.
🔴 «قلم» تحریمناپذیر است
اول: امام خمینی(ره) را ممنوعالمنبر کرده بودند، بعد از آن بیشتر بیاینه و نامه مینوشت.
دوم: ای کاش همین آقایان اعزام شده به هامبورگ، نوشتن رسانهای را از قبل یاد میگرفتند و برای آلمانیها نامه و یادداشت مینوشتند.
سوم: حوزه و حوزویان در فعالسازی ظرفیت نویسندگی، خودشان را به خواب زدند.
#حوزه_علمیه
#پویش_نوشتن #تبلیغ_مکتوب #جهاد_روایت
🌻نخبگان، استادان و دوستانتان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
مدرسه اندیشهورز رحا برگزار میکند؛
✍️رواق اهل قلم(۸)✍️
💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی
🖊تجربههای حجت الاسلام محمدرضا آتشین صدف، مدرس نویسندگی و ویراستاری
👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضا بابایی، فعال فرهنگی_تبلیغی
📅 زمان: شنبه ۲۴ شهریور
⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲
🔗 در بستر اسکای روم
نام نویسی:
@Jahaderevayat
@rahamedia
@howzavian | نویسندگان حوزوی
خیر مقدم به اعضای جدید 💐💐💐
🌼از این که در مسیر #پویش_نوشتن کنار فعالیت های خودجوش ما هستید، خرسندیم.
🍀برای خودتان صفحهی مستقل داشته باشید و برترین نوشتهها را برای ما ارسال کنید.
🌱 ما میخواهیم روزی نباشد که از خودتان و از فراز و فرود زندگیتان ننویسید.
💠نویسندگان حوزوی را با دوستان تان به اشترک بگذارید 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
گزارش ... 🌤⛈❄️☀️
✍🏼جواد محدثی
🌩آب و هوای کشور، نامناسب است .
ریزگرد های دروغ و تهمت و شایعه، سبب کاهش دید شده است .
تابلوهای راهنما را جابهجا کرده اند و مردم را به بیراهه می فرستند .
🌨دریای ارز و دلار،موّاج است و غیر قابل اطمینان.
ذخیرۂ آب و آبرو در پشت سدّ بعضی مسئولان به کمترین میزان رسیده، و بیشترین گزارشها از بارش فساد و تبعیض و گناه،از مناطق مرکزی و شمال و سواحل و جنگلهاست .
نزولات بانکی، موجب آب گرفتگی در مسیرهای تولید شده است.
هوای آلوده هم، تنفس را برای افراد سالم مشکل ساخته است.
❄️تردد در بزرگراه «تقوا» به کندی صورت می گیرد و گذرگاههای ایمان، لغزنده است.
با ریزش بهمن های تزویر، راه صداقت و صراحت ،مسدود شده و افراد عجول، از مسیرهای قابل دسترسی دیگری مثل: پارتی، رانت، توصیه و تملّق به مقصد و مقصود می رسند.
☀️گرمترین نقطه، «بازار شایعات» و جزایر سه گانه «طمع» ،« تزویر » و« تکاثر » است .
زباله های «فساد اداری» مشام همه را می آزارد،
ساخت و ساز های غیر مجاز روی «گسل نفاق»، بالأخره روزی نشست خواهد کرد .
«زمستان تخریب» می گذرد، ولی رو سیاهی برای ذغال های حزبی و جناحی و باندی می ماند!
🌦جادۂ انقلاب، بن بست نیست ،
کف ها و زباله ها مثل چهار دهه گذشته از بین خواهد رفت.
حفظ محیط زیست انقلاب، وظیفه همه است.
«عطر خدمت خالصانه» مشام جان را معطّر می کند.
ما امیدواریم،
و ... انسان به «امید» زنده است.
💠
#نثر_ادبی #انقلاب_اسلامی #جاده_انقلاب #جهاد_تبیین #درنگ #ایران #تلنگر #امید
#نویسندگان_قم
@javadmohadesi
@howzavian_qom
✅محوریت عالم یا محوریت مداح
دوستانی که امروز با پدیده استوری قرمز و لعن علنی و سائر مسائل از این دست، پنچه در پنچه شده و به خیال خودشان در مبارزه با #خرافات هستند فراموش نکنند که
اولا : ما از دوره علم سالاری و #عالم_محوری گذره کرده و در دوران شعر و مداح سالاری زندگی میکنیم . زمانیکه خطبا به جای بالا بردن شعور مخاطب با شعرخوانی و مداحی و نقل خواب و رویا به دنبال جذب مخاطب هستند و هیات ها و مداحان برای گرم کردن بازار خود از این طیف استفاده میکنند و فضلا و اهل علم خانه نشین شده اند وضع ما همین خواهد بود .
