هدایت شده از ارتباط موثر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکالمه یک راننده تاکسی با پشتیبانی شرکت
مقیاس سنجش مهربانی، ارتباطی با هزینه و ارزش مادی کار ندارد.
آقای مکوندی،برای حس خوبی که به ما دادی، متشکریم.
@ertebatmoaserdini
#اخلاق_معاشرت
#ارتباط_موثر
#مهربانی
#من_ایرانی_ام
.
در روز ولادت عقیله بنی هاشم سلام الله علیها، ستون استوار مهربانی و عظمت و صبوری در کربلا،
و روز پرستار، ضمن تبریک به همه مدافعان سلامت ، یاد شهدای کادر درمان گرامی باد.
در ایام ولادت آن حضرت، یادِ پاره های دل این ملت ، کبوتران خونین بال مدافع حرمش را گرامی میداریم.
درود و سلام و رضوان الهی بر همه شهداء
یادمان هست که ما مدیونیم...؟
@ertebatmoaserdini
#شهداء
#معنویت
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این صداها واقعیست!
پیامهای رد و بدل شده بین پرستاران و اعضای خانوادهشان
پیامبر مهربانی و رسول اعظم خدا (ص) میفرماید:
وَ مَنْ سَعَی لِمَرِیضٍ فِی حَاجَةٍ قَضَاهَا أَوْ لَمْ یَقْضِهَا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ کَیَوْمٍ وَلَدَتْهُ أُمُّه (الفقیه، ج۴، ص۱۶).
کسی که در جهت تأمین نیاز بیماری بکوشد، برآورده شود یا نشود، از گناهانش، به سان روزی که از مادر متولد شده بیرون آید.
@ertebatmoaserdini
#ارتباط_موثر
#مهربانی
#همدلی
#قدر_شناسی
#مدافعان_سلامت
.
السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام...
مولای غائب از نظر ما،
مرا و یاد تو بگذار و کنج تنهایی
که هر که با تو به خلوت بود نه تنهاییست
به اختیار شکیبایی از تو نتوان بود
به اضطرار توان بود اگر شکیباییست
نظر به روی تو هر بامداد نوروزیست
شب فراق تو هر شب که هست یلداییست...
شعر: جناب سعدی
@ertebatmoaserdini
#امام_مهربانی
#معنویت
#یلدا
.
⭕️ ارتباط بهتر را باید فرابگیریم...
🔷 ارتباط با دیگران به نظر موضوع سادهای است.
معمولا بسیاری از ما، خود را در آن متخصص میدانیم.
شاید به سبب اینکه از کودکی تا به حال حرف زدهایم و معمولاً گفت و گو کردن را امری طبیعی میدانیم.
شاید کودک پیش از آموختن سخن گفتن، انتقال پیام و رساندن مفهوم مورد نظر خود به دیگران را فرامی گیرد و با گریه و حرکات بدن منظور خود را انتقال می دهد.
🔶 زمانیکه شاد هستیم و خود را به کسی نزدیک احساس میکنیم ارتباط برقرار کردن کار دشواری به نظر نمیرسد. هم ما احساس خوبی داریم و هم طرف مقابل و همه چیز به ظاهر خوب و بیکم و کاست است.
اما وقتی اختلافی وجود دارد،برای تاثیر کلام خود نیاز بیشتری به مهارتهای ارتباطی (مهارت کلامی) احساس می کنیم.
🔷 راستی در حالت عصبانیت چگونه گفت و گو میکنیم؟
با اشخاصی که از ما عصبانی هستند چگونه حرف میزنیم؟
با انتقاد چه میکنیم؟
وقتی طرف مقابل به حرفهای ما گوش نمیدهد چه میگوییم؟
مواقعی که مخاطب غیر منطقی است و بیان دلیل و گاهی سخن گفتن بی اثر می شود ، چه باید کرد؟
در شرایط احساس رنجش، چگونه ارتباط برقرار میکنیم؟
در این مواقع برای اینکه بتوان به گونهای موثر و به خوبی ارتباط برقرار کرد، انسان نیازمند فراگیری راهکار(تکنیک)های ارتباطی است تا بهتر و دقیق تر منظور خود را منتقل کند.
🔶 این نیاز از حوزه ارتباطات شخصی و خانوادگی گرفته تا ارتباطات شغلی و حرفهای، گسترده است.
🔷 برای ارتقا مهارت های ارتباطی خود، سرمایهگذاری کنیم و به خاطر داشته باشیم:
«به کاری گیری و تسلط بر این مهارت و مشاهده آثار مطلوب آن بر زندگی، وابسته به فراگیری دقیق و تمرین و مداومت جدی دارد.»
@ertebatmoaserdini
#توانمند_باشیم
#ارتباط_موثر
#تغییر
#موفقیت
#مهارت_آموزی
.
🔴 وقتی احساس می کنیم مخاطب، از ما خوشش نمیآید...
ما انسانها در یافتن نشانههای طرد از سویی دیگران،بهشدت قدرتمندیم.
کوچکترین نشانههایی که بتوانیم از آنها به کممحلی، بیعاطفگی، یا برخورد سرد طرف مقابل تعبیر کنیم، برایمان دردناک است.
جالب اینجا است که فرقی نمیکند که این طرف مقابل، شریک زندگیمان باشد یا دوستی قدیمی و یا همکارجدید یا اصلاً بیگانهای که در خیابان سر صحبت را با او باز کردهایم.
آزمایشهای جدید از این هم جلوتر میروند: حتی اگر یک شخصیت شبیهسازیشدۀ کامپیوتری که اصلاً وجود خارجی هم ندارد طردتان کند، باز هم دلتان میشکند...
بهنظر نمیرسد که انتخاب طبیعی(و راهکارهایی که بدون مطالعه و مهارت به ذهن ما می رسد) به ما کمکی کرده باشد تا در روحیه و روابط مان از واکنشهای منفی از قبیل اندوه، شرم، احساس ناکافیبودن، غیظ و خشم فاصله بگیریم.
همۀ طردشدنها همسان نیستند. برخی از انسانها از دسترسی به حقوق بنیادین بشر محروم و به معنای واقعی مظلوم واقع میشوند؛ برخی هم در حد آزردگی از جوابِ سرد یک دوست سابق به پیام ارسالی، احساس طرد شدگی، میکنند.
راهکارهای متنوعی در مقابل این احساس ناخوشایند، بیان شده است.
یکی از آن راهکارها، انعطاف پذیری در مقابل ناملایمات است.
انعطافپذیری مناسب، باعث می شود با درک شرایط، بتوانیم ضمن توجه به اهداف و حفظ ارزشهای خود برخورد بهتری داشته باشیم.
به خاطر داشته باشیم : واقعیت این است که همه مخاطبان و همه امور دنیا بر وفق مراد ما نمی چرخد، و توانمندی مواجهه با ناملایمات می تواند به انسان کمک کند تا استوارتر و عاقلانهتر از خشم و افسردگی و چالشهای دیگر ناشی از این احساس دوری گزید.
راهکارهای متنوع دیگری نیز در این زمینه بیان شده است...
@ertebatmoaserdini
#توانمند_باشیم
#مهارت_آموزی
#طرد_شدگی
#مدیریت_ذهن
#عزت_نفس
#انعطاف_پذیری
.
رازی نهفته در پس حرفی نگفته است
مگذار درددل کنم و دردسر شود
شعر: فاضل نظری
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نگفتن و سکوت هم پیام خاص خود را دارد.
مهارت استفاده به جا از سکوت، و دوری از سکوت بیجا را بیاموزیم تا پیامهای نامتناسب به دیگران منتقل نکنیم.
@ertebatmoaserdini
#ارتباط_موثر
#مهارت_گفتگو
#سکوت
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روح اسوه عزت و صبر، مادر شهیدان کارکوبزاده به فرزندان شهیدش پیوست.
🎥 ماجرای جذاب و شنیدنی دیدار رهبر معظم ما از منزل «بی بی زهرا» و شعر این مادر:
🖋آرزو داشتم که تا شاید به دیدارم بیایی
غم دیدار من وشوی بیمارم بیایی
یکسال است که شویام همنشین تخت خواب است
حق من این بود به دیدار دل زارم بیایید
@ertebatmoaserdini
💠💠💠💠
#شهداء
#مهربانی
#عزت_نفس
#ارتباط_موثر
#بی_بی_زهرا
#شهیدان_کارکوب_زاده
#شهید_منصور_کارکوب_زاده
#شهید_عبدالجلیل_کارکوب_زاده
#شهید_خلیل_کارکوب_زاده
.
سعی کنید ﺩﻟﺨﻮﺭﯼﻫﺎ و ﻧﮕﺮﺍﻧﯽﻫﺎ ﺭا، ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ بیان کنید.
ﺣﺮفهاﯼ ﺧﻮﺩ(به خصوص دلخوری و نگرانی و مثل اینها) ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺑﺎ ﮐﻼﻡ و کلمات ﻣﻄﺮﺡ کنیم، ﻧﻪ ﺑﺎ ﺭﻓﺘﺎﺭ...
