eitaa logo
حرف حساب
7.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
44 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
✳ لذت واقعی دنیا همین است 💠 يَآ أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ(۲۷) ارْجِعِيٓ إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً(۲۸) فَادْخُلِي فِي عِبَادِي(۲۹) وَادْخُلِي جَنَّتِي(۳۰) 🔻 فراموش نکنید که در همین دنیا نیز می‌توانیم این آیه را تطبیق دهیم. مصداق این آیه‌ی شریفه در دنیا وجود دارد. یعنی بنده‌هایی هستند که در می‌رسند به ، مقامی که در آن، برای انسان کوچک است و چنین مقامی برای در دل شب و هنگامی که با خدای خویش برقرار می‌کنند، پدید می‌آید. لذت واقعی دنیا همین است و الّا مابقی تکرار مکررات است. 👤 📚 برگرفته از کتاب «ارتباط عاطفی با خداوند» 📖 ص ۶۰ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ آرزوی زینب قوی‌تر است یا آرزوی مادر؟ 🔻 گفت: «خدایا، آرزوی من قوی‌تر است یا آرزوی مادر؟ من می‌خواهم بماند. او می‌خواهد برود. نه من که و و پدر. چهار به یک. باز هم او قوی‌تر است؟» و خود پاسخ خود را داد که «آری، ای زینب، یکِ او از چهارِ شما قوی‌تر است، وگرنه نیمه‌شب به که گریه می‌کرد، نمی‌گفت: خودت مرا غسل بده و کفن کن و نماز بر جنازه‌ام بخوان و در قبر بگذار، و لحد مرا بچین و خاک بر قبرم بریز و سپس بالای سر رو به صورتم بنشین، و بسیار بخوان... یا آن را که دست اسما امانت بود، نمی‌گرفت و به تو نمی‌سپرد و نمی‌گفت: این پیرهن مال برادرت حسین است، امانت پیش تو باشد.» 📚 از کتاب 📖 ص ۷۱ 👤 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ از آن آتش گریزی نیست! 🔻 این آتش‌های دنیا اول از بیرون است، بعد به درون سرایت می‌كند. آن‌جا (آخرت) شعله‌ای است كه اول از درون می‌جوشد «نَارُ اللهِ الْمُوقَدَةُ ٭ التِی تَطلِعُ عَلَی الْأَفْئِدَةِ» حالا اگر خانه‌ی كسی آتش گرفت، می‌تواند بیرون برود نجات پیدا كند، لباس كسی آتش گرفت می‌تواند بیرون بیاورد، بدن كسی آتش گرفت می‌تواند بمیرد و آرام بشود چون بعد از مرگ دیگر سوخت‌و‌سوزی نیست اما «چه سازم به خاری كه در دل نشیند» اگر آتش از دل برآمد خب كجا فرار بكند؟! این «نَارُ اللهِ الْمُوقَدَةُ ٭ التِی تَطلِعُ عَلَی الْأَفْئِدَةِ» همان جریان ، همان جریان ، همان ، همان و این‌هاست. 👤 📝 ۹۰/۰۷/۱۴ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ انسان خلیفةالله است، نه حیوان! 🔻 من در ذهنم همیشه این فکر پیدا می‌شود که فرنگی‌ها که این همه دم از می‌زنند، اعلامیه‌ی برای ما تدوین می‌کنند، از حیثیت انسانی زن و مرد دم می‌زنند، اول به ما بگویند این‌ها بشر را چگونه تعبیر می‌کنند؟ اگر ما این حرف‌ها را بزنیم درست است چون ما به «إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» معتقدیم، ما انسان را تعبیر و تفسیر می‌کنیم، ما «وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ» داریم. تو که عقیده‌ات درباره‌ی انسان این است که انسان همه چیز را به‌خاطر شکمش می‌خواهد، تو که ریشه‌ی فعالیت انسان را حاجت‌های شکمی او می‌دانی، پس انسانیت چیست؟ تو که می‌گویی هنر مولود حاجت‌های شکمی است؛ علم، اخلاق، معنویت، مذهب و عبادت مولود حاجت‌های شکم است، پس آن مقام انسانیت کجاست؟ پس انسان چه فرقی با حیوان دارد؟ 👤 📚 📖 صفحات ۱۲۸ و ۱۲۹ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ تمام اعمال در حالت احتضار جلوی چشم می‌آید 🔻 عزیزان مخصوصاً خانم‌ها خیلی دقت کنند. من با تمام وجودم برای آن‌ها خیرخواهی می‌کنم. یک جوانی را پیش یکی از عرفا آوردند، نگاه کرد گریه کرد، نگاه کرد گریه کرد. گفتند ای آقا ما آوردیم نصیحتش کنید، شما چرا این‌قدر گریه می‌کنید؟ گفت من نمی‌توانم تصور ‌کنم که این بدن چطور می‌خواهد در برابر غضب خدا تاب بیاورد؟! 🔸 این عالم بی‌حساب نیست. تمام ما در جلوی چشم ما می‌آید. چون مرگ عصاره‌ی زندگی است. این عکسی که آن‌جا گذاشتی، لحظه لحظه نوشته می‌شود. الآن خیلی می‌گویی خوشگلم، خوشگلم، دو ساعت جلوی آیینه ایستادی، آن عکس کذایی را در گذاشتی، به وجود آتش زدی. این جوانی که نمی‌توانست کند، این عکس‌ها را دید اغوا شد. همه‌ی آن کارها که شده، همه تجسم پیدا می‌کند و در حالت احتضار جلو می‌آید. یک خودش را نشان می‌دهد، یک خودش را نشان می‌دهد. خیانت به کردی خودش را نشان می‌دهد. 👤 📝 ۹۹/۱۰/۲۵ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ عمر بی‌حاصل... 🔻 بر سبزه‌هاى كنار جويى نشسته بود، و با خود مى‌گفت: بى‌حاصل بود! بى‌حاصل بود! او را گفتم: از چه مى‌گوييد؟! گفت: از اين جوى، آبى گذشت، و از خود سبزه‌ها برجاگذاشت، اما، عمرى از ما گذشت، و همچنان خشكيم، و نه سبز، و بى هيچ سبزى! از آب روان ماند بجا سبزه و گل‌ها ما حاصل از اين عمر سبك سير نديديم 👤 📚 از کتاب ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ سیم اتصالت به خدا وصل است؟ 🔻 لحظه‌ی ، دیگر منزل آخری است که دست به انسان می‌رسد و در نتیجه تمام تلاش خود را در این لحظه می‌کند. در روایات مختلفی اشاره به عوامل آسان، راحت و با سلامت از دنیا رفتن کرده‌اند تا انسان دچار آن وسوسه‌هایی که شیاطین در لحظه‌ی آخر می‌کنند و تیرهای آخر را به سمت او پرتاب می‌کنند نشود. 🔸 اصلی ترین مورد این است که انسان و درستی داشته باشد. تردیدی نیست که اگر من به و داشته باشم و سیم اتصال من به خدا وصل باشد، زمانی که می‌خواهند من را به سمت خدا منتقل کنند وحشت نمی‌کنم. چرا که من را به سمت نمی‌برند بلکه به سمت می‌برند. خود این ایمان، انسان را در لحظه‌ی آخر راحت می‌کند. 🔹 فرمود: حضرت عزرائیل در هنگام خواندن به همه‌ی مردم اشراف دارد، اگر این مردم را مواظب بر دید، خود ایشان را تلقین می‌کند. 👤 📱 نرم‌افزار 📝 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳چرا از مرگ بدمان می‌آید؟ 🔻این حدیثی که می‌خوانم شنیده‌اید اما باز یک بار دیگر بشنوید و توجهاتی تازه بکنید رفقا: جاء رجلٌ إلی أبی ذَرٍّ فَقالَ: یا أبا ذَرٍّ ما لَنا نَکرَهُ المَوت؟ چرا ما از بدمان می‌آید؟ یا اباذر! چرا حالت نوع مردم این است که از مردن بدشان می‌آید؟ فقال: لِأنّکُم عَمَّرتُم الدُّنیا و أخرَبتُم الآخرة فَتَکرَهونَ أن تُنقَلوا مِن عُمرانٍ إلی خَرابٍ. فرمود: چون را آبادان و معمور کردید! هی ساختمان، هی ساختمان! دنیا را از هر جهت تعمیر کردید؛ اما خراب است، برای ساختمان آخرت کاری نکردید؛ به‌خاطر همین کراهت دارید، بدتان می‌آید از این‌که از جای آباد به جای خراب بروید. 👤 📚 از کتاب ج۱ 📖 ص ۷۴ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ ظهور حقیقت حضرت زهرا در روز ظهور 🔻 بر اساس روایات، سلام الله علیها هستند و همه‌ی حقایق در لیلة مختفی و مخفی می‌شود. بروز و ظهور این حقیقت در است و علیهم‌السلام ایام هستند و بالاترین یوم، است که در ، حقیقت لیلة که همه‌ی حقایق در آن مختفی شده بود، آشکار می‌شود. لذا آن‌چه که در دنیا امکان‌پذیر است از حقیقت و جلوه‌ی تام حضرت زهرا به‌واسطه‌ی وجود (عج) در روز ظهور آشکار می‌شود اما مرتبه‌ی اعظم حقیقت حضرت در آشکار خواهد شد و هرچقدر ما خودمان را با و به این حقیقت عظیم پیوند بدهیم، یقین بدانیم آن روزی که نمی‌دانیم و نمی‌شناسیم - چه در روز ظهور و چه در روز قیامت- تازه می‌فهمیم این انتساب چقدر عظمت دارد. 👤 📝 📺 ۹۹/۱۰/۲۷ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
| ۱ ✳ احزاب دست‌ساخته‌ی سیا 🔻 می‌گوید: «...در دوران نخست‌وزيری من، يک خارجی آمريكایی از طريق ديگر آمد. را به‌عنوان ليدر روشنفكران تراشيدند و به قبولاندند كه اين شخص و اين روشنفكران، ايران را گلستان خواهند كرد. شاهنشاه قبول فرمودند و به من امر دادند استعفا كن. فوراً سمعاً و طاعتاً اطاعت كردم. مطلب به‌قدری شور بود كه در انتخابات نسبتاً آزادی كه من انجام دادم [انتخابات دوره‌ی بيست‌و‌يكم مجلس] منصور كه كانديد وكالت تهران بود و می‌خواست وكيل درجه يك تهران باشد، وكيل دوازدهم شد. بعدازظهر قرائت آرا، راكول پدرسوخته وزيرمختار آمريكا سراسيمه پيش من دويد كه دستم به دامنت بگو منصور را بالا بياورند. باری وكيل درجه اول نشد ولی چند ماه بعد نخست‌وزير ايران بود. و حالا هم هنوز همان حزب [ايران‌نوين] بر سر كار است و آقای نفر دوم منصور و مغز متفكر او بعد از كشته‌شدن منصور نخست‌وزير هست كه هست، حالا هشت سال می‌گذرد....» 📚 از کتاب ج۳ 📖 ص ۱۰۴ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ جدایی دین از سیاست نیرنگ سیاست‌بازان است 🔻 مردی بود طرفدار یک نهضت فرهنگی در جهان اسلام و طرفدار علم، بالخصوص مردی بود که همبستگی و را تبلیغ می‌کرد و این را در حدودی که برای یک فرد مقدور بود به جامعه‌ی اسلامی تفهیم کرد که مسئله‌ی جدایی دین از سیاست نیرنگی است که سیاست‌بازان عالم ساخته‌اند. در دین، بالخصوص دین اسلام، سیاست یکی از عزیزترین اجزا است و جدا كردن سیاست از اسلام به معنی جدا كردن یكی از عزیزترین اعضای اسلام از پیكر اسلام است. 👤 📚 برگرفته از کتاب «آینده انقلاب اسلامی ایران» ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ کاری که خدا با سرمایه‌داران بی‌درد خواهد کرد! 💠 الَّذِینَ یَکْنزُِونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لَا یُنفِقُونهََا فیِ سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ(۳۴) یَوْمَ یحُْمَی‌ عَلَیْهَا فیِ نَارِ جَهَنَّمَ فَتُکْوَی‌ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَ جُنُوبهُُمْ وَ ظُهُورُهُمْ هَذَا مَا کَنزَْتُمْ لِأَنفُسِکمُ‌ْ فَذُوقُواْ مَا کُنتُمْ تَکْنزُِونَ(۳۵- توبه) 🔻 کسانی که می‌کنند و از اموال خود به نیازمندان واقعی امتناع می‌ورزند، در این آیات به عذابی سخت تهدید شده‌اند؛ عذابی که در آن این سکه‌ها را در آتش سوزان ، داغ و گداخته می‌کنند و و و آن‌ها را با آن داغ خواهند کرد و در همین حال فرشتگان عذاب به آن‌ها می‌گویند: این همان چیزی است که برای خود جمع کردید و به صورت اندوخته در آوردید و آن را در راه خدا به محرومان انفاق نکردید. اکنون بچشید آن‌چه را برای خود اندوختید و عواقب شوم آن را دریابید. ⁉ اما این‌که چرا از میان تمام اعضای بدن، تنها پیشانی و پشت و پهلو را می‌سوزانند برای این است که آن‌ها با این سه عضو در مقابل محرومان عکس‌العمل نشان می‌دادند: گاهی صورت را در هم می‌کشیدند و زمانی به علامت بی‌اعتنایی از روبه‌رو شدن با آن‌ها خودداری می‌کردند و منحرف می‌شدند و گاهی به آنان پشت می‌نمودند؛ لذا این سه نقطه از بدن آن‌ها را با اندوخته‌هایشان داغ می‌کنند. 📱 از نرم‌افزار ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ مسابقه‌ی عفن اینستاگرامی! 🔻 اگر قرار باشد کل یک ملت، دارایی‌های خودشان را به رخ همدیگر بکشند، بیایند آن‌چه دارند در بریزند، یکی سفرش را به رخ بکشد، یکی وسایل خانه را به رخ بکشد، یکی عروسی‌اش را، یکی غذایی که خورده است را، یکی لباسش را، آن‌وقت آن‌هایی که نمی‌توانند با این مسابقه‌ی عفن همراهی کنند چه‌کار کنند؟ 🔸 گاهی برخی افراد برای این‌که شکسته نشوند، تحقیر نشوند، از راه‌هایی می‌خواهند خودشان را به این مسابقه برسانند؛ در نتیجه در جامعه درست می‌شود. جوان است، نمی‌داند که یک شبه نمی‌شود به آن ثروتی رسید که او با آن ثروت‌ها خودنمایی می‌کند. می‌خواهد به آن ثروت برسد، در نتیجه می‌گویند این مواد را اگر از این‌جا به فلان‌جا منتقل کنی این‌قدر مثلاً درآمد دارد. برای همیشه گرفتار می‌شود. الآن این جوان ترور شد. این نوعی است. 👤 📝 ۹۹/۱۰/۲۵ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ والله که این سرباز حق می‌گوید! 🔻 زنده‌یاد در بیان خاطره‌ای از عبور با خودرویی می‌گوید که راننده‌اش قصد دارد بدون قانون وارد منطقه‌ای که برای برگزاری یک کنگره در نظر گرفته بودند، بشود و سربازی جلوی آن‌ها را می‌گیرد و خودروی آن‌ها را متوقف می‌کند؛ علامه ضمن ابراز رضایتمندی از انجام وظیفه‌ی این سرباز در مقابل اصرار راننده برای عبور، می‌گوید والله که این سرباز حق می‌گوید. این خاطره‌ی زیبا را از لینک زیر بشنوید. http://fna.ir/f2ez5u ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ انس امام با مفاتیح 🔻 به‌قدری با مأنوس بودند که هر چند ماه یک بار مفاتیح ایشان پاره می‌‏شد و ما به‌ناچار مفاتیح‌شان را صحافی می‌‏کردیم و یا مجدداً برای ایشان تهیه می‌‏کردیم. 👤 📰 منبع: روزنامه اطلاعات - ش۲۱۸۲۲ - ص۱۴ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ چه کسانی در عمق جانشان از زندگی راضی هستند؟ 🔻 حد از هم بالاتر است. در آمده است كه ملائكه بر آدم سجده كردند چون انسان ظرفيت تعليم همه‌ی را داشت، در حالی که ملائکه ظرفيت پذيرش يک اسم يا چند اسم محدود از اسماء الهی را دارند. پس انسان بايد به توجه كند و با خدا كند تا از ظرفيت حقيقی خود محروم نشود، و تنها چنين انسان‌هايی هستند كه از زندگی «خود»شان در عمق جانشان رضايت دارند. 👤 📚 از کتاب ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ اندکی از بندگان من شکرگزارند! 🔻 ممکن است افرادی باشند اما بودن کم است. «قَلِيلٌ مِنْ عِبَادِيَ الشَّكُورُ» شکور کسی است که علماً معتقد باشد و بفهمد این نعمت، مُنعمی دارد و خداست، لساناً هم مُقر باشد و عملاً هم این نعمت را به‌جا مصرف بکند؛ دیگر هرگز نگوید من خودم زحمت کشیدم پیدا کردم؛ خودش و زحمت خودش و محصول خودش را بداند. اگر کسی این کار برای او شد، این می‌شود شکور. 👤 📝 ۹۲/۰۳/۱۳ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ ما هم سربازیم! 🔻 در عملیات مسلم بن عقیل دچار خونریزی معده شد و مدام خون بالا می‌آورد. به‌ناچار منطقه‌ی نظامی را ترک کرد و چند نفر همراه با او به بیمارستان اسلام‌آباد غرب رفتیم. جلوی در بیمارستان به‌دلیل ازدیاد بیماران و مراجعان ما را راه نمی‌دادند. یکی از همراهان به دهانش آمد که سردار را معرفی کند و با تشر به مسؤولی که راه‌مان نمی‌داد بگوید می‌دانید چه کسی را در این بحبوحه جنگ جلوی در بیمارستان معطل کرده‌اید... که همت جلوی او را گرفت و به آن مسؤولی که جلوی ما را گرفته بود، گفت: ما هم سربازیم برادر. از منطقه آمدیم. مثل همه‌ی بیمارها. ببین جایی برایمان پیدا می‌شود؟ بعد از چند ساعت معطلی، بالاخره تختی در بخش عمومی اورژانس بیمارستان به همت دادند. وضعیت از نظر اصول نظامی اصلا مساعد نبود. بیم ترور شدن حاج همت را داشتیم. ایشان از ما می‌خواست او را روی تخت بیمارستان در اورژانس عمومی کنار ده‌ها بیمار دیگر رها کنیم و برویم. هر چه کردیم نتوانستیم ایشان را قانع کنیم که خود را به مسؤولان بیمارستان معرفی کند و از آن‌ها بخواهد یک اتاق خصوصی در اختیارش بگذارند. هر بار که این درخواست را تکرار می‌کردیم شهید همت می‌گفت: ما هم سربازیم. 👤 راوی: سرتیپ امیر رزاق‌زاده؛ از همراهان و هم‌رزمان شهید همت 📰 منبع: روزنامه جام‌جم ۹۹/۱۱/۰۷ ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ حضرت ‌عباس بارها دستم را ‌گرفت 🔻 از همان دوران کودکی مدام به فداکاری خارق‌العاده ، فکر می‌کردم و این‌که چطور برای رفع تشنگی بچه‌های کوچک، جان خود را کف دستش گرفت و به دل دشمن زد و در نهایت دست‌هایی که قرار بود برای بچه‌ها آب بیاورد را از دست داد. 🔸 در دل این ماجرای غم‌انگیز یک راز خاصی نهفته است و آن این‌که کسی که در واقعه‌ی دست‌های خود را از دست می‌دهد، چطور می‌تواند تا قرن‌ها دست‌های دیگران را بگیرد و بنده هم در طول عمر خود خیلی مواقع که مشکلاتی داشتم به مهربانی و دست‌گیری حضرت عباس متوسل می‌شدم و با این اقدام هیچ‌گاه دست خالی بازنگشتم. 👤 ؛ یکی از سرشناس‌ترین رهبران اکستر موسیقی جهان و سفیر صلح ایران 🌐 منبع: خبرگزاری فارس ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ این شرمندگی را چه کنم؟ 🔻 در حالات بزرگان و هست که خدایا از آن جهت که عذابم می‌کنی حالت ترس و بیمی در من نیست؛ بلکه شرمنده‌ام و خجل از آن جهت که چرا خلاف فرمان تو را انجام داده‌ام. بحث نیست. بحث و است از این‌که چرا کرده‌ام. چرا در دستگاه تو، در نظام عالم، در محضر و پیشگاه تو کار خلاف انجام دادم؛ ولو این‌که مرا ببخشی؛ ولو این‌که عذابم نکنی؛ ولو این‌که از تقصیرم درگذری اما این را چه کنم؟ 👤 (ره) 📝 📚 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ این یک کلمه را یاد بگیر! 🔻 این ها، شکستن نیست. بعضی وقت‌ها می‌گویند که این تواضع‌ها تنقیص است. شأن ما را، رتبه‌ی ما را پایین می‌آورد. من می‌گویم نخیر. این‌ها همه رفعت عند‌الله است. در روایات هست «اطلب رفعة عند‌الله». بعد می‌گوید چه‌کار کن. رفعت عند‌الله همه‌ی مصادیقش مصداق شکستن صولت است. هر کجا صولت نفس را شکستی بلند شو بیا بالا. 🔸 با دعوا کردی. چه می‌شود؟ بگو . اگر بگویی حق با شماست علاوه بر این‌که قائله ختم می‌شود، خدا می‌گوید هر کس گردن من حق دارد بلند شود. اهل محشر می‌گویند خدایا چه کسی می‌تواند گردن تو حق داشته باشد؟ و من این آیه را می‌خوانم. «فَمَنْ عَفا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ» علی الله یعنی خودم باید مزدش را بدهم. این برای کسی که دنبال نیست خیلی خیلی سهل است. یک کلمه یاد بگیر. بگو حق با شماست. اگر گفتی حق با شماست، دعوا خوابید، من ضامنم ثوابش خیلی بالاتر از این نمازهاست که ما می‌خوانیم. 👤 📺 ۹۹/۱۰/۲۵ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ بزرگ‌ترین مصیبت 🔻 بزرگ‌ترین برای انسان این است که از با خدای خویش نبرد. حضرت موسی علیه السلام برای مناجات با خدا می‌رفت، یک بی‌ادبی به او گفت: از طرف من به خدا بگو: چقدر گناه کنم و تو کیفر نکنی؟! حضرت موسی علیه السلام رفت، مناجات کرد و قصد بازگشت داشت که از سوی خدای متعال خطاب آمد: چرا پیام بنده‌ام را نمی‌رسانی؟ گفت: خدایا تو می‌دانی او چه گفت. خداوند فرمود: به او بگو بالاترین را بر تو نازل کرده‌ام و تو نمی‌فهمی! بلا و کیفر تو این است که از مناجات با من لذت نمی‌بری و توجه به این مصیبت نداری. 👤 📚 از کتاب « ارتباط عاطفی با خداوند» 📖 ص ۷۲ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ اشراق انقلاب اسلامی 🔻 کارِ بشر امروز به خودش واگذار شده و از لطف خدا محروم گشته است و هر روز بيشتر از روز پيش به جنگ با برمی‌خيزد و لذا هر روز با شکست جديدی روبه‌رو است. و اشراق در عالم، دعوتی است برای سپردن امور بشر به خدا و تحقق بر همه‌ی مناسبات انسان‌ها و صاحب و شدنِ بشر و نفی منيت‌ها و لذا هر روز با پيروزی جديدی روبه‌رو خواهد شد. 👤 📚 برگرفته از کتاب «جایگاه اشراقی انقلاب اسلامی در فضای مدرنیسم» ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ ایمان دو بُعد دارد؛ بعدی به‌سوی آسمان و بعدی به‌سوی زمین 🔻 آیه‌ی «أَرَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ» که سوره‌ی ماعون با آن آغاز می‌شود، تصویر جدیدی از و ترسیم می‌کند؛ تصویری که با آن‌چه پیش از این می‌شناختیم، متفاوت است. 🔸 به‌طور خلاصه، آنان که را از حقش محروم می‌کنند و هیچ خدمتی به نمی‌کنند، نه او را اطعام می‌کنند و نه به او غذا می‌دهند، آنان که و جامعه‌ی خود را رها می‌کنند و به آنان بی‌توجه هستند، مصداقی دیگر از تکذیب‌کنندگان دین هستند. 🔹 به خدا و دین دو بُعد دارد؛ بُعدی به‌سوی آسمان، که همان اعتراف به وجود خدا و اسلام با و و است، و بُعدی به‌سوی زمین و به‌سوی به انسان. همان‌گونه که کسی که به انسان خدمت می‌کند و خدا را منکر است، کافر و تکذیب‌کننده‌ی دین است، کسانی که به خدا ایمان دارند و نسبت به حقوق ایتام و رنج‌دیدگان بی‌توجهی می‌کنند نیز به‌نوبه‌ی خود جزو کفار هستند. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۴۲۱ تا ۴۲۳ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ ظلمت‌های قبر ظلم‌های ما است 🔻 همه‌ی ما می‌دانیم که پس از میهمان سفره‌ی خود هستیم و بعد از مرگ دستپخت خودمان را مقابل ما می‌گذارند. چیزی غیر از ما نیست. اگر خوب باشد و آن را در دنیا خوشمزه درست کرده باشیم که کار خودمان است و اگر هم تلخ باشد که باز هم کار خودمان است. اگر بار خار است خود کشته‌ای/ وگر پرنیان است خود رشته‌ای. 🔸 مار و مور و حیوانات دیگرِ و را از جای دیگری نمی‌آورند بلکه ما با اعمال خود آن‌ها را درست کرده‌ایم. ظلمت‌های قبر ظلم‌های ما است. در روایتی از (ص) است که همان ظلم‌هایی که می‌کنیم ظلمت‌های می‌شود. وگرنه اگر این‌جا اعمال ما سالم باشد، کاری با ما ندارند. دلیلی ندارد که خداوند بخواهد کسی را در فشار قرار دهد. 👤 📱 از نرم‌افزار ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f