🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
حکایت به قلم "ســاده و روان"
📚 باب دوم : در اخلاق درویشان
🌺 حکایت ۴
💫 دزدی به خانه يكى از پارسايان رفت، هر چه جستجو كرد چيزى در آنجا نيافت. دلتنگ و رنجيده خاطر شد. پارسا از آمدن دزد و دلتنگى او باخبر شد. گليمى را كه بر روى آن خوابيده بود بر سر راه دزد انداخت تا محروم نشود.
🔸شنيدم كه مردان راه خداى
🔹دل دشمنان را نكردند تنگ
🔸تو را كى ميسر شود اين مقام
🔹كه با دوستانت خلافست و جنگ
دوستى آنان كه با صفا هستند، خواه در برابر و خواه در پشت سر، يكسان است، نه آن چنان كه در پشت سرت عيبجويى كنند و در پيش رويت قربانت گردند.
🔸دربرابر چو گوسپند سلیم
🔹در قفا همچو گرگ مردم خوار
🔸هر كه عيب دگران پيش تو آورد و شمرد
🔹بى گمان عيب تو پيش دگران خواهد برد
#غلط_ننویسیم
#حکایات_سعدی
🖊@ghalatnanevisim
#توضیحات
-میل: واحد مسافت
-و زو سایه گسترده تا چند میل: مبالغه در وصف بلندی اندام افراسیاب، که تا چند میل سایه انداخته بوده!
-میغ: ابر
-پس از مرگ باشد سرِ او به جای / ازیرا پسر نام زد رهنمای: در این بیت فرض شده که "پسر" مشتق از "پس" و "سر" است؛ یعنی کسی که پسر دارد، پس از مرگ سر او به جا میماند.
-که اندیشه دارد همی بیشه دل: در شاهنامه، بهخاطر بافت حماسی آن، بیشتر تشبیهها و استعارهها بیرونیاند و نه ذهنی و انتزاعی. این مصرع ازجمله تشبیههای انتزاعی بسیار زیبای شاهنامه است که در آن از فکروخیال زیاد، سر چون جنگلی تصویر شده است.
-انجمن: مردم
-ترگش همی سود بر چرخ ماه: کلاهخودش به ماه میسایید. مبالغه در بزرگی.
-از ایندر: از اینگونه
-بدآرامبر نامهی کین نخواند: وقت آرامش خیال جنگ نکرد.
-رایِ فرخ زدن: تصمیمِ بخردانه گرفتن
-دامنِ چین از ابر کم شدن: تصویری بسیار زیبا از باریدن ابر.
-خوید (xweed): غلات نارس و خیس. خودِ "خیس" هم از همین ریشه است و نیز "خَوی" بهمعنی عرقِ تن.
-از آن روی جمبید مُهر و کلاه: پادشاهی ایران از آنجا (آمل) به جنبش میآید.
-بدسگال: بداندیشه، دشمن
#غلط_ننویسیم
#شاهنامه_خوانی
🖊@ghalatnanevisim
◼️اربعین در مسیر نجف به کربلا◼️
✅یکی از سنت های حسنه و سفارش شده توسط اهل البیت علیهم السلام پیاده روی اربعین و خدمت به زائرین آقا اباعبدالله علیه السلام می باشد؛
💠مسجد مقدس جمکران در همین راستا در عمود ۱۰۹۰ با همت شما خیرین عزیز اقدام به خرید زمین نموده است و با عنایت شما عزیزان در آینده نزدیک اقدام به ساخت موکب خواهد نمود؛
💠 چنانچه تمایل به مشارکت در ساخت و اداره موکب این مسجد مقدس را دارید لینک ذیل را باز کنید
لینک موکب 👇👇👇👇👇
✅
https://mokeb.jamkaran.ir/products/
🌐موکب مع امام منصور(کربلا)
بانک ملی شماره کـــارت:
۶۰۳۷۹۹۱۰۰۰۰۰۰۰۰۴شماره حساب ملی
۰۱۳۱۳۶۳۱۳۶۰۰۶روی شماره کارت بزنید کپی میشود #اطلاع_رسانی #بانی_می_شوم #نذر #انتظار #امام_زمان #جمکران #موکب 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/Nazrjamkaran ✅لینک کانال در ایتا مربوط به مرکز جذب مشارکتهای مردمی و نذور آستان مسجد مقدس جمکران می باشد. ✅لطفا ضمن عضویت خودتان در کانال، نسبت به عضویت و دعوت دیگر مخاطبین خود جهت عضویت در کانال اقدام بفرمایید. #اربعین https://eitaa.com/jaarchi گسترده ترین شبکه خبری ایتا
و احساس مرا دریاب ای رود
لبم را تر نکن از آب ای رود
تو که دستی نداری تا بیفتد
به سوی خیمهها بشتاب ای رود
#سیدحبیب_نظاری #محرم
#شعر
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
#نکته:
🔶 حذف فعل در تیترهای اصلی کتاب، مجله یا روزنامه ایرادی ندارد :
🔶 ۱۵ ژوئن، تجمع اعتراضآمیز هزاران فلسطینی آواره.
✅ راهنمای ویراستاری و درستنویسی، دکتر حسن ذوالفقاری، تهران، نشر علم، چاپ سوم، ۱۳۹۲، ص ۲۳۹.
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
سؤال پرسیدن
برخی معتقدند اخیراً در رادیو و تلویزیون رسم شدهاست که بهجای سؤال کردن بگویند: سؤال پرسيدن. مثلاً: «میخواهم از شما سؤالی بپرسم». سؤال بهمعنای «پرسش» است و عبارت اخیر در حقیقت چنین معنی میدهد: «میخواهم از شما پرسشی بپرسم»! بهجای آن باید گفت: «میخواهم از شما سؤالی بکنم» یا «میخواهم از شما چیزی بپرسم».
پاسخ:
۱. سؤال پرسیدن دستکم از سدۀ پنجم در متنهای معتبر فارسی بهکار رفتهاست:
قرن۵: هر سؤالی که از تو پرسند آن را که دانی جواب ده (عنصرالمعالی، قابوسنامه، ص ۱۶۰).
قرن ۶: اگر پرسی ز سرِّ این سؤالی/ چه گویم من که خاموشی جواب است (دیوان عطار، ص ۲۸).
قرن ۷: ترسایی به نزدیک او درآمد و گفت: قاضی مسلمانان را سؤالی خواهم پرسید، از راه کرم جواب فرماید (عوفی، جوامعالحکایات، جزء ۲، قسمت ۱، ص ۲۱).
قرن ۸: سؤالی چند که در خاطر داشت از ما بپرسید و ما جواب او گفتیم (ابرقوهی، نهایةالمسؤول، ج ۱، ص ۵۳).
قرن ۹: گر بدان خانه رسی وز تو سؤالی پرسند/ قاسم از دیده بگو قصۀ نادید مگو (دیوان قاسم انوار، ص ۲۷۱).
قرن ۱۰: شاهزاده منير شامی بر حسنبانو، دختر برزخ بازرگان، عاشق گشته و او هفت سؤال پرسيده، آن بیچاره از عهدهٔ جواب او برآمدن نتوانست (حاتمنامه، روایت اول، ص ۱۰۶).
قرن ۱۴: سلطان در نيمکت نشسته جنابان معينالملک و مؤيدالملک را در روی صندلی نشانيده و بسيار سؤال ... پرسيدند (سفرنامۀ حاجی پیرزاده، ج ۲، ص ۹۰).
۲. سؤال کردن در فارسی کهن به معنی «گدایی کردن» نیز بودهاست:
قرن ۴: پيغامبر ... روزی اندر مسجد نماز همیکرد؛ سايلی اندرآمد و سؤالی میکرد و چيزی میخواست (ترجمهٔ تفسیر طبری، ج ۲، ص ۴۱۲).
قرن ۵: ازبهر آن میگريم که چرا ... تيمار وی نداشتم تا وی را حاجت آمد به خانهٔ من آمدن و سؤال کردن و روی خود را بدان سؤال زرد کردن و شرم داشتن (پند پیران، ص ۱۰۰).
فارسیزبانان برای رفع ابهام و تأکید بیشتر بر معنیِ موردنظر خود، بهجای همکردِ کردن، گاه فعل پرسيدن بهکار بردهاند. درنتیجه، سؤال پرسيدن درست است.
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
#اشتباه_نوشتاری_در_فضای_مجازی
✅ ... شده ام.
✅ ... هستم.
✅ می خوام ببینم ... به چه صورتیه و ... چه برنامه ....
❌ ببخشید من تازه وارد گروه شدم
دانشجوی ... هم هستم
میخاستم ببینم برنامه های گروه ب چ صورتیه و ۵شنبه چ برنامه ایه؟
#غلط_ننویسیم
#درست_بنویسیم
🖊@ghalatnanevisim
⚫️
تألیف/تصنیف
هرگاه کتاب یا رساله ای با بررسی نوشته های پیشین و گردآوری مطالب و با استفاده از منابع نوشته شود، به آن "تألیف" میگویند و اگر کتاب یا رسالهای بدون استفاده از منابع دیگر نوشته شود "تصنیف" نامیده میشود. بیشتر کتابهایی که امروز در حوزهی تحقیقات ادبی و... به چاپ میرسد از نوع "تألیف" است و کتابهایی مانند: گلستان و بوستان سعدی و نظایر آنها "تصنیف" به حساب میآید.
💯فرهنگ درست نویسی سخن، دکتر حسن انوری، انتشارات سخن، ص ٧٩
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
♏️ تمرین آزاد نویسندگی: " حرف زدن روی کاغذ"
از همین الان، کاغذ و قلمی بردارید و به مدت دو دقیقه روی آن فقط " حرف بزنید" .
هر آنچه در سر دارید روی کاغذ بیاورید. قرار نیست شاهکار باشد یا حتی اصلا معنایی داشته باشد. کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی هر چه تمامتر روی کاغذ " حرف بزنید". خود را رها سازید، بدون اینکه هیچ گونه انتظاری نسبت به نتیجه نهایی آن داشته باشید.
فقط به حرف زدن ادامه دهید. ببینید چه طوری شما را با خودش می برد.
سپس مجددا، ممکن است چیزی بنویسید که کاملا بی معنی باشد و اصلا چیزی از آن استنباط نشود.
تنها هدف شما در اینجا این است که هر چه سریعتر دستتان راه بیفتد، اصلا اهمیت ندارد که چی روی کاغذ نوشته می شود، مهم این است که واژه ها همچنان بیرون بریزند.
به خاطر داشته باشید: به کار خود به عنوان " نوشته" فکر نکنید. آنها را " حرفهای روی کاغذ" بدانید. بعدا به اندازه کافی فرصت برای نگرانی بابت " نوشتن" هست.
🖊@ghalatnanevisim
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
حکایت به قلم "ســاده و روان"
📚 باب دوم : در اخلاق درویشان
🌺 حکایت ۵
💫 چند تن از رهروان همدل و همدم سير و سياحت كه شريک غم و شادى همديگر بودند، براى سفر حركت كردند. من از آنها خواستم كه مرا نيز رفيق شفيق همراه خود كنند و با خود ببرند. آنها با تقاضاى من موافقت نكردند. پرسيدم : چرا موافقت نمى كنيد؟! از اخلاق پسنديده بزرگان بعيد است كه دل از رفاقت بينوايان بر كنند و آنها را از فيض و بركت خود محروم سازند، با اينكه من در خود اين قدرت و چابكى را سراغ دارم در چاكرى و همراهی نيك مردان، يارى چابک باشم نه بارى بر دل.
🔸اِنْ لمْ اَکُن راکِبالمواشی
🔹اَسعی لَکم حامِلَالغواشی
يكى از آنان به من گفت : از موافقت نكردن ما خاطرت رنجيده نشود زيرا در اين روزها دزدى به صورت پارسايان درآمده و خود را در رديف ما وانمود كرده و جا زده است .
🔸چه دانند مردان كه در خانه كيست ؟
🔹نويسنده داند كه در نامه چيست ؟
از آنجا که خوى پارسايان، سازگارى و ملايمت است، آن پارسانما را پذيرفتند و گمان ناموافقى به او ننمودند.
🔸صورت حال عارفان دلق است (۱)
🔹اين قدر بس چو روى در خلق است
🔸در عمل كوش و هر چه خواهى پوش
🔹تاج بر سر نه و علم بر دوش
🔸در قژاكند مرد بايد بود (۲)
🔹بر مخنث سلاح جنگ چه سود؟ (۳)
يك روز از آغاز تا شب همراه پارسايان حركت كرديم، شبانگاه به كنار قلعه اى رسيده و در همانجا خوابيديم، ناگاه دزد آلوده اى (در لباس پارسايان ) آفتابه رفيق را به عنوان اينكه با آن تطهير كند برداشت ولى به غارت برد.
🔸پارسا بين كه خرقه در بر كرد
🔹جامه كعبه را جُل خر كرد
همينكه از نظر پارسايان غايب گرديد، به برجى رفت و در آنجا صندوقچه جواهرى را دزديد. هنگامى كه آن شب به سر آمد و روز روشن فرا رسيد، آن دزد تاريكدل مقدارى راه رفته بود و از آنجا دور شده بود، ولى رفيقان بى گناه خوابيده بودند. صاحبان قلعه كه فهميدند صندوقچه جواهرات آنها به سرقت رفته، صبح به سراغ آن پارسايان بى گناه آمده، همه را دستگير كرده و به درون قلعه بردند و پس از كتک زدن به زندان افكندند. از آن وقت همراهى و همدمى با درويشان را ترک كردم و گوشه گيرى را برگزيدم.
✔️واسلامة فى الوحده: عافيت و بى گزندى در تنهايى است.
🔸چو از قومى، يكى بى دانشى كرد
🔹نه كه را منزلت ماند نه مه را (۴)
🔸شنيدستى كه گاوى در علف خوار (۵)
🔹بيالايد همه گاوان ده را
گفتم: شكر و سپاس خداوند متعال را، كه از بركت پارسايان محروم نشدم، گرچه در ظاهر از همدمى با آنها جدا و تنها شدم، از اين ماجرا درس عبرت گرفتم و بهره مند شدم، چنين درسى سزاوار است كه مايه نصيحت و عبرت امثال من در همه عمر گردد.
🔸به يك نا تراشيده در مجلسى (۶)
🔹برنجد دل هوشمندان بسى
🔸اگر بركه اى پر كنند از گلاب
🔹سگى در وى افتد كند منجلاب
۱_ دلق: لباس پر وسله پارسایان
۲_ قژاکند: لباس، پشمینه جنگی
۳_ مخنث: نامرد، آدم سست عنصر
۴_ که: کوچک _ مه: مه : بزرگ ، يعنى هرگاه در ميان گروهى يک نفر نادانى و خلاف كرد، نه آبرويى براى كوچک مى ماند و نه آبرويى براى بزرگ
۵_ شنيدستى: شنيده اى ، يعنى گاو بيمارى در چراگاه موجب آلودگى همه گاوان خواهد شد.
۶_ ناتراشيده : بى ادب
#غلط_ننویسیم
#حکایات_سعدی
🖊@ghalatnanevisim
4_5834781426020516318.mp3
1.02M
پیشدادیان #نوذر (بخش ۵)
گفتار اندر آمدن افراسیاب بَدایران زمین به جنگ نوذر
#غلط_ننویسیم
#شاهنامه_خوانی
🖊@ghalatnanevisim
#توضیحات
از اتفاقات مهم این بخش مُردنِ سام است که در میانهی این بخش پیش میآید اما بسیار گذرا به آن اشاره میشود، فقط درحد گزارشی از آن به افراسیاب.
-چو دشت از گیا گشت چون پرنیان: تصویری بسیار زیبا از زمینی که از انبوهیِِ گلوگیاه چون ابریشمِ نقشدار شده است. برعکس تشبیههای معمول که در آن نقشِ پارچه در زیبایی به گلوگیاه تشبیه میشود!
-گفتوگوی: ستیزه، جنگ
-چون سی هزار: حدود سی هزار
-دخمه: مکانی که زرتشتیان مردهی خود را مینهادند تا گوشت آن توسط پرندگان خورده شود و سپس استخوانهای مرده را در سُتودان (استخواندان) دفن میکردهاند.
-شَخ: زمین خشک و ناهموار
-نخ کشیدن: صف کشیدن
-پایوپر نداشتن: تابوتوان نداشتن
-هنگامجستن: وقتشناسی
#غلط_ننویسیم
#شاهنامه_خوانی
🖊@ghalatnanevisim
#معرفی_کتاب
📚عنوان: از واژه تا فرهنگ
✍نویسنده : بهاء الدین خرمشاهی
ناشر : انتشارات ناهید
از واژه تا فرهنگ تقریبا همۀ مقالاتی را که بهاءالدین خرمشاهی در زمینۀ زبان فارسی و نثرنویسی و واژه پژوهی تا پایان سال 1387 نوشته است ، در بر دارد. در دو مقالۀ ” واژگان و تعبیرات نو ساخته ” بیش از پانصد واژۀ نوساختۀ خود را که بعضی از آن ها به تصویب فرهنگستان زبان و ادب فارسی رسیده عرضه داشته است . پنج مقاله از مقالات این کتاب ، هر یک به نقد و معرفی معروفترین و معتبرترین فرهنگ ها و دانشنامه های ادبی امروز ایران اختصاص دارد.
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
﷽
💐سـ💛ــلام، صبح بخیر
🕊روزتـــون
💐پر از خیر و برکت
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
بوی ظهور میرسد از کوچههای ما
نزدیکتر شده به اجابت دعای ما
دیگر دو بال آرزوی ما شکسته است
از انتظار پر شده حال و هوای ما
این هفته هم سهشنبه شب جمکران گذشت
پاسخ نداشت این همه آقا بیای ما...
دیگر به آخر خط دوری رسیدهایم
ای انتهای غیبت تو ابتدای ما
این پنج روزه نوبت ما، کاش با تو بود
بر روی ردّ پای تو میبود پای ما
یک جمعه گریههای تو را درک میکنیم
عجّل، امام منتقم کربلای ما
#علی_ناظمی #امام_زمان #محرم #شعر
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
هدایت شده از قاصدک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زردی دندان های این خانم دردسرساز شد❗️🤦🏻♀️
خبر خوش برای افرادی که می خواهند بی دردسر دندان های خود را سفید کنند😍
برای اطلاعات بیشتر و دریافت این پک سفیدکننده ی دندان گیاهی با 60% تخفیف روی لینک زیر بزنید👇🏻
https://landing.saamim.com/gnioZ
https://landing.saamim.com/gnioZ
پرسش👇
در باره ترکیب «عدم وجود» توضیح دهید. آیا میتوان «نبود یا نبودن» را بهجای آن بهکار برد؟
پاسخ👇
به نکتۀ خوبی اشاره کردید. کاربست «عدم» پذیرفته نیست و در این میان ترکیب «عدم وجود» کاملاً نادرست است؛ زیرا «نبود بود» هیچ معنایی ندارد. مثلاً اگر بنویسیم:
👈 «عدم وجود منابع کافی باعث شد این برنامه به سرانجام نرسد.»، یعنی «نبود بود منابع...».
بنابراین، باید بنویسیم:
👈 نبود منابع کافی باعث شد این برنامه به سرانجام نرسد.
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
#نکته
🔶چون در فارسی همزهٔ میانی وجود
ندارد، نوشتن کلمات «پایین، پاییز،
آیین» به صورت «پائین، پائیز، آئین»
نادرست است.
✅ راهنمای ویراستاری و درستنویسی، دکتر حسن ذوالفقاری، تهران، نشر علم، چاپ سوم، ۱۳۹۲، ص ۶۵.
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
📚#معرفی_کتاب
🌟عنوان:در کربلا چه گذشت🌟
✍به قلم:شیخ عباس قمی
🖨ناشر:انتشارات کتاب جمکران
📜🔹📜🔹📜🔹📜🔹📜🔹
کتاب در کربلا چه گذشت در ۵ بخش نوشته شده است:
📓باب اول: در مناقب امام حسین (ع) و ثواب گریستن بر آن حضرت،
🖋باب دوم:وقایع پس از بیعت مردم با یزیدبن معاویه
📓باب سوم:در وقایع پس از شهادت
🖋باب چهارم:پس از شهادت حضرت ابیعبداللهالحسین (ع)
📓باب پنجم:در ذکر فرزندان امام حسین (ع) و زوجات آن حضرت
🖋خاتمه:درشرح حال توّابین وخروج مختار
واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد.روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است.این جنگ میان سپاه کمتعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد.دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعتنکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمامداری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی میدانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابیسفیان» بود و بهشکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه میدانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی بهسوی مسیری دیگر قیام کرد.
📜🔹📜🔹📜🔹📜🔹📜🔹
🖊@ghalatnanevisim
... به استحضار میرساند...
...به اطلاع میرساند...
☜ اگر بهجای «به استحضار میرساند» و «به اطلاع میرساند»، «به آگاهی میرساند» بنویسیم، هم روانتر است، هم رساتر و فارسیتر .
البته اگر مدیران به شکلهای کلیشهای عادت نکرده باشند و اجازه بدهند کارمندان شیوههای درستنویسی را فرابگیرند و عمل کنند.
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
#اشتباه_نوشتاری_در_فضای_حقیقی
✅ ... که وارد شدم ...
❌ بعدشم که ورود کردم توی حیطه ی سیاست.
* "ورود" مصدری عربی است به معنی "وارد شدن"، پس عبارت "ورود کردن" به وضوح اشتباه است. به جای فعل نادرست "ورود کردم"، باید گفت: "وارد شدم".
* گفته شده در برنامه ی تلویزیونی "از لاک جیغ تا خدا" در شبکه ی 2 سیما
#غلط_ننویسیم
#درست_بنویسیم
🖊@ghalatnanevisim
هدایت شده از قاصدک
❌🔥بخور نخور های لاغری و چاقی 📛
😱 بزن رو وزنت تا بگم چی بخوری که خوش اندام بشی و سالم✅👇👇
🍏۶۲ 🌟۶۳🍏۶۴ 🌟 ۶۵ 🍏 ۶۶ 🌟
⭐️ ۶۸ 🍏 ۶۹ ⭐️ ۷۰ 🍏۷۱⭐️۷۲🍏
🍏۷۴ 🌟۷۵ 🍏۷۶ 🌟۷۷ 🍏۷۸ 🌟
⭐️۸۰🍏 ۸۱ ⭐️۸۲ 🍏 ۸۳ ⭐️ ۸۴🍏
🍏۸۶ 🌟 ۸۷ 🍏 ۸۸ 🌟۸۹ 🍏۹۰ 🌟
⭐️ ۹۲ 🍏۹۳ ⭐️ ۹۴ 🍏۹۵ 🍏۹۶🌟
🍏 ۹۸ 🌟۹۹🍏۱۰۰🌟 +۱۰۰🌟 +۱۵۰🍏
💙مثل کوره چربی بسوزون تخصصی زیر نظر دکتر مردانی متخصص تغذیه 🔥😍
هدایت شده از حاج ابوذر بیوکافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #نماوا
🔉 #شور | گفتن خوبیای تو، مثه قند مکرره
🎙 با نوای #حاج_ابوذر_بیوکافی
♾ مشاهده و دریافت با کیفیتهای مختلف
🎵 فایل صوتی قطعه
🖌 متن شعر
🔰 شب پنجم #محرم ۱۴۴۶ هق
📆 چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳
🕌 حسینیۀ شهدای بسیج
🏴 هیأت عاشورائیان
✨ #امام_حسن_ع
🇮🇷 صفحۀرسمیحاجابوذربیوکافی
▫️ AbozarBiukafi_ir