eitaa logo
ارتباط موثر
1.3هزار دنبال‌کننده
857 عکس
307 ویدیو
7 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 چگونه انتقاد كنيم تا نتيجه بگيريم؟(۱) 🔷انتقاد ، نوعی هزینه کردن ازسرمایه عزت نفس خود و مخاطب است؛ مراقب باشید به جا و درست از آن استفاده کنیم تا ضمن آثار مطلوب، موجب افزایش سرمایه عزت نفس گوینده و شنونده، باشد. 🔻انتقاد خود را واضح و مشخص بیان کنید. انتقاد نامشخص و مبهم، جملاتی کلی است که احتمالا برای بسیاری از مخاطبان، موجب آزردگی خاطر می شود. ضمن اینکه فاقد اثر مطلوب است. 🔻رفتار مورد انتقاد را مشخص کنید. مخاطب بداند چه رفتار و یا گفتاری مورد نقد شما است و دقیقا چه چیزی نیاز به اصلاح دارد؟ 🔻از قابل تغییر بودن اعمال و رفتار مورد انتقاد، اطمینان حاصل کنید. انتقاد از ویژگی هایی که تغییر آن برای مخاطب مقدور نیست؛ به صورت نوعی غز زدن و اعتراض نمایان می شود. 🔻انتقاد را قابل فهم و با دلیل مطرح کنید. انتقاد صریح و روشن بهتر است با دلایل کافی و قابل فهم و قبول برای شنونده همراه باشد. 🔻از تحمیل نظریات خود بپرهیزید. در صورتی که دلیل کافی داشته باشیم، نیازی به تحمیل نظر، پیش نمی آید. این مطلب ادامه دارد... @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 چگونه انتقاد كنيم تا نتيجه بگيريم؟(۲) 🔻مختصر و مفید انتقاد کنید. بعضی مخاطبان در انتقاد طولانی، ممکن است متوجه اصل انتقاد شما نشوند. و یا اطاله کلام موجب خستگی‌شان باشد. 🔻انگیزه هایی برای تغییر رفتار پیدا کنید و انتقادشونده را در حل مشکلش کمک کنید. حتی المقدور انگیزه‌هایتان، رنگ کمک به اصلاح خواهر و برادر دینی و برای رضای خدا پیدا کند. 🔻به احساستان رنگ منفی ندهید، با صدا و لحن آرام و ملایم صحبت کنید. دوست دارید با چه لحنی از خودتان انتقاد کنند؟ 🔻با حالات و رفتار خود گفته هایتان را تقویت کنید. هنگام انتقاد، به حرکات و زبان بدن خود توجه کنید. 🔻با طرف مقابل همدلی کنید. شرایط ذهنی ، روحی، شناختی و احساسی مخاطب را در نظر گرفته و خود را به جای او فرض کنید. 🔻شتاب زده انتقاد نکنید. با تحمل و تامل دقیق‌تر و با نکته‌سنجی بیشتر اظهار نظر خواهید کرد. 🔻واکنش های منفی شخص مورد انتقاد را پیش بینی و از آن جلوگیری کنید. تلاش کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که برای مخاطب آزار دهندگی کمتری داشته باشد. 🔻در صورت مشاهده نتیجه، انتقاد شونده را تحسین کنید. بازخورد مثبت به اصلاح بهتر کمک می کند. 🔻پیشنهاد مناسب و ممکن داشته باشید. سعی کنید انتقاد بدون ارائه راه حل (پیشنهاد عملی)، بیان نکنید. @ertebatmoaserdini .
نوشته‌اند: هنوز کسی را نیافته‌ام که وقتی جو انتقاد حاکم است، نسبت به زمانی که جو تأیید و تصدیق حاکم است، عملکرد بهتری داشته باشد و تلاش بیشتری از خود نشان دهد. 📚 چکیده کتاب دِگرش در رهبری نوشته جان مکسول به نقل از: شماره هفده نشریه ره‌آورد مدیریت @ertebatmoaserdini .
شهامت همواره به خروشیدن و غرش(به خود یا دیگران) نیست. گاهی شهامت همان نجوایِ آرام انتهای روز است که می‌گویی: «فردا دوباره از نو شروع می‌کنم.» @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر مادر شهید بی دست و سر کربلاء سلام بر همه ام البنین‌های امروز ... سلام و درود خدا بر مادران شهداء سلام و درود خدا بر همسران شهداء سلام و درود خدا بر فرزندان شهداء @ertebatmoaserdini یادمان هست که ما مدیونیم....؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در آستانه سالگرد شهادت سردار اصغر پاشاپور ماه تابان مقاومت در خان‌طومان که تا روز شهادتش پشت ابری از اخلاص پنهان بود. از فرط عشق به فرمانده‌اش، به اربعین سردار دلها نرسیده، بال گشود و پرکشید. و چون مولایش، قمر بنی هاشم سلام الله علیه ، پیکر مطهرش بی دست و بی‌سر بازگشت. یادمان هست که ما مدیونیم...؟ @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻راز محبوبیت امام جمعه تبریز از نگاه خود/ توصیه به طلبه‌ها 🔸امام جمعه تبریز در حاشیه دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پاسخ به سئوالی در مورد علت محبوبیتش از نگاه خود: «ما کاری نکرده‌ایم؛ از بس در گذشته ارتباطاتمان با مردم کم بوده است؛ وقتی ارتباط مختصری با مردم برقرار می‌شود، تصور می‌کنند کار بزرگی کرده‌ایم» 🔸ما از تمام طلاب چه آن که امام جمعه است و چه روحانیانی که در دستگاه‌های اداری مشغول هستند همین انتظار را داریم. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصویری از حضور رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره). ۹۹/۱۱/۱۲ 🇮🇷 💻 @Khamenei_ir
صعود چهل ساله.pdf
17.85M
کتاب صعود چهل ساله 🔹 کتابی مستند در معرفی انقلاب اسلامی به نسل جدید 🔰 این کتاب حاصل ۱۷ هزار ساعت کار پژوهشی و بررسی ۱۹ هزار سند آمار بین‌المللی است که را در دوران بیان می‌کند. @ertebatmoaserdini .
