📸#گزارش_تصویری
💡نشست تغییر فرهنگ در سایه اقتصاد تجملی
🔖جریانشناسی عید کریسمس در سینمای هالیوود
🎙با حضور استاد
حسین عبداللهی
🕰زمان برگزاری:
۳شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۳
#نشست
#سینما_و_تلویزیون_غرب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
❇️ مقاومت دینی و تفاوت حزبالله و سوریه
✍️ ابراهیم کارگران
🔹 مقاومت دینی به عنوان یک مفهوم محوری در غرب آسیا، همواره دارای دو عضو کلیدی یعنی حزبالله لبنان و جمهوری سوریه بوده است. با سقوط حکومت بشار اسد و بحرانهای عمیق داخلی، تفاوتهای بین این دو نهاد بیشتر نمایان شد. حزبالله، با تأکید بر هویت دینی و ملی شیعه، توانسته در برابر چالشها و تهدیدات مختلف، همچنان به عنوان بازیگری مؤثر و پایدار باقی بماند.
🔸 حزبالله به عنوان یک جنبش مقاومت، از زمان تأسیس خود به عنوان نیروی شیعی تجدیدنظرطلب با تکیه بر آموزههای مذهبی و هویت فرهنگی جامعه لبنان، پایههای بسیار محکمی را در میان مردم ایجاد کرده است. در سالهای اخیر، بهویژه با ظهور گروههایی مانند داعش و ادغام آن در تنشهای منطقهای، حزبالله موقعیت خود را به عنوان مدافع اصلی لبنان و محور مقاومت در برابر متجاوزان تثبیت کرده است. این گروه با استفاده از استراتژیهای نظامی و آموزشی، نهتنها به تقویت قابلیتهای دفاعی لبنان پرداخته، بلکه از روحیه مقاومت و مشارکت مردم در فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی نیز بهرهبرداری کرده است. دستاوردهای نظامی حزبالله در جنگهای گذشته و الآن نیز به افزایش محبوبیت آن در نزد مردم لبنان کمک کرده است.
🔹 در مقابل، سقوط دولت بشار اسد، نشاندهندۀ ناتوانی رژیم سوریه در حفظ انسجام ملی و همچنین پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و سیاسی است. از زمان آغاز جنگ داخلی، سوریه به میدان نبردی برای قدرتهای منطقهای و بینالمللی تبدیل شد و رژیم نتوانست راهبردی مؤثر برای تعامل با بحرانهای اجتماعی و اقتصادی پیدا کند. عدم توانایی در جلب حمایت مردمی و فرار از بحرانهای داخلی، به تضعیف قدرت رژیم انجامید و در نهایت منجر به فروپاشی آن شد.
🔸 به طور خلاصه، رمز ماندگاری حزبالله در توانایی آن برای ایجاد شبکههای اجتماعی مستحکم و تکیه بر هویت مذهبی و ملی خود نهفته است، در حالی که عدم موفقیت رژیم سوریه در ایجاد پیوندهای مؤثر با جامعه و اتکا به سرکوب و خشونت باعث سقوط آن شده است. این تجربیات متضاد نهتنها تجلیدهندۀ تفاوتهای اساسی در رویکردهای هر دو طرف به مقاومت است، بلکه درسهای مهمی برای جنبشهای مشابه در آینده به ارمغان میآورد.
#یادداشت
#جنگ_شناختی
#مقاومت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ریخته شدن خون پاک حاج قاسم، به عنوان اسطوره مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار، توسط موشکهای شیطان بزرگ، مُهر بطلانی بود بر خط سازش و مذاکره خفتبار با همین دشمن جنایتکار و تکلیف را بر همگان برای همیشه روشن نمود که راه پیروزی جبهه حق تنها از مسیر مقاومت و پایداری میگذرد. حالا پنج سال از آن جنایت بزرگ گذشته و دلهای عاشقان سردار سلیمانی همچنان بیتاب است.
سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تسلیت باد.🏴🖤
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
✡️کابالیسم در قرن بیست و یک
🔸بهترین حربۀ زرسالاران و صهیونیستها برای پر کردن خلأ معنویت در قرن بیست و یکم، عرفانهای انحرافی چون کابالا است و هالیوود و سایر ابزارهای تبلیغی غرب، به شدت به دنبال ترویج معناگرایی مبهم و انحرافی هستند.
🔹اما دربارۀ تصوف یهودی، دیدن محصولات قبالایی هالیوود و رمانهای کابالیستی، تاثیرات منفی بسیاری را بر جا میگذارد.
#عکس_نوشته
#یهود_و_صهیونیسم
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
23.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘برای مصباح معرفت
▪️چرا «بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهتگیری ایشان و راه ایشان است. ...»؟
▫️حضرت آقا پاسخ میدهند.
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
💢در کانال اطلاعرسانی مؤسسه استاد فرجنژاد عضو شوید؛
🔗https://eitaa.com/OstadFarajnejad
📌در این کانال اطلاعرسانی برنامهها اعم از دورهها و نشستهای مؤسسه انجام خواهد شد.
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
💢قربانگاه نفس...
✍️اسداللهی
🔹داستان از جایی شروع شد که خداوند برای آزمودن حضرت ابراهیم از او خواست تا پسرش اسماعیل را برای قربانی به قربانگاه بیاورد و ذبح کند... البته این نخستین قربانی نبود! کمی به عقب برگردیم...
🔸زمانی که حضرت آدم و حوا از بهشت رانده شدند؛ شیطان برای گمراهی آنها قسم خورده بود.
🔹شیطان به دروغ گفته بود که اگر از میوه این درخت بخورید، جاودانه در بهشت میشوید، در حالی که خداوند به آنها گفته بود به این درخت نزدیک نشوید...
🔸آنها از میوه ممنوعه خوردند و اصلاً فکر نمیکردند موجودی از مخلوقات خدا، به دروغ به خدا قسم بخورد!
🔹پس از آن شیطان به سراغ هابیل و قابیل رفت. آنها قرار بود برای خدا قربانی کنند. قربانی برادر کوچکتر قبول و برادر بزرگتر رد شد.
🔸در این زمان شیطان با وسوسه و حسادت بین دو برادر و سوء استفاده از ضعف و بیخردی برادر بزرگتر یعنی قابیل، راه او را به اردوگاه خود باز کرد و او از نخستین پیشروان شیطان شد.
👈داستان حضرت یوسف نیز مانند داستان بالاست، زمانی که برادران یوسف گفتند: چرا پدر به یوسف توجه میکند در حالی که ما بزرگتر هستیم؟!
🔹برادران یوسف بعد از انداختن یوسف در چاه به جای توبه و بیان حقیقت، همراه با شیطان شدند...مانند قابیل.
⚠️و این داستان همچنان ادامه دارد...
#دشمن_شناسی
#یادداشت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰تحلیل حوادث جاری در سوریه
🎙 دکتر سلمان رضوی
🔸گروه تحریرالشام که همان جبهة النصره سابق است،گروه مسلط ادلب شد و دولت نجات ملی تشکیل دادند و کل سوریه را به دست گرفتند.
🔹این گروه مورد حمایتهای بیسابقه ترکیه، رژیم صهیونیستی، آمریکا، اوکراین، قطر و عربستان و…قرار گرفت.
#پادکست
#جنگ_ترکیبی
#تحولات_منطقه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🌍 سوریه در آستانه ناآرامیهای مردمی
👤 الماسی
🔻 در نشست صهیونیسمشناسی مطرح شد:
◻️ دشمن برای ایران ۱۰۰ درصد بیشتر از سوریه برنامه دارد
🔻الماسی، رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه:
◻️ شرایط کنونی سوریه فرصتی مغتنم برای شکلگیری جریان مقاومت فراهم کرده است. این جریان برای اسرائیل خطرناکتر از دولت بشار اسد است.
◻️بیداری و تنفر جهانی از اسرائیل دستاورد کمی نیست.
◻️ در «وعده صادق» نگاهها تغییر پیدا کرد و آن را منشأ قدرت دانستند.
◻️ اکنون وقت آن است که «وعده صادق 3» صورت بگیرد و این امر باید مطالبه شود؛ زیرا عدم پاسخ برای نظام جمهوری اسلامی، خسارتبار خواهد بود.
◻️ چرا سریعتر سرنگونی اتفاق افتاد؟
دشمن بیشتر از قدرت نرم، از هوش مصنوعی و پراکندگی شایعات در مراکز نظامی سوریه مبنی بر گفتگوهای پشت پرده استفاده کرد. شایعه کرده بودند که محور مقاومت آنها را تنها گذاشته است.
حکومت بشار اسد کارآمدی و توان حل مشکلات را نداشت و دو عامل مادی و معنوی برای نظامیان فراهم نبود.
از ۲۴ ساعت تنها ۳ ساعت برق داشتند و وضعیت زندگی مردم تحت فشار اقتصادی بود.
◻️ دشمن برای ایران ۱۰۰درصد بیشتر برنامه دارد و حساب شدهتر کار میکند. باید در لایههای مختلف جامعه، دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم.
◻️ ترکیه جریان مقاومت را فریب داد و تروریستها را آموزش میداد.
📎 بیشتر بخوانید
#گزارش_نشست
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📸#گزارش_تصویری
💢سلسله جلسات
«#به_روایت_سینما»
📌با موضوع: «نگرش راهبردی و جریانشناسانه به سینمای غرب»
📌موضوع این هفته:
قهرمانان عدالت سینمایی
📌بررسی سنت درام حقوقی در هالیوود
👤با حضور استاد:
دکتر محمد حسنی
⏰زمان برگزاری:
چهارشنبه ۱۲ دی ماه
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#فکرت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔖طرحوارۀ بیاعتمادی بدرفتاری در نمایش ترومن
🔸فیلم بهطور مداوم احساس خیانت، فریب و بیاعتمادی را به نمایش میگذارد. شخصیت ترومن وقتی متوجه میشود همۀ اطرافیانش بخشی از یک نمایش هستند ضربۀ شدیدی میخورد. این ایده در افرادی که این طرحواره را دارند میتواند باعث تشدید بدبینی نسبت به اطرافیان شود.
🔹فیلم با استفاده از صحنههایی که در آنها ترومن به آرامی اما دردناک متوجه خیانت اطرافیانش میشود(مانند برخورد با همسرش یا دوستان ساختگیاش) حس همذاتپنداری عمیق با تجربۀ خیانت ایجاد میکند. این تجربه، طرحوارۀ بیاعتمادی را تقویت میکند و میتواند باعث شود مخاطب احساس کند هیچکس قابل اعتماد نیست.
#عکس_نوشته
#رسانه_و_روانشناسی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📚اولین اثر بهترین اثر
✍️مهدی ابراهیمی
🔸«اسطورههای صهیونیستی سینما» یک شاهکار به تمام معنا اما مظلوم و مهجور! سالها زحمت طاقتفرسا و شبانهروزیاش بالاخره نتیجه داد و شد این کتاب ارزشمند، تابوشکنی کرده بود. در این کتاب ارزشمند رازهایی را فاش کرده بود که نباید میکرد. وارد حیطهای شد که نباید میشد. در گوشی به او گفته بودند: نباید این کار میکردی و تهدیدها شروع شد.
🔹از همان ابتدا حتی پیش از چاپ با تیغ سانسور بخشهای مهم و قابل توجهی از کتابش را سلاخی کردند! ناراحت بود نه فقط به خاطر زخم زدن بر پیکر اثرش بلکه به دلیل درک نادرست و سطحیشان از دشمن و دشمنشناسی. هر چه آنها بیشتر با او به تقابل ایستادند او عزمش را جزمتر کرد برای تلاش بیشتر.
🔸همیشه میگفت سعی کن اولین اثرت بهترین اثرت باشد. چون تا پایان عمر تو را با آن خواهند شناخت. و همین هم شده بود میگفت هنوز هم که هنوزه آثار دیگر و بهتری به چاپ رساندهام بازهم مرا با همان اولین کتابم میشناسند.
