eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.2هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
610 ویدیو
205 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
👂 از شورای نگهبان می‌خواهم افرادی را تأیید نکند که مردم را از و بی‌زار و وابسته به غرب کند؛ @howzavian
📛آتیش به زندگی مردم ننداز ✍️علیرضا نظری خرم 🔸دختری برای خودش کار می کند. درسش را می خواند، یکی از فامیلها او را در مهمانی می بیند می گوید شوهر نکردی؟ می ترشیا! حرفش را می زند و می رود ولی روح و روان دختر را به هم میریزد! 🔸زنی بچه‌ دار شد، دوستش گفت به مناسبت تولد بچه،‌ شوهرت برات چی خرید؟ هیچی! مگه میشه؟ یعنی تو براش هیچ ارزشی نداری؟ بمب را انداخت و رفت. ظهر که شوهر به خانه آمد و کار به بگو مگو و نهایتا دعوا کشید. 🔸جوانی از رفیقش پرسید: کجا کار می‌کنی؟ پیش فلانی، ماهانه چند می‌گیری؟ ۵۰۰۰، همه‌ش همین. صاحب کار قدر تو رو نمی دونه! از شغلش دلسرد شد و درخواست حقوق بیشتر کرد، صاحب کار هم قبول نکرد و اخراجش کرد، قبلا شغل داشت، اما حالا بیکار است! 🔸پدری در نهایت خوشبختیست. یکی می گوید پسرت چرا بهت سر نمی‌زند؟ یعنی آنقدر مشغوله که وقت نمی کنه؟! او با این حرف، صفای قلب پدر را تیره و تار می‌کند. 🔸این است، سخن گفتن به زبان شیطان. در طول روز خیلی سؤال ها را ممکن است از همدیگر بپرسیم: چرا نخریدی؟ چرا نداری؟ چطور این زندگی را تحمل می‌کنی؟ یا فلانی را؟ ممکن است هدفمان صرفا کسب اطلاع باشد، یا از روی کنجکاوی یا فضولی و.. اما نمی‌دانیم چه آتشی به جان شنونده می‌اندازیم! @howzavian 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
❣️"نگاه مکعبی" چیست؟ نگاه مکعبی یا شش جهتی یک اصطلاحه؛ یعنی آدم هر عملی رو می‌خواد انجام بده، از چند جهت بهش نگاه کنه... ما آدما معمولا از همون یک جهتی که اول به ذهنمون میاد کاری رو انجام میدیم یا نمیدیم، ولی در نگاه مکعبی سعی میکنیم از چند زاویه ی دیگه هم به قضیه نگاه کنیم. 🔶 مثلا دوست دارم فلان چیز رو به دوستم بگم؛ نگاه مکعبی میگه: اثراتش رو هم بررسی کن، اگه بگی، اثراتش و عواقبشش چیه؟ شاد میکنه یا ناراحت؟ یا مثلا رفتار یکی ناراحتم میکنه‌، تو ذهنم اول میگم: قطع رابطه یا برخورد باهاش. 🔷نگاه مکعبی میگه: عجله نکن، شاید فلان مشکل رو داشته که با تو بد برخورد کرده. شاید حواسش نبوده، شاید فشار کارش زیاده بهم ریخته... نگاه مکعبی نیاز به "مکث قبل از عمل" داره... سخته، ولی نهایتا کارهامون تو شبانه روز پخته تر میشه، احتمال اشتباه میاد پایین و موفق‌تر میشیم. @mohamadiye .............................. @howzavian 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
💠 آقای خامنه ای «رهبر» است ✍ محمدهادی سمتی افشاگری های بی ضابطه، قاطی کردن خودی با ناخودی،بی آبرو ساختن افراد و در یک کلام رفتار توئیتری را از او انتظار نداشته باشیم. او از خرداد ۱۳۶۸ تا خرداد ۱۳۹۸ و تا الآن و بعدش یک رهبر بوده و هست. اشتباه راهبردی ما این است که تصورمان از مفهوم رهبری اختلال دارد و می خواهیم آنچه بخش ناصیح ذائقه سیاسی مان می‌پسندند را از زبان او بشنویم. گاهی گویا، فرق میان رهبریت انقلاب را با نامزد انتخابات یا نماینده مجلس یا سخنرانان همه چیز گو و ناهمه چیز دان متوجه نیستیم و همین کار دستمان می دهد. باید کلاه یا عمامه هایمان را بالاتر بگذاریم و به او با عینک شناخت رهبر بنگریم. باید بعد از سی سال متوجه باشیم که آقای خامنه ای رهبر است. چه آن زمان که در فتنه ۸۸ با حضرت ولیعصر_ارواحنا فداه_ مناجات مکشوف می‌خواند و چه حالا که در پس چند حادثه غمبار، با صلابت و متانت همیشگی‌اش پشت میکروفون می رود و جامعه را و حتی کارگزاران نظام را مدیریت می کند. شاید اگر به راز و رمز استنادهای پی در پی او به ماجرای حضرت موسی و قومش دقت کنیم بیشتر متوجه شویم که او یعنی آیت الله سید علی حسینی خامنه ای یک رهبر است. یک رهبر تمام عیار. @siyasat_nameh ............................ @howzavian 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
🗂 پای کار مردم ✍ بابک شکورزاده خدمات اجتماعی طلاب راه مناسبی برای تبلیغ دین است، این کار یکی از شئون مهم تبلیغ، حس تعاون و یاری رساندن به مردم می‌باشد که در بالاترین درجه اهمیت نیز قرار دارد. حضور پر رنگ طلاب در عرصه خدمات اجتماعی منشأ برکات بسیاری می‌شود و عملا دعوت به خوبی‌ها خواهد بود؛ چرا که می‌تواند مصداقی از کلام امام صادق علیه‌السلام باشد که فرمودند: «کونوا دُعاةَ الناسِ بِغیرِ اَلسنتِکُم؛ مردم را با غیر زبان دعوت [به خوبی]کنید.» با توجه به ویژگی منحصر به فردی که طلاب (خصوصا طلاب معمّم) در جامعه دارند و زیر ذره بین اقشار مختلف مردم هستند، این خدمات جلوه خاصی پیدا می‌کند و در تقویت وجهه طلاب و روحانیت در میان توده مردم نقش بسزایی دارد. البته این به معنای ریا و تظاهر نیست؛ بلکه عمده سخن ناظر به همان حدیث «کونوا دعاة الناس...» است.   مهم‌ترین رسالت طلاب علوم دینی، تبلیغ دین و رساندن معارف الهی به افراد جامعه است؛ یکی با منبر و سخنرانی، دیگری با نگارش کتاب و مقاله و دیگری با فعالیت در فضای اینترنت و مجازی، هر یک به نوعی در این امر مهم شریک هستند. در همین راستا خدمات اجتماعی طلاب می‌تواند راهی برای تبلیغ دین نیز باشد؛ چرا که تبلیغ دین فقط منحصر به امور مذکور نیست؛ بلکه یکی از شئون مهم تبلیغ، حس تعاون و یاری رساندن به مردم است که شاید در بالاترین درجه اهمیت نیز قرار داشته باشد.   زمانی که مردم شاهد فعالیت دلسوزانه طلاب در جهت رفع مشکلات آن‌ها هستند، طبیعتا نسبت به دین و آموزه‌های دینی قرص‌تر می‌شوند و چه بسا سعی کنند که بیش از پیش آداب دینی را رعایت کنند و این نکته بسیار مهمی است و نمی‌شود به راحتی آن را نادیده گرفت. مثلا در حادثه سیل سال گذشته که در برخی از شهر‌ها اتفاق افتاد، یا زلزله کرمانشاه، حضور پررنگ طلاب در خدمت رسانی به مردم سیل زده و آسیب دیدگان از زلزله که بعضا تمام زندگیشان نابود شده بود، کارهایی باید انجام می‌گرفت که مرهمی بر زخم آن‌ها باشد.   افرادی هستند که تصورشان را نسبت به روحانیت خراب کردند و با همین دید اشتباه به دین تمایلی نشان ندهند اما زمانی که طلاب را همراه و یاور خود ببینند، تغییرات اساسی در بینش‌شان ایجاد می‌شود و واقعیت را کامل‌تر از قبل از نزدیک لمس می‌کنند. با این توصیف به نظر می‌رسد که خدمت‌رسانی اجتماعی طلاب ضرورت دارد، جدای از شئون تبلیغ نیست و در همان راستا محسوب می‌شود. به هر حال این خدمت رسانی نوعی تعامل پسندیده با مردم به حساب می‌آید و برکات زیادی را به دنبال دارد. اصولا کمک رسانی به مردم از اصول مهم مردم داری است که در دین اسلام تأکید زیادی به آن می‌شود. بعضی از احکام اسلام و واجبات آن مثل خمس و زکات در راستای همین خدمت‎رسانی به مردم است و جای هیچ تردیدی در آن وجود ندارد.   این حدیث معروف را شاید کمتر کسی باشد که تا به حال نشنیده باشد که فرمودند: «منْ لَمْ یَهْتَمّ باُمورِ المسلمین فلیس بمسلمٍ؛ هر که اهتمام به امور مسلمین ندارد، مسلمان نیست.» طبیعی است که خدمت رسانی اجتماعی مصداقی از همین اهتمام است که انجام آن توسط طلاب اولویت بیشتری دارد و ثمرات مثبت بشتری خواهد داشت. البته این به معنای سلب مسئولیت از سایر آحاد جامعه نیست، ولی دست کم به خاطر حساسیتی که نسبت به طلاب در بین نوع مردم وجود دارد، شریک شدن طلاب در این خدمت رسانی رنگ و بوی دیگری دارد. منبع: خبرگزاری_رسا @howzavian 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
👈 نقشه و ضد نقشه شیطان بزرگ ✍محمد ایمانی ♦️ماه گذشته وقتی تروریست های آمریکایی، به پایگاه حشد الشعبی در مرز سوریه و عراق حمله کردند، فقط چند هزار عراقی معترض شدند و به جاسوسخانه شیطان بزرگ در منطقه سبز بغداد حمله کردند. 🔹این بار و پس از جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس، میلیون ها عراقی، خیابان های منتهی به سفارت آمریکا را به تسخیر خود در آورده اند. ♦️باخت و خسارت بزرگ آمریکا، این بار قابل مقایسه حتی با هزینه هفت هزار میلیاردی اش در جنگ های منطقه نیست. اکنون ملت عراق، به فاصله یکی دو هفته از قدرت نمایی ملت ایران در دو یوم الله تشییع پیکر شهید سلیمانی و نماز جمعه حماسی تهران، به میدان آمده اند. 🔹دولت آمریکا با ضربتی بزرگ تر از روزی که پایگاهش موشک باران شد، دچار شوک و ناتوانی از اظهار موضع شده است. خون شهیدان مقاومت، موجب انفجار و فوران دمادم این آتشفشان بزرگ شده است. ♦️قرآن حکیم می فرماید "ام یریدون کیدا. فالذین کفروا هم المکیدون. اراده مکر می کنند؟ پس کافران، خود دچار کید و مکر الهی هستند". @howzavian
🔴 برنامه مقتدی صدر برای خروج آمریکا از عراق 🔹 رهبر جریان صدر عراق، هفت بند را برای تحقق خروج کامل آمریکا از کشورش تعیین کرد. 🔹1ـ بستن تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق. 🔹2ـ‌ بستن مقر شرکت‌های امنیتی آمریکا و پایان دادن به فعالیت آنها در عراق. 🔹3ـ بستن حریم هوایی عراق بر روی پرواز هواپیماهای جنگی و اطلاعاتی اشغالگران (آمریکایی‌ها). 🔹4ـ لغو تمامی توافقنامه‌های امنیتی با اشغالگر، چراکه تعادل بین‌المللی در آنها رعایت نشده و در سایه حضور اشغالگری آمریکا تصویب شده‌اند. 🔹5ـ ترامپ نباید در تصمیمات و اظهاراتش با عراق نگاه بالا به پایین داشته باشد و حس برتری بر  عراق نشان دهد، در غیر این صورت معامله به مثل خواهیم کرد. 🔹6ـ‌ در صورت مخالفت آمریکا با خروج از عراق؛ کشورهای همسایه نباید در نحوه برخورد ما با اشغالگر مداخله کنند. 🔹7ـ اگر تمامی بندهای فوق اجرا شود با آمریکا به عنوان یک دولت غیر اشغالگر برخورد می‌کنیم، اما در صورت اجرا نشدن و مخالفت با اجرای آنها در مدت زمان محدود، آمریکا یک کشور متخاصم باعراق به شمار می‌رود. به کانال نویسندگان حوزوی بپیوندید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔴 بررسی سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه، در برنامه‌ی «سالی‌تاک» شبکه من‌وتو 💢 تلاش جهت تخریب شخصیتی مقام معظم رهبری و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 💢 انتقاد از موضوعات مطرح شده در سخنان مقام معظم رهبری و برجسته‌سازی سانحه‌ی هواپیمای اوکراینی و ادعای جعلی کشتار 1500 نفری اغتشاشات آبان‌ماه توسط جمهوری اسلامی. و @howzavian
🌸دنیای صمیمیت ✍ علی‌میری شاید توی خونه‌ی ما هم مهمونی‌ها خیلی باکلاس و رسمی شروع می‌شد. اولش همه خیلی شیک می‌نشستن و دیوان شعر خونده می‌شد...ولی... کمی که از مهمونی می‌گذشت، یهو یکی داد میزد که: «کی بود؟... کی دونه پرتقال پرت کرد؟» و معمولا هم نگاه‌ها به اولین کسی که دوخته می‌شد، پدرم یا عموم بود! بقیه هم که انگار منتظر فرمان آتش بودن! یکی از این دو بزرگوار با فشار هسته پرتقال با دو انگشت و پرتاب اون، جنگ هسته‌ای گسترده‌ای به راه مینداخت و مرد و زن و کوچیک و بزرگ توی این کارزار وارد می‌شدند. بعدش پوست میوه، خود میوه، و حتی گاهی سبد میوه بود که روی هوا در حرکت بود. شاید باور نکنید ولی من حتی پرتاب قطعات هندونه رو هم دیدم! تازه این بزرگترامون بودن. شما تصور کنید ما بچه‌ها این وسط چه آتیشی می سوزوندیم! مثلا یه بار وسط یک درگیری تمام عیار ، کلی مهمات جمع کردم و یهو همه چراغها رو خاموش کردم و توی تاریکی شروع کردم به پرتاب به همه جهات! بقیه هم از تاریکی سوء استفاده کردند و محشری به پا شد! چراغها رو که روشن کردند خونه و قیافه مهمونا دیدنی بودن! @howzavian
2.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢اتهام آفرینی برای شیعه ✍ محمدجواد سلیمانی قم 📌 نفیا و اثباتا نظری در رابطه با طب سنتی و چهره های مطرح در این عرصه را ندارم اما سنت کتاب سوزی را هم برخلاف مبانی دینی و روایت شریف نبوی که می فرماید:  "اُطلُبوا العِلمَ ولَو بِالصِّینِ " میدانم. و این سوال را از آقای تبریزیان دارم که مگر هیچ گذاره صحیح و مطابق با واقعی در این کتاب یافت نمیشد که مستحق سوزانیدن باشد!؟ جدای از آنکه این عمل شنیع هیچ سابقه ای در سیره ائمه اطهار علیهم السلام و سلف صالح شیعه ندارد بلکه این کار بدعتی در سنت های شریعت اسلام است و ما فقط مشابه اش را از داعش سراغ داشتیم که یقینا با باب شدن این مسئله سنگ روی سنگ بند نخواهد شد . پندار عامل این مراسم متحجرانه این بود که با آتش زدن یکی از کتب مرجع پزشکی شیمیایی(هاریسون)، میتواند پرچم طب سنتی را بالا ببرد و به روی طب شیمیایی شمشیر بکشد اما عواقب آن گریبان طب سنتی را خواهد گرفت. بر فرض اتقان و حقانیت طب مدعای ایشان، این گذشت زمان و بروز نتایج مثبت آن است که میتواند راه را بر روی طب شیمیایی ببندد و افکار عمومی را اقناع نماید، نه هوچی گری و کتاب سوزی! @soleimanyqomi @howzavian
🍃به نام و یاد او 🌻سلام به كودك ت دستور ده كه با دست خودش صدقه بدهد، اگر چه به اندازه تكّه نانى يا يك مشت چيز کمی باشد؛ زيرا هر چيزى كه در راه خدا داده مى شود، هر چند كم! اگر با نيّت پاك باشد، فراوان است. و *بچه ها نیت شان پاک است.* امام رضا علیه السلام. ميزان الحكمه،ج۱، ۱۰۸. @Jalal_va_bibikhanom @howzavian
✴️ انسان؛ کرانمند یا بی کران 🔸امیل [کودک فرضی تربیت شده به دست روسو]، چون لازم نمی‌داند که عالم باشد یا تظاهر به علم کند، هیچ وقت در قضاوت شتاب نمی کند. 🔹امیل، فقط موقعی حکم می کند که برای او یقین حاصل شده باشد و در این مورد خاص [مشاهده ظاهر امر] چنین یقینی برایش حاصل نشده است، زیرا می‌داند اغلب قضاوتی که از روی ظواهر امر می‌کنیم با اشتباه همراه است، حتی در مناظر و مرایا نیز خطای قضاوت دیده می شود. ۲۳۵ ۱. اینکه آدمی بداند کرانمند است نه بی‌کران، اینکه بداند ساحاتی از هستی وجود دارد که در غالب اندیشه و آگاهی او نمی‌گنجد، هم او را از قضاوت‌های شتابزده و نسنجیده دور می‌سازد و هم ضرورت فراگیری بیشتر علوم را به وی گوشزد می‌کند. ۲. کرانمند بودن انسان این خصیصه را به انسان یادآور می‌شود که: اولاً بسیاری از امور برای او مجهول است و صرفاً ممکن است روزی بدان دست یابد. ثانیاً: مطالب بی‌شماری وجود دارد که هر اندازه که برای کسب علم تلاش کند، باز بدان‌ها دست نخواهد یافت، یعنی با وجود امکان دانستن، تنها برخی مطالب را می‌توان بالفعل دانست و نه تمام مجهولات را. ثالثاً: می‌بایست عمر خود را مصروف کسب و فراگیری علوم مهمتر کند. باید عمر و وقت را برای فراگیری اذهان بزرگ صرف کرد. شوپنهاور می‌گوید « به زعم ما هنر نخواندن اهمیت دارد ...» ۳. اغلب دیگران را از ظاهر امر قضاوت می‌کنیم و در مواردی نیز داده‌های مختلفی برای این قضاوت در اختیار داریم، با اینحال روسو به ما می‌فهماند که با وجود داده‌ها و با نظر به رخداد پدیده‌ای در مرایا و مناظر، باز هم می‌توان وجوه دیگری برای عمل جست زیرا چه بسا که در یک فضای ذهنی مغشوش، در نظام اندیشه‌ای کژتاب‌دار و با داده‌هایی گزینش شده به قضاوت دست زده باشیم و از این روست که در برخی احادیث دینی آمده است که مومن برای اشتباه برادر دینی خود تا هفتاد وجه، بهانه تراشی می‌کند. این یعنی باید از قضاوت‌های شتابزده پرهیز کرد و با اندیشیدن به زوایای گوناگون یک رخداد، از تبعات تصمیم غلط خویش جلوگیری به عمل آورد. @mazbalegan @howzavian