eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
21.7هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
💢سلسله جلسات «» 📌با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان‌شناسانه به سینمای غرب» 📌موضوع این هفته: وقتی بهترین‌های هالیوود به جبهه می‌روند 📌بر اساس مستند سه قسمتی: پنج‌ نفر بازگشتند FIVE CAME BACK 👤با حضور استاد: دکتر محمد حسنی زمان برگزاری: ۴ دی ماه ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ 📍مکان برگزاری: پردیسان، تقاطع خیابان آقامحمدی یک و ایمان، جنب پوشاک فرخنده، مؤسسه شناخت، طبقۀ اول، واحد یک، سالن جلسات ✍️ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🎮مفهومی جعلی از مرگ در بازی دث استرندینگ 🔻بخش اول 🔸بازی دِث استرَندینگ یا مرگ سرگردان از بازی‌های
🎮مفهومی جعلی از مرگ در بازی دث استرندینگ 🔻بخش دوم 🔸نگاه کوجیما سازندۀ بازی مرگ سرگردان به مرگ قابل توجه است. اینکه غربِ امروز جهان‌های غیبی را می‌پذیرد، به معنی الهی بودن نگاه این تمدن نیست، بلکه حلقه‌های باطنی غرب از رنسانس تا به امروز به غیبی باور دارند که محل پرسه زدن شیاطین و خدایان مشرکانه بوده است. 🔹و همچنین مرگ یا نابودی یا رها شدن در جهانی بی‌حساب و کتاب است. پس اساساً نگاه ماورایی غرب امروز با نگاهی الهی که مبتنی بر بازگشت انسان به سمت خداست، در تضاد است. 🔸در بازی دث استرندینگ هم همین نوع بازنمایی از جهان پس از مرگ وجود دارد؛ مردگان موجوداتی رنگ‌پریده و لایعقل هستند و جهان مردگان نیز خاکستری و غم‌بار است. 🔹در حالی‌که بر اساس تجربیات مختلف از جمله تجربیات نزدیک به مرگ، قوای باطنی انسان پس از مرگ اتفاقاً شکوفا می‌شود! جهان پس از مرگ بسیار واقعی‌تر از این جهان مادی است. 🔸و مثل خواب‌های ما که در مقایسه با ادراکات این جهانی ابهام دارد، این جهان مادی نیز در سنجش با جهان‌های غیبی و پس از مرگ، کوتاه‌مدت، بی‌رنگ و رو و بی‌حساب و کتاب جلوه می‌کند. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔸انگیزه یهود از پافشاری بر هولوکاست 📌منابع؛ 🔻گارودی، روژه، محاکمه صهونیسم اسرائیل، ترجمۀ جعفر یاره، تهران، کیهان:1387، صفحه 150. 🔻سخنرانی رهبر معظم انقلاب در همایش بین‌المللی رسانه‌های جهان اسلام در حمایت از انتفاضه فلسطین، 11/11/1380 🔗ادامه مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔍بررسی محتوای باغ کیانوش ✍️عبداللهی ▪️تلاش، دوستی و همکاری 🔸معمولاً در آثار کودک و نوجوان شاهد کلیدواژه‌های همکاری، تلاش و دوستی هستیم و باغ کیانوش نیز از این مورد مستثنی نیست. البته که این کلیدواژه‌های کلیشه‌ای را چندان هم کلیشه‌ای نشان نمی‌دهد. به بچه‌ها چند بار اثبات می‌شود تا اگر با یکدیگر همکاری نکنند موفق نمی‌شوند. این قضیه بیشتر از همه در سکانس دستگیر کردن خلبان اول نمود پیدا کرده است. به علاوه، هر بار که یکی از بچه‌ها خودرأی می‌شود یا خودخواهانه کاری را انجام می‌دهد، کارها خراب می‌شود. مثل زمانی که یکی از بچه‌ها برای پیدا کردن خلبان دوم خودخواهانه تصمیم می‌گیرد و باعث می‌شود تا خواهرش توسط خلبان دوم ربوده شود. 