نشریه فرهنگ پویا
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت پنجم) 2️⃣ باید از آنچه که در اختیار داریم، حداکثر استفاد
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت ششم)
3️⃣ اینترنت مثل یک جریان افسار گسیخته است!
🔹 شما ببینید تلویزیون، رادیو، وسایل الکترونیکی، اینترنت و دیگر وسایل ارتباطاتی، امروز در دنیا در خدمت چه اهدافی قرار دارد؟ اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است.
🔸 آبی از یک طرف سرازیر شده و شما آن وسط، جویی باز کردهاید، یک مقدار آب از این جوی میآید اما ده جویچه و حتی جویهای بزرگ از این طرف و آن طرف دارد میرود و تحت کنترل شما نیست.
#شماره_29
#فرهنگ
#تهاجم_فرهنگی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت ششم) 3️⃣ اینترنت مثل یک جریان افسار گسیخته است! 🔹 شما بب
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت هفتم)
3⃣ اینترنت مثل یک جریان افسار گسیخته است!
❌ این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند قلادهاش کو؛ بگوید سفارش کردهایم آهنگر قلاده را بسازد! آدم قلاده را درست میکند و به گردن سگ میاندازد و سپس او را میآورد اینجا میبندد.
⁉️ چه لزومی دارد اول ما مدتی خسارتش را تحمل کنیم، بعد بستن آن سختتر شود؟ الان بستن آن سختتر است. در همین کافینتها و بخشهای (آی اس پی) و امثال اینها مشکلاتی وجود دارد.
#شماره_29
#فرهنگ
#تهاجم_فرهنگی
🆔 @farhang_puya
🔰 برخورد امام با جریان ملی_مذهبیها
(قسمت اول)
◾️ جریان ملی_مذهبی متاثر از محمد مصدق، اندیشههای ناسازگار با محکمات دین داشتند. برای نمونه، درباره حکم قصاص ایراد جدی میگرفتند.
🛡 برخورد امام با این جریان نیز از بصیرت و قاطعیت ایشان حکایت داشت: یک گروهی که با اسلام و روحانیت اسلام سرسخت مخالف بودند. از اولش هم مخالف بودند... این در زمان آن [آقای محمد مصدق، رهبر جبهه ملّی] بود که اینها فخر میکنند به وجود او...
❌ اینها تفالههای آن جمعیت هستند که حالا قصاص را، حکم ضروری اسلام را، «غیرانسانی» میخوانند. ما تکلیفمان با آنها خب تا یک حدودی معلوم است. هر وقت مصلحت پیدا بشود، روشنش میکنیم...
🔺 اینها همان جمعیتهایی هستند که حضرت امیر (ع) در مقابل آنها فَشَل شد، نتوانست کاری بکند.
🖊 رضا محمدی فیروزجایی، صحیفه امام، جلد ۱۴، ص ۴۵۷
#شماره_33
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔰 برخورد امام با جریان ملی_مذهبیها (قسمت اول) ◾️ جریان ملی_مذهبی متاثر از محمد مصدق، اندیشههای نا
🔰 برخورد امام با جریان ملی_مذهبیها
(قسمت دوم)
🚫 ایشان همچنین در جایی دیگر میگویند: «اینجانب نمیتوانم از جبههایها [جبهه ملی] و نه از بزرگشان [محمد مصدق] اسمی ببرم و ترویجی بکنم؛ راه آنها با ما مختلف است.»
🎙 امام در راستای برخورد با این جریان انحرافی، با جریان لیبرالی و آمریکایی نهضت آزادی نیز برخوردی قاطع داشتند و آن را دارای صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی ندانسته و طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا ذکر میکنند: «پرونده این نهضت و همینطور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت میدهد که نهضت به اصطلاح آزادی، طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است...
🖊 رضا محمدی فیروزجایی، صحیفه امام، ج۳، ص۴۳۹
#شماره_33
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت هفتم) 3⃣ اینترنت مثل یک جریان افسار گسیخته است! ❌ این مث
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت هشتم)
3️⃣ اینترنت مثل یک جریان افسار گسیخته است!
🎭 شیطان امروز از راه اینترنت و ماهواره سراغ شما میآید.
🕹 این شیطانی که حمله میکند، همیشه یکجور حمله نمیکند، شیطان امروز که از راه اینترنت و ماهواره و روشهای ارتباطی مدرن و فوق مدرن سراغ شما میآید.
↙️ حرفهای مدرنی هم دارد؛ سختافزارش را مدرن کرده نرمافزار مدرن هم دارد. شبهه آفرینی دارد؛ اخلال در عقیده دارد. ایجاد تشویش در ذهن دارد، تزریق ناامیدی دارد، ایجاد اختلاف دارد.
#شماره_29
#فرهنگ
#تهاجم_فرهنگی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت هشتم) 3️⃣ اینترنت مثل یک جریان افسار گسیخته است! 🎭 شیطان
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت نهم)
4️⃣ نسل جوان کنونی انقلاب، متدین است.
✅ شان نسل جوان کنونی انقلاب، بالاتر از جوان نسل اول انقلاب است؛ زیرا جوان امروز با وجود آن که پیروزی انقلاب و مسائل بعد از آن را ندیده و در معرض انواع آسیب های ناشی از فضای مجازی و ماهوارهها نیز قرار دارد اما متدین است و پای انقلاب ایستاده است.
5️⃣ نگرانی آمریکا و اروپا از فساد ناشی از فضای مجازی.
📣 ماهواره، تلویزیون، ویدئو، کتاب، روزنامه و شبنامه در زمره ابزار فرهنگی هستند که تهاجم فرهنگی با بهره گرفتن از آنها صورت میگیرد.
#شماره_29
#فرهنگ
#تهاجم_فرهنگی
🆔 @farhang_puya
🔆 انقلاب اسلامی جهانی
✅ امام امت همچنین با رد نظر مخالفان داخلی اندیشه صدور انقلاب معتقدند تنها باید به داخل کشور توجه شود، میفرماید: «نهضت برای اسلام نمیتواند محصور باشد در یک کشور و نمیتواند محصول باشد و حتی کشورهای اسلامی، نهضت برای اسلام، همه دنباله نهضت انبیاست. نهضت انبیا برای یک محل نبوده است.
🔰 انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت -ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.
💠 اسلام بین کشورهای مسلمان فرقی قائل نمیباشد و پشتیبان تمام مستضعفین جهان است. از طرف دیگر تمام قدرتها و ابرقدرتها کمر به نابودیمان بستهاند و اگر ما در محیط دربسته بمانیم، قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد.»
✂️ برشی از یادداشت مرتضی رضائیان فیروزآبادی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_21
#انقلاب_اسلامی
#تمدن_نوین_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔰 برخورد امام با جریان ملی_مذهبیها (قسمت دوم) 🚫 ایشان همچنین در جایی دیگر میگویند: «اینجانب نمیت
🔰 برخورد امام با جریان ملی_مذهبیها
(قسمت سوم)
⚠️ اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملتهای مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا میزدند و اسلام عزیز چنان سیلیای از این ستمکاران میخورد که قرنها سر بلند نمیکرد.
🔻 و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارد و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد.
🚫 همچنین با دخالت بیمورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویلهای جاهلانه، موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهکهای دیگر حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، پیشتر و بالاتر است.
🖊 رضا محمدیفیروزجایی
#شماره_33
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت نهم) 4️⃣ نسل جوان کنونی انقلاب، متدین است. ✅ شان نسل جوا
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت دهم)
4⃣ نسل جوان کنونی انقلاب، متدین است.
🔙 اما تهاجم فرهنگی، بعد دیگری نیز دارد که با تکیه بر مایههای فرهنگی یعنی فکر و اندیشه و برداشتهای مختلف و با جهانبینیهای گوناگون به انجام میرسد.
🔘 امروز کشورهای مختلف جهان و حتی کشورهای اروپایی از تهاجم فرهنگی آمریکا نگرانند و کشورهای آسیایی درصدد برآمدهاند که راه ویدئو و ماهواره را ببندند و در جوامع غربی از جمله جامعه آمریکا، فريادها از فساد، تباهی و پوسیدگی فرهنگی بلند شده است.
#شماره_29
#فرهنگ
#تهاجم_فرهنگی
🆔 @farhang_puya
⁉️ فرد اصلح کیست؟
🔆 فردی شایستگی چنین سمتی [ریاستجمهوری] را دارد که در کنار دانش و تجربه، صادق، امانتدار و پایبند به پیمانی باشد که با آحاد مردم بسته است. او متعهد میشود که وظیفهاش را به بهترین وجه انجام دهد و افزون بر توجه به زمامداری که مسئولیتی کلیدی است، خود را در حصار امن تقوا قرار دهد تا در برابر هجوم هوا و هوس، از آسیبها مصون بماند.
❇️ تقوا نیروی بازدارنده و محافظت کننده از لغزشها است که در پرتو آن، تهذیب و تسویه درون آن صورت میگیرد و همچون ترمزی در برابر خطاهای دنیوی به شمار میآید. حضرت علی (ع) میفرماید: "ای مردم! ترسناکترین چیزی که از آن بر شما هراس دارم دو چیز است: پیروی از هوا و هوس که انسان را از مسیر حق باز میدارد و دوم آرزوی طولانی که موجب میشود آخرت را به دست فراموشی بسپاری."
🗃 سوده سادات تقوی، نهجالبلاغه، خطبه ۴۲.
#شماره_6
#سیاست
#فرد_اصلح
🆔 @farhang_puya
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب
(قسمت اول)
📇 امام خمینی (ره) را نهتنها باید بنیانگذار جمهوری اسلامی و نظریه پردازی انقلاب اسلامی بدانیم، راستای سنجش میزان درستی و نادرستی رفتارها، جهتگیریها، مواضع مسئولان نظام و همچنین سیاستگذاریهای کلان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دهیم. چنان که سیره و سخن رهبر معظم انقلاب سالهاست بر همین مدار قرار گرفته است.
📏 بنابراین لازم است با مشخص کردن مواضع حضرت امام (ره) میزان انقلابی بودن سیاستگذاری فرهنگی در عرصه هنر سینما را بسنجیم. دیدگاه ایشان درباره سینمای انقلابی به شرح ذیل است:
🔹 سینما و رویکرد سیاسی
💠 این سینما آموزنده باشد... اینها باید بچههای ما را تربیت کنند، اینها باید بچههای ما را رشد سیاسی بدهند، اینها را وارد میدان عمل سیاسی بکنند.
🗃 مهدی ابراهیمی، صحیفه امام، ج۹، ص۱۷۶
#شماره_33
#هنر
#تمدن_نوین_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب (قسمت اول) 📇 امام خمینی (ره) را نهتنها باید بنیانگ
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب
(قسمت دوم)
🔆 سینمای اخلاقی و تربیتی
✅ اگر یک سینمای اخلاقی باشد و علمی باشد، چه کسی جلویش را میگیرد؟... اگر اخلاقی باشد، اگر آزادی باشد، اگر برای تربیت جوانهای ما باشد، خب این هم یک راه تربیت است.
💠 این هم مثل یک معلم خانه، مثل مدرسه میماند، لاکن ایران وضعش وضع نمونه است. میخواهد سینما باشد، سینمای آموزنده باشد، سینمای اخلاقی باشد.
⭕️ ممکن است که کسی در سینما نمایشهایی که میدهد نمایشهای اخلاقی باشد، نمایشهای آموزنده باشد، که این را هیچکس منع نکرده. سینما یکی از مظاهر تمدن است که باید در خدمت این مردم، در خدمت تربیت این مردم باشد.
🗃 صحیفه امام، ج۴، ص۳۴ و ۳۵؛ ج۴، ص۴۲۷؛ ج۵، ص۲۶۲؛ ج۶، ص۱۵.
#شماره_33
#هنر
#تمدن_نوین_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب (قسمت دوم) 🔆 سینمای اخلاقی و تربیتی ✅ اگر یک سینم
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب
(قسمت سوم)
📈 سینما برای آموزش و پرورش
🛠 سینما که یکی از مراکز آموزشی است در دنیا، رادیو و تلویزیون که یکی از مراکز آموزشی است برای همه، آموزش برای همه طبقات، دستگاهی است که باید همه ملت را آموزش بدهد. مثلاً فرض کنید سنما؛ سینما یک جایی است که برای آموزش است، برای پرورش است یا رادیو و تلویزیون. سینمایی که باید معلم این جوانها باشد، مربّی این جوانها باشد، اصلاح کند اینها را.
🔊 سینما؛ دارالتبلیغ
✔️ سینما باید مربی باشد برا آنها[یی] سینما وارد میشوند. تئاتر هم همینطور. و تلویزیون و رادیو هم از همه بالاتر. اینها باید یک دارالتبلیغی، یک دستگاه سازنده باشد که به وسیله اینها مملکت، افراد یک افراد امین صالح، یک افراد ملی_اسلامی بشود.
🗃 صحیفه امام، ج۶، ص۳۴۵، ج۶، ص۴۷۶، ج۸، ص۴۹۵و۴۹۶، ج۹، ص۱۵۵.
#شماره_33
#هنر
🆔 @farhang_puya
❓ حکمت از نگاه قرآن چیست؟
💠 حکمت از نگاه قرآن عبارت است از علم و معذفت داشتن به مجموعه اصولی که موافق با فطرت انسانی و مطابق با واقع هستند. اما حکمتی که در علوم بشری از آن یاد میشود در مقابل علوم تجربی به کار رفته و بیشتر مباحث نظری و عقلی صرف را شامل میشود.
📝 علیاکبر عالمیان
#معارف
#شماره_45
🆔 @farhang_uya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دل را ز بي خودي سر از خود رميدن است
جان را هواي از قفس تن پريدن است
از بيم مرگ نيست كه سردادهام فغان
بانگ جرس زشوق به منزل رسيدن است
💠 گفتگویی فرای تمام احساسات بین دو شهید بزرگوار به نقل از رهبر معظم انقلاب
#معارف
#شهادت
🆔 @farhang_puya
▪️ جریانشناس قوی
💢 مرحوم علامه مصباحیزدی (ره) یک جریانشناس قوی سیاسی اجتماعی بود، به طوری که از افکار و سخنان چهرهها و رجال سیاسی میفهمید که اگر آنها روی کار بیایند دست به چه رفتار سیاسی اجتماعی خواهند زد و از رفتار سیاسی اجتماعی افراد به اندیشههایشان پی میبرد.
☑️ عقبه فکری و نتایج زیانبار جریانهای سیاسی که خود را در پس شعارهای فریبنده آزادی و تساهل و جامعه مدنی و مانند آنها پنهان میکردند میشناخت و با نقد عالمانه مبانی نادرست این جریانها و نشان دادن خطرات پذیرش این افکار و تسلط آنها در میدان عمل، آنها را رسوا میکرد و بدین صورت، بسیاری از اقداماتشان را ناکام میگذارد.
✍️ حجتالاسلام دکتر جواد سلیمانی
#شماره_45
#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت دهم) 4⃣ نسل جوان کنونی انقلاب، متدین است. 🔙 اما تهاجم فر
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت یازدهم)
6️⃣ برخی بازیهای اینترنتی از مظاهر تهاجم فرهنگیاند
💢 تهاجم فرهنگی یک حقیقتی است که وجود دارد؛ میخواهند بر روی ذهن ملت ما و بر روی رفتار ملت ما -جوان، نوجوان، حتی کودک- اثرگذاری کنند.
⚠️ این بازیهای اینترنتی از جمله همین است؛ این اسباب بازیهایی که وارد کشور میشود، از جمله همین است که من چقدر سر قضیه تولید اسباب بازی داخلی معنیدار و جذاب حرص خوردم با بعضی از مسؤولین این کار که این کار را دنبال بکنند.
#شماره_29
#فرهنگ
#تهاجم_فرهنگی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش پانزدهم) 3️⃣ گروههای اصلاحطلب اصولگر
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش آخر)
3️⃣ گروههای اصلاحطلب اصولگرا
🔺 این جریان معتقد است اگرچه در شهرهای بزرگ محبوبیت و اعتماد گذشتهی خود را از دست داده است؛ اما در شهرستانها بدلیل تعدد نامزدهای اصولگرایان این فرصت را دارند که با ایجاد اجماع تعداد قابل اعتنایی از کرسیهای مجلس را بدست گرفته و خود را به عنوان یک رقیب جدی که دارای پایگاه اجتماعی قابل اعتناست مطرح نماید.
⭕️ ناگفته نماند این جریان معتقد است که با به کار گیزی ترفندهای جدید؛ یعنی آوردن چهرههای جدید با عناوین جدید در عرصه انتخابات و یا تقویت کار تشکیلاتی در حوزههای علمیه، پرورش نیروهای نخبهی وابسته به تشکیلات طی برنامههای کوتاه مدت و دراز مدت و استفاده از سابقهی سیاسی و ظرفیت قانونی خود این پتانسیل را داراست که در دورههای گوناگون انتخابات آینده به طور موثر وارد عمل شود.
🔰 لذا هنوز دیگر جریانات طیف اصلاحطلب، به آنان به عنوان ابزار قدرتمندی برای حضور و نفوذ بی سر و صدا در گردونه قدرت مینگرند.
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya
🔘 مشارکت سیاسی اجتماعی مهمترین مظهر جمهوریت در اندیشهی امامین انقلاب
(بخش اول)
🔹 یکی از مهمترین مظاهر جمهوریت در اندیشه سیاسی امام، تاکید بر لزوم مشارکت سیاسی مردم و حق نظارت آنهاست. اصل مشارکت که از بنیادیترین اصول اجتماعی مردمسالاری در نزد امام بود، حقی است مبتنی بر اعتقاد به برابری و آزادی همه قشرهای جامعه.
🔸 مشارکت سیاسی در اندیشه امام، هم حق است و هم تکلیف به این معنا که از یک سو حق اولیهی هر فرد است که خودش سرنوشت خود را در جامعه انتخاب کند و اظهار کند. از سویی دیگر تکلیفی شرعی است برای مسلمانان که از سرنوشت خود و جامعهی خود غافل نباشند و سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود را انتخاب کند.
✂️ برشی از یادداشت محسن مومنی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: آیا این جمله در مورد ایشان [علامه مصباح] میتواند صحیح باشد که ایشان جلوی انحراف فکری از مسیر اصلی انقلاب را سد کردند؟
(بخش اول)
✳️ بله درست است. واقعا اگر فعالیتهای ایشان نبود احتمال این انحراف بسیار زیاد بود. ایشان در آن زمان در موسسه در راه حق، جزواتی منتشر میکردند به نام «پاسداری از سنگرهای ایدئولوژیک» و نسل جوان را با این حقایق آشنا میکردند.
✅ ایشان مسائل اعتقادی را زیربنای سیاست میدانستند و روی اینگونه مسائل عمیق کار میکردند، شاگردانی تربیت میکردند. آثاری به وجود آوردند که بتواند این بنیادها را آنچنان محکم کند که در طوفانها، کالجبل الراسخ بماند. امام (ره) این حقیقت را درک کردند و لذا وقتی انقلاب پیروز شد مطلع شدند این کار آموزشی پژوهشی، تربیتی علمی و فرهنگی که ایشان انجام میدهند چقدر مفید و ضروری است.
🎙 گفتگو نشریه فرهنگ پویا با حجتالاسلام محمدی عراقی
#شماره_45
#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔰 برخورد امام با جریان ملی_مذهبیها (قسمت سوم) ⚠️ اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت
⭕️ برخورد امام با جریان ملی_مذهبیها
(قسمت چهارم)
♨️ «نهضت آزادی» و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارد و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کردهاند، مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی موالی امیرالمومنین (ع) را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی بر خلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، بر خلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را -نعوذبالله- تخطئه، بلکه مرتد بدانند!
⚠️ و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم بر خلاف ضرورت اسلام است. نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن، چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بیاطلاع از مقاصد شوم آنان هستند میگردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.
✅ به این ترتیب و با این اقدام انقلابی، جریان منحرف نهضت آزادی برای همیشه از عرصه تصمیمگیری سیاسی کشور، حذف و خطر نفوذ اسلام آمریکایی برطرف شد.
🗃 رضا محمدیفیروزجایی، صحیفه امام، ج۲۰، ص۴۸۱
#شماره_33
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: جهان پس از کرونا چه شکلی خواهد بود؟
(بخش اول)
💢 این سوالی است که این روزها ذهن بسیاری از اندیشمندان حوزهی علوم انسانی به ویژه رشتههای اقتصاد، علوم سیاسی و آیندهپژوهی را به خود مشغول کرده است.
🔻 بعد از جنگ جهانی دوم تا به امروز، جهان به این گستردگی در معرض بحران قرار نگرفته بود. بحرانی که بسیاری از قدرتهای جهانی از مقابله با آن عاجز شدهاند و توان رویارویی با این دشمن نامرئی را ندارند.
🔺 ویروس کرونا تا اینجا توانسته پشت پرده بسیاری از ادعاهای دولتمردان به ویژه کشورهای غربی دربارهی زیرساختهای رفاهی و تامین اجتماعی را برملا کند و ظعف این نظامهای سیاسی در مدیریت بحرانها را نشان دهد.
🎙 گفتگو نشریه فرهنگ پویا با سیدمجید پیشبین
#شماره_43
#سیاست
#کرونا
🆔 @farhang_puya
نشریه پویا-ویژه علامه مصباح.pdf
8.26M
💯 فایل PDF ویژهنامه ارتحال مرحوم حضرت علامه مصباحیزدی (ره)
🔰 نشریه فرهنگ پویا / زمستان ۱۳۹۹
#فرهنگ_پویا
🆔 @farhang_puya