به خاطر داشته باشید ﮐﻪ ﺍگر ﮐﻼﻡ واضح و روشن ابراز شود، معمولا چیزی ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ میشود ﮐﻪ ما میگوییم؛ ﻭﻟﯽ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭماﻥ، ممکن است، ﺑﺮﺩﺍﺷﺖهای مختلفی صورت گیرد.
@ertebatmoaserdini
#ارتباط_موثر
#مهارت_گفتگو
#سوء_تفاهم
.
🔳پدیده سواد مصنوعی و الگوی جدید نادانی(۱)
⭕️یادداشتی از دکتر مجتبی لشکربلوکی
روزانه فقط در تلگرام بیش از 3 میلیون مطلب منتشر می شود. جالب است بدانید در ساعت 4 صبح که میزان مطالب منتشر شده به کمترین مقدار خود می رسد نیز 25 هزار مطلب نشر می یابد. این میزان تولید محتوا در طول تاریخ بی نظیر است و منجر به پدیده جالبی شده: «همه ما» راجع به «همه چیز» می دانیم اما با ويژگی هایی خاص.
کارل تارو ژورنالیست معروف ژاپنی می گوید: هر وقت هر کسی از هر چیزی سخن میگوید ما وانمود می کنیم که دربارۀ آن میدانیم. همکارانمان دربارۀ فیلم، کتاب، قیمت ارز، حمله نظامی آمریکا صحبت میکنند سرمان را بالا و پایین می بریم یعنی من هم دربارۀ آن می دانم. این درصورتی است که آن ها دربارۀ آن موضوع فقط نظرات کس دیگری را در یک شبکه اجتماعی خوانده اند و آن را بازگو می کنند همان گونه که ما نیز چنین می کنیم. ما به شکلی خطرناک به نوعی کپی برداری از دانایی نزدیک میشویم، که در واقع الگوی جدید نادانی است. ما با سواد مصنوعی روبرو هستیم.
☑️⭕️تحلیل و تجویز راهبردی:
رسانه ها باعث شده اند به سرعت برق در معرض اخبار و به سرعت باد در معرض تحلیل اخبار قرار بگیریم. محیط اطراف ما پر است از اخبار مغشوش، اعداد و ارقام گول زننده و حرف های جهتدار.
سه مساله این موضوع را تشدید می کند:
۱- حجم بالای اخبار و تحلیل ها. اطلاعات بیشتر یعنی فرصت کمتر برای بررسی دقیق تر آن ها.
۲- سبک زندگی شتابان: زندگی امروزی نسبت به 200 سال پیش بسیار چگال تر شده است. یعنی میزان رخدادهای کاری و ارتباطاتی در واحد زمان بیشتر شده است.
۳- سواد مصنوعی: نظرات ما از پرسهزدن در شبکههای اجتماعی سرچشمه میگیرند، نه مطالعۀ کتابها! این کپی برداری از دانایی، در واقع الگوی جدید نادانی است.
به همین خاطر است که اخبار درست و غلط و شایعه و حقیقت در فضای مجازی تقریبا هم ارزشاند. چرا؟ چون ما فرصت نمی کنیم که درستی آن چه را که دریافت می کنیم، بررسی کنیم. بلافاصله آن را می خوانیم و احتمالا آن را برای دیگران فوروارد (ارسال) می کنیم و در گفتگوهای خانوادگی یا دوستانه یا کاری مان از آن اطلاعات استفاده می کنیم که نشان دهیم از زمانه عقب نیستیم. مثلا گزارشی در فضای مجازی منتشر شد در مورد وضعیت اقتصاد ایران در سال 97، ملت هم بدون اینکه از صحت و سقم آن و همچنین اعتبار منبع آن اطمینان حاصل کنند، آن را برای دیگران ارسال می کردند. وقتی هم که با این انتقاد روبرو می شدند که این گزارش مکنزی نیست. جواب می دادند که گزاره های آن درست است. خوب! اولا اینکه از کجا معلوم که این گزاره درست است. مرجع صحت سنجی این گزاره ها کجاست؟ شخص
شما؟ حتی اگر مکنزی گفته باشد اگر چیزی به شهود ما نزدیک است حتما درست است؟ اگر حتی چند گزاره در این گزارش درست باشد آیا به آن معناست که همه آن گزاره ها درست اند و متعلق به مکنزی؟
چه می توان کرد؟
این مطلب ادامه دارد...
@ertebatmoaserdini
#توانمند_باشیم
#تغییر
#سواد_رسانه
#سواد_ارتباط
#ارتباط_موثر
.
