eitaa logo
هادیانه ها
687 دنبال‌کننده
564 عکس
186 ویدیو
29 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 | در ۵ دقیقه کتاب «اخبات» را بخوانید @Farsna ✍ این خلاصه خوبه ولی ... به نظرم برای کسی که صوت خود آقای صفایی رو گوش نداده بحث ضایع میشه 👌اون لحن و گریه ها گوش دادنی است پیشنهاد می کنم ... 🔹لینک صوت این سه جلسه👇 https://sound.tebyan.net/Category?Tags=%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%AA/%20%D8%B5%D9%81%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%AD%D8%A7%D8%A6%D8%B1%DB%8C 🔹صوت جلسات ۴ به بعد در آپارات قابل دسترسی است👇 https://www.aparat.com/v/LGnjS @hadianeha
🔹سر سفره شیرینی موفقیت های مختلف بچه های گروه ما جاتون خالی...🍰 🔹بعد قرار شد هرکسی بقیه رو سر سفره مهمان کنه؛ گفته بودم ناسلامتی ۶-۷ سال کردید و این همه قرآن خواندید؛ ببینم چه می کنید👀 🔹تست اول بود _ واقعا ایده ی خوبی بود _ آیه های منتخب بچه ها یکی از یکی جذاب تر بودند و جلسه ی شیرین و پر بهره ای شد👌 ✅ مسأله ها و موضوعات گفتگوی جمع ها و جلسات، مسأله مهمی است؛ 📌این که در ، چطور گناه و غیبت و غفلتی نباشد؛ بلکه در کنار جذابیت، سرشار باشد از و علم و نور نیاز به ایده دارد🧐 🔹این ایده ارایه یک آیه توسط اعضا، علاوه بر اعضا در خود جلسه، در صورت تکرار باعث افزایش به توجه و تامل بیشتر در هنگام تلاوت های شخصی می شود. 📌البته لازمه مشارکت خوب اعضا اهل تأمل بودن در هنگام است؛ برای تحقق این مهم پیشنهادی مطرح شد...👇 🎯 یک مدل پیشنهادی: خیلی وقت ها موقع خواندن قرآن از آن غافل می شویم؛ نمودار فوق مدلی است پیشنهادی برای حل این مشکل 👈می توان با داشتن ای و سوالی مشخص آیات را تلاوت کرد و به دنبال صید پاسخ بود؛ این کار باعث توجه بیشتر در هنگام تلاوت می شود 👈تمرکز می تواند روی آیه های راهگشا یا توصیه های کاربردی یا روش های گفتگوی آیات یا غیر این ها باشد... @hadianeha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 استاد میرباقری | مروری بر فرازی از با ماه مبارک رمضان ✅این چند دقیقه طلایی رو در و با گوش کن 📌گام های مواجهه با صاحب خانه در لحظات آخر مهمانی پای درس اهل بیت علیهم السلام همراه با توضیح زیبای استاد میرباقری عزیز👌 📜 اَللَّهُمَّ 1⃣ فَلَک الْحَمْدُ 2⃣إِقْرَاراً بِالْإِسَاءَةِ، 3⃣وَ اعْتِرَافاً بِالْإِضَاعَةِ، 4⃣وَ لَک مِنْ قُلُوبِنَا عَقْدُ النَّدَمِ، 5⃣وَ مِنْ أَلْسِنَتِنَا صِدْقُ الِاعْتِذَارِ، 6⃣فَأْجُرْنَا عَلَى مَا أَصَابَنَا فِیهِ مِنَ التَّفْرِیطِ، أَجْراً نَسْتَدْرِک بِهِ الْفَضْلَ الْمَرْغُوبَ فِیهِ، وَ نَعْتَاضُ بِهِ مِنْ أَنْوَاعِ الذُّخْرِ الْمَحْرُوصِ عَلَیهِ...🎁 ☑️ @mirbaqeri_ir 🆔@hadianeha
پیش نویس مباحث انتخاب حوزه برای متربیان مجموعه های تربیت محور.docx
50.6K
✍️ آگاه در موسم های مهم متربیان، دغدغه زیادی دارد؛ 1-از دغدغه فراهم آوردن بستر مناسب انتخاب گری آگاهانه گرفته 2- تا دغدغه حفظ از آفات و آسیب های انتخاب مثل انتخاب جوگیرانه و ... 🌱 یکی از موسم های مهم انتخاب نوجوانان، سنین دبیرستان و آینده و رشته های تحصیلی است 🌱 انتخاب علمیه و 👳🏻‍♂️ یکی از گزینه های پیش روی برخی نوجوانان است؛ در این رابطه هم خود نوجوان، هم والدین و هم مربیان تربیتی و هم خود حوزه علمیه با مسائلی مواجه هستند و نیاز به پاسخ هایی هوشمندانه احساس می شود. ⭕️ سال های گذشته در رابطه با مسائل مربیان در این موضوع در پیش نویس متنی کار شد که مسائل مهم ذیل را مورد بررسی قرار داد: 🔹نقش مربی در مواجهه با این عرصه انتخاب چیست؟ 🔹 چگونگی و مراحل کار مربی در این موضوع 🔹شرایط لازم برای ورود به حوزه 🔹فرایند آماده سازی متربی برای ورود آگاهانه به حوزه 🔹 نحوه مواجهه با خانواده متربی 👈🏻این فایل برای استفاده مربیان، مبلغان، معلمان و حتی والدین آگاه مناسب است @hadianeha
📌پای درس ✍ در ( ) چند نکته عالی درس آموز درباره زندگی آقا مجتبی از زبان شاگرد ملازم سی ساله شان آموختم 👌 1⃣ خیلی ویژه در کارها به طوری که در طول سالیان غیبت نداشت و حتی یکبار با پیشامد مشکل برای هواپیما، از مشهد تا تهران ماشین گرفت که صبح سر درس حاضر باشد 2⃣ برای پرورش شاگردان و توجه ویژه به ایشان به گونه ای بود که اگر کسی مثلا غیبت می کرد حتما به طوری به او توجه می داد که حواسم بود که نیامدی 3⃣ ویژه نسبت به کارهایش مثلا 🔹برای هر جلسه اخلاق چهارشنبه ها ۶تا ۷ ساعت وقت می گذاشت 🔹عنایت داشت حرف تکراری نزند؛ مثلا بیش از بیست سال قبل ۵ جلسه ای درباره خطبه همام سخن گفته بود و بعد از این همه وقت هنگام شروع بحث روی این خطبه عنایت داشتند آن بحث را ببینند تا مبادا تکراری باشد 4⃣ و ساختارمندی در مباحثش مشهود بود و در ابتدای جلسه فهرست مطالبش را می گفت 5⃣ های را بررسی کرده بود و شیوه بهتر را روش انبیاء می دانست و روی مخاطب تکیه داشت و بیان احساسی کمتری داشت و در طول سالیان طولانی نقل خواب در کلامش انگشت شمار بود 6⃣ در میان شؤون مختلفی که به آن مشغول بود بودن را از همه بیشتر دوست داشت ⭕️ ایشان بود و بسیاری از گرفتاری ها را ناشی از گناهان زبان می دانستند خود ایشان هم مراقبه جدی روی این مهم داشتند 📌 به طور ویژه مورد عنایت بود و بیان گفتگوی خاصش با امام در نپذیرفتن مسؤولیت های پیشنهادی به برنامه فردا شب موکول شد ... ۵اردیبهشت۱۴۰۲ @hadianeha
🔹چرا ؟🔹 🎯 ✍ میزبان بچه های یکی از مدارس خوب قم بودم؛ مسؤولان دغدغه مند مدرسه برای به بچه های هشتم نهمی، جلسه رو هماهنگ کرده بودند 📚 های زیر را برای ارایه آماده کرده بودم( البته به ارایه بخشی از اون ها موفق شدم)_ تلاش کردم علاوه بر سازی برای این انتخاب، های آن را بیان کنم 📌شاید به دردتون بخوره ✅ چرا حوزه؟ 1⃣ نیاز 🔹انتخاب حوزه پس از انتخاب مسیر زندگی است 🔹در حال معامله استعدادهای خود هستیم _ باید آنها را خرج کنیم 🔹 ما باید خرج تامین نیاز خلق خدا شود و خلق خداست 🔹 مسیر اصلی این هدف است 👈اضطرار به وحی به دلیل پیچیدگی های عالم و انسان و روابط 2⃣ سازی و 👈نیازمند تسلط بر وحی 3⃣ ‌ ی با سواد حوزوی و وسعت تقاضا آقای مصباح و دانشگاه آمریکای لاتین مطهری 4⃣ ‌فضای و شیرینی های حوزه مسیر انبیاء و ائمه/ بذل مهجته فیک لیستنقذ... علامه طباطبایی و تاریخ عمامه گذاری 5⃣ ‌ از اهل بیت و شیعیان امینی _ میرحامد حسین هندی _ پیشاور 6⃣ ‌ و اجر طلبگی تبلیغ یمن امیرالمومنین -هدایت یک نفر روایت حضرت زهرا س در اهمیت پاسخ به سوال ✅ ملاحظات 🔹‌طولانی بودن راه 🔹‌سختی دروس 🔹‌مشکلات معیشتی 🔹‌فشارهای اجتماعی 🔹‌محدودیت های اجتماعی 🔹‌مسئولیت سنگین ✅ پیشنهادهای عملی 🔹‌ خوب فکر کن 🔹‌خوب تحقیق و مشورت کن 🔹‌جو گیر نشو 🔹‌عجله نکن 🔹‌اگر به تصمیم رسیدی موانع را مدیریت کن 🔹‌اگر حوزه نیامدی از سه چیز جدا نشو: 1. عالم ربانی 2. مطالعات دینی 3. اعمال عبادی @hadianeha
مسؤولان دغدغه مند یکی از مدارس خوب قم برای آشنایی هشتم، نهمی شون با و دنیای اونا رو آورده بودن مدرسه علمیه ما. واقعا پرچم این مسئولین بالاست🚩 دارم فکر می کنم اگر یکی، فقط یکی از بچه ها این مسیر رو انتخاب کنه و مثل بشه چقدر خوش به حال اون میشه @hadianeha
در طرح تو کجا هستی؟! چیست؟ کجای طرح ایستادی و چه باید بکنی؟ آیا ات رو خوب انجام می دی؟ @hadianeha
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی 📌 🟡 5 جلسه صوت + تصویر اسلایدهای کلاس 🟢 ویژه: مراکز تربیتی دانش آموزی 🟡 این دوره در 5 جلسه در قالب ۲۶ نکته، نسبتا جامعی از و ارائه کرده است 🟢 👈🏻در این دوره پنج جلسه ای، عناوین زیر گفتگو شده است: 1⃣مربی کیست 2⃣چه ویژگی هایی دارد 3⃣بسترهای ارتباط او با متربی کجاست 4⃣چه اطلاعاتی باید داشته باشد 5⃣چه مهارت هایی باید داشته باشد 5⃣در تعامل خود با متربیان چه نکاتی را باید رعایت کند 📌پ ن: 🔹این در جلسات آموزشی مربیان مساجد یکی از محله های شهر قم ضبط شده است 🔹 اسلایدهای ارایه شده در جلسات + پنج صوت این بسته آموزشی را در کانال زیر دانلود کنید👇👇👇 @morabbiha @morabbiha @hadianeha
📌ویژگی در قرآن ✍برای و دو ویژگی لازم است: ۱- ۲- 🔹اگر مربی بی صبری کند مثل کشاورزی است که با بی صبری خود گیاه را خراب می کند🌱 🔹و اگر اعتقاد راسخ بر مسیر نداشته باشد و خودش گرفتار شک باشد مصداق کوری عصا کش کور دگر شود🧑‍🦯👨‍🦯🕳️ 🎯 سوره سجده آیه۲۴ @hadianeha
یا جز تو یاری نگرفتیم و نخواهیم گرفت بر همان که بودیم ، بر آنیم هنوز 📌مراسم عمامه گذاری در جوار مزار عباسعلی سلیمانی @hadianeha
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی 📌 🟡 ۳ جلسه صوت + تصویر اسلایدهای کلاس 🟢 در سه جلسه 🧄سیر تا پیاز 🧅 حلقه داری را بیاموزید 🟡 ویژه: مراکز تربیتی دانش آموزی 🟢یکی از مهم ترین و رایج ترین قالب های ارتباطی مربی با متربیان برگزاری است؛ در این دوره سه جلسه ای، زیر گفتگو شده است: 1️⃣ های تربیتی حلقه داری چیست؟ 2️⃣ ها و مهارت هایی که مربی در اداره حلقه تربیتی باید به کار بندد چه چیزهایی است؟ 3️⃣ در طراحی و حلقه چه نکاتی باید رعایت شود؟ 📌پ ن: 🔹این در جلسات آموزشی مربیان مساجد یکی از محله های شهر قم ضبط شده است 🔹 سه صوت این بسته آموزشی + فایل اسلایدهای ارایه شده در جلسات را در کانال مربیان تربیتی دانلود کنید👇👇👇 @morabbiha @morabbiha @hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
🎁 هدیه خدا 🎁 روز رو به معلم های عزیزی که خدای کریم در مسیر زندگی ام قرارشان داد تبریک می گویم همان هایی که همچون پدرم عزیزشان دارم چرا که امیرالمومنین ع احترام به آن دو را در کنار هم آورد و چنین فرمود: «قم عن مجلسک لابیک ومعلمک ولو کنت امیرا; 🌺 از جای خود برای پدر و آموزگارت برخیز، اگر چه فرمانروا باشی .» معجم الفاظ غررالحکم، ص 286 و از میان معلم هایم به بعضی شان بیشتر مدیونم💟 همان هایی که در بزم علمشان اندیشیدن🤔 را به من آموختند اندیشه ای که به فرموده آقا امام مجتبی ع پدر و مادر همه خوبی هاست و استمرار در آن، در کنار تقوی مورد توصیه ایشان است حضرت فرمود: اُوصیکُمْ بِتَقْوَی اللّه و اِدامَةِ التَّفَکُّرِ، فَاِنَّ التَّفَکُّرَ اَبُو کُلِّ خَیْرٍ وَ اُمُّه🌺 شما [شیعیانم] را به پروا پیشگی و اندیشیدن دائم سفارش می کنم؛ زیرا تفکّر پدر و مادر [و ریشه و اساس] تمامی خوبی ها است تحف العقول، ص ۴۰۸ @hadianeha
از امسال برای خودم برای کتابخانه مرکزمون چی بخرم؟ 📖 *معرفی * مخاطبان اصلی *مربیان و والدینی* هستند که بارها در کلاس های و یا در جلسه های مشاوره، از اساتید و مشاوران خواسته اند تا کتابی سودمند برای مطالعه خود یا فرزندشان به آنها معرفی کنند؛ اما معمولا پاسخی درخور و قانع کننده نگرفته اند. 🌟در این کتاب 100 عنوان از *کتاب های مناسب برای نیازمندی های تربیتی مربیان* معرفی شده است. https://bookroom.ir/book/71719/کتابخانه-تربیتی-مربی-کتاب-های-مناسب-برای-نیازمندی-های-تربیتی-مربیان @hadianeha
استاد هادی زاده (روز استاد).mp3
3.89M
سخنرانی کوتاه و پر مغز استاد روز راهبرد استاد ✅ پایه سخن استاد دو آیه ذیل بود👇 يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ إِنَّآ أَرۡسَلۡنَٰكَ شَٰهِدٗا وَمُبَشِّرٗا وَنَذِيرٗا وَدَاعِيًا إِلَى ٱللَّهِ بِإِذۡنِهِۦ وَسِرَاجٗا مُّنِيرٗا (احزاب _ ۴۵- ٤٦ ) اى پيامبر به راستى ما تو را [بر امت] و و فرستاديم و تو را ی به سوى خدا به فرمان او و فروزان [براى هدايت جهانيان] قرار داديم 🔹 تدریس دور باطل نیست به شرط این که در طرح باشد 🔹 ضرورت توجه به ظرفیت الگویی استاد گوش دادن این صوت رو به همه ها و معلم ها مخصوصا اساتید پیشنهاد می دم👌 @hadianeha