eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
479 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 قانون شکنی نرم 🔹... قانون اساسی منشور نظم اجتماعی و شهروندی ما است. همه ی ما می دانیم که رعایت قانون برای زندگی و آرامش بیشتر ما لازم است. با این حال گاهی از قانون می گریزیم و اگر دستمان برسد آن را دور می‌زنیم. قانون گریز و گاهی قانون ستیز می شویم. عجیب این است که همه انتظار داریم قوانین و مقررات از جانب دیگران رعایت شود و البته اگر عدم رعایت قانون به ضرر ما تمام شود ناخرسند می شویم. 🔹کارشناسان می گویند: دو نوع قانون شکنی داریم؛ یکی از آنها «قانون‌شکنی سخت» نام گرفته است. نظیر: سرقت، ضرب و شتم، رعب و وحشت در جامعه، آدم ربایی و ترور. این نوع قانون شکنی اغلب قابل تحمل نیست. مردم خواهان مجازات دزدان و سارقان اند. این افراد جامعه را ناامن می کنند. اساسا بین ناامنی و قانون شکنی سخت نسبت معکوس حاکم است، هرچه قانون شکنی سخت بیشتر باشد، جامعه ناامن تر است. 🔹نوع دیگری از قانون شکنی اصطلاحا «قانون‌شکنی نرم» نام دارد. تخلف از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، پرداخت نکردن مالیات و رشوه از این نوع است. اغلب ما نسبت به فرار مالیاتی و رشوه حساسیم اما کمابیش به خاطر رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه شدیم. این به دلیل شکسته شدن قبح قانون شکنی نرم است. 🔹 دلایل عادی شدن برخی از تخلفات فراوان است، یکی از آنها که جنبه ی اخلاقی اش پررنگ تر است، تغییر عنوان عمل قانون شکنانه است. مثلا رشوه در عرف قانون شکنان به شیرینی تغییر نام می دهد. مردم حاضر نیستند رشوه بدهند یا بگیرند؛ اما با شیرینی به سادگی کنار می آیند. تکرار این وضع تبدیل به رویه می شود. شاید یکی از دلایل عادی جلوه داده شدن قانون شکنی بین مردم و شکسته شدن قبح برخی از آنها عدم اطلاع از ماهیت یکسانشان حتی در صورت تغییر اسم است. یعنی گاهی نمی دانیم که مشکل رشوه با تعییر اسم به شیرینی حل نمی شود. ادامه دارد. ✍️ محمد صدرا مازنی @HOWZAVIAN
📌چند روز پیش، کتابی به نام "تاب آوری در بحران کرونا" در فضای مجازی منتشر شد که در صفحه ۶۶ آن،آشکارا توصیه به خودارضایی می‌کند که یک رفتار نامشروع و موجب تعزیر شرعی است. پس از اعتراض گسترده مؤمنان به مجوز گرفتن این کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتشار آن، روابط عمومی معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه، عصر روز شنبه ۱۵ آذر ۹۹ پاسخی به این شرح در این باره منتشر کرد: ۱. بر اساس اعلام ناشر، کتاب مذکور در مرحله ویرایش و اصلاح بوده و هنوز به مرحله چاپ و توزیع نرسیده است. اینکه فایل مربوطه از چه طریقی بدون اجازه ناشر در اختیار برخی سایت‎های اینترنتی قرار گرفته، موضوعی است که این دفتر با جدیت پیگیری کرده و... ۲. دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی...، ضمن توقف فرآیند اعلام وصول و انجام مقدمات برای جلوگیری از توزیع احتمالی کتاب، بلافاصله در تماس با سایت‎های مجاز ارائه کتاب‎های الکترونیکی، نسبت به عدم انتشار  فایل مربوطه اقدام مقتضی را به عمل آورد که متعاقب این دستور محتوای مورد اشاره  از سایت‌های مذکور برداشته شده است. ولی گروهی در تلاش‌اند تا هرطور شده این کتاب را پخش کنند؛ زیرا با وجود بیانیه بالا، همچنان فایل کتاب را عرضه می‌کند. البته ظاهراً این کتاب حذف شده است و با جست‌وجوی عنوان آن در نرم‌افزار، چیزی مشاهده نمی‌شود؛ ولی با جست‌وجوی عمومی در اینترنت و از طریق یک لینک، می‌توان به نسخه پی دی اف این کتاب دسترسی پیدا کرد. فقط تا عصر روز شنبه، این کتاب با قیمت ۴۵۰۰۰ت عرضه می‌شد و حالا رایگان.مرتضی رجایی @HOWZAVIAN
تلنگر؛ بیگانگی اجتماعی-سیاسی 🔹لِوین استاد علوم سیاسی دانشگاه بوستون بیگانگی اجتماعی-سیاسی را زمانی می‌داند که فرد احساس می‌کند کنش‌ها و اعمالش هیچ‌گونه تأثیری در روند وضعیت اجتماعی-سیاسی ندارد. احساسی که این روزها بسیاری از مردم و نخبگان را در بر گرفته است. احساس بیگانگی نه لزوما به معنای بی‌تفاوتی نسبت به وضع موجود بلکه به معنای نوعی ناامیدی در تأثیر است. زمانی که دیگر، نخبگان وضعیت را فقط حاصل عملکرد برخی از مجریان می دانند و مردم نیز لاجرم فقط به امرار معاش روزانه فکر می کنند. 🔸بیگانگی نخبگان نشأت گرفته از یک احساس انسداد و انزوای "نظر" است. اندیشمند تلاش فراوان در وادی نظر کرده و برای بسیاری از مسائل کشور راه حل نظری دارد اما نه مسیری برای ارائه آن ها یافت می شود و نه مجریانی برای اجرای آن‌ها. 🔹این وضعیت را اوضاع نابسامان اقتصادی تشدید می کند. هنگامی که امرار معاش نه فقط برای مردم حتی برای همان اندیشمند نیز به اولویت تبدیل می شود و دیگر احساس بیگانگی اجتماعی به اوج خود می رسد. و در این بین فضا برای مجریانِ فاقدِ نظریه و صرفا آشنا به ساختار کاملا باز و هموار است. 🔸این حالت زمانی بحرانی تر می شود که احساس بیگانگی به قول لوین به احساس بی معنایی مبدل شود. معانی بلند و والا دیگر اصالتی ندارند و اساسا فرقی نمی کند چه اتفاقی می افتد. این احساس بی معنایی به مردم القا می کند که دیگر حضور در انتخابات، وام سود دار گرفتن، گران فروشی و ... معنای خاصی ندارد بلکه یک روند طبیعی در جامعه است که باید بگذرد. نه قرار است مطلوبیتِ معناییِ خاصی اتفاق بیفتد و نه اصلا اتفاق بدی در این بی معنایی خواهد افتاد. 🔹و این لحظه، لحظه گریستن است. لحظه ای که نخبگان جامعه و مردم احساس بیگانگی و بی معنایی کنند و به روزمرگی مشغول گردند. روزمرگی هایی که فرایند نظر با عمل را خالی از عدالت فرایندی می کند. ✍️ احمد اولیایی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🌱 روز طلبه 🍃 طلاب هویت حقیقی خویش را نه از روزهای تقویم، بلکه از عقیده‌ای که به پای آن جان می‌دهند می‌گیرند؛ اما این امر نباید بستر بی‌توجهی به آنان را فراهم نماید. 🍃چه نیکوست همان‌گونه که نام دانشجو در تقویم حداقل سالی یک بار مسئولان را متوجه مشکلات دانشجویان می‌کند، روزی هم به نام طلاب اختصاص داده شود تا لااقل سالی یکبار نیز توجه مسئولان به مشکلات طلاب معطوف گردد. 🔅خبرگزاری حوزه 👈 متن کامل 👉 ✍ زهرا ابراهیمی @HOWZAVIAN
فریب شعارهای احزاب، سیاسیون بخصوص لیبرال ها رو نخورید... قرآن به نیزه کردن فقط مختص به جنگ صفین نبوده و نیست... ✍هادی حمیدی @HOWZAVIAN
👈 تفاهم نامه ی A و B! خبر حبس خانم مولاوردی مشاور رئیس جمهور رو که شنید، سری تکون داد و گفت: باز هم تفاهم نامه ی A. گفتم: تفاهم نامه ی A دیگه چیه؟! گفت: تفاهم نامه ی دوستان با سازمان امور زندان ها در موضوع مدیرانشون. یاد فیلم های پلیسی افتادم و پرسیدم: مگه توافق نامه ی B هم داریم؟ آهی کشید و گفت: آره. پرسیدم: اون دیگه چیه؟ گفت: تفاهم نامه با بنیاد شهید در موضوع دانشمندان هسته ای! ✍ جیم جواتی @HOWZAVIAN
🔻جریان انقلابی یعنی چه کسی؟ چه باورهایی؟ چه حال و هوایی؟ چه اقتدارات و توانی؟ چه تصوری از جریان انقلابی برای مردم ساخته‌ایم؟ صحبت انتخابات نیست، صحبت یک پدیدۀ جاری در تمام ماههای حیات این کشور است. مردم سخن ما و الگوی حل مسألۀ ما را چه می‌دانند؟ خود ما چه می‌دانیم؟ اینجا مشکلی هست. خواهیم پرسید که «چرا به فکر حل کردن این مشکل نیستیم؟». 🔻الآن مسأله این است که ذهن عمومی جامعه برای گشایش امور زندگی هیچ ایدۀ امیدبخشی در پیش رو ندارد (البته واقعیّت این است که هنوز مردم ایران به برکت انقلاب در تراز یک امید بزرگ قرار دارند، ولی سخن از یک طرح راهبردی برای حل مسائل جاری است). سخن از حادثه‌ای در سطح ملی است. 🔻 طیف قابل توجهی از جامعه را کارشناسان متنوعی تشکیل می‌دهد که دست اندر کارند و در جریان زندگی به شدت وابسته به نظام سلطه هستند. اینها چه چیزی را می‌توانند باور کنند، ولو مسلمان و انقلابی باشند، کارشناسند و ظاهراً ادبیات کار دستشان است؟ ... 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍️ محمدرضا فلاح https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔴 فرزند ایران لحظه ای از جنگ ننشسته سگ چوپان تا آغاز شد با گرگ پیوندش پریشان گشت ایران باز هم در سوگ فرزندش سگ چوپان مشرک بود! قدرتمند تر می‌دید همیشه کدخدای روستا را از خداوندش ولی فرزند ایران لحظه ای از جنگ ننشسته همیشه پشت سنگر بود و محکم بود سربندش درود حق بر آن اخمی که دشمن را هراسان کرد و نفرین بر کسی که بوی خون می داد لبخندش ✍ محمدحسین ابوطالبی @HOWZAVIAN
🔆 آدرس دقیق ملاصدرا به حکما 💠 ملاصدرا، باب تحصیل در مدرسه‌ی اهل‌بیت علیهم السلام را برای حکما باز کرد. 🔹شیخ‌الرئیس گفت؛ تعلیم و تعلم، می‌تواند تفهّمی و از طریق یک معلّم باشد، و نیز گفت‌؛ اگر صادق مصدَّق، نبی مکرَّم، سخنی گفت، ما باید آن‌را قبول کنیم اما دیگر نگفت که به‌طور کلی، حکمت را باید از مشکات نبوت گرفت. 🔸خواجه نصیر‌الدین طوسی گفت؛ یکی از فوائد بعثت آن‌است که می‌تواند به عقل در فهم معلومات عقلی کمک کند، اما دیگر تأکید نکرد که «پس تحصیل عقل در مدرسه‌ی انبیاء ضرورت دارد». 🔅اما ملاصدرا با صدای بلند به طول همه‌ی تاریخ فریاد کشید؛ 🔅عقل باید در مدرسه‌ی وحی تحصیل کند و الا گرفتار سردرگمی و تحیُّر می‌شود. 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍️ احمد فربهی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
😊 آغاز به کار کانال بانوان یادداشت‌نویس حوزوی 🌺 این کانال می‌خواهد به بانوان طلبه‌ی اهل قلم کمک کند تا بهتر از قبل توانایی نوشتن خود را به منصه‌ی ظهور برسانند. 🌸 از بانوان طلبه‌ای که دست به قلم هستند؛ اما مطالب‌شان دیده نمی‌شود دعوت می‌کنیم تا به ما بپیوندند. 🌼 طلبگی فقط یه عنوان نیست بلکه نوعی رسالت است که باید بدان اهتمام ورزید. ✍ و این هم خانه بانوان نویسنده حوزوی👇👇👇👇👇👇 @yaddasht_nevisan @HOWZAVIAN خوشحالم از شور و شعفی که دارد به قلمِ استادان و فضلای حوزه می‌افتد.
🔷 درس خارج یک تندرو! 🔹 تقریبا همه‌ی‌ هفته قبل را برای چند کار اداری خوزستان بودم. یک روز باران آمده بود و بسیاری از جاهای استان را دو روز تعطیل کرده بود! راننده تاکسی در منطقه «آخر اسفالت» از چند نفر اسم کوچه‌ی مقصد را پرسید، نمی دانستند! ناچار لو دادم که دنبال منزل «آیت‌الله موسوی‌فر» هستم، راننده با خنده و لهجه قشنگ عربی گفت:«خب از اول می‌گفتی! از آن سر اهواز هم که می‌پرسیدی، همه بلد بودند» در که زدم، آیت‌الله خودش آمد دم در و کریمانه به داخل دعوتم کرد. کنار نعلینش، چکمه خیسی بود که روایتگر جهادش در شب‌های آبگرفتگی اخیر اهواز بود ... 🔹 در خوزستان بلا زده، سید نقطه امید و محبوب قلب‌های زیادی شده، عرب و لر و بقیه اقوام دوستش دارند. اما چرا!؟ انقلاب که پیروز شد، مجتهدانی مثل حضرات دستغیب و صدوقی و مدنی اشرفی اصفهانی و...، امام خمینی هایی بودند در حد خودشان، «آقایانِ» بی تکلف و با سوادی که مثل مردم زندگی می‌کردند و انعکاس آیت‌الله بودن و سوادشان در کوچه و بازار، همنشینی و همدلی با غم و رنج مردم بود نه صرفا محدود در م‍َدر‍َس و‌حجره و حوزه. اما بعدها، عده ای رفتند دنبال حوزه‌داری و درس خارج! کار مهم و لازمی که کم کم جای کار اصلی را گرفت، جای همنشینی و همدردی با مردم را ! می‌گفتند می‌خواهیم کادرسازی کنیم، کادرسازی مدرسه می‌خواست، پول می‌خواست و... اما یادشان رفت که کادر اصلی، محرومان و مستضعفان کف جامعه هستند و باید هوای آنها را داشت. 🔹 حالا امام جمعه اهواز دوباره مزه همان روزها را به مردم می‌چشانَد؛ در سیلاب وسط آب حاضر است، در روستای ا‌بوالفضل و غیزانیه و میدان تره‌بار الغدیر کنار مردم است، در توزیع آذوقه نفر اول صف است و خلاصه، همه مناسبات غلط این سالها را زیرپا گذاشته، به قیمت قربانی کردن آسایش و آرامشش. 🔹 می‌گویند تندرو است! چون حرف دل مردم را بی واهمه می‌زند. می‌گویند کلاس علمایی ندارد! چون همنشین فقرا و حاشیه‌نشینان است. زندگی در گل و لای و خانه اجاره‌ای را به همنشینی با اشراف و اغنیا و حضور در مهمانی‌های آنچنانی و زندگی در خانه‌های فلان شرکت و بهمان اداره ترجیح می‌دهد. خلاصه نشان داد که درس خارج برای امام جمعه یعنی:«از خانه‌ات خارج شو و به یاری مردم بشتاب» ✍ حسین شمسیان 🌐 مباحثات @HOWZAVIAN
1⃣ ما چه هستیم؛ آتش‌فشان یا آتش‌نشان آتش فشان ها قابل قیاس با آتش نشان ها نیستند. آتش فشان ها افرادی هستند که با یک ماده ی اشتعال زا، آتشی بس سوزاننده را می افروزند. ماده ی اشتعال زایی که در اختیار آنان است، سخن چینی است. کینه، آتشی است که آنان به راه می اندازند. و آنچه با این آتش می سوزد، رابطه ی میان زن و شوهر و یا دو دوست و ... است. و اما آتش نشان ها، آنانی هستند که واسطه گری می کنند؛ شعله های کینه را فرو می نشانند و زمینه ی آشتی میان افراد را فراهم می کنند. امیرمؤمنان علی (ع) درباره ی سخن چینی فرمود: از سخن چینی بپرهیز که [بذر] کینه را در [مزرعه ی جان ها] می کارد و آدمی را از پروردگار و مردم دور می کند. رسول خدا (ص) درباره ی آشتی دادن میان دو نفر، فرمودند: کسی که در راه صلح و آشتی میان دو نفر گام برمی‌دارد، تا زمانی که مراجعت کند فرشتگان خدا همواره بر او درود می‌فرستند و پاداش شب قدر هم به او عطا می‌گردد. ✍️ رضا قلی زاده مرزونی ..