ثانیا : فعلا علم و فضل نیز از پدر فرزند به #ارث میرسد شما برای عالم شدن نیاز به مرور کتاب و مطالعه ندارید همین که کتابخانه ای به ارث ببرید و فرزند عالم بزرگی باشید کافی است .
خدا خودش فقط به داد دین و مردم برسد
خدا فرج حجتش را برساند تا مردم را از دست این دین فروشان نجات دهد.
✍️ داوود سلطانی
#نویسندگان_حوزوی_آذربایجان_شرقی
@howzavian_eastazarbaijan
┉━❀یک عاشــــــقانه آرام❀━┅
«میسره» از سفر تجاری برگشته و مشغول شرح وقایع بود. «خدیجه» اما مثل چند روز پیش، خاطرش مشغول رویای چند سحر گذشته بود. همان رویایی که خورشید، گرداگرد کعبه چرخیده و آرام در منزل خدیجه فرود آمده بود، خدیجه خوابش را با «ورقه بن نوفل» در میان گذاشته و ورقه، پسر عموی یکتا پرستش، نوید آیندهای روشن را به او داده بود.[۱]
میسره، کارگزار خدیجه در کاوران، آسمان را به ریسمان بافته و مشغول شرح احوال سفر بود. لابهلای کلماتش از کرامات و بزرگی اخلاق محمدامین میگفت، از سخنان دانشمند یهودی و مژده ظهور نبوت در محمد.[۲] حرفهای میسره رشته خیال خدیجه را گسسته و چنان نوری از دریچه قلبش نفوذ کرده و ارادتش به محمد را بیش از پیش میکرد. از همان روزهایی که آوازه امانتداری و صداقت محمد امین کوچه به کوچه و دهان به دهان گشته و به کاروان تجاری خدیجه رسیده بود، بانو، تمام کمالات انسانی را به غایت در رفتار محمد دیده و سرمایهاش را به دست امین مکه سپرده بود. اکنون ۲۵ روز از بازگشت کاروان از شام گذشته و خدیجه در فکر در هم شکستن قالبهای پوسیده جاهلیت در ازدواج بود. پیش از آن به خواستگاری بزرگان و اشراف قریش دست رد زده و به سرشناسانی مانند عقبهابنابیمحیط، صلتابنابی یهاب، ابوجهل و ابوسفیان پاسخ منفی داده بود. اکنون بانو در نهایت هوش و خردمندی، سعادت دو دنیای خویش را در دستان امین قریش دیده و برخلاف زنان قبیله که در تصمیم به ازدواج مال و مکنت دنیوی و مادی افراد را میسنجیدند، او دل به دریای کرامت و فضیلت محمد بن عبدالله سپرد و او را در آستانه محبت خویش نشاند.
خدیجه در حالی به همسری محمد رغبت نشان داد که بزرگانی از مکه طالب وصلت دختر خویلد بودند. تمامی این مردان، رفاه و آسایش مطلوب غالب زنان را به وی ارزانی میداشتند و غلامان و کنیزان و جاه و جلال مضاعفی را به وی تقدیم میکردند؛ اما او با شناخت روح محمد که از چشم مشرکین مکه به دور مانده بود، مردی را برگزید که نه تنها در همان آغاز تهیدست بود که هیچ گاه نیز بر ثروت همسر نیفزود و تمام آن را نیز به زعم اهل تکاثر به باد داد. محمد نه تنها غلام و کنیزی در خانه خدیجه نیفزود که زید را نیز آزاد کرد و او را به خلاف سنت اشرافی، پسر خوانده خود خواند و همچون فرزندی واقعی بر سر سفره خدیجه نشاند.
ورقه، واسطه خواستگاری خدیجه بانو از محمد شد و ابوطالب خطبه خواند: «الحمد لله الذی جعلنا من زرع ابراهیم و ذریة اسماعیل، و جعل لنا بیتا محجوجا و حرما آمنا یجبی الیه ثمرات کل شیء...»[۳] و خدیجه را که در تاریکی عصر جاهلیت طاهره بود با محمدامین دست به دست کرده و خدیجه در سرزمین «فبیتی بیتک و انا جاریتک»قدم گذاشت که ثروت و اعتبار و آبرو خرج کرد و نامش نه تنها بر بیکران قلب رسولالله که در پیشانی اسلام، بر بلندای عزت ثبت و سپید بختترین عروس تاریخ شد.[۴]
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پینوشت:
[۱]. بحارالانوار، ج6، ص 104.
[۲]. سیره ابن هشام، ج1، ص189.
[۳]. من با یحضره الفقیه، ج۳، ص۳۹۷.
[۴]. سفینة البحار،ج1،ص379.
✍ نرگس ایرانپور
#پیوندپربرکت
#سالروزازدواجپیامبروحضرتخدیجه
#دهمربیعالاول
#اللهم_بارک_لمولانا_صاحب_الزمان
@howzavian_hamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد زکریا اخلاقی
و با افتخار، همشهریِ عزیز ما...
✒️✒️✒️ارسال یادداشتها و نظرات 👇
🗂 @Admin_nevis
لینک عضویت👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2436235532C22aa1c547d
#نویسندگان_حوزوی_یزد
@howzavian_yazd
✍ به بهانه سالروز پایان تحصن مشروعه خواهان در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)/ ۲۵ شهریور ۱۲۸۶ شمسی🔰
✍ حرم حضرت در طول تاریخ، مکانی برای پناه و اجتماع اعتراضی بود. از جمله تحصن مشروعه خواهان(اسلام خواهان) به زعامت مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) در جریان مبارزه با لامذهبین غربگرای مشروطه (در ۲۱ خرداد ۸۶ ش) که با عکس العمل شدید از سوی مشروطه خواهان جریان انگلیسی مواجه شد! محاصره، در تنگنا قراردادن، ممانعت از ارسال آب و غذا، تهدید و ضرب و شتم و تیراندازی به متحصنین که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی شد تنها بخشی از جنایت غربگرایان مشروطه نسبت به متحصنین بی دفاع و غیر مسلح بود.(در این تحصن علاوه بر مردم متدین، بیش از پنجاه مجتهد طراز اول از سراسر ایران، مرجع شهید را همراهی نمودند)، شیخ در طول تحصن، در زاویه مقدسه حرم، هر شب، بالای منبر میرفت و با بیانات عالمانه و باصلابت، فتنه انگلیسی مشروطه را با استدلال منطقی، به چالش می کشید و ماهیت و چهره واقعی عاملان دین ستیز آنرا افشا می کرد، پایمردی شیخ در مقابل جناح سکولار مشروطه و خطر حمله تروریستهای آنان به متحصنین، او را وادار به نوشتن وصیت نامه در این تحصن نمود، شیخ همچنین برای شکستن انحصار رسانه ای غربگرایان، دستور انتشار روزنامه ای را تحت عنوان"لوایح"(روزنامه شیخ فضل الله) صادر نمود.
شیخ در جریان تحصن، طی مکتوبی[۱] خطاب به علمای ایران و عراق، نسبت به پیامد های سوء مشروطه هشدار داد و پیش بینی کرد که مشروطه چیان غربزده، کشور را به سمت نابودی اسلام و روحانیت، رواج بی بند و باری، شیوع منکرات و مسکرات، کشف حجاب و دوری قرآن از جامعه، سوق خواهند داد!🔰
⁉️ براستی آیا چنین نشد که شیخ گفته بود؟!
✍ امجد الواعظین تهرانی، از فعالان مشروطه، که در ایام تحصن علامه نوری(ره) در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با ایشان دیدار و گفتگو داشته، می نویسد:
⁉️ از شیخ پرسیدم:
علت مخالفت شما با آقایان علما [مشروطه خواه] و مشروطه خواهان چیست؟آیا علمای اعلامی مانند، آخوند ملا کاظم خراسانی، حاجی حسین تهرانی و آخوند عبدالله [دیوشلی] مازندرانی که فتوای مشروطه را داده اند، مشروعیت مشروطه را در نظر داشته اند یا خیر؟
✅ ایشان جواب داد:
در مملکت اسلام، مشروطه باید "مقید" به "قید" مشروعه باشد [ثبت رسمی قانونی، نه اینکه فقط در ذهن و باور و خیال، که قابل انکار و نقض باشد]
این آقایان [آقایان مشروطه طلب مقیم نجف] از ایران دورند، حقیقت اوضاع را از نزدیک نمی بینند و نامه ها و تلگرافهایی که به ایشان می رسد [یکطرفه] از طرف مشروطه خواهان[غربگرا] است.و دیگر مکاتیب را[که مبتنی بر حقایق است] به نظر آقایان نمی رسانند.
👈[۱] جالب است، بسیاری از علما و روحانیونی که در مکتوب فوق، مورد خطاب شیخ محسوب می شدند، تحقق هشدار های او را در عصر مشروطه و عصر رضاخان دیدند، همچون، آخوند خراسانی و پسرش، محمد حسین نائینی، آقا نورالله اصفهانی، سید محمد طباطبایی و پسرش، سید عبدالله بهبهانی و پسرش...[اما متأسفانه، حرکت جدی هم برای جبران، انجام نگرفت!]
✍ سیر تاریخ مشروطه کاملا" بر صدق تمامی اظهارات و پیشگویی های شیخ، صحه گذاشت. ندامت بعدی مخالفین شیخ و نیز سیر معکوس و متنزل تاریخ مشروطه، گواه دور بینی و آینده نگری شیخ شهید و صحت هشدار های اوست.
بهر روی، در هوش یا بهتر بگوییم، نبوغ سیاسی شیخ، جای هیچ حرفی نیست.اما، آیا آن پیش بینی های شگفت، صرفا" از نبوغ سیاسی او بر می خواست یا وی، به یمن عشق و اخلاص استواری که به خداوند و اولیای پاک وی داشت، از یک بصیرت باطنی و روشن بینی الهی و معنوی نیز برخوردار بود، و رابطه ای با غیب و نهان جهان داشت؟...به نظر می رسد که، جواب مثبت باشد.
✍ دکتر شهریار زرشناس استاد و پژوهشگر معاصر، فرهنگ و سیاست میگوید: «شهید آیتالله شیخ فضلالله نوری یک نابغه و پدیدهای بینظیر است. در دورهای که هنوز مظاهر روشنفکری ظهور نکرده و ماهیت ادعاهای آنها دقیقاً آشکار نشده و برخی روحانیون برجسته -اگر در برابر ظواهر زیبای روشنفکری همراه نمیشوند- اما دچار انفعال میشوند، شیخ فضلالله عمق این جریان را میبیند، این مسئله نشانه عظمت علمی و فکری ایشان است.» لوایحی (روزنامه شیخ فضل الله) که شیخ فضلالله در تحصن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نوشته نشان از شناخت عمیق از اندیشه غرب دارد. ایشان واقعاً اولین غربشناس تاریخ ما و مظهر روحانیت بیدار، آگاه، هوشیار، هوشمند، مقاوم و مجاهد است. پرسشهایی که ایشان از ماهیت غرب مدرن مطرح میکند نسبت به زمان خود شاهکار است. چنین درکی بینظیر است و کمتر کسی این درک را دارد.»
🔸 منابع: ک، گوشه ای از رویدادهای انقلاب مشروطیت ایران/ک، آخرین آواز قو/ک، خانه بر دامنه آتشفشان/گروه سیاسی بولتن نیوز/ک، بازخوانی روزنامه شیخ فضلالله...
👈کامل مطلب +فیلم، عکس و معرفی کتاب/ ۵ بخش👇
https://eitaa.com/shahidrabe/7063
✳️ @ShahidRabe
🟣 مسئولیت اجتماعی
✴️ علامه مصباح ره: اسلام تاکید دارد که افراد همان گونه که در برابر بهداشت محیط خود مسئولیت دارند، در رفتار دیگران هم مسئولند و همان گونه که کسی حق ندارد آب شهر را مسموم کند، حق ندارد فضای فرهنگی یک شهر اسلامی را مسموم کند.
📚 بزرگترین فریضه، ص۳۶
#بگو_برو
#کلام_بزرگان
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
💠نامه اعمال
❇️ آیتالله العظمی مظاهری:
🔸سه گونه نامۀ عمل در روز رستاخیز تصویر و ترسیم شده است:
🔸الف) پروندۀ عمر که بهشتیان آن را در دست راست و جهنّمیان به دست چپ خواهند گرفت.
🔸ب) همۀ آنچه هر انسانی در این دنیا انجام داده است، در آن سرا به گونهای که آن اعمال دارای حیات و شعور است و با قیامت متناسب شده است، حاضر مییابد. این، همان نوع دوّم تجسّم عمل است که بحث آن گذشت.
🔸ج) همانگونه که در قسم سوّم تجسّم عمل بیان شد، هویت هر شخصی ـ که در اثر انجام اعمال صالح و غیرصالحـ برای او پدید آمده است، در روز رستاخیز بروز و ظهور کرده و او را بههمان شکل و گونهای در میآورد که نتیجۀ اعمالش اقتضا میکند. به این ترتیب هر انسانی میتواند توسّط هویتی که در سرای آخرت دارد، حسابگر خویش باشد؛ زیرا صفحۀ نفس انسان، بالاتر، بهتر، ظاهرتر و گویاتر از هر نامهای است.
#نویسندگان_حوزوی_اصفهان
🆔 @howzavian_isfahan
جهاد حقیقی در جامعه
مقام معظم رهبری
📌با انتشار افکار صحیح در فضای مجازی به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.
🗒️@HamQalam
#امشب
✍🏻 کارگاه نگارش رسانهای
🖍بررسی چند یادداشت مطبوعاتی
❓همراه با پرسش و پاسخ
📆 دوشنبه 26 شهریورماه
⏰ ساعت 21 تا 22
🔗 در بستر اسکای روم
#رحا_مدیا
#نویسندگان_حوزوی
🆔 @rahamedia
🆔 @howzavian_isfahan
قطره قطره به روز شد باران
شعله ای کینه سوز شد باران
چکه می کرد در حرا گاهی
نغمه ای دل فروز شد باران
بر تن تکه ابرهای سیاه
رشته ای پاره دوز شد باران
سیل و گلشن گواه این حرف اند
لا یجوز و یجوز شد باران
تن پیغمبر خدا می سوخت
خاطرات تموز شد باران
آدمی در صراط می روید
راه حل کنوز شد باران
تا بگوید که نطق خاموش است
سر چشمه رموز شد باران
#محمد_رحیمی
@shaeranehowzavi
✍ به بهانه ۲۷ شهریور، #روز_شعر_و_ادب
سالروز بزرگداشت شاعر ولایی، مرحوم استاد، سید محمد حسین بهجت تبریزی، متخلص به «شهریار»
«شیخِ حق، بردار شد / شعرِ حق، بردار شد»
✅ نظر ادیبان بزرگ ایرانزمین درباره مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)🔰
✍ الفاظی که دانشوران نامی ایران، در مورد ایشان به کار گرفته اند، نوعا" واژه های بلند قله سان است. تو گویی کلمات سترگ، از گنجینه لغات پر می کشند، عقاب وار بر صدر قله می نشینند تا والاییهای آن فقیه فرزانه را وصفی در خور آورند! و انتخاب این گونه تعابیر، بخوبی نشان می دهد که اهل نظر، نوعا" شیخ را در پایگاهی بس رفیع از فضل و دانش می دیده اند.
باهم دیدگاه🔰
◽️ادیب پیشاوری (سید احمد رضوی)
◽️علامه محمد قزوینی
◽️دکتر عباس اقبال آشتیانی
◽️دکتر قاسم غنی
◽️دکتر سعید نفیسی
◽️دکتر شمس الدین تندرکیا
◽️صاحب قلم، جلال آل احمد
◽️صاحب قلم، شمس آل احمد
◽️میرزا محمد علی مدرس تبریزی«خیابانی»
◽️میرزا لطفعلی صدرالافاضل
◽️صاحب قلم، محمد علی اُردوبادی
را از نظر می گذرانیم. لازم به توضیح است که اینان پس از بیانِ نظراتشان در دفاع از علامه شیخ فضل الله، توسط غربزدگانِ سکولار،مورد هجمه،تهمت و تخریبِ شخصیت واقع شدند!(روحشان شاد)/مطلب درپنج بخش👇
https://eitaa.com/shahidrabe/6015
📘 نسخه #PDF مجموعه اشعار و قصیدههای بجا مانده از #مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع، اعلی الله مقامه الشریف با عنوان «نورالأشعار علامه نوری»👇
https://eitaa.com/shahidrabe/6021
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran