eitaa logo
کانال عشق
311 دنبال‌کننده
14هزار عکس
10.9هزار ویدیو
95 فایل
الله کانالی عمومی بافرهنگ معنوی خاصان ان شاالله اللهم عجل لولیک الفرج ❤️🍎عشق یعنی : به ؛ خدای حسین رسیدن خدای حسین راداشتن خدای حسین راچشیدن خدای حسین رابه ادراک نشستن و... ♥️ارتباط با ادمین خادم عزیزان دل @eshgh_14
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حرکت جهانی اربعین
14.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 خوش اومدی به خونه ی مادری❤️.... تقدیــم با عشق؛ به پیشگاه سردارِ عشق بمناسبت سالروز شهادت این شیرمرد دریافت با کیفیت بالاتر👇 aparat.com/v/0eIUH @unity_story
هدایت شده از عارفین
آیت الله بهاءالدینی:ائمه از وجود امام ، خوشحال و مسرورند. امام در روحانیت شاخص بود و حضرات معصومین(ع) به ایشان مبتهج بودند. @Arefin
هدایت شده از عارفین
#حکومت_بر_قلبها... 🍃آقاجعفرمجتهدی(ره): حضرت حر تا وقتی که امیر بود بندگی یزید را میکرد و از وقتی که غلام امام حسین (ع) شد ، به امیری رسید و بر دلها حکومت کرد. شرمندگی حضرت حر ، مایه سرافرازی اوشد. #کانال_عارفین @Arefin
هدایت شده از شادی و نکات مومنانه
🌷🌷🌷 وسعت دید خانمها: دیدن یک تار موی شرابی روی کت شوهر! ندیدن تیر برق موقع رانندگی وسعت و دقت دید اقایون ندیدن تغییر رنگ موی خانم هاشون از مشکی پر کلاغی به بلوند دیدن خراش یک سانتی روی رنگ ماشین زیر گلگیر سمت راست😁😁😁 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/1264386052C42a3f9bca9
هدایت شده از طب الرضا (علیه السلام)🍏
♥️•☜امام صادق علیه‌السلام : ✍سرمه اِثْمِد ، چشم را جلا می‌دهد ، موی بر می‌رویاند و اشکْ‌ریزش را می‌برد. 📚الکافی ، جلد 6 ، صفحه 494 🍎➫ @tebesamen
هدایت شده از طب الرضا (علیه السلام)🍏
#تخم_مرغ ♥️•☜امام رضا علیه السلام ✍از افراط درخوردن تخم مرغ بپرهیزید؛ زیرا این افراط ڪبد را از عمل منظم باز میدارد 📚رساله طب الرضا 🍒 @tebesamen
#زندگی_زناشویی 💟 به اندازه حرف هایی که نمی توانید به هم بزنید ازهم فاصله میگیرید! ✅ باخودمان روراست باشیم،آیا به شکلی رفتار کرده ایم که همسرمان بتواند باخیال راحت تمام دغدغه هایش رابا مادرمیان بگذارد؟ @Ravanshenac 💕
هدایت شده از کتاب رسان 📚
#خاطرات_سفیر 🔺کتابی که رهبر انقلاب توصیه‌ کردند خانم‌ها بخوانند 🔺جذاب و مناسب برای دختران نوجوان و جوان، و همه خانمها در تمامی سنین 🔺با ۲۰٪تخفیف: ۹۵۰۰ تومان 🔺کتابرسان: مرجع تهیه کتاب فعالان فرهنگی ، بزرگترین فروشگاه کتاب تلگرام، سروش و ایتا http://eitaa.com/joinchat/244121601C133605bfed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خلاصۀ سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر مشهد 12 ذی‌القعده 1439 دریای درون (قسمت دوم) در صدر این اولیاء الهی، پیامبراکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) بود که خدا می‌خواست به او قول ثقیل بدهد: "يا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ. قُمِ اللَّيْلَ إِلاَّ قَليلاً. نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَليلاً. أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتيلاً. إِنَّا سَنُلْقي عَلَيْكَ قَوْلاً ثَقيلاً." [2] در شأن نزول این آیات آمده که پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) پس از دریافت ، به خود لرزید و شمدی دورش پیچید؛ خدا هم گفت آن را کنار بیندازد و برای ادامۀ راه آماده شود. اما حقیقت انفسی آیه می‌گوید: روپوشی که برای رسیدن به فیض جبرئیل باید کنار رود، تن و غرایز و امیال آن است. چگونه؟ با و خلوت‌نشینی در خود از هیاهوی کثرت اشتغالات. نه در ظاهر، که اگر اهل خلوت باشیم، در بطن شلوغی هم خلوتیم؛ حتی اگر دور و برمان پر از حرف و حدیث، مشکل و گرفتاری، تضاد و دشمنی و... باشد. اگر آن روپوش را از خود دور کنیم، هیچ‌یک از این‌ها مانع ما در دریافت تجلیات الهی در درونمان نمی‌شود. البته با بیماری یا مرگ هم تمام این هیاهوها از بین می‌رود. اما چه زیباست که با داشتن نعمت‌های الهی، خودمان آگاهانه هیاهوها را کنار بگذاریم و رها شویم از این سطح که است و بخواهیم یا نخواهیم، پر از غلغله. آن‌وقت می‌بینیم که عمق وجودمان جز و نیست و اقیانوسی چنان وسیع و باطمأنینه است که هر اتفاقی هم در سطح بیفتد، آن را در خود حل می‌کند. آیه می‌فرماید: با اینکه ، مقتضی خواب است، بیشترش را بیدار باش و زنده بدار؛ و تاریکی شب در تفسیر انفسی، همان ظلمت تن و دنیاست. یعنی: به جسمت کمتر بپرداز و زیاد برایش وقت نگذار. فکر نکن هرچه به این خاک بیشتر آب دهی، بیشتر رشد می‌کند؛ برعکس، آب زیاد، آن را فاسد می‌کند. اما در مقابل، روحت عالمی است که هرچه به آن برسی، زیاد نیست و ظرفی است که هرگز پر نمی‌شود. پس لااقل نصف توجهت را به بدن بده و بقیه را به روح. بیایید هریک از ما عمری را که تا کنون داشته‌ایم، در مقابل خود بگذاریم. می‌بینیم اصلاً آن‌قدر که به بُعد مادی‌مان رسیده‌ایم و دنیا و زندگی‌مان را رشد و ترقّی داده‌ایم، استعدادهای روحمان را شکوفا نکرده‌ایم و به عالم وحدت نرفته‌ایم؛ حال آنکه باید بیشتر توجه و وقت و انرژی‌مان را برای روح می‌گذاشتیم و اگر هم می‌خواستیم به بیشتر بدهیم، باید از معنویات و قرآن می‌دادیم، نه از مادیات. چرا؟ چون قابلیت وجود ، دریافت و درک قول ثقیل است. البته پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) در بالاترین رتبه به عنوان رسول از روح‌الأمین دریافت وحی می‌کند تا به جهانیان ابلاغ نماید. اما سایرین نیز می‌توانند در رتبۀ خود حق را بیابند. "إِنَّ ناشِئَةَ اللَّيْلِ هِيَ أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قيلاً. إِنَّ لَكَ فِي النَّهارِ سَبْحاً طَويلاً. وَ اذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ وَ تَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتيلاً." [3] جسم در دنیای خودش خیلی قدَر است و آن‌قدر به ثقل این دنیا انس دارد که سخت، رام می‌شود. برای همین در روز آن‌قدر انسان را گرفتار می‌کند که او در شب هم فقط به خواب و جسم بپردازد. راه چاره، این است که انسان با یاد خدا، دلش را از ماده ببُرد و از بدن به سوی خدا منقطع شود. آن‌وقت وجودش وسعت می‌گیرد و می‌فهمد با کثرات چه کند. بیایید یک صبح تا شب، همۀ حبّ و بغض‌ها و همۀ شادی و غم‌هایی را که در دلمان می‌آید و همۀ چیزهایی را که سود یا زیان خود می‌بینیم، در دفتری یادداشت کنیم. ببینیم چقدر از این‌ها را بیرون به ما تلقین و القا کرده و چقدر را از عالم وحدت درونمان آورده‌ایم و کثرات را در آن غرق نموده‌ایم؛ یعنی چقدر داناییم و چقدر دارا. اگر با خودمان تعارف و رودربایستی نداشته باشیم، می‌فهمیم حتی بیشتر باورهای دینی ما تحت تأثیر القائات بیرونی خانواده، مدرسه و جامعه شکل گرفته و خودمان در درون، حقیقت آن‌ها را نچشیده‌ایم. ازاین‌رو آثارشان را هم نمی‌چشیم. مثلاً اگر بخواهیم نمازمان را بررسی کنیم، چندان اثری از انگیزۀ درونی و یقین قلبی در آن نمی‌بینیم؛ بلکه آن هم انعکاس بیرون و برآمده از بیم‌ها و امیدهایی است که برای دنیا یا آخرت خود داریم: ترس از خانواده، موقعیت اجتماعی، شأن ایمانی یا ترس از جهنم و امید به بهشتی که فقط از دیگران شنیده‌ایم و خودمان در درون نیافته‌ایم. .......... [2] سورۀ مزّمل، آیات 1 تا 5: ای جامه به‌خودپيچيده؛ شب را جز كمى به پا خيز؛ نيمى از آن يا كمتر. يا بیشترش کن و قرآن بخوان؛ كه همانا به زودى سخنى سنگين بر تو القا خواهيم كرد. [3] سورۀ مزّمل، آیات 6 تا 8: همانا حرکت در شب، پابرجا و ماندگارتر است و تو در روز تلاشی طولانى داری؛ نام پروردگارت را ياد كن و تنها به او دل ببند. ادامه دارد... @Lotfiiazar
🗓شنبه ٢٠ مرداد ماه ١٣٩٧ @bahjat_ir
🗓شنبه ٢٠ مرداد ماه ١٣٩٧ 📝 از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که مقصود از «ایام معلومات»، در آیات قرآن دهه اول ذی‌حجه است. (اقبال‌الاعمال، ج٢، ص٢٩). امام باقر به فرزندش امام صادق علیهماالسلام سفارش فرمود که در شب‌های این دهه، دو رکعت نماز مابین مغرب و عشا (وَ واعَدنا مُوسی) را ترک مکن (ج٢، ص٣١). برای این دهه اذکاری نیز بیان شده (ج٢، ص۴۴). روزه نه روز اول، ثواب روزه تمام عمر را دارد (ج٢، ص۴٨). سیّد برای روز نخست نیز اعمال مخصوصی چون دعا و نماز حضرت زهرا علیهاالسلام بیان کرده است. (ج٢، ص۴١و۴٢و۴٨). روز هشتم ذی‌جحه روز ترویه است . از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که روزه روز ترویه، کفاره شصت سال است (ج٢، ص۴٨). آخرین ساعات این هفته مصادف است با شب عرفه. این شب، شب مناجات است و خداوند در آن، توبه هرکس را که بخواهد، می‌پذیرد. دعای مفصل «اللهمّ یا شاهدَ کلّ نَجوی»، تسبیح شب عرفه و زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام از اعمال پر فضیلت این شب است (ج٢، ص۴٩ و۵٨). 🔻مناسبت‌: 🔹درگذشت آیت‌الله آقاضیاء عراقی رحمه‌الله، از اساتید آیت‌الله بهجت قدس‌سره؛ ١٣۶١ق. @bahjat_ir