eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
459 ویدیو
172 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
براعت استهلال حسنی ✍️نجمه صالحی براعت استهلال در فارسی خوش آغازی و حسن ابتدا نام دارد یعنی سخنران، مقدمه‌‌ی سخن را چنان شیوا و جذاب بگوید که شنونده را برای شنیدن باقی آن تشویق کند و در جریان اطلاعات مرتبط با موضوع قرار دهد. استفاده از این شیوه از عصر جاهلی تا عصر اموی معمول بوده و امام حسن مجتبی علیه‌السلام نیز به عنوان یک راهبر و خطیب ماهر، از این شیوه بهره می‌بردند. آن حضرت بعد از اميرالمؤمنين علیه‌السلام دومین شخصیتی است که در کتب تاریخی بیشترین خطابه از ایشان ثبت شده و با اندک تأملی در محتوا و صورت ادبی خطابه‌ها، شرایط سخت و حساس دوران سبط اکبر علیه‌السلام قابل تشخیص است؛ البته طول خطبه‌های ایشان، متناسب با حال مخاطب و شرایط زمانی مختلف، متغیر است. به عنوان نمونه، معاویه در مجلسی پس از تحمیل صلح بر حضرت، برای اینکه بخواهد شأن امام حسن علیه‌السلام را در بین مردم بکاهد، ایشان را دعوت به خطابه کرد و چون "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" امام علیه‌السلام چنان خطبه‌ای ایراد نمودند که در صفحات تاریخ به یادگار مانده است. هر چند آشکار است که خطبه با هدف سیاسی و تبیین وضعیت نابسامان اجتماعی مسلمانان ایراد شده ولی سرشار از مباحث توحیدی صفات خداوند و رضا به قضای الهی بوده و از طرفی جایگاه امامت و جایگاه اهل بیت علیهم‌السلام محور توحید معرفی شده است. در این خطابه، امام علیه‌السلام اشاره می‌کنند نه تنها توحید و امامت دو روی یک سکه‌اند بلکه خلافت و حکومت نیز حق انحصاری اهل بیت علیهم‌السلام است. خطابه‌ی حضرت، علاوه بر آراسته بودن به زیور براعت استهلال، مزین به حسن ختام نیز بوده و این همان انسجام بافت عبارات منطبق با عالی‌ترین مهارت‌های سخنوری در زبان عرب است که کریم آل طه علیه‌السلام از آن برخوردار بود. پ.ن۱: هفتم صفر به روایتی شهادت امام حسن علیه‌السلام، است که البته برخی اساتید محقق از نظر تاریخی آن را نادرست می‌دانند! به نظرم فرقی ندارد سال‌روز شهادت کدام روز باشد، هر دو را محترم بداریم! به احترام اولین عصاره و گل زندگی خانواده آسمانی، امیرالمومنین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، به یاد سبط اکبر، امام حسن مجتبی علیه‌السلام! پ.ن۲: نمونه سخنان امام حسن (ع) از هنگام صلح تا کناره گیری از خلافت ویراستی نویسنده @AFKAREHOWZAVI
37.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | گزارش خبرگزاری تسنیم از آیین بدرقه مبلغان اربعین دفتر تبلیغات‌اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان 🔹 ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 🆔 @howzavian_isfahan
. این شبکه به صورت روزانه ویرایش و تکمیل می‌شود https://eitaa.com/howzavian/12700
