eitaa logo
حرم
2.7هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
6.8هزار ویدیو
651 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️آیا می دانید ابوبکر احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله را آتش می زد⁉️ ⬅️متقی هندی جریان را اینگونه نقل کرده است: 📣عايشه مي گويد: پدرم پانصد حديث از پيامبر صلی الله علیه و آله را جمع کرده بود. 📣شبي ديدم پدرم منقلب است.غمگين شدم گمان کردم بيماري بر او عارض شده . 📣صبح که شد به من دستور داد که دخترم‼️ آن احاديث پيامبر صلی الله علیه و آله را بياور. 📣سپس آتش خواست و همه احاديث را  آتش زد.📣 📚کنز العمال ، متقی هندی 285/10. ✅کسانیکه اینگونه در نابودی احادیث و سنت نبوی تلاش می کردند، آیا لیاقت دارند که سنت همین پیامبر صلی الله علیه و آله را برای دیگران بازگو کنند و پیروان آنها خود را اهل سنت بنامند، پیروان ابوبکر که خود را به دروغ اهل سنت نامیده اند ⭕️ آیا پیرو همین  سنتی هستند که او با کمال جسارت و بی شرمی به آتش کشید و حدود یکصد سال بعد از او نیز از نوشته شدن و نقل سنت جلوگیری می شد⁉️ 🔴 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🔴
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️موضوع • قسمت — هفتم ✅ ▫️ 4⃣حضرت امام جعفرالصادق علیه السلام می فرمایند : خداوند متعال فرموده: من ده فریضه برای بندگان قرا داده ام که اگر به آن معرفت داشته باشند اهل بهشت خواهند بود.... ششم: شناخت دشمن من، ابلیس ، خودش و یارانش. 📚التمحیص 69، بحار 13/66. 5⃣در زیارات حضرات معصومین علیهما السلام این مطلب با تعابیر گوناگون آمده است، مانند آن که گوییم : « مستبصرا بضلالت من خالفکم.» یا «یا عارفا بضلالت من خالفکم.» یعنی: من به گمراهی دشمنان شما بصیرت و شناخت دارم. عبارت فوق یا قریب به آن در زیارات بی شماری آمده است برای نمونه مراجعه شود به: 📚 تهذیب 61/6، مزار شیخ مفید 113، مزار ابن المشهدی237،381، مزار شهید 13 ، اقبال 125/3، بحار 184/97،325، 341 و 73/99
✴️ سه شنبه👈 26 مهر / میزان1401 👈21 ربیع الاول 1444 👈18 اکتبر 2022 🕌 مناسبت های دینی و اسلامی. 🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی. 📛صدقه اول صبح فراموش نشود. 📛امروز برای امور زیر مناسب نیست: 📛مسافرت. 📛شراکت و امور شراکتی. 📛وصلت و ازدواج. 📛و دعوا و نزاع خوب نیست. 🚘مسافرت: سفر خوب نیست و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد. 👶زایمان :مناسب زایمان نیست. 🤕 بیمار امروز زود خوب شود. 🔭  احکام نجوم. 🌓امروز قمر در برج اسد است و برای امور زیر نیک است: ✳️عهد و پیمان گرفتن از رقیب. ✳️خرید حیوانات و چهارپایان. ✳️آغاز درمان و معالجات. ✳️جراحی. ✳️و کندن چاه و کانال وجوی خوب است. 👩‍❤️‍👨مباشرت: امشب، مباشرت و عروسی مکروه است. 💇💇‍♂ اصلاح سر و صورت. طبق روایات،(سروصورت)در این روز از ماه قمری ،موجب دولت و ثروت می شود. 💉💉حجامت: خون دادن فصد و زالو. انداختن یا در این روز  از ماه قمری ، باعث روشنی دل می شود. ✂️ ناخن گرفتن. سه شنبه برای ، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید بر هلاکت خود بترسد. 👕👚 دوخت و دوز. سه شنبه برای بریدن،و دوختن  روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد)(خرید لباس اشکال ندارد)(کسانی که شغلشان خیاطی است میتوانند در روزهای خوب بُرش بزنند و در روزهای دیگر آن را تکمیل کنند) ✅ استخاره: وقت استخاره در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تاعشای آخر( وقت خوابیدن) 😴😴تعبیر خواب خوابی که شب " دوشنبه " دیده شود طبق آیه ی 22 سوره مبارکه " حج" است. کلما ارادوا ان یخرجوا منها من غم .... و چنین استفاده میشود که برای دریافت تقویم هر روز کافی است کلمه تقویم همسران را در تلگرام جستجو کنید و به کانال ما بپیوندید که برای خواب بیننده پیش آمدی رخ دهد و هرچه سعی کند از آن خارج نگردد صدقه بدهد تا رفع شود.ان شاالله. و به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید. ❇️️ ذکر روز سه شنبه : یا ارحم الراحمین  ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه که موجب رسیدن به آرزوها میگردد. 💠 ️روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به و و سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸 زندگیتون مهدوی 🌸
شاه نجف کنار کعبه ی قلبم به چشمم زمزمی دارم علی گویان به لبهایم چه اسم اعظمی دارم! بح بح جانم😍😍❤️❤️ 🔴 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🔴
❌حتی اگر نماز و روزه ات بسیار باشد طعم ایمان را نمی چشی مگر آنکه حب و بغضت در راه خدا باشد! 📣روایتی بسیار مهم منقول از امام عسکری علیه السلام حدثنا محمد بن القاسم الاسترابادي قال: حدثنا يوسف بن محمد بن زياد وعلي بن محمد بن يسار عن أبويهما عن الحسن بن على بن محمد بن موسى بن جعفر ابن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبى طالب عن أبيه، عن آبائه عليهم السلام قال: 💠قال رسول الله صلى الله عليه وآله لبعض أصحابه ذات يوم يا عبد الله احب في الله وابغض في الله ووال في الله وعاد في الله فإنه لا تنال ولاية الله إلا بذلك ولا يجد رجل طعم الايمان وان كثرت صلاته وصيامه حتى يكون كذلك وقد صارت مواخاة الناس يومكم هذا اكثرها في الدنيا، عليها يتواددون وعليها يتباغضون وذلك لا يغني عنهم من الله شيئا فقال له: وكيف لي ان اعلم انى قد واليت وعاديت في الله عز وجل ومن ولى الله تعالى حتى اواليه، ومن عدوه حتى أعاديه فاشارله رسول الله صلى الله عليه و آله إلى علي " علیهم السلام " فقال أترى هذا فقال بلى فقال ولى هذا ولى الله فواله وعدو هذا عدوالله فعاده ثم قال: وال ولى هذا ولو انه قاتل أبيك وولدك وعاد عدو هذا ولو انه أبوك وولدك. (باب 120 - في ان علة محبة أهل البيت " علیهم السلام " طيب الولادة) (وان علة بعضهم خبث الولادة) 📚علل الشرائع - الشيخ الصدوق    جلد : 1 صفحه : 140 -141📚 🔰حدیث کردند ما را ... از حضرت امام حسن عسکری از آباء کرام خود علیهم السّلام که روزی حضرت رسول صلی اللَّه علیه و آله به یکی از صحابه خود می فرمودند: ✍ ای بنده خدا دوست بدار در راه خدا و دشمن بدار در راه خدا ، و دوستی کن برای خدا و دشمنی کن برای خدا، زیرا کسی به دوستی و ولایت خدا نمیرسد مگر از این راه و صفات ؛ و کسی درک نمی کند طعم ایمان را اگر چه نماز و روزه اش بسیار باشد مگر آنکه دوستی و دشمنی او در راه خدا باشد. ولیکن متأسفانه امروز دوستی و دشمنی مردم با یک دیگر برای خاطر دنیا است، و این رویه ایشان را از خدا بی نیاز نمیکند (که به او محتاج نباشند). آن مرد صحابی عرض کرد : از کجا بدانم که دوستی و دشمنی من در راه خدا است ، و از کجا بشناسم دوست خدا را که با او دوستی کنم، و به چه وسیله بشناسم دشمن خدا را تا با او دشمنی نمایم؟ رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله اشاره نمودند بسوی آیة الله العظمی امیرالمُؤمنین علی بن ابی طالب علیهماالسلام و فرمودند: آیا می بینی این مرد را عرض کرد :بلی، فرمودند : دوست علی دوست خدا است ، باید دوست علی را دوست بداری ، و دشمن علی دشمن خدا خواهد بود ، و باید با او دشمن باشی. و سپس فرمودند : دوست بدار دوست علی را اگر چه قاتل پدرت باشد ، و دشمن باش با دشمن علی اگر چه پدر و یا فرزندت باشد. 🔴ظهور - ان شاء الله  - خیلی نزدیک است🔴 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم                    یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر              ولــــــی الله است..
‍ تبری نشانه ی کمال دین برادر دینی کیست؟[مصادر شیعه] ✅ پاسخ امام حسن العسکری علیه السلام به این سوال را بخوانید! 🔰قرآن کریم می فرماید: 📖‌ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ ﴿الحجرات: ١٠﴾ به حقیقت مؤمنان همه برادر یکدیگرند پس همیشه بین برادران ایمانی خود صلح دهید و خداترس و پرهیزکار باشید، باشد که مورد لطف و رحمت الهی گردید امام حسن العسکری علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می‌فرمایند: ▫️فَأَمَّا مَنْ‏ قَوِیَتْ‏ بَصِیرَتُهُ‏ وَ حَسُنَتْ بِالْوَلَایَةِ لِأَوْلِیَائِهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ مَعْرِفَتُهُ فَذَلِکَ أَخُوکُمْ فِی الدِّینِ أَمَسُّ بِکُمْ رَحِماً مِنَ الْآبَاءِ وَ الْأُمَّهَات‏. ▫️کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان آنها داشته باشد،چنین کسی برادر دینی شماست و از پدران و مادران، به شما نزدیکتر است. 📚وسائل الشیعه ج۹ص۲۲۹. ط موسسة آل البیت 🔴 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🔴
حرم
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️موضوع #اصل_برائت • قسمت — هفتم ✅ ▫️#شناخت_دشمن_و_بیزاری_از_او 4⃣حضرت امام جع
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️موضوع • قسمت — هفتم ✅ ▫️ 6⃣ از حدیث مفصلی که حضرت امام جعفرالصادق عیله السلام از حضرت امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام روایت می فرماید، استفاده می شود: چنانکه در قرآن فرائض اجمالا بدون شرح آمده و کیفیت به جا آوردن آن را حضرت رسول الله صلی الله علیه وآله برای امت بیان می فرمود ، همچین درباره صادقین علیهما السلام و دشمنان آنان آیاتی وارد شده است که بر امت واجب است بدانند آن آیات درباره چه کسانی است و بدانند که خدا بر چه افرادی غضب کرده تا آنان را به نام بشناسد و از آنها بیزار باشند و ولایت آنها را نپذیرند. 💌مانند آیات ذیل: < الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما يَزيدُهُمْ إِلاَّ طُغْياناً کَبيراً> [۱] <وَ مِنْهُمُ الَّذينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَ يَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَيْرٍ لَکُمْ > [۲] <وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ ائْذَنْ لي‏ وَ لا تَفْتِنِّي أَلا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحيطَةٌ بِالْکافِرينَ>[۳] < وَ مِنْ أَهْلِ الْمَدينَةِ مَرَدُوا عَلَي النِّفاقِ لا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ > [۴] < لَا تَتَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ قَدْ يَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ كَمَا يَئِسَ الْكُفَّارُ مِنْ أَصْحَابِ الْقُبُورِ >[۵] 🔺امثال این آیات در قرآن بسیار است که دستور به فرمانبرداری از اصفیا و برگزیدگان خداوند (یعنی حضرات امامان معصوم علیهم السلام) وبیزاری از مخالفان آنها داده است. 🔺حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله به وظیفه خویش عمل نمود، از دنیا نرفت مگر آنکه به اطاعت اصفیا و بیزاری از مخالفان آن ها سفارش نمود حال اولیا را -که اولی الامر هستند- برای مردم بیان و به اسامی آنها تصریح نمود ، و از مردم بیعت گرفت که گوش به فرمان و مطیع آنها باشند. و همچنین نام کسانی را که از ولایت آن ها منع فرموده بود برای مردم بیان نمود. 📚1- الاسرا ۶۰ 2- التوبة ۶۱ 3- التوبة ۴۹ 4- التوبة ۱۰۱ 5- الممتحنة ۱۳ 6- بحار ۷۹/۹۰، ۷۸ به نقل از تفسیر نعمانی
‍ ✅ عمر بن خطاب و استاندارانش ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🔻باید بدانیم : خلیفه دوم به جای استفاده از بزرگان صحابه‌، در آغاز افرادی مانند ، ، بن شعبه ، جراح (=گورکن شهر مدینه)....را به استانداری مناطق مهمی مانند مکه و بصره می‌گماشت که بیش از آنکه لیاقت مدیریت داشته باشند، افرادی خشن، سختگیر و با سابقه بزه و جرم و جنایت بودند.(۱) البته گویا پس از برخی اعتراضات افرادی چون ، یزید بن ابوسفیان و برادرش که علیرغم کم سابقگی در اسلام، حداقلِ رضایت را برای دستگاه خلافت ایجاد می‌کردند، بر سر کار آمدند. البته اگر کسی هم از والیان شکایت می‌کرد ، باید صابون شلاق خوردن از خلیفه را به جان می‌خرید کما این که سلمان بن ربیعه باهلی از عامل خلیفه شکایت کرد و عمَر او را آن قدر تازیانه زد که خودش به نفس نفس افتاد و خسته شد.(۲) از سوی دیگر والیان و استانداران عمر ، به گونه‌ای بی‌سابقه مورد نظارت بودند، یکی از شرط‌های خلیفه این بود که والیانش بر یابو سوار نشوند.(۳) تا نشانه‌ای از ساده زیستی والیان و در نتیجه شخص خلیفه باشد و استاندار به خود بزرگ بینی مبتلا نشود. از همین شروط نداشتن دربان و حاجب بود ، علاوه بر آن والیان نباید لباس فاخر و غذای خوب می‌خوردند.(۴) قاعده و قانون بحث برانگیز دیگر خلیفه ، این بود که نصف اموال آنان ضبط و به بیت‌المال واریز شود.(۵) برخی استانداران که کمی در منطقهٔ خویش قدرت می‌گرفتند به سرعت عوض می‌شدند. این مسأله حتی در مورد یار گرمابه و گلستان او ابوعبیده نیز صدق کرد. برخی بزرگان صحابه که سابقهٔ دوستی با امیرمؤمنان علیه‌السلام را داشتند‌ ، یا به ولایت شهرهای دور و پرت فرستاده می‌شدند - که این انتصاب بیشتر حالت دور کردن آنان از مدینه را داشت - و یا هیچ‌گاه مناصب دولتی نمی‌رسیدند. برای مثال وقتی از او پرسیدند که چرا افرادی مانند «اُبَیَّ بن کَعب» را بر سر کار نمی‌نهد. او گفته است که نمی‌خواهد او‌ و دیگر بزرگان از صحابه را با وارد کردن به کار دنیا آلوده کند! (۶) علت این قبیل توجیهات آن بود که ابی‌بن‌کعب از هواداران امیرمؤمنان علیه‌السلام بود و عمر نیز نمی‌خواست چنین فردی به استانداری برسد. البته ابی‌بن‌کعب که زبان نترسی داشت و را کمی جدی نگرفت، جان خویش را در زمان خلیفه ، بر سر همین طرفداری از امیرمؤمنان علیه‌السلام از دست داد. رفتار شدید عمر نسبت به والیان و استاندارانش به نوعی تحقیرآمیز بود که معمولا باعث عکس‌العمل متقابل می‌شد. برای مثال که از سوی خلیفه والی مصر شد، با گذشت یک سال ، همانند دیگر استانداران، نیمی از اموالش ضبط گردید. عمروعاص که از این عمل بسیار ناخرسند بود به محمد بن مَسْلَمَه - مسئول حسابرسی از جانب خلیفه - به طعنه گفت: زمانی که من و پدرم (عاص) در ناز و نعمت بودیم ، او و پدرش (عمر و خطاب) با لباسی که سرین و نشیمن‌گاه‌شان را نمی‌پوشانید، در مکه می‌گشتند و بر گردن‌شان کیسه‌ای از خرما بود که می‌فروختند، پاسخ شنید: اسلام، جاهلیت را پاک کرد. او (عمر) بهتر از توست و‌ پدر هر دوی شما در آتش است.(۷) در همین ماجرا عمروعاص به طعنه عمر را «ابن حنتمه» می‌خواند (۸*) تا خلیفه را به جهت گرفتن این مالیات زیاد تحقیر کرده باشد. خلیفه نیز در برابر هر گونه ابراز اندام والیانش موضع می‌گرفت. برای مثال در برابر برخی مخالفت‌های ضمنی همین عمروعاص در نامه‌ای چنین نوشت: « از بنده خدا عمر فرزند خطاب به نافرمان فرزند نافرمان(= عاصی بن عاصی به جای عمروعاص)! ای فرزند عاصی من از تو و جرأتی که در مقابل من و در مخالفت با پیمان من کرده‌ای در شگفتم! من تو را بر اهل بدر برتری دادم، در حالی که بهتر از تو بودند و تو را جلو انداختم در حالی که از دیگران کمتر بودی‌!....»(۹) ❗️به نظر می‌رسد که تنها امویان در دوران خلافت عمر تا حدودی حاشیه امنیت داشتند. نصب معاویهٔ سی و اندی ساله در شام در سال ۱۹ هجری(۱۰) به جای ابوعبیده جراح که پنجاه و هشت سال داشت.(۱۱) تأییدی بر دو نکتهٔ پیشین است.(۱۲) عمر به شخص توجه ویژه‌ای داشت. عمر با فرستادن محمد بن مسلمه به کوفه سر درِ خانهٔ سعد بن وقاص را به جرم کاخ سازی تخریب کرد. در همین حال، با این که معاویه را کسری (و شاه) عرب می‌نامید (۱۳) کاخ سازی او را در شام می‌دید ، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌داد و حتی مانند دیگر والیان اموال فراوان او را ضبط و حتی محاسبه نمی‌کرد.(۱۴) ➖➖➖➖➖ ۱- طبقات ابن سعد ۲۸۳/۳ (تصویر الحاقی) ۲- غریب الحدیث ابوعبید هروی۲۷۶/۳ و .... ۳- تاریخ مدینه دمشق ۲۷۶/۴۴ ۴- المجالس و جواهر العلم ۵۷/۴ ۵- الغدیر ج۶ صص۲۷۱-۲۷۷ تنها کسانی که اموالشان مشمول این قانون نبود و بودند! ۶- طبقات الکبری ۳۷۳/۳ ۷- شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج۱۲ ص۴۴ ۸- انساب الاشراق ۳۷۰/۱۰ ۹- شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ۱۰۵/۱۲ * «زاده حنتمه» [1⃣]
حرم
‍ ✅ عمر بن خطاب و استاندارانش ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🔻باید بدانیم : خلیفه دوم به جای استفاده از بزرگان صحا
‍ دو توجیه را برای این مسأله ذکر کرده‌اند، 🔚اول آن که معاویه از بود و عمر نمی‌خواست با حذف وی و یا سخت‌گیری بر او ، بنی امیه را - که حزب و طایفه‌ای قدرتمند بودند - در زمره مخالفان خود قرار دهد. 🔚دوم آنکه عمر ، را فرزند خود می‌دانست و او را حاصل رابطهٔ نامشروع خود با هند همسر ابوسفیان می‌انگاشت و یا حداقل چنین وانمود می‌کرد تا روابط عاطفی با معاویه و به تبع آن با بنی امیه ایجاد کند. به هر روی معاویه ۲۰ سال با عنوان امیر و والی در شام حکومت کرد که عمر او را در ابتداء منصوب کرد و عثمان ابقایش نمود. سپس ۲۰ سال دیگر نیز به عنوان خلیفه در همان سامان باقی ماند.(۱۵) 🔖استقراض هند، مادر معاویه از بیت المال به دستور خلیفه (۱۶) و جاری نکردن حد شرعی بر مغیرة بن شعبه را - که به جرم زنا باید حد میخورد - از دیگر الطاف او به بنی امیه و هم پیمانان آنان می‌دانند.(۱۷) علاوه بر این برادر معاویه ، عتبة بن ابوسفیان به دستور خلیفه والی شهر پر زرق و برق و ییلاقی طائف و مسئول جمع صدقات آن شد.(۱۸) این نیز لطف دیگری به خاندان امیه از سوی خلیفه بود. به همین طریق عمر دیگر بزرگان بنی امیه را اکرام می‌کرد تا در بازی سیاست برای خویش بیش از حد دشمن تراشی نکرده باشد. می‌گویند عمر در منزلش زیراندازی داشت که فقط ابوسفیان و عباس بن عبدالمطلب بر آن می‌توانستند در کنار خلیفه بنشینند. علت را که جویا شدند خلیفه چنین گفت: « هذا عم رسول... و هذا شیخ قریش»(۱۹) «عباس عموی پیامبر است... و ابوسفیان بزرگ قریش است‌.» نکته مهم این مدرک آن است که محققین کانال برهان این مدرک بالا را در هیچ کتاب تاریخی ندیده‌اند و فقط در یک کتاب قدیمی و متقدم لغوی مطلب به یادگار مانده است. ❗️این را باید از الطاف مورخینِ با چراغ و سانسورچیانی دانست که نمی‌خواستند در تاریخ هیچ رد پایی از توجه خلیفه دوم به بنی امیه و به خصوص شخص ابوسفیان بماند. صد البته کتاب لغت از چشمان عیب پوششان دور مانده است. همان خلفای بنی‌امیه‌ای که حتی در تاریخ تسنن نیز بدنام هستند. خلیفه دوم باید به زهد و تقدس آراسته باشد و پاک و منزه باقی بماند تا نظام سقیفه ابهت خود را از دست ندهد! همگی این الطاف بی‌پایان خلیفه به بنی امیه در حالی صورت می‌گرفت که او‌ به خوبی می‌دانست که معاویه و در پی آن لیاقت اخلاقی برای کسب این گونه مناصب را ندارند! عمر بن خطاب پس از ضربت خوردن و آگاهی از مرگ قریب الوقوعش به اعضای شورای شش نفره چنین اخطار داد: 🔸و يقال: إن عمر قال لأهل الشّورى: لا تختلفوا، فإنكم إن اختلفتم جاءكم معاوية من الشام، و عبد اللَّه بن أبي ربيعة من اليمن، فلا يريان لكم فضلا لسابقتكم، و إن هذا الأمر لا يصلح للطلقاء ، و لا لأبناء الطلقاء [ : «اختلاف نکنید که در این صورت معاویه از شام می‌آید(= ادعای خلافت میکند) و می‌دانید که این مقام برای طلقاء(*=آزاد شدگان) و فرزندان ایشان نیست»(۲۰) با تمام این اوصاف سیاست که پدر و مادر نمی‌شناسد برای خلیفه دوم بر پاشنه‌ای که می‌خواست نچرخید ‌و همین بنی امیه با فراهم آوردن زمینه‌های لازم، خلیفه را کردند و خود به جای او بر مسند نشستند و تا یک قرن با عنوان سلاطین «اموی» بر مسلمانان خلافت کردند. ------------------- ۱۰- امتاع الاسماع ۱۵۱/۶ ۱۱- اسدالغابة ۲۶/۳ ۱۲- تاریخ نامه طبری، بلعمی ۴۷۸/۳ ۱۳- ر.ک: عقدالفرید ۳۶۵/۳ ۱۴- ر.ک: دلائل الصدق ۲۱۲/۳ ۱۵- تحفه ذوی الالباب ص۶۸ ۱۶- کامل ۶۲/۳ ۱۷- مستدرک حاکم ۴۴۹/۳ و‌... ۱۸- امتاع الاسماع ۲۶۱/۶ ۱۹- الکامل فی اللغه و‌الادب ، محمد بن یزید مبرد نحوی(م۲۸۵) ج۱ ص۲۵۲ ۲۰- منابعی چند از اهل تسنن از جمله: اصابه ۷۰/۴(تصویر الحاقی) * پس از پیامبر تمام مخالفان و کسانی را که در جنگ ها علیه ایشان دست به شمشیر بردند را بخشیدند و آزاد کردند؛ در تاریخ ایشان را «طُلَقاء» نام برده‌اند که بنی امیه در رأس ایشان هستند. ➖➖➖➖
🔷مولا علی علیه‌السّلام: لَا يَكُونُ الْعِمْرَانُ حَيْثُ يَجُورُ السُّلْطَانُ در جایی که پادشاه (حاکم) ستم می‌کند، آبادانی نخواهد بود. 📚غررالحکم ح۸۰۵۰ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
{آیا می‌دانید چرا اهل بدعت، اعمال عبادی را خیلی راحت‌تر از شیعیان انجام می‌دهند؟!} 🔷وجود نازنین امام باقر علیه السّلام خطاب به شخصی که تازه شیعه شده بود، فرمودند: إِنَّ عِبَادَتَکَ يَوْمَئِذٍ كَانَتْ أَخَفَّ عَلَيْکَ مِنْ عِبَادَتِکَ اَلْيَوْمَ لِأَنَّ اَلْحَقَّ ثَقِيلٌ وَ اَلشَّيْطَانَ مُوَكَّلٌ بِشِيعَتِنَا لِأَنَّ سَائِرَ اَلنَّاسِ قَدْ كَفَوْهُ أَنْفُسَهُمْ به راستى كه عبادت آن روز [قبل از استبصار] تو، از امروز سبک‌تر بود، زيرا كه حق، سنگين است، شيطان موكّل بر شيعيان ما است، ولى ساير مردم، نفْس خودشان براى گمراهى آنها كافى است!!! 📚منابع: الكافی ج‏۳ ص۱۶۲ الوافی ج‏۲۴ ص۲۹۰ مدينة المعاجز ج‏۵ ص۸۳ بحارالانوار ج‏۴۶ ص۳۰۵ عوالم العلوم ج‏۱۹ ص۳۲۵ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»