eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
855 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 دوستان ماه رجب رفت ⁉️ بگویید ببینم در این ماه گذشته چکار کردید؟ تمام شد، آیا شما ناراحتید که ماه رجب چرا از دست ما گرفته شد؟ 🎙 حضرت آیت‌الله مجتبی تهرانی (ره) 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔ حمله‌های تعیین‌شده (قسمت دوم) 🌀 پس از شکست‌های فاحش آمریکا در عراق و افغانستان، اندیشه تئوریسین‌ه
⚔ حمله‌های تعیین‌شده (قسمت آخر) 💉 آمریکا قدرت‌نرم خود را از سالیان گذشته تا به امروز مورد توجه قرار داده است. یکی از ابعاد این طرح مبارزه با مسلمانان از طریق نیروی خود مسلمانان بوده است؛... . دولت نئومحافظه‌کاران اقدام به راه‌اندازی رسانه‌های مختلف هم‌چون رادیو آمریکا، رادیو فردا و... نموده‌اند. 📲 این رسانه‌ها با تولید برنامه‌های ۲۴ساعته، اهداف استراتژیک خود را دنبال می‌کنند. فعالیت گسترده این توطئه برای ایجاد فتنه و آشوب در جامعه اسلامی ایران بوده است که هوشیاری بیش از پیش ملت ایران، آنان را از تحقق اهداف استکباری ‌[شأن] ناکام گذارده است. ✒️ محمد ملک‌زاده 🆔 @farhang_puya
❎ ما انقلابمان را با تبلیغ صادر می‌کنیم نه با شمشیر! ✔ می‌توانیم به وسیله دستگاه‌هایی که داریم به وسیله همین صدا و سیما، به وسیله مطبوعات، به وسیله گروه‌هایی که به خارج می‌روند؛ اسلام را آن‌طوری که هست معرفی کنیم. 🔰 اگر آن‌طوری که هست معرفی بشود مورد قبول همه خواهد بود؛ ما که می‌گوییم می‌خواهیم انقلابمان را صادر کنیم، نمی‌خواهیم با شمشیر باشد، بلکه می‌خواهیم با تبلیغ باشد. ♻️ صدور انقلاب به معنای صدور پیام است و رسالت انقلاب است. صدور ارزش‌هایی مانند استقلال، عدم وابستگی، خود کفایی، خصلت‌های انسانی و ... 🔚 مقصد این است که اسلام و احکام اسلام احکام جهانگیر اسلام زنده بشود و پیاده بشود و همه در رفاه باشند و همه آزاد باشند و همه مستقل باشد. ✂️ برشی از یادداشت مرتضی‌ رضائیان فیروزآبادی در نشریه فرهنگ پویا 🆔️ @farhang_puya
👆🏼نشریه فرهنگ پویا؛ ویژه‌نامه‌ی ارتحال حضرت علامه مصباح‌ یزدی(قدس‌سره) را در شماره 45 منتشر کرد 🌑 شما می‌توانید این ویژه‌نامه را از اینجا 👇 مطالعه و یا دانلود کنید http://dpfqom.iki.ac.ir/system/files/files/Pouya-45_0.pdf http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1199 🌑 برای تهیه نسخه چاپی به شمارۀ 02536624811 و یا ادمین کانال سفارش دهید. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 تعیین سرنوشت سیاسی کشور (بخش اول) ✍️ هادی مجیدی: ✔️ انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی
📌 تعیین سرنوشت سیاسی کشور (بخش دوم) ✍️ هادی مجیدی: 💠 مقام معظم رهبری همواره بر یک نکته مهم تاکید داشته‌اند و معتقدند: «انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی است، مال نظام جمهوری اسلامی است. همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند، این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود. پایدارای آن و ماندگاری آن تامین بشودف کشور در حصار امنیت کامل باقی بماند.» 📆 1394/10/19 ☑️ مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت در هر نظامی علاوه بر جنبه‌های شرعی که دارد، به عنوان یک حق نیز قلمداد می‌گردد؛ حقی که در همه‌ی جوامع و مکاتب بشری به عنوان فضیلت و ارزش شناخته می‌شود و با عناوینی هم‌چون «حق انتخاب‌گری»، «حق مشارکت در تعیین سرنوشت» و ... شناخته می‌شود. 🔙 چنان‌که مقام معظم رهبری نیز به همین موضوع بارها اشاره کرده و فرموده‌اند: «این [انتخابات] یک حق و در عین حال یک تکلیف است. حق آحاد مردم ماست که نظر بدهند؛ تکلیف آن‌ها هم همین است.» 📆 1388/3/22 🆔 @farhang_puya
🕹 ساحر خانه‌ها! ⚠️ اثرات تکنولوژی به طور اعم و سینما و تلویزیون به طور اخص، خارج از «حیطه مفاهیم» ظاهر می‌شود و لذا مک‌لوهان سخن از «جادوی وسایل و بار ناخودآگاه آن‌ها» می‌گوید. 📺 تلویزیون آدم‌ها را مفتون و مسحور می‌کند و قابل انکار نیست که سحر آن در انسان‌های ضعیف‌النفس، کودکان و اشخاصی که آنان را اصطلاحاً عاطفی و احساساتی می‌خوانند، بیشتر کار گر می‌افتد. 🎞 سینما نیز اگرچه ماهیتاً تفاوت چندانی با تلویزیون ندارد، اما از لحاظ کمّی و کیفی حیطه عمل محدودتری را شامل می‌شود؛ چرا که تلویزیون عضو ثابت و بی‌بدیل همه خانواده‌هاست. تماشای تلویزیون شرایط مخصوصی را طلب نمی‌کند. 📒 آیینه جادو، ج۱، ص۶۳ 🆔 @farhang_puya
🐷 انسان‌هایی از جنس حیوان ❌ اسرائیل، بی‌رحمانه باریکه غزه را محاصره می‌کند، مردمش را به گروگان می‌گیرد، انتقال سوخت، آب، دارو و حتی غذا را به این منطقه ممنوع می‌کند فریاد می‌زند که مسلمانان، تروریست و خشونت طلب اند! 🌀 آن‌ها پرچم عدالت جهانی را آنقدر بزرگ دوخته‌اند که می‌توانند در سایه آن هر جنایتی مرتکب شوند، بی‌آن‌که کسی آن‌ها را ببیند. اکنون جامعه ملل متحد می‌تواند روز تولد مهاتما گاندی را روز جهانی مبارزه با خشونت بنامد و جشن بگیرد، به نیروهای حافظ صلح جایزه بدهد و مردم جهان را غرق در خیال خام امنیت جهانی کند؛ اما واقعیت این است که همه فطرت‌های بیدار می‌دانند که «صلح زیر درخت زیتون نشسته است و روزهای گذشته را لوث می‌کند.» ✍ طیبه محمدی 🆔 @farhang_puya
‼️ افزایش دشمنی علیه تشیع 🆔 @farhang_puya
🔆 اسلام، تنها راه نجات غرب است ✴️ اکنون نوبت آن است که ما اصول اساسی و ارکان اصلی سیستم اخلاقی غرب را دقیقاً بررسی کنیم، سپس فلسفه اخلاق جنسی اسلامی را که با اخلاق جنسیِ قدیم و جدید غرب مغایر است توضیح دهیم تا یک بار دیگر روشن شود یگانه مکتبی که صلاحیت رهبری بشر را دارد اسلام است. ✅ هم روشن شود که کار غرب در فلسفه‌اجتماعی به هذیان و پریشان‌گویی رسیده است؛ وقت آن است که غرب مانند همه زمان‌های دیگر با همه تقدمی که در علوم و صنایع دارد، فلسفه زندگی را از شرق بیاموزد. 📚 مجموعه آثار استاد مطهری، ج۱۹، ص۶۴۳ 🆔 @farhang_puya
🔆 شکوفایی سینما بعد از انقلاب (بخش اول) 📛 سینمایی که مسئولان و تربیت‌یافتگان بر اساس همان الگوها آموزش‌های فرهنگ غرب به میدان تولید و ساخت فیلم وارد شدند و نه تنها نقشی در سازندگی جامعه‌ی ایرانی برنداشتند، بلکه باورها و عقاید مردم را نشانه رفتند. 💢 در مقطع فضای قالب سینمایی کشور در مسیر غرب‌زدگی به گونه‌ای طراحی و راهبری می‌گشت که ضمن حرکت به سوی آرمان‌های استعمار و سلطه، به بسط حاکمیت غفلت در جامعه بینجامد و موجب شود تا فرهنگ مسموم استعمار در جامعه رخنه کرده و اجازه‌ی آشنایی نسل جدید را با تفکری جدا از تفکر تخدیر‌پذیر نمی‌داد. ✍️ طاهره زاهدی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 تعیین سرنوشت سیاسی کشور (بخش دوم) ✍️ هادی مجیدی: 💠 مقام معظم رهبری همواره بر یک نکته مهم تاکید د
📌 تعیین سرنوشت سیاسی کشور (بخش سوم) ✍️ هادی مجیدی: 🔹 در نظام جمهوری اسلامی ایران مقبولیت مردمی در کنار مشروعیت الهی، یکی از ارکان شکل‌دهنده‌ی این نظام است که قوت و ضعف این مساله نیز مرتبط با میزان حضور و نقش‌آفرینی مردم است. از طرفی در شرایط کنونی مقبولیت مردمی نقش مستقیمی در امنیت ملی کشورها ایفا می‌کند به گونه‌ای که هر کشوری از پشتیبانی و حمایت‌های مردمی بالا برخوردار باشد به لحاظ امنیت ملی نیز از جایگاه بالاتری برخوردار است. 🔸 از طرفی دیگر یکی از تجلی‌گاه‌های مقبولیت مردمی نظام عبارت است از: انتخابات که طی آن هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد نشان‌دهنده‌ی مقبولیت بالای آن نظام خواهد بود و به همین تناسب با بالا رفتنم میزان مقبولیت نظام، جایگاه امنیت ملی نیز تقویت خواهد شد. 🔰 مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به این مطلب اشاره کرده، فرمودند: «ملت ایران مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی؛ مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی به اوج رسانید.» 🆔 @farhang_puya
⁉️ نسبت سکولاریسم و اسلام، توافق یا تقابل؟ 🖌 محمد جعفری: ▪️ یکی از موضوعات کلانی که محل نزاع و چالش علامه مصباح‌یزدی (ره) با جریان روشنفکری بودهف مساله «سکولاریسم» است. با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بازگشت دین به عرصه سیاست و اجتماع، بنیان بسیاری از تئوری‌های سکولاریستی که در طی دوه سه قرن به صورت متصلب درآمده بود، شکسته شد و نظریه‌پردازان مباحث سیاسی را انگشت به دهان نمود. ▪️ تئوری مردم‌سالاری دینی که در قالب نظریه‌ی ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ارائه شد، به حق، یکی از مترقی‌ترین نظریات سیاسی قرن بیستم بود که در مقام تحقق هم کارآمدی خود را نشان داد. 🆔 @farhang_puya
♻️ طرح نو علامه مصباح (ره) برای سیستم دموکراسی در ایران (بخش اول) 🎙 استاد رحیم‌پور ازغدی: 💢 علامه مصباح (ره) مکانیزمی پیشنهاد کرده که طرح نویی است. تامل کند؛ هم ضریب عقل و تخصص در انتخابات بیشتر رعایت می‌شود، هم مسئله مشروعیت و عدالت و ضوابط اسلامی. البته خود عقلانیت و تخصص هم یک ضابطه اسلامی است. ایشان انتخاب‌های چند مرحله‌ای را پیشنهاد می‌کنند. این شیوه را می‌توان در قانون اساسی پیش‌بینی کرد که از شیوه‌هایی که از اروپا و آمریکا کپی کردیم، هم معقول‌تر و تخصصی‌تر است و هم مردمی‌تر و مشروعی‌تر است. آثار آن هم بهتر است. 1️⃣ یکی اینکه: به جای اینکه بدون رعایت تخصص‌ها، هر چهارسال انتخابات کنیم و بعد هم تا اخر چهار سال هرکاری خواست انجام دهد، انتخابات دائمی داشته باشیم. چرا چهار اسل یکبار باشد؟ 2️⃣ دوم اینکه: نظارت دائمی بر همه مسئولین حتی سه قوه وجود داشته باشد. که البته چند گام دارد... ↩️ ادامه در بخش دوم پست. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔆 شکوفایی سینما بعد از انقلاب (بخش اول) 📛 سینمایی که مسئولان و تربیت‌یافتگان بر اساس همان الگوها آم
🔆 شکوفایی سینما بعد انقلاب (بخش دوم) 〽️ در دوران ستم‌شاهی سینمای ایران به جای تبلیغ و ترویج فرهنگ کار و تولید داخلی، به تبلیغ هرزگی و مصرف‌گرایی و محل تجلی و ظهور انواع و اقسام پوشش‌ها و آرایش‌هایی بود که به هیچ عنوان با ارزش‌های جامعه اسلامی سازگاری نداشت. 💄 زنان بی‌حیا، هوسران، خائن به همسر خود، عیاش، دارای روابط خارج از عرف و غیراخلاقی، پول‌پرست، رقاص و آوازه‌خوان، در بسیاری از فیلم‌های سینمایی به چشم می‌خورند. سینما در ذات خود جلوه‌گری و نمایش به مفهوم غربی؛ یعنی «show» را دنبال می‌کرد که در اکثر موارد با حیا و حجاب ذاتی که در فطرت انسان‌هاست، در تعارض قرارداد. ✍ طاهره زاهدی 🆔 @farhang_puya
🔆 طلوع خورشید اسلام (قسمت اول) 💤 جهان تاریک جاهلیت، لحظه‌ها را برای طلوع خورشید هدایت، می‌شمرد تا آن‌که در واپسین نفس‌های انسان، تقدیر الهی بر آن تعلق گرفت که آخرین و کامل‌ترین آیین‌ رهایی‌بخش در ظلمانی‌ترین نقطه زمین قدم به عرصه وجود نهد. 🌐 اسلام آمد و مخاطب خویش را جامعه‌ای قرارداد که ساخته‌های دستان خویش را در مقام پروردگار، خرافه را در جایگاه علم و جهل را بر مسند آگاهی نشانده بود و پیامبر خاتم، این مأموریت را داشت تا زنجیرهای خرافه و خدایان دروغین و جهل و فقر را از پای آدمیان باز کند... . 📇 محمدحسین ظریفیان یگانه 🆔 @farhang_puya
⭕️ فراماسونر‌های جاسوس (قسمت اول) ♨️ در نسل موجود ما چنین تفکراتی نیست که آخوندها مانع کار ما هستند. اگر اینگونه تفکرات وجود داشت بدانید چه نطفه فتنه‌ی دیگری وجود دارد. ... از زمان‌های نزدیک خودمان، از آغاز انقلاب مشروطیت... کسانی بودند که واقعاً می‌خواستند ایران پیروز بشود و در مقابل کشور‌های دیگر سرشکسته نباشد. همه این فراماسون‌ها آدم‌های ضدایران نبودند. ‼️ اتفاقاً خیلی هایشان میهن‌پرست هم بودند. این‌ها رفته بودند کشورهای اروپایی، دیده بودند تعجب این‌ها پیشرفت‌هایی کردند، کارهایی می‌کنند... این زمان کسانی بودند [که] واقعاً دلشان می‌خواست ایران بشود یک کشور پیشرفته، دارای صنعت پیشرفته، ثروت خوب، رفاه خوب. گفتند باید با این دستگاه سلطنت مبارزه کرد. 🗄 جستاری در نشانه‌شناسی اندیشه فراماسون از دیدگاه علامه مصباح، تنظیم: علی‌اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
💠 کسی توان درک او را ندارد! 🆔 @farhang_puya
⚠️ بستر انتخابات، بهترین موقعیت برای اجرای عملیات نفوذ (قسمت اول) 📙 تاريخ عملیات نفوذ به معنای موسّع آن به قدمت تاریخ بشری است اما امروزه حذف اراده و تغییر رفتار مخاطبان از طریق سلطه بر افکار و اذهان آن‌ها مؤثرترین خط مشی پیروزی‌ساز است. 📎 به واقع در جهان کنونی سیاست ابدان (غلبه بر بعد جسم و فیزیک انسان‌ها به منظور پیروزی) به (سیاست اذهان) (غلبه بر افکار و اراده افراد و دستکاری در تمایلات و گرایش‌ها به منظور پیروزی) تبدیل شده است. ↩️ بسترسازی و فراهم شدن زمینه‌های تغییر رفتاری بخشی از جمعیت یک کشور، نوعی فرایند بلند مدت است که جزو اهداف راهبردی قدرت‌های بزرگ بوده و به طور عمده در پرتو راهبردهای منطقه‌ای و بین‌المللی تعریف می‌شود. ✂️ برشی از یادداشت سید عبد المجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
Panahian- MonajateShabaniye.mp3
6.05M
❓ در این ماه چگونه تفکر کنیم و چطور با خدا حرف بزنیم؟ 🎙 حجت‌الاسلام پناهیان 🆔 @farhang_puya
🌸🌸 ولادت باسعادت و پرنور حضرت سیدالشهدا امام حسین (علیه‌السلام)‌ و قمر منیر بنی هاشم حضرت عباس (علیه‌السلام) و روز پاسدار را خدمت تمامی محبین آن حضرت تبریک عرض می‌کنیم. 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚠️ بستر انتخابات، بهترین موقعیت برای اجرای عملیات نفوذ (قسمت اول) 📙 تاريخ عملیات نفوذ به معنای موسّ
⚠️ بستر انتخابات، بهترین موقعیت برای اجرای عملیات نفوذ (قسمت آخر) 🔺 بسترسازی و فراهم شدن زمینه‌های تغییر رفتاری بخشی از جمعیت و حتی به ثمر رساندن عملیات نفوذ کار ویژه اصلی عملیات روانی است. چنانچه در جریان یک پروژه براندازی، عملیات روانی با موفقیت پیش رود و نظام سیاسی حاکم، فاقد رهبری سیاسی خردمند بوده و دچار ضعف درونی شده باشد به احتمال زیاد نفوذ صورت می‌گیرد. 🔚 در این میان بستر انتخابات، بهترین فضا و موقعیت را برای اجرایی کردن عملیات نفوذ در اختیار نظام سلطه قرار میدهد که مقابله با آن هوشیاری آحاد جامعه را میطلبد. ✂️ برشی از یادداشت سید عبد المجید پیش‌بین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
🔻 امان از بادی که بد موقع بوزد! 🤣 زنده باد تولید ملی! 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔆 شکوفایی سینما بعد انقلاب (بخش دوم) 〽️ در دوران ستم‌شاهی سینمای ایران به جای تبلیغ و ترویج فرهنگ ک
🔆 سینما بعد از انقلاب شکوفا شد (بخش سوم) 🔻 فیلم‌های سینمای قبل از انقلاب با محوریت سرگرمی، داستان‌هایی سطحی و تکراری به دور از واقعیت‌های اجتماعی روز با مضامین ناامیدی، سستی و رکود، قتل، عدم‌هویت و عزت نفس، فساد و فحشا و... داشت که در راستای اهداف مجامع قدرت در داخل و خارج از کشور که حامی و پشتیبان آن‌ها بودند، فعالیت می‌کرد. ❇️ پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات بنیادی و اعتقادی عمیقی را ایجاد کرد که بر روی زوایای جامعه از سیاسی و اقتصادی گرفته تا اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذاشت. ✍ طاهره زاهدی 🆔 @farhang_puya