیروهای مخالف برای پیاده کردن ایده در یک منطقه است که به عنوان منطقه شروع انتخاب شده.
-در مرحله چهارم تصفیه آن منطقه از نیروهای مخالف شکست خورده داخلی، یافتن قدرت های کافی برای مواجه با قدرت های تهاجمی مخالفِ خارجی و سازندگی جامعه بر اساس ایدولوژی جدید است.
- مرحله پنجم که مخصوص نهضت های ایدولوژیکی است و نهضت های ملی و میهنی هرگز به آن مرحله نباید بندیشند، یعنی وظیفه ای ندارند و در خط سیر آنها نیست، کوشش برای آزاد کردن جامعه های دیگر است.
• سید محمد حسینی بهشتی
سه گونه اسلام صفحه ۹۴
_
#شهید_بهشتی
_
@soha_olom_ensani
🔹️دین نباید بین ما و غیر مسلمان ها فاصله بی اندازد.
#امام_خامنه_ای
🏷من یک بار دیگر در این سلول گرفتار یکی از کمونیست های خبیث کینه توز شدم که در نهایت پستی و انحطاط اخلاق بود...من به او نزدیک شدم و کوشیدم با او نیز مانند سایر زندانیان جدید الوارد رفتار کنم، افسردگی اش را بزدایم و دلداری اش بدهم...دنبال جمله ای متناسب ذهنیت و منطق و شرایط او میگشتم. گفتم: سوکارنو رئیس جمهور اندونزی در کنفرانس باندوگ گفت: ملاک اتحاد ملتهای عقب مانده، نه وحدت دینی و نه وحدت تاریخی و فرهنگی و امثال آن، بلکه وحدت نیاز است. مسائل یکی است و سرنوشت نامعلوم؛ دین نباید میان من و شما جدایی بیندازد.
در واقع موضع من برخواسته از عقیده ام بود و موضع او هم از عقیده اش ناشی میشد.
البته اسلام از پیروان خود میخواهد تا به احکام اسلامی به طور جدی و دقیق پایبند باشند، و انسان مسلمان به مرز های دین سخت پایبند است؛ اما همین احکام میگوید مسلمان با غیر مسلمان جوشش داشته باشد و نسبت به او نرمش نشان دهد و در گفت و گو با مخالفان، از جزم گرایی و شدت و حدت بپرهیزد.
سید علی خامنه ای
📚کتاب خون دلی که لعل شد، صفحه ۲۵۱
🆔️ @soha_olom_ensani
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
@soha_olom_ensani ___ العلم حجاب الاکبر #امام_خمینی 🔻🔻🔻🔻
و تمام مفسدههایی که در عالم پیدا میشود، از این بیماری خودبینی است. چه در کنج خانه کسی نشسته باشد و به عبادت مشغول باشد، اگر خودبینی بکند، ارث شیطان را دارد، و چه در جامعه باشد و با مردم تماس داشته باشد، این هم اگر فسادی از آن حاصل بشود، از خودخواهی و خودبینی خودش است، و چه حکومتهایی که درعالم حکومت میکنند؛ از اولی که حکومت در دنیا تأسیس شده است تا حالا، هر فسادی واقع شده از این خصیصه است.