🔹عنصر دوستی بیش از همه در همان لحظه‌ای قابل مشاهده است که بچه‌ها با خوشحالی شروع به خوردن موزهای داخل جعبه می‌کنند. تلاش را نیز می‌توان در جریان فیلم مشاهده کرد و تقریباً هیچ اتفاقی نیست که بدون تلاش بچه‌ها به ثمر بنشیند. ▪️مقاومت و نفوذ 🔸جنگنده‌های عراقی به خاک ایران تجاوز می‌کنند و شهرها را بمباران می‌کنند. پدافند ایران یکی از این جنگنده‌ها را ساقط می‌کند و خلبان‌های آن در روستایی فرود می‌آیند. حالا نوبت بچه‌ها و مردم روستاست که با این خلبان‌ها مبارزه کنند. خلبان‌ها نیروی نظامی هستند، اسلحه دارند و پشتیبانی جبهۀ عراق را هم دارند. اما بچه‌ها و مردم روستا دستشان خالی است و فقط یک اسلحه با دو گلوله دارند که در آخر هم به کارشان نمی‌آید. 🔹به عبارتی فیلم باغ کیانوش، کشور و نیروی دفاعی را موظف به حفظ امنیت مردم می‌داند اما هنگامی که دشمن به خاک ما نفوذ کند (تعمدی یا اتفاقی) و قصد داشته باشد تا با نفوذ مردم را به خاک و خون بکشد(دادن مختصات عروسی برای حملۀ عراق)، دیگر شرایط عادی نیست و باید خود مردم هم دست به کار شوند. 🔸ما عنصر مقاومت را به خوبی در فیلم باغ کیانوش می‌بینیم. بچه‌ها و برخی مردم روستا با قراردادی نانوشته موظف می‌شوند تا امنیت روستا را حفظ کنند و از هیچ کاری در این زمینه دریغ نکنند. حتی مردم حرف بچه‌ها را هم باور نمی‌کنند و به آنها بی‌توجهی می‌کنند اما باز هم چیزی از وظیفۀ بچه‌ها کم نمی‌شود. فیلم خیلی کلیشه‌ای عمل نمی‌کند و برای غلبه بر خلبان‌ها، کمک‌های اساسی کیانوش و کمک‌های مختصر نادر را نیز به داستان اضافه می‌کند؛ یعنی قرار نیست دشمن سرسختِ آموزش‌دیده فقط با نیروی دوستی و همکاری شکست بخورد. 🔹در سال‌های جنگ نوجوانان زیادی به صورت داوطلبانه به جبهۀ جنگ رفتند و با دشمن مبارزه کردند. اینکه فیلم باغ کیانوش همان روحیۀ مقاومت و مبارزه را در جایی آرام و دنج هم نمایش می‌دهد، یکی از نقاط قوت فیلم محسوب می‌شود؛ چرا که اینگونه سعی دارد تا اثبات کند که این روحیه جغرافیای خاصی ندارد و در تمام فرزندان ایران جریان دارد. همۀ نوجوانان ایرانی اهل مبارزه و مقاومت علیه دشمن هستند، چه در جبهه و چه در روستای پدری‌شان. اتفاقاً خیلی خوب است که گاهی اوقات صرفاً تمرکزمان را معطوف به نوجوانانی که در جبهه به صورت مستقیم با دشمن مبارزه می‌کردند نکنیم و همین فضا را جایی خارج از جبهۀ جنگ به نمایش بگذاریم. ▪️کمک معنوی 🔸داستان باغ کیانوش در بازۀ زمانی دفاع مقدس روایت می‌شود و بدیهی است که یک شهید به ماجرا اضافه شود. پدر علی شهید این داستان است که رفیق کیانوش هم بوده است. ما به شکل خاصی از ابتدای فیلم چند بار شاهد حضور معنوی و پرنور پدر علی در خاطرات او هستیم و در لحظات حساس مبارزۀ کیانوش با خلبان عراقی، این پدر علی است که به علی کمک می‌کند و باعث می‌شود تا هم پسرش و هم رفیقش نجات پیدا کرده و خلبان عراقی را بکشند. 🔹شخصیت دیگری نیز در فیلم وجود دارد که با حیوانات صحبت می‌کند و در پایان فیلم با کمک گرفتن از گرگ‌ها باعث نجات اهالی روستا از بمباران عراقی‌ها می‌شود. این شخصیت از ابتدای فیلم نمایش داده شد و کارگردان به درستی از این پتانسیل در انتهای داستان استفاده کرد. با این حال، به صورت باطنی این شخصیت در ابهام به سر می‌برد و ما نمی‌فهمیم که صحبت کردن او با حیوانات نشانه از چه نوع قدرت فرابشری یا معنوی می‌باشد. 🔸بچه‌ها برخی باورهای خرافی هم داشتند. مثلاً فکر می‌کردند که اگر ماه پشت ابر برود اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد اما تا آخر داستان هیچکدام از خرافه‎‌ها به حقیقت نمی‌پیوندد و معنویت حقیقی به خوبی از خرافات تفکیک می‌شود. این تفکیک و نمایش معنویت به شکل ملموس و غیر کلیشه‌ای، نکتۀ جالبی است که در فیلم‌های کودک و نوجوان بارها به خوبی به آن پرداخته شده و بارها تلاش تولیدکنندگان برای نمایش آن به ثمر نشسته است. از نمونه‌های خوب نمایش معنویت می‌توان به بچه زرنگ، لوپتو، رنگ خدا و بچه‌های آسمان، اشاره کرد. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️تأثیر فرهنگی و اجتماعی بر نگارش مطالب ژورنالیستی 👤 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔸باید ببینید در چه جامعه‌ای این متن می‌خواهد نوشته شود. مثلا وقتی می‎خواهم یک تیتر در جامعه قم بنویسم فرق می‌کند با جامعه‌ای مثل تهران. 🔹نه‌تنها باید صفحهٔ قبل و بعد را نگاه کنیم بلکه باید ببینیم در چه جامعه‌ای این متن می‌خواهد نوشته شود؛ پس شرایط فرهنگی-اجتماعی حتی در پاراگراف‌نویسی و متن نوشتن تاثیرگذار است و این بسیار مهم است. 🎥در دورۀ جامع ژورنالیسم مشاهده کنید. 🛒لینک خرید دورۀ ژورنالیسم با 70درصد تخفیف فقط تا پنجم دی‌ماه https://farajnejad.ir/?p=8198 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💠نقد چیست و منتقد کیست؟ ▪️در نقدِ فیلم، دو مفهوم نقد و فیلم باید واکاوی شود. زمانی می‌شود نقد فیلم نوشت که اثر «فیلم» باشد؛ یعنی از حیث هنری و سینمایی به حدی باشد که بتوان مجموع فیلمنامه و قاب‌بندی و میزانسن و... را استاندارد دانست. پس شرط اول نقد فیلم این است که اثری که دربارۀ آن بحث می‌شود «فیلم» باشد. ▫️شرط دوم این است که حقیقتا نقد صورت بگیرد و نقد شروطی دارد؛ منتقد برای نقد اثر، نیاز به شناخت زبان سینمایی و مطالعات گستردۀ تاریخی، دینی و... دارد. اگر منتقد با سینما آشنایی نداشته باشد، در هر حیطه‌ای که متخصص باشد، به ‌دلیل اینکه نمی‌تواند با زبان این هنر ارتباط بگیرد، طبیعتا نمی‌تواند فیلم را بفهمد، چه برسد به اینکه نقد کند. ▪️اگر منتقد فرم را بشناسد و تا حدی بر مفاهیمی مانند لنز، دوربین، تدوین، فیلمنامه و... تسلط داشته باشد و بتواند زبان سینما را بفهمد، تازه می‌تواند با فهم اثر به نقد محتوای آن بپردازد. #عکس_نوشته 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💡یهودیانی که صهیونیست‌ها را ظالم می‌دانند 🖋 محمدحسین فرج‌نژاد 🔹شاید مهم‌ترین محل اختلاف یهودیان ضدصهیونیست و صهیونیست، بحث آخر الزمان باشد. یهودیان مخالف صهیونیسم - که قدرت رسانه‌ای چندانی ندارند و امروزه از نظر تعداد هم ظاهرا در اقلیت به سر می‌برند - معتقدند که نمی‌بایست قبل از ظهور موعود یهود مسیح ابن داوود در سرزمین مقدس دولت یهودی تشکیل داد. 🔸و باید این کار را به بعد از ظهور موعود محول کرد. لذا ایشان صهیونیست‌ها را ظالم دانسته، علیه آنها کتابها و مقالاتی نوشته اند و هر ساله در راهپیمایی روز قدس نیز شرکت می کنند. 🔹اما این گروه در هالیوود قدرتی ندارند؛ اکثریت شرکت‌های مؤثر هالیوود در دست یهودیان صهیونیست و بعضا در دست مسیحیان صهیونیست است؛ لذا تقریبا به تمامه سینمای آخرالزمانی یهودی صهیونیستی است. 🔸کما اینکه سینمای يهودی آمریکا در محتوای تولیدی و اسطوره پردازیها همیار صهیونیست هاست. به همین دلیل در ابتدای این بخش بیان شد که تمایز دقیق بین سینمای یهودی و صهیونیستی بسیار مشکل است گرچه محال نیست. 📔کتاب دین در سینمای شرق و غرب، صفحه ۱۷۶. 🔻برای تهیه کتاب‌های استاد فرج‌نژاد به سایت استاد مراجعه کنید. 🔗https://farajnejad.ir 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📌گیبن شخصیت مرموز مبهم صنعت گیم ✍️کریمی 🔸امروزه کمتر کسی است که در دنیای بازی‌های رایانه‌ای به نام استیم (Steam) برنخورده باشد. گیبن لوگان نیوئل(متولد 3 نوامبر 1962) ملقب به گیبن، تاجری آمریکایی‌تبار است که رئیس یکی از بنیان‎گذاران شرکت ولو(Valve) است. او در ایالت کلرادو به دنیا آمد و در شهر دیویس ایالت کالیفرنیا بزرگ شده است. وی در اوایل دهۀ 1980 مشغول به تحصیل در دانشگاه هاروارد شد، اما آنجا را به مقصد شرکت مایکروسافت برای کمک در تولید اولین نسخه‌های ویندوز رها کرد. 🔹شخصیت‌های مشهور همواره طرفداران و بدخواهانی دارند که هر قشر به قصد خاصی چنین دیدگاهی نسبت به آن فرد پیدا می‌کنند. در مورد گیبن، در ایران از او به عنوان عمو گیبن یاد می‌کنند که ترجمه‌ای از «uncle Gaben» است و در بعضی انجمن‌های غربی‌ استفاده می‌شود. در غرب نیز برخی تا حدی پیش رفتند که مکتبی به نام گیبنیسم یا نیوئلیسم(برگرفته از نام و نام خانوادگی گیب نیوئل) ساخته‌اند و وی را پیامبر این مذهب می‌دانند. 🔗ادامه مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙خبرنگار حرفه‌ای کیست؟ 🎥گوشه‌ای از دورۀ جامع ژورنالیسم 👤 استاد حسن شمشادی 🔸سخنگوها در اطلاع‌رسانی‌ بحران‌ها لازمند اما کافی نیستند. 🔹بعضی اوقات بین اظهارات دو سخنگو تناقض ایجاد می‌شود و بر اعتماد عمومی تأثیرگذار است. 🔸کاری که خبرنگار حرفه‌ای انجام می‌دهد این است که فقط به هرچه سخنگو می‌گوید بسنده نمی‌کند و به دنبال منابع دستۀ اول، دوم، سوم و چهارم است و اخبار را هم رصد می‌کند. 🛒لینک خرید دورۀ ژورنالیسم با 70درصد تخفیف فقط تا پنجم دی‌ماه https://farajnejad.ir/?p=8198 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋نشست تخصصی جنگ شناختی در نظام بین‌الملل 🔖با موضوع: بررسی موردی کشور سوریه و چین 👤با حضور محمدحسین قربانی‌زواره 📌مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه جنگ شناختی و هیبریدی 📆زمان برگزاری پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ ساعت ۹ 📍مکان نشست پردیسان، تقاطع خیابان آقامحمدی یک و ایمان،جنب پوشاک فرخنده، ساختمان زعفرانیه، موسسه شناخت، طبقه اول، سالن جلسات ⚠️ برای ثبت‌نام به آیدی زیر پیام دهید: @farajnejad 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💢حملۀ هالیوود به معصومیت پیامبران 🖋محمدحسین فرج‌نژاد 🔹در برخی فیلم‌های هالیوودی دربارۀ پیامبران، نوعی رابطۀ علی و معلولی میان ساده لوحی و پیامبری برقرار است. این تلازم جعلی، باعث می‌شود مخاطب، پیامبران را برتر از خود نداند؛ بنابراین نه‌تنها مخاطبِ آن فیلم هیچ ارادتی به پیامبران نخواهد داشت که از آن‌ها نوعی تنفر هم پیدا می‌کند. 🔸در نتیجه، وحی را به منزلۀ یکی از روش‌های معرفت نپذیرفته و اسیر حس‌گرایی و پوزیتیویسم(حس‌گرایی افراطی) و راسیونالیسم(عقل معیشت‌اندیش روزمره) خواهد شد. 🔹کنار گذاشتن وحی در زندگی بشری نتیجه‌ای جز فقر، فساد، تبعیض گستردۀ جهانی، اختلاف طبقاتی، آلودگی‌های گوناگون و حاکمیت پول و ماشین بر زندگانی آدمی ندارد؛ چنان که اکنون شاهدیم در نبود وحی، بازی‌هایی همچون آزادی رسانه‌ها و دموکراسی فریبنده و مکتب‌های مادی و غفلت‌های صنعتی و سرگرمی‌های مضر و بی‌فایده، حقیقت تلخ موجود را پوشانده و مردم دنیا را سرگرم کرده است. 📔 کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما، صفحه ۲۳۵. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢با تغییر قالب سایت مؤسسه استاد فرج‌نژاد می‌توانید کتاب‌های استاد فرج‌نژاد را به صورت مستقیم از سایت استاد تهیه کنید. 🔻برای دیدن کتاب‌های موجود استاد به صفحۀ فروشگاه کتاب سایت مؤسسه استاد فرج‌نژاد مراجعه کنید.🔻 🔗https://farajnejad.ir/product-category/books/ 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🕸رونمایی هالیوود از مرد عنکبوتی نسل Z 🔸مایلز مورالز نوجوان سیاه‌پوستی از اهالی یکی از ایالت‌های آمریکا است که در یکی از مدارس استعدادهای درخشان در حال تحصیل است، پس از گذران اتفاقاتی توسط عنکبوتی نیش زده شده و متوجه می‌شود به مرد عنکبوتی تبدیل شده است. این در حالی است که در همان زمان فرد دیگری در این دنیا به عنوان مرد عنکبوتی قهرمان کشور است. 🔹در ادامۀ انیمیشن مرد عنکبوتی با کشته شدن مرد عنکبوتی اصلی این دنیا او متوجه مرد عنکبوتی‌هایی در جهان‌های موازی دیگر می‌شود که طی اتفاقاتی به جهان او آمده‌اند. سپس متوجه می‌شود عنکبوتی که او را نیش زده برای این دنیا نبوده و دنیای آن عنکبوت بدون قهرمان و منجی برای نجات مانده است. 🔗ادامه مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔖سازمان صهیونیستی «خلوتص» در ایران 🖋اسداللهی 🔹بعد از جنگ جهانی اول و اشغال فلسطین از سوی انگلستان و روی کار آمدن مهره‌های دست‌نشاندۀ استعمار و کانون‌های صهیونیستی در کشورهای منطقه از جمله با صعود رضاخان و استقرار سلطنت پهلوی، ایران به محل جولان اشخاص و گروه‌های صهیونیستی تبدیل شد. 🔸«خلوتص» عنوان عبری سازمان پیشاهنگی یهود و یکی از تشکیلات کاملاً وابسته به آژانس یهود در ایران بود. ✴️ طبق اسناد ساواک معمولاً مسؤولان این تشکل، توسط رژیم صهیونیستی و آژانس یهود انتخاب شده و از فلسطین اشغالی به ایران اعزام می‌شدند. مخارج خلوتص از طریق آژانس یهود تأمین می‌شد. 🕎خلوتص کلمه عبری و معنای آن «فدایی» است. 💢طبق گزارش دیگری از ساواک که مربوط به سال 1346 در مورد کیبوتص چنین مطرح می‌شود: «مزارع و نواحی آباد و حاصلخیزی است که از 75سال پیش، ابتدا یهودیان روسیه به فلسطین مهاجرت کرده و نواحی و آبادی‌های حاصلخیزی را بوجود آوردند که به آن کیبوتص گفته میشد.» ⬅️کارکنان این نواحی را به نام خلوتص می‌خواندند. آن‌ها تمام وقت خود را صرف آبادانی و عمران این کیبوتص‌ها می‌کردند، بدین صورت که کلیه درآمد این مزارع، پس از صرف خوراک و پوشاک و بهداشت، صرف توسعه و آبادانی کیبوتص‌ها میشد. ▪️فداییان، روزها در مزارع کار می‌کردند و شب‌ها به‌نوبت تعلیمات نظامی را برای حفاظت از کیبوتص‌ها بر عهده داشتند. مزارع و دهکده‌های کیبوتص، عموماً در مرزها شکل می‌گرفتند. ❇️ جوانان یهودی ایرانی تمایلی به کار در این کیبوتص‌ها نشان نمی‌دادند به این دلیل که کار مجانی بود و درآمد آن صرف عمران و آبادانی مزارع می‌شد؛ به همین علت، آن‌ها سعی می‌کردند افراد ساده‌لوح و بیسواد را به اسرائیل برای کار در این کیبوتص‌ها اعزام کنند. در صورتی که خلوتص در ایران شعبه‌های مختلفی در شهرهایی نظیر اصفهان، شیراز، یزد، آبادان، خرمشهر، اهواز، همدان و... داشت و در این مراکز، تعلیمات یهودی و زبان عبری تدریس می‌شد. ▫️به تدریج این افراد یعنی «فداییان»، سرمایه و املاکی برای خود تهیه کردند و در دهکده‌ها، مدرسه و بیمارستان ساختند؛ به‌طوری که اکثر رجال و شخصیت‌های معروف و نمایندگان مجلس اسرائیل در زمان پهلوی از فداییان سابق محسوب می‌شدند به طوری که تعدادی از آن‌ها به ارتش اسرائیل به نام «هاگانا» ملحق شدند. ▪️در تمام مراسم‌های یهودی که در خلوتص یا کانون‌های یهود گرفته می‌شد، موضوع مهاجرت یهود به فلسطین اشغالی و حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی تبیلغ و به یهودیان گوشزد می‌شد. ⚠️مسؤولان این تشکیلات، تمام تلاششان را برای اقناع یهودیان ایرانی و اعزامشان به اسرائیل می‌کردند تا بتوانند روز به روز، به جمعیت یهودیان اسرائیل اضافه کنند و این تلاش آن‌ها ناشی از برگزاری اردوهای پی‌درپی و جشن‌های مختلف و تشکیل مؤسسات گوناگون یهودی، برای القای همراهی و هماهنگی یهودیان سراسر جهان از جمله ایران برای حس وطن‌پرستی و عزیمت به سرزمین موعود صورت می‌گرفت. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📣 💢به یک طراح همه فن‌حریف نیازمندیم💢 📌مسلط به طراحی٬ ادیت٬ صفحه‌آرایی و... 🔻شرایط کاری : 🔹تمام وقت 🔹آقا 🔹ترجیحا متاهل 🔸دارای روابط عمومی بالا، ایده‌پرداز و خوش فکر، مسلط به نرم‌افزار‌های فتوشاپ، ایلاستریتور و ایندیزاین. 📌در صورت داشتن شرایط برای دریافت اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید👇 @AMOOZESH_RESANEH 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ضرورت حاکمیت سایبری 🎥گوشه‌ای از دورۀ جامع ژورنالیسم 👤 مهندس شکوهیان‌راد 🔸[حضرت آقا فرموده بود:] اگر من مسؤولیت رهبری را برعهده نداشتم، مدیریت فضای سایبر کشور را دست می‌گرفتم. 🔹کسی این حرف را می‌زند که سال‌هاست شعارهای سالیانه را در حوزۀ اقتصاد می‌دهد. اما اگر قرار بود رهبری بر عهده‎شان نباشد نمی‌آمدند اقتصاد را در‌ دست بگیرند و فضای سایبر را دست می‌گرفتند. 🔸یک وجه اشتراک این است که دقیقا انقلاب اسلامی مسیری است که شناخت افراد را برای ظهور شکل می‌دهد و دقیقا فضای سایبر همین کار را می‌کند ولی در دست دشمن است. 🛒لینک خرید دورۀ ژورنالیسم با 70درصد تخفیف فقط تا پنجم دی‌ماه https://farajnejad.ir/?p=8198 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🖇رسانه و طرحوارۀ عدم خویشتن‌داری 🔸خویشتن‌داری به توانایی کنترل و مدیریت تکانه‌ها و هیجانات فردی گفته می‌شود. تکانه‌ها(impulses) شامل تمایلات یا نیازهای فوری هستند که ممکن است مثبت(مانند لذت‌جویی) یا منفی(مانند پرخاشگری) باشند. 🔹با این‌ حال، عدم مدیریت مناسب حتی تکانه‌های مثبت نیز می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. در فضای رسانه، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، بازی‌ها و برخی داستان‌ها می‌توانند به شکلی ناهوشیار به تجربۀ فلو اکسپرینس(تجربۀ جاری) آسیب بزنند و موجب تقویت طرحوارۀ عدم خویشتن‌داری و خود انضباطی ناکافی شوند. ⬅️این نوع آثار می‌تواند افراد را به سوی رفتارهای جوگیرانه، بی‌ثباتی در اهداف، و ترس از تلاش و ناکامی هدایت کند. 🔗مطالعه ادامه مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔍 بازیگران جنگ سوریه 🔸گزارشی از دومین نشست صهیونیسم‌شناسی، ۲ دی ۱۴۰۳ 🔹با حضور دکتر سلمان رضوی 🔖موضوع: «غرب آسیا، معرکۀ راهبردهای نوین» ✴️ در ابتدای جلسه تفسیری از وضعیت موجود منطقه ارائه شد؛ 🔹امروز ۴۴۰ روز از عملیات طوفان‌الاقصی می‌گذرد. ۴۵هزار شهید و ۱۰هزار مفقود حاصل حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه بوده است. 