در مدرسه اندیشه ورز رحا 💠 مهارت های تبلیغی در ایام اربعین 👤 حجت الاسلام محمدهادی صالح پرور ⏰ زمان: دوشنبه 22مرداد ماه ساعت15 📍 مکان: به صورت مجازی و در بستر اسکای روم 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
. 🔘دنیای لیبرال دموکراسی؛ دنیای دور از توحید 💥چند کشور را جمع کنی برای خودت و جهان بیانیه بنویسی و سازمان ماله کش درست کنی و هر وقت خواستی به هر کشوری با هر بهانه‌ای دست درازی کنی با نام‌های جعلی، حقوق بشر، تروریست، پول‌شویی، یکجانبه‌گرای، حقوق شرکا، امنیت در‌جهان، محیط زیست، مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی و.... 💢 در کتب تاریخیِ دور از عصر ما نقل شده که؛ در جنگ‌های صلیبی چنین کردند، در‌جنگ جهانی اول چنان کردند، مغول فلان کرد، تیمور بهمان شد. 💢 درد این‌جاست در عصر رسانه، مدرنیته، آزادی، حقوق شهروندی، اینترنت، هوش مصنوعی و فضای مجازی... یک باره رسانه همان تمدن غرب وحشی مطرح می‌کند؛ ( شبکه CNN آمریکا در گزارشی استفاده از بمب‌های جی بی یو ۳۹ آمریکایی را در جنایت مدرسه تابعین غزه تأیید کرد!). 💢 به صورت ناباورانه در این چیدمان، در ایام المپیک، آب از آب تکان نمی‌خورد. ولی از سویی دیگر، کل رسانه‌هاشون را به خط کردند که آی چرا نشستید تو ایران اسلامی، یک ون پلیس دوتا ساختارشکن به قانون پوشش را سوار ون پلیس کردند!. 💢دنیا را به لجن کشیدند. ✍️مهدی پورمهدی @HOWZAVIAN_kerman
. 1️⃣ ✍️ یادداشت؛ لقمه‌ای از جنس هنر و رسانه یادداشت یا به عبارتی متن کوتاه ژورنالیستی که امروزه در اشکال مختلفی در رسانه‌ها از جمله کبشن نمایانگر است، آبروی رسانه و تبحر نویسنده را با معیار توجه و اثرگذاری بر مخاطب بازتاب می‌دهد. یادداشت نویسی فرمی رسانه‌ای و یکی از ارکان مختصر و در عین حال مفید روزنامه‌نگاری به شمار می‌رود. اجازه بروز دیدگاه و تحلیل‌های شخصی البته در چارچوب رسانه‌ای که در آن کار می‌کنید، وجه تمایز این رکن پرکاربرد با سایر فرم‌های رسانه‌ای است. ذهن نکته‌سنج و قلم نکته‌گو دو خمیر مایه اصلی یادداشت به شمار می‌رود. اغلب طرح مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی به این رکن رسانه‌ای واگذار و بررسی‌های جامع به ارکان دیگر سپرده می‌شود. یادداشت‌نویسان تمام وقت و تلاش خود را برای نوشتن در ساده‌ترین حالت ممکن می‌گذارند و قانون نانوشته‌ی «‌زیبایی در سادگی است» در اینجا نیز مشهود است؛ اما این سادگی نباید اسباب ابتذال یادداشت را فراهم کند. مفروض یک نویسنده قهار باید تمام مدت بر این باشد که با مخاطب هوشمندی رو به رو است که وقت و حوصله‌ی‌کافی برای تعمق و در پی معنای کلمات بودن را ندارد. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺این تصویری از مظلومیت و کوچ اجباری اهالی غزه ست! به این فکر می کردم در عین شباهت این پیادگان با مشایه اربعین به جهت ظاهری! چه رابطه غیر مستقیمی بین این دو هست! فرض کن خیل اربعینی ها به یاد و به نام فلسطین در طریق الحسین(ع) گام بردارند و بر علیه شمر زمانه ای که مطهری معرفی کرده است رزمایش انزجار اجرا کنند... 👈هر چه صهیون‌ستیزیِ این مشایه بیشتر،غربتِ ان پیادگان کمتر! بلاشک پاسخ هل من ناصر حسین زمان مان،مرگ بر اسرائیلی ست که باید به نیت مقدمه سازی فرج قائم(عج) توسط اربعینی ها فریاد زده شود و مقدمات فتح قدس را فراهم کنند ▫️دومینوی قدرت یافتن وارثان زمین بر غاصبان حکمرانی و هدایت! با نابودی یهود و بازپس گیری قدس شروع خواهد شد... ✍🏻احمدرضا محسنات ‌ @howzavian_khuzestan
🔰🖊تایپوگرافی/ اربعین تهیه و تولید: AminA_ir 🦋 @pooyagraph || پویاگراف 🦋
. سکوی تعاملی پویاگراف دربردارنده مطالب متنوع چندرسانه ای به ویژه طرح های مناسبتی و آئینی
🔘زیارت سکولار نداریم! 💢وقتی زائر هنوز نمی داند معنای لبیک یا حسین چیست؟ وقتی زائر فقط به نیت کسب ثواب به زیارت آمده باشد وقتی زائر فقط به نیت بخشش گناهان و برآورده شدن حاجت به زیارت آمده باشد وقتی زائر فقط به نیت شاد کردن دل امام زمان آمده باشد.این همان زیارت سکولار است. ✳️زیارت به معنای واقعی کلمه اینکه زائر به نیت انتقام و خونخواهی علیه ظالم آمده باشد. ما همانطور که عامل به عبارت “إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ هستیم باید عامل به عبارت حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ هم باشیم باید بدانیم الان حارب امام حسین(ع) کیست ؟ کربلای امروز جهان اسلام کجاست؟ ✅ باید دشمنان امروزی و شمرهای زمان خود را شناخت تا به یاری مظلومان عالم بشتابیم آن وقت زیارت ما زمینه ساز ظهور امام زمان خواهد شد. ✅ باید عالِم به مفهوم و زوایای حقیقی جهاد در مقابل دشمنان اسلام از مستکبرین غربی تا عـمّال عـربی آنان شد. باید به سوی آرمان ها امام حسین (ع) که مبارزه با باطل بود شتافت. ✍️ ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
📚 📖حركت الهي؛ تحليل تمدني راهپيمايي و زيارت اربعين 🖋به اهتمام هادی غياثی فتح آبادی ✅اثر پیش رو گردآوری و بازتولید بهمترین خوانش‌های تمدنی از زیارت حسینی است كه از محصولات گروه مطالعات قرآنی مهدویت و تمدن اندیشكده می‌باشد. آقای هادی غیاثی با ممارست بالا با جلب و کنار هم قرار دادن چندین تحلیل تمدنی و آینده‌اندیشانه از اندیشمندان ایرانیِ دارای بینش و روش تمدنی توانسته است تابلویی جامع و گویا از تحلیل کلان و غایت‌گرایانه زیارت و پیاده‌روی جهانی اربعین را به تصویر كشد كه پژوهشگران را در فهم عمیق‌تر ممیزات و مشخِصات زیارت تمدن‌ساز اربعین یاری می‌كند. ✅سطوح مواجهه هر کنشگر با زیارت اربعین متفاوت است. یک سطح عینی و مهم، رویداد و سفر معنوی و راهپیمایی سه تا 10 روزه‌ای است که باید در نظر به "فهم و رصد" و در عمل، به "شیرین‌تر، ایمن‌تر و گسترده‌تر شدنش" اندیشید. اما سطحی عمیق‌تر، یک فناوری فرهنگی اجتماعی بزرگ در جامعه شیعیان را می‌نمایاند که می‌تواند با الهام‌بخشی، به توسعه، تحول و حل مسائل کشوری چون عراق، منطقه‌ای چون غرب