eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
2.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
546 ویدیو
772 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
ماه خدا آمد، دلم با خدا شد.mp3
3.55M
ماه خدا آمد، دلم با خدا شد حیّ علی التوبة در توبه وا شد الهی رحمی کن خسته و زارم به این سفره من خیلی بدهکارم باز من و بار گناه، نجاتم بده خسته شدم از اشتباه، نجاتم بده دارم به سر عمری امید رهایی باید در این شب ها شوم کربلایی ندارم درد و غم تا حسین دارم به روی لب ذکر یا حسین دارم دست به دامان توام حسین یا حسین بی سر و سامان توام حسین یا حسین ‏ .
. مردی به حضور پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) رسید و پرسید : «ای رسول خدا ! من سوگند خورده ام که آستانه ی در بهشت را ببوسم ، اکنون چه کنم ؟» پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند : پای مادر و پیشانی پدرت را ببوس ، ( اگر چنین کنی، به مراد خود در مورد بوسیدن آستانه ی در بهشت می رسی.) او پرسید : پدر و مادرم از دنیا رفته اند ، چه کنم؟ پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند : برو و قبور آن ها را ببوس. منبع : الاعلام، ص24 .
. تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت منبر ۲۰ دقیقه ای🕙 [ نکاتی برگزیده تقدیم می شود تا به سلیقه سخنران به مقدار ۲۰ دقیقه انتخاب و ارائه شود] بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین‏  🌙بیان احکام اگر به واسطه مرضى، روزه رمضان را نگیرد و مرض او تا رمضان سال بعد طول بکشد، قضاى روزه‏هایى را که نگرفته بر او واجب نیست و باید براى هر روز یک مدّ که تقریباً ده سیر (۷۵۰ گرم) است گندم یا جو و مانند اینها به فقیر بدهد اما اگر در ماه رمضان به واسطه عذرى روزه نگیرد و بعد از رمضان عذر او برطرف شود و تا رمضان آینده عمداً قضاى روزه را نگیرد باید روزه را قضا کند و براى هر روز یک مد گندم یا جو و مانند اینها هم به فقیر بدهد. 🔷⚜به یاد امام زمان آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز   آمد درخت گل به بَرْ امّا چه فایده کان سرو گلعذار نیامد به بر هنوز بهار طولانی و همگانی و نشاط فراگیر و عمومی در زمان جان جانان حضرت صاحب الزمان (عج) میسّر است. چنانکه در زیارتنامه آن حضرت می خوانیم: «السَّلَامُ عَلَی رَبِیعِ الْاَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْاَیامِ؛سلام بر بهار مردم و شادی روزگار.» در روایات ما نیز شواهدی وجود دارد که به این امر توجّه داده شده است که مردم و شیعیان در ایام نوروز متوجّه حضرت مهدی(عج) و ظهور آن حضرت باشند. حضرت صادق(ع) فرمودند: «وَ مَا مِنْ یوْمِ نَیرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الْفَرَجَ لِأَنَّهُ مِنْ أَیامِنَا وَ أَیامِ شِیعَتِنَا؛هیچ نوروزی نیست، مگر آنکه ما در آن روز منتظر فرج [ظهور قائم آل محمد(ص)] هستیم؛ چرا که نوروز از روزهای ما و شیعیان ما است.»(۱) چهره گل باغ و صحرا را گلستان می کند دیدن مهدی(عج)، هزاران درد درمان می کند   مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار من گلی دارم که دنیا را گلستان می کند مقدمه 🔷 ➖بهاران از راه رسیده اند و خوب است این تقارن مبارک را به فال نیک بگیریم. نخست در مورد این دو بهار نکاتی تقدیم میکنیم؛ ➖امام محمد باقر(ع) می فرماید:« لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ رَبِيعٌ وَ رَبِيعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَانَ » «برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است.(۲) ➖ان شهرکم هذا لیس کالشهور انه اذا اقبل الیکم اقبل بالبرکه والرحمه و اذا ادبر عنکم ادبر بغفران الذنوب» این ماه، (رمضان) همانند دیگر ماهها نیست، زیرا هرگاه به شما رو آورد همراه با برکت و رحمت است و آن گاه که از شما پشت کند آمرزش گناهان را در بردارد .(۳) ➖همان طور که فصل بهار، فصل رویش طبیعت و جان گرفتن دوباره آن است، نزول قرآن در ماه رمضان نیز حیاتی دوباره بر روح و جان انسانهاست. چنان که خداوند متعال فرموده:« يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَجيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما يُحْييكُمْ...» « اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! دعوت خدا و پيامبر را اجابت كنيد هنگامى كه شما را به سوى چيزى مى‏خواند كه شما را حيات مى‏بخشد...» ➖در روایات از قرآن کریم به عنوان  «بهار دلها» یاد شده است. در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه می خوانیم:« وَ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الْحَدِيثِ وَ تَفَقَّهُوا فِيهِ فَإِنَّهُ رَبِيعُ الْقُلُوب‏...» « و قرآن بياموزيد كه بهترين گفتارست، و در آن انديشه كنيد كه بهار دلهاست.‏‏»  🔻 ادامه دارد 👇 ۱
پیام های مشترک بهار، رمضان و قرآن ۱.تحول چنانچه در دعای نوروز تحول به احسن الحال را از خداوند طلب میکنیم پیام مشترک بهار، رمضان و قرآن نیز تحول است. اگر انسان بخواهد در وضعیت جامعه خود، کشور خود و زندگی خود تحول ایجاد کند، باید این تحول را در خود آغاز کند؛ تحول اخلاقی و درونی، رفتن به سوی صفا و انسانیت، عبودیت پروردگار و تسلیم (شدن) در برابر اراده خداوند عالم و آفریننده هستی؛ که این تحول، سعادت انسان ها را تضمین می کند. 👌شعر بامدادی که تفاوت نکند لیل و نهار خوش بود دامن صحرا و تماشای بهار بلبلان وقت گل آمد که بنالند از شوق نه کم از بلبل مستی تو بنال ای هشیار آفرینش همه تنبیه خداوند دل است دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار خبرت هست که مرغان سحر می گویند آخر ای خفته! سر از خواب جهالت بردار ۲.یاد آور رستاخیر و رحمت الهی پیامبر ارمغان روزه داری را یاد آوری قیامت دانسته اند:  «فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّكُمْ بِنِيَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ يُوَفِّقَكُمْ لِصِيَامِهِ وَ تِلَاوَةِ كِتَابِهِ فَإِنَّ الشَّقِيَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِي هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِيمِ وَ اذْكُرُوا بِجُوعِكُمْ وَ عَطَشِكُمْ فِيهِ جُوعَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ عَطَشَه‏»؛ (با نيّتها و دلهايي پاك از خداوند طلب توفيق براي روزه و تلاوت قرآن نماييد. كسي كه از مغفرت خداوند محروم بماند، در حقيقت شقاوتش كامل است. به ياد تشنگي و گرسنگي قيامت باشيد).(۴) ➖خداوند بهار و زنده شدن طبیعت را نشانه رستاخیر و رحمت الهی دانسته « فَانظُرْ إِلَی‌ََّ ءَاثَـَرِ رَحْمَت‌ِ اللَّه‌ِ کَیْف‌َ یُحْی‌ِ الاْ رْض‌َ بَعْدَ مَوْتِهَآ إِن‌َّ ذَ َلِکَ لَمُحْی‌ِ الْمَوْتَی‌َ وَ هُوَ عَلَی‌َ کُل‌ِّ شَی‌ْءٍ قَدِیرٌ ؛ پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مرگش زنده می‌گرداند. در حقیقت‌، هم اوست که قطعاً زنده کننده مردگان است و اوست که بر هر چیزی تواناست‌. » (روم‌،آیه ۵۰) قرآن كریم قیامت را نیز نشانه رحمت الهی دانسته است: «قُلْ لِمَنْ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ قُلْ لِلَّهِ كَتَبَ عَلى نَفْسِهِ الرَّحْمَهَ لَیَجْمَعَنَّكُمْ إِلى یَوْمِ الْقِیامَهِ لا رَیْبَ فِیهِ». (انعام/ ۱۲) ـ بگو (بپرس) آسمان ها و زمین از آن كیست؟ بگو (همان‎گونه كه شما نیز اذعان دارید) از آن خداست او رحمت را بر خود واجب كرده است، هر آینه شما را در روز قیامت كه تردیدی در آن نیست جمع می‎آورد. بهار طبیعت و بهار معنویت هر دو به انسان قیامت را یاد آور می شوند؛ آشكارترين درس طبيعت، نمايش تابلو كوچكي از رستاخيز الهي است. تجربه‌هاي فراواني از قيامت در دل طبيعت، جايي براي شك كردن در روز معاد باقي نمي‌گذارد. طبيعت مرده فصل زمستان كه گويي بويي از حيات نبرده، با نسيمي بهاري، چنان با طراوت مي‌شود كه انگار هيچ زمستاني به خود نديده است. این بهار نو ز بعد برگ ریز هست برهان بر وجود رستخیز در بهاران رازها پیدا شود هر چه خورده است این زمین رسوا شود رازها را می کند حق آشکار چون بخواهد رُست، تخم بد مکار 🔸شعر نو به شاخه های شب و روز اهل راز و نیاز ، هماره می شکفد غنچه های «ذکر» و «دعا» و در هوای لطیف خلوص وبیداری به بوستان «شب قدر» ز عمق جان ، گل شب بوی «توبه» می روید . و…هر طرف ، شب و روز گل تلاوت آیات، عطر افشانده است.» ۳.سلامتی جسم پیامبر اسلام (ص) در حدیث بسیار معروفی می فرماید: «صوموا تصحوا .» روزه بگیرید تا سالم شوید . پيامبر اکرم(ص)در مورد بهار هم فرمود: ﺍِﻏْﺘَﻨِﻤُﻮﺍ ﺑَﺮْﺩَ ﺍﻟﺮﱠﱠﺑِﻴﻊِ ﻓَﺈِﻧﱠﻪُ ﻳَﻔْﻌَﻞُ ﺑِﺄَﺑْﺪَﺍﻧِﻜُﻢْ ﻣَﺎ ﻳَﻔْﻌَﻞُ ﺑِﺄَﺷْﺠَﺎﺭِﻛُﻢْ باد بهار را غنيمت شماريد، پس همان كاري كه با درختان مي كند، با بدن هاي شما نيز همان كار را مي نمايد.(۵) ➖شعر گفت پیغمبر به اصحاب کبار تن مپوشانید از باد بهار کانچه با برگ درختان می کند با تن و جان شما آن می کند 🔻 ادامه دارد 👇👇 ۲
♻️شرایط بهره مندی از بهارقرآن سخن از بهار است، بهار طبیعت و بهار قرآن. محور سخن را به این سمت ببریم که در برخورداری از بهار و زنده شدن با نسیم بهار شرایطی لازم است که اگر شخص آن شرایط را در خود جمع نکند ، از نشاط و شادابی بهار تاثیرنخواهد گرفت همچنین است اگر افراد در ماه رمضان شرایط بهره مندی از بهارقرآن نداشته باشد بهره ای نخواهد داشت. شرایطی را که برای بهره مندی از بهاران و قرآن لازم دانسته شده را مرور میکنیم؛ ۱.قلب مان در اختیار باشد چنانچه بهار برای افرادی که به دلایلی افسردگی دارند ممکن است تاثیر چندانی نداشته باشد در مورد بهار قرآن هم داستان از همان قرار است در آیه سی و هفتم از سوره ق می‌فرماید: «إنَّ فِی ذَلِكَ لَذِكْرَى لِمَن كَانَ لَهُ قَلْبٌ؛ در این (كتاب)، پند و تذكری است برای آن كه دارای قلب (هوشیاری) باشد». انسان در اثر گناه یا غفلت، گاهی قلب و دل خود را در اختیار شیطان، هوای نفس، غرایز حیوانی و انسان‌های منحرف قرار می‌دهد و آنان دلش را می‌ربایند. كسی كه دل ندارد نمی‌تواند از قرآن بهره‌مند شود. كسی از قرآن بهره‌مند می‌شود كه بر دل خود مسلط باشد. در روایات آمده است كه اگر شیطان‌ها پیرامون دل پرسه نمی‌زدند و آن را احاطه نمی‌كردند، انسان می‌توانست به ملكوت جهان نظر كند و حقایق هستی را دریابد.باید دل در اختیار انسان باشد تا آن را در اختیار قرآن و حقایق آن قرار دهد؛ در نتیجه متأثر شود و به سوی كمال خویش حركت كند. ۲.تقوا برخی آیات تقوا را شرط بهره‌مندی از قرآن می‌داند. از جمله در آیه دوم سوره بقره فرموده است: «ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ؛ این كتاب كه تردیدی در آن نیست، رهنمودی برای پرهیزكاران است». چنان‌كه پیش از این گذشت. تقوا مراحل مختلفی دارد. بر اساس بینش قرآنی، تقوا متوقف بر ایمان به مبدأ و معاد و ملازم با ایمان به وحی و نبوت خواهد بود. اگر مرحله ابتدایی تقوا در انسان ایجاد شده باشد قرآن برای رسیدن به مراحل بالاتر هدایت می فرماید. اما اگر انسان غرق در گناه و فساد و ظلم و ستم باشد قرآن جز بر زیان و خسرانش نمی‌افزاید: «وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلاَّ خَسَاراً؛(اسراء، 82) ؛و [قرآن] ستمگران را جز زیان نمی‌افزاید». ۳.خوف و خشیت یكی دیگر از شرایط بهره‌مندی از قرآن كه مرتبط با انذار قرآن می‌باشد، خوف و خشیت است. در سوره یس، پس از آنكه هدف قرآن را بیم دادن مردم می‌داند و متذكر می‌شود كه منافقان از انذار قرآن بهره‌ای ندارند، می‌فرماید: «إِنَّمَا تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ وَخَشِیَ الرَّحْمَن بِالْغَیْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ كَرِیم؛(یس، 11)؛ فقط كسی از بیم دادن تو بهره می‌برد كه پیرو قرآن باشد و از خداوند رحمان خشیت داشته باشد؛ پس اورا به­آمرزش وپاداش ارجمند الآهی بشارت ده». در سوره طه نیز می‌فرماید: «طه * مَا أَنزَلْنَا عَلَیْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى * إِلاَّ تَذْكِرَةً لِّمَن یَخْشَى»؛(طه ۱ _۳)؛ ای پیامبر، ما قرآن رابرتونازل نكردیم تاخودرابسیاربه رنج وزحمت اندازی،جزآنكه این كتاب یادآور و پند برای كسانی است كه دارای خشیت‌اند» ۴.رشد خواهی در برخی آیات قرآن می‌فرماید: این قرآن برای كسانی پند و اندرز و یادآوری است كه بخواهند راه درست را در پیش گیرند. می‌فرماید: «إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِینَ * لِمَن شَاء مِنكُمْ أَن یَسْتَقِیمَ؛ قرآن جز یادآوری و پندی برای عالمیان نیست، (البته) برای كسی از شما كه بخواهد راه راست را در پیش گیرد». ۵.نداشتن روحیه استکباری زیاد دیده می شود افرادی که از ثروت و امکانات مادی بیشتری برخوردار هستند دچار استکبار و طغیان می شوند و گوش جانشان به کلام نور مسدود است؛ «سَأَصْرِفُ عَنْ آیَاتِیَ الَّذِینَ یَتَكَبَّرُونَ فِی الأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ؛(اعراف، 146)؛ كسانی را كه در زمین به ناحق بزرگ‌منشی می‌كنند، به زودی از آیات خود بگردانم». استكبار در برابر قرآن سبب می‌شود كه انسان نه‌تنها تسلیم قرآن نشود، بلكه برای توجیه برخورد خویش، مشتری شبهات ضد دین و قرانی باشد. ۶.یاد آوری گناهان و توبه از آن فراموشی اعمال ناشایست گذشته سبب می‌شود كه وقتی آیات الاهی به كسی تذكر داده می‌شود، از آن روی برگرداند و به آن توجهی نكند. روشن است كه چنین انسانی از قرآن بهره‌ای نخواهد داشت. قرآن مجید در این زمینه می‌فرماید: «وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن ذُكِّرَ بِآیَاتِ رَبِّهِ فَأَعْرَضَ عَنْهَا وَنَسِیَ مَا قَدَّمَتْ یَدَاهُ إِنَّا جَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَن یَفْقَهُوهُ وَفِی آذَانِهِمْ وَقْراً؛(كهف، ۵۷)؛ كیست ستمكارتر از كسی كه به آیات پروردگارش پند داده شده و او از آنها روی‌گردانده و كردارهای زشتش را فراموش كرده؟ ما بر دل‌هاشان پوشش‌ها نهاده‌ایم. 🔻 ادامه دارد 👇👇 ۳
چند داستان متناسب با عناوین مطرح شده تقدیم میشود؛ 💠داستان تحول در دقیقه نود مردی اعرابی نزد رسول خدا(ص) آمد آن حضرت اسلام را بر او عرضه کرد و او پذیرفت، در آن هنگام ناگهان شتری که بر آن سوار بود لغزید و او به زمین افتاد رسول خدا(ص) فرمود: او را دریابید، عمار و حذیفه شتابان به سوی او رفتند امّا آن اعرابی از دنیا رفته بود. رسول خدا(ص) فرمود: «او از جمله کسانی است که تعب و سختی کمی را تحمّل کرد و به نعمت طولانی دست یافت او از جمله کسانی است که بر ایمان خود لباس ظلم نپوشانید.او را غسل دهید، سپس فرمود: من همسر او را در بهشت دیدم که به او از میوه های بهشتی می دهد» 💠داستان یاد آوری قیامت جعفر طیار برادر امیر المؤ منین علیه السلام همراه ۸۲ نفر از مسلمین در سال پنجم بعثت، از مکه به سوی کشور حبشه مهاجرت نمودند، تا هم از آزار مشرکان در امان باشند، و هم اسلام را در حبشه، تبلیغ کنند. این مهاجران در حدود دوازده سال در حبشه ماندند و سپس در سال هفتم هجرت به مدینه باز گشتند، یعنی همان وقت که مسلمین در جنگ خیبر، پیروز شده بودند. در روایات آمده: پیامبر صلی الله علیه و آله از جعفر پرسیدند: در این مدتی که در حبشه بودی، چه چیز عجیبی دیدی؟ جعفر عرض کرد: زن سیاه چهره حبشی را دیدم، عبور می‌کرد و زنبیل بزرگی بر سر داشت، مردی مزاحم، به او تنه زد و او را به زمین انداخت به طوری که زنبیل از سر آن زن افتاد، سپس زن نشست و به آن مرد مزاحم رو کرد و گفت: وای بر تو از داور (گیرنده حق) در روز قیامت، که بر کرسی بنشیند و حق مظلوم را از ظالم از بگیرد. پیامبر (ص)نیز از این سخن تکان دهنده آن زن، تعجب کرد. 💠داستان از جدا نشویم ناپلئون روزی درباره مسلمین فکر کرد و پرسید: مرکز آنان کجاست؟ گفتند: مصر. وقتی با یک مترجم به کشور مصر مسافرت کرد، و به کتابخانه وارد شد. مترجم قرآن را باز کرد و این آیه آمد: (براستی که دین قرآن هدایت می‌کند بآنچه درست و محکم‌تر است و بر مؤمنان بشارت می‌دهد)، وقتی مترجم این آیه را برای او خواند و ترجمه کرد؛ از کتابخانه بیرون آمد و شب را تا صبح بفکر این آیه بود. صبح باز به کتابخانه آمد و مترجم آیاتی دیگر از قرآن را برایش ترجمه کرد. روز سوم هم مترجم از قرآن برای او ترجمه کرد و خواند. ناپلئون از قرآن سئوال کرد. گفت: اینان معتقدند که خداوند قرآن را بر پیامبر آخرالزمان محمد (ص) نازل کرده است و تا قیامت کتاب هدایت آنان است. ناپلئون گفت: آنچه من از این کتاب استفاده کردم اینطور احساس نمودم که (اول) اگر مسلمین از دستورات جامع این کتاب استفاده کنند روی ذلت نخواهند دید. (دوم) تا زمانیکه قرآن بین آن‌ها حکومت کند، مسلمانان تسلیم ما غربی‌ها نخواهند شد؛ مگر ما بین آن‌ها و قرآن جدائی بیفکنیم.   ــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.مستدرك الوسائل ، ج 6 ، ص ۳۵۲. ۲.كافي، تهران، ج‏۲، ص ۶۳۰. ۳.وسایل، ج ۷، ص ۲۲۶ ۴.بحار الانوار ، ج۹۶،ص ۱۵۷. ۵.بحارالأنوار، ج ۵۹، ص۲۷۱. 🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺 ۴
📜 اللّهمَّ صَلِّ و سَلِّم، و زِد و بارِک، عَلیٰ صاحِبِ الدَّعوَةِ النَّبَویَّة، و الصَّولَةِ الحَیدَریَّة، و العِصمَةِ الفاطِمیَّة، و الحِلمِ الحَسَنیَّة، و الشَّجاعَةِ الحُسَینیَّة، و العِبادَةِ السَّجّادیَّة، و المَآثِرِ الباقِریَّة، و الآثارِ الجَعفَریَّة، و العُلومِ الکاظِمیَّة، و الحُجَجِ الرَّضَویَّة، و الجُودِ التَّقَویَّة، و النَّقاوَةِ النَقَویَّة، و الهَیبَةِ العَسکَریَّة، و الغَیبَةِ الإِلـٰهیَّة، اللّهمَّ عَجِّل فَرَجَهُ و سَهِّلْ مَخرَجَهُ و اجعَلْنا مِن شِيعَتِهِ و أَعوانِه و أَنصارِه. 👆سلام و صلوات و درود خواجه نصیرالدّین طوسی به حضرت امام زمان (أرواحنا فداه) ✍️ مرحوم علامه طهرانی (قدّس سره) 📚 جنگ خطی ۱۳
مداحی آنلاین - چشم انتظار - حاج حسن جمالی.mp3
6.37M
با (عج) 🎤زنده یاد ‍ . و و ➖➖➖➖➖ کجایی ای بهار من   نیامدی نگار من کجایی ای قرار من    قرار قلب زار من ای عزیز اولیاء    صاحب اختیار ما            یابن العسکری بیا ➖➖➖➖➖ تو را به جان فاطمه   که شد فدای مرتضی به پهلوی شکسته و   به صورت کبود بیا در میان شعله ها    مادرت زده صدا               یابن العسکری بیا      ➖➖➖➖➖ تو  را  به  حق  زینب  و    به حق شاه سرجدا که رفت سرش به نیزه ها تنش بزیردست وپا جَدِّ تو به قتلگاه    می زند تو را صدا               یابن العسکری بیا ➖➖➖➖➖ ✍🏻به قلم: .
👆. : به سبك : بيا نگار آشنا (حاج منصور ارضي) دوباره جمعه آمد و نیامدی نگار من کجایی ای امام من کجایی ای قرار من یادگار انبیا، صاحب اختیار ما یابن العسکری بیا * دلم بهانه می کند که بنگرد رخ تو را برای لحظه ی وصال کنم به چشم تر دعا ای ذخیره ی خدا ، یادگار انبیا یابن العسکری بیا * قسم به جان مادرت که شد شهیده ی علی قسم به داغ فاطمه ، به اشک دیده ی علی در میان شعله ها ، مادرت زده صدا یابن العسکری بیا * قسم به شاه تشنه لب که شد شهید کربلا سرش به روی نیزه ها، تنش به زیر دست و پا درمیان قتلگاه ، جد تو زند صدا یابن العسکری بیا سلام الله علیها سلام ما سلام ما به نغمه ي حجاز تو سلام ما سلام ما به چادر نماز تو ای بهار مصطفی - ای نگار مرتضی ای قرار مجتبی فاطمه يا فاطمه 3 * تو دختر نبوتی - تو مادر امامتی تو صاحب بصیرت و تو حامی ولایتی ذکر تو به هرکجا - در میان شعله ها یاعلی مرتضی فاطمه يا فاطمه 3 * فدای نطق آتشین - فدای انقلاب تو فدای راه روشن و سیاهی حجاب تو ای پناه عالمین - عشق زینب و حسین الگوی پیر خمین فاطمه یا فاطمه ۳ * مران مرا که گشته ام - همیشه زیر دين تو نظر نما شوم شبي - فدايي حسين تو ذکر ذاکران حسین - شعر شاعران حسین عشق عاشقان حسین فاطمه یا فاطمه ۳ 🎼 .
. امروز پسرم محسن(یکی از دوقلوهام) با ناراحتی بهم پیام داد: نه وامم جور شد و نه دسته چک گرفتنم ردیف شد که بتونم بابت خرید قسطی موتور ،چک بدم ، نمیدونم چیکار کنم😔 منم براش نوشتم: با امام زمان مطرح کن‌.. پدره عالمه و بیشتر از من ، برات دعا میکنه و بفکرته😭 البته او به اذن الله ، از خیر و شر ما بیشتر واقف است و لذا اموراتت را به خودش محول کن... آنچه خیرت در آن باشد، برایت از خدا طلب میکند. ان شاالله شب توی آرایشگاه بودم که محسن اومد ،هم پول آرایشگاهم را حساب کرد و هم یه پولی توی جیبم گذاشت و رفت.! وقتی برگشتم خونه ،برام تعریف کرد که: تا قبل از امروز، ترسِ اینو داشتم که شرکت قراردادم را برای سال دیگه تمدید نکنه، اما عصر مسئولمون صدام زد و گفت میخواهیم از سال آینده تو رو سرپرست یکی از فروشگاههای شرکت کنیم و حقوقت هم بیشتر میشه ....😍 خلاصه ی مطلب اینکه، نه من آدم خوبی هستم و نه بچه ام خیلی سربه راهه .... اما امام زمان حواسش به ماها هم هست، چه برسه به آدمای خوب و سر به راه. نتیچه گیری خدمت به پدر و مادر ، بی پاداش نمیمونه و در ثانی؛ امام زمان هم صدای همه رو میشنوه و به وقتش جبران میکنه... حالا با وجودِ امامی به این مهربانی، ما چرا سراغِ غیرِ حضرت میریم برای کارهامون؟ خدا میدونه. .
. سال نو گردیده و رو بر جنان داریم ما با شهیدانیم و در گلشن مکان داریم ما بار الها آمدیم از شوق - حَوِّلْ حالَنا دست بر دامان تو دامن کشان داریم ما هرچه کردیم آنچه هستیم آمدیم از لطف دوست نام مهدی را در اینجا بر زبان داریم ما لحظه ی تحویل سال، آئینه کن هر دیده را چون غم دیدارِ یارِ مهربان داریم ما می رسد آیا به وصل مهدی موعود دل آری از هجران او فصل خزان داریم ما می شویم از لطف حق ما وارد سال جدید لطف حق را در مقابل بی کران داریم ما طایران کوی یاریم و به شوق کربلا در کنار خیل گلها آشیان داریم ما اَحْسَنِ الْحال این بود ، آلاله ها را زائریم اَحْسَنِ الْحال این که جا در بوستان داریم ما یا مدَّبِّر - کن ز تدبیرت دل ما غرق نور حال کز لطفت نظر بر آسمان داریم ما یا مُحَوِّل - حولِ وصل یار گردان جان ما چون ز هجرانش به رخ اشک روان داریم ما هرچه گفتیم از وصالش بر دل گلها نشست همچو «یاسر» از کرم لطف بیان داریم ما * حاج محمود تاری «یاسر»✍ .
4_5769167502697304142.mp3
14.94M
👈  جمعه ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ 👈 کربلایی سید رضا نریمانی 🔊 | بیش تر از همه خطا دارم کوله باری پر از جفا دارم دست خالی، سر و صدا دارم راستش با تو نیستم رو راست ناز من را نکش، ادا دارم اشتباهاً نیامدم به درت بیش تر از همه خطا دارم درد خود را نگفته ام به کسی به علی درد بی دوا دارم منکه جز تو شدم رفیق همه ... پس چرا بوده ای هوا دارم بی خیالم شدند، تنهایم بی خیال همه! ترا دارم بغلم کن تو را به جان حسن من مگر چند تا خدا دارم! آی همسایه! گفته ام به همه منِ بیچاره هم رضا دارم هرکه ام بر حسین مربوط است هرچه دارم ز کربلا دارم گفت مادر به میخ کج که فقط ترس از تیر و نیزه ها دارم به خدا پیش چکمه ها هیچ است ورمی که به دست و پا دارم وای اگر ناله ام شنیده شود پسرم تشنه سر بریده شود رضا دین پرور ✍ .
Fadaeian_Milad_Hazrat_AliAkbar_14011213_00.mp3
47.89M
🔸مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام 📆 زمان: 👈  شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ 🔷 با سخنرانی: 👈  حجت الاسلام والمسلمین پناهیان
Fadaeian_Milad_Hazrat_AliAkbar_14011213_000.mp3
34.06M
🔸مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام 📆 زمان: 👈  شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ 🔹پیش منبر: 👈 حجت الاسلام والمسلمین حقیقت نژاد
. بهار شد، خبری از بهار ما نرسید دوباره خانه تکاندیم و یار ما نرسید رسیده عید، ولی گلعذار ما تنهاست لباس کهنهء غیبت، تن عزیز خداست آهای مردم دنیا! از امتحان چه خبر؟ دوباره جمعه شد از صاحب الزمان چه خبر؟ به کام تشنه لبان ساغر و سبو نرسید شمیم نیمهء شعبان رسید و او نرسید دوباره کوچه خیابان ما چراغانی است ولی دوباره کسی فکر درد آقا نیست وصال او چِقَدر دیر و دیرتر شده است گناه ماست که امسال، پیرتر شده است قرار بوده بیاید سر قرار خودش نشسته بین بیابان، در انتظار خودش دلِ کسی نگرانش نشد نیامده است کسی ز غربت آقا به خود نیامده است ز رنج دیدن یوسف، کمی نرنجیدیم بجای کار برای ظهور، خوابیدیم کسی که فقر چشیدی! پی کریمان باش اگر که رفتی از این در! برو پشیمان باش به یُمن اوست که رزق سحر به ما دادند بجای کیسهء زر، چشم تر به ما دادند سلام یابن علی، ذوالفقار را بردار بیا و نحسی این روزگار را بردار ز روی میز، بساط قمار را بردار ز روی خستهء مردم غبار را بردار خوشا بحال غلامی که هیئتی تو شد مریض شد، نگران سلامتی تو شد نفس نفس زده ایم و ز جاده آمده ایم چهل سه شنبه به عشقت پیاده آمده ایم قبول کن که فقط ناز تو کشیدنی است به جمکران قمر چهرهء تو دیدنی است خدا کند که گدای محل کنی ما را دوباره مثل گذشته بغل کنی ما را خودت بیایی و دستی سر همه بکشی مسیر روضهء ما را به علقمه بکشی الا مسافر کرببلا که در راهی مرا ببر به حرم، گریه کن که می خواهی صدای ناله ات از حلق شاه می آید نوای فاطمه از قتلگاه می آید امان ز خنجر کُندی که تُند، بر میگشت در آن مجادله دنبال پُشت سر میگشت همینکه رفت به نیزه سر امام زمان عقیله یک تنه شد لشکر امام زمان زنی که گریه کن شاه بی کفن شده بود اسیر حرمله و شمر بد دهن شده بود نگاه مادر او کم فروغ تر شد وای حرم ز غارت معجر، شلوغ تر شد وای .==================== .👇
4_5782988793355177779.mp3
42.44M
👈  چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ 👈 کربلایی سید رضا نریمانی 🔊 | بهار شد خبری از بهار ما نرسید
. دعایت زودتر مستجاب می‌شود؛ اگر ... 👈🏼 می‌فرماید: تا می‌توانی مواظب باش دیگری را در محبت و دعا بر امام زمانت مقدم نداری و هنگامی که خواستی برای آن مولای عظیم الشأن دعا کنی با تمام وجود دعا کن. ➖ مبادا فکر کنی او به دعای تو محتاج است، هرگز چنین نیست و هرکس چنین فکری کند بیمار است. ➖ اینکه می‌گویم برای او دعا کن، فقط برای این است که او حق بزرگی بر تو دارد و بسیار در حق تو احسان نموده است و اگر قبل از دعا برای خودت برای او دعا کنی، ابواب اجابت زودتر به رویت گشوده می‌شود، زیرا تو با گناهت باب دعا را بر روی خود بسته‌ای، ولی هنگامی که برای آن مولایی دعا کنی که از خواص درگاه خداست، به احترام او باب اجابت به رویت گشوده می‌شود و آنگاه خود و همه کسانی که در حقشان دعا می‌کنی بر خوان و احسان او نشسته و مشمول رحمت، کرم و عنایت الهی می‌شوید. 📚 نجم الثاقب، ج۲، ص۴۵۳ .
حاج محمد رضا طاهری.mp3
12.34M
🎧 سالی گذشت اما تو را پیدا نکردم | 👤 🎤 🖋 ✍ متن شعر: سالی گذشت اما تو را پیدا نکردم فکری به حال این دل رسوا نکردم شرمنده ام آقا، برای دیدن تو این چشم های خشک را دریا نکردم پر دارم اما پر نمی گیرم به سویت بند گناهم را ز پایم وا نکردم همت برای ترک معصیّت ندارم گفتم که توبه می کنم اما نکردم پیش همه نام تو را بردم همیشه اما خودم را در دل تو جا نکردم گفتی بیا، من روی گرداندم ز رویت من با دل تو خوب، اصلا تا نکردم جز روضه ها ما را پناهی نیست فردا کاری برای محشر کبری نکردم چون خواهری که بین مقتل داشت می گشت گشتم ولی آقا تو را پیدا نکردم
. فراگیری مجلسداری مجلس داری همان فن گرداندن مجلس و يا به عبارتي همان علم بر مقتضاي حال سخن گفتن است كه در ادبيات فارسي با عنوان علم معاني ياد مي شود. علم معاني و بر مقتضاي حال سخن گفتن يعني اينكه بدانيم براي مستمع با توجه به شرايط و مؤلفه هاي مختلف از چه محتوا(شعر ، روضه ، نوحه) و سبكي استفاده كنيم. مؤلفه هاي مؤثر در انتخاب روش مداحي عبارتند از: 🟠 مخاطب:مهمترين عامل مؤثر در اتخاذ روش مداحي، مخاطب است ، مواردي كه در موضوع مخاطب مورد توجه قرار مي گيرد عبارت است از: رده سني ، جنسيت ، تحصيلات ، اعتقادات، آداب و رسوم وسلايق، شغل و ... 🟡 زمان :در مؤلفه زمان مواردي كه مورد توجه است عبارت است از: الف) ساعات مختلف شبانه روز (صبح ، ظهر ، شب ، سحر). ب) زمان در اختيار مداح. 🟢عنوان مجلس:عنوان و علت برگزاري مراسم در روش مداحي بايد لحاظ شود ، اين عناوين عبارت است از: برنامه مناسبتي ، برنامه هفتگي ، ختم ، همايش ، وليمه حج و كربلا ، عروسي و... 🔵 مكان :مكان برگزاري جلسه در انتخاب روش تأثيرگذار است ؛ اماكني چون: مسجد ، حسينيه ، مدرسه ، خانه مسكوني ، تالار ، سالن اجتماعات ، فضاي باز ، كنارمزار، اتوبوس در مسير اماكن زيارتي، اداره ها ، پادگان ها و ... 🟣 شرايط مجلس:اينكه برنامه شما در چه بخشي از مجلس برگزار مي شود : ابتدا ، بين روضه و... با توجه به مؤلفه هاي بالاست كه مشخص مي شود بايد از چه محتوا و سبكي استفاده نمود. 💠💠💠💠💠💠💠💠 ✍ .
. (علیه السلام) ویژه اول سال... اولِ سالی منو دریاب حسین اولِ سالی یه نگاهم بکن اگه تاحالا کج میرفتم آقا حالا بیا تو روبه راهم بکن اربابم دل منو آروم کن راه منو معلوم کن تاحرمِ رؤیائيت اربابم بِده به حالم تغییر تاکه بذاره تأثیر.. ..رومن آقا آقائيت (ابی عبدالله مُحوِل الاَحوالم ابی عبدالله به نوکریت میبالم)(۴) اولِ سالی دل من لَک زده اولِ سالی بی قرارم حسین منو بِبَر زیارت کربلا.. میدونی طاقت نِمیارم حسین اربابم سالمو باتو بستم منی که نوکر هستم تو هم آقا شاهم باش اربابم به تو اِرادت دارم شوقِ زیارت دارم بیام حرم امسال کاش.. ابی عبدالله مُدبِّر الاَعمالم ابی عبدالله به نوکریت میبالم ابی عبدالله مُحوِل الاَ...(۴) اولِ سالی اومدم تا بگم بی چاره ی روضه گودالتَم گریه کنِ هرشب این روضه هام فدائيه پیکرِ پامالتَم اربابم شبای جمعه زهرا.. ..میاد تو گودال تنها میگه غریب مادر اربابم صداش تو گوشم اومد میگفت تورو لشکر زَد با تیر و تیغ و خنجر ابی عبدالله پریشونه گودالم ابی عبدالله به نوکریت میبالم ابی عبدالله مُحوِل الاَ...(۴) .👇
142.6K
در حب علی هر که کمر عمدا بست از شعلۀ نار «عاد من عادا» رست از چاه ضلالت نرهی تا نزنی در حبل متین«وال من والا» دست منبع:جُنگ عبدالکریم مداح، به سال 849هجری قمری ................. خطابه غدیر « اَللَّهُمَ والِ مَنْ والاهُ وَ عادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْمَنْ نَصَرَهُ واخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ . » «خداوندا! پذیرای ولایت او را دوست بدار و دشمن او را دشمن دار و یار او را یاری کن و رها کننده ی او را تنها گذار.»
. پنج بند به نیت پنج تن آل عبا تقدیم به امام صادق علیه السلام ما را به غیر عشق خودت مبتلا مکن جز خود دل مرا به کسی آشنا مکن دین خدا ولایت و عشق شما بُوَد ما را به غیر دین خدا مبتلا مکن با دوری از مسیر ولا و محبتت ما را اسیر غصه و درد و بلا مکن دین را تو گفته ای که به جز حب و بغض نیست دل را اسیر خود کن و از دین جدا مکن درب سرای خود بگشا بر دل همه ما را اسیر و در به در کوچه ها مکن فرموده ای که شرط شفاعت بُوَد نماز ما را به لحظه های شفاعت رها مکن مرغِ دل مرا که هوایش زیارت است جز راهیِ مدینه و کرببلا مکن ای نور چشم فاطمه ، جان نذر غربتت ایمان و دین من چه بُوَد جز محبتت عشقت مرام و دین من و مذهب من است دلدادگی به و مهر و غمت مکتب من است ذکر حدیث ناب تو شرح کتاب حق قرآن ناطقی ، سخنت مذهب من است یادت بهارِ قلب خزان دیده ام بُوَد نام خوش تو نغمه ی روز و شب من است مظلومی و غریبی ات ای پور مصطفی داغ دلِ شکسته و تاب و تب من است هر نیمه ی شب به واسطه ی هر دعای من ذکرت میان زمزمه ی یارب من است فخرم بوَد به اهل زمین و به آسمان چون نوکریِ تو همه جا منصب من است زهرا برایم از سرِ لطفش دعا کند تا نوحه هاب ماتم تو بر لب من است گر غوطه در بلا و خطر بارها کنم هرگز نمی شود که تو را من رها کنم قرآن بخوان که موسم وحی دگر رسید قرآن بخوان که لحظه ی سخت سفر رسید قرآن بخوان که تو خود وحیِ مجسمی روح کتاب حق که برای بشر رسید قرآن تویی و معنی ایمان تویی فقط اما چرا ز کینه به جانت شرر رسید ایپان به روح و معنی قرآن نداشتند آنان که زهرشان به میانِ جگر رسید یک عمر اگر که محنت و غم دیده ای دگر زهر آمد و به شام فراقت سحر رسید بس که غریب و بی کسی ای وارث علی پهلو شکسته مادر بشکسته پر رسید آن که ز ماتم تو گریبان دریده است موسی بن جعفر است و بر او این خبر رسید هنگام رفتن و شب پروازت آمده بالا سر تو مادرِ همرازت آمده از غربت علی به وجودت نشانه بود سوز غریب بی کسی ات بی کرانه بود آتش گرفته بار دگر درب خانه ای تکرار صحنه ای که ز غربت نشانه بود مانند مادرت شده کاشانه ات چرا ؟ با چه گناهی آتش دشمن به خانه بود یادی ز خیمه ها و ز غارت نموده ای بس که هجون دشمن دون وحشیانه بود یارب امام دیگری از خانه شد برون در کوچه ها کشاندن تو ظالمانه بود سجاده را کشیده عدویت ز زیر پا این گدشه ای ز شرح هجوم شبانه بود آماده ی سفر شده بودی به سوی یار زهری که شد نصیب تنت یک بهانه بود بال و پرت گشودی و راحت شدی ز غم از آن همه جفا و از این کینه و ستم ای آخرین سفارش تو بر نماز ما ای قبله گاه و کعبه ی راز و نیاز ما با آن سفارشت که عجب عاشقانه بود تنها به خاک کرببلا* شد نماز ما مظلومی ات همیشه به جان ها شرر زند داغت شده تمامی سوز و گداز ما گفتی حسین و خود ز غمش ناله ها زدی دیوان عشق او بگشودی و راز ما فیض خدا به واسطه ات می شود نصیب تنها به سوی تو شده دست نیاز ما دل تا به ابد به مذهب عشقت سپرده ایم آه اِی امام عشقِ دلِ سرفراز ما مهمانمان نما به بهشت بقیع خود ای قامتت به باغ جنان سروِ ناز ما خشتی ز خاک تربت ما خوش به پا شود بر روی قبر تو حرمی تا بنا شود *اشاره به این که ایشان کیسه ای از خاک کربلا داشتند و تنها بر آن سجده می فرمودند. .