فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ از علی چه شنیدهای؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعاً ألا يا أيها الساقي أدر كأساً و ناولها...
❌❌ ما شهریهی حضرت (عجَّل الله فرجه) رو نمیگیریم که این اراجیفِ بیدر و پیکر رو بر منبر به خوردِ مردم بدیم!
✴️@fegh_osoul_rafiee
هدایت شده از محمد علی رفیعی | فقه و اصول
✅ ادامهی #تدریس_فشرده #الحلقتَیْن 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
#تدریس_فشرده
#الحلقتَیْن
#الحلقة_الثانية
#الحلقة_الثالثة
✴️@fegh_osoul_rafiee
۸-تدریسفشردهحلقتین-رفیعی-ازص۴۲تا۴۴-۱۴۰۳۱۰۲۷.mp3
17.18M
🎙 #تدریس_فشرده_حلقَتَیْن
🔸️#الحلقة_الثالثة
🔹️#الحلقة_الثانية
#جلسه_هشتم_حلقتین
🔴 بر محور کتاب #الحلقة_الثالثة
🔺️ حجّیّة القطع غير المصيب (و حكم التجرّي)
📌 تبيينِ دو مصطلحِ خاصِّ #شهید_صدر در بحث #تجرّی و #اصابت_قطع؛ #قطع_موضوعی و #قطع_ذاتی.
📌 تبیینِ خصوصیات و ویژگیهای قطعِ #قطّاع.
📌 تبیینِ حجیّتِ مطلق و بیچون و چرای #قطع به عنوان یک حالت نفسانی و روانی در نفس و ذهنِ انسان.
✅ جلسه ۸
⏰ ۲۷ دی ۱۴۰۳
✴️@fegh_osoul_rafiee
🎙 #تدریس_فشرده_حلقَتَیْن
🔸️ #الحلقة_الثالثة
🔹️ #الحلقة_الثانية
✅ از صفحهی ۵ تا ۴۴ جلد دوّمِ کتابِ #دروس_في_علم_الأصول (چاپ جامعهی مدرِّسین)👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
#جلسه_اول_حلقتین
#جلسه_دوم_حلقتین
#جلسه_سوم_حلقتین
#جلسه_چهارم_حلقتین
#جلسه_پنجم_حلقتین
#جلسه_ششم_حلقتین
#جلسه_هفتم_حلقتین
#جلسه_هشتم_حلقتین
✴️@fegh_osoul_osoul
هدایت شده از محمد علی رفیعی | فقه و اصول
آیت الله العظمی شهید سید محمدباقر صدر (رضوان الله علیه) در شرح زحمتهای دوران تحصیلش میگوید:
"إنني في الأيام التي كنتُ أطلب العلم، كنتُ أعمل في طلب العلم كل يوم بقدر عمل خمسة أشخاص مُجدّين كنت أذهب صباحاً إلى غرفة صغيرة في الطابق الأعلى من البيت، و أنكبّ على المطالعة و التحقيق، و لا أنتبه إلى الوقت إلا عندما تناديني أمّي لتناول طعام الغداء؛ من در روزهایی که در حال تحصیل علم بودم در هر روز به اندازهی پنج طلبهی کوشا کار علمی میکردم. صبح به اتاق کوچکی در طبقهی فوقانی خانه میرفتم و مشغول مطالعه و تحقیق میشدم و اصلاً متوجّه زمان نبودم مگر زمانی که مادرم برای خوردن غذا من را صدا میزد."
✴️@fegh_osoul_rafiee
شهید بزرگوار آیت الله بهشتی (رضوان الله علیه) در کتاب طرح کوششی نو در راه شناخت تحقیقی اسلام در مورد شرایطِ #تحقیق و #اجتهاد میفرماید:
"کسانی که معلوماتِ اسلامیِشان در حدِّ معلوماتِ عمومی یا قدری بیش از آن است، ولی در این رشته به حدِّ تخصّص [و اجتهاد] نرسیدهاند نباید در مسائلِ مربوط به این رشتهها از خود نظرِ اجتهادی بدهند."
✴️@fegh_osoul_rafiee
مرحوم حجت الإسلام مدیرشانهچی (رضوان الله علیه) در مورد درس مرحوم آیت الله میرزا اَحمد مُدرّس یزدی (رضوان الله علیه) اینگونه میگوید:
"در زمستانهای سردِ مشهد، در مسیری که برف تا زانو میرسید ارادهی پولادینِ استاد بود که مسیر را میگُشود و نفسِ گرمِ ایشان بود که جای خالی بخاری را در شبستان مسجد گوهرشاد پُر میکرد... . حتی فوتِ فرزندِ سهسالهیشان این مسیر را متوقّف نکرد؛ تدفین نور دیده به فرزندان واگذار شد و امّا درسِ استاد همچنان برقرار بود."
✴️@fegh_osoul_rafiee
⚠️ سادهاندیشیِ عجیبی است تصوّرِ این که #تبلیغ در این زمانه نیازی به #ادبیات_عرب و #منطق و #فقه و #اصول و #فلسفه ندارد؛ پس، نیاز به چه دارد؟!
#سفیران_هدایت