دردها دوا نمیشود، الاّ با این که این خصیصۀ شیطانی از بین برود. کسی بخواهد درد خودش را شخصاً دوا کند، باید این خصیصه را از بین ببرد؛ باید ریاضت بکشد و خودش را بزرگ حساب نکند؛ نگوید من عالمم، نگوید من خودم مقدس هستم ـ چنانچه ملائکه میگفتند ـ نگوید من ثروتمندم، نگوید من زاهدم، نگوید من عارفم، نگوید من موحدم. در هریک از اینها، ولو آن علم اعلایی که علم فلسفه یا عرفان است، اگر این خصیصۀ شیطانی باشد، حجاب است؛ «اَلْعِلْمُ حِجابُ الاَکْبَر». و اگر کسی بخواهد معالجه کند خودش را، باید این خصیصه را به آن توجه بکند و بسیار مشکل است معارضه با این خصیصه. اگر بخواهد کسی تهذیب بشود، با علم تهذیب نمیشود؛ علم انسان را تهذیب نمیکند. گاهی علم، انسان را به جهنم میفرستد؛ گاهی علم توحید انسان را به جهنم میفرستد؛ گاهی علمِ عرفان انسان را به جهنم میرساند؛ گاهی علم فقه انسان را به جهنم میفرستد؛ گاهی علم اخلاق انسان را به جهنم میفرستد. با علم درست نمیشود. تزکیه میخواهد ـیُزَکّیهِمْـ تزکیه مقدم است بر همه چیز. طلبهای که در مدرسه درس میخواند، همدوش با درس، همقدم با درس تزکیه لازم دارد. امام جمعهای که میخواهد هدایت کند مردم را، باید تزکیه خودش را کند تا بتواند هدایت کند. دولتی که بخواهد مردم را وادار به کار خوب بکند باید تزکیه بکند خودش را. عارفی که بخواهد مردم را به معارف الهیّه دعوت کند، تا خودش را تزکیه نکند این قدرت را ندارد. فیلسوفی که بخواهد توحید را به مردم بیاموزد، تا این خصیصۀ شیطانی در او هست، این عمل را نمیتواند انجام بدهد؛ یعنی، زبان، زبان شیطان است و توحید میگوید و دل، دل شیطان است که توحید را دریافت کرده است، و قلب، قلب شیطان است که فقه را آموخته و فقه را تعلیم میکند. تا این خصیصه هست، تمام امور لنگ است در اشخاصی که بخواهند خودشان را تهذیب کنند، یا اشخاصی که بخواهند جامعه را تهذیب کنند.
۱۳۶۳/۱۱/۱۴
_
#عرفان_خمینی
_
@soha_olom_ensani
تمسک به علوم انسانی راه حل برون رفت حوزه های از این حقارت علمی دچار شده.
#شهید_مطهری
حوزههای علمیه ما اگر از محدودیتهای مصنوعی که خود برای خود به وجود آوردهاند خارج گردند و با استفاده از پیشرفت علوم انسانی جدید به احیای فرهنگ کهن خود و آراستن و پیراستن آن بپردازند و آن را تکمیل نمایند و به پیش سوق دهند (که آمادگی تکامل و پیشروی دارد) میتوانند از این انزوای حقارتآمیز علمی خارج شوند و کالاهای فرهنگی خود را در زمینههای مختلف معنوی، فلسفی، اخلاقی، حقوقی، روانی، اجتماعی، تاریخی با کمال افتخار و سربلندی به جهان دانش عرضه نمایند.
کتاب آینده انقلاب اسلامی صفحه ۲۰۳
__
#حوزه_علمیه
#تحول
#علوم_انسانی
#حقارت_علمی
_
@soha_olom_ensani
کتاب بدایه و نهایه علامه طباطبایی شرح اقوال صدرا نیست بلکه اقوال فلسفی خود ایشان است.
_
#امام_خامنه_ای
_
@soha_olom_ensani
کتاب های دوره معاصر که برای دفاع و تبلیغ اسلام نوشته شده است بیشتر باعث گمراهی اند تا هدایت! و این تقصیر روحانیت است.