ارتباط موثر
🔳پدیده سواد مصنوعی و الگوی جدید نادانی(۱) ⭕️یادداشتی از دکتر مجتبی لشکربلوکی روزانه فقط در تلگرام
🔳پدیده سواد مصنوعی و الگوی جدید نادانی(۲)
⭕️یادداشتی از دکتر مجتبی لشکربلوکی
چه می توان کرد؟
۱- تعلیق قضاوت. نه باور کنید و نه رد کنید. زمانی که استدلال به نفع یا علیه آن گفته یا نوشته ندارید نه ردش کنید، قضاوت خود را معلق کنید تا زمان دریافت اطلاعات کافی برای قضاوت.
۲- در حالت مستی قضاوت نکنید. دو روانشناس آمریکایی در مطالعات خود نشان دادند زمانی که افراد از آرامش فکری بیشتری برخوردارند، کیفیت قضاوتهای حرفه ای شان افزایش پیدا می کند. مطالعات نشان داده زمانی که شتابزده، هیجانی، خسته و پریشان هستیم، کیفیت قضاوت های ما افت می کند و قضاوتی که در زمان شتابزدگی می کنیم به اندازه قضاوت یک فرد مست، غیرقابل اتکاست.
۳- به ساختارهای مشکوک، حساس باشید. جملاتی که با فعل مجهول و بدون فاعل ساخته شدهاند مانند «گفته میشود» یا «شنیدهها حاکی از آن است که» و «یا بر اساس اخبار منتشر شده» روشی برای پیچاندن شما هستند. در این ساختارها خبر وجود دارد. اما منبع خبر وجود ندارد.
۴- برای هر چه می خوانید یا می شنوید از خودتان بپرسید: الف) آیا از منبع خبر/گزارش مطمئن هستم؟ ب) آیا شواهد تاییدکننده یا استدلال های قانع کننده آورده شده یا اینکه یک حرف به زبان های مختلف تکرار شده؟ ج) آیا بین مقدمه و اطلاعات ارایه شده و نتایج رابطه منطقی وجود دارد؟ د) آیا تمام واقعیت بیان شده یا بخشی از واقعیت؟
۵- از چرا و کلمات هم خانواده استفاده کنید. آدم های دقیق دائم می پرسند چرا؟ چرا کاندیدای ریاست جمهوری شما بهتر است؟ چه چیز باعث می شود که فکر کنید قیمت ارز بالا می رود؟ چطور به این نتیجه رسیدید؟
۶- در منطق، فصلی وجود دارد به نام مغالطات. برای تقویت تفکر سنجشگرانه (انتقادی) بخش مغالطات را بخوانید با بیش از ۷۰ نوع مغالطه (=دامگاه اشتباه ذهنی) آشنا شوید.
۷- حضور در شبکه های اجتماعی مفید است. جریان آزاد اطلاعات در آن بسیار جذاب، مفید و غنیمت است. اما فراموش نکنیم که آن ها نمی توانند جایگزین کتاب و تفکر عمیق شوند.
@ertebatmoaserdini
#توانمند_باشیم
#تغییر
#سواد_رسانه
#سواد_ارتباط
#ارتباط_موثر
.
طی مراسمی رئیس قوه قضائیه و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی از سامانه جامع پاسخگو #مرکز_ملی_پاسخگویی_به_سوالات_دینی رونمایی کردند.
آیت الله رئیسی، در آئین رونمایی از #سامانه_جامع_پاسخگو مطرح کرد:
شما [با پاسخگویی به سؤالات و شبهات] یک تهدید را به فرصت تبدیل کرده اید.
رئیس قوه قضائیه با اظهار مسرت نسبت به میزان اعتماد و گسترده مراجعات این مرکز افزودند: معلوم می شود که شما خوب شناخته اید و باید بیشتر معرفی شوید تا مردم بدانند این دارو در مجموعه شما هست، داروی فکری که بتواند به لحاظ فکری و عقیدتی ایجاد آرامش کند.
رئیس مرکز ملی پاسخگویی در مورد سامانه جامع پاسخگو که از دو طریق نرم افزار کاربردی تلفن همراه و صفحات وب ارائه می شود گفت:
امکان جستجوی هوشمند در بانکهای پرسش و پاسخ مرکز و در آینده سایر مراکز، راه اندازی کانال های تخصصی پاسخ به سؤالات، امکان ارتباط مستقیم متنی به صورت زنده و غیرزنده، امکان برقرای تماس صوتی، #سامانه_جامع_پاسخگو را به یک «شبکه اجتماعی پاسخگویی» تبدیل کرده که به زودی این ظرفیت را در اختیار سایر نهادهای پاسخگویی دینی قرار خواهد گرفت.
📱دانلود اپلیکیشن پاسخگو :
http://cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app
🌍نسخه وب پاسخگو :
http://User.pasokhgoo.ir
#سامانه_جامع_پاسخگو
#مرکز_ملی_پاسخگویی_به_سوالات_دینی
.