eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ترس، نتیجه‌ی بزرگ‌نمایی دشمن در عرصه‌ی نظامی 🔹️ گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ضعف و انزوا، نتیجه‌ی بزرگ‌نمایی دشمن در عرصه‌ی سیاسی 🔹️ گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. ۱۴۰۳/۵/۲۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
🔻انقلابی‌هایی که استحاله شدند: تحجّر ما، یا تجدّد آنها؟! 🖊مهدی جمشیدی ۱. برخی می‌گویند نباید «برچسب» زد و مقصودشان این است که از جمله نباید تعبیر «لیبرال‌های مذهبی» را به کار برد. من تعبیر «لیبرال‌های مذهبی» را از استاد مطهری آموخته‌ام و می‌دانم که تحلیل جهان انسانی و اجتماعی، مبتنی بر «مفاهیم» است. ما با مفاهیم سخن می‌گوییم. این «مفاهیم» را نمی‌توان با تعبیرِ منفیِ «برچسب»، کنار زد. این مفاهیم - یا به بیان منتقدان، برچسب‌ها - اگر تطبیق بر مصداق دارند، خطا نیستند. نباید گفت مفهوم به کار نبرید، بلکه باید دلیل بر «انطباق مفهوم بر مصداق» طلبید. برخی به جای اینکه در مقام اثبات و ابطال «کیفیّت انطباق» باشند، بی‌درنگ تعبیر برچسب را به کار می‌برند تا «سنخ‌بندی» نشوند و در «بی‌مکانی» و «بی‌موقعیّتی»، حس آرامش داشته باشند. می‌خواهند تولید گفتار کنند اما در «جا»یی قرار نداشته باشند و فقط بتوانند به دیگری‌های ثابت‌شده و مستقر، حمله کنند. در این روش گفتگو، ما با حریفی مواجه خواهیم بود که سیّال و ژله‌ای است و در سایۀ ابهام و تاریکی نشسته است. ازاین‌رو، او می‌تواند به نقد ما بپردازد، ولی ما باید نظاره‌گر و منفعل باشیم؛ چون طرف مقابل، «تعیّن» و «استقرار»ی ندارد که بتوان آن را به چالش کشید. به‌هرحال، تردیدی در میان نیست که تبیین‌های علوم انسانی، خواه‌نا‌خواه، برآمده از مفهوم‌سازی‌ها هستند و اگر علوم انسانی با معرفت عامیانه، دو تفاوت داشته باشد، یکی از آنها، همین مفهوم‌سازی‌هاست. ۲. من با بخش‌های دگرگون‌شدۀ جریان انقلابی، گفتگو کردم و به نتیجه نرسیدم؛ چون مسأله، «سلیقه» نیست و به واقع، به «دو نظام فکریِ مختلف» تبدیل شده‌ایم. جریان انقلابی، دو لایه شده است و این یک واقعیّت است. هیچ‌یک از دو طرف، همدیگر را قبول ندارند و برنمی‌تابند. این شکاف فکری، یک حقیقت است و قابل تقلیل‌دادن به سلیقه نیست. وضعی که پدید آمده بدین صورت است که پاره‌ای از جریان انقلابی در طول دو دهۀ اخیر، به سوی فضای فکریِ اصلاح‌طلبی، گذار تدریجی داشته و هویّت جدیدی به دست آورده است. ازاین‌رو، ما اکنون در مواجهه با این بخش از جریان انقلابی، باید به همان اشکال‌ها و مناقشه‌هایی پاسخ بدهیم که جریان اصلاح‌طلبی از دهۀ هفتاد به این سو، مطرح کرده است. براین‌اساس، مشاهده می‌کنید که مناظره‌ها و مواجهه‌های این بخش استحاله‌شده از جریان انقلابی با جریان اصلاح‌طلبی، به تضارب و تقابل جدّی نمی‌انجامد و این دو در بسیاری از زمینه‌ها، توافق فکری دارند. روشن است که جریان اصلاح‌طلبی، همچنان بر بنیان‌های فکریِ آغازین خویش، وفادار است و تعدیل نشده، پس این بخش از نیروهای انقلابی هستند که به آنها نزدیک شده‌‌اند. ۳. بزرگ‌ترین مسأله‌ای که در دو سال اخیر، به گسست درونیِ فزاینده در جریان انقلابی انجامید، اغتشاش ۱۴۰۱ بود. درحالی‌که بخش اصیلِ جریان انقلابی، این اغتشاش را یک توطئۀ بیرونی و طراحی‌شده قلمداد کرد که معطوف به سبک زندگی است و می‌خواهد از این طریق، جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد، اما جریان اصلاح‌طلبی که از مدّت‌ها قبل، تحرّکات رسانه‌ای و تخریبی خویش را آغاز کرده بود، ادّعا کرد که از لحاظ عملی، مواجهۀ نظام در قالب گشت ارشاد، علّت این اغتشاش بود؛ و از لحاظ نظری نیز، دیگر باید تکثّر هویّتی و ارزشی را در جامعه پذیرفت و دین‌داری را اصل و الگو تصوّر نکرد. برای جریان انقلابیِ اصیل، روشن بود که گشت ارشاد، یک بهانه و دستاویز است و نه علّت و ریشه، و مسأله این است که نیروهای تجدّدی، در پی لیبرالیسمِ فرهنگی هستند و منطق «نه به حجاب اجباری»، منطق مخالفت با نحوۀ برخورد و راهکار حل مسأله نیست، بلکه منطقی است که می‌خواهد با ذهن‌شوییِ رسانه‌ای، دست تصرّف به سبک زندگی دراز کند. طبق آمار یکی از نهادهای فرهنگی، چهل درصد از کشف حجاب، پیش از واقعۀ ۱۴۰۱ بوده است. این یعنی یک «روند» در طول دهۀ نود در جریان بوده که ارتباطی هم با گشت ارشاد نداشته است. زمانی که گشت ارشاد بود، باز هم کشف حجاب بود و اینک هم هست. کشف حجاب، واکنش به گشت ارشاد نیست، بلکه یک «چالش تحمیلی» است؛ یعنی از بیرون، القا و تلقین می‌شود. در هر زمینه‌ای می‌توان با ارجاع به چند خطای موردی، واکنشی در حد کشف حجاب را مستند به آن کرد و گفت چون چنین کردیم، چنان شد. کسانی در درون جبهۀ انقلاب که کشف حجاب را حاصل گشت ارشاد می‌انگارند، تصوّری از واقعیّت‌های جنگ شناختی و روایتی و رسانه‌ای در دهۀ نود که مستقل از گشت ارشاد به جریان افتاد، ندارند و بی‌پروا، همان سخنِ جریان سکولار را تکرار می‌کند. 🖋 دیگر بر این منطقم که برخی به طعن برخی به کین و البته قلیلی به مدارا برآنند که نگویید! رهاکنید! یک نقدی و نهایتا نقصی بوده! چرا ادامه می‌دهید؟ حاشا که برخی سخنان و مواضع را در هنگامه‌های مهم تاریخ‌ساز فراموش کنیم! دوباره بخوانید مساله مهم است 🆔 @h_falahati
چرا عملیات مسلحانه راننده اردنی اهمیت دارد ؟ علیرضا تقوی نیا 1️⃣ مرز اردن ، امن ترین مرز زمینی برای صهیونیست ها بود که بخش قابل توجهی از نیازهای خود را از طریق آن تامین می کردند. همچنین کریدوری که کشورهای خائن عربی (امارات و سعودی) ایجاد کرده بودند و بخشی از نیازهای اسرائیل را تامین می کردند ، از اردن می گذرد. به صراحت می توان گفت عملیات امروز این نقطه قوت اسرائیل را تبدیل به یک معضل کرد و میتواند الهام بخش دیگر افراد باشد. 2️⃣ بیش از ۶۰ درصد جمعیت اردن فلسطینی هستند و آمادگی کامل دارند تا با اسرائیل مبارزه کنند و چالش جدید و خطرناکی برای صهیونیست ها باشند ؛ البته مواضع خائنانه پادشاهی انگلیس زاده هاشمی و قدرت بالای سرویس امنیتی آن ، تا حد زیادی باعث کنترل فلسطینی ها شده است ولی عملیات موفق امروز و بازتاب های آن نشان می دهد که جامعه اردن ( حتی غیر فلسطینی ها) به نقطه جوش رسیده است . 3️⃣ عامل عملیات امروز یک فلسطینی الاصل نبود بلکه یک فرد اردنی بود؛ در واقع می توان گفت عملیات شهادت طلبانه امروز نمادی از نارضایتی شدید و غیر قابل تحمل امت اسلام نسبت به جنایات صهیونیست هاست؛اسرائیلی ها باید بدانند اینگونه نخواهد بود که در پاسخ به ددمنشی های این رژیم تنها تظاهرات در سطح ملت های جهان و دنیای اسلام صورت بگیرد و ممکن است شرایطی به وجود بیاید که هیچ اسرائیلی در جهان دارای امنیت نباشد. 4️⃣ بعید است دولت اردن نقشی را که از سوی غرب (حمایت از بقای اسرائیل) بدو تفویض شده نادیده بگیرد و با مقاومت همراهی کند و به همین دلیل احتمال اصطکاک جامعه و حاکمیت در این پادشاهی وجود دارد. 5️⃣ این عملیات از طریق یک تپانچه کمری با کالیبر ۹ میلی متری صورت گرفت که عامل شهادت طلب در کامیون خود پنهان کرده بود. سوال مهم اینست که با توجه به جو بسیار امنیتی و اشراف بالای دستگاه استخبارات اردن، چگونه این فرد به اسلحه دست پیدا کرده است ؟ 📌 در پایان باید گفت شاید اردن جبهه ای جدید علیه صهیونیست ها شود اما نه به صورت نظامی، بلکه صرفا امنیتی. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جشن و سرور مردم اردن برای عملیات گذرگاه الکرامه 🔹‌مردم اردن عملیات قهرمانانه امروز در گذرگاه الکرامه که به هلاکت سه نیروی امنیتی اسرائیلی منجر شد را در امان جشن گرفتند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشان دادن «شهدا» به عنوان ایستادگان در برابر جنگ روانی دشمن 🔹گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. @TasnimNews 🖋 شهدا ایستادند! آنها این مقاومت را آموزش دادند! باید این واقعیت را نشر داد! باید این واقعیت را گفت و خسته نشد! 🆔 @h_falahati
🔰 خواهشا به فکر امنیت ملی باشید! 🔻یکبار هم که شده است مسوولان کشور از امنیتی ها گرفته تا دیپلمات‌ها، نظامیان و دولتی ها و مجلسی ها بنشینند و داستان طرح کشور برای مناقشات قفقاز را هماهنگ سازند. این تشتت نظری و دیدگاه‌ها از ائمه جمعه منطقه آذربایجان گرفته تا دیپلمات‌ها و تکذیب و تهدید و رجز فایده و سودی نداشته است. 🔻قفقاز چهار راهی قدرتهای منطقه‌ای و جهانی شده است و این مساله پیچیده‌ای نیست. منافعی جهت انرژی دارد منافع گوناگون منطقه‌ای و سیاسی و اقتصادی دارد. مساله حاکمیتی و سیاسی دارد. و طرح کلان حضور در ارمنستان و دارند. 🔻واقع بینی، دوری از رجزخوانی و تشتت یک ضرورت روشن است. اینکه یک سفیر یا دیپلمات مطلبی بگوید و امام جمعه ای خلاف آن بیان کند و یک نماینده مجلس سخنی طراحی کند و یا روزنامه‌های کشور با نگاه حزبی خلاف امنیت کشور سخن بگویند حتما ضرر مهلک دارد. امنیت ملی باید خطوط قرمزی داشته باشد بازی با آن هم حرام است هم غیرقانونی هم خلاف عقل! نمی دانم در دولتی که افرادی بکارگرفته می شود که سابقه اقدام علیه دارند و یکپارچگی ایران برایشان مهم نیست چگونه می‌شود این مساله را فهماند و جاانداخت!؟ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ویدئو / چگونه درس بخوانیم؟ آیت الله العظمی جوادی آملی 🔸 اگر كسی درس بخواند و نتواند مدرّس خوب باشد يقين بداند عمرش را تلف كرده، برای اينكه اين دروس امانت‌های الهی است. 🔹 اين را به ما آموختند ما بايد پيش‌ مطالعه كنيم، مباحثه كنيم، خوب درس بخوانيم، با استاد در ميان بگذاريم، اشكالات را مطرح كنيم، دفتر علمی داشته باشيم بشويم استاد، اگر كسی از كتابی به كتاب ديگر رفت و نتوانست آن كتاب قبلی را به خوبی تدريس كند اين مطمئن باشد عمر را تلف كرده است. درس ٩٢/٧/۴ •┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈• 🖋 این تعلیقه بر کلمات و سخنان استاد معظم لازم است که تدریس یکی از راه‌های تثبیت علم است و تنها راه نیست هرچند در سنت رایج حوزه و فضای علمی چند دهه پیش حوزه مهمترین راه بوده است. به حرف و عمق کلام استاد دقت کنید و آن تثبیت علم و دانش و تقویت آن است حال اگر راه های دیگری امروزه وجود دارد آنها هم می تواند از مصادیق همین توصیه استاد باشد. 🆔 @h_falahati
عقل سلیم خیلی چیزها را نمی پذیرد! مثلا خودرو بی کیفیت داخلی که به چند برابر قیمت جهانی فروخته می‌شود! مثلا کالاهای مختلفی که با لابی پتروشیمی ها و فولادی ها مواد اولیه گرانی دارند و گران‌تر از کشورهای همسایه محصولات مستقیم و فرآورده‌ها را می فروشند! کدام عقل سلیم در کشوری که اینهمه منابع و انرژی دارد این گرانی ناشی از دلاریزه شدن کالاها را میپذیرد! ❗️ عقل سلیم به صورت جامع مسائل را می بیند نه جزیره‌ای و منفعت گرایانه!!! 🆔 @h_falahati
⚠️فتنه‌گری اصلاحات تمامی ندارد 🔺برآوردهای یک نهاد امنیتی نشان می‌دهد در تابستان جاری بیشترین محتوای آسیب زننده به عناصر قدرت جمهوری اسلامی را 4 روزنامه شرق، سازندگی، اعتماد و هم میهن منتشر کرده اند. 🔸بر اساس این گزارش سلب اعتماد و حمایت مردم از نظام و نهادهای حاکمیتی، هجمه به رویکرد وفاق ملی دولت و القا تحویل زمین سوخته به دولت چهاردهم از جمله خطوط خبر آنها بوده است. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز 🆔 @h_falahati
❇️ حضور پررنگ حجاب استایل‌ها نتیجه خلأ در سیاستگذاری است 🔻 مریم فتحی اصل کارشناس عفاف‌وحجاب در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه: ◻️ حجاب استایل در لغت به معنای سبک پوششی است که در چهارچوب دینی فی نفسه اشکالی ندارد اما با توجه به اینکه کنش‌گران این عرصه در یک بستر نامناسب برای تبلیغ حجاب فعالیت می‌کنند و از طرفی هم‌نشینی واژه حجاب با واژه استایل که برخاسته از صنعت مد و فشن است پیامدهایی برای حجاب دارد که مهم‌ترین این پیامدها تنزل حجاب به پوشش و تهی کردن آن از مفاهیم اصلی است. حضور اجتماعی یکی از مغلطه‌هایی است که در این زمینه وجود دارد؛ یعنی حجاب برای ستر و استایل برای نمایش و جلوه‌گری است. ◻️حجاب برای حضور اجتماعی زن است که زن بدون جذابیت های جنسی به فعالیت بپردازد اما حجاب استایل‌ها بدون توجه به جذابیت جنسی در رفتار و زبان بدن تنها به پوشش (فقط رعایت حدود آن) مقید هستند. 📎 مشروح گفت‌وگو 🆔 @h_falahati
آينده انقلاب اسلامی ٣.mp3
16.28M
بازخوانی اندیشه های سلسه جلسات کتاب حیطه‌های آزادی در اسلام آزادی در رشد اجتماعی آزادی در اندیشه آزادی در تربیت 🆔 @h_falahati
❌ اگر این‌ شعارهای گل‌درشت رو از یه روشن‌فکر کراوتی می‌شنیدیم تعجبی نداشت، اما این حرف‌ها از دهان یک عمامه به سر حوزوی بیرون آمده و فقط جای تأسف باقی می‌گذارد که سکولارهای حوزوی به چه قیمتی و تا کجا حاضرند فرهنگ دینی جامعه رو زیر سؤال ببرند؟! ❓جناب فاضل میبدی، ترویج فرهنگ نماز و قرآن و ایثار چه تناقضی با تأمین مدرسه و معلم و ... دارد؟! چرا همیشه سعی می‌کنید کم و کاستی‌ها رو به دین و مظاهر دینداری ربط بدید؟! احوال حوزه 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
بازخوانی اندیشه های #شهید_مطهری سلسه جلسات #مبانی_نظری_انقلاب کتاب #آینده_انقلاب_اسلامی حیطه‌های آزا
🔰آیا دین با آزادى انسان سازگارى دارد؟ (بخش اول) 🔸️این پرسش تاکنون به صورت‌هاى مختلفى طرح شده است، که مجموع آن‌ها را به دو شکل: درون دینى و برون دینى، مى‌توان تقسیم کرد. 🔸️...[در شکل درون دینی این شبهه می گویند] اسلام براى آزادى انسان احترام زیادى قائل شده است و بر اساس آیات متعدّدى انسان موظّف به اطاعت از کسى نیست. به عنوان نمونه: 🔸️در سوره مبارکه غاشیه آیه 22 خطاب به پیامبر آمده است: «لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِر؛ اى پیامبر، تو بر مردم سیطره و تسلّط ندارى» پس مطابق این آیه پیامبر نباید درامور دیگران دخالت کند. 🔸️وقتى پیامبر که بالاترین انسان است حق تصرّف در امور دیگران را ندارد قهراً امام معصوم‌(علیه السلام) و فقیه، و هیچ شخص دیگرى نیز چنین اجازه‌اى ندارد. 🔸️آیه ۹۹ سوره مائده: «وَ مَا عَلَى الرَّسُولِ اِلاَّ الْبَلاَغ؛ بر پیامبر وظیفه‌اى جز ابلاغ نیست؛» یعنى پیامبر تنها بایدپیام‌هاى الهى را به مردم برساند و مردم اگر خواستند عمل مى‌کنند، و اگر نخواستند عمل نمى‌کنند. پاسخ: 🔸️اوّلاً، باید توجه داشت که اینگونه شبهات در زمان ما جهت تضعیف تئورى ولایت فقیه القاء مى‌شود تا به این وسیله اطاعت از ولى أمر و حاکم دینى را مخالف با آزادى انسان، و حتّى خود دین جلوه دهند. 🔸️ثانیا: آیات مذکور بر حسب بیانى که این عدّه دارند با برخى آیات دیگر قرآن تناقض دارد زیرا در آیه شریفه 36 سوره احزاب مى‌فرماید: «وَمَا كَانَ لِمُؤْمِن وَلاَ مُؤْمِنَة اِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً اَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ»؛ یعنى وقتى خدا وپیامبر‌(صلى الله علیه وآله) چیزى را براى مردم مقرّر کردند، هیچکس حق اختیار و انتخاب در مقابل آنها را ندارد.» 🔸️...اینجا یا باید قائل به وجود تناقض در آیات الهى شویم ـ در حالى که ساحت قرآن منزّه از این پندار است ـ و یا باید آیات را با توجّه به آیات دیگر و بهره‌گیرى از احادیث معتبر معصومین‌(علیهم السلام) معنا کنیم. 🔸️با بررسى صدر و ذیل و سیاق آیات معلوم مى‌شود که مورد [برخی از] آیات، کفّار هستند و خداوند، پیامبر گرامى اسلام (صلى الله علیه وآله) را دلدارى مى‌دهد که...از اینکه عده ‌اى جهنّمى مى‌ شوند، نگران مباش. وظیفه تو ابلاغ و بیان حق است. ایمان آوردن مردم تکلیف تو نیست. در این جهت ما به انسان ها اختیار داده‌ایم و در آینده به اعمال آنها رسیدگى مى‌شود. 🔸️بنابراین نتیجه این دو دسته از آیات چنین مى‌شود که ابتدائاً وظیفه پیامبر ابلاغ دین است و خواه ناخواه جمعى مى‌پذیرند و جمعى انکار مى‌کنند. اما دسته‌اى که پذیرفتند باید بدون چون و چرا از دستورات الهى و دینى پیروى کنند. 🔸️...پس در اصل پذیرش اسلام، اجبارى نیست «لا اکراه فى الدین» و اعتقاد به خدا و پیامبر (صلی الله علیه و آله) و قیامت قابل تحمیل بر دیگران نیست؛ اما بعد از پذیرش اسلام باید به احکام و فرامین آن عمل نمود و بعنوان مثال باید نماز خواند، باید روزه گرفت، و باید از اوامر پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) و امام (علیه السلام) پیروى کرد و همین طور باقى مقرّرات دینى را بدون استثنا باید رعایت نمود. 🔸️در این زمینه (لزوم پیروى از تمامى دستورهاى دینى) در سوره مبارکه نساء، آیه ۱۵۰ و ۱۵۱ با صراحت مى‌فرماید: «اِنَّ الَّذِینَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُرِیدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَكْفُرُ بِبَعْض وَ يُرِیدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِیلاً اُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقّاً وَ أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِینَ عَذَاباً مُهِیناً؛ یعنى آن کسانى که مى ‌خواهند دین را تجزیه کنند و بگویند که یک بخش را قبول داریم و یک بخش را قبول نداریم، این ها حقیقتاً دین را قبول ندارند و کافر هستند زیرا همه احکام از طرف خداوند است و از این جهت میان آن ها فرقى نیست. پس انکار بعضى از دین بمنزله انکار جمیع دین و مستلزم کفر و عذاب الهى است.» 📚 پرسش‎ها و پاسخ‎ها، جلد۲، صفحه ۲۱۶ - ۲۱۹ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواندن و مطالعه خاطرات آقای رفیق دوست در جنگ و همچنین آقای محسن رضایی کمک زیادی به شناخت حوادث پایانی و پذیرش قطعنامه می‌کند. 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
سالروز درگذشت مرحوم استاد #طالقانی از مبارزین دوران انقلاب 🆔 @h_falahati
🔰 از پدر طالقانی تا ابوذر زمان! 🖊حامدفلاحتی —————————————————— 🔹مرحوم آیت‌الله بُدَلا در کتاب هفتاد سال نقل می کند که ایشان به واسطه آشنایی پدرشان با مسوول مدرسه رضویه قم، شیخ مهدی حکمی زاده، با پسر ایشان آشنا بود لذا علی اکبر حکمی زاده هم حجره ای شده بود. تاثیرات جریان های روشن فکری بروی او بخاطر این ارتباطات بود. بعدها بخاطر دغدغه های هدایتگری و اجتماعی که داشت تحصیل را تا سطح بیشتر ادامه نداد و به تهران مراجعت کرد. در تهران با فعالیت در مسجد هدایت ارتباطات وثیقی با فدائیان از جمله نواب و عبدالحسین واحدی پیدا کرد و جلسات تفسیر قرآن را در همانجا آغاز نمود. در این دوران هم به فدائیان بسیار کمک نمود و هم در جریان ملی شدن صنعت نفت نقش میانجی گری را بین آیت‌الله کاشانی و دولت مصدق ایفا می نمود. وی در دوران زندان با گروه ها و دسته های گوناگونی ارتباط داشت و این گروه ها برخی چنان جذب او شده بودند که وی را ‌(پدر طالقانی) نامگذاری کرده بودند. ایشان در مقایسه با امام ره ایدئولوژیست نبود. دارای یک نظام فکری منسجم و منظوم از اسلام نبود این مساله را از کیفیت تفسیر پرتوی از قرآن که متاثر از جریان علم گرای بازرگان و ملی مذهبی ها بود می توان درک کرد. وی فردی فرهنگی و معتقد به ضوابط شرعی بود وقتی غیوران به ایشان گفته بود که مجاهدینی ها مارکسیست شده اند آقای طالقانی گفته بود: وجوهات دادن به اینها حرام است! در ماجرای دستور در ابتدای انقلاب به شدت از این تصمیم حمایت کرده بود. در زندان هم به ملی مذهبی ها گفته بود که امروز حمایت ما از رهبری آیت الله خمینی از واجبات است. ♦️ایشان یک خصیصه مهم سیاسی و یک خصیصه مهم ارتباطی داشت. در جریانات سیاسی هنگامی که به تفسیر می رسید، به موقع و بهنگام بدون لکنت موضع می گرفت و شاید علت (ابوذر) نامیدن ایشان توسط امام ره همین ویژگی او بود. اما خصیصه ارتباطی او این بود که بنای مدارا و جذب افراد را داشت و گاه این موضع باعث سوء برداشت و حتی سو استفاده از وی می شد. مانند جزوه ای که گروه آرمان مستضعفین نوشت و به پیروی از شریعتی او را مخالف روحانیت قلمداد نموده بود! همین ویژگی باعث شده بود که در برهه ای مجاهدینی ها او را (پدر طالقانی) بنامند. ایشان طبعا فردی معتقد، فرهنگی و خوشنام بود که از جهت تجربه بالای مبارزاتی در چهار دهه ایران یک استثناء به شمار می رود. لکن در برخورد با اندیشه ها و مواضع التقاطی چندان هوشمندانه، بهنگام و موثر عمل نمی کرد. تحلیل های او از مصدق و نیات وی، همینطور شناخت ملی گرایان و آیت الله کاشانی دقیق نبود و سیطره رفتار جذب کننده بر تشخیص به موقع، در او کاملا روشن بود. اینها از وی بیشتر پدر می ساخت تا یک شخصیت گفتمانی دارای اندیشه منسجم. خدای متعال او را رحمت کند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرمنده‌ایم! کاری در خور نکردیم! سال ٩۴ بازدیدی از آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان در نارمک تهران داشتم تا این ساعت وقتی وضعیت این عزیزان را به یاد می آورم از فشار روحی ساعاتی کنترل خود را از دست میدهم. پزشکی که جوانیش رفت.. معلمی که فدای این راه شد و اکنون باید در این وضعیت روزگار بگذراند.. کارگر و پدر و جوانی که اینگونه شد! تا ما علمی را به دوش گیریم و به راحتی زمین نگذاریم! الهی العفو.. 🆔 @h_falahati
این حجم تغییر و یا تحریف کردن سخنان رئیس جمهور توسط اطرافیان ایشان حقیقتا خطرناک است. ظاهرا توسط بسیاری از رادیکال‌های اصلاحات که روحیه اغتشاش دارند احاطه شده اند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 امام خمینی(ره): هرچه به سر بشر می‌آید از عــلم می آید ... !! 🚫 این برای این است که علم را اینها دارند. علم سیاســــت دارند، علم صنایـــع دارند، همه چیز دارند! اما آنی که باید داشته باشند ندارند. آنکه برای بشر مفید است ندارند؛ و آن تهذیب نفــــــس و معنـــــــویت است. 👈 هرچه به سر بشر می‌آید از عــلم می آید؛ علم بدون تهذيب! 🆔 @h_falahati
گزارش تحلیلی از پروژه «خالص‌سازی» با تابلوی «وفاق ملی» حذف منتقدان و به‌کارگیری افراطی‌ها «وفاق ملی» نیست! [صفحه ۱ از ۲] با گذشت روزها و هفته‌ها از آغاز دولت چهاردهم، هرچه پیش می‌رویم وجوه جدیدی از ادعای وفاق ملی برای اذهان عمومی آشکار می‌شود. فاز جدید وفاق ملی مورد ادعای مدعیان اصلاحات و سیاستمداران آنان در دولت جدید‌، علاوه‌بر میدان دادن به افرادی که علنا و آشکارا ضدیت خود را با نظام جمهوری اسلامی اعلام داشته‌اند، با منزوی کردن نیروهای انقلابی همراه بوده است. این روند درست در زمانی آغاز شده است که به فاصله کمتر از چند هفته از توصیه رهبر معظم انقلاب درباره به‌کارگیری مدیران و افراد مؤمن، انقلابی، متعهد و همچنین جوان، انتصابات و به‌کارگیری‌ها در دولت درست در نقطه مقابل این توصیه پیگیری شده است. رهبر معظم انقلاب در این زمینه بیان داشتند: «شما وقتی که جوان‌ها را آوردید در رده‌های گوناگون مدیریتی از پایین گذاشتید یک نسلی از مدیران پرانگیزه برای فردا تربیت دارید می‌کنید. با آقای رئیس‌جمهور هم ما صحبت می‌کردیم همین موضوع مطرح شد. اگر چنانچه ایشان بتوانند مثلاً فرض کنید صد جوان مؤمن پرانگیزه‌ انقلابی و متعهد را آماده کنند و آخر دولت‌شان همین صد تا جوان را تحویل کشور بدهند به نظر من کار بسیار بزرگی انجام گرفته است.» متاسفانه نگاهی کوتاه به انتصابات اخیر در دولت نشانگر این است که با تسلط طیف‌های تندرو مدعی اصلاحات بر تصمیم‌گیری‌های دولت، بیش از اینکه امیدی به تربیت صد مدیر جوان مؤمن در دولت چهاردهم باشد، ظن تربیت صد مدیر حامی فتنه و اغتشاش بیشتر احساس می‌شود. مدعیان خالص‌سازِ اصلاحات به نظر می‌رسد مدعیان اصلاحات و همچنین برخی از تصمیم‌گیران و مدیران دولت چهاردهم، در حالی که دیگران را متهم به خالص‌سازی می‌کردند، بیش از هر فرد و طیف دیگری مصداق تام و بارز خالص‌سازی هستند. این افراد علاوه‌بر اینکه به دنبال قلع و قمع و منزوی‌سازی نیروهای انقلابی هستند، سعی در خالص‌سازی نهادهای غیردولتی از جمله شهرداری‌ها و صداوسیما نیز داشته و بر طبل برکناری و خالص‌سازی تمام کشور از نیروهای انقلابی و متعهد به نظام می‌کوبند. خواسته عجیب خالص‌سازی مدعیان اصلاحات در شرایطی مطرح شده است که دولت چهاردهم در میان دولت‌های پس از انقلاب اسلامی با کسب 16 میلیون و 384 هزار رای از میان 61 میلیون و 452 هزار رای با 26 درصد آرا واجدین شرایط، ضعیف‌ترین دولت به لحاظ آراء مردمی به‌شمار می‌آید. گرچه درصد پایین رای دولت چهاردهم نسبت به دیگر دولت‌ها، دلیلی بر پیشداوری درباره عملکرد دولت نخواهد بود و همه کشور باید یاریگر دولت در مسیر موفقیت باشد، ولی کوبیدن مدعیان اصلاحات و مسئولین دولت چهاردهم بر طبل قلع و قمع جوانان انقلابی، متعهد و متخصص در دولت و دیگر نهادها علی‌رغم اینکه دولت پزشکیان از پشتوانه قوی رای مردم نیز برخوردار نیست، جای تعجب دارد. مدعیان اصلاحات پیش‌تر و در حالی که بعضی از دلسوزان از دولت شهید رئیسی به دلیل کندی چند ساله در روند عزل و نصب افراد انتقاد می‌کردند، ایشان و کلیت نظام را به خالص‌سازی متهم می‌کردند ولی عجیب اینکه اکنون با رایی کمتر از دولت سیزدهم، با دیکتاتوری تمام، حتی نهادهای غیر‌دولتی را نیز هدف حملات خود برای خالص‌سازی از مسئولان انقلابی قرار می‌دهند. ترسم نرسی به کعبه بررسی روند انتصابات در هفته‌های اخیر نشانگر این است که علی رغم توصیه رهبر معظم انقلاب بر به‌کارگیری مدیران مؤمن و متعهد، تاکید رئیس‌جمهور محترم بر عدم تعجیل در تغییر مدیران و مسئولان و نصب‌العین قرار گرفتن اصول کلی نظام و اسناد بالادستی (که بر به‌کارگیری افراد متعهد، متخصص و جوان صحه می‌گذارد) و توصیه‌ها و هشدارهای دلسوزان نظام و دولت، انتصاب افراد زاویه‌دار و مسئله‌دار در مناصب حساس وزارتی ادامه دارد. در ادامه غفلت و سوء عملکرد دولت در تعیین مدیران، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی‌، فردی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد که در منصب قبلی خود، با اتهام‌زنی‌های متعدد به نظام در موضوع آشوب‌های 1401، به یکی از صحنه‌گردانان هجمه رسانه‌ای ضد انقلاب به نظام بدل گشته بود. در روزهای اخیر همچنین یکی از افرادی که سابقه سیاهی در حمایت از آشوبگران سال 1401 را در کارنامه دارد در حکمی به سرپرستی دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌ها سازمان محیط زیست منصوب شد. ادامه دارد... کیهان 🆔 @h_falahati
حذف منتقدان و به‌کارگیری افراطی‌ها «وفاق ملی» نیست! [صفحه ۲ از ۲] به نظر می‌رسد با غفلت تصمیم‌گیران در دولت چهاردهم و با تسلط تندروهای مدعی اصلاحات بر ارکان تصمیم‌گیری دولت، افراد زاویه‌دار در حال دریافت جایزه عدم تعهد خود به نظام هستند. اولویت‌های کشور چیست؟ مدعیان اصلاحات که متاسفانه با تسلط بر تصمیم‌گیران در دولت به دنبال منافع جناحی و شخصی خود به جای کارآمدی دولت و توسعه کشور هستند، با طرح مسائل حاشیه‌سازی که به هیچ وجه دغدغه ملت ایران نبوده و نیست، به جای در اولویت قرار دادن اقتصاد و معیشت مردم به عنوان مهم‌ترین مسائل کشور، سعی در ادامه موج‌سواری بر مدار حاشیه‌سازی‌ها دارند. این طیف تندرو که اساسا حیات خود را در حاشیه و بحران‌آفرینی تعریف کرده‌اند، در شرایطی که مسائلی مانند رفع حصر سران فتنه هیچ جایگاهی در افکار و اذهان ملت ایران ندارد، به دنبال حاشیه‌ای جدید و سوء‌استفاده از آن هستند. وفاق ملی: كَلِمَهُ حَقّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ به نظر می‌رسد گرچه رئیس‌جمهور محترم با بیان کلیدواژه وفاق ملی، قدم خوبی را در راه به‌کارگیری دولت از توان دلسوزان انقلاب و نظام و همچنین ظرفیت بی‌شمار آحاد ملت ایران برداشته است ولی متاسفانه به واسطه تسلط طیف تندرو مدعی اصلاحات بر دولت، «وفاق ملی» امروز به واضح‌ترین نماد و مظهر سخن امیرالمؤمنین در حکمت 198 نهج‌البلاغه «كَلِمَهُ حَقّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ» تبدیل شده است. امروزه بیش از هرکسی رئیس‌جمهور محترم در معرض خطر دیکتاتوری مدعیان اصلاحات قرار گرفته است، بدون شک غفلت پزشکیان از تسلط طیف تندرو مدعی اصلاحات، وی را در معرض خطرات، حاشیه‌ها و بحران‌هایی قرار خواهد داد که در قضاوت مردم نسبت به کارنامه وی در پایان عمر دولت چهاردهم تاثیرگذار خواهد بود. مدعیان اصلاحات بارها نشان داده‌اند که به مسئولین تنها به عنوان پلی برای مقاصد سیاسی و جناحی خود نگریسته و هیچ تعهدی نسبت به موفقیت آنان نداشته و ندارند. ▫️متن کامل را اینجا بخوانید: https://kayhan.ir/001En2 🆔 @h_falahati
💠 به مناسبت ششم ربیع‌الاول؛ سالروز ارتحال مرحوم آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی(ره) ▫️از مشایخ مکتب تربیتی نجف بزرگان زیادی را می‌توان نام برد؛ اما به شهادت تاریخ آنچه اکنون از این مکتب به دست ما رسیده است -اگر نه تمامش- عمده‌اش از طریق جناب آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی(رض) بوده است. ▫️مرحوم قاضی (متوفای ۱۳۶۶هـ.ق) در خاندانی متولد شد که همگی از علما و اهل فضل بودند. پدر ایشان (سیدحسین قاضی طباطبایی) سال‌ها از درس مرحوم میرزای شیرازی بهره برده بود. مرحوم سیدحسین مدتی تحت تعلیم و تربیت امامقلی نخجوانی(رض) بوده است. امامقلی نخجوانی از زهاد بزرگ آن عصر بود که طریقۀ مشایخ او به آقامحمدبیدآبادی و قطب‌الدین نیریزی(ره) می‌رسیده است. بدین ترتیب روشن می‌شود که چرا مرحوم سیدعلی آقای قاضی اولین استاد خود را پدر خود آقاسیدحسین دانسته. ▫️مرحوم قاضی پس از مهاجرت به نجف در سال ۱۳۱۳.ق از علمای عصر خود نظیر شیخ الشریعه اصفهانی و محمدحسن مامقانی(ره) بهره برد و در فقه و حدیث به درجات عالی علمی دست یافت. همزمان از بزرگان طریقۀ ملاحسینقلی همدانی بهره می‌برد و نام ایشان در میان شاگردان آسیداحمد کربلایی، سیدمرتضی کشمیری و شیخ محمدبهاری(ره) دیده میشود. ▫️چنانکه از فهرست اساتید ایشان پیدا است، مرحوم سیدعلی قاضی را باید یکی از جامع‌ترین اساتید کل سلسلۀ مشایخ مکتب دانست؛ که یکباره تمام حوزۀ معرفتی و توحیدی اسلام را گردآورده و عملاً آن را پیاده نموده بود. همین جامعیت و ظرفیت وجودی بود که ایشان را همچون وارث خلف اولیا و اوصیا(ع) در جایگاه تربیت تعداد زیادی از علمای اسلام قرارداد. ایشان ورود و احاطه‌ای عمیق به ظرایف عرفان ابن‌عربی و حکمت اسلامی داشت، و همین‌طور استفاده‌هایی بدیع از آیات و روایات می‌فرمود. همین مطلب باعث شد تا به پشتوانۀ جامعیت ایشان، ذائقه‌ای نو شکل بگیرد و در آثار و اندیشۀ شاگردان بزرگ او امتداد بیابد. ▫️همّ اصلی ایشان تربیت شاگرد بود و در این کار هم به نهایت توفیق دست یافت. برای ایشان چیزی در حدود ۵۰ شاگرد ذکر شده است؛ بزرگانی نظیر علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(رض) و برادر ایشان مرحوم سیدمحمدحسن الهی طباطبایی، شیخ علی‌اکبر برهان، آیت‌الله شیخ محمدتقی بهجت، سیدهاشم حدّاد، سیدمحسن حکیم، شهید سیدعبدالحسین دستغیب، شیخ عباس قوچانی، سیدعبدالکریم کشمیری و شیخ علی‌اکبر مرندی(رحمت‌الله علیهم). 📚 به نقل از کتاب "درآمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره)" ☑️ کانال جلوه نور علوی 🆔 @h_falahati