🔸امروز نه‌تنها در غزه بلکه در کرانۀ باختری نیز شاهد موجی از دستگیری‌ها و شهادت فلسطینیان هستیم. 🔹 در کنار فلسطینی‌ها، حزب‌الله لبنان نیز از فردای عملیات طوفان‌الاقصی حملات خود را به اسرائیل جنایتکار آغاز کرد. 🔸لبنان هم حدود ۲۰۰۰ شهید تقدیم کرده و فرماندهان بزرگ خود را تا به امروز از دست داده است. ◀️ در این میان یمن همچنان مهم‌ترین حامی فلسطین بعد از حزب‌الله است. 🔹عراق هم همچنان در حال موشک‌باران اسرائیل است؛ هر چند عراق مشکلات خاص خود را دارد از جمله اینکه آسمان عراق در دست آمریکاست. ✔️آنچه در سوریه رخ داد نوعی جنگ جهانی بود؛ از تحریم‌های اقتصادی گرفته تا مشکلات ارتش سوریه و نظام سیاسی حاکم بر آنجا. 🔹از جمله متغیرهای اصلی منطقه علاوه بر جریان مقاومت، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. ▪️البته آمریکا و اسرائیل خواسته‌های مشترکی دارند و در برخی موارد با یکدیگر افتراقاتی دارند. 🔹رژیم صهیونیستی به دنبال درگیری بین کشورهای اسلامی است و آمریکا به دنبال سیطره بر کل منطقه است. ↙️ آمریکا به دنبال این است تا کُریدور تهران بیروت را قطع کند تا ایران نتواند حزب‌الله لبنان را پشتیبانی کند. 🔹بازیگران دیگر منطقه، ترکیه و قطر هستند که به لحاظ فکری مشی اخوانی دارند. 🔸بازیگران دیگر نیز عربستان و امارات و سایر کشورهای عربی هستند. این‌ها با توجه به اینکه اخوانی نیستند به دنبال نفوذ در سوریه هستند تا جریان اخوان را ضعیف کنند. 📌بازیگر و متغیر بعدی نیز ایران و متحدانش هستند. هدف ایران و جبهۀ مقاومت، نابودی اسرائیل و خروج آمریکا از منطقه است. 🔹البته متغیر بعدی یعنی چین و روسیه را نیز باید در نظر گرفت. روسیه به دنبال توازن قوا در سوریه و حکمرانی خود است، چین نیز به دنبال سیطرۀ اقتصادی و احیای جادۀ ابریشم است. 🔸این‌ها مجموعه‌ای از بازیگران فعلی سوریه هستند. در آیندۀ نه چندان دور قطعاً شاهد اختلاف بین گروه‌های مختلف بر سر حکمرانی بر سوریه هستیم. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔖رصد آثار کمدی ایران 🖋حسین عبداللهی 🔹امسال فیلم‌های کمدی زیادی از جمله قیف، تمساح خونی، مفت‌بر، تگزاس3، صبحانه با زرافه‌ها، زودپز و 70سی اکران شدند. بیشتر این فیلم‌ها کمدی‌های لوسی هستند که با رقاصی، مواد مخدر، شوخی‌های سیاسی یا شوخی‌های جنسی سعی در خنداندن مخاطب دارند. حتی برخی از این آثار مضامین ضدفرهنگی از جمله قمار، مجالس رقص و روابط خارج از عرف را به نمایش می‌گذارند. 🔸اما تعدادی از آثار کمدی امسال گویا رویکرد دیگری به خود گرفته‌اند. یعنی ما شاهد آثاری همچون زودپز و 70سی هستیم که در مقایسه با سایر آثار کمدی، شوخی‌های جنسی، رقاصی، فحاشی و مصرف مواد مخدر بسیار کمتری دارند. این آثار گرچه به طور کامل دور شوخی‌های جنسی، مخدرات و فحاشی را خط نکشیده‌اند، اما در سنجش با دیگر آثار، بسیار محدودتر به این موارد پرداخته‌اند. به طوری که این موارد چاشنی طنز فیلم زودپز و 70سی هستند نه محوریت طنز این آثار. 🔹در سایر آثار کمدی شاهد محوریت داشتن موارد سخیف ذکر شده هستیم؛ به شکلی که کل فیلم به این موارد یا موارد ضدفرهنگ دیگری می‌پردازد. اما در زودپز و 70سی، محوریت طنز و کمدی، همان بازیگری، لودگی و دیالوگ‌های شخصیت‌های داستان هستند. 🔸گویا مخاطبان به چنین آثاری هم علاقه دارند و فروش بالای 70سی و زودپز اثبات می‌کند که برای فروش خوب گیشه لازم نیست حتما انبوهی شوخی جنسی و مضامین ضدفرهنگ را به فیلم اضافه کرد. 🔹از نظر محتوایی، فیلم‌های سخیف عادت دارد که نظام، دین و عرف را زیر سؤال ببرد و تابوشکنی کند. اما 70سی و زودپز در این زمینه هم متفاوت عمل کرده‌اند. زودپز با توجه به فرم خود، محتوای ضدشهدایی پیدا نکرده و حتی به برخی شهدا از جمله شهدای درمان ادای دین می‌کند. 70سی هم هیچ توهینی به هیچکس نمی‌کند و عاری از هر موضع فرهنگی یا سیاسی خاص است. 🔸به عبارتی این موج خاص کمدی که مخاطبان از آن هم استقبال کردند، نه‌تنها محوریت شوخی‌های سخیف را حذف کرده، بلکه از نظر محتوایی یا کمی مثبت عمل کرده و یا کلا بی‌محتوا بوده و هیچ عملکرد منفی خاصی از خود بروز نداده است. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📋نشست تخصصی جنگ شناختی در نظام بین‌الملل 🔖با موضوع: بررسی موردی کشور سوریه و چین 👤با حضور محمدحس
📣 لغو نشست 🔸نشست تخصصی «جنگ شناختی در نظام بین‌الملل» تا اطلاع ثانوی لغو شده است و این نشست فردا برگزار نمی‌شود. از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💠طرحوارۀ خود تحول نیافته 🔻این طرحواره دارای سه مؤلفۀ اصلی است: 1️⃣شناختی: باورهای هسته‌ای و درونی که فرد را به این نتیجه می‌رساند که بدون حمایت دیگران قادر به انجام امور یا مواجهه با چالش‌ها نیست. هویت فردی این افراد وابسته به دیگران است و خود را ناتوان از تشکیل هویت مستقل می‌دانند. 2️⃣هیجانی: احساساتی مانند اضطراب، ترس از طرد شدن و نگرانی عمیق از تنها ماندن. این افراد به شدت از اینکه در روابط خود رها شوند یا ترک شوند نگران هستند و این نگرانی‌ها می‌تواند باعث احساساتی مثل بی‌قراری و دلتنگی شدید شود. 3️⃣رفتاری: رفتارهای مقابله‌ای که فرد برای مدیریت و مقابله با ترس‌ها و احساسات ناشی از این طرحواره از خود نشان می‌دهد.این افراد معمولاً از روابط ناپایدار پرهیز نمی‌کنند بلکه حتی در روابط ناسالم نیز باقی می‌مانند تا از احساس تنهایی یا طرد شدن جلوگیری کنند. 🔗مطالعه ادامه مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸سلسله نشست‌های تخصصی صهیونیسم‌شناسی «مرحلۀ اول» بررسی راهبردهای مواجهۀ جبهۀ مقاومت با صهیونیسم بین‌الملل ✔️با حضور اساتید محترم: 🔰آیت الله سید محمدمهدی میرباقری 🔰آیت الله سید محمدرضا علم الهدی 🔰دکتر سید هادی سیدافقهی 🔰دکتر سلمان رضوی 🔰استاد علیرضا سلطان‌شاهی 🔰استاد حمیدرضا الماسی 💠 هزینه: با تخفیف برای طلاب، دانشجویان و فعالین رسانه، ۱۰۰ هزار تومان ↙️ جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از راه‌های زیر اقدام نمایید: @farajnejad 09917623582 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
✍️دورۀ مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی 📣جلسۀ هفتم با موضوع: 🔰 نقش سینمای غرب در انگاره‌سازی شناختی 🔹بررسی موردی فیلم بانوی بهشت 🔹همراه با اکران فیلم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسین فلاح‌زاده مسؤول ادارۀ تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه 🗓جمعه ۷ دی ۱۴۰۳ 🕰ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ 📍مکان: ابرکوه، قرارگاه مهاجرین الی الله 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا