📋#یادداشت
💢 فقدان محتوا و ابتذال در مناسک عاشورایی
🔸از جمله خاستگاههای اصلی ابتذال در مناسک عاشورایی، فقدان محتوا است. فقدان محتوا، ناشی از محصور کردن ماجرای عاشورا در نگاه تاریخی است. محدودیتهای حاکم بر این نگاه، عزادار را -برای ابزار احساسات و یا محبت قلبی- در مضیقه تکرار و یا تولید محتوای مبتذل سوق میدهد.
✍️ محسن ابراهیمی، نویسنده و پژوهشگر
⬅️ ادامه مطلب را اینجا بخوانید
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#کربلا
#امام_حسین
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
فکرت
📋#یادداشت 💢 فقدان محتوا و ابتذال در مناسک عاشورایی 🔸از جمله خاستگاههای اصلی ابتذال در مناسک عاشور
#گزیده
💢 فقدان محتوا و ابتذال در مناسک عاشورایی
▪️در مناسک عاشورایی هر چند که احساس و محبت قلبی وجود دارد و بنا به اعتقادات دینی این احساس و محبت قلبی برخاستۀ از فطرت پاک و ایمان قلبی است؛ اما فقدان محتوا را باید با تغییر و کاملتر کردن نگاه به واقعه عاشورا جبران کرد. بنابراین میتوان گفت که جامعۀ عزادار، عطش و تشنگی یافتن معرفتی را دارد که پا به پای احساسات و میل قلبی، او را به شور و حرکت وادارد.
🔰 مطلب کامل را اینجا مطالعه کنید
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
#اختصاصی
💠 «برابری یا تشابه؛ در جریانشناسی عدالتخواهی»
♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه
🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت
شماره چهلم، تیرماه ۱۴۰۱
✴️ سرخطهای این شماره:
🔻رویکرد جریانات اندیشهای نسبت به عدالت و عدالتخواهی؛
🔻تمایز عدالتخواهان در توجه به ساحات سهگانه برابری؛
🔻تبیین رابطه آزادی و عدالت و تقدم یکی از آنها در فلسفه؛
🔻نقد عدم توجه همزمان به دو گونه عدالت واقعی و ادراکی.
✳️ به ضمیمه یادبود استاد رسانهپژوه مرحوم محمدحسین فرجنژاد
لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه
💢 https://fekrat.net/?p=10973
#برابری_تشابه
#اندیشه_عدالت_خواهی
#عدالت_واقعی_و_ادراکی
#ژورنالیسم
#دیدهبان_اندیشه
🆔 @didebane_andisheh
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
DIDEBAN_ANDISHE_40_mobile.pdf
18.26M
#اختصاصی
#پیشنهاد_دانلود
✳️ دیدهبان 40؛ نسخه موبایلی
✴️ با موضوع «برابری یا تشابه؛ در جریانشناسی عدالتخواهی»
🆔 @didebane_andisheh
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
DIDEBAN_ANDISHE_40_pc.pdf
17.93M
#اختصاصی
#پیشنهاد_دانلود
✳️ دیدهبان 40؛ نسخه کامپیوتری
✴️ با موضوع «برابری یا تشابه؛ در جریانشناسی عدالتخواهی»
🆔 @didebane_andisheh
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
🔰 بخشی از سرمقاله شماره 40 #دیدهبان_اندیشه
♦️ «برابری یا تشابه؛ در جریانشناسی عدالتخواهی»
🔷 عدالت از آنجایی که ریشه در فطرت و سرشت آدمی دارد، برای همگان قابل فهم بوده و از آنجایی که تشتت نظرات درباره آن مخصوصا در دوران حاضر و متاثر از تبعیضهای حاصل از مدرنیته، به اوج خود رسیده، پیچیدگیهای زیادی را در ماهیت خود جای داده است.
🔶 در کشورمان ایران اگرچه که بحث از چیستی عدالت و شعارهای عدالتخواهانه، از دهههای اخیر توسط متفکرین سنتی و روشنفکر کلید خورد، اما با وقوع انقلاب شکوهمند این مساله به یک دغدغه عمومی تبدیل شده و در تمام ساحات جامعه منتشر شد. با فراگیرشدن این موضوع، اندیشمندان تلاش کردند تا سامانی به جریانات عدالتخواه داده و جریانشناسی روشنی را ارائه دهند؛ اما به دلیل همان تشتت نظرات، میتوان به ناکارآمدبودن این جریانشناسیهای موجود حکم کرد.
🔷 هر ساله در تیرماه به مناسبت شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، اندیشمندان و صاحبنظران زیادی موضوع عدالت را برای سخنرانیها و یادداشتهای خود انتخاب کرده و درباره آن تفلسف میکنند. دیدهبان اندیشه نیز به منظور ساماندادن مضاعف به نظریات مختلف در باب عدالت، اقدام به جریانشناسی جدیدی در این زمینه کرده است.
🔶 از بررسی پیامهای رسانهای مربوط به موضوع عدالتخواهی میتوان اینگونه نتیجه گرفت که مهمترین وجه اختلاف جریانات عدالتخواه معاصر، اختلاف در مبانی است که آنها برای عدالت لحاظ کرده و از پیشینیان خود به ارث بردهاند. یکی از مهمترین این مبانی، مقوله «مساوات» و «برابری» است که به دلیل اهمیت فزاینده، جریانات مختلف به آن توجه کردهاند.
🔷 مساوات در ادبیات مدرن، خود را در سه ساحت نمایان میسازد؛ دو ساحت اول ناظر به عدالت واقعی(در مقام ثبوت) و ساحت آخر ناظر به عدالت ادراکی(در مقام اثبات) است. برخی از جریانات اندیشهای، صرفا بخشی از عدالت واقعی یعنی مساوات در فرآیند و آزادی عمل انسانها را برجسته میسازند و برخی دیگر با تاکید بر عدالت ادراکی، مساوات را در هر سه ساحت خواستارند. در این بین جریاناتی نیز هستند که با برجستهسازی هر دو بُعد عدالت واقعی(یعنی دو ساحت برابری فرصتها و فرآیندها)، توجه به عدالت ادراکی را نیز از وظایف حکمرانی به شمار آورده و به منظور همسوسازی عدالت ادراکی با عدالت واقعی، راهحلهایی را برای تربیت بشر ارائه میدهند.
#برابری_تشابه
#اندیشه_عدالت_خواهی
#عدالت_واقعی_و_ادراکی
#ژورنالیسم
#دیدهبان_اندیشه
🆔 @didebane_andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🛑 «اربعین»؛ حرکت ملکوتی و تمدنساز
💢 اشک امان نمیدهد؛ شیعه بعد از چهل روز غم و اندوه، اینک در روز اربعین داغ دلش تازه شده است.
💢 زیارت اربعین و پیاده روی اربعین، سفر به سوی ملکوت است. سفر به سوی معنویت اصیل است. حرکت اربعین یک حرکت نمادینی است که کاملاً یک حرکت تمدنی است.
📍دریافت فایل باکیفیت از:
سایت آپارات | سایت یوتیوب
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اربعین
#کربلا
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
#گفتگو
💢 اربعین بهمثابه یک رسانه قدرتمند و قدسی
🎙دکتر سیدمرتضی اسماعیلیطبا، عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس انجمن سواد رسانهای قم
🔺 پیام این همایش باشکوه در پیادهروی اربعین همان پیام قیام عاشورا است. پیام اقتدار مسلمانان و شیعیان است. پیام انساندوستی، نوعدوستی و مهماندوستی است و پیام منتظران حضرت مهدی (ع) است.
👈 ادامه مطلب را اینجا بخوانید
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#اربعین
#امام_حسین
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
📋#یادداشت
💢 پیادهروی اربعین و اجتماع نوین اسلامی
🔸در پیادهروی اربعین، شاهد شکلگیری اجتماعی دینی هستیم. در این اجتماع، حقیقت ولایت الهی در میان زائران حضرت سیدالشهداء(ع)، آشکار و متبلور میشود و وجود حضرت سیدالشهداء، بابی الهی، برای تابندن نور الهی بر قلوب پاک طینتان عالم میشود. هر چند که درباره این واقعه بزرگ الهی، بسیار باید گفت و شنید؛ اما آنچه از لحاظ اجتماعی حائز اهمیت است، این است که ولایت الهی، قلوب زائران را با یکدیگر مرتبط میسازد و در نتیجه تأمین نیازها و احتیاجات افراد بر پایه مفهوم ولایت شکل میگیرد و نه بر اساس امور دیگر و از همین رو، این اجتماع، کاملا دینی است.
✍️ محسن ابراهیمی، نویسنده و پژوهشگر
⬅️ ادامه مطلب را اینجا بخوانید
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#اربعین
#امام_حسین
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
WhatsApp Audio 2022-09-13 at 2.55.31 PM.mp3
6.62M
#پادکست
معرفی کتاب «حسین بن علی در افق معاصرت»
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
#گفتگو
💢 نقش اربعین حسینی در نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی
🎙حجتالاسلام دکتر عیسی عیسیزاده، استادیار و عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی
🔺 پیرامون فلسفه اهمیت بزرگداشت اربعین حسینی، شیخ مفید، شیخ طوسى و علامه حلّى(قدس سره) نوشتند: «روز بیستم صفر روزى است که حرم امام حسین(علیه السلام) از شام به سوى مدینه بازگشتند، همچنین در این روز، جابر بن عبدالله انصارى، صحابى رسول خدا(صلى الله علیه وآله) براى زیارت امام حسین(علیهالسلام) از مدینه به کربلا آمد و او اولین کسى بود که قبر امام حسین(علیه السلام) را زیارت کرد».
👈 ادامه مطلب را اینجا بخوانید
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#اربعین
#امام_حسین
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#گفتگو 💢 نقش اربعین حسینی در نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی 🎙حجتالاسلام دکتر عیسی عیسیزاده، استادی
#گزیده
💢 آثار و برکات اربعین حسینی
▪️یاد خدا و توسل به اهل بیت (علیهم السلام)
▪️تقواپیشگی
▪️صبر و بردباری
▪️عفو و گذشت
▪️ایثار و فداکاری
▪️تکریم و احترام
▪️همدلی و همکاری
▪️وحدت و یکپارچگی
▪️رعایت قانون
▪️مهماننوازی
🔰 مطلب کامل را اینجا مطالعه کنید
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
#گفتگو
💢 اربعین؛ همگرایی اسلامی و کرامت انسانی
🎙حجتالاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس انجمن تاریخپژوهان حوزه
🔺 باید توجه داشته باشیم که هرچه این پدیده پررنگتر و در راستای ایجاد همگرایی بین مسلمانان و بلکه همگرایی جهان اسلام عمل کند، به مراتب میتواند از اثرگذاری بالاتر و بیشتری برخوردار باشد؛ یعنی ما هرچه بتوانیم از طریق رسانه حرکت اربعین را بهگونهای به جامعه ارائه کنیم که این پدیده در راستای همگرایی و تکریم انسان و انسانیت است، میتواند اثرگذاری آن را افزایش دهد.
👈 ادامه مطلب را اینجا بخوانید
⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#اربعین
#امام_حسین
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞نماآوا| ⚜حُبُّ الحُسین⚜
⭕️همخوانی استدیویی عربی - فارسی
🥀در مدح حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام
🏴به مناسبت اربعین حسینی
📌کاری از:
💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠
📺مشاهده و دانلود نسخه باکیفیت:
🌐 aparat.com/v/PANiE
📲کانال ایتا:
🔸 @tasnim_esf
#اربعین
#امام_حسین
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
🔻 پشتصحنۀ یک اتّفاق تلخ
۱. به حکم عقل نمیتوان از یک "تکاتّفاق" - هرچه هم که ناخوشایند و تلخ باشد که البتّه هست - "نتیجۀ کلّی" گرفت و "قضاوت عام" کرد. اگر در میان صدها اقدام، "چند مورد" گرفتار خطا شد، باید برای این "خطاهای موردی و جزئی"، چارهای اندیشید، نه اینکه همهچیز را از اساس، انکار کرد. هم "جوّزدگی" و "هیجانزدگی" نارواست و هم "غوغاسالاری" و "هوچیگری". سوقدادن فضای عمومی به سمت عواطفِ خام و یکسویه، خطاست و مسیر صحیحی برای تدبیر امور اجتماعی نیست.
۲. این در حالی است که جریان غیرانقلابی و برخی دیگر، بر مسند داوری نشسته و میگویند چون برای این خانم، چنین حادثهای رخ داده است، پس "مواجهۀ حاکمیّتی با بدحجابان و بیحجابان"، غلط است. یعنی باید از هراس اینکه مبادا چنین حادثۀ تلخی رخ بدهد، "بیعمل" و "نظارهگر" بود و باب "نهیازمنکر" را مسدود ساخت. روشن است که چنین کسانی، در کمین نشسته بودند تا از آب گلآلود، ماهی صید کنند و قصد خیر و اصلاح ندارند. این ماجرا، به دستاویزی برای تسویۀ حساب اینان با بازدارندگی در برابر "حرامِ اجتماعیِ بیحجابی و ولنگاری" تبدیل شده است.
۳. نکتۀ دیگر، حسّاسیّت بسیار بالای مواجهۀ فرهنگی با هنجارشکنان در عرصۀ عمومی است. نیروی انتظامی باید دراینباره، "ملاحظه و محافظت حداکثری" داشته باشد. هیچ عذری پذیرفته نیست و "مجری قانون" باید در مقام "اجرای قانون"، پا از "حدود قانونی و شرعی" فراتر نگذارد و خودش گرفتار بیاخلاقی و سهلانگاری نشود. آنچه که در اینجا مهم است، آن است که باید برای این اقدام، از نیروهایی استفاده کرد که هم بهشدّت اخلاقی و متقی باشند و هم جنبههای روانشناسانه و جامعهشناسانۀ مواجهه را بدانند و به کار ببندند.هیچ اغماض و اهمالی روا نیست؛ نه باید از "قانون" و "شرع" عقب نشست، و نه باید به بهانۀ اجرای قانون، "اخلاق" و "انصاف" را نادیده انگاشت. نیروی انتظامی باید صریح و آشکار دربارۀ نیروهایی که برای این برنامه به کار گرفته، پاسخگو باشد و هیچ تخلّفی را برنتابد.
۴. و البتّه هنوز اطّلاعات دقیقی دربارۀ آنچه که گذشته، در دست نیست، امّا بازار منفیبافی و بدبینی و جوّسازی، داغ و پُرآشوب است. چنانچه این خانم به طرزی معقول و موجّه، برای "اخذ تعهد قانونی" و "آموزش" فراخوانده شده است، اشکالی متوجّه نیروی انتظامی نخواهد بود، بلکه باید قدردان نیز بود که در مواجهۀ نخست، "تندی" و "غلظت" به خرج نداده و به "سپردن تعهد"، بسنده کرده، بلکه حتّی در قالب برگزاری کلاس به "تبیین مسألۀ حجاب" نیز پرداخته است. اگر واقعیّت ماجرا به این صورت باشد، نمیتوان خُردهای بر نیروی انتظامی گرفت.
۵. و اگر این خانم دچار بیماری زمینهای بوده، بدون شک باید گریبان خانوادهاش را گرفت که چرا با وجود آگاهی به اینکه بدحجابی و بیحجابی، "جُرم" است و نیروی انتظامی در صورت مشاهدۀ این رفتار، برخورد میکند، این خانواده به فرزند خویش، "تذکّر پیشینی" نداده و او را از قانونشکنی، بر حذر نداشته است؟! خانوادهای که اکنون شاید مدّعی نیز باشد، در حقّ این فرزند، "کوتاهی" روا داشته و در مدیریّت رفتار اجتماعیِ او، سستی ورزیده است.
۶. و اگر خانواده، چنین وظیفهای را به انجام رسانده و هشدارهای لازم را به این خانم داده است که متأسفانه باید گفت "بیتوجّهی" یا "لجاجت" خودِ وی، ریشۀ این ماجرای تلخ بوده است. او که میدانست ظرفیّت عصبی و روانیِ مواجهۀ قانونی نیروی انتظامی را ندارد - حتّی در این شکل بسیار ملایم و فرهنگیاش - نباید "قانونشکنی" میکرد و خود را در این "موقعیّت تنشآلود" قرار میداد. نمیشود حرمت قانون را شکست و هنجارهای اجتماعی را زیر پا نهاد، امّا در عین حال از "مجری قانون"، طلبکار بود و از او انتظار داشت که بیتفاوت و خاموش بنشیند.
۷. فارغ از این قصّۀ تلخ، چارهای جز مواجهه با بدحجابها و بیحجابها نیست. باید "گفت" و "تبیین" کرد و ذهنها را روشن کرد، امّا با این حال، باز هم کسانی هستند که نه تعهدی به شرع دارند و نه تعهدی به قانون. با اینان چه باید کرد؟! همۀ لایههای جامعه را نمیتوان با "توصیه" و "موعظه" و "ملایمت"، به حقّ جمعی و عمومی فراخواند، بلکه همواره عدّهای هستند بهصورت "آگاهانه" و "عامدانه"، هنجارشکنی و فضیلتسوزی میکنند. اگر اینان را رها کنیم، هم "حقّ" را زیر پا نهادهایم و هم به "سلامت و سعادت جامعه"، خیانت کردهایم. آنان که بر باطلِ خویش اصرار میورزند و از "برهنگی" و "خودنمایی" و "لجنپراکنی" در عرصۀ عمومی، عقبنشینی نمیکنند، باید دریابند که آرزوی "ارتکاب آزادانۀ حرام اجتماعی"، فقط در سایۀ دولت سکولار میسّر خواهد بود، نه دولت اسلامی. جامعه، "اتاق خواب" و "اندرونی" نیست که به جولانگاه هندسه و حجمِ اندام جنسی تبدیل بشود. دینداری و تقوا به کنار، بهخدا اندکی "پاکدامنی" و "خویشتنداری" و "حیا" هم جزو اخلاق زنانه است. از این همه "بدنمایی" و "جلوهفروشی" و "دلربایی" و "شهوتسازی" و "شعلهافزوی" و "ایمانسوزی" چه سودی اندوختهاید؟! هم از قدر و قیمت خویش کاستهاید و هم تقوای اجتماعی را به تاراج بردهاید.
✒ مهدی جمشیدی
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
#گفتگو
💢 اربعین؛ مجال ناب جهاد تبیین
🎙حجتالاسلام دکتر محمدرضا کریمی والا عضو هیأت علمی و معاون فرهنگی دانشگاه قم
🔺 یکی از فرصتهای بسیار بسیار مغتنم برای جهاد تبیین همین مسألهی اربعین است که نیاز به یک سازماندهی دارد. باید عدهای در این زمینه زحمت بکشند و تلاش کنند؛ البته نباید کارهای تکراری مانند دادن بروشور و کتاب صورت بگیرد؛ بلکه باید کارهای ابداعی صورت بگیرد که دلنشین باشد. در حال حاضر رسانههای دشمن روز به روز کارهای ابداعی و متنوعی ایجاد میکنند تا محتوای خود را در قالبهای جذاب به مخاطب غالب کنند و مخصوصاً جوانان ما را منحرف کنند. ما باید از شیوههای نو، جذاب، غیر تکراری و … استفاده کنیم.
👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید
⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#اربعین
#امام_حسین
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🛑 «اربعین»؛ حرکت ملکوتی و تمدنساز
💢 اشک امان نمیدهد؛ شیعه بعد از چهل روز غم و اندوه، اینک در روز اربعین داغ دلش تازه شده است.
💢 زیارت اربعین و پیاده روی اربعین، سفر به سوی ملکوت است. سفر به سوی معنویت اصیل است. حرکت اربعین یک حرکت نمادینی است که کاملاً یک حرکت تمدنی است.
📍دریافت فایل باکیفیت از:
سایت آپارات | سایت یوتیوب
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اربعین
#کربلا
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
📝#چرخی_در_خبرگزاریها
💠 تبیین شاخصهها و مؤلفههای فرهنگ اربعینی؛ ضرورتی انکارناپذیر در حوزه فکر و اندیشه
💢بار دیگر نیمنگاهی به سرویس اندیشه خبرگزاریهای کشور انداختهایم تا مهمترین مطالب و محتواهای انعکاس یافته در آنها را به طور خلاصه با شما مخاطبان عزیز و همراه به اشتراک بگذاریم.
🖋سیدمهدی موسوی؛ محقق و پژوهشگر
👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
🔰 نشست مجازی:
«نقش سینمای شناختی در جهتدهی اندیشه»
گفتگوهای برخط اینستاگرامی
💢 بازنمایی زن در سینمای ایران
👤 مریم بحرالعلومی؛ کارگردان و تهیه کننده
🔸سهشنبه۲۹شهریور، ساعت۲۱
💢 سینما و ایدئولوژی؛ فرصتها و تهدیدها
👤 دکتر مرضیه ادهم؛ پژوهشگر سینما
🔸چهارشنبه۳۰شهریور، ساعت۲۱
💢 سینمای اندیشهای و جایگاه آن در انقلاب اسلامی
👤 دکتر رامتین شهبازی؛ مدیر گروه سینمای دانشگاه سوره
🔸پنجشنبه۳۱شهریور، ساعت۲۱
💢 سینما؛ راه حلی برای مسائل اجتماعی و یا وسیلهای برای سیاهنمایی؟
👤 سیدمجید صالحی؛ کارگردان سینما
🔸جمعه ۱ مهر، ساعت۲۱
💢 سیر تطور سینما در ایران قبل و بعد از انقلاب
👤 دکتر رضا غلامی؛ استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
🔸شنبه ۲ مهر، ساعت ۲۱
🛑 پخش از صفحه اینستاگرام فکرت
📌فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🛑 امید برای رستگاری
💢 فیلم رستگاری در شاوشنک دربارهی این مفهوم است که چطور میتوان در عمق روزمرگی، اسارت، رُکود و رِخوَت که چون مردابی انسان را در خود فرو میبرد، به روشنی و رهایی رسید. این اثر سینمایی مفاهیم اساسی و مهمی را مطرح میکند که میتوان پررنگترین آنها را «امید» دانست.
📍دریافت فایل باکیفیت از:
سایت آپارات | سایت یوتیوب
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سینما
#فکرت
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
📋#یادداشت
💢 عناصر زیست اخلاقی امام حسین(ع) در طول زندگی
🔸امام حسین(علیهالسلام) در کربلا مرتب این آیه را تلاوت میکردند. «برخی از مؤمنان، مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملاً وفا کردند. پس برخی از آنها در راه خدا شهید و برخی به انتظار(شهادت) مانده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند.»(احزاب۳۳/۲۳)(وقعۀالطف، ص۲۰۶) نیز فرمود: «به خدا سوگند، اینها را امتحان کردهام و آنان را مردانی یافتم که سینه سپر کردهاند، بگونهای که مرگ را به گوشه چشمانشان مینگرند و به مرگِ در راه من، چنان شیرخواره به سینه مادرش انس دارند.
✍️ آفرین قائمی، نویسنده و استاد حوزه علمیه خواهران
⬅️ ادامه مطلب را اینجا بخوانید
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#امام_حسین
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
#گفتگو
💢 الزامات اجرای سیاستهای برنامهی هفتم توسعه
🎙دکتر محمدزمان رستمی؛عضو هیأت علمی دانشگاه قم و عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزهی علمیهی قم
🔺پس از رنسانس و انقلاب صنعتی، پروتستانها که به روی کار آمدند یکی از مسائل مهمی که ریشه در تفکرات امام باقر(ع) داشت و منجر به تمدن اسلامی شد و بهصورت کتاب درآمده بود و توسط کشیشهای مخالف کشیشهای سنتی در کلیساها تدریس شد، را فرا گرفتند، قداست و ارزش کار بود. ما در این دنیا رسالت داریم که تولیدکننده باشیم نه مصرفکننده.
👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید
⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#فکرت
#عدالت
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
#گفتگو
💢 ویژگی و راههای تحقق سیاستهای برنامه هفتم توسعه
🎙حجتالاسلام دکتر محمد ملکزاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشهی اسلامی
🔺یکی از مهمترین ویژگی برنامهی هفتم توسعه، مردمیبودن آن است. وقتی بند بند این برنامه را مرور میکنید، میبینید همه ناظر بر حمایت از مردم است. طبیعتاً بدون پشتوانه و حمایت مردم این برنامه قابلیت اجرا نخواهد داشت. در واقع ما باید از مردم کمک بگیریم؛ زیرا نظام ما نظامی مردمی است. بدون حمایت و پشتوانهی مردم کما اینکه در طول چهل و سه سال گذشته هم ثابت شده است، ما پیشرفتی نخواهیم داشت.
👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید
⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#فکرت
#عدالت
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
🔰 سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار می کند:
💠 فراخوان نخستین جشنواره ملی «نذر قلم»
🔹قالبهای ارسال آثار:
📌یادداشت علمی
📌یادداشت ژورنالی
📌عکس نوشته
📌دلنوشته
📌خاطرات کوتاه
💢دریافت شیوه نامه:
🌐www.bonyaddefa.ir/zanan
☎️02188754086
💢نحوه ارسال آثار:
🌐defam@gmail.com
☎️09981127864
⭕️ به ۱۸ نفر برگزیده جشنواره جوایز مالی نفیسی اهدا خواهد شد.
🔸آثار برگزیده در سایتها و خبرگزاریها و فصلنامههای معتبر علمی منتشر و همچنین در کتاب مجموعه آثار جشنواره چاپ خواهد شد.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net