‌‌‌‌................................................... 2⃣ فراموش نمی‌شوی ای شهید آقای دکتر محسن فخری‌زاده‌ی شهید! برای رفتنِ همچون شمایی همیشه زود است! ۹۹ درصد از فعالیت‌های شما، هنوز برای ۹۹ درصد از ما ایرانی‌ها پنهان است و از آن بی‌اطلاع هستیم، ولی آن قوم‌الظالمین بیشتر از خودی‌ها می‌دانستند شما که بودید و برای آینده‌ی این کشور چه می‌کردید. آنها خوب می‌دانستند باید سرچشمه‌ی‌ نیروی تضعیف کننده‌شان را خشک کنند. ✍️ راضیه نوروزی @HOWZAVIAN
🔴 ترور، تردید و گام سوم شایعه 🔻نیوزویک با انتشار یک شایعه و مانوری مجازی با موضوع وخامت حال رهبرانقلاب و تشکیل جلسه فوری خبرگان رهبری، کار ناتمام این روزهای تروریسم دولتی و دولت تروریسم را تکمیل نمود که از نگاه یک پروژه عملیات روانی برای ، قابل تامل و بررسی است.‌ 1️⃣ با این فرض آنچه که برای جریان سازی و مدیریت هوشمند یک رخداد امنیتی لازم است، بعد از شوک وارد شده از طریق ترور و ایجاد بهت و حیرت عمومی بدلیل سرگیجه رسانه ای با روایت سازی های متکثر و عدم اتفاق نظر در مرحله تصمیم برای تقابل متقارن یا نامتقارن می باشد. 2️⃣ برای تکمیل پازل ترور، بهترین گزینه اثرگذار، تردیدافکنی در سطح کلان و تصمیم گیر و توزیع و پخش شایعه در سطح افکارعمومی است و به نوعی و ایجاد تزلزل در تصمیمات راهبردی و تولیدسردرگمی، می تواند انرژی و تمرکز نظام را تضعیف و جریان قدرت را در اتخاذ مواضع جدی تر، به تردید و تشکیک بیفکند. 3️⃣ پس مثلث ترور و تردید و شایعه سه نقطه حساس و قابل اتکای نظام یعنی دانش، قدرت و مردم‌ را هدفگیری می نماید و با تسخیر دنیای مجازی و ایجاد اتمسفرجعلی در فضای رسانه ای، سطح شایعه را بالاتر برده و تمام تلاش خود را برای مخدوش سازی و سست نمودن تصمیمات آتی نظام به کار می بندد. ✍️ علیرضا محمدلو @HOWZAVIAN
💠 کمال اخلاقی یک فیلسوف در اوایل طلبگی و بعد از فراغت از مقدمات، به فلسفه علاقمند شدم. بعضا به کتاب‌های فلسفی سرک می‌کشیدم و نظرات مکاتب مختلف فلسفی و عرفانی را مطالعه می‌کردم. به خیال خامم فیلسوفی شده بودم عقلِ کلّ، و در دل نعره "اناالحق" سر می‌دادم و مدام "سلونی قبل ان تفقدونی" می‌خواندم. با اصطلاح "وحدت وجود" تازه آشنا شده‌‌بودم و خود را نه طرفدار این تفکر، بلکه از سردمداران این نظریه می‌دانستم. در عالم نوجوانی به ملاصدرا، ابوعلی‌سینا و علامه طباطبایی اشکال می‌گرفتم و خود را پادشاه علم و دانش می‌پنداشتم. از روی عادت، هر هفته چهارشنبه‌ها به حسینیه امام خمینی (دفترمقام‌معظم‌رهبری در قم) می‌رفتم و در درس اخلاق "آیت‌الله‌مصباح‌یزدی" شرکت می‌کردم. یک‌شب بعد از پایان جلسه، همچون دانشمندی که چیز جدیدی کشف کرده‌باشد، از لا‌به‌لای حلقه تنگ طلاب که اطراف استاد را گرفته بودند، خود را خدمت‌شان رساندم و با صدای بلند از "وحدت‌وجود" از ایشان سوال کردم. منتظر بودم جواب کاملی بدهند که هم من و هم سایر طلاب که هیجان زده منتظر جواب ایشان بودند، استفاده کنند. ایشان لبخندی زدند و به آرامی فرمودند: "نمی‌دانم، من نمی‌فهمم دقیقا منظور طرفداران وحدت وجود چیست" و تمام... در آنجا هم من و هم همه آن‌جمع بهترین حظ علمی و اخلاقی عمر خود را از استاد بردیم... "نمی‌دانم و نمی‌فهمم" مقام علمی و عظمت تفکر و اندیشه علامه مصباح برای همگان روشن بود، و در آن لحظه پرده‌ها کنار رفت و کمال اخلاقی ایشان هم برایمان مبرهن شد. ✍️محمدصادق‌ناطقی 🌐 خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
🔻 از دلایل عمده کاهش ازدواج، تشریفات و مراسم ازدواج است. در تاریخ ما ایرانیان، هیچگاه تشریفات ازدواج، مانند این زمان نبوده است. هر چه این امور بیشتر شد، ازدواج کمتر شد. نسبت این دو، سیر معکوس است؛ زیادشدن یکی سبب کاهش دیگری می‌شود. 🔻هرگاه آمار افزایش مجردان در ایران را می‌بینم، اندیشناک می‌شوم؛ بالای ۱۰ میلیون پسر و دختر مجرد، که برخی‌شان به «تجرد مطلق» رسیده‌اند. 🔻هنگام دیدن این آمار، ذهنم به سمت «چراها»ی آن می‌چرخد. یکی از چراهای اصلی و علت‌های دانه‌درشت، همانا افزایش تشریفات و اسراف‌های حرام است و بزک کردن این حکم خداوند و سنت پیامبر. چنانش بزک کرده‌اند که از صورت اصلی بیرون آمده است. ♦️ معجزه کرونا! 🔻 در این نیم قرن اخیر که شاهد وقایع جامعه بوده‌ام ، سیر افزایش ولخرجی‌های مسرفانه با سیر کاهش ازدواج‌های به‌هنگام را به‌وضوح دیده‌ام. این روند نامبارک، در چند سال اخیر، به اوج رسید و رکورد زد. 🔻هیچ عاملی نتوانست این روند را مهار کند، بر دهان تشریفات مسرفانه لگام بزنند، ازدواج را افزایش دهد، سن ازدواج را پایین آورد. تا اینکه ناگهان ویروس «کرونا» سر رسید؛ بی‌رحم، ضعیف‌کش، هول‌انگیز، فراگیر. 🔻و به قول رئیس جمهور ایتالیا: «کرونا آمد که ما را از اریکه تکبر و خودخواهی، فرو کشد». ✍️ علی‌اکبر مظاهری @HOWZAVIAN
/ بازی ناامن 📛 بازی‌سازی رژیم قصاب و غاصب ✡ در تصویر‌ بازی ضد ایرانی ضحاک 👆 شخصیت کاوه آهنگر در حال نبرد با سردار سلیمانی است که سردار سلیمانی را به شهادت رسانده است. سازنده این بازی رژیم اشغالگر قدس است. اسرائیل غاصب هدفش از ساختن این بازی این است که ما به کشورمان خیانت کنیم حتی با ترور... استکبار همیشه به دنبال تفرقه می‌گردد تا از آب گل آلود یک کشور، سود خود ببرد. ✍ محمد پارسا @HOWZAVIAN
تبلیغ مکتوب در حوزه با چهار طیف از کنش‌گران حوزوی روبه‌رو است 1⃣ برخی خوب می‌نویسند؛ اما اطلاعات کمی از ماجرا و سوژه دارند، اینها به اندازه ادبیات، درس حوزه و یا دانشگاه را خوب نخوانده‌اند. 2⃣ برخی اطلاعات خوبی دارند؛ اما خوب نمی‌نویسند، اینها از لذت نوشتن کم‌بهره‌اند. 3⃣ برخی نوشتن را به منزله منبر می‌دانند و منبری می‌نویسند؛ در حالی که این دو از منظر فرم و روش انتقال پیام کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. 4⃣ برخی فقط می‌خوانند و تماشاگری می‌کنند که با مخاطب دینی تفاوتی ندارند، اینها در شهریه‌ گرفتن و یا طلبه‌بودن‌شان باید تجدید نظر کنند. 5⃣ برخی هم خوب می‌دانند و هم خوب می‌نویسند؛ اینها کمیاب‌ند، قدر این آدم‌ها در حوزه علمیه کم‌تر دانسته می‌شود، گاهی مثل آواره‌ها زندگی می‌کنند. اینها چوب حرف نزدن‌شان را می‌خورند و پای نوشتن‌شان‌ گرسنگی می‌کشند. 📎 در این باره آماده خواندن پیام‌‌های‌تان هستم. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
سلام علیکم.‌ پیرو تشویقهای کانال شما یک نوشته ای از مکتب شهید سلیمانی خطاب به مردم برای مبارزه با ویروس کرونا نوشته خدمتتان ارسال میکنم شاید قابلیت عرضه داشته باشد و اینکه تشویقی برای او. @HOWZAVIAN 👇👇👇👇
قاسم قاسم، دنیا📞 صدامو میشنوی؟! چرا اینقد ناامید و شکست خورده ای؟ شکست دادن این ویروس منحوس، سخت تر از شکست دادن داعش نیست. هیچ وقت به این فکر کردی که داعش چند نفر رو آواره ی جاده ها و بیابونا کرد؟ ولی مبارزه با این ویروس خیلی راحته. باید توی خونه ی گرمت بمونی🏠 نه کسی خونه اَمنِت رو، روی سرت خراب میکنه، نه کسی ازت می خواد که آواره و بی پناه بشی. قاسم قاسم، دنیا📞 صدامو داری؟! پس بلند شو، یه بار دیگه حماسه بیافرین. تو برای جهاد به این دنیا اومدی. امروز باید با "خودت" بجنگی. امروز باید پا رو دلت بذاری و توی خونه بمونی. اگه موندی و مثل من به هم وطنات امنیت دادی؛ اون وقته که سلیمانی میشی❤️ پس یاعلی بگو، نیتت رو برای خدا خالص کن، و وارد میدان جهاد شو. قهرمان امروز تو هستی خودِ خودِ تو شک نکن! @HOWZAVIAN
🔘 تأملی در حقیقت پیشرفت 🔸 پیشرفته بودن یا ناظر بر وضعیت کنونی یک فرد، جامعه و یا کشور است و یا در حال ترسیم یک چشم‌ا‌نداز مطلوب از آینده‌ای که باید به سوی آن حرکت کنیم می‌باشد. فلان کشور پیشرفته است و فلان کشور نیست و یا اینکه برای پیشرفته شدن باید اینگونه باشیم و اگر نباشیم پیشرفته نیستیم. ♦️ اما سوال اساسی اینجا است که "جهت" این پیشرفت به کدامین سو باید باشد؟ مثلاً ممکن است فردی پیش رفتن به سوی غرب را پیشرفت بداند و دیگری پیش رفتن به سوی شرق را پیشرفت قلمداد کند. حال چگونه می‌توان تشخیص داد که کدام یک از این پیش رفتن‌ها واقعاً صحیح و درست است. 🔸 وقتی در یک جامعه مسائلی مانند تقوا، عدالت و خدمت به عنوان یک ارزش‌ باور و نهادینه شود، جهت گیری پیش رفتن‌ها به سمت و سوی دیگری خواهد بود. لذا ما فردی (کشور) را که مثلاً میلیاردر و حتی دانشمند است ولی ظالم و دزد می‌باشد را یک فرد پیشرفته و متعالی به حساب نمی‌آوریم. 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍ حسین کاوه @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 محافظ یا بادیگارد؟ 🔻 شاید بعضی‌ها اینطور تصور کنند که محافظ همان ترجمه‌ی بادی‌گارد هست. چه فرقی می‌کند، جز تفاوت زبانی. 🔻اما کلمات بار فرهنگ‌های خودشان را نیز به دوش می‌کشند و از عقبه‌ی خودشان جدا نیستند. 🔹 محافظ، جان می‌دهد؛ اما نه برای حفظ شخص، برای حفظ هدفی که آن شخص در راهش می‌کوشد. 🔸 بادیگارد جان می‌هد؛‌ اما صرفا برای حفظ شخص، چون اجیر شده است. چون پول می‌گیرد. 🔻 یاد سکانس آخر فیلم بادی‌گارد بخیر... وقتی ، شخصیت دانشمند را بغل کرد، تا تیر به او نخورد.... حتما کارگردان بعد این صحنه گفت: «کات، خسته نباشید، خیلی خوب بود» 👈  خواندن بیشتر 👉 @HOWZAVIAN
◼️ انا لله و انا الیه راجعون 🏴 آیت‌الله محمد یزدی دعوت حق را لبیک گفت آیت الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز پس از عمری مجاهدت علمی و مبارزات انقلابی دعوت حق را لبیک گفت. خبرگزاری حوزه رحلت این عالم ربانی را تسلیت می گوید. خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود. @HawzahNews