آسیا، جهان اسلام و جهان انسانی گره بخورد چرا که بر مشارکت، مواسات، محبت، مدارا، حرکت، عزت، وحدت و قیامی اِشعار دارد که گمشده جهان مستضعفین است. ✅اما در عمیق‌ترین سطح، اربعین آیه و جاده عظمایی است که تحقق عزم انبیاء و صالحان مبنی بر تامیت نور الهی و مرکزیت امام در عالم را بما وعده می‌دهد. و نه یک وعده، بلکه یک وصال و فوز بزرگ را در نزدیکی ما عیان کرده است (انهُم یرونه بعیدا و نراه قریبا). الهیات تمدنی اربعین این سطح را نشانه گرفته و مورد کاوش قرار می‌دهد. ✅از آنجا که این سطح و برش در دیدگاه‌ها و راهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم مورد توجه بوده، ایشان تعبیر "حرکت الهی" را نخستین بار برای زیارت و حماسه اربعین به کار بردند و عنوان این اثر هم از همین تعبیر الهام گرفته شد. 💢لازم به ذکر است، در این کتاب سعی شده چند نوشتار از اندیشمندان شامل مهم‌ترین رویکردها در تحلیل تمدنی زیارت اربعین مورد استفاده قرار گیرد. محمدهادی همایون با موضوع «ابعاد تمدنی عاشورا و اربعین»،‌ حجت‌الاسلام حبیب‌الله بابایی با عنوان «راه اربعین،‌ راهی به آن سوی تمدن»، سیدمجید امامی و هادی غیاثی با عنوان «همگرایی تمدنی در طریق زیارت؛ با تأکید بر پیاده‌روی اربعین»، محمدمهدی ذوالفقارزاده و رضا مسعودی با عنوان «مؤلفه‌های کلیدی چشم‌اندازپردازی در جریان اربعین حسینی»، سیدمجید مطهری‌نژاد با عنوان «جایگاه و ظرفیت‌های تمدنی پدیده آیاتی اربعین» نوشتار خود را ارائه دادند. @howzavian_alborz
به یاد پدر روایت تنهایی ۱ ✍️سعید احمدی 🌱 صدای زنگ بی‌محل تلفن، حال دلم را شبیه خروس قلدری می‌کند که سرش را کنده‌اند. این را وقتی فهمیدم که برای اولین بار در همه‌ی‌ عمرم ساعت سه شب پانزدهم مرداد نودوهفت لرزش تلفن سکوت شبانه‌ام را شکست. مثل خیلی شب‌های دیگر خواب نبودم. صفحه‌هایی از یک مقاله‌ی پرت‌و‌پلا روی مخم رفته بود. ویراستاری آسان نیست؛ مثل کار راننده‌ی بولدوزر روی شیب‌های تند و مارپیچ. شاید هم مانند قایقرانی میان رودخانه‌های وحشی و زبان‌نفهم. چشمم چرخید روی صفحه‌‌ی آبی‌رنگ گوشی که مات و روشن می‌شد و دل‌دل می‌کرد. خواهرم بود. بزاقی تلخ، راهش را به گلویم باز کرد. روان‌نویس عین بچه‌ی بازیگوشی که آویزان گردن پدرش باشد و ناگهان خوابش بگیرد از بین انگشتانم سر خورد و افتاد روی تشک خط‌خطی کاغذها. گوشی را برداشتم. خیلی یواش جوری که زن و بچه‌ام از خواب نپرند، گفتم: سلام! ولی آن ور گویا مهم نبود کسی خواب باشد یا بیدار، روز باشد یا شب، خوش‌موقع باشد یا بدموقع، صدای بلند و محزون خواهرم رفت توی گوشم: بابا _ بابا حرف نمی‌زنه. با اینکه ولوله افتاده بود در جناح چپ سینه‌ام، جمله‌ی نه آن‌قدر آرامش‌بخش «خب نزنه لابد خوابه» را از من شنید. نفس نمی‌کشه. جون نداره. مرده انگار. این کلمات میان بغض و گریه ممتد او مثل سیلی‌های آبدار می‌خوردند توی گوشم. تا آن موقع هرگز به خیالم نمی‌رسید چیزهایی هستند که از