eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
552 ویدیو
92 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرجع‌ انگلیسی از این روشن‌تر مرجع اسرائیلی از این واضح‌تر ننگ است برای جمهوری اسلامی، ننگ است برای حوزه علمیه ... که این شخص معلوم‌الحال را به زیر نمی‌کشند. می‌گوید روایات قمه‌زنی و شکستن‌سر و خون‌ریزی، در درجه عالیه تواتر است و اعاظم فقها به آن معتقدند. و شبهه داشتن درباره قمه‌زنی ولو از روی قصور، موجب می‌شود شخص جهنمی شود!!! یادآوری: 👇👇 https://eitaa.com/feghheakbar/5139 https://eitaa.com/feghheakbar/5144 ✍ حوزه علمیه تمدن ساز
حوزه علمیه تمدن ساز
مرجع‌ انگلیسی از این روشن‌تر مرجع اسرائیلی از این واضح‌تر ننگ است برای جمهوری اسلامی، ننگ است برای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انگلستان پول هنگفتی به آن‌ها می‌دهد / ۶۰ ثانیه از بیانات حجت الاسلام اراکی (نماینده سابق ولی‌فقیه در انگلستان) راجع به تشیع انگلیسی و جریان سید صادق شیرازی.
🌸 ارتباط موفق @ostad_shojae
💢 متعمقون آخرالزمان شهید علامه : در حدیث است که از علی بن الحسین علیه السلام درباره ی توحید پرسش شد، فرمود: خداوند می دانست در آخرالزمان گروه هایی ژرف اندیش خواهند آمد، از این رو قل هو الله احد و آیات اول سوره حدید را فرستاد، و هر کس سخنی غیر آن ها بگوید هلاک شده است. ( اصول کافی، کتاب التوحید، باب النسبه، حدیث۳) نظریات دقیق فلسفی و عرفانی ثابت کرده است که آیات قل هو الله احد و آیات اول سوره حدید قله نهایی توحید و معرفت است. 📚 مجموعه آثار شهید مطهری، جلد۶ (اصول فلسفه و روش رئالیسم)، ص۸۸۳ ✍ پ ن: واژه را در کانال سرچ‌نمایید ... و مطالعه فرمایید (مهم). ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تاثیر مباحث بر / استاد علی .............................................. ✍ پ‌ن: ▫️ ۱. علوم انسانی در تمدن سازی تاثیر بنیادین دارد. ▫️ ۲. بنیاد علوم انسانی نیز، مبتنی بر و و است. اگر این مبانی، الهی یا الحادی یا شک‌گرایانه باشند، کل علوم انسانی و به تبع ساختار تمدن، دگرگون خواهد شد. ▫️ ۳. برای انسان شناسی می‌توان از کتب زیر استفاده کرد: _ جلد ۸و۹ اسفار (سلطان مباحث نفس و معاد محسوب می‌شود) _ آثار ارزشمند حجت‌الاسلام اصغر در زمینه و _ تفسیر انسان به انسان علامه _ رساله الولایه علامه (بسیار عالی و موجز که توسط اساتیدی چون صادق حسن زاده ترجمه و شرح شده) _ انسان شناسی طرح ولایت _ دروس معرفت نفس علامه (با کمک صوت‌های استاد ) ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه قم و دیگر حوزه های علمیه باید حرف تازه ای که اسلام آورده و هیچ مکتب دیگری اعم از مکاتب آسمانی و زمینی آن را نیاورده اند، ارزیابی کند و این کار مردان الهی می طلبد که آن هیمنه را بفهمند و به قدر فهمشان آن را به دیگران عرضه کنند. ▫️ 👈 آثار سترگ علامه (در موضوعات مختلف) ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 بررسی تطبیقی دو پیام تسلیت. به مولفه‌های مختلفی میشه توجه کرد، مثلا: در یکی ضایعه برای "حوزه نجف" و در یکی دیگر خسارت برای "حوزه معارف اسلام" (که اعم و اشمل است)، عنوان شده. و همینطور به کار بردن واژگان کم نظیر دیگری برای علامه مصباح یزدی که برای هرکسی به کار برده نشده است. فاتحه و صلواتی برای روان پاک هر دو عالم هدیه نماییم. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 آیا فلسفه و اصطلاحات عرفان نظری موجب بُعد ما از حضرت حق می‌شود یا مقدمه نزدیک شدن ما به اوست؟ : «من نیز چنان عقیده به علم ندارم و علمی که ایمان نیاورد را حجاب اکبر می‌دانم ولی تا ورود به حجاب نباشد خرق آن نشود. علوم بذر مشاهدات است. گو که ممکن است گاهی بی حجاب اصطلاحات و علوم به مقاماتی رسید ولی این غیر طریق عادی و خلاف سنت طبیعی است و نادر اتفاق می‌افتد.» 📔 رساله لقاء الله امام خمینی ذیل کتاب لقاءالله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
شما اگر درس خارج "فقه شبیه‌سازی انسان روی سیاره زحل" را هم برقرار کنید، تا زمانی که گزاره های عقلی دین را، با تشکیل دروس گسترده و رسمی خارج علوم عقلی و فلسفه (ایجا کلیک و مطالعه کنید) برای طلاب (و بالتبع مردم) خود تامین نکنید، در بخش اعظم دین، غایب و راجلید. و جامعه و حتی طلاب جوان در دام حداقل التقاط فرو خواهند غلطید. کما اینکه طلیعه التقاطی شده برخی طلاب جوان (به خاطر عدم تسلط و حتی عدم استماع مبانی عقلی) و افتادن آن‌ها در ورطه پلورالیزم و تعدد قرائات و نسبی گرایی و شک‌گرایی، قابل مشاهده است. و رفتن جامعه هم (به خاطر تامین نشدن مبانی عقلی آن‌ها توسط داعیه داران و حجت‌الاسلام‌ها) به سمت ، نمایان است. یگانه ناجی مصونیت بخشی طلاب و مذهبیون جامعه از تحجر و التقاط، توسعه ابعاد عقلی دین به مرکزیت حوزه است. 👈 بخوانید ✍ حوزه علمیه تمدن ساز ✅ @feghheakbar
💢 آیةمحکمه، اولین سفارش پیامبر (ص) است. آیت الله العظمی : علوم فراوان است، امّا خطوط کلّی و خطوط اصلی علم سه رشته است؛  «آیةٌ محکمة»،  «فریضةٌ عادلة»  و «سنّةٌ قائمة» این‌ها علومی است که ما در حوزه باید فرا بگیریم. بخشی از این علوم الحمدلله در حوزه رایج است به نام فقه و اصول. اما بخش دیگرش که بخش عظیم سفارش حضرت است و با نام «آیة محکمة» در جمله‌ی اول قرار گرفته، یا نیست یا بسیار اندک است. باید رایج باشد، باید رایج باشد، باید رایج باشد، باید رایج باشند، اما نیستند.  این‌طور نیست که آیة محکمة به معنی فقه باشد و فریضة عادلة هم به معنی فقه باشد و سنّة قائمة هم به معنی فقه باشد. حضرت این سه رشته را به عنوان سه رشته‌ی اساسی علم در حوزه‌ها واجب کرده است  بر فرض شما در فقه و اصول الان سی‌هزار یا چهل‌هزار داشته باشید، این مشکل شما را حل نمی‌کند. راسل و امثال راسل را که مکاسب حل نمی‌کند آیة محکمة است، اصول دین و اعتقادات است. خوب، فرض کنیم معنی این‌ها، اعتقادات و جهان‌بینی باشد،‌ بدون بررسی اشکالات شرق و غرب یا با بررسی؟ یک رخش می‌خواهد تا بار رستم را بکشد، یک فلسفه و می‌خواهد. مگر می‌شود آدم خدا را ثابت کند بدون بررسی آن پنجاه اشکال انبار شده؟ حداقل پنجاه اشکال نقد جلوی پای آدم است. آیة محکمة مربوط به جهان‌بینی است که آیا این جهان حادث است یا قدیم؟ خدا دارد یا ندارد؟ این جهان پایان‌پذیر هست یا نه؟ انسان با مرگ می‌پوسد یا از پوست به‌درمی‌آید؟ میلیون‌ها مردم می‌گویند انسان با مردن می‌پوسد. ما می‌گوئیم از پوست به‌درمی‌آید، مهاجرت است. این‌ها صدها اشکال نقد جلوی پای آدم است. این می‌شود آیة محکمة. ما آیة محکمة می‌خواهیم و این آیة محکمة اولین سفارش وجود مبارک پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم است. فریضة عادلة می‌خواهیم، می‌خواهیم. اخلاق غیر از روضه‌خوانی است، غیر از موعظه است، غیر از سخن‌خوانی و سخن‌رانی است. آیا اخلاق مبدأ علمی دارد یا نه؟ مبادی علمیش کجاست؟ جاودانه است یا نه؟ نظیر رسوم و آداب و سنن ملّی است که تاریخ مصرفش گذشته باشد و هر ملّتی برای خودش یک اخلاق خاصی داشته باشد؟ یا اخلاق یک امر جاوید است؟ ابدی و ازلی است یا نِسبی؟  مبادا کسی خیال کند فن اخلاق در حد رسائل و مکاسب است. خیلی دشوارتر از این‌هاست؛ بررسی شئون است. باید ثابت شود روح وجود دارد و روح مجرّد است و غرب و شرق ندارد تا شما بتوانید یک مطلبی منزّه از شرق و غرب ثابت کنید. 🍀 در جمع طلاب ♦️ کانال حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 با روش‌های دانشگاهی (ترمی-واحدی) کسی فیلسوف نخواهد شد / در دانشگاه آن‌هایی که خوب کار می‌کردند، طلبگی کار می‌کردند؛ اگر سه واحد یک درس را می‌گرفت، کنارش ده واحد آن درس را کار می‌کرد؛ این می‌شد باسواد و نخبه. _ حجت‌الاسلام عبدالرسول ادامه: 👇👇👇 http://mobahesat.ir/16266/amp ▫️ تذکر: نهی از مدرک‌گرایی، هرگز به معنای نفی مدرک گرفتن نیست؛ چراکه امروزه بدون داشتن مدرک (چه تحصییلی و چه تالیفی)، چه‌بسا مشکلات و معضلاتی به بار آید.
💢 خرید اینترنتی دوره ۶ جلدی سلسله دروس مبانی اندیشه اسلامی (کتب فوق العاده ارزشمند طرح ولایت) ▫️ با تخفیف ویژه ▫️ ارسال پستی به سراسر کشور 🔰 مشاهده جزئیات و ثبت سفارش: https://idpay.ir/islamlmsbook/shop/424606 ⭕️ کسب اطلاعات بیشتر: 👇 @islamlms 🌸 این طرح (۶کتاب راهبردی، دقیق، عمیق، محققانه و در عین حال سلیس) را بایست قدر دانست. و فقط می‌توان گفت: فاغتنم؛ غنیمت شمار. ، ، ، ، ، @islamlms