eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
553 ویدیو
92 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
«آراستگی مردان، از اموری است که عفت و پاکدامنی همسرانشان را افزایش می‌دهد، و زنان بدین دلیل عفت و پاکدامنی را ترک کردند که شوهرانشان خود را برای آنان آراسته نکردند» _ امام کاظم (ع)، اصول کافی
💢 آیا زمان محاکمه این‌ها فرا نرسیده؟ پیامبر اکرم (ص): اِنَّما اَهْلَكَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ اَنـَّهُمْ كانوا اِذا سَرَقَ فيهِمُ الشَّريفُ تَرَكوهُ وَاِذا سَرَقَ فيهِمُ الضَّعيفُ اَقاموا عَلَيْهِ الْحَدَّ؛ نابودى مردمان پيش‏تر از شما فقط از آنجا بود كه اگر سرشناسى دزدى می‌کرد، رهايش می‌ساختند و چون ناتوانى دزدى می‌کرد، مجازاتش می‌کردند. / نهج الفصاحه، ح۹۴۳
حوزه علمیه تمدن ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ بارالها به حکمرانان ما، جرأت و جسارت و غیرت ظلم ستیزی عطاکن ▫️ این سکوت برای چیست؟ ▫️ تخدیر شدگی
1_1347817295.mp3
1.43M
🎙 علامه : از جناب بهمنیار نقل شده است كه می ‌گوید ما روزانه منتظر ورود بوعلی بودیم كه ایشان تدریس كنند و ما تَدَرّس كنیم و فرا بگیریم، روزی استاد آمد و ما در كنار شمع وجودش جمع شدیم و پروانه وار نشستیم كه ایشان تدریس بكنند، وقتی شروع به تدریس كردند از چشمان ما و رخسار ما فهمیدند كه ما درس دیروز را نفهمیدیم ... كم كم به عرضش رسید یا برای او معلوم شد که ما دیشب گعده داشتیم ... آن‌گاه اشك از چشمان بوعلی سرازیر شد، گفت طناب بازهای شهر ـ این سیرك ها ـ می ‌كوشند در رشته شان متخصص بشوند، شما كه در رشته علمی و علوم الهی تلاش و كوشش می ‌كنید تلاش و كوششتان این نیست كه در رشته ‌تان متخصص بشوید؟!@feghheakbar
کسی مثل علامه (رضوان الله تعالی علیه) در حوزه علمیه ى قم پیدا شد؛ ايشان هم فقیه بود و هم اصولى؛ هم مى توانست درس خارج فقه مفصلی بدهد؛ هم مى توانست درس خارج اصول مفصلی ترتیب دهد و فضلا را جمع کند؛ اما او به کارى پرداخت که ان روز آن را لازم مى دانست. بعد هم حوادث و وقایع شهادت داد بر اين که اين ها لازم است. او گفت من مى بينم که دارند تفکرات و فلسفه ى کاذب مارکسیستی را در ذهن ها جا مى دهند؛ نمى شود با توضیح المسائل اين ها را پاسخ دهیم؛ توضیح المسائل جای خودش را دارد؛ جواب اين ها را با چیز ديگرى بايد داد. ايشان را نوشت. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
1_1639303218.pdf
2.79M
♻️ علوم و معارف لازم و عمومی برای شناخت اسلام و معرفی آن استاد https://eitaa.com/dreshkevari ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تنبلانه‌ترین سخن دنیا استاد : جمله‌ای در میان مردم رایج است که زیاد آن را شنیده‌ایم  فکر می‌کنم تنبلانه ترین جمله است. این جمله که «آزاد باش. هر کس حق دارد هر عقیده ای داشته باشد» حرف ظاهراً خوب، مدرن و صلح طلبانه‌ای به نظر می رسد، اما تنبلانه ترین سخن ممکن است. باید دانست که چیست و کجاست. نه این که هرکس هر عقیده‌ای بخواهد داشته باشد. @Islamicphilosophy_ir
1_1640026943.mp3
641.4K
علامه : امام صادق (ع) فرمودند: قائم ما وقتی ظهور می کنند با مشکلی سخت تر ازمشکل پیغمبر (ص) مواجه می شوند ... 📛و آن شبهه‌ی است📛 @Islamicphilosophy_ir
از محقق تا مقلد فرق‌هاست کین چو داوودست و آن دیگر صداست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقه و اصول خواندیم، توهم اسلام شناس شدن برمان داشت! ... فکر کردیم اسلام شناس شدیم. ما با بخش اعظم اسلام آشنا نشدیم. گفتند آن‌ها جنبی است اگر خودتان وقت کردید بخوانید. در حالی که آن جنبی، اصل است. _ استاد ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ♦️ کانال حوزه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar
هدایت شده از حافظه تاریخی ایرانی
32.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻‏هرکس از توافق استعماری برجام دفاع کرد این فیلم را نشانش دهید. حرفهایی که طرفداران برجام حتی آن را نمیدانند، چه برسد به آنکه پاسخی برایش داشته باشند. در قسمت ۲۴ برنامه حافظه تاریخی ایرانی به صورت خلاصه و مستند نشان داده شده که متن برجام در حوزه رفع تحریم ها و اقتصاد چه مشکلات بزرگی دارد و احیای آن نیز نمیتواند تاثیر خاصی در معیشت مردم داشته باشد. @Hafezeh_tarikhi_irani
دو نکته خدمت جناب استاد اراکی: ۱. خود حضرتعالی هم گاهی به تنهایی در خیابان های قم قدم بزنید و نکاتی را به دختران کم‌ حجاب متذکر شوید. ۲. الیوم قوانینی در این مملکت هست که رانت و مافیا مطابق آن ها صورت قانونی دارد و خون ملت را می‌مکد. در جهت اولا یافتن و ثانیا دگرگون کردن این قوانین، تلاش جدی کنید و کارگروه تشکیل دهید. ✍ حوزه تمدن‌ساز
مسأله‌ی تولید علم فقط مربوط به علوم پایه، تجربی و ... نیست، بلکه شامل همه‌ی علوم و از جمله علوم انسانی است. ما بخصوص در زمینه‌ی علوم انسانی، برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت و توقّع بود، حرکت متناسب و خوبی نکرده‌ایم، بلکه مفاهیم گوناگون مربوط به این علم را - چه در زمینه‌ی اقتصاد و چه در زمینه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و سیاست - به شکل وحی مُنزل از مراکز و خاستگاه‌های غربی گرفته‌ایم و به‌صورت فرمول‌های تغییر نکردنی در ذهنمان جا داده‌ایم و بر اساس آن می‌خواهیم عمل و برنامه‌ی خودمان را تنظیم کنیم! گاهی که این فرمول‌ها جواب نمی‌دهد و خراب درمی‌آید، خودمان را ملامت می‌کنیم که ما درست به‌کار نگرفته‌ایم؛ در حالی‌که این روش، روشِ غلطی است. ما در زمینه‌ی علوم انسانی احتیاج به تحقیق و نوآوری داریم. مواد و مفاهیم اساسی‌ای هم که بر اساس آن می‌توان حقوق، اقتصاد، سیاست و سایر بخش‌های اساسی علوم انسانی را شکل داد و تولید و فراوری کرد، به معنای حقیقی کلمه در فرهنگ عریق و عمیق اسلامی ما وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم. البته در این قسمت، حوزه و استادان مؤمن و معتقد به اسلام می‌توانند با جستجو و تفحّص، نقش ایفا کنند. این‌جا از آن‌جاهایی است که ما باید به تولید علم برسیم. ۱۳۸۲/۰۸/۰۸ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مقایسه قدرت تلسکوپ فضایی جیمز وب با تلسکوپ فضایی هابل در رصد اعماق فضا. ▫️مقاله "وحدت وجود" را اینجا مطالعه کنید
4_5936132608277613534.pdf
11.15M
📔 العرفان النظری مبادئه و اصوله؛ ترجمه عربی کتاب اصول و مبانی عرفان نظری ✍ استاد سید یدالله https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جایگاه راهبردی فلسفه ▫️ موحد شدن یک ملحد (از سران الحاد) بعد از گفتگوی هشت ساعته با علامه _ علامه ♦️ حوزه علمیه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حجاب، فرمان خدا 💠 کسی که این دستگاه را آفرید به نام ذات اقدس اله، می گوید از چشم چه جور استفاده بکن، از سر چه جور استفاده بکن، از پا چه جور استفاده بکن، از گوش چه جور استفاده بکن. مگر می شود انسان یک دستگاهی را خلق بکند، همین جور _رها_ در اختیار کسی بگذارد؟! کدام واحد صنعتی است؛ چه یخچال، چه تلویزیون، چه رادیو، چه اتومبیل که این را در اختیار بگذارند، بگویند هر چه جور بخواهید استفاده بکنید؟! آن‌که ساخت، می گوید اینجا پیچ است، آنجا مهره است، اینجا راهش این است، آنجا راهش آن است! این که ما را ساخت، گفت: این را روی سر بگذار و گردن و سینه را بپوش که بیگانه طمع نکند. حالا یک کسی جاهلانه، فریب خورده این روسری را روی چوب می گذارد؛ با چه کسی دارد می جنگد؟! با آیه کریمه ( و لیضربن بخمرهنّ علی جیوبهنّ )* دارد می جنگد، منتها این طفلی متوجه نیست! آن‌که سر را آفرید، گردن را آفرید، سینه را آفرید، گلو را آفرید؛ فرمود: با این (خمار)، با این (روسری) بپوشان؛ با چه کسی داری می جنگی؟! زنها، یعنی خواهرها و دخترها علناً و عملاً بگویند: این (و لیضربن بخمرهن علی جیوبهن) شعار ماست. ------------------------------------------------ 📌 سوره نور / آیه ۳۱ 📋 درس اخلاق 📆 قم ؛ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ✴ بیست و یکم تیر . روز عفاف و حجاب 🆔️ https://telegram.me/ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 رابطه و در بیان _ استاد ‌‌‌@jelvehnooralavi ....................................... ✍ پ‌ن: بدون معرفت نفس و انسان شناسی صدرایی، ما در شناخت و شناساندن معاد و صراط و قیامت و تجسم اعمال و بسیاری از مباحث عقلی-معرفتی، راجل خواهیم بود.
💢 حجاب در اندیشه شهید بهشتی در کتاب جاودانه تاریخ کلمات صریحی از شهید دراین‌باره نقل شده که در ادامه عیناً آنها را ذکر می‌کنیم: براي اينكه بقيه انسان‌ها حاكم بر هوايشان بمانند، بايد بكوشيم محيط هم طبيعي باشد كه از در و ديوارش انگيزه فساد نبارد و به محض اينكه ما خواستيم محيط را از اين آلودگي‌ها پاک كنيم خود به خود مقداري از آزادي‌ها گرفته مي‌شود. اگر به آن خانم گفتند خانم شما آزادي فرياد براي آزادي هم برآوريد درست، اما خانم مسلمان در كوچه و خيابان كه مي‌آيي لباس و پوشش شما ساده باشد، اندام‌هاي بدن و موي سر شما پوشيده باشد، آنچه با پوشش ساده نه دل فريب و سخن گفتن و نحوه برخورد با اين و آن و طرز راه رفتن همه آنها هم با وقار و سنگين و متين باشد، در خور پاكدامني بانوي والا قدر مسلمان پيوسته به خدا باشد. خوب در اينجا اگر اين را به او گفتند و شنيد بازهم آزادي او حفظ شده چون خودش آزادانه شنيده اما اگر نخواست آزادانه بشنود بگويد اين چيزهايي كه شما می گویید خوب است ولي من دلم مي‌خواهد نيمه برهنه از خانه بيرون بيايم، با آرايش تمام عيار در خيابان ظاهر شوم! در اينجا نظام اسلامي با او چه كند؟ آزادي او را حفظ و رعايت كند و به او بگويد آزادي خانم؟ ما حرف خودمان را به شما زده ايم، شما مي‌خواهي گوش كن يا گوش نكن آزاد هستي؟ گوش كردي خوشا به سعادتت گوش نكردي عذابش دامن خودت را مي‌گيرد؟ نخير! در آنجا ما نهي از منكر مي‌كنيم در اين صورت خود به خود مقداري از آزادي اين خواهرها را از دستشان مي‌گيريم. و نه به خاطر اينكه دشمن آزادي او و آزادي بشريت باشيم، به خاطر اينكه دوست و خواستار آزادي او و آزادي بشريت هستيم. تو اي خانم! بنشين با خودت بينديش در درونت چه انگيزه‌اي هست كه تو را وا مي‌دارد به جاي پوشش با كرامتي كه اسلام براي تو در نظر گرفته است مي‌خواهي بدون اين پوشش به خيابانها و كوچه‌ها بيايي؟ آيا خودآگاه يا ناخودآگاه در اعماق روحت خودنمايي و ميل به خودنمايي و نمايش دادن خويشتن در برابر ديدگان ديگران تو را به اين گناه وا نمي‌دارد؟ و اگر تو نتوانستي اين تمايل و يا جهل يا هر چيز را در خودت مهار كني و دوباره خواستي اين گونه بيرون بيايي بايد به شما بگوییم كه جامعه ما چنين وضعي را در محيط اجتماعيش تحمل نمي‌كند. 📚 جاودانه تاریخ، انتشارات روزنامه جمهوری اسلامی، ج۴، ص۱۹۴ تا ۱۹۸ ✅ @Islamicphilosophy_ir
💢 مشی علمی خواجه نصیر در اداره مراکز علمی