📌 در جستجوی یسنا
✍ محمدصدرا مازنی، نویسنده و مدرس پژوهشگری
۱. عصر یکشنبه ۹ اردیبهشت یک دختر چهار ساله در زمینهای کشاورزی گلستان از خانوادهاش جدا شده و مفقود میشود. خانواده این کودک هنگام کار در مزارع روستای یلی بدراق متوجه گم شدن کودکشان شدند تیمهای امدادی و مردمی در حال جستجو هستند.
۲. خبر دوم از قول مدیر عامل جمعیت هلال احمر منتشر میشود: هر روز ۲۵۰ نفر از نیروهای هلال احمر، مردمی و گروههای جهادی عملیات جستجو را در زمین و هوا انجام میدهند.
۳. روز دیگر: به رغم جستجوهای گسترده و مستمر، تا کنون اثری از یسنا نیست.
جستجو به روز چهارم کشیده شد، یک دستگاه بالگرد شناسایی نیز وارد منطقه شد اما با وجود زیرپاگذاشتن ۵۰۰ هکتار از علفزارهای منطقه هنوز این دختر پیدا نشد.
۳. ویدئوی بعدی؛ مردم برای جستجوی یسنا چادر زدند:
با این پانویس: چقدر با دیدن این ویدیو بغضم گرفت اشک ریختم. ما مهربونترین مردم دنیا رو داریم ببینید چطور چادر زدن برای کسانی که رفتن برای جستجو یسنا.
۳. ویدئوی سوم؛ فیلم پاراگرایدر دیده میشود، صدای جوانی هم بلند است که به پاراگرایدر اشاره کرده و این خبر را مخابره میکند: بچهها یسنا زنده پیدا شد، پاراگرایدر پیداش کرد.
۴. ویدئوی چهارم: پنجشنبه۱۳ اردیبهشت؛ یسنا در آغوش مادر! یسنا، زنده پیدا شد.
#یسناهای_بیپناه_غزه
#حوادث
#اجتماعی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔵 دامنه عشق به نوشتن
✍️ موسی آقایاری، استاد حوزه علمیه زنجان
از آنجا که قرآن کریم جز از حقیقت و واقعیت سخن نمیگوید، وقتی به قلم و سطرهای آن قسم میخورد. به این نتیجه میرسیم که نگارش فی حد نفسه دارای ارزش بوده و ریشه در ذات انسان و فطرت او دارد. اگر بزنگاهها از رخدادهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی و.... توسط قلم به دستان اصطیاد شود، می تواند در ساختن انسان نقش بسزایی ایفا کرده و ضمن استحکام بخشی به باورهای انسان و تبدیل بالقوههای او به بالفعلها، در اخلاقیات و کردار او تأثیر شایانی داشته باشد.
عناصر نوشتن فارغ از عنصرهای ظاهری نظیر داشتن قلم و کاغذ و میز تحریر و فضای آرام و امروزه لپ تاپ و گوشی مناسب، عنصرهای درونی همانند تقوای در نویسندگی، داشتن روحیه عالی و خستگی ناپذیر، عشق به نگارش و حس حقیقتجویی به جهت ابقای اندیشهها و تراثی برای آیندگان است.
نوشتن کاملا از گفتن متفاوت است. آثار گفتنها فی المجلس است چه احساسی و چه عقلانی، لیکن آثار نوشتن مادامالعمری است و میتواند انسانها را از برهوت خیالات و توهمات به دور کرده و چمن زار آرامش و طراوت و زیبایی را به زندگی آنها به ارمغان آورد.
#تبلیغ_مکتوب
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
⬛️ #تسلیت؛ شهادت امام صادق علیه السلام
▪️السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الإِمَامُ الصَّادِق
▪️السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الوَصِیُّ النَّاطِق
▪️السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الفَاتِقُ الرَّاتِق
#شهادت_امام_صادق(ع)
#حوزه_علمیه #مذهب_جعفری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔆 رئیس مذهب نور و عدالت
🔳 امام صادق علیه السلام
رئیس مذهب نور و عدالت
گره خورده به نامت ریشه ی ما
تناور می شود در خاک عشقت
نهال روشن اندیشه ی ما
اگر از شرق تا غرب جهان را
کسی دنبال علمی نو بگردد
زیان کرده اگر در آخر کار
به نزد خوان صادق برنگردد
السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الإِمَامُ الصَّادِق
السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الوَصِیُّ النَّاطِق
السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الفَاتِقُ الرَّاتِق
سلاحت دانش است و سنگرت علم
دلت الگوی قلب عاشق ماست
تمام گام هامان صادقانه
جهان محتاج قال الصادق ماست
کم آوردند پیش علمت اما
به دلهاشان نفاق و شک زیاد است
همیشه میوه های سمی جهل
سر راه بهشت دین زیاد است
السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الإِمَامُ الصَّادِق
السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الوَصِیُّ النَّاطِق
السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الفَاتِقُ الرَّاتِق
مدینه غربتت را گریه کرده
مزار بی چراغ تو گواهش
ندارد سایه بان گرمای روزش
ندارد شمع در شام سیاهش
ولی نور تو در غربت نمانده
شده شمع محافل مطلب تو
مسیر انقلاب ما گره خورد
به نام و یاد و راه و مکتب تو
السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الإِمَامُ الصَّادِق
السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الوَصِیُّ النَّاطِق
السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الفَاتِقُ الرَّاتِق
عبای وحدت دین روی دوشت
به سر عمامه ی ایثار داری
تو از هر مذهبی از هر نگاهی
مریدان، عاشقان بسیار داری
بشارت دادی از نسل تو مردی
می آید با توان و علم بی حد
تأسی کرده از تو ، خوانده تاریخ
رضا را عالم آل محمد
صفحه تدبر قرآن
#امام_صادق(ع)
#شعر #اهل_بیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#تأملی_قرآنی
🔷«گامهای شیطان»
✍️ استاد محمدرضا فلاح شیروانی نوشت:
🔻چقدر این گامها به عنوان گامها شناخته شده است؟
چقدر این گامها به روز میشود؟
وقتی زندگیها با یک تلویزیون، یا تغییر وسائل حمل و نقل یا با گوشی همراه تا این حد تغییر میکند، آیا نباید بحث «گامهای شیطان» هم به روز شود؟
🔻آری، بحثهای اسلامی ما گاهی بهروز و کاربردی نیست. این به کوتاهی ما برمیگردد نه ظرفیت این معارف.
#معارف_قرآنی
#معارف_کاربردی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#با_شاعران
✍️محمد رحیمی دلیجانی
گلدسته ی مداد تو در مسجد کتاب
رویانده لاله های خریدار آفتاب
📎شعر کامل
✍️لیلا تقوی
تا توکل بر خدا شد درسِ آغازین تو
هرچه در دفتر نوشتم رنگی از ایمان گرفت
📎شعر کامل
✍️محمد جواد منوچهری
می زند لبخند تا شاید بخنداند مرا
خوب میدانم تکیده قامتش این روزها
📎شعر کامل
✍️اکبر اسماعیلی وردنجانی
یاد بادا بود در دکان هر عطار، گوشت
میخریدی با دو من جو قدر یک انبار ،گوشت
📎شعر کامل
✍️علیرضا تیموری
با یاوه گویان اماراتی بگویید
اینجا پر از مردان دانا و بصیر است
📎شعر کامل
✍️محسن علیخانی
در راه عشق، کشتهشدن افتخار ماست
این افتخار همره ما تا مزار ماست
📎شعر کامل
✍️مهتا صانعی
نگران همهی مردمات از مرد و زنام
تو فلسطینی و تنها نگران تو منام
📎شعر کامل
✍️محمد تقی عارفیان
گام نخست وعدۀ صادق را دیدند آسمان و زمین سردار
مَرحَب شکست خورد و به گردون رفت فریاد مَرحَبًا بِکَ یا کَرّار
📎شعر کامل
#شاعران_حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@shaeranehowzavi
@HOWZAVIAN
محمود+کریمی-+مردی+غروب+کرد-+شهادت+امام+صادق.mp3
2.5M
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَیْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِینِ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَ وَحْیِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِیدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ [مُسْتَحْفِظَ] دِینِکَ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ.