فاصله‌ی سیصد کیلومتری اصفهان تا قم این‌جوری محکم دور سرم را پشت کله‌ی هم بکوبند. حالم شده بود مثل کسی که از یک ضربه‌ی سخت و کشنده، گیج و منگ شده؛ ولی درد را هم تا مغز استخوانش می‌فهمد. از جایم بلند شدم، نشستم، سرم را گذاشتم روی زانوهایم؛ سپس دوباره عین فنر برخاستم. فرفره‌وار رفتم سراغ کمد لباس‌ها. نمی‌دانم در جالباسی را چطور باز کردم که تا سرم را چرخاندم علامت سؤال، تعجب، ویرگول و نقطه ویرگول‌ها را میان چشم‌های چارتاق زن و بچه‌ام دیدم. از خودم پرسیدم چه می‌شد اگر تحیر هم علامت داشت؟ باید جمله‌ای کامل به آنان تحویل می‌دادم؛ اما پاسخ آن نگاه‌ها فقط یک نقطه‌ بود. نقطه‌ی پایان عمر هشتادویک صفحه‌ای پدرم، پدرشوهرش و پدربزرگشان، در همان شب، در همان لحظه‌ی خروس‌خوان. 🔗 ادامه ... 🆔 @howzavian_isfahan
🏴رسوایی حقوق بشر غربی در غزه مظلوم و مقتدر ✍️محمدباقر مشکاتی مشاور آستان مقدس حضرت معصومه(س) نوشت: ▪️وضعیت امروز مردم مظلوم و مقتدر غزه که بیش از ده ماه زیر بمباران و کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند، رسواکننده حقوق بشری است که مدعیان آن حامیان بی چون و چرای رژیم جنایتکار و غاصب اسرائیل هستند؛ نقض بی‌سابقه حقوق بشر در غزه که حاصلِ تبعیض نهادینه‌شده در دنیای غرب و استانداردهای دوگانه نهادهای بین المللی در مورد بشر غربی و غیر غربی است، ضرورت بازگشت به دین و محوریت بخشیدن به حقوق بشر اسلامی را دو چندان کرده است تا امنیت و کرامت انسانی را برای همه بشریت به ارمغان آورد. 📎برای مشاهده متن یادداشت اینجا کلیک کنید @howzavian_westazarbaijan
. جامعه و ضرورت ارتقای تحلیل سیاسی حجت‌الاسلام کاظمی کارشناس مهدویت در مصاحبه با خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه شباهت زیادی میان مردم کوفه با ما، در زمینه انتظار و امام خواهی وجود دارد، در مقام بیان این شباهت ها افزودند: مردم کوفه در انتظار آمدن امام زمان خود برای اصلاح امور بودند و ما هم اینگونه ایم؛ و گفتند: این عدم تحلیل سیاسی کوفیان بود که آنها را در این زمینه زمین زد؛ نیک باید بدانیم که اگر کوفیان بخاطر عواملی زمین خوردند بدون شک شیطان از این حربه‌ها برای ما منتظران آخرین ولی الاهی بهره خواهد برد. متن کامل مصاحبه در👇👇👇 shabestan.news/xk5RD @howzavian_chaharmahalbakhtiari
☘️ دزد عقیده مردم نباشید !!!☘️ 🔸 آیت الله فرموده بودند: زمانی که من در قم شاگرد آقای بودم یک روز توصیه اخلاقی داشتند با این عنوان: مواظب باشید دزد عقیده مردم نباشید. 🔸 حضرت فرموده بودند یک روز دزدها جلوی کاروانی را می‌گیرند و اموال آن را غارت می‌کنند، میان اموال و اثاثیه آنان بقچه‌ای بود که روی آن نوشته شده بود "بسم الله الرحمن الرحیم" آن را به رئیس دزدها نشان دادند و او پرسید این بقچه مال کیست؟ معلوم شد متعلق به یک پیرزن است، از آن پیرزن پرسید این کاغذ بسم الله برای چیست؟ جواب داد این را نوشتم تا از خطر دزدها محفوظ بماند! رئیس دزدها گفت: محفوظ ماند بردار و برو. 🔸 نوچه های رئیس اعتراض کردند که این همه زحمت کشیدیم و دزدیدیم چرا به او برگرداندی ؟جواب داد :ما دزد اموال هستیم ،دزد نیستیم! ⬅️ آقای بروجردی با نقل این داستان فرموده بودند: شما عزیز مواظب باشید دزد عقیده مردم نباشید. 📚حقیقتی پنهان جلد ۱ صحفه ۱۳۲ ____________________ 🆔 @howzavian_mazandaran
📝 • یاداشت اول 🔸 چند دقیقه قبل، از یادمان عملیات مرصاد اسلام آباد غرب عبور کردیم... عملیات مرصاد، نام نبردی است که بین نیروهای جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق، بعد از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران، در سال ۱۳۶۷ رقم خورد. 🔸 سازمان مجاهدین خلق در نشستی مشترک با رژیم بعث به این نتیجه رسید که با یک عملیات نظامی با حمایت ارتش صدام و خصوصا نیروی هوائی، می‌توان حکومت مرکزی ایران را نابود کرد. 🔸 بعدها مجموعه تلاش نیروهای سپاه، بسیج و هوانیروز برای مقابله با دشمن و آزادسازی شهرهای اسلام آباد و کرند، عملیات مرصاد نام گرفت. 🔸 عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله است، با این تفاوت این‌بار نیروهای دشمن از جنس عراقی نبودند، بلکه ایرانیانی بودند که در قالب نیروهای شبه نظامی موسوم به ارتش آزادی بخش ملی، تحت رهبری مجاهدین خلق، با حمایت دولت عراق به مرزهای ایران حمله کرده بودند. 🔸 عملیات مرصاد در پاسخ به عملیاتی به نام فروغ جاویدان انجام گردید. عملیات فروغ جاویدان توسط نیروهای مجاهدین خلق مستقر در عراق طراحی و اجرا و از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق برخوردار بود که با هدف فتح تهران طی یک برنامه زمانبندی شده ۳۳ ساعته طراحی و تدارک یافته بود. 🔸 عملیات مرصاد در ۶ روز پنجشنبه، مرداد ۱۳۶۷ با رمز مبارک یا علی ابن ابی‌طالب (علیه‌السّلام) و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام آباد و کرند در غرب استان کرمانشاه آغاز گردید. 🔸 در عملیات مرصاد، ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ تن از نیروهای منافقین به هلاکت رسیدند. 🔸پرچم دار عملیات مرصاد شیرمردی مثل صیاد شیرازی است. شادی روح شهدای عملیات مرصاد صلوات ✍️ یوسف زارع‌پور 🆔 @howzavian_fars
📜 دنیای رابطه‌ها ✏️ ما ناچاريم كه مشخص كنيم در وسعت عمرمان چه بنايى مى‌خواهيم به‌پا كنيم و چه هدفى را مى‌خواهيم دنبال كنيم. ✏️ آن وقت با اين هدف مشخص، به علوم و اعمال مشخص روى خواهيم آورد و ديگر اسير موج‌ها و جريان‌هاى اجتماعى نخواهيم گرديد كه ما با ايمان به هدف مشخص به علّو و تسلطى مى‌رسيم كه ما را از پراكنده‌كارى‌ها نجات دهد. ✏️ طرح، بر اساس هدف شكل مى‌گيرد و هدف‌ها در رابطه با همّت‌ها و درك قدر و شناخت ارزش انسان، قرار دارد. ✏️ انسانى كه خودش را ميوه‌ى هستى مى‌بيند و آدمى كه خودش را در دنياى رابطه‌ها مى‌شناسد، با شناخت قدر و ارزش و با شناخت روابط و پيوندها در او همّت‌هاى بلند شكل مى‌گيرد و مسؤوليت‌هاى بزرگ، پذيرفته مى‌شود. ✏️ اين آدم نمى‌تواند فقر و جهل و فسق و شرك و كفر را تحمل كند. او در خودش و در اجتماعش به دنبال اين ارزش‌هاى بالاتر از رفاه و آزادى و عدالت و قسط و عرفان و تكامل مى‌گردد و براى اين ارزش‌هاى بلند، مجبور است كه طرحى بريزد. نيازها، مسائل، مراحل و موانع را بشناسد و براى رسيدن به مقصود دست به كار شود ✏️ همين جاست كه اين آدم در كوچك‌ترين رابطه مى‌خواهد اين بار و اين رسالت را بردارد و ترس از «نشدن‌ها» و «نمى‌شودها» نداشته باشد. 📄 برشی از کتاب 👇🏻 📚 انتظار 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📣 بلای تبلیغ نامتوازن ، کار و زندگی است و شعار و نشان؛ هر دو حیاتی و انکارناپذیر است. ◻️ ضرب المثل «به عمل کار برآید به سخندانی نیست» را همه شنیده‌ایم؛ یکی از مصادیق عمل، «نوشتن» است، هر چه بیشتر بنویسیم از میدان مغناطیس ادعا و کلی‌گویی دور می‌شویم. 🔻به سخنرانی که نمی‌نویسد یا عبا و ردایش را از جامعه نویسندگان و سازندگان فرهنگ دور می‎دارد، عنوانی جز «حرّاف» نباید داد. 🔸نوشتن موج آفرین است، به جزئیات اجتماعی توجه می‌کند، دست خواننده را به آرامی می‌گیرد، احساسات را منطقی، مدیریت می‌کند و بر ادراک او تأثیر نرم می‌گذارد. ثمره‌ نوشتن‌ها در بزنگاه‌ عمل و اقدام بروز می‌یابد. 🖍 در حاشیه گذاشتن نوشتن و روایت مکتوب از سوی مدیران مجموعه‌های فرهنگی و دینی به ویژه حوزه علمیه، خیانتی راهبردی در برابر جامعه مؤمنان و تولید فرهنگ است. 📢 آیا نظام تبلیغ دینی با فربگی منبر روبه‌رو است؟! 🆔 @howzavian
. 📌 خاص‌ترین هجرت نجمه‌صالحی هجرت در زندگی بشر و پیشرفت و تحول و ایجاد تمدن‌های جدید نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است. مهاجرت معمولاً هدفی دارد و در پی آن هدف، حرکتی رخ می‌دهد. هجرت انواعی دارد اما شاید بتوان گفت بهترین نوع هجرت، هجرت از دنیای گفتار به دنیای نوشتار است. یعنی روزی که تصمیم می‌گیریم قلم به دست بگیریم و در قالب کلمات مکتوب، فکر کنیم. یعنی روزی که تصمیم می‌گیریم هر روز بنویسیم و هر روز روی کاغذ با خودمان و دیگران حرف بزنیم و با نوشتن، شخصیتی متفاوت از خود را بشناسیم. هنگامی‌که درباره چنین مهاجرتی با دیگران صحبت می‌کنم، پرتکرارترین سوالی که با آن مواجه می‌شوم این است: "از چه بنویسم؟" در پاسخ می‌گویم "ببینید چه چیزی شما را به نوشتن وا می‌دارد؟ غم؟ یا شادی؟ بلاتکلیفی؟ یا نیاز به هم‌صحبتی؟ نیاز به تخلیه‌ی هیجانی؟ یا شروع یک کار جدید؟ یا... همان را بنویسید!" در واقع این پیشنهاد، برای انگیزه دادن است، برای اینکه دست به قلم شوند اما گاهی بعد از این پاسخ، پشیمان می‌شوم! علت پشیمانی‌ هم مشخص است، چون یاد کسانی می‌افتم که هر بار به سراغ خواندن نوشته‌شان می‌روم و از قبل می‌دانم با چه چیزی مواجه هستم. مثلاً می‌دانم فلانی هر بار پست تازه‌ای می‌گذارد، موقع ناله کردن است یا دارد با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند و‌‌‌‌‌‌‌... دلم برای قلم سوخت اما گاهی چاره‌ای نیست! نوشتن قدر و قیمتی بالاتر از این‌ها دارد که در وقتِ تجربه‌ی احساساتی ثابت به سراغش برویم. به نظرم در وقتِ خوشی باید نوشت. در وقتِ ناخوشی باید نوشت. در وقتِ سفر باید نوشت، در وقتِ تجربه‌ی احساسات متفاوت باید نوشت. نوشتن باید با روح و جان همنشین باشد. نوشتن باید به چیزی از جنس خود نویسنده بدل شود. قلم باید به رنگ‌وبوی نویسنده درآید. کلمات باید نماینده و رسانه‌ی افکار او در دنیای فیزیکی باشد و نباید به هیچ‌کدام از حالات روحی محدود شود. آدمی پر از خُلق و خوی بالا و پایین است، پر از حالات گوناگون، پر از تناقض. چه بسا درباره‌ی هر بخشی از وجود که بیشتر بنویسیم، به آن محدودتر شویم در حالی‌که ترجیح این است با آزادیِ تمام، قلم بزنیم! قلم را در دریای ژرف خیال رها سازیم و کلمات را همچو مرواریدی صید کنیم. نوشتن، همچون سفری است که هر روز با آن به کشف و شناخت جدیدی از خود و جهان پیرامون‌مان می‌پردازیم. این سفر، نه تنها به ما کمک می‌کند تا احساسات و افکارمان را بهتر درک کنیم، بلکه به ما این امکان را می‌دهد تا با دیگران نیز ارتباطی عمیق‌تر و معنادارتر برقرار کنیم. در این مسیر، ممکن است با چالش‌ها و موانعی روبرو شویم. گاهی اوقات، ممکن است احساس کنیم که هیچ چیزی برای نوشتن نداریم یا اینکه نوشته‌هایمان به اندازه کافی خوب نیستند. اما به یاد داشته باشیم که نوشتن، یک فرآیند است و هر نوشته‌ای، حتی اگر به نظرمان کامل نباشد، گامی به سوی بهبود و پیشرفت است. نوشتن، آیینه‌ای است که تمامیت وجود ما را به تصویر می‌کشد. با هر کلمه‌ای که می‌نویسیم، بخشی از خودمان را به جهان نشان می‌دهیم و این نشان دادن، به ما کمک می‌کند تا بهتر خودمان را بشناسیم و درک کنیم. نوشتن، نه تنها یک فعالیت روزمره، بلکه ابزاری است که به ما این امکان را می‌دهد تا با خودمان و دیگران در ارتباط باشیم و از طریق این ارتباط، تغییر و تحول یابیم. نوشتن به ما کمک می‌کند تا در مسیر زندگی، رشد و تکامل یابیم. پ‌‌.ن: به مناسبت ششمین دوره کارگاه یادداشت‌نویسی @AFKAREHOWZAVI
. ➕اخیرا دیدم کانال نویسندگان حوزوی مطالبه گری های مفید و دلسوزانه از حوزه دارد به عنوان استاد حوزه و علاقه مند به نگارش از تلاش گردانندگان این کانال تشکر می کنم. در پناه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه (موسوی) 🖊 ارسال نظرها و نقدهای مخاطبان محترم به @Jahaderevayat
. . ✨سلام و قبولی عزاداری. نقدی بر نوشته بلای تبلیغ وارد است: منبر متورم نیست، حوزه در نویسندگی عقب مانده است اتفاقا منبر در جای خودش کارکرد دارد چه بسا هنوز در زمینه سخنرانی دینی باید بیشتر فعالیت شود ممنون صبوری، مبلغ 👆 پی نوشت نویسندگان حوزوی: سلام علیکم و با تشکر از شما. کارکرد منبر را زیر سؤال نبرده ایم؛ از عدم توازن در سیاستگذاری تبلیغی حرف به میان آوردیم. 🖊 ارسال نظرها و نقدهای مخاطