eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
600 ویدیو
833 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
Kashani-14030523-TahlilTarikhiKarbala-09-Hkashani_Com.mp3
39.58M
🎙 📋 تحلیل تاریخی واقعه کربلا؛ جلسه نهم از ده جلسه 📆 سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ▪️ حسینیه ی محترم بیت الحسین علیه السلام 🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است: ▫️ چهار راهبرد امام حسین علیه السلام ۱.دعوت به اهلبیت و معرفی جایگاه اهلبیت به مردم ۲. تخریب شخصیت یزید و حامیانش(برائت) ۳. شکست نظامی حکومت بنی امیه ۴. تشکیل حکومت اسلامی (چون شرایط تحقق راهبرد ۳ و ۴ نبود، حضرت از این دو راهبزد عدول کرد) ▫️ بیعتِ حضرت مسلم علیه السلام برای امام حسین علیه السلام ▫️ چرا امام حسین علیه السلام بر علیه یزید قیام کرد؟ ▫️ وقتی جایگاه خلیفه مقدّس شد ▫️ امام حسین علیه السلام تابوی مبارزه با حاکم غاصب را شکست ▫️ روضه و توسّل به قمر بنی هاشم علیه السلام 🎤 .................. مردم ،امام حسینی رو که در باب شان و منزلتش ، از لسان پیامبر شنیده بودند و جزء اصحاب کسا و ۵تن بود و آیه تطهیر در موردشون نازل شده بود ، آیه مباهله در شان ایشان بود رو کشتن و یاری نکردن ... حالا امام سجادی رو که ازش سابقه ای و تعریفی از پیامبر نداشتن که در صورت قیام، قطعا حمایت نمی کردند و لذا بعضی ائمه مجبور به تقیه شدند. ...... حضرت عباس از شجاعان و پرچمدار بود. آب آور بود. حافظ الخیام بود. حافظ الحسین بود.فرمانده میدان بود و اصحابی را که بین اعداء گیر میکردند، کمک میرساند. فمشى لمصرعه الحسین و طرفه   بین الخیام و بینه متقسم
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. فرآن و عترت دو امانت پیامبر و مکمل یکدیگرند مهجوریّت قرآن با شهادت سیدالشهداء(ع) در همان زیارت (
. ✅حضرت رسول اکرم(ص) با ظهور علائم بیماری در بدن مبارک خود، در میان مهاجر و انصار چنین خطبه خواندند و فرمودند : 📋《أَيُّهَا اَلنَّاسُ! إِنِّي فَرَطُكُمْ وَ أَنْتُمْ وَارِدُونَ عَلَيَّ اَلْحَوْضَ أَلاَ وَ إِنِّي سَائِلُكُمْ عَنِ اَلثَّقَلَيْنِ فَانْظُرُوا كَيْفَ تَخْلُفُونِّي فِيهِمَا فَإِنَّ اَللَّطِيفَ اَلْخَبِيرَ نَبَّأَنِي أَنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَلْقَيَانِي وَ سَأَلْتُ رَبِّي ذَلِكَ فَأَعْطَانِيهِ أَلاَ وَ إِنِّي قَدْ تَرَكْتُهُمَا فِيكُمْ كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ لاَ تَسْبِقُوهُمْ فَتَفَرَّقُوا وَ لاَ تُقَصِّرُوا عَنْهُمْ فَتَهْلِكُوا وَ لاَ تُعَلِّمُوهُمْ فَإِنَّهُمْ أَعْلَمُ مِنْكُمْ》 ♦️ای مردم! من (در روز رستاخيز) پيشاپيش شمايم و شما به دنبال من نزد حوض كوثر بر من در می آئيد. آگاه باشيد كه من دربارۀ ثقلين [قرآن و عترت] از شما جويا می گردم. پس بنگريد چگونه پس از من دربارۀ آن دو رفتار می كنيد، زيرا كه خداى لطيف خبير مرا آگاه ساخته كه آن دو از هم جدا نشوند تا مرا ديدار كنند و من نيز از پروردگار خود خواهان آن شدم و به من عطا نمود. آگاه باشيد كه من آن دو را در ميان شما به جاى نهادم : كتاب خدا و عترت و اهل بيتم. بر ايشان پيشى نگيريد كه از هم پاشيده و پراكنده خواهيد شد، و در بارۀ آنان كوتاهى نكنيد كه به هلاكت می رسيد. با ايشان چيزى نياموزید زيرا كه آنان داناتر از شما هستند. 📋《أَيُّهَا اَلنَّاسُ! لاَ أُلْفِيَنَّكُمْ بَعْدِي تَرْجِعُونَ كُفَّاراً يَضْرِبُ بَعْضُكُمْ رِقَابَ بَعْضٍ فَتَلْقَوْنِي فِي كَتِيبَةٍ كَمَجَرِّ اَلسَّيْلِ اَلْجَرَّارِ! أَلاَ وَ إِنَّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ(ع) أَخِي وَ وَصِيِّي يُقَاتِلُ بَعْدِي عَلَى تَأْوِيلِ اَلْقُرْآنِ كَمَا قَاتَلْتُ عَلَى تَنْزِيلِهِ》 ♦️اى مردم! از گروهی نباشید كه پس از خود، شما را در حالی كه به كفر بازگشته اید و گردن يك ديگر را می زنيد، ببینم. آگاه باشيد! همانا على بن ابى طالب(ع) برادر و وصى من است، و پس از من در بارۀ تأويل قرآن می جنگد، چنانچه من در بارۀ تنزيل آن جنگيدم. روای می گوید : 📋《فَكَانَ يَقُومُ مَجْلِساً بَعْدَ مَجْلِسٍ بِمِثْلِ هَذَا اَلْكَلاَمِ وَ نَحْوِهِ》  ♦️اين سخنى نبود كه آن حضرت يك بار فرموده باشد بلكه بارها در هر مجلس و انجمنى آن را و يا مانند آن را بر زبان جارى ساخت.(۱) 👤دیلمی ایراد «حدیث ثقلین» را در این آخرین خطبه حضرت رسول اکرم(ص) می داند.(۲) 👤شیخ کلینی در کتاب «الکافی» که از کتب اربعه و اصلی شیعه محسوب می شود، این روایت را با عبارت دیگری نقل کرده است. حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند : 📋《..إِنِّی تَارِكٌ فِیکُمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی! أَیُّهَا النَّاسُ! اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَیَّ الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی‏》 ♦️من در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آنها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد : کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند. ای مردم بشنوید! من به شما رساندم که شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید، پس من از شما درباره رفتارتان با این دو یادگار ارزشمند سؤال خواهم کرد، یعنی کتاب خدا و اهل بیتم.(۳) 👤حاکم نیشابوری نیز از علمای اهل سنت این روایت را در کتاب خود می آورد و در آخر، با عبارت «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ» صحیح بودن این حدیث را اذعان می دارد. او می نویسد : 📋《قَالَ رَسُولُ اللهِ(ص) : إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ : كِتَابَ اللهِ وَ أَهْلَ بَيْتِي، وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَتَفَرَّقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ》 ♦️رسول اکرم(ص) فرمود : من در میان شما دو چیز سنگین و گران‏بها مى ‏گذارم، اگر بدانها چنگ بزنید هرگز پس از من گمراه نشوید : قرآن و عترتم و أهل بیتم، و این دو از هم جدا نشوند تا در كنار حوض بر من درآیند.(۴)(۵) 📚منابع : ۱)الارشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۷۹ ۲)ارشاد القلوب دیلمی، ج۲، ص۳۴۰ ۳)الکافی شیخ کلینی، ج۱، ص۲۹۴ ۴)المستدرک حاکم نیشابوری، ج۳، ص۱۶۰ ۵)صحیح مسلم، ج۴، حدیث۲۴۰۸ .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. #زحلت_رسول_اکرم #رسول_الله ✅حضرت رسول اکرم(ص) با ظهور علائم بیماری در بدن مبارک خود، در میان مه
. حضرت رسول اکرم(ص) برای اقامه نماز و ایراد آخرین نصایح، در مسجد مدینه حاضر می شوند!👇 ✅شیخ مفید می نویسد : 📋《فَمَكَثَ ثَلاَثَةَ أَيَّامٍ مَوْعُوكاً ثُمَّ خَرَجَ إِلَى اَلْمَسْجِدِ مَعْصُوبَ اَلرَّأْسِ مُعْتَمِداً عَلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ(ع) بِيُمْنَى يَدَيْهِ وَ عَلَى اَلْفَضْلِ بْنِ اَلْعَبَّاسِ بِالْيَدِ اَلْأُخْرَى حَتَّى صَعِدَ اَلْمِنْبَرَ فَجَلَسَ عَلَيْهِ》 ♦️حضرت(ص) سه روز ديگر با كسالت و ناتوانى شديد در منزل بود. آنگاه در حالى كه سر خود را بسته بود و از طرف راست به امام على(عليه السّلام) و از سمت چپ به فضل بن عباس تكيه كرد به مسجد آمدند و بر بالای منبر جلوس کردند. سپس فرمودند : 📋《مَعَاشِرَ اَلنَّاسِ! قَدْ حَانَ مِنِّي خُفُوفٌ مِنْ بَيْنِ أَظْهُرِكُمْ فَمَنْ كَانَ لَهُ عِنْدِي عِدَةٌ فَلْيَأْتِنِي أُعْطِهِ إِيَّاهَا وَ مَنْ كَانَ لَهُ عَلَيَّ دَيْنٌ فَلْيُخْبِرْنِي بِهِ! مَعَاشِرَ اَلنَّاسِ! لَيْسَ بَيْنَ اَللَّهِ وَ بَيْنَ أَحَدٍ شَيْءٌ يُعْطِيهِ بِهِ خَيْراً أَوْ يَصْرِفُ بِهِ عَنْهُ شَرّاً إِلاَّ اَلْعَمَلُ! أَيُّهَا اَلنَّاسُ! لاَ يَدَّعِي مُدَّعٍ وَ لاَ يَتَمَنَّى مُتَمَنٍّ وَ اَلَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ لاَ يُنْجِي إِلاَّ عَمَلٌ مَعَ رَحْمَةٍ وَ لَوْ عَصَيْتُ لَهَوَيْتُ》 ♦️اى گروه مردم! آن زمانی که من از ميان شما بروم، نزدیک شده است. پس هر كه امانتى و وعدۀ پيش من دارد بيايد تا من به او بدهم و هر كه به من وامی داده، مرا آگاه كند. اى گروه مردم! ميان خدا و ميان هر يك از بندگان چيزى كه به واسطۀ آن نيكى به او رساند يا بدى از او دور كند نيست جز عمل و كردار[يعنى كردار است كه باعث رساندن خير يا دورى كردن شر مى‌شود.] اى گروه مردم! [بيهوده و بدون كردار نيك] كسى ادعاى رستگارى نكند و آرزوى نجات نداشته باشد. سوگند بدان كه مرا به حقيقت به پيامبرى فرستاده رهائى ندهد كسى را جز كردار يا رحمت پروردگار، و اگر من[كه پيامبر خدا و حبيب اويم] نافرمانيش مى‌كردم هر آينه به دوزخ مى‌ افتادم. سپس فرمود : 📋《اَللَّهُمَّ هَلْ بَلَّغْتُ؟》 ♦️پروردگارا! آيا رساندم؟[آنچه بايد بگويم تبليغ كردم؟] سپس؛ 📋《نَزَلَ فَصَلَّى بِالنَّاسِ صَلاَةً خَفِيفَةً وَ دَخَلَ بَيْتَهُ وَ كَانَ إِذْ ذَاكَ فِي بَيْتِ أُمِّ سَلَمَةَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهَا فَأَقَامَ بِهِ يَوْماً أَوْ يَوْمَيْنِ》 ♦️سپس از منبر پایین آمدند و نمازى خفيف با مردم خوانده و به خانه آمدند و آن هنگام در خانۀ «ام سلمة» بود.(۱) پس يك روز يا دو روز در خانۀ ام سلمة بودند. 📚منبع : ۱)الارشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۸۰ .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
🎙 #سخنرانی_کامل 📋 تحلیل تاریخی واقعه کربلا؛ جلسه نهم از ده جلسه 📆 سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ▪️ حسینیه
. ‌ 🌷 مهدی شناسی 🌷 ◀️ما فکر می کنیم خدا ما را آفریده و به خدا هم بر می گردیم،امام هم آمده تا یک سری"بکن،نکن"هایی به ما بگوید و برود! چقدر این عقیده با شناخت حقیقی فاصله دارد! ◀️در حالی که انسان تنها وقتی حقیقت امام را بشناسد،می تواند نیاز وجودش را برطرف کند؛چرا که موجود بالقوه همیشه گرسنه است و فقط وقتی سیر می شود که به فعلیت برسد. ◀️مثل این که وقتی به بدن انسان ویتامینی نرسیده باشد،همیشه بیمار خواهد بود.و هر چه هم ویتامین در اطرافش موجود باشد و او هم این مطلب را بداند،به دردش نمی خورد؛مگر آن که کیفیت ارتباط آن ویتامین را با خودش پیدا کند. ◀️اما اگر بداند میوه ای در خارج هست که این ویتامین را دارد ولی ربطش را با خودش نفهمد،حتی اگر از بیماری هم بمیرد،باز هم به دنبالش نخواهد رفت؛چون نمی داند دوای دردش فقط همان است. ◀️اگر بخواهیم خدا را دوست داشته باشیم،باید عاشق امام باشیم؛چرا که "من احبکم فقد احب الله" وَمَنْ اَحَبَّكُمْ فَقَدْ اَحَبَّ اللَّهَ، وَمَنْ اَبْغَضَكُمْ فَقَدْ اَبْغَضَ‏ اللَّهَ، ◀️این جاست که می فهمیم به خدا رسیدن،فقط از مجرای امام است؛که "من ارادالله بدا بکم" ◀️تازه می فهمیم چرا فرموده اند اگر به قدر نوح عمر کنی،روزها روزه باشی،شب ها را به تهجّد سپری کنی و در مقام ابراهیم که بهترین جایگاه است،عبادت کنی،ولی ولایت نداشته باشی،از تو قبول نیست و اصلا ارزشی ندارد! قسمت ۲۹ ....... ❣﷽❣ 🌷 ‌‌‌‌‌۳۷۱🌷 🌹والأمانة المحفوظة🌹 📖زیارت جامعه کبیره 1⃣ امام زمان عجل الله فرجه ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺍﻟﻬﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺣﻔﻆ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ، ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ. 2⃣ ایشان ﺻﺎحب ﺍﻣﺎﻧﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻭﻻ‌یتشان ﺍﻣﺎﻧﺖ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ، ﺍﺯ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺁﻥ، ﺳﺮ ﺑﺮﺗﺎﻓﺘﻨﺪ. ﺍﻣّﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻛﻨﺪ. 🔺ﻋﻠّﺎﻣﻪ ﻣﺠﻠﺴﻰ، ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺭﺍ ﺫﻛﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﺸﺎﻥ، ﺑﻌﻴﺪ ﻧﻤﻰﺩﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺻﻞ ﺍﻳﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ «ﺍﻷ‌ﻣﺎﻧﺔ ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﺿﺔ»، ﻳﻌﻨﻰ «ﺍﻣﺎﻧﺖ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪﻩ» ﺑﺎﺷﺪ. 3⃣ امام ﺍﻣﺎﻧﺘﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺧﺪﺍ، ﺣﻔﻆ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺗﺎ ﺩﺍﻣﻨﻪ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺛِﻘﻞ ﺍﺻﻐﺮ(ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ) ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺛِﻘﻞ ﺍﻛﺒﺮ(ﻗﺮﺁﻥ)، ﺗﺪﺍﻭﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻳﺎﻓﺖ. 4⃣ امامان ﺍﻣﺎﻧﺘﺪﺍﺭﺍﻧﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻳﺎﺭﻯ ﺍﻟﻬﻰ، ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ☝️🏻ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﭼﻬﺎﺭﻡ، ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺩﻗﻴﻖ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ، ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ، ﺩﺭﺱ ﺍﻣﺎﻧﺘﺪﺍﺭﻯ ﺳﻴﺎﺳﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﻯ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ. 🌹والأمانة المحفوظة🌹 ◀️قسمت دوم 📖 زیارت جامعه کبیره 🔸ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻋﻘﯿﺪﻩ، ﻋﻘﯿﺪﻩﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻋﺎﻟﻢ ﮐﺜﺮﺕ ﻋﺒﻮﺭﮐﻨﺪ ﻭ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﻋﺎﻟﻢ ﻭﺣﺪﺍﻧﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﻭﺣﺪﺍﻧﯽ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺧﺼﻮﺻﯿﺎﺗﺸﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﻣﻌﺮﺽ ﺩﯾﺪ ﻫﻤﮕﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺤﻔﻮﻇﻨﺪ. 🔹ﺩﺭﺍﯾﻦ ﻓﺮﺍﺯ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯿﺪﺍﺭیم ﮐﻪ  ﺷﻤﺎ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﻣﺤﻔﻮﻇﻪ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺭیم ﮐﻪ ﺑﺤﻤﺪﺍﻟﻠﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ- ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻌﺼﻮﻡ - ﯾﮏ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﺍﻗﻊ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﻣﺎﻧﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﺗﮑﻮﯾﻨﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺏ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﺣﻔﻆ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﺗﺸﺮیعی ﺍﺵ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻣﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻘﺎﻡ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﯿﻢ ﻭ ﭘﺎﺱ ﺑﺪﺍﺭﯾﻢ. 🔹ﺩﺭ ﺁﯾﻪ ۵۸ ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺴﺎﺀ ﺩﺍﺭﯾم ﮐﻪ: «ﺧﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﺄﻣﻮﺭ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻫﻠﺶ ﺑﺴﭙﺎﺭﯾﺪ» ﯾﮏ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻇﺎﻫﺮﯾﺶ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﺰﺩ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻧﺰﺩ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﻭﻻ‌ﯾﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻏﯿﺮ ﻧﺪﻫﯿﺪ ﻭ ﮔﺮﻧﻪ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻟﻬﯽ ﻋﺪﻭﻝ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ. 🔸ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ علیه السلام ﺩﺭ ﺫﯾﻞ ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: ﮐﻪ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﻘﺎﻡ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻫﻠﺶ(ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ) ﺑﺴﭙﺎﺭﯾﺪ، ﺑﻌﺪ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭﻝ ﺁﻥ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻌﺪﯼ ﻣﯽﺳﭙﺎﺭﺩ ﻭ ﻋﻠﻢ ﻭ ﮐﺘﺎﺏ ﺭﺍ تحوﯾﻞ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻌﺪﯼ ﻣﯿﺪﻫﺪ. 🔹ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﻘﯿﻘﺘﺎً ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﺩﺭﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﻣﺤﻔﻮﻅ  ﺍﺳﺖ ﻭﮐﺴﯽ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﺳﺖ ﭘﯿﺪﺍﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﺪﻋﯽ ﻫﺎ ﺩﺭﻭﻍ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺳﺮﻭﺳﺎﻣﺎﻥ ﮔﯿﺮﺩ... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5870669476961195271.mp3
6.91M
عج تقلاّ ندارم، تمنّا ندارم کنارم نباشی، تسلّا ندارم اگر زخم خوردم شفای تو بوده نظر بر دوای اطبّا ندارم شکسته سبویم فدای سر تو به لب صحبتی غیر لیلا ندارم شلوغی دور و برم از فراق است چو طفلی یتیمم که بابا ندارم سفیدی قلبم سیاهی گرفته دلی داشتم من که حالا ندارم اگرچه یک عمر است چشم انتظارم نگفتم امیدی به فردا ندارم به رویم نیاورده ای که بُریدم بغل کن مرا که دگر نا ندارم به رسوائی من کسی را نداری به غیر از تو من هم کسی را ندارم مریز آبروی مرا پیش زهرا بجز این به مولا تقاضا ندارم چرا بسته ای در به رویم مگر من؛ غم کربلای معلی ندارم! فدای حسین و فدای عزایش صدا زد دگر میر و سقا ندارم
Kashani-14030524-TahlilTarikhiKarbala-10-Hkashani_Com.mp3
33.42M
🎙 📋 تحلیل تاریخی واقعه کربلا؛ جلسه دهم از ده جلسه 📆 چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ▪️ حسینیه ی محترم بیت الحسین علیه السلام 🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است: ▫️ مسئله ی دعوت های امام حسین علیه السلام ▫️ امام حسین علیه السلام «فَرَزدَق» را دعوت نکرد! ▫️ تأثیر قیام سیّدالشّهدا صلوات الله علیه ▫️ برخی از علاماتِ شیعه ▫️ روضه و توسّل به حضرت زهرا سلام الله علیها 🎤 فردی عرب با شیعه ای ایرانی مجادله میکرد و به شیعه ایرانی میگفت : ما عرب هستیم و صاحب نسب، اما تو چی داری؟ مرد شیعه اومد پیش امام صادق و داستان رو گفت، لذا امام به او فرمود، برگرد برو به او بگو: "انا بالولایه اشرف نسبا" بابای ما علی بن ابی طالب است و تحت ولایت علی بودن برای ما شرافت است. .
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹انتقاد حاج کاظم غفارنژاد در سدره: در برخی نوحه‌ها با سوالات و درخواست‌هایشان رسما اباعبدالله(ع) را به چالش می‌کشند!می‌گویند ما یک کار نوشتیم! این ذکر اهل‌بیت(ع) است، مگر خواننده یا ترانه‌سرا هستیم که به شعر و نوحه اهل‌بیت(ع) بگوییم کار!؟ 🔹یکی از بزرگان ما در تبریز می‌خواست شعر عطش بنویسد دو سه روز آب نخورده. مدنظر برخی به جای اهل‌بیت(ع)، مردم هستند تا به‌به و چه‌چه بشنوند و جوان‌ها ۶متر بالا بپرند!
هدایت شده از امام حسین ع
436.1K
ورد و ذکر دادنِ برخی خواهران
. ‌ 🔆متن شبهه: شنیده شده که می گویند از صدای گریه حضرت رقیه سلام الله علیها یزید در کاخش از خواب بیدار شد و… در کجای دنیا قصر را در کنار خرابه میسازند؟ 🔆 پاسخ شبهه: 1⃣ تنها مدرک این اتفاق را در خانه و کاخ یزید ترسیم می‌کند، اما همه می‌گویند در خرابه! و جالب هم این است که اکثرا – اعم از نویسندگان و گویندگان – گفتار خود را به کامل بهائی نسبت می‌دهند! در حالیکه انگار این بخش از کتاب را مطالعه نکرده اند. 2⃣ اما نقل ماجرا از کامل بهائی؛ 🔅 کامل بهائی مال عماد الدین طبری ج 2 ص 179 دارد: در «حاویة» آمده که زنان خاندان نبوت در حالت اسیرى، حال مردان که در کربلا شهید شده بودند، بر پسران و دختران ایشان پوشیده مى‌داشتند و هر کودکى را وعده‌ها مى‌دادند که پدر تو به فلان سفر رفته است [و] باز مى‌آید تا ایشان را به خانه یزید آوردند، دخترکى چهارساله بود، شبى از خواب بیدار شد و گفت : «پدر من حسین کجاست؟ این ساعت او را به خواب دیدم سخت پریشان!، زنان و کودکان جمله در گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست، یزید خفته بود، از خواب بیدار شد و حال تفحص کرد، خبر بردند که حال چنین است. 3⃣ به وضوح پیداست که این اتفاق در خانه یزید بوده نه خرابه، البته باید گفت در ابتدا ورود اسرا به شام آن‌ها را در خرابه بردند، خرابه‌ای که امام صادق(ع) در روایتی که از ایشان کتاب خرائج ج 2 ص 753 نقل می‌کند، آن قدر سست بود که می‌خواست بر سرآنان فرو بریزد و کتاب امالی شیخ صدوق ص 231 از فاطمه بنت الحسین(ع) متنی به این مضمون نقل می‌کند، آن‌ها را در جایی زندانی کردند که نه از سرما در امان بودند، نه از گرما، به حدی که صورت‌هایشان آسیب دیده بود، شاید همین نقل‌ها بعضی‌ها را به اشتباه انداخته و خیال کرده‌اند این مصیبت در خرابه بوده! به هر حال تنها مدرک این مصیبت است. 4⃣ با دقت در عبارت «زنان و کودکان جمله در گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست» در می بابیم با صدای گریه و فغان اسراء یزید(لعنة الله علیه) از خواب بیدار شد نه تنها با گریه حضرت رقیه سلام الله علیها . 5⃣ اما در رابطه با مکان خرابه که چه جایی و در کجا بوده باید گفت ، مورّخان و مقتل نویسان این مکان را به صورتهای متفاوتی توصیف کرده‌اند که برخی از آنها را ذکر میکنیم؛ 🔸 پس از خطبۀ حضرت زینب(س) در مجلس یزید که اوضاع را بر ضدّ او متحوّل ساخت، یزید به ناچار اهل بیت را در خرابه‌ای بی‌سقف جای داد. آنان سه روز در آن خرابه بودند … 📚 (مقتل خوارزمی، ج ۲، ص ۷۴ | فرهنگ عاشورا، ص۱۵۹) 🔸 از بعض کتب نقل شده که مسکن و مجلس اهل البیت(ع) در شام در خانۀ خرابی بوده و مقصود یزید آن بود که آن خانه سر ایشان خراب شود و کشته شوند … 📚 (منتهی الآمال، ج۲، ص۱۰۰۲) 🔸 (بعد از وقایعی که در کاخ یزید رخ داد، به دستور او، اهل بیت را برای مدتی در شام سکنا دادند.) شیخ مفید این موضوع را چنین به تصویر کشیده است: 🔹«…سپس دستور داد زنان را در خانه جداگانه درآرند، و على بن الحسين(ع) نيز نزد ايشان باشد، پس خانه چسبيده به خانه يزيد را براى ايشان خالى كرده، و چند روزى آن خاندان (عصمت) در آن‌جا ماندند…». 📚 (شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج2، ص 122) از متن شیخ مفید همین مقدار دانسته می‌شود که محل اسکان اهل بیت(ع) خانه‌ای در جوار قصر یزید بود. و به ویژگی‌های دیگر آن پرداخته نشد. 🔸 اما قطب راوندی روایتی مفصل‌تر نقل می‌کند: 🔹 «امام صادق(ع) فرمود: وقتى امام زين العابدين(ع) را با اهل بيت پيامبر نزد يزيد آوردند، آنان را در خرابهاى كه ديوارهايش سست بود قرار دادند. يكى از آنها گفت: ما را در اين خرابه قرار دادند تا بر سر ما خراب شود. يكى از نگهبانان اين را شنيد و به زبان رومی گفت: اينها را بنگريد میترسند كه ديوار بر سر آنها خراب شود، در حالی‌که اين بهتر است از آن‌كه فردا بيرونشان آورده و يكى بعد از ديگرى گردنشان را بزنند! امام سجاد(ع) فرمود: به اذن خدا هيچ يك از اين دو نمی شود. و همين طور هم شد.» 📚 (قطب الدین راوندی، سعید بن عبد اللّٰه، الخرائج و الجرائح، ج2، ص 753) .
. |⇦•امشب هوای غربت... صلوات الله علیه اجرا شده به نفسِ حاج سعید حدادیان ●━━━━━━─────── امشب هوای غربت ،رخنه به سینه کرده آخرِ ماه صفر، یاد مدینه کرده «غریب مادر حسن، حسن غریب مادر» تو آسمون قلبم، خدا خودش نوشته یه لحظه با تو بودن بالاتر از بهشته تو در رکاب حیدر دلیر بی نظیری برای تو همین بس، که بر حسین امیری کرامتِ الهی، میباره از نگاهت آسمون و سوزونده آتیش سوز آهت دلت میخواد همیشه، به همراهِ برادر باشی به وقت پیری، عصای دست مادر اما یه روز تو کوچه دیدی قدش خمیده روی زمین فتاده، رنگ از رخش پریده دیدی عزیز طاها، روی زمین نشسته ای وای ز درد سیلی،گوشوارهاش شکسته *اگه بخوای قدر مطلق روضه ی پیغمبر و امام‌ حسن رو بگیری باید بری دم اون دری که همین روزا آتیشش میزنن.. گفت دختر غصه نخور اولین کسی که به من ملحق میشه تویی بابا..مثل همین امروز بود.فاطمه خیلی دلش شور میزد دید صدای در میاد..اومد پشت در کیستی؟ بی بی جان اومدم عیادت پیغمبر..فرمود برو بابام حالش خیلی وخیمه..دیری نگذشت دوباره همون آمد..بار سوم که اومد تا بی بی خواست بره دم در پیغمبر فرمود: زهرا جان! اونی که پشت دره از هیچکسی اجازه نمیخواد بگیره..خیلی محترمی..خیلی برا خدا عزیزی که برادرم عزرائیل از تو اجازه میخواد..یا رسول الله جات خالی بود همه هیزم آوردند مسابقه گذاشتن هر کی بیشتر هیزم آورده پیش دومی عزیزتره‌‌.. این اولین مسابقه بود، اوج این مسابقه گودال قتلگاه بود.به هم میگفتن برو کنار عمر سعد داره میبینه منم بزنم.... دخترم! او فرشته مرگ است بذار بیاد چرا فاطمه میره دم در؟ آخه سر پیغمبر تو دامن علیه.. یا رسول الله! ما درس حمایت از تو رو از زهرا و علی یاد گرفتیم.پنج ساله بود میدید شکمبه گوسفند رو سر بابا خالی کردن ..می اومد صورت بابا رو پاک میکرد گریه می کرد. پیغمبر چشم وا میکرد میدید زهرا مقابلشه میگفت:" فِداها ابوها "بابات قربونت بره.. ما از علی یاد گرفتیم‌حمایت از تو رو..مگه یادمون میره در احد پیغمبر در یه گودالی افتاد. اما اینجا علی داشت چشم باز کرد دید سرش تو‌ دامن علیه.. تا از سر الا علی بگذاشت بر سر بیش از نود زخم گران برداشت حیدر تنها به یاری نبی در آن میانه او ماند و سهل بن حنیف و دو جانب از هر طرف ره بر رسول الله بستند پیشانی و دندان آن شه را شکستند پروانه سان بر گرد شمع روی احمد ذکر امیرالمؤمنین شد یا محمد .....ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ..... ┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅ 👇👇