نوشته‌اند: همه‌ی انسان‌های غیرمعصوم، اشتباه می‌کنند. چیزی که شخصیت ما را می‌سازد، اشتباهات ما نیست؛ بلکه نحوه‌ی برخوردمان با آن اشتباهات و درس گرفتن از آن‌ها، به جای توجیه‌سازی است. @ertebatmoaserdini .
🖋 تربیتِ فراتر از ظرفیت‌ 📋 گزیده ای از یادداشت های سفر به آمریکا: کارگاه‌های پرورشی در مدارس 🔶 «برای ثبت نام دخترم، رفتیم مدرسه ابتدایی گرییر(Greer). قبل از ثبت نام، باید مربی پرورشیِ مدرسه با دخترم گفتگو می‌کرد. خانم مربی بعد از گفتگوی با فرزندم، برگشت به من گفت «دخترتان روحیه خجالتی دارند، من دو ماهه این روحیه را عوض می‌کنم». این جمله برای من که یک عمر خجالتی بودن را هم تجربه کرده بودم، شوخی به نظر می‌رسید. بعد از دو ماه دیدم که حرف مربی واقعا شوخی نبود بلکه یک برنامه بود. این بخاطر کارگاه‌های پرورشی در مدارس بود. بچه‌ها مدرسه هر هفته دو روز کارگاه پرورشی داشتند که درآن مهارت‌های مختلفی را یاد می‌گرفتند. 🔷 نکته بسیار مهمی که بعدها متوجه شدم «تربیت بچه‌ها بیش از ظرفیت‌ بچه‌ها» بود. این نکته اندکی اغراق‌آمیز است ولی نکته بسیار مهمی بود. آنچه در کارگاه‌های پرورشی در مدارس رخ می‌داد، فعال‌سازی اراده‌های کودکان، هرچند در مسیر نظام سرمایه‌داری، بود. فکر می‌کنم یکی از ریشه‌های آزادی‌ (به هر معنایی که هست) در جهان غرب، نه ضرورتا قوانین و نظام اجتماعی آن، بلکه نوعی پرورش اراده‌ها است که موجب می‌شود افراد در سن بزرگسالی هم احساس آزادی، حس جرأت و امکان تغییر را داشته باشند. 🔶 در کلاس‌های دکتری دانشگاه ویرجینیا به مرّات دانشجویانی را ‌دیدم که شاید اصلا نشانه‌های نخبگی (در ظاهر) نداشتند، تعجب می‌کردم و از خود سئوال می‌کردم که اینها اینجا چه می‌کنند؟ بعد از آشنایی با برخی از این دانشجوها دیدم که برخی از اینها بیش از هفت زبان می‌دانند. دوباره به این نتیجه رسیدم که افراد در نظام آموزشی و پرورشی بیش از ظرفیت خودشان آموزش و پرورش داده می‌شوند. 🔷 یکی از اساتید برجسته دانشگاه ویرجینیا جناب لری بوشارد بود که واقعا هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ اخلاقی فرد فرهیخته و فهمیده بود (او یکی از بهترین‌های تجربه من در آمریکا بود). ایشان فردی معلول و ناتوان به لحاظ جسمی بود، به گونه‌ای که نمی‌توانست درست حرف بزنه، تایپ بکنه، راه بره، و یا کاری را انجام بده. با این حال، نظام پرورشی از این معلول، فرهیخته‌ای ساخته بود که نه فقط محل مراجعه دانشجویان، بلکه محل رجوع اساتید بود. بوشارد هم از جمله نمونه‌های زندگی من بود که در آن اراده انسانی را غالب بر شرایط محیطی و محدودیت‌های فیزیکی می‌دیدم. یکی از مسلمانان درمورد لری بوشارد جمله تلخی به من گفت. گفت بوشارد اگر در جامعه ما بود گدا می‌شد. یک معنا از جمله ایشان این بود که فقدان تربیت و پرورش اراده‌های کودکان در مدارس ما، آنها را نوعا وابسته و نیازمند به دیگران قرار می‌دهد. سخن‌اش هر چند تلخ ولی بسیار تأمل برانگیز بود.» منبع: یادداشت های حجه الاسلام و المسلمین دکتر بابائی @Habibollah_Babai @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا