✳️ اولین نشست از سلسله نشستهای «حکمرانی فضای مجازی»
💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی»
🔰 با ارائه: دکتر عبدالحسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی)
🕰 زمان: یکشنبه 22 فروردین 1400، رأس ساعت 18
⭕️ نشست به صورت مجازی و برخط برگزار میشود.
🔖 لازم به ذکر است برای شرکتکنندگان گواهی حضور صادر و به بهترین خلاصهنویسی از صحبتهای مطرحشده در نشست، جوایزی به قید قرعه اهدا میشود.
💡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
@oisc_rooydad
🔹 مشروح خبر:
🌐 http://yun.ir/haijm9
#نشست_علمی #حکمرانی_فضای_مجازی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🔺مدرسه بهاری «شبهه پژوهی حکومت دینی»، پاسخی به شائبه استبداد
💠 به صورت مجازی و به دو زبان فارسی و عربی؛ ویژه اساتید سطوح عالی و سطح ۴ و اساتید دانشگاه و دکتری، به همراه اعطای گواهی شرکت در دوره
🔹استاد شبزندهدار: نسبت سنجی جمهوری اسلامی و نظام استبدادی
🔸استاد خسروپناه: امکان یا امتناع استبداد در حکومت دینی
🔹استاد لکزایی: بررسی مواجهه علما با حکام مستبد و سلاطین جور
🔸استادایزدهی: رابطه ولایی مردم و حاکم اسلامی
🔹استاد ابوطالبی: ولایت مطلقه نه حکومت مطلقه
🔸استاد امیدی: جایگاه پرسشگری و انتقاد در حکومت دینی و پاسخگویی حاکم
✔️علاقه مندان میتوانند به منظور ثبت نام تا ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ به نشانی @Admin_spasokh در پیام رسان ایتا ثبت نام کنند.
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻تحلیل و بررسی شعارهای عدالتخواهی در سایهی دولت جوان و انقلابی
🎤حجتالاسلام و المسلمين دكتر محمدرضا باقرزاده (عضو هیات علمی و استادیار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره)
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عدالت_خواهی
#اقتدار
#صداقت
#توهین
#ساختار_شکنی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3948
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
🎙#مصاحبه 🔻تحلیل و بررسی شعارهای عدالتخواهی در سایهی دولت جوان و انقلابی 🎤حجتالاسلام و المسلمي
🎙#مصاحبه
🔻«عدالتخواهی حقیقی» کمک به تحققِ «حکمرانی اسلامی» است
🎤حجتالاسلام و المسلمين دكتر محمدرضا باقرزاده
🔸برای عدالتگرا بودن در وهلهی اول باید واقعگرا بود. انسان واقعگرا یا باید عدالتگرا باشد یا میتواند عدالتگرا باشد.
🔸اما کسی که واقعگرا نیست، اساسا راهی به عدالتگرایی ندارد. مزیتی که جریان عدالتگرایی برای خود دارد اینست که جزء واقعگراها به حساب میآید. یکی از نقاط قوتِ نهضت عدالتگرایی، نهضت واقعگرایی است.
🔸یعنی عدالتگرایی ناشی از واقعگرایی است. عدالتگرایی به خوبی بر عدم ستیز با واقعیت واقف است و اساسا اگر بدون عدالت خشت صلح و امنیت را روی هم قرار دهیم، این بنای نظم و امنیت بدون عدالت، مستحکم نخواهد بود و ویران خواهد شد.
🔸حکومتهایی که در طول تاریخ بنایشان بر ظلم و بیعدالتی بوده، فطرت بشری آنها را پس زده و تخریب کرده است. عاقبت نظام بین الملل نیزهمین خواهد بود.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عدالت_خواهی
#حکمرانی_اسلامی
#لیبرال
#تمدن_مدرن
#انقلاب_اسلامی
#فرهنگ
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3948
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻حکومت و تمدن یکسان نیستند
✍️حجت الاسلام محسن الویری استاد دانشگاه باقرالعلوم (ع)
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#تمدن
#حکومت
#زوال
#دستاورد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3969
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻حکومت و تمدن یکسان نیستند ✍️حجت الاسلام محسن الویری استاد دانشگاه باقرالعلوم (ع) 👇ادا
📋#یادداشت
🔻حکومت و تمدن یکسان نیستند
✍️حجت الاسلام محسن الویری استاد دانشگاه باقرالعلوم (ع)
🔸پذیرش مبنای یکسان نشمردن حکومت و تفکیک حکومت و تمدن سبب میشود که ضمن پذیرش سهم بالای حکومتها در پویایی و ایستایی تمدنها، میتوان با نگاهی واقعبینانهتر و همدلانهتر به بازخوانی تمدنها و بهرهمندی از دستاوردهای آنها بپردازیم.
🔸در مباحث معطوف به تمدن نوین اسلامی، هم بر پایه این نگاه کسی نباید گمان برد که سنگینی مسؤولیت تحقق این تمدن تنها بر دوش حکومتهاست، بلکه نخبگان و غیرنخبگان همه عرصههای علمی و هنری و فرهنگی و … میتوانند و باید سهم خود را در این زمینه ادا کنند.
🔸این مسأله یک عرصه فراخ فعالیت تمدنی در برابر نخبگان میگشاید.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#تمدن
#حکومت
#زوال
#دستاورد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3969
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
🎧 فایل های صوتی جلسه بیست و یکم درسگفتار « علم دینی » 👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موض
روش نظریه پردازی اکتشافی گامهای ۷ و ۸ و ۹.mp3
31.75M
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی
🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی »
4️⃣ قسمت چهارم : گامهاي ۷ و ۸ و ۹
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#نظریه_پردازی_اکتشافی
#استاد_شریفی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻آسیب های روانی پدیده «سلبریتیسم» در جامعه
🎤 محمد صابری
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سلبریتی
#هنجار_شکنی
#آسیب
#دستگاه_قضا
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3982
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
🎙#مصاحبه 🔻آسیب های روانی پدیده «سلبریتیسم» در جامعه 🎤 محمد صابری 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈
🎙#مصاحبه
🔻آسیب های روانی پدیده «سلبریتیسم» در جامعه
🎤 محمد صابری
🔸گستره اظهارنظرهای غیر کارشناسانه سلبریتیها باید محدودتر شود چراکه امروزه این افراد در صفحات مجازی خود تجویز دارو میکنند، در امور دستگاه قضای و احکام دادگاهها کمپین به راه میاندازند، خطوط هوایی را تحریم میکنند، سگ گردانی را رواج میدهند.
🔸در محیط زیست، سیاست، ورزش و اقتصاد دخالت دارند و حتی در شرایط بحرانی به جای هلال احمر از مردم پول جمع آوری میکنند، موضوعی که نه تنها کمک کننده نیست بلکه به جرات باید اذعان داشت که روحیه و اعتماد به نفس جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سلبریتی
#هنجار_شکنی
#آسیب
#دستگاه_قضا
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3982
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻چرا چیزی به ذهنمان خطور نمیکند؟
✍️ نعمت الله فاضلی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#ذهن
#هدفمند
نعمت_الله_فاضلی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3979
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻چرا چیزی به ذهنمان خطور نمیکند؟ ✍️ نعمت الله فاضلی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈
📋#یادداشت
🔻چرا چیزی به ذهنمان خطور نمیکند؟
✍️ نعمت الله فاضلی
🔸آنها که میخواهند چیزی به ذهن شأن خطور کند باید سبک زندگی و خلق و خوی را برای خود خلق کنند که بتواند در برابر محیط سرکوب گر و اغواکننده مقاومت کند.
🔸داشتن «زندگی هدفمند» و «اراده ای معطوف به دانستن»، در هر موقعیتی برای اندیشیدن ضروری است. اگرچه نباید فراموش کرد که «تاریخ فردی» و «مسیر زندگی» و بسیاری عوامل عصب شناختی و زیستی سهم مهمی در شکل دادن کیفیت ذهن ما و عمل کردن آن دارند.
🔸کسانی که میخواهند چیزی به ذهن شأن خطور کند ناگزیر باید برای این خواسته شأن بیندیشند و این موضوع تبدیل به «دغدغه وجودی» شأن شود.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#ذهن
#هدفمند
نعمت_الله_فاضلی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3979
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🌐 معنای لغوی تصوف
✍️ استاد علی امینی نژاد
🔘ریشه های غیرقابل قبول
🔺 در اشتقاق لغویِ صوفی و تصوف، صحبتهای فراوانی وجود دارد. بعضی گفتهاند: لفظ صوفی از «صفا» گرفته شده است؛ چرا که عارف اهل صفاست و از این رو به او صوفی میگویند. بعضی نیز گفتهاند: لفظ تصوف و صوفی از «اهل صفّه» که در زمان پیامبر بودند و از ایشان شرح مختصری خواهد آمد، گرفته شده است و این طایفه به جهت شباهت عملی که با اهل صفّه داشتهاند، به صوفی شهرت یافتهاند. بعضی از اهل تحقیق نیز معتقدند که لفظ صوفی برای عارفان اسم علم است.
🔘 ریشه های قابل بررسی برای صوفی
🔺لفظ صوفی در زبان عرب ریشۀ لغوی ندارد، بلکه از کلمۀ «سوفیا»ی یونانی گرفته شده است.بنابراین، صوفی به معنای حکیم و دانشمند خواهد بود و این اشتقاق را میتوان اشتقاق مناسبی دانست.
🔺 لفظ صوفی به قبیلهای از عرب به نام «بنی صوفه» نسبت داده شده است؛ زیرا مردم این قبیله، در زمان جاهلیت خدمتگزاران خانۀ خدا بودند و به عبادت و ریاضت شهرت داشتند.این اشتقاق قابل دقت و پذیرش است.
📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 39-40
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
🌐 معنای لغوی تصوف ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔘ریشه های غیرقابل قبول 🔺 در اشتقاق لغویِ صوفی و تصوف، صح
🌐 معنای اصطلاحی تصوف
✍️ استاد علی امینی نژاد
🔘 تعریف 1 معروف کرخی
🔺 التصوّف الاخذ بالحقائق والیأس ممّا فی ایدی الخلائق؛«تصوف، گرفتن و یافتن حقایق هستی و مأیوس گشتن از دنیای مردم است».
🔘ویژگی مهم تعریف معروف کرخی
🔺جامعیت آن نسبت به دو بُعد اصلی عرفان اسلامی یعنی بُعد معرفتی و عملی است.
🔘 تعریف 2 جنید بغدادی
🔺 «تصوف آن است که خدا تو را از خودت بمیراند و به خود زنده گرداند».
🔘 تعریف 3 ابوبکر کتانی
🔺التصوف صفاءٌ و مشاهدة. یعنی تصوف از دو حقیقت تشکیل شده است؛ نخست صفای قلب و تطهیر باطن، که به عرفان عملی و سلوک اشاره دارد و دوم مشاهدۀ حقایق و رسیدن به معارف شهودی که به عرفان نظری و معرفت نظر دارد.
🔘تعریف 4 ابن عربی
🔺التصوّف الوقوف مع الآداب الشرعیّة ظاهراً و باطناً و هی الخلق الالهیّة؛ «تصوف، پایبندی به آداب شریعت در ظاهر و باطن است ک همان اخلاق الهی میباشد».
📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 41-43
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻خیز والمارت و آمازون برای تصرف استعماری بازارهای هند
✍️ کالین تادهانتر
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#والمارت
#آمازون
#هند
#استعمار
#کنترل_مصرف
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3989
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻خیز والمارت و آمازون برای تصرف استعماری بازارهای هند ✍️ کالین تادهانتر 👇ادامه مطلب در
📋#یادداشت
🔻خیز والمارت و آمازون برای تصرف استعماری بازارهای هند
✍️ کالین تادهانتر
🔸یکی از نکاتی که پارمیندرا جیت سینگ از «فناوری اطلاعات در خدمت تغییر» (و یکی از اعضای کمیته اقدام مشترک) به آن اشاره میکند نیز همین موضوع است.
🔸سینگ با اشاره به تملک خرده فروش اینترنتی فلیپ کارت میگوید که در برابر ورود والمارت به هند با فروشگاههای فیزیکیاش مقاومت قدرتمندی رخ داد، اما هم اکنون جهان آنلاین و جهان آفلاین با یکدیگر در هم آمیختهاند.
🔸این اتفاق به این دلیل رخ میدهد که شرکتهای تجارت الکترونیک امروز نه تنها دادههای مربوط به مصرف را کنترل میکنند، بلکه کلیه دادههای مربوط به تولید، لجستیک، اینکه چه کسی به چه چیزی نیاز دارد، چه زمان نیاز دارد، چه کسی باید آن را تولید کند، چه کسی باید آن را جا به جا کند و چه وقت باید جا به جا شود را در کنترل خود دارند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#والمارت
#آمازون
#هند
#استعمار
#کنترل_مصرف
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3989
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻برای اصلاح نظام مالیاتی چه باید کرد؟
✍️ دکتر محمدجواد رضائی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اصلاح
#مالیات
#نظام
#مالیات
#محم_جواد_رضائی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3986
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻برای اصلاح نظام مالیاتی چه باید کرد؟ ✍️ دکتر محمدجواد رضائی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
📋#یادداشت
🔻برای اصلاح نظام مالیاتی چه باید کرد؟
✍️ دکتر محمدجواد رضائی
🔸اگر نظام مالیاتی تغییر رویکرد به سوی مالیات بر مجموع درآمد افراد را بپذیرد، طبیعتاً سایر انواع مالیاتها علی الخصوص مالیات بر شرکتها حذف یا کاهش خواهند یافت.
🔸آنچه که در تجربه نظامهای مالیاتی موجود نیز قابل مشاهده است، همین واقعیت است.
🔸مالیات بر سود شرکتها نزدیک به چهل درصد درآمدهای مالیاتی در ایران را تشکیل میدهد، در حالی که در کشورهای برخوردار از نظامهای منسجم و دارای قدمت مالیاتی، سهم مالیات بر اشخاص حقوقی (شرکتها) بسیار ناچیز است؛ این سهم در امریکا و انگلستان حدود ده درصد و در کشورهایی چون آلمان و دانمارک از آن هم پایین تر است.
🔸ضروریات مربوط به توسعۀ فعالیتهای تولیدی و تسهیل فضای کسب و کار در قالب اشخاص حقوقی یا شرکتها ما را به سوی کاهش قابل توجه این نوع از مالیاتها رهنمون میکند.
🔸با کاهش نرخ مالیات بر سود شرکتها، انگیزۀ مدیران و مالکان شرکت برای حفظ سرمایه شرکت و عدم انتقال آن به حسابهای شخصی مالکان و سهامدارن بیشتر شده و چه بسا موجب ارتقای سرمایه در گردش شرکتها و ایجاد انگیزه برای توسعه فعالیتهای تولیدی و خدماتی شود.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اصلاح
#مالیات
#نظام
#مالیات
#محم_جواد_رضائی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3986
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
17Howzeh Engelabi1400.01.22&Site.pdf
2.84M
📚نشریه شماره17"حوزه انقلابی" ویژه #انتخابات1400🇮🇷،منتشر شد:
🔸ارزشهایگمشدهدرانتخابات
🔹گفتمانجبههانقلابدرانتخابات
🔸ویژگیهایرئیسجمهوری1400
🔹انتخابدرست؛راهقویشدنایران
🔸انتخاباتوشبکهسازیاجتماعی
🔹حضورحداکثریدرانتخابات
🔸تبارشناسیافرادیکهراینمیدهند
🔹انتخابات،نمادگرایییاپوپولیسم
✍️معاونت پژوهش مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
🌐 معنای لغوی تصوف ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔘ریشه های غیرقابل قبول 🔺 در اشتقاق لغویِ صوفی و تصوف، صح
🌐 معنای اصطلاحی عرفان
✍️ استاد علی امینی نژاد
🔘 بررسی لفظ عرفان
🔺1-در اشتقاق لغوی لفظ عرفان ابهامی وجود ندارد و روشن است که از «عَرَفَ، یَعرِفُ» و هم خانوادۀ معرفت، عارف و معروف است
🔺2-لفظ عرفان، در آثار عرفا شیوع چندانی ندارد
🔘معنای اصطلاحی عرفان
🔺 الف) بایزید بسطامی
ادنی صفة العارف ان تجری فیه صفات الحق ّ ویجری فیه جنس الربوبیّة؛ «کمترین صفت عارف آن است که صفات حق در او جاری و جنس ربوبیت در او ساری باشد».
🔺 ب)جنید بغدادی
« اَن تعرف ما لک و ما له»؛ یعنی معرفت آن است که بشناسی چه چیزی از آن توست و چه چیزی برای خدای متعال. به عبارت دیگر، به درستی حق و خلق را از هم باز شناخته و احکام هریک را در جای خود بنشانی.
🔺ج)ابن سینا
المنصرف بفکره الی قدس الجبروت مستدیماً لشروق نور الحق هی سرّه یخصّ باسم العارف؛ «آن کس که به فکر خود یک سره به سوی عالم قدس متوجه باشد، درحالی که مدام خواهان تابش نور حق در سرّ خود است، به اختصاص عارف نام دارد».
🔺د)ملاعبدالرزاق کاشانی
العارف من اشهده الله ذاته و صفاته و اسمائه و افعاله، فالمعرفة حال تحدث من شهودٍ؛ «عارف کسی است که خدای متعال ذات، صفات، اسما و افعال خود را به وی نشان داده است، بنابراین معرفت، حالی است که از پی شهود برمی آید».
🔘جمع بندی معنای اصطلاحی عرفان
🔺هر چند واژۀ عرفان به هر دو جنبۀ عملی و معرفتی اشاره دارد اما در آثار محققان از عرفا، با غلبه جنبۀ معرفتی استفاده می شود، برخلاف واژۀ تصوف که با غلبۀ جنبۀ عملی به کار رفته است.
🔘علت بار منفی یافتن واژه صوفی
🔺به تدریج در عرفان عملی با بروز اجتماعی آن، که در شکل فرقه ها و سلسله هی دراویش و فرقه ها به بدعت ها و انحرفات، واژگان تصوف و صوفی نیز بار منفی یافته است.
📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 43_45
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻چگونه سلبریتیها نقش گروه مرجع را ایفا می کنند؟
🎤 دکتر مهدی مالمیر
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سلبریتی
#کنشگری
#مشاهیر
#کمپین
#صلح
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3994
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
🎙#مصاحبه 🔻چگونه سلبریتیها نقش گروه مرجع را ایفا می کنند؟ 🎤 دکتر مهدی مالمیر 👇ادامه مطلب در پست
🎙#مصاحبه
🔻چگونه سلبریتیها نقش گروه مرجع را ایفا می کنند؟
🎤 دکتر مهدی مالمیر
🔸سلبریتیها بخاطر اینکه زیاد دیده میشوند؛ ماهیتشان قدرتمندترین افراد جهان مدرن است؛ در دنیای سلبریتیها همه چیز در خدمت شهرت و بالارفتن مقبولیت آنها در میان عامه مردم است.
🔸فرهنگ شهرت به طرز عجیبی با ساده سازی مفاهیم مختلف عجین شده است. سلبریتیها نسخه ساده شده و دم دستیای از کمک، صلح، انسان دوستی، مبارزه با فقر را با کارهایی نظیر شرکت در کمپین های محیط زیست و عکس گرفتن با کودکان کار به مخاطبان میلیونی خود نشان میدهند؛ بی آنکه کاری در جهت حل ریشهای آن مشکل کنند. دلیلش هم مشخص است.
🔸آنها سلبریتی هستند، نه تکنسین و پزشک و جامعه شناس. آنها قرار است به هدفشان برسند. «دیده شدن» هدف آنهاست و بقیه چیزها وسیله است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سلبریتی
#کنشگری
#مشاهیر
#کمپین
#صلح
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3994
📋#یادداشت
🔻ما آوینیستها
✍️ فرشاد مهدیپور، استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آوینی
#توسعه
#تمدن_غرب
#ذات_گرایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/4002
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻ما آوینیستها ✍️ فرشاد مهدیپور، استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 👇ادامه مطلب
📋#یادداشت
🔻ما آوینیستها
✍️ فرشاد مهدیپور، استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸وقتی درباره جهان آوینیستها حرف میزنیم، از آموزه وضو داشتن او هنگام تدوین روایت فتح را شامل میشود تا تمامی آنچه را کوشیده در «توسعه و مبانی تمدن غرب» بر زبان بیاورد و به ما بگوید همانگونه که حضرت روحالله توانست بر بنیان شناخت عالم جدید، فرهنگی نو را بنا نهد که تجدد را در خدمت خود بگیرد و علاوهبر تحول مادی و فناورانه، دگردیسی معنوی و انسانی را ایجاد کند، پس ما هم میتوانیم.
🔸این خط بطلانی بود بر دوتایی فرم و محتوا؛ ذاتگرایی مرسوم ما را به بنبست ذهنی و وابستگی میکشاند و کارکردگرایی جاری هم، ما را به خدمت امر مدرن درمیآورد (همانگونه که میتوان در چشماندازی عملی ذاتگرایان و کارکردگرایان را در حوزه فرهنگ و سیاست و اقتصاد ایران دید).
🔸آوینی راه دیگری را معرفی کرد و کوشید در رسانه و هنر، آن را با نقد و نقادی آنچه درحال وقوع است و ایجاد و ایجاب آنچه باید باشد، به ما نشان دهد و اگر اینگونه نمیرفت و نمیکرد، ما امروز در جدال پایانناپذیر فرهنگی با استعمار و استبدادزدگی روشنفکران، نه ابزاری داشتیم و نه نیروی عملکنندهای که به خط بزند و نه ادبیاتی که از آن پشتیبانی کند. آوینی ساختمان روشنفکری را فروریخت و فعالیت فرهنگی خودجوش انقلابی را برساخت و انبان ما را از ادبیاتی پر کرد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آوینی
#توسعه
#تمدن_غرب
#ذات_گرایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/4002
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
Majazi.mp3
13.47M
〽️ #نشست_مجازی
#قطب_علمی_فلسفه_دین
🎧 #بشنوید
🎙با سخنرانی:
#علیرضا_قائمی_نیا
🔰 صوت نشست علمی با موضوع «آزادی دیجیتال، آزادی معنوی» نشست مشترک قطب علمی فلسفه دین اسلامی و گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
🌐 معنای لغوی تصوف ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔘ریشه های غیرقابل قبول 🔺 در اشتقاق لغویِ صوفی و تصوف، صح
🌐 عرفان عملی و نظری
✍️ استاد علی امینی نژاد
🔘ابعاد عرفان اسلامی
1️⃣بعد عملی (عرفان عملی)
2️⃣بعد معرفتی (عرفان نظری)
3️⃣بعد دینی (ارتباط دوسویۀ عرفان و شریعت)
4️⃣بعد ادبی؛ چرا که عرفان اسلامی در ادبیات عربی و فارسی تجلی شگرفی یافته و شاهکارهای بدیعی بهجای گذاشته است که از آن به «عرفان ادبی» یاد میشود
5️⃣بعد تربیتی که بهصورت فرقهها و سلسلههای عرفانی بروزیافته و از همین دیدگاه تأثیرات اجتماعی گستردهای برجای گذاشته است و میتوان از آن به «عرفان اجتماعی» یاد کرد.
🔘 نام های دیگر عرفان عملی
1️⃣علم طریقت
2️⃣علم سلوک
3️⃣علم تصوف
4️⃣علم معاملات
5️⃣علم منازل الآخرة
🔘نام های دیگر عرفان نظری
1️⃣علم حقیقت
2️⃣علم حقایق
3️⃣علم مکاشفه
4️⃣علم مشاهده
5️⃣علم بالله
📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 46_47
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net