#شهید_مطهری
انتشارات و مطبوعات هر مردمی نمایانگر سطح رشد آنهاست. یک نگاهی به آثار منتشره ما به نام اسلام و دین و مذهب میتواند سطح رشد جامعه ما را بفهماند. دو مقایسه در اینجا لازم است؛ یکی مقایسه میان مطبوعات دینی و اسلامی زمان حاضر ما با آثار و کتب قرون اولیه اسلامیه خودمان. اگر کتابهای این زمان خودمان را با کتابهای هزار سال پیش خودمان مقایسه کنیم موجب شرمندگی خواهد بود. فرنگیها میگویند اگر به کتابهای غربی میخواهید رجوع کنید بدان کتابها رجوع کنید که تاریخش به شما نزدیکتر است زیرا کتب غربی هر چه جلو آمده بهتر و متقنتر و علمیتر و تحقیقیتر شده است، ولی اگر به کتابهای شرقی و اسلامی میخواهید رجوع کنید هر چه میتوانید به کتابهایی رجوع کنید که تاریخش از شما دورتر است و مربوط است به قرون اولیه اسلامی، زیرا هر چه جلوتر آمده بیارزشتر شده است.
البته مقداری مبالغه است، ولی بدون شک کتابهای به اصطلاح تبلیغی و دفاعی اسلامی ما همین طور است. اغلب اینها زیانشان از سودشان بیشتر است. غالباً به جای آنکه آگاه کننده و بیدار کننده باشند تخدیری و منحرف کنندهاند، به جای آنکه هدایت کننده باشند گمراه کنندهاند. شاید علت عمده این امر بینظمی و بیتشکیلاتی سازمان روحانیت ماست، هر که از مادر خود قهر کرده هوس میکند درباره اسلام کتاب بنویسد و مینویسد و احیاناً از یک مقام مشهور و روحانی هم تقریظ میگیرد و دیگر واویلا.
امدادهای غیبی ص ۱۵۱
#تحول_حوزه
@soha_olom_ensani
در مباحث عرفان نظری، وحدت وجود که یکی از اصلیترین مباحث عرفان است، در کلمات حافظ فراوان دیده میشود. البته باز هم نمیتوانم خودداری کنم از اظهار تأسّف، از اینکه بعضی از نویسندگان و ادبای محقّقی که با وجود مقام والای تحقیق در ادبیات، از عرفان - عرفان نظری - اطلاعی ندارند و در آن کاری نکردند! وحدت وجود را که به حافظ نسبت داده شده، به معنای همهخدائی که ناشی از عدم درک درست مسأله است، تعبیر کردند و آن را جزو شَطَحیاتی دانستند که بر زبان حافظ - مثل بعضی از عرفای دیگر - صادر میشده و نه یک بینش و طرز فکر و جهانبینی!
_
۱۳۶۷/۰۸/۲۸
#امام_خامنه_ای
_
#حافظ
#وحدت_وجود
#عرفان
#اصلاح_دینی
_
@soha_olom_ensani
مشکل اساسی کار های جمعی جلو بردن آن ها با رفاقت دیمی است!
#شهید_بهشتی
شاید در میان کارهای اشتراکی دویا چند نفره ای وجود داشته باشد که تکلیف [رهبری و امامت کار] مشخص نشده باشد و صرفا به شکل رفاقتی پیش برود. یعنی بر اساس رفاقت باهم کار را شروع کرده اند. و چه کار بدی! رفاقت خوب است، اما این رفاقت خوب در این موارد، وقتی مسئولیت ها مشخص نشود به خطر می افتد. اگر رفاقت چیز خوبی است چرا اینقدر آسان و ارزان به خطر اندازیم؟ مگر عیب دارد که هم رفیق باشیم و هم حدود و ثغور کارمان مشخص باشد؟ این چه اخلاقی است که ما داریم؟ خود خواهی! دونفر رفیق تحمل نمیکنند که یکی رئیس باشد و دیگری مرئوس. این خود خواهی است. این عیب است کمال نیست. البته آنجا که قرار باشد جو رفاقت به همبخورد ما از خیر رئیس و مرئوسی میگذریم، برای اینکه از رئیس و مرئوسی که رفیق نباشند کاری ساخته نیست.چرا احساس رفاقت و پیوند دوستانه میان زن و مرد جامعه با تعیین مقام و مسئولیت منافات دارد. صرفا خواسته ایم با رفاقت دیمی کار جمعی انجام بدهیم. به محض اینکه تصمیم می گیریم این حالت را از رفاقت دیمی در بیاوریم، سامان اجتماعی به آن بدهیم و مقام مسئول تعیین کنیم؛ رفاقت ها به هم می خورد. یا این را داریم یا آن را، اما هردو را باهم، هرگز! و چون اینطور بوده خیلی خسارت میبینیم. آنچه ارزش دارد توام بودن این دو باهم است؛ در غیر این صورت میشود همین رئیس و مرئوس های خشک بی مغز تشکیلات اجتماعی ما که به درد نمی خورد.
کتاب ولایت رهبری روحانیت صفحه ۱۸۳،۱۸۴
_
#اخلاق_تشکیلاتی
#رفاقت
#اخلاق
#کار_تشکیلاتی
#رهبری
#خود_خواهی
#اصلاح_دینی
@soha_olom_ensani
#امام_خامنه_ای
میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت بهوجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید؛ آنگاه یک دستگاه فلسفی درست کنید. از وحدت وجود، از «بسیط الحقیقة کلّ الاشیاء»، از مبانی ملاّ صدرا، اگر نگوییم از همهی اینها، از بسیاری از اینها - میشود یک دستگاه فلسفىِ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درست کرد
۱۳۸۲/۱۰/۲۹
#وحدت_وجود
#فلسفه
#علوم_انسانی
#ملاصدرا
#تفلسف
#فقه_اکبر
_
@soha_olom_ensani
#شهید_بهشتی
به رفقا عرض کرده ام که بر حسب آنچه از میان عوامل گسترش دهنده ایمان میشناسم هیچ عاملی را از نظر قدرت و وسعت میدان اثر به اندازه رهبر و بعد هم کادر های متصل به او نشناخته ام. استدلال قوی و مطالب متقن البته ایمان آور است، اما بعد و برد اثرش به اندازه آن ایمان راستین تابنده و فروغ داری که از قلب کانون و کانون قلب رهبر فرا می تابد نیست. لذا گاهی میبینید حتی یک رهبر که مومن به راه خود است ولی راهش غلط است موجی در تاریخ و اجتماع ایجاد میکند که یک رهبر دارای تفکر صحیح اما فاقد آن ایمان تابنده قدرت ایجاد چنان موجی را ندارد
ولایت و رهبری ۲۲۵
_
@soha_olom_ensani
هدایت شده از زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
#امام_خامنه_ای
نمیشود کسی در درون خود، در عمل شخصی خود #تقوا نداشته باشد، دچار هوای نفس باشد، اسیر شیطان باشد، اما ادعا کند که در جامعه میتواند اجرای عدالت بکند. هرکسی که بخواهد در محیط زندگی مردم منشا عدالت بشود، اول باید در وجودِ خود، در درون خود، تقوای الهی را رعایت بکند. تقوا یعنی مراقب برای خطا نکردن.
۷۹/۱۲/۲۶
#اصلاح_دینی
_
💠 @soha_olom_ensani
هدایت شده از زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
حدیث میگوید:
(فلما نفض یده من تراب القبر هاج به الحزن)
وقتی که علی خاک ها را بر روی قبر شهید عزیزش [فاطمه زهرا]، شهید هیجده ساله اش، همرزم و همفکر و همکار و شریک زندگی اش ریخت به تعبیری گویا غم های عالم به دل علی بن ابی طالب هجوم آوردند، علی غمگین شد. غمگینی علی به خاطر از دست دادن یک رفیق راه است، علی همرزمی و همگامی از فاطمه نزدیکتر ندارد و او را از دست داده است این حرف های دیگر که برگردم جواب یتیم هایت را چه بدهم اینها خیال بافی است.
۵۹/۰۱/۱۰
#امام_خامنه_ای
#اصلاح_دینی
#سیره
#خط_امام
_
@soha_olom_ensani
هدایت شده از زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
امروز طرفداران عوض کردن متد تعليم و تأليف زياد شده و با غالب اشخاصي که روبرو ميشويم از همين موضوع سخن به ميان ميآورند و برخي در اين راه به حد افراط اظهار نظر ميکنند و خيال ميکنند که واقعا هر مطلبي که براي هر کس نامفهوم است در اثر طرز تعليم و بيان آن مطلب است ولي ما در ضمن اينکه به طرفداران تغيير متد تعليم و تأليف حق ميدهيم و خود نيز طرفدار آن هستيم اين نکته را يادآوري ميکنيم که همان اندازه که بر دانشمندان است که حقايق را از قيد اسارت عبارات مغلق و معقّد آزاد سازند بيش از آن اندازه بر طالبان معرفت است که سطح افهام خويش را با سطح حقايق نزديک سازند.
#شهید_مطهری ' مقدمه ی ج ۳ اصول فلسفه
#تحول
@soha_olom_ensani
#شهید_بهشتی
آرمان متعالی، يك روزه و يك ماهه و يك ساله تحقق پيدا نمیكند. زمان لازم دارد. ما نمیتوانيم يك جريان سازنده را در يك آن به وجود آوريم. جريان اگر هست، خودبهخود زمان میخواهد. ولی اين زمان بايد هر قدر كوتاهتر و حركت بايد هر قدر نافذتر و سازندهتر باشد.
کتاب "پیامبری از نگاهی دیگر" #گزیده
__
@soha_olom_ensani
هدایت شده از زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
•فرق بین بزرگی و بزرگواری چیست؟ فرض کنیم شخصی یک #عالم بزرگ باشد و فضیلت دیگری غیر از علم نداشته باشد، یعنی کسی باشد که فقط میخواهد یک کشف جدید کند، تحقیق جدید کند. این یک فکر و اندیشه بزرگ است، یعنی یک اراده بزرگ و یک همت بزرگ در راه علم است.
• آن دیگری یک افزون طلب بزرگ است که همیشه دنبال #ثروت میرود و ثروت برای او هدف است، یک شهوت بزرگ است، یک #حرص بزرگ است. دیگری یک رقابت بزرگ است، دیگری یک کینه توزی بزرگ است، دیگری یک #حسادت بزرگ است، دیگری یک جاه طلبی بزرگ است. تمام اینها خودپرستیهای بزرگ هستند. هیچ یک از اینها را نمیشود بزرگواری دانست؛ بزرگی هست ولی بزرگواری نیست.
•آن آدم بزرگ جاه پرست برای جاه پرستی آنقدر اهمیت قائل است که میگوید #زندگی اگر هست این است که آدم مثل شیر زندگی کند نه مثل گوسفند، یعنی بدرد نه اینکه دیگری او را بدرداما بزرگوار چگونه است؟ بزرگوار میخواهد همه مردم شیر باشند، یعنی گوسفندی نباشد که دیگری طعمهاش کند. اصلًا میخواهد درندگی در دنیا وجود نداشته باشد. این معنایش احساس بزرگواری است، احساس انسانیت است، به تعبیر قرآن احساس عزّت است، احساس کرامت نفس است. کلمه « #کرامت » در آثار اسلامی زیاد آمده و همان مفهوم بزرگواری را دارد.
▪
کتاب آزادی معنوی
▪
#شهید_مطهری
#اصلاح_دینی
▪▪
@soha_olom_ensani
اتفاقات دوران آقای بروجردی نباید دوباره تکرار شود
اگر محدودیت هایی که برای علامه طباطبایی به وجود آوردند امروزه نبود علوم عقلی بسیار گسترده تر در جامعه رواج پیدا کرده بود
___
#امام_خامنه_ای
در گذشته در حوزهی قم با فلسفه و وجود مرحوم آقای «طباطبایی» مخالفت میشد. میدانید درس اسفار ایشان به دستور تعطیل گردید و ایشان مجبور شد شفا تدریس کند. در دورهی اخیر، قم مرکز حوزهی فلسفی ما بوده است؛ آقای طباطبایی هم انسان کاملاً متشرّع، مواظب، دائمالذّکر، متعبّد، اهل تفسیر و اهل حدیث بوده؛ از آن قلندرمآبهای آنطوری نبوده است - البته جلسات خصوصی را کاری نداریم - مراتب علمی و فقه و اصولش هم طوری نبوده که کسی بتواند آنها را انکار کند؛ درعینحال کسی مثل آقای طباطبایی که جرأت کرد و فلسفه را ادامه داد و عقب نزد، اینطور مورد تهاجم قرار گرفت. نتیجه چیست؟ نتیجه این است که امروز سطح تفکّرات و معرفت فلسفی ما در جامعه و بین علمای دین محدود است. با بودنِ استادی مثل آقای طباطبایی، جا داشت امروز تعداد زیادی استاد درجهی یک از تلامذهی ایشان در قم و دیگر شهرستانها داشته باشیم. آقای طباطبایی فرد فعّالی بود؛ بنابراین جریان فلسفیای که به وسیلهی ایشان پایهگذاری شد، باید به شکل وسیعی گسترش پیدا میکرد، که نکرده است. البته ما همان وقت مقلّد آقای «بروجردی» بودیم و الان هم با چشم تجلیل و تعظیم به ایشان نگاه میکنیم؛ اما بالاخره هرچه بود، نتیجهاش این شد. این نباید تکرار شود.۱۳۸۲/۱۰/۲۹
#فلسفه_اسلامی
_
@soha_olom_ensani
هدایت شده از زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
کتاب های دوره معاصر که برای دفاع و تبلیغ اسلام نوشته شده است بیشتر باعث گمراهی اند تا هدایت! و این تقصیر روحانیت است.
#شهید_مطهری
انتشارات و مطبوعات هر مردمی نمایانگر سطح رشد آنهاست. یک نگاهی به آثار منتشره ما به نام اسلام و دین و مذهب میتواند سطح رشد جامعه ما را بفهماند. دو مقایسه در اینجا لازم است؛ یکی مقایسه میان مطبوعات دینی و اسلامی زمان حاضر ما با آثار و کتب قرون اولیه اسلامیه خودمان. اگر کتابهای این زمان خودمان را با کتابهای هزار سال پیش خودمان مقایسه کنیم موجب شرمندگی خواهد بود. فرنگیها میگویند اگر به کتابهای غربی میخواهید رجوع کنید بدان کتابها رجوع کنید که تاریخش به شما نزدیکتر است زیرا کتب غربی هر چه جلو آمده بهتر و متقنتر و علمیتر و تحقیقیتر شده است، ولی اگر به کتابهای شرقی و اسلامی میخواهید رجوع کنید هر چه میتوانید به کتابهایی رجوع کنید که تاریخش از شما دورتر است و مربوط است به قرون اولیه اسلامی، زیرا هر چه جلوتر آمده بیارزشتر شده است.
البته مقداری مبالغه است، ولی بدون شک کتابهای به اصطلاح تبلیغی و دفاعی اسلامی ما همین طور است. اغلب اینها زیانشان از سودشان بیشتر است. غالباً به جای آنکه آگاه کننده و بیدار کننده باشند تخدیری و منحرف کنندهاند، به جای آنکه هدایت کننده باشند گمراه کنندهاند. شاید علت عمده این امر بینظمی و بیتشکیلاتی سازمان روحانیت ماست، هر که از مادر خود قهر کرده هوس میکند درباره اسلام کتاب بنویسد و مینویسد و احیاناً از یک مقام مشهور و روحانی هم تقریظ میگیرد و دیگر واویلا.
امدادهای غیبی ص ۱۵۱
#تحول_حوزه
@soha_olom_ensani