🔗مطالعه ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#استاد_فرج_نژاد
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📱کودکان در معرض محتوای آسیبزا
🔸دسترسی آزاد کودکان به تکنولوژی و فضای مجازی میتواند خطرات زیادی را در فعالسازی طرحوارهها به همراه داشته باشد. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت(WHO)، 20٪ از کودکان 8 تا 12 ساله که بدون نظارت به اینترنت دسترسی دارند در معرض محتوای نامناسب یا آسیبزا قرار گرفتهاند.
🔹والدین باید نظارت مستمر و منطقی بر استفاده از گوشی و اینترنت داشته باشند. بهعنوان مثال میتوان محدودیتهایی مانند عدم استفاده از فیلترشکن و بررسی دورهای فعالیتهای آنلاین کودک را بدون شکستن احساس ارزشمندی او اعمال کرد.
#عکس_نوشته
#سواد_رسانه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📽ویژگیهای مشترک سینمای کلاسیک
🔸داستان فیلم معمولاً در جهان معاصر و بیرونی میگذرد و از بیرون به ماجرای فیلم نگاه میشود؛ هر از چند گاهی نمای نظرگاه، خاطره، رؤیا، یادآوری یا دیگر حالتهای روحی نیز به آن افزوده میشود.
🔹فیلم معمولاً بر یک یا چند شخصیت تأکید میکند. شخصیتهای اصلی یک یا چند هدف خاص دارند. شخصیتهای اصلی برای دستیابی به هدف یا اهداف مدنظر، باید بر دشمن یا دشمنان چیره شوند یا از موانعی بگذرند.
🔸فیلمها، نقطه پایانی دارند و حس خاتمه یا پایان داستان بر آنها حاکم است و در اغلب موارد، شخصیتهای اصلی موفق میشوند به اهداف خود دست یابند. فیلم بر علت و معلولهای صریح تأکید دارد: کاملاً معلوم است که چه اتفاقی، چرا و به چه دلیل رخ داده و چه پیامدی دارد. فيلمها از تکنیک فیلمسازی نامزاحم و سادهای سود میبرند که توجه را به خود جلب نمیکند.
#عکس_نوشته
#نقد_سینما
#تاریخی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📸 #گزارش_تصویری دورۀ مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی
#ابرکوه
📣جلسۀ هشتم
با موضوع:
🔰 وضعیتشناسی شناختی مستندهای تاریخی در رسانههای ایران و غرب
(بررسی موردی: پروژه تطهیر پهلوی و روایت انقلاب اسلامی)
👤حجتالاسلام والمسلمین علی احسانزاده
(محقق و پژوهشگر رسانه و تاریخ)
🗓جمعه ۱۴ دی ۱۴۰۳
#جنگ_شناختی
#حافظه_تاریخی
#هویت_تاریخی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️با توسل به تو مشمولِ عنایت شدهایم
▪️ما به دستِ كلماتِ تو هدایت شدهایم
▪️ای به مانند علی جاذبه و دافعهات
▪️چارده آینه جمع آمده در جامعهات
🏴 فرارسیدن سالروز شهادت غریبانه هادی الامم حضرت امام علی النقی علیه السلام را تسلیت عرض مینماییم.🏴
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
👑چرا اختلال شخصیت خودشیفته در غرب بیشتر است؟
🖊احمدرضا مرادی
🔹مطالعهای در سال ۲۰۱۸ نشان داد که اختلال شخصیت خودشیفته که یکی از جلوههای طرحواره استحقاق محسوب میشود در جوامع آمریکایی شیوعی حدود ۶.۲ درصد دارد، در حالی که در جوامع شرقی و جمعگرا، این میزان کمتر از ۱ درصد تخمین زده شده است.(Stinson et al. 347)
🔸این تفاوت عمدتاً به دلایل فرهنگی است؛ در جوامع غربی ارزشهای فردگرایانه مانند استقلال، رقابت و برتری به افراد القاء میکنند که موفقیت و برتری معیار ارزشمندی انسان است، در حالی که در جوامع شرقی ارزشهایی مانند فروتنی، همکاری و احترام به جمع بر تربیت افراد تأثیرگذار است.
🔻منبع؛
Stinson, Frederick S., et al. "Prevalence, Correlates, Disability, and Comorbidity of DSM-IV Narcissistic Personality Disorder: Results From the Wave 2 National Epidemiologic Survey on Alcohol and Related Conditions." Journal of Clinical Psychiatry, vol. 69, no. 7, 2008, pp. 1033–1045.
#یادداشت
#روانشناسی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
26.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌تحرکات دشمن در منطقه
🎙دکتر سیدهادی سیدافقهی
🔸دشمن در داخل کشور یکسری تحرکات شبههناکی حداقل در فضای مجازی به وجود آورده که حضرت آقا شخصاً به این مسائل ورود کردند.
🔹و در سطح منطقه هم شیطنت های آمریکا شروع شد، در عراق تظاهرات شد و فشار به آقای نخست وزیر آوردند که باید استعفا بدهی.
#پادکست
#مقاومت
#سیاست_و_دشمن_شناسی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📑مقاله بازنمایی منجی آخرالزمانی در سینمای هالیوود
✍️ اسداللهی
🔹«آخرالزمان» و مسئله «پایان جهان» ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺴﺎﺋﻠﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﺩهۀ ﺍﺧﻴﺮ، ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎی ﺟﻬﺎنی ﻭ بهویژه ﺭﺳﺎﻧﻪﻫﺎی ﻏﺮبی ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ است. سینمای هالیوود به عنوان اثرگذارترین سینمای جهان به مدد راهبرد ﺍﺳﻼﻡﻫﺮﺍسی ﻭ ﺍﻟﻘﺎی ﺗﺮﺱ ﻭ ﻭﺣﺸﺖ ﺍﺯ ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻳﺎﺯﺩﻩ ﺳﭙﺘﺎﻣﺒﺮ ﺑﻪ یک ﮔﻔﺘﻤﺎﻥ ﻏﺎﻟﺐ رسانهای تبدیل شد، به موضوع «آخرالزمان» و «منجی» بیشتر پرداخته و در این راستا تولیدات متنوع و گوناگونی داشته است.
🔖مقالۀ «بازنمایی منجی آخرالزمانی در سینمای هالیوود» در دومین همایش دشمنشناسی در سال 1403 رتبۀ دوم را در بخش مقالات علمی کسب کرد.
🔗مطالعه متن کامل مقاله در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#هالیوود
#سینما_و_تلویزیون_غرب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📌تفاوت امر با هنر قدسی، دینی و سنتی
✍️مرحوم استاد محمدحسین فرجنژاد
🔸منظور از امر قدسی دینی یا سنتی و هنر قدسی، دینی یا سنتی، بسیار متفاوت میتواند باشد. باید بیشتر به مؤلف اثر و قصد وی در این زمینه توجه کرد مثلاً اگر کاتولیکی سنتگرا فیلمی دربارۀ مسیح(علیه السلام) بسازد، در نگاه جامعهشناسان، فیلمی قدسی ساخته است و هنر دینی معنایی ندارد؛
🔹اما در نگاه سنتگرایان هم فیلمی قدسی ساخته است هم فیلمی دینی و نه فیلمی سنتی.
🔸اگر همان مسیحی معتقد سنتگرا، ملودرامی اجتماعی دربارۀ مردی که با دیگران مسیحگونه رفتار میکند تولید نماید، از نگاه سنتگرایان فیلمی دینی ساخته است که غیرقدسی است. البته گفته شد که در نگاه سنتگرایان، فیلم سنتی معنا ندارد، چون سینما ابزاری مدرن است.
📚 کتاب دین در سینمای شرق و غرب صفحه ۵۸.
⬅️برای تهیه این کتاب به صفحۀ خرید کتاب در سایت مراجعه کنید.
#پاراکتاب
#سینمای_شرق
#سینمای_غرب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔰مرا در گذشته برادرى خدايى بود
✍️ حکایتی
🔸تابستان سال 1389 بود. شهرآهن بافق و من پسر بچهای 13 ساله بودم…
چند وقتی بود با مجموعهای در شهر یزد آَشنا شده بودم. پدر و مادرم به واسطۀ دوستانی که در این مجموعه داشتند من را در این مجموعه ثبتنام کردند.اولین اردویی که با کانون رفتم، در شهر آن شهرستان بافق برگزار میشد.
🔹طلبهای بود حدودا 30 ساله که همه او را استاد خطاب میکردند. حتی رفقایش، وقتی شروع میکرد به صحبت کردن گذر زمان متوقف میشد. کسی نبود پای بحثهایش بنشیند و میخکوب نشود. کسی نبود پای صحبتهایش باشد و بتواند مقاومت کند و پای دغدغههای بچهگانهاش بایستد. پیامبری بود برای خودش و خوب پیامبری را بلد بود.
🔗مطالعه متن کامل خاطره
#بازنشر
#استاد_فرج_نژاد
#خاطره
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌جایگاه زن در اسلام
👤حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر
🔸وقتی حرف از زن در اسلام میشود، غالباً سعی میکنیم با نگاه امروزی خودمان به مقولۀ زن در اسلام توجه داشته باشیم. با نگاههای امروزی زن را آنقدر ارزش و جایگاه میدهیم که حتی شاید نگاه ابتدایی اسلام نسبت به زن این نبوده باشد.
🔹البته انصافاً جایگاه زن در اسلام خیلی بالا هستش و حقیقتی که برای زن در نظر گرفته میشود حقیقت خاصی است.
📦گوشهای از دورۀ زن و رسانه
▫️برای تهیه این دوره به صفحۀ خرید دوره مراجعه کنید
#ببینید
#زن_و_رسانه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📌جهش ژنتیکی تکفیر در رسانه
🔸تروریستها، جهش ژنتیکی جدید خود را مدیون رسانههایی هستند که کودککشی صهیونیستها را سانسور میکردند. اکنون نیز تروریستها را حامی مردم معرفی کرده و با کلیپهایی ساختگی در حال نمایش نسخهای رسانهای و عوامپسند از مخالفین سوری هستند.
🔹این بار رسانههایی که مولوخ کودکخوار، خدایگان کنعانی را از اتهام مبرا میکردند، با ابومحمد الجولانی تروریست تحت عنوان معارض و انقلابی سوری مصاحبه میکنند، گویی شبکۀ سیانان آمریکا در قامت رسانهای در عمق داعش، ابوبکر البغدادی را به نمایش بگذارد. ویروس تکفیر اکنون بدون ماسک داعش و با تجهیزات سیانان منتشر میشود.
#عکس_نوشته
#تحولات_منطقه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🕎آشنایی با حسیدیسم در عرفان یهودی
✍️مرحوم استاد محمدحسین فرجنژاد
🔸این مکتب که سومین مرحله از سیر عرفان یهودی است که پس از عرفان مرکابا و قبالا در آلمان قرن هیجده و نوزده رشد کرد. البته قبلاً در قرن دوم قبل از میلاد نیز عنوان حسیدی به گروههایی از یهودیان پرشور و پرهیزگار و شورشی به نام «حشمونی» نیز اطلاق میشد.
🔹همچنین در توصیف جنبش کوتاه عرفانی که در قرن دوازده میلادی(۱۲۵۰-۱۱۵۰م) در آلمان باعث اعتلای یهودیگری شد نیز اصطلاح «حسیدی» استعمال شده بود. «سفرحسیدیم» و «یهودا حاسیدی» مهمترین کتاب و فرد در این دوره محسوب میشود.
📚کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی عرفان یهودی در سینما، صفحه ۶۱.
⬅️برای تهیه این کتاب به صفحه خرید کتاب در سایت مراجعه کنید.
#پاراکتاب
#یهود_و_صهیونیسم
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔘سرگذشت چاپلین از اوج تا اخراج
🖋حسین عبداللهی
🔸چارلی چاپلین ماندگارترین شخصیت تاریخ سینما محسوب میشود. افراد زیادی هستند که اسپیلبرگ، ریدلی اسکات، کریستوفر نولان یا دارن آرونوفسکی را نمیشناسند اما تقریباً همه چارلی چاپلین را میشناسند.
🔹چاپلین در فیلم روشناییهای صحنه محصول 1952، نقش مردی را بازی میکند که قبلاً بازیگر تئاتر بوده و الان شهرتش را از دست داده و حتی برخی از او نفرت دارند. او سعی میکند تا به دختری که قصد خودکشی داشته کمک کند و در مسیر ترقی دختر برای رسیدن به صحنههای بزرگ نمایش او را یاری کند.
[ادامه🔻]
استاد محمدحسین فرجنژاد
🔘سرگذشت چاپلین از اوج تا اخراج 🖋حسین عبداللهی 🔸چارلی چاپلین ماندگارترین شخصیت تاریخ سینما محسوب می
🔸این شخصیت که کالورو نام دارد، به صورت ضمنی نمادی از خود چاپلین است. هم مدل خاص نمایشهایش، هم مدل خاص لباسش و هم زندگینامهای که کالورو از خود تعریف میکند، شبیه به زندگی و بازیگری چاپلین است.
🔹در انتهای این فیلم، کالورو در حالی که آخرین نمایش عمرش را به خوبی بازی کرده و در حال تماشای دختری که از مرگ نجاتش داده میمیرد. این مرگ تلویحاً به مرگ خود شخص چاپلین اشاره دارد.
🔸چاپلین در آن سالها شهرت خود را از دست داده بود؛ زیرا نوع سبک کمدی او(اسلپ استیک صامت) از مد افتاده بود و جذابیت سالهای اول خود را نداشت. همچنین به دلیل فیلم عصر جدید و سخنرانی کمونیستی از سمت دولت آمریکا تحت فشار بود.
🔹در حدی که حتی فیلم «دیکتاتور بزرگ» او که به طور جدی به تمسخر هیتلر پرداخته بود، نتوانست نظر دولت را در مورد او تغییر دهد و حتی به دلیل دیکتاتور بزرگ همانطور که در کتاب «داستان کودکی من» نوشته از طرف دولت شماتت شد.
🔸همچنین رسواییهای اخلاقی و طلاقهای متعدد چاپلین باعث شده بود تا در افکار عمومی هم جایگاه خود را از دست بدهد. در آخر اینکه به دلیل عدم همکاری چاپلین با مغولهای هالیوودی(ابرکمپانی های یهودی) او از حمایت هالیوود هم بیبهره مانده بود.
🔹در دورۀ مککارتیسم و در حین اکران همین فیلم «روشناییهای صحنه» چارلی چاپلین از آمریکا اخراج شد و در زمان اکران روشناییهای صحنه در آمریکا حضور نداشت. او تا سالها اجازۀ ورود به آمریکا پیدا نکرد.
🔸همۀ اینها دلایلی هستند که چاپلین در فیلم روشناییهای صحنۀ مرگ خود را اعلام میکند. او میداند که دیگر کسی علاقهای به همکاری با او ندارد، مردم نگاه مثبتی به او ندارند و عمرش نیز به آخر رسیده است. به همین دلیل تمام این موارد را در شخصیت کالورو گنجانده است.
#یادداشت
#سلبریتی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔰با سرویسهای محتوایی مؤسسه استاد فرجنژاد آشنا شوید؛
🔖برای دیدن محتوای مرتبط با هر موضوع روی هشتگ همان بخش بزنید.
1️⃣#دشمن_شناسی
2️⃣ #استاد_فرج_نژاد
3️⃣#سواد_رسانه
4️⃣ #سینما_و_تلویزیون_ایران
5️⃣#سینما_و_تلویزیون_غرب
6️⃣#رسانه_های_شرقی
7️⃣ #رسانه_و_روحانیت
8️⃣ #فناوریهای_نوین
9️⃣ #بازیهای_ویدیویی
🔟 #رسانه_و_روانشناسی
1️⃣1️⃣ #سیاست_و_دشمن_شناسی
2️⃣1️⃣ #تحولات_منطقه
سوژهها، یادداشتها، انتقادات و پیشنهادات خود را برای سردبیر محتوایی بفرستید.
شما هم میتوانید نویسندۀ سایت و سکوهای فضای مجازی مؤسسه استاد فرجنژاد شوید؛
@farajnejad_Sardabir
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا