eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.3هزار ویدیو
243 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
9.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شبکه تروریستی و ترس از برخورد! 🔴 ماحصل اظهارات مدیران اینترنشنال از چرایی فرار به واشنگتن؛ ترس از برخورد ایران در خاک لندن! 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
تفاوت دوخوانش از اسلام (به مناسبت نهم ربیع الاول) 🔸اسلام و خاصه تشیع را نظاره کنید که دشمنان برای ا
🌀 پدیده طلاب بی‌مرجع! 📝 نگاهی به کنشگری علمی و عملی طیفی از طلاب و روحانیون پیرامون نهم ربیع 🖋 محمد وکیلی؛ 1⃣ امروزه در جامعه‌شناسی یکی از پدیده‌هایی که به عنوان یک واقعیت مورد بحث قرار می‌گیرد، پدیده "فردگرایی" و دینداری فردمحور و بی‌مرجع است، که در عرصه دینداری معنای ساده آن خارج‌شدن و به حاشیه‌رفتن نهاد دین و مراجع دینی و علمای دین از محوریت و مراجعات دینی مردم است. این پدیده فارغ از تفسیرش، شدت و ضعفش، و و متعددی دارد که در جای خود جای بحث دارد. 2⃣ این پدیده (دین‌داری فردگرایانه) در طیف‌ها و قشرها و گروه‌های مختلف مردم، نمود خاص خود را داشته است؛ به عنوان مثال: ➖ در میان قشرهایی که خیلی التزام دینی نداشته‌اند به تولید یا ترویج ادیان انحرافی، عرفان‌های کاذب، التقاطی و دین‌های شخصی منجر شده است. مثل گرایش به ادیان باستانی، ادیان مادی، انسان‌محوری و سبک‌های زندگی غیردینی...؛ ➖ این پدیده در میان قشرهای مذهبی، موجب بروز و نمود برداشت‌ها و تحلیل‌های شخص‌محور، عرفان‌های کاذب، محوریت غیرروحانی و غیرمرجع تقلید، مناسک بی ریشه، و... شده است. مثل ظهور شخصیت‌ها و چهره‌هایی که بدون دانش دینی، راهبری دینی، عرفانی و مناسکی مردم را بر عهده گرفته و می‌گیرند. ♨️ اما این پدیده در میان طلاب و روحانیون، به نوعی دیگر و بروز نموده است و آن بی‌توجهی به توصیه‌ها و تأکیدات و رفتار مراجع و علمای تراز و مرجع است. بی‌توجهی به توصیه‌ها، رفتار و کنش و سلوک رفتاری مراجع و بزرگان حوزه از حضرت امام، رهبر انقلاب و سایر مراجع حاضر، از مشخصه‌های این جریان است‌، یعنی جریان روحانیت بی‌مرجع. در حالی که در طول تاریخ، همواره روحانیت شیعه از طلاب محصل تا اساتید و مبلغ و محقق، از الگوی جامعی که محور و استوانه‌های حوزه یعنی مراجع عظام تقلید ترسیم می‌نمودند خارج نمی‌شدند، اما امروزه به راحتی در سطح وسیع شاهد هستیم که این اتفاق می‌افتد و اعلان هم می‌‌گردد!! 🔺 هرچند این طیف که برای کنش علمی و عملی خود توجیهات متعددی از منابع روایی و حدیثی دارد، اما همه آنها را می‌توان توجیهاتی دانست؛ برای همان پدیده‌ای که عرض شد؛ یعنی حذف و به حاشیه‌راندن بیانات، فرمایشات، توصیه‌ها، فتاوا، سلوک و الگوی رفتاری مراجع عظام از تحلیل، کنش و رفتار طلاب و روحانیت در جامعه. ⚠️ لذا به عنوان و باید این را مطرح نمود که امروزه در حوزه با پدیده‌ای نوپدید مواجهیم به نام "طلاب و روحانیون بی‌مرجع" و خویش‌محور که اولین اثر آن به حاشیه‌رفتن مرجعیت دینی حتی در درون حوزه‌های علمیه است و می‌تواند در سطح جامعه و دینداری جامعه نیز مبدأ و منشأ خیلی از تحولات اجتماعی طی دهه‌های آینده قرار گیرد. مناهج 🖋 حقیر امسال در بین طلاب بارها سیاه پوشیدن در ربیع را نهی کرده ادله آن را مخدوش دانستم و حتی نظر مراجع را بیان کردم لکن طلاب نه تنها در این زمینه کوتاه نیامدند بلکه برخی رفتارهای لجوجانه از خود نشان دادند!! یعنی نه تنها توان پاسخگویی نداشتند مقلدانه هم رفتار نکرده تابع هیچ اقناع و استدلالی نبودند! معمم شدن اینها و نقش آفرینی این روحیه در اجتماعات یک خطر بزرگ است! فردگرایی و لجاجت از ویژگی‌های یک هدایتگر و جلودار اجتماعی نیست. 🆔 @h_falahati
📱پرسش وضعیت انقلابی و پاسخ مجری سابق شبکه افق جناب آقای امیرحسین ثابتی، مجری سابق شبکه افق که در عرصه مصاحبه و رسانه خدمات ارزشمندی به جبهه انقلاب اسلامی داشته‌اند، در اشتباهی غیرقابل اغماض کتاب برخی چهره‌ها را که در زمینه تحریف تاریخ انقلاب اسلامی نقشی اساسی داشته‌اند تبلیغ کرد. ما از جناب ثابتی پرسشی ساده مطرح کردیم: «شما یک دور این کتاب را خوانده‌اید؟» پاسخ جناب آقای ثابتی را در ادامه خواهید خواند: «با محتوای این کتاب ارزشمند حدود 20 سال قبل آشنا شدم. آن موقع اسمش جریانها و سازمان های سیاسی مذهبی بود.» طبیعتا این پاسخ برای نخبگان انقلابی، که به‌روز در جریان تولیدات تاریخی هستند، قانع کننده نبود. در تحشیه به پاسخ اخیر آقای ثابتی باید گفت: ١. «جریان‌ها و سازمان‌های مذهبی-سیاسی» رسول جعفریان در «این موقع» هم نامش همین است و اسمش تغییری نکرده ٢.شخص آقای جعفریان از ٢٠ سال پیش تا به حال محتوای کتاب را در موارد متعددی تغییر داده که بعضا با روحیات و مواضع سیاسی اخیر ایشان، که دور از واقع تاریخی است، هم‌خوانی دارد. ٣. کتاب جدیدی که تبلیغش را کردید، آن کتابی نیست که بیست سال قبل خوانده‌اید.اگر مقدمه کتاب را خوانده بودید متوجه می‌شدید که در این کتاب «جعفر شیرعلی‌نیا بخش‌های جدیدی را [در این کتاب] به رشته تحریر درآورده]» (پیش‌گفتار، ص دو) با گرایش سیاسی و تحریفات تاریخی آ. شیرعلی‌نیا که آشنا هستید؟! وضعیت انقلابی ما 🖋 از آقای ثابتی انتظار بیشتر است. 🆔 @h_falahati
25.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دقایقی پیش: حالا ما راجع به فولاد و سیمان ی چیزی مطرح کردم همونطور که خودرو از خارج شد و اتفاقات بسیار خوبی افتاد حالا نمیدونم چرا این بورسی ها هی تند تند میخوان جواب منو بدن و که آقا نخیر و فلان و... هی فحش دادن و توهین نداره از جاهای مختلف همانطور که تونستیم قیمت زمین را به صفر برسونیم تمام تلاش ما اینه که قیمت مصالح رو هم بیاریم پایین تر، بسیار پایین تر حتی اگه میخوایید و رو در بورس کالا عرضه کنید باید فرمول قیمت پایه تغییر کنه ما بورس کالا راه ننداختیم که قیمت کالا رو گرانتر کنیم، فلان شرکت فولادی بیاد و قیمت 40% گرونتر از بازار در بورس کالا عرضه کنه بماند ذات بورس چیه بماند سهامداران بورس کالا کین حالا بوقتش عرض میکنم بورسلند 🖋 ظاهرا در کشور ام المصائب تصمیمات دولت است وگرنه تحریم و... چندان تاثیری ندارند! دولت است که با تصمیماتش سیستم اقتصادی و کار و اشتغال را جابجا می کند بعضا برهم می زند دولت است که با عدم نظارت به رانتخوارها و مفسدین میدان می دهد و دولت است که با تصمیمات خلق الساعه و بی مبنا موجبات گرانی مسکن را فراهم آورده است. 🆔 @h_falahati
🟢چگونگی مواجهه با بی‌ادبی و بی‌ادبان 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ادب از مهم‌ترین سرمایه‌های اخلاقی و وجودی هر انسانی است: «ادب مرد، به از دولت اوست» مع‌الاسف این فضیلت بزرگ اخلاقی در جامعه ما، قدری کم رنگ شده است. البته هیچ جامعه معصومی را نمی‌توان یافت؛ بی‌ادبان در همه‌جا حضور دارند؛ ما باید مهارت اخلاقی مواجهه با بی‌ادبی و بی‌ادبان را بیاموزیم و در خود و متربیان‌مان تقویت کنیم. به نظر می‌رسد برای مهار بی‌ادبی و در مواجهه با بی‌ادبان چند نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهیم: یک، توجه کنیم که خود ما هم معصوم نبوده و نیستیم. خود نیز در مواقعی نسبت به افرادی بی‌ادبی کرده‌ایم! دو، بدانیم که خواهی نخواهی در همه ساحت‌های زیست اجتماعی خود با افراد بی‌ادب و گستاخ مواجهه می‌شویم. بی‌ادبان در همه جا حضور دارند: در خیابان، در بیایان، در کلاس درس، در شهر در روستا در حوزه، در دانشگاه ...؛ به همین دلیل باید تلاش کنیم مهارت مواجهه با بی‌ادبان را بیاموزیم. سه، تلاش کنیم منشأ، علت یا دلیل بی‌ادبی او را بفهمیم؛ شاید مشکلات خانوادگی داشته باشد، شاید از جای دیگری ناراحت باشد، شاید اساساً رفتار خود را بی‌ادبی نداند! شاید به دلیل ساده‌لوحی یا ویژگی‌های شخصیتی خاصش، ابزار افراد دیگری قرار گرفته باشد! در عین حال هرگز سعی نکنید دلیل بی‌ادبی را در همان حین بی‌ادبی، از خودشان جویا شوید. زیرا افراد بی‌ادب و گستاخ، عصبانی هم هستند؛ و در حین عصابنیت هیچ اعتمادی به سخنان آنان نمی‌توان داشت. چهار، قلب و ذهن خود را درگیر آن گستاخی و بی‌ادبی نکنید. تمرکز و توجه ویژه به آن ممکن است خود شما را هم دچار رذایل اخلاقی دیگری کند: ممکن است دچار سوء ظن یا کینه و بغض نسبت به آن شخص شوید. که اینها نیز به نوبه خود گناهانی بزرگ‌اند. پنج، هرگز مقابله به مثل نکنید. و این دشوارترین اما مطمئن‌ترین راه مواجهه با بی‌ادبان است. دشواری آن از این جهت است که بی‌ادبی از مُسری‌ترین رفتارهای اجتماعی است. چون شخص بی‌ادب اصل شخصیت و هویت ما را نادیده می‌گیرد و به آن حمله می‌کند! و در چنین شرایطی همه ما تمایل به دفاع از خود داریم و مع الاسف عموماً راه دفاع را در مقابله به مثل می‌بینیم! اما باید بدانیم که رفتار متقابل فقط اوضاع را بدتر می‌کند. و این همان نتیجه‌ مورد علاقه فرد بی‌ادب است. اما در هر شرایطی باید مواظب باشید که در زمین افراد گستاخ و بی‌ادب بازی نکنید. باید چرخه و زنجیره بی‌ادبی را قطع کنید. و راه قطع این چرخه آن است که مواظب باشیم رفتار یا سخن ما تحت‌الشعاع رفتار یا سخن افراد بی‌ادب قرار نگیرد. حتی نباید سعی کرد که بلافاصله فرصت بی‌ادبی و گستاخی را از فرد بی‌ادب گرفت! سکوت و طمأنینه و آرامش شما، موجب می‌شود فرد گستاخ و بی‌ادب خلع سلاح شود. مهم‌ترین پادزهر بی‌ادبی، آرامش و خونسردی و مهربانی است. به تعبیر هاینریش بل، نویسنده بزرگ آلمانی قرن بیستم و برنده جایزه ادبی نوبل: «هنوز هم که هنوز است اظهار ادب، در مقابله با یک فرد بی‌ادب، مطمئن‌ترین، طریق تحقیر است» البته قصد ما از اظهار ادب در برابر فرد بی‌ادب، هرگز نباید تحقیر او باشد چرا که قصد تحقیر دیگران را داشتن نیز خود نوعی بی‌اخلاقی است. شش، اگر بی‌ادبی در جمع صورت می‌گیرد، سعی کنید با شوخ‌طبعی و مزاح و بیان حکایت‌های خنده‌دار مناسبی فضا را تلطیف کنید. چون افراد بی‌ادب همه فضا را پر از انرژی منفی می‌کنند. آنان قدرتی شیطانی در آلوده کردن فضا دارند. شوخی و خنده می‌تواند انرژی‌های منفی را از فضا دور کند. هفت، بی‌ادبی و گستاخی دیگران را باید پلی برای صعود و تعالی خود قرار دهیم؛ یعنی نه تنها در زمین بی‌ادبان بازی نکنیم که از دامی که برای ما تنیده‌اند، ریسمان صعود به تعالی و کمال نفس ببافیم. این شیوه برخورد حکیمان و فرزانگان عالم با بی‌ادبان بوده است: به علیه السلام گفته شد: «مَنْ أَدَّبَكَ؟» (ادب از که آموختی؟) در پاسخ فرمود: «مَا أَدَّبَنِي أَحَدٌ رَأَيْتُ قُبْحَ الْجَهْلِ فَجَانَبْتُه؛‏ کسی مرا ادب نکرد. من، زشتی نادانی و سفاهت را دیدم و از آن پرهیز کردم.» به قول : «لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی‌ادبان، که هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد، از فعل آن پرهیز کردم.» (علیه السّلام) است که فرمود: إِذَا رَأَيْتَ فِي غَيْرِكَ خُلُقاً ذَمِيماً فَتَجَنَّبْ مِنْ نَفْسِكَ أَمْثَالَهُ؛ هر گاه در دیگری اخلاق ناپسندی را دیدی، بپرهیز که آنگونه رفتار در خودت نباشد!» 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
فرزین: بانک‎های تجاری باید از بنگاه‌داری خارج شوند رئیس‎ کل بانک‌مرکزی: 🔹بانک‎ها به زودی در قالب ف
در اقتصادی که یک ضدانقلاب(سلاح‌ورزی) می‌ماند و دولت به وظیفه خود عمل نمی‌کند و واکنشی هم به این همه اعتراض ندارد و مجلس توجیه‌تراشی می‌کند!!! ولی یک بنر که سخن رهبری را بیان می کند نمی‌ماند؟؟ یعنی اساسا این اقتصاد ربطی به و ندارد؟! دولت و مجلس هم.... خب بس است دیگر از انقلاب و خطوط آن نگویید چون اولیات راهم نمی‌دانید! ضمنا هرآنچه در این جملات لمس کردید نامش یک غلیظ است! 🆔 @h_falahati
💠 از خاک تا افلاک! مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹ما باید این مسأله را برای دیگران تبیین کنیم که جنگیدن برای ارضای عواطف انسانی یا برای اموری مانند آب و خاک که ارزش مادی دارد، قابل مقایسه با دفاع از اسلام و فدا کردن جان در راه آن نیست. 🔹 آیا یكی دانستن شهادت در راه خدا، با کاری که حتی حیوانات هم به صورت غریزی آن را انجام می‌دهند، کوته‌فکری نیست؟ تفاوت ارزش جان دادن در راه امور مادی، و تقدیم جان برای خدا، از خاک تا افلاک است. 📆1396-10-10 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ای شقایق های آتش گرفته ، دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شما را بر خود دارد، آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید ؟ سیدمرتضی آوینی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ کسی که پشت تریبون از عدم دسترسی دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد بانک‌ها گلایه می‌کند، رئیس سازمان بازرسی کل کشور است! اگر این سخنان آقای خدائیان درست است، چرا نمایندگانی که برای بخشنامه معاون وزیر کشور یقه خود را پاره می‌کردند، با شنیدن این سخنان خونشان به جوش نیامد؟ چرا یک دستگاه نظارتی نمی‌تواند بررسی کند که بانک‌ها به چه کسانی وام داده‌اند و ... حمید رسایی 🆔 @h_falahati