#امام_صادق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@cafe_fekr
🔶 امام تمدنساز
✍ علی خسروی
الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ .. (حج/۴۱)
حکومت صالحان زمینه ایجاد حقیقت نماز و زائل کننده بزرگترین منکر یعنی حکومت مستکبران است.
راهبردهای امام صادق (علیهالسلام) در پیریزی تمدنجهانی اسلام و برپایی حکومت صالحان را میتوان در سه سطح تحلیل کرد:
۱_ احیاء فقه شیعه به عنوان فقه برتر و استدلالی، و نه فقه مبتنی بر قیاس و استحصان. فقهی که نرمافزار حکومت، و در نهایت تمدن دینی است، و اگر چنین نباشد چیزی جز لغو نیست.
فقهی که تا اندکی پیش از امامصادق-ع،(یعنی دوره امام باقر-ع) ردی از خود در منابع شیعی ندارد. مثلاً در دوره ده ساله امامت امامحسين(ع) تاریخ حتی یک پرسش و پاسخ فقهی از ایشان ثبت نکرده است.
در این مرحله امام(ع) بر تربیت و حضور نخبگان تمدنساز در تراز خود(چون #زراره و #هشامبنحکم و ..) تلاش میکند؛ نخبگانی که اصول را از امام میگیرند و دست به تبیین فروع میزنند. همچنین امام(ع) از جوانان شیعه توقع دارند که دست به فهم عمیق دین زده و آرزو میکند که کاش میتوانستم به زور تازیانه آنها را وادار به تحصیل و فهم عمیق کنم.
۲_ ایجاد جنبشنرمافزاری و هَرَس و پیرایش درخت دین و حذف نحلههای انحرافی چون صوفیه، مرجئه و غُلات و ... در دل ارائه اسلام ناب و مبارزه با کجفهمی، کجاندیشی و تحجر، حتی اگر آن کجفهمِ کجاندیش از حلقۀ دوستان نزدیک خود امام(ع) باشد.
آن گرامی امام(ع) در این بازه به ریزهکاری زندگی خصوصی شیعیان عمیقاً دقت دارند، حتی اگر خرید و حمل یک ماهی توسط یکی از شیعیان از بازار باشد. در این توجه ریزبینانه امام به دنبال بسط #حیات_حرفهای است که چشم جهانیان را خیره کند.
۳_ سومین راهبرد امام(ع) در مسیر نظامسازی و تمدنسازی جهانی، تبدیل شیعه به یک حزب منسجم (حزب، نه به معنی امروزی و غربی آن) بودند که هر عنصری بر سر جای خودش قرار گیرد. به نحوی که میتوان مدعی شد سازمان وکالت در عصر امامهادی(ع) و یا سازمان نیابت در عصر غیبت بر پایه همین اندیشه امام(ع) استوار شد.
و اینکه .. انسانهای بزرگ برخلاف افرادی که ژست بزرگی میگیرند، هرگز انتظار ندارند که محصول زحمات و فرآوردههایشان را در دوره حیات خود ببینند.
امامصادق(علیهالسلام) نه گرفتار زمان که مشرِف بر زمان است و برخلاف نظر رایج به هیچ عنوان از سر ناچاری به کار علمی نپرداخت، بلکه بنای تمدنی جهانی را پیریزی کرد که بعد از هزار و سیصد سال، نمونهای کوچک و مینیاتوری از آن با همۀ نقائص و عیوبی که دارد در ایران، و به رهبری یکی از شاگردان این مکتب شکل گرفت.
#امام_صادق
#تمدن_اسلامی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠 محفل شعر کرامت
🔸با حضور و شعرخوانی بانوان شاعر
🔹زمان:شنبه،۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳،ساعت ۱۷تا ۱۹
🔹قم، خیابان جمهوری، نبش کوچه(۶)، اداره کل تبلیغات اسلامی
🔹حضور برای عموم بانوان آزاد است
#شعر
#شعرخوانی
@shaeranehowzavi
✔️ احیاگر مذهب شیعه و مؤسس بزرگترین دانشگاه فقه
✍ بابک شکورزاده
یکی از مسائلی که برخی به اشتباه درباره امام صادق علیهالسلام مطرح میکنند این است که ایشان مؤسس مذهب شیعه است؛ در حالی که این مطلب صحیح نیست؛ زیرا امام صادق(ع) مؤسس مذهب شیعه نیست؛ بلکه شیعه از زمان پیامبر اکرم(ع) مطرح بوده و ایشان مبیّن تشیع بودهاند.
اینکه گفته شود امام صادق(ع) مؤسس است، جدای اینکه کلام درستی نیست، چه بسا شبهه هم نسبت به تشیع ایجاد کند.
اصطلاح رئیس مذهب شیعه که اکثراً بر امام صادق (ع) اطلاق می شود، ناظر به فقه شیعی در برابر مذاهب اهل سنت است، و گرنه اساس تشیع و مکتب امامت از لحاظ معارف بنیادی، در عرض مذاهب فقهی نبوده و معارف اصلی اسلامی را شامل می شود که جز در مکتب اهل بیت (ع) (عموما) قابل وصول نیست.
در واقع، آنچه در مورد این امام همام صحیح است، ایشان مروّج و احیاگر فرهنگ ناب شیعی و اسلام حقیقی بوده است؛ زیرا با توجه به شرایط سیاسی که در زمان ایشان به وجود آمد و بنیامیه و بنیعباس با هم در کشمکش قدرت بودند، بر خلاف دوران سایر ائمه طاهرین(ع)، شرایطی را برای امام مهیا کرد که ایشان بتواند به تربیت شاگردان فراوان، آن هم در تخصصهای مختلف، بپردازد و در جهت نشر معارف ناب و زنده کردن احادیث، به خصوص تبیین صحیح احادیث و سنت پیامبر(ص)، اقداماتیچشمگیر انجام دهد و از این جهت است که منابع حدیثی شیعه، مملوّ از کلمات نورانی این امام عظیمالشأن است و بیشترین احادیث در بین معصومین(ع) از ایشان است و چه بسا برای همین دلایل است که از مذهب شیعه اثناعشری، به مذهب جعفری نیز یاد میشود.
#شیعه
#امام_صادق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔰 بیانات اقتصادی امام صادق (ع)
🔺 اسراف و زیاده روی در مصرف مال
https://eitaa.com/h_abasifar/12573
🔺 تجارت مخصوص شیعیان
https://eitaa.com/h_abasifar/12574
🔺 شمشیر زدن آسانتر از کسب روزی حلال
https://eitaa.com/h_abasifar/12576
🔺سیره اقتصادی امام صادق
https://eitaa.com/h_abasifar/12577
🔺بنی امیه شرک را معرفی نکرد
https://eitaa.com/h_abasifar/12578
🔺 سخاوت در مال
https://eitaa.com/h_abasifar/12579
🔺 مومنان مشرک
https://eitaa.com/h_abasifar/12580
🔺 خیانت شیعیان در نگاه امام صادق
https://eitaa.com/h_abasifar/12581
🔺 حکمرانی بِرّی
https://eitaa.com/h_abasifar/12582
🔺 مال امانت خداست
https://eitaa.com/h_abasifar/12583
🔺 انفاق علامت شیعه
https://eitaa.com/h_abasifar/12584
🔺 دوزخ عاقبت ارتجاع از عدالت
https://eitaa.com/h_abasifar/12585
🔺 شراکت اغنیا و فقرا در مال
https://eitaa.com/h_abasifar/12586
🔺حکمرانی قیمتها
https://eitaa.com/h_abasifar/12587
🔺 شرک در حکم و قانون
https://eitaa.com/h_abasifar/12589
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@h_abasifar
☀️ معنویت و معنای زندگی
✍️ وحید سهرابی فر
یکی از سوالاتی که امروزه انسان ها بیش از پیش با آن مواجه هستند، پرسش از معنای زندگی است. اساسا معنای زندگی چیست؟ تحمل شرایط دشوار و گاه طاقت فرسای زندگی چه ارزشی دارد؟ هدف از زندگی چیست و برای چه باید زیست؟ این سوالات و سوالاتی مشابه آن ذهن انسان های بسیاری را درگیر کرده است.
در پاسخ به این پرسش گروهی زندگی را اساسا معنادار نمی دانند و آن را پوچ می شمارند. گروه دیگری زندگی را معنادار می دانند ولی برای معناداری آن شروطی را تعیین می کنند. این گروه خود به سه دسته تقسیم می شوند: 1) گروهی که ارزش های جهان مادی را برای معناداری زندگی کافی می دانند. اموری مانند موفقیت های مالی، حرفه ای و .. 2) گروهی که برای معنادار شدن زندگی، ارزش های فرامادی را نیز لازم می شمارند، به طور مثال اموری مانند اوصاف اخلاقی از قبیل از خودگذشتگی، احسان و .. 3) گروهی که زندگی را هنگامی معنادار می شمارند که انسان در ارتباط با یک موجود غایی بتواند به کمال برسد و یک زندگی ابدی در پیش داشته باشد.
در ادبیات دینی زندگی معنادار شمرده می شود و اساسا یک نعمت بزرگ از سوی خداوند تلقی می شود. در این فضا اگرچه موفقیت های مادی مهم است و تخلق به اوصاف اخلاقی هم بسیار مطلوب است ولی تمام ماجرا در این دو مسئله خلاصه نمی شود بلکه برای اینکه زندگی معنادار داشته باشیم، نیازمند ارتباط حقیقی با خداوند هستیم، ارتباطی که ما را حقیقتا «زنده» می کند و به جهان بی روح ما روح و حیات می بخشد. از این روست که خداوند در قرآن از انسان میخواهد که به ندای پیامبر که مایه حیات آنهاست، پاسخ مثبت بدهند(انفال:24). در میان عارفان هم این مسئله همواره مورد توجه بوده است. مولوی چه زیبا سروده است که : «نیست نشان زندگی، تا نرسد نشان تو»
#اسلام
#معنویت
#معنای_زندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📚 دلیل اهتمام امام صادق(ع) به فعالیتهای علمی و شاگرد پروری
🎙 گفتاری از حجتالاسلام عباس جعفری فراهانی، رئیس گروه مطالعات بنیادی مجمع جهانی اهل بیت(ع)
اگر افراد یک جامعه از قدرت تجزیه و تحلیل خوبی برخوردار باشند میتوانند در پیدایش افکار مختلف، موضع حق را بشناسند و پیروی کنند؛ چنانچه امام صادق(ع) از جدشان رسول خدا(ص) نقل فرمودند: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة». کسانی که به خدا و آخرت ایمان دارند باید حول محور امامت حلقه بزنند و آن امام شایسته را بشناسند؛ امامی که از علم و آگاهی فراوان و بینش سیاسی و تقوا و عدالت بالایی برخوردار باشد و گرفتار جریانات انحرافی و ستمگرانه نشود. چنین امامی جز خاندان اهل بیت(ع) نیستند، لذا پیامبر اکرم(ص) در روایات متعدد نام ۱۲ امام را آوردند و مردم را به رجوع به قرآن و عترت سوق دادند.
حفظ و مراقبت از دستاوردهای معنوی و علمی، وظیفه اصلی همه ائمه(ع) بود و به خصوص امام باقر(ع) و امام صادق(ع) چون با خلأ اعتقادی و فکری در جامعه مواجه بودند، از این رو تلاش کردند این خلأ را پر کنند.
🔗 متن کامل
#شیعه
#امام_صادق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 وای به روزی که بگندد نمک
✍️ احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه بین المللی قم
🔻درخواستی از مسؤولان محترم وزارت بهداشت و مسؤولان محترم نظام پزشکی کشور و همچنین مسؤولان محترم قضایی کشور در خصوص شرابخواری عدهای از پزشکان
🔸یکی از خبرهای شوکآور در چند روز گذشته این بود که عدهای از پزشکان و متخصصان کشور در یک تجمع مختلط و بدون رعایت حدود و مرزهای شرعی و اخلاقی، در شیراز دور هم جمع شده و به شرب خمر و انواع دیگری از ناهنجاریها مشغول شدهاند که در این میان وضعیت جسمی ۲۹ نفر از آنان به دلایلی (از جمله شرب خمر) وخیم شده و در نهایت یکی از آنها میمیرد، برخی به کما میروند و برخی دیگر دیالیز میشوند و برخی نیز هنوز در بیمارستان بستریاند و ....
🔹همگان میدانیم که از نگاه اسلام شرب خمر از محرمات قطعی است. از جمله مهمترین نکاتی که به عنوان فلسفه یا حکمت تحریم شرابخواری بیان شده است، «صیانت از عقل و شرافت و عفت و حیاء و انسانیت» است. به تعبیر دیگر، گفته شده است که شرب خمر موجب زوال عقل، عامل فسادهای عقیدتی و اخلاقی و جنسی و جسمی، و به طور کلی، کلید همه انواع شرور و فسادهای فردی و اجتماعی است.
به عنوان نمونه:
#امیرمؤمنان علیه السلام در بیان فلسفه احکام و ارزشهای دینی میفرماید خداوند برای حفاظت از عقل (به عنوان فصل ممیز انسان از سایر حیوانات) شربخمر را حرام کرد: «تَرْكَ شُرْبِ الْخَمْرِ تَحْصِيناً لِلْعَقْل»
#امام_صادق علیه السلام فرمودند: شُرْبُ الْخَمْرِ مِفْتَاحُ كُلِّ شَرٍّ؛ شرابخواری کلید همه بدیهاست.
و #امام_رضا علیه السلام درباره فلسفه حرمت شرب خمر میفرماید:
إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى حَرَّمَ الْخَمْرَ لِمَا فِيهَا مِنَ الْفَسَادِ وَ بُطْلَانِ الْعُقُولِ فِي الْحَقَائِقِ وَ ذَهَابِ الْحَيَاءِ مِنَ الْوَجْهِ وَ إِنَّ الرَّجُلَ إِذَا سَكِرَ فَرُبَّمَا وَقَعَ عَلَى أُمِّهِ أَوْ قَتَلَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّه ...؛ خدای متعال شراب را به دلیل «فسادی که در آن هست» و «تباهسازی عقل» و «ناتوانسازی آن در درک حقایق» و «از میان رفتن آبرو و حیاء» حرام کرده است. و زمانی که مردی مست میشود چه بسا به مادر خودش هم تجاوز کند یا بیگناهی را به قتل برساند....»
🔸مع الاسف #شرابخواری دستهجمعی عدهای از پزشکنمایان کشور موجب بدنامی جامعه پزشکی و بیاعتمادی مردم به این قشر خدوم و تأثیرگذار در جامعه شده است. آنچه که این بیاعتمادی را تشدید کرده است این است که تاکنون تنها مواجهه رسمی مسؤولان مربوطه با این پدیده شنیع و فساد آشکار، پیام تسلیتی بود که رئیس علوم پزشکی جهرم برای یکی از تلفشدگان این جمع صادر کردند و در وصف او چنان نوشتند که گویا یک عارف الهی و عالم ربانی از دنیا رفتهاند!
🔻به هر حال، کمترین توقع از مسؤولان مربوطه این است که
اولاً، به صورت شفاف موضعگیری خود را در قبال چنین رفتار شنیعی مشخص کنند؛
ثانیاً، نحوه برخورد با این افراد را به صورت عمومی و آشکار اعلام کنند؛
ثالثاً، به مردم اطمینان دهند که از این به بعد اجازه طبابت به چنین افرادی نخواهند داد؛
و رابعاً، با اخراج همیشگی آنان از جامعه پزشکی، این لکه ننگ را از دامن مقدس طبابت و پزشکی ایران اسلامی برای همیشه پاک کنند.
#اخلاق_پزشکی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔺بایکوت ابدی
بارها تصمیم گرفتم بخاطر اینکه نوشابهها چیزی جز ضرر نیست، دیگر مصرف نکنم اما باز گاهی نفس غالب میشد و بیخیال مراقبت میشدم.
تا اینکه حوادث دردناک غزه و فلسطین رخ داد و کمی بعد متوجه شدم برندهای زیادی که در حال استفاده هستیم در انحصار شرکتهای صهیونیستی قرار گرفته است.
همین شد... دیگر تا امروز چه در اروپا چه در ایران، به هیچ برندی از این نوشابهها لب نزدهام که احساس میکردم بجای شربتی خنک و گوارا، خون میخورم...
مردم دنیا هر لحظه بیدارتر میشوند و باخبرم که بسیار وسواس گونه دیگر سمت این برندها نمیروند و آنها را برای خود حرام اعلام کردهاند.
امروز، خرید این برندها، مثل تغذیه کردن این غده سرطانی بر تن مجروح این کره خاکی است. تنها راه نجات نسل بشر، برای این ریشه دوانی، تحریم و بایکوت است تا خداوند به این حرکت مردمی هم برکت دهد و دنیا را از این بیماری مهلک که به جان بشر افتاده، نجات دهد.
نوشته بود: هیچ کس در این جهان آزاد نیست، تا فلسطین آزاد نیست...
و حقیقتا هم همین است. بسیاری در محاصره محصولاتی هستند که ناخواسته جز آن گزینه دیگری برای خرید ندارند چون انحصار همه چیز را در طول هفتاد سال از آن خود کرده است و خدا میداند چند شرکت و کارخانه را در این مسیر با خاک یکسان نموده و به خاک سیاه نشانده است...
✍🏻 مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی 🇮🇷 از فرانسه، هلند و ایران
🔗تربیت و حکمرانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🏷 یک دالان «خلاقیت و مهارت»
✍️ محسن بختیاری
شاید یک وقت هایی تصور کنیم «تحول» یک کوه رفیعی است که هر کسی را توانایی فتح آن نَبُوَد. ☺️
⭕️ بلند بودن قله تحول در نظام تعلیم و تربیت رسمی، سخنی درست است، اما اینکه فقط برخی مدارس، و به احتمال زیاد فقط #مدارس_غیر_دولتی می توانند تحول آفرین باشند، قطعا اشتباه است.
⭕️ روایت به راه انداختن نمایشگاه دست سازه های دختر خانم های خلاق مدرسه دولتی یزد، روایتی است پر از شیرینی و تلخی، آکنده از امید و چالش.
این روایت را باید از زبان مدیر محترم مدرسه «سرکارخانم ملکوتیان» و همکارانشان شنید.
💎 امیدوارم به زودی دست به قلم شوند و برایمان #روایت_پیشرفت مدرسه دولتی خود را بنویسند.
و امیدارترم به اینکه این فعالیت های خوب و تحولی، در کانون تابستان مدرسه نیز ادامه پیدا کند.
#نوآوری #خلاقیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✅ آغاز نامنویسی خرید کتاب در سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
▫️سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
▫️همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیأت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.
▫️سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
▫️جهت ثبتنام بن نمایشگاه اینجا کلیک کنید.
#کتابخوانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخوند صورتی!
این هفته یه جایزه داریم.💥
از اونجایی که فتنهباز این قسمت یه تپه نمکه، جایزه ته خیار رو براش کنار گذاشتیم 🥒🧂
🔻قسمت سوم فتنهباز
🔴 فتنهباز این قسمت رو ببین و برای دوستانت تعریف کن 😉
💢@engholtmag 💢
با مجله طنز #انقلت همراه باشید
#طنز
#طنزنویسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
🔆 اندیشه اجتماعی فقیه فقید..! 🔸اندیشه اجتماعی مرحوم علامه مصباح از برخی ویژگیهای اختصاصی برخوردار
.
#پویش_تبیینی
🔷🔸پویش تبیینی «سوم»
🔸کلان موضوع: نشانهشناسی اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا (تاکید بر اصالت حرکت، در همه تحلیلها اولویت دارد)
🔺۱. تبیین صداهای اعتراضی و جنبشهای ضد دولتی در آمریکا و اروپا ذیل پدیده «خودافشاگری اسرائیل»
🔺۲. تبیین چرایی ناتوانی رسانههای نظام سرمایهداری در برابر «وجدانهای بیدار» دانشجویی (موج جهانی تمرکززدایی از حکمرانی رسمی)
🔺۳. تبیین اصالت حرکت دانشجویی در آمریکا و اروپا در مقابل شبهات مربوط به تحریکشدگی یا گماشتگی
🔺۴. تحلیل چنین حرکاتی ذیل واقعیت «شرقی شدن قدرت جهانی» در دوره تاریخی جدید (انتقال گرانیگاه قدرت از غرب به شرق)
🔺۵. روایت سیر تاریخی انتقال گرانیگاه قدرت از غرب به شرق با نظر به تحولاتی نظیر تفوق ایران بر جریانات سلفی (تبدیل شدن به قدرت منطقهای)، تحولات اوکراین و مقاومت مردم غزه
🔺۶.تبیین امکان افول تمدن غرب از درون به دلیل «تناقضات درونی نظام لیبرال-سرمایهداری»
🔺۷. رسالت تاریخی ما در این موقعیت خاص تاریخی و بهرهبرداری از ظرفیت خویش در ایجاد شرایط امکان معطوف به چرخش تاریخی
#تولید_محتوا
#تبلیغ_مکتوب #سوژه_یابی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 دومین همایش بینالمللی #دشمن_شناسی
🖇به مناسبت سومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرجنژاد
⏰زمان برگزاری: ۷ تیرماه ۱۴۰۳
⏱ مهلت ارسال آثار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید:
🌐farajnejad.ir/hamayesh2
#مرحوم_فرج_نژاد
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
مسأله حجاب گذشته، حال، آینده.pptx
414.5K
🗂 پاورپوینت درسگفتارهای #مسأله_حجاب: گذشته، حال و آینده»
این درسگفتارهای که در پاییز سال ۱۴۰۲ ضبط شده است از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در #شبکه_چهار سیما از ساعت ۱۷:۳۰ به مدت هشت روز (به غیر از روز جمعه) پخش خواهد شد.
بازپخش آنها در همان شبکه چهار ابتدا در ساعت ۳ صبح و سپس ساعت ۱۰:۳۰ صبح خواهد بود.
فایل PDF این جلسات (که در داخل گوشی راحتتر قابل استفاده است) در صفحهی👇👇
☑️ حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی
#حجاب #اندیشه
#عفاف #خانواده
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔎 رسانههای معاند و کلیدواژه "زن"
📌رویداد اجتماعی یا تجزیه سیاسی
✍️علیرضا محمدلو
1️⃣ رویدادسازی: حادثه ای را در کمین نشسته و با زنجیره رسانهای برجسته میکنند.
2️⃣ روایت سازی: بعد از شکار لحظه ها، با قلم و قصه و روایت، سطح درگیری افکارعمومی را بالاتر میبرند.
3️⃣ هشتگسازی: روایت ها باید داغ شوند و با تکنیک هشتگ، توجهات را جلب کرده و رونق یابند و ادبیاتِ باور پیدا کنند.
4️⃣ نمادسازی: از جلب توجه بایستی به کسب حمایت رسید و این فاز عملیات هم نیاز به اسطوره و نماد محسوس دارد.
5️⃣ سکوسازی: نمادسازی، توان حمایتپذیری و تعمیم مسأله را بالا برده و صنعت شهرت و سلبریتیهای جامعه را درگیر میکند.
6️⃣ تراژدیسازی: از یک حادثه ساده با فرایندی که طی شد،یک قصه تلخ و دراماتیک در حافظه جمعی ثبت میشود و انرژی و نشاط اجتماعی را بایکوت/تحریم میکند.
7️⃣ تئوری سازی: جریان روشنفکری این ماجرا را با عنوان جراحت جمعی و ترومای اجتماعی تئوریزه میکند و تبدیل به تاریخ سیاسی میشود.
8️⃣ نفرتسازی: تکرار انگارههای برساخته، تحریم شادی، تعمیم سکوها و توجیه روشنفکری، بتدریج مسأله را از صورت ذهنی به ساحت عینی کشانده و خشم بخشی از مردم از بخشی دیگر یا سیستم را صورت میبخشد.
9️⃣ گسلسازی: نتیجه مشخص چنین ویروسی، ایجاد دوقطبی یا چندپارگی در جامعه با عنوان قهر،گسل و شکاف اجتماعی است.
🔟 تجزیهسازی: تیر خلاص این ماجرا هم بعد از تولید خوشههای خشم اجتماعی با عناوین سیاسی مثل رفراندوم،تحریم انتخابات و ایجاد ناامنی/آنارشی با ورود جریانهای خارجی جهت تجزیه سیاسی با عنوان صلح اجتماعی رقم میخورد.
@HOWZAVIAN