eitaa logo
هادیانه ها
690 دنبال‌کننده
564 عکس
186 ویدیو
29 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۱ * چند موضوع تجربه شده در گفتگو با مددجویان* 1⃣ این موضوع با مثال ها و نکات ناب اش در تجربه های متعدد مورد استقبال ویژه مخاطب قرار گرفت 2⃣ این بحث هم که به ضرورت و اهمیت انتخاب درست توجه دارد در تجربه های متعدد جواب داد 3⃣ شنیدن و پاسخ به سوالات در بخش قرنطینه _ چون مخاطب این بخش کسانی هستند که تازه وارد محیط زندان شدند شاید از بهترین مواجهه ها باشد 4⃣ توسط افراد و افزودن نکات توسط مبلغ این روش در میان افراد دارای سن بالای زندانی که دارای تجربه های زیادی هستند روش موفقی بود 5⃣ طرح بحث فکری بینشی درباره شناخت خود و با طرح سوالات و تمثیلات این بحث را با مثال شناخت قاشق 🥄 با کمک ویژگی های آن یک بار اجرا کردم بحث جا افتاد ولی برای مخاطبی که اهل فکر نبود (و به شوخی یکی شان گفت حاجی اگر اهل فکر بودیم اینجا نبودیم) سنگین بود 6⃣ و خدا این بحث هم مورد توجه مخاطب قرار گرفت 7⃣ نعمت های الهی و لزوم مردانگی و و توبه در جاذبه و گیرایی این موضوع بحثی نبود 7⃣موضوع خروجی سخنرانی یک ماهه یکی از مبلغان در زندان تهران آمار آزادی تعداد زیادی از زندانی های محکوم به رد مال شد 🔰 این عناوین گزارشی اولیه بودند از تجربه ای مختصر __ برای انتخاب و تنظیم محتوا و قالب مناسب، پس از جمع بندی نظام مسائل تبلیغ در زندان، باید متناسب با شرایط، طرح هایی ارایه شود @hadianeha
۱۲ *وداع با لحظات با برکت حضور در کنار مددجویان* *خداحافظ* همنشینی با کسانی که در غیر این محیط کمتر با آنها همنشین شدیم (که اگر این طور نبود احتمالا کار به اینجا نمی کشید) خداحافظ ای حضور آرامش بخش برای دل‌های ناآرام خداحافظ ای حضور انگیزه بخش برای بازگشت به زندگی خداحافظ ای حضور دلگرم کننده برای ترک خطاها و اصلاح عادات و بازگشت به دامان پر مهر خدا خداحافظ نوید، فیروز و... (عرق خور و کلاهبردار سابق و قاتل و ...) ای لیدرهای بند و دیگرانی که فرصت زندان زمینه زندگیتان را فراهم کرد برای ما هم دعا کنید *خدا به لطف خود کم کاری های مثل مرا ببخشد* کم کاری در تبلیغ قبل زندان آمدن شما و تبلیغ برای حال شما حضرت صادق ع فرمود: هفتاد گناه از جاهل بخشیده می شود قبل از آنکه یک گناه از عالم بخشیده شود (کافی۱ /۴۷) @hadianeha
گزارش بازدید از با دوستان موسسه برای شنیدن تجربه ها و فرایند رشد و حرکت سعدا، محضر آقای رسیدیم ✅ *گزیده ای از نکات این جلسه تقدیم نگاه شما:* 🔹 دغدغه سعدا زمین نماندن سخنان آقا است و ایده های پژوهشی را از سخنان ایشان انتخاب می کند 🔹در حوزه انقلاب اسلامی در موضوع تبیینی نگاه آقا را حجت می داند و البته نگاه کارشناسی را در عرصه های دیگر مورد توجه می داند 🔹 ایشان قائل بود در گفتگوی هر موضوع دینی یک جای بحث به موضوع جمهوری اسلامی بر می گردد لذا نظرشان این است که در کار تبلیغ دینی یا باید مدافع انقلاب باشی یا خواه ناخواه آن را لااقل در لابلای بحث می زنی 🔹 گویا از ادعاهای بیشمار حمایت سازمان ها خسته باشند گفتند: بیش از این که دیگران از ما حمایت کنند ما از آنان حمایت می کنیم! برای پژوهشی مثلا در چندین ماه ۵۰۰ میلیون هزینه می کنیم و فلان مجموعه برای مشارکت در چاپ، چند میلیون می آورد و آرم آن کنار آرم سعدا می آید 🔹 حدود ۲۰ نفر نیروی ثابت تمام وقت داریم و ده ها نفر مخصوصا از خانم ها نیروی جهادی داریم 🔹اشاره ای به *آخرین محصولاتی که با ایده مورد اشاره حضرت آقا کار کردیم*: 👈 *ناگفته‌های صورتی* با ایده تبیین (منطق استعماری غرب در حوزه حجاب) که ۹ ماه سعدا را به خود اختصاص داد و تاثیر ویژه ای در اقناع داشته 👈 *صعود چهل ساله ۲* با منطق این اثر طبق تجربه مخاطب در ۷ تا ۱۵ دقیقه از موضع برانداز می‌رسد به موضع منتقد 🔹 ما این مباحث را با سخت ترین کیس ها از سلبریتی ها تا سخت ترین دبیرستان ها در اوج ززا و لیدرهای اغتشاشات طرح کردیم @hadianeha
🌀 آغاز پذیرش مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی(ره) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ ❇️ برخی از ویژگی های مدرسه: 🔸نگاه کاربردی و تفهیمی به آموزش های علمی با بهره گیری از اساتید باتجربه، خلاق و کوشا 🔸توجه ویژه به روحیات معنوی، اخلاقی و انقلابی 🔸جذب و گزینش استعداد های برتر و رویکرد نخبه پروری و....‌‌... 💠 برای ثبتنام اولیه، فرم دیجیتالی زیر را تکمیل نمایید: https://digiform.ir/w25f84b6f 🔹جهت آشنایی بیشتر با مدرسه و اطلاع یافتن از مراحل ثبتنام در کانال مدرسه عضو شوید. 🔰مدرسه علمیه حاج ملا صادق مجتهد قمی(ره) 🍃 مدرسه زندگی🌱 🆔 @mojtahedeqomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مدرسه زندگی🔹 طعم طلبگی در 🌱 در این گزارش سریع دو دقیقه ای تصویر اولیه ای از مدرسه ملاصادق پیدا می کنید🌱 @madrese_zendegy 📽 برای مشاهده 🍃 *مستند کامل مدرسه* 🍃، 👈 جهت آشنایی با برخی از و محیط و و مدرسه علمیه ، از طریق لینک زیر در آپارات اقدام کنید:👇🏻 https://www.aparat.com/Mdrse_zndghi @hadianeha
*حدیث روز معلم* امام زين العابدين عليه السلام : حق استاد تو اين است كه 1⃣ به او احترام گذارى، 2⃣محضرش را موقّر دارى، 3⃣با دقت به سخنانش گوش بسپارى، 4⃣ رويت به او باشد و به او توجّه نمايى، 5⃣ صدايت را بر صداى او بلندتر نكنى، 6⃣ هرگاه كسى از او سؤالى كند تو جواب ندهى، بلكه بگذارى خودش جواب دهد. 7⃣ در محضر او با كسى سخن نگويى، 7⃣ در حضور او از كسى غيبت نكنى، 8⃣ اگر پيش تو از او بدگويى شود، از وى دفاع كنى. 9⃣ عيبهايش را بپوشانى، 🔟 خوبيها و صفات نيكش را آشكار سازى، 1⃣1⃣با دشمن او همنشينى نكنى 2⃣1⃣و با دوستش دشمنى نورزى. ✅ هر گاه اين كارها را كردى فرشتگان خدا درباره ات گواهى دهند كه تو براى رضاى خداى بلند نام، نه براى مردم، نزد آن استاد رفته اى و دانش او را فرا گرفته اى. 🌱روز مبارک🌱 @hadianeha
یک امروز یکی از با سلیقه ترین هدیه های روز معلمم رو گرفتم😍 طلبه های پایه پنج مدرسه ملاصادق برای ناهار ، اساتیدشون رو دعوت کرده بودند و در کنار لوح تقدیر، هدیه ی خاصی تدارک دیده بودند؛ *کتاب خوب شذرات المعارف مرحوم شاه آبادی رو امضا کرده، و متن لطیف و خواندنی متناسب با درسمون (لمعه بخش متاجر) رو در صفحه اول نوشته بودند و عکس کلاس رو هم به داخل جلد چسبانده بودند* خدایا همه طلبه ها رو نور چشم امام زمان قرار بده و عاقبت به خیرشون کن🤲 @hadianeha
💠 مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت با همکاری کمیته مرکزی کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند: 🔳 عنوان کرسی: *استنباط فقه تربیت بر اساس اصول فقه معارف و مقايسه با رویکردهای دیگر* 🎙ارائه دهنده: استاد ایوب مهدوی‌فر 🎙ناقد: ✍️ استاد هادی قراباغی 🎙داور: ✍️ استاد محمد جواد فدایی 🎙 دبیر : ✍️ احمد آذربایجانی ✅به شرکت کنندگان گواهی اعطاء می گردد 📆 زمان: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ 📌 مکان: بین صدوقی ۲۸ و ۳۰ خیابان شهید شهبازی روبروی بانک صادرات مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت 02532918444 نشان https://g.co/kgs/PHjzuAn https://maps.app.goo.gl/iYo47UhdyLqEHEm66 🔰 http://ueae.ir ┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @ethicsgroup ┗━━━🍃🕊━
📌ایده ای برای مدیران ✍ هر مجموعه ای به همفکری نیاز دارد؛ یکی از بهترین قالب ها و بسترها برای تحقق این کار، تشکیل یا به تعبیر بهتر است بدین ترتیب مدیر با جمع افرادی با ظرفیت های فکری متناسب، مستمری را برای حل مسائل مجموعه خود برگزار می کند اصول برگزاری چنین جلساتی و راهکار افکار در آن مورد اندیشمندان قرار گرفته است ⭕️ ادوارد دوبونو در كتاب «» روشی را برای فکر کردن گروهی پیشنهاد می‌دهد 💢 در این روش یک نفر به عنوان مدیر جلسه کلاه آبی به سر می‌گذارد. دیگر اعضای گروه ابتدا با کلاه سفید حاضر می‌شوند و سپس در پایان هر محله کلاه خود را با رنگ دیگری عوض می‌کنند رنگ کلاه‌ها مفهوم نمادین دارد__ در عکس ها به مفهوم رنگ ها اشاره شده 🔰 به طور معمول هر یک از افراد حاضر در یک جلسه، یکی از این نقش‌ها را در بحث برعهده دارد و با یکی از این رویکردها (کلاه‌ها) با موضوع مواجه می‌شود در این روش همه ناچار خواهند بود نقش‌های مختلفی را برعهده بگیرند و به شیوه‌های مختلفی فکر کنند *دوبونو مدعی است در صورتی که بتوانیم از این روش به خوبی استفاده کنیم، جلساتی کوتاه‌تر و در عین حال ثمربخش‌تر خواهیم داشت 📌پ ن: ۱_ خلاصه کوتاه کتاب را در اینجا بخوانید https://hamyar.co/six-thinking-hats/ @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک تجربه 📎یک پیشنهاد *برای ورود به از مقطع سیکل آمادگی هایی لازم است؛ خانواده و مربیان برخی بچه ها در و نیز در این آمادگی ها نیازمند آشنایی با راه حل مناسب هستند* پس از مراجعه یکی از والدین دغدغه مند قرار شد با حسین آقا که دانش آموز پایه نهمی است و علاقه زیادی به حوزه دارد یک کاری را در دو مرحله شروع کنیم *مرحله اول کار ما پژوهشی بود در قالب یک سلسله مصاحبه با افراد موفق حوزوی در عرصه های متنوعی* چون تبلیغ، پژوهش، تدریس و مدیریت و اجرا این پژوهش با طراحی سوال های حساب شده ای با همفکری خود حسین آغاز شد؛ افراد معرفی شدند و بقیه کار با پیگیری و تلاش و جمع بندی خود او انجام شد؛ این کار در قالب یک جدول منظم (که حرف ها در آن مقایسه پذیر هستند) به ثمر نشست؛ گام آخر کار هم تحلیل و جمع بندی بود 📌پ ن: ۱_ در فیلم می توانید نظر حسین آقا پس از انجام کار را مشاهده کنید ۲_ فایل جدول جمع بندی که حاصل این تلاش بود را در پست بعدی به اشتراک می گذارم @hadianeha
گزارش مصاحبه ها در موضوع مسائل مرتبط با طلبگی.docx
40.5K
پیوست پست (یک تجربه📎 یک پیشنهاد) فایل جدول جمع بندی گزارش مصاحبه ها در موضوع مسائل مرتبط با طلبگی حاصل پژوهش حسین آقا _ دانش آموز پایه نهمی علاقه مند به ورود به دنیای
🔰 سلسله نشست های تربیتی مصباح‌الهدی(شماره۳) ❇️رویدادتخصصی: آینده من؛ من آیندهویژه طلاب برادرسراسرکشور پایه ۶ (معدل بالای ۱۸) و سطح دو (معدل بالای ۱۷) [سنین بین ۱۹ تا ۳۰ سال] 🔰 مزایا؛ 🔹 اولویت در جذب موسسه فقهی تربیتی مصباح‌الهدی 🔹 آشنایی با جدیدترین مسائل حوزه فقه تربیت 🔹 امکان گفتگوی حضوری با کارشناسان کشوری میدان تربیت 🔹گواهی شرکت در رویداد 🔶 زمان: پنج شنبه عصر ۲۷ اردیبهشت و صبح جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۳ 🔶مکان: شهر مقدس قم (اسکان و پذیرایی جهت طلاب شهرستانی فراهم می‌باشد) ❌ ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇 https://survey.porsline.ir/s/CKrRUdjn کانال رویداد🔰 https://eitaa.com/feghhe_tarbiat_mesbah
🌱 سلام پوستر این رویداد رو برسونید دست هر کسی که شرایطش رو داره👆 ان شاالله آخر هفته با این رویداد درخدمتتون هستیم🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹فعالان فضای مجازی از فضای مجازی برای ترویج کتاب استفاده کنند. این از وظایف است واقعاً! (، امروز در نمایشگاه کتاب) 🔸الحمدلله یکی از بخش‌های اصلی کانال «باور» معرفی کتاب‌های مناسب برای کودک و نوجوان است که انشاءالله با گستردگی بیشتری ادامه خواهد داشت. 💠 در ایام نمایشگاه کتاب نیز، بسته‌های متنوعی از کتاب‌های کودک و نوجوان در کانال عرضه شده است: 1⃣ فهرست کتاب‌های مناسب برای دختران نوجوان 2⃣ فهرست داستان‌های مناسب نوجوان در موضوع دفاع مقدس 3⃣ فهرست‌ داستان‌های تاریخی مناسب نوجوان 4⃣ فهرست داستان‌های مذهبی برای مخاطب نوجوان 5⃣ فهرست کتاب‌های مناسب برای کودکان ۷ تا ۹ سال 6⃣ فهرست کتاب‌های مناسب برای کودکان ۹ تا ۱۱ سالمنتظر دیگر فهرست‌های «باور» باشید. 💢 با انتشار این پیام، یاری‌گر ما در لبیک به فرمان رهبری باشید. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
۱ کتاب هایی برای رسیدن به نگاه از بالا به مسأله: *چیستی علم فرایند تولید علم طبقه بندی انواع علوم و وزن واقعی روش های مختلف تولید علم از جمله علم تجربی* 🔰 *نام کتاب های در تصویر عبارت است از:* 🔹علم دینی دیدگاه ها و ملاحظات (حسنی، علیپور، موحد ابطحی) 🔹پارادایم اجتهادی دانش دینی (همان نویسنده) 🔹چیستی علم (چالمرز) 🔹نگرشی دیگر به طبقه بندی علوم (صادقی_دعایی) 🔹روانشناسی در ترازوی نقد (زرشناس) 🔹ده باور بی اساس علم مدرن (شلدریک) 🔹 ساختار انقلاب های علمی (کوهن) 🔹استعمار و علم (جمع نویسندگان) پ ن: معرفی کوتاه و جذابی از محتوای کتاب آخر (استعمار و علم) + تصویر آن در پیام بعدی @hadianeha
۲ *استعمار و علم* این کتاب مملو است از شواهد تاریخی که روابط مستقیم و غیرمستقیم استعمار و علم را نشان می دهد برخی وقایع علمی مشخص، اگر تحت تأثیر استعمار نبودند، می توانستند طور دیگری رخ دهند یا اصلا رخ ندهند ... این قسمت به انقلاب آموزشی و توسعۀ مدل آمریکایی آموزش عالی در زمان پهلوی دوم می پردازد و تأسیس دانشگاه صنعتی آریامهر (شریف) و (صنعتی اصفهان) را به عنوان یک گام مهم در این فرایند تبیین می کند. توسعه، علم، فناوری و نظام آموزشی در یک شبکۀ پیچیده و بعضا پیش بینی ناپذیر برای طرفین، نقش مهمی در اجرای برنامۀ سیاسی سلطه جویانۀ ایالات متحده در جنگ سرد در ایران و بسیاری از نقاط دیگر جهان داشته است @hadianeha