🌐 عوامل گسترش تمدن اسلامی از شرق آسیا تا غرب آفریقا و مرکز اروپا
▫️ با انزواطلبی، سه خداگرایی، الوهیت مسیح و انسان خدایی عیسی بن مریم در مسیحیت منحرف زمانه در تضاد بود و از طرف دیگر با دنیاپرستی سرزمین گرایی، نژادپرستی، حرص رباخواری و فساد در یهودیت تحریف شده منافات داشت.
▫️ از طرف دیگر با بت پرستی، شرک، اختلاف طبقاتی، ظلم به زن، نظامی گری و استکبار دو امپراتوری بزرگ زمانه و جاهلان حجاز به مقابله برمی خاست و انسان ها را به دین حنیف ابراهیمی و فطرت و عقل و طبیعت مخلوق آنها نزدیک می کرد.
🔸 شاید مهمترین عامل توسعه سریع فرهنگ و تمدن اسلامی در ممالک ایران و روم همین خصوصیات بنیادینی باشد که تمدن اسلامی بر پایه آنها توسط پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، پایه گذاری شد.
✍️ محمدحسین فرجنژاد
#شماره۳۰
#فرهنگ
🆔 @farhang_puya
🔲 اداره کشور، نیازمند هماهنگی امور و رفتار جمعی است
🔘 یکی از موضوعاتی که نیازمند به رفتار جمعی است کسب، حفظ و انتقال قدرت و اداره کشور است. حکومت داری نیازمند به رفتار جمعی است و با رفتار فردی قابل تحقق نیست. حال این رفتار جمعی به صورت های مختلفی در جامعه متجلی می شود و این تجلی، گاه به صورت رفتار جمعی و گاه به صورت یک تشکیلات مردم نهاد است.
🔘 این رفتار های جمعی صورت هنجار های اجتماعی به خود گرفته و ایجاد انضباط اجتماعی از جمله انضباط در حوزه ی رفتار های سیاسی می نماید. بنابر این رفتار جمعی، نظمی را به دنبال دارد که در چارچوبی مشخص و بر اساس اهدافی مهم شکل گیری می شود.
🔘 مهم ترین این اهداف؛ حفظ امنیت، اهداف، قدرت و منافع ملی است؛ به عبارتی دیگر کسی حق ندارد رفتاری را انجام دهد که بر اساس آن امنیت، منافع، اهداف یا قدرت ملی دچار مخاطره شود. اگر این اصول رعایت شود، در حوزه رفتار سیاسی حرکت منظم خواهد بود و انضباط در رفتار حاصل خواهد شد.
🖊 محسن هامانه
#شماره۳۹
#سیاست
🆔 @farhang_puya
💢مسئولیت ما در قبال تهاجم فرهنگی غرب چیست
♦️با پیروی از این اصول، مصایب و آفات و گرفتاریها یکی پس از دیگری بر دین، جامعه و فرهنگ ما عارض می شود و فرهنگ اسلامی را در معرض خطر قرار می دهد، که خدا چنین روزی را نیاورد. ما چگونه میخواهیم با این فرهنگها گفتگو داشته باشیم و در آنها اثر بگذاریم؛ در حالی که دایما در قبال آنها منفعلانه عمل کنیم؟
♦️چرا ما فعالیت هجومی و مثبت در قبال این اباطیل نداریم و هر روز به شکلی آنها را می پذیریم و آنگاه دینمان را طوری تأویل می کنیم که با این نظریه های باطلی که با اصول دینی و فکری ما متعارض است توافق داشته باشد؟!
♦️ ما تعارض صريح يقين و شک را میبینیم و با این وجود با کمال میل آن را قبول میکنیم!
🔖 برگرفته از بیانات آیت الله مصباح یزدی
#شماره۱۰
#استکبارستیزی
🆔 @farhang_puya
❌ پروژه آخرالزمانی به نام هالیوود
🎞 در بسیاری از آثاری که از حدود سه دهه پیش ساخته اند به شدت این جو ضد اسلامی رواج داده شده و کار را به آنجا رسانده اند که حتی در فیلم «مردی که فردا را دید (پیشگویی های نوستر آداموس)، امام زمان شیعه را «The King of Terror سلطان تروریسم و وحشت و شرارت و شیطان خطاب کردند؟!
📺 این فیلم دقیقا دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در سال ۱۹۸۱ ساخته شد و باز هم برای جوسازی علیه پرونده هسته ای ایران در سال ۲۰۰۱م با حرکت جدیدی به کارگردانی «اورسن ولز» یهودی، نسخه جدیدی با کیفیت بالای اولیه در دنیا پخش کردند.
🚫 در این فیلم ترس فراوان آمریکاییان و صهیونیستها از قدرت تجمع و انسجام مسلمانان در نماز جمعه و قدرت اقتصادی و نفت و قدرت علمی و توان هسته ای و همکاری مسلمانان با همسایه قدرتمند شمالی خود روسیه و ولایت پذیری آنان از «رهبر جوان و رشید خود» هویداست.
✍️ محمدحسین فرجنژاد
#شماره۵
#هنر
🆔 @farhang_puya
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت سالروز واقعه غدیر خم سلسله مباحثی را برگزار میکند
گفتگویی پیرامون علل فراموشی واقعه غدیر بعد از رحلت حضرت رسول ص
📋 پنجشنبه 1402/4/15 ساعت 18:30
🗂 موضوع: ویژگیهای مردم حجاز و فراموشی واقعه غدیر قسمت دوم
💡 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترسیدعلی حسینپور؛
عضو هیآٔت علمی موسسه امام خمینی(ره)
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیکرایگان
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت سالروز واقعه غدیر خم سلسله مباحثی را برگزار میکند
گفتگویی پیرامون علل فراموشی واقعه غدیر بعد از رحلت حضرت رسول ص
📋 پنجشنبه 1402/4/15 ساعت 18:30
🗂 موضوع: ویژگیهای مردم حجاز و فراموشی واقعه غدیر قسمت دوم
💡 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترسیدعلی حسینپور؛
عضو هیآٔت علمی موسسه امام خمینی(ره)
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیکرایگان
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
📌 با کمترین امکانات مبارزه را شروع کردیم
🔸 آن روزها چنین القا شده بود که مبارزه، علمی دارد و آن علم در مکتب مارکسیسم است. حتی مارکسیسم را به عنوان علم مبارزه معرفی میکردند و چنین وانمود میکردند که اگر کسانی بخواهند علیه استعمار قیام کنند و آزاد شوند، باید از مکتب مارکسیسم الهام بگیرند.
🔸 ما سعی میکردیم در مقابل این توهم مطالبی را عرضه کنیم که از بطن اسلام بود. از آیات و روایات استفاده میکرديم که آنها دستور مبارزه دادهاند و اگر بخواهیم مبارزهای اسلامی داشته باشیم به ایدئولوژی بیگانه احتیاج نداریم.
🔸 کارهایی ساده و ابتدایی میکرديم؛ ما هیچ کدام نه تجربه کافی، نه تجربه در تحلیل سیاسی و نه وسایل و سابقه کار داشتیم.
📚 ذوالشهادتین امام، صفحه۱۰۲، محمدحسن روزیطلب
#پاراکتاب
#عکس_نوشته
🆔 @farhang_puya
💢 مبانی اسلام در کل با تفکرات اومانیسم و لیبرالیسم و غرب به هیچ عنوان همخوانی نداشته و ندارد.
🔶 در این بین افرادی هم هستند که به شدت دنبال رو فرهنگ غرب هستند، چرا که آنها آزادی را با تعاریف و تعابیر غربی ترجمه کنند. مثلا در بحث حجاب، چون آنها حجاب را محدودیت میدانند، پس شروع کنند به مقابله با حجاب و به این ترتیب شبهاتی را وارد می کنند
🔷 و از آنجا که جرئت ندارند در کشور اسلامی به طور کامل اسلام را نهی کنند؛ آمده اند آن تفکرات غربی را بومی کرده و یک پسوند اسلامی را هم به آن اضافه میکنند تا بدین ترتیب توجیهی برای فعالیت های شان هم داشته باشند، غافل از اینکه مبانی اسلام در کل با تفکرات اومانیسم و لیبرالیسم و ... غرب به هیچ عنوان همخوانی نداشته و ندارد.
✍️فرهنگ پویا
#شماره18
#جامعه
🆔 @farhang_puya
📡 جنگ و فریب کاری رسانه ای در افکار عمومی
🗞 آمریکا در نبرد با ویتنامی ها نیز از شگردهای تبلیغاتی بهره جست. پیتر واتسون جامعه شناس انگلیسی در کتاب «تشنج افکار» می نویسد: «تنها در ماه مه ۱۹۶۸ میلادی، سیصد میلیون جزوه جنگ روانی روی سر مردم ویتنام ریخته شد».
📺 این در حالی است که مردم آمریکا با این که هر روز در تلویزیونهای خود میدیدند دهکده های ویتنام با خاک یکسان می شود، ولی هیچ واکنشی نشان نمی دادند.
🕹 دست اندرکاران تبلیغات کوشیده اند با رسانه های گروهی، افکارعمومی را به طور غیر مستقیم به تسخیر درآورند و باورهای سیاسی، فلسفی، دینی و فرهنگی خود را جایگزین باورهای مخاطب سازند.
✍️ فائذه اسکندری
#شماره10
#فضای_مجازی
🆔 @farhang_puya
💢 متأسفانه برخی مسائل دست و پاگیر و سنتهای غلط هستند
♦️ چون تجمل گرایی و چشم و هم چشمی مانع از ازدواج و تشکیل خانواده می شوند که باید حذف شوند. بدین منظور رسانه ها می توانند در امر آموزش خانواده ها، پیش قدم شوند همچنین دانشگاه ها نیز می توانند رسانه ها را تغذیه کنند و با برگزاری همایشها سمینارها و ... جوانان را به امر مقدس ازدواج تشویق کنند و امیال آنها را به سمت و سوی مناسبی سوق دهند.
♦️ عدم آموزش و هر گونه کم کاری در این بخش آسیب های جدی به جامعه وارد میکند.همانطور که اکنون بسیاری از خانواده ها در حال فروپاشی هستند؛ چرا که بیشتر بانوان تعریف مشخصی از وظایف خود ندارند و در صورت شاغل بودن در ایفای نقش همسری و مادری خود دچار کوتاهی میشوند؛ حال آنکه دین مقدس اسلام مهمترین وظیفه را برای زن خانه داری و همسرداری معرفی کرده است.
✍️ خانم قربانی
#شماره4
#فرهنگ
🆔 @farhang_puya
💢 ویژگی ها و کارکرد احزاب سیاسی
🔹 یکی از وظایف مهم احزاب و آثار مثبت ،تحزب ابهام زدایی از سیاستهای انحرافی شناخت چهره های خودی و غیر خودی و ایجاد بستر مناسب جهت دشمن شناسی و تبری است تا بتواند ضمن حل شبهات و گره های کور در روند سیاست ها گرایشهای افراطی تفریطی و تکروی؛ نیروهای پر جنب و جوش جوان را در جهت منافع ملی هدایت کند و کشور و نظام را از گزند نفوذ دشمنان حفظ نماید.
🔸 یکی از سیاستهای بارز و همیشگی هیئات حسینی، دشمن شناسی در چهره های متفاوت و زمان و مکان مختلف است. این تشکیلات همان گونه که تولای خود را در هر عصر با شاخصهای تعیین شده از جانب خداوند تطبیق میدهد، تبرای خود را نیز نسبت به چهره های متفاوت حزب شیطان ابراز میکند.
✍️ حمیده طرقی
#شماره۱۱
#سیاست
🆔 @farhang_puya
❇️ باید سر و سامانی به مدرسه و موقوفاتش داده میشد
🔹 من از همان اوایل طلبگی در کارهای اجتماعی مشارکت داشتم و نسبت به جامعه احساس مسئولیت میکردم؛ گویی جزئی از وجودم بود. هرجا وارد میشدم، انگیزهای درونی داشتم و نسبت به آن محیط احساس مسئولیت میکردم.
🔸 از همان اوایل در همان مدرسۀ طلبگی که درس میخواندم با دوران جوانی و وضع سادهای که آن روز بود، سعی میکردم تا اندازهای سر و صورتی به مدرسه بدهم تا نظمی داشته باشد؛ مثلاً احکام و آداب شرعی رعایت شود یا موقوفاتش احیا گردد یا ساختمانش ترمیم شود و از این جور مسائل. معتقد بودم باید تلاشهایی بشود و متناسب با آن شرایط میکوشیدم.
📚 ذوالشهادتین امام، صفحه۹۸، محمدحسن روزیطلب
#پاراکتاب
#عکس_نوشته
🆔 @farhang_puya
⭕️ شبکه ملی اطلاعات
🔷 این که مردم ایران پس از تقدیم صدها هزار شهید در مسیر اسلام و انقلاب خود نوعی فناوری ارتباطی مطالبه کنند که هم در سطح بسیار مناسبی از خدمات رسانی باشد و هم بتواند حافظ حریم خصوصی و امنیت و فرهنگ آنان باشد، مطالبه زیادی نیست
🔶 مع الأسف، در سالیان اخیر، با توسعه بی مبنا و غیر مسؤولانه فناوری های ارتباطی در زمینه اینترنت و تلفن های همراه هزینه های بسیار سنگین ،فرهنگی ،اجتماعی اقتصادی و... متوجه مردم شده، و سود سرشار حاصل از این فناوری ها، نصیب عده ای خاص گردیده است.
🔷 متأسفانه در حال حاضر این رویه در حال تداوم است. در همین راستا، مسؤولان به جای این که با استفاده از نیروی انسانی و متخصصان و دانشمندان کشور، زیرساختهای ارتباطی کشور را به صورت اصولی و ایمن درست کنند به) گونهای که مردم صاحب اینترنت پرسرعت ایمن و خانواده مــدار باشند،
🔶 از شرکت «هوآوی» چین نسل سوم تلفن همراه ـ که در ادبیات برخی از نظریه پردازان غربی فناوریهای IT ، به تلفن شرربار و خانواده ستیز مشهور شده است را خریداری کرده اند. این عده از مسؤولان، به منتقدان انگ مخالفت با علم و پیشرفت میزنند؛ این منتقدان، نگران آسیبهایی هستند که غربیها را نیز نگران کرده است.
✍️ دکتر جواد زاده
#شماره29
#فضای_مجازی
🆔 @farhang_puya
🖇 اهمیت نگرش امانی به مناصب دولتی در حدی است که حضرت امیر یکی از شروط مهم گزینش یک کارگزار در حکومت اسلامی را امانت داری میشمرد.
🔸لذا در عهدنامه ی مالک اشتر به
مالک سفارش می کند. برای نصب کارگزارانت سفارش و توصیه ی احدی را نپذیر مگر اینکه کسی از امانتداری و کاردانی او به تو خبر دهد: نباید در گزینش کارگزاران و مدیرانت توصیه ی کسی را مگر در خصوص کاردانی و امانت داری بپذیری.
🔹 مکانت امانت داری در روایات به حدی است که خیانت در امانت نشانه ی بی ایمانی گرفته شده است.حضرت علی(ع) میفرماید: «کسی که امانت را رعایت نکند ایمان ندارد» و در برخی دیگر، امانت داری مهمترین عضو شخصیت اسلامی انسان شمرده شده است؛امام علی (ع) می فرماید: «رأس مسلمانی، امانتداری است؛ یعنی پایه و اساس دین امانت داری است.
✍️ سید احمد رهنمایی
#شماره۴۶
#معارف
🆔 @farhang_puya
📌جهان با کنترل از راه دور
🖇 سلطه گری نوین در استعمار فرانو، مبتنی بر ایجاد تغییر در جهان بینی ،فرهنگ ،باورها بینشها و رفتارها و با هدف تغییر نامحسوس هویت ملتها پایه ریزی شده است. سست کردن پایه های وحدت ملی و تشدید اختلافات داخلی، بی تفاوت نمودن مردم و تهی ساختن فرهنگ سنتی و مذهبی آنان، از مهمترین محورهای القایی استعمار فرانو است.
🖇 استراتژیست های نظام سلطه و طراحان سیاستهای استعماری را بر آن داشت.با بهره گیری از تکنولوژیهای پیشرفته و فناوریهای مدرن اطلاعاتی و ارتباطی بر مبانی اعتقادی و رفتار مذهبی و ملی ملتها تأثیر بگذارند و این چنین شد که فرهنگ وارداتی غرب که همان فرهنگ لاابالی گری و لاقیدی است.
🖇 در قالب استعمار فرانو، کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد و به فتنه گری فرهنگی و رواج برهنگی و بی عفتی در این جوامع پرداخت.
✍ محمد ملک زاده
#شماره18
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت سالروز واقعه غدیر خم سلسله مباحثی را برگزار میکند
گفتگویی پیرامون نقش واقعه غدیر در هویتسازی جامعهاسلامی
📋 سهشنبه 1402/4/20 ساعت 18:30
🗂 موضوع: غدیر؛ هویت جامعهاسلامی قسمت دوم
💡 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترقاسم ابراهیمیپور؛
عضو هیآٔت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیکرایگان
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
♦️ یکی از رویکردها در تبیین معنای وحدت، «وحدت اخلاقی» است
♻️ در این دیدگاه منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو نهاد باید دو گام اخلاقی مهم در مسیر حرکت خود بردارند،تا وحدت مورد نظر تحقق یابد؛
📍 اول آن که هر دو نهاد به تربیت انسانی و اسلامی و پرورش و تعالی اخلاقی نیروها اهتمام کامل بورزند تا از این رهگذر روح صداقت و صمیمیت در هر دو بارور شود و بتوانند در کنار هم به بررسی همۀ مسائل علمی و اجتماعی بپردازند.
📍دوم آنکه، تمام ابعاد و زوایای تنظیم روابط دو جانبه بین این دو نهاد در پرتو همین روح اخلاقی و صادقانه شکل گیرد و هیچ یک اجازه ندهد عوامل دیگر بر همراهی این دو نهاد با یکدیگر سایه افکنده و فضای صمیمیت و صداقت اخلاقی را به شائبه خود محوریها و منیت ها آلوده سازد.
✍ علیاکبر عالمیان
#شماره۱۴
🆔 @farhang_puya
📝 با وجود امام، جای خالی آیت الله بروجردی حس نمیشد
🖇 بعد از وفات مرحوم آیت الله بروجردی، مسائل نهضت پیش آمد که داستان مفصلی دارد. همه میدانند که رژیم گذشته برنامههایی برای کشور داشت که با حیات مرحوم آیت الله بروجردی، جرئت نمیکرد آنها را مطرح کند؛ چون قدرت ایشان را آزموده بود.
🖇 به هر حال، صلاح نمیدانست تا ایشان زندهاند به بعضی مسائل ورود کند، ولی بعد از وفات ایشان اجرا کردن برنامههایشان را شروع کردند. طولی نکشید که مسائل انقلاب سفید مطرح شد.
🖇 کسی که در این حرکت، پیشتر، بهتر و محکمتر از همه حرکت و اقدام میکرد، مرحوم حضرت امام(ره) بود. سایر مراجع هم مشارکت داشتند و ایشان تنها نبودند، ولی کسی که قویتر بود و قضیه را جدی میگرفت، ایشان بود.
📚 ذوالشهادتین امام، محمد حسن روزی طلب، صفحه۸۴
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
📌 ابتکار امام در مبنا سازی عاشورا برای قیام انقلابی خود
🔷 وقتی به عبارات امام درباره عاشورا رجوع می کنیم، ابتکار انقلابی امام را در استفاده از حادثه عاشورا مشاهده می نماییم: تمام انبیاء برای اصلاح جامعه آمده اند و همه آنها این مسئله را داشتند که فرد باید فدای جامعه بشود. سیدالشهداء روی همین میزان، خودش و اصحاب و انصار خودش را فدا کرد تا جامعه اصلاح شود.
🔹 در واقع امام خمینی با اعتقاد به این امر که قیام و شهادت سیدالشهدا باید ملاک عمل اجتماعی مسلمانان قرار گیرد، نهضت حسینی را مبنای حرکت خویش در انقلاب اسلامی قرار داد.
🖊 سید عبدالله متولیان
#شماره۱۳
🆔 @farhang_puya
♻️ بیت آقای منتظری، مرکزی برای نفوذ
🔹 از تیرماه ۱۳۶۴ که مجلس خبرگان رهبری، با رایزنی برخی برخلاف میل باطنی و بدون کسب رضایت و آگاه ساختن حضرت امام ، آقای منتظری را در جایگاه قائم مقامی رهبری نشاند، تا فروردین ۱۳۶۸ که امام خمینی و در نامۀ مشهور ۶۸/۱/۶ او را از این سمت عزل کرد، شخص و بیت آقای منتظری به نقطه آسیب پذیر و دروازه نفوذ نظام تبدیل شد.
🖇 این بیت با داده ها و خروجی های غلط فضاسازی های نادرست، ناسازگاری های بی اساس با نظام و حوزه های علمیه و... هزینه های بسیار سنگینی را بر نظام جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه تحمیل کرد. این روند از شهریور ۶۶ و پس از اعدام مهدی هاشمی رنگ دیگری به خود گرفت و نظام و حوزه ها را با انواع چالش های سیاسی و فرهنگی و حتی نظامی روبه رو ساخت.
✍ حسن ابراهیم زاده
#شماره۳۵
🆔 @farhang_puya
⭕️ متأسفانه تلویزیون ما با بی توجهی آشکاری، بسیاری از این آثار مروج فرهنگ غرب را بدون نقد و بررسی پخش میکند.
🔷 فیلمهای «آهنگ برناردت» و «راهبه» اثر «فرد زینه مان» و فیلم «نرگس سیاه» اثر «مایکل پاول» و «امریک پر سبرگ» (۱۹۷۶) به زندگی راهبه های مشهور عالم مسیحیت پرداخته و آثاری تبلیغی - تبشیری برای مسیحیت با هدف قرار دادن دختران جوان میباشند.
🔶 فیلمهایی چون «برادر خورشید، خواهرماه» و «فرانچسکو» به زندگی عرفانی و انزواطلبانه و سکولار راهبان مسیحی میپردازند که در بین مخاطبان غافل، جذبه زیادی نسبت به مسیحیت ایجاد میکند..
♦️متأسفانه تلویزیون ما هم با بی توجهی آشکاری، بسیاری از این آثار را حتی بدون نقد و بررسی پخش میکند و در ترویج آیین خرافی و تحریف شده مسیحیت، بهترین کمک را در تیراژ میلیونی ببیننده به اربابان هالیوود میکند.
✍ محمد حسین فرج نژاد
#شماره1
🆔 @farhang_puya
💢 ردپای روشنفکران در اقتصاد ایران
🔹 نخستین ردپای جریان روشنفکری اقتصاد ایران را میتوان در داستان غمبار امتیاز فروشی یافت. میرزا ملکم خان ناظم الدوله ارمنی زاده مسیحی ای که نخستین تشکیلات فراماسونری را در ایران تأسیس کرد.
🔹 در سالهای اقامت در سفارت ایران در استانبول با همکاری شاگردش میرزاحسین خان سپهسالار، گزارشهای متعددی مبنی بر لزوم آوردن کشفیات و اختراعات مردم اروپا و به کار انداختن سرمایه های فرنگستان در ایران برای ناصرالدین شاه میفرستد.
🔸 شاه قاجار نیز محمود خان ناصر الملک وزیر مختار ایران در لندن و حسنعلی خان وزیر مختار مقیم پاریس را برای مذاکره با کمپانیهای مختلف اروپایی مأمور میکند.
✍ محمد حسین ظریفیان یگانه
#شماره۳
#اقتصادی
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 سردار حاجی زاده: بزرگترین مشکل مردم کشور ما و مظلومان جهان بحث دشمنشناسی است. موقعی که دشمن را خوب نشناسیم، نتیجه همین میشود؛ موقعی که مشکلات اقتصادی را میخواهیم از طریق دشمن حل کنیم، نتیجهاش همین میشود.
#دشمن_شناسی
🆔 @farhang_puya
💢 فردا جمعی از اساتید، فضلا، طلاب و مبلغان حوزههای علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار می کنند.
▪️ این دیدار همزمان با «روز عفاف و حجاب» و سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و کشتار مسجد گوهرشاد توسط مأموران حکومت رضاخان برگزار میشود.
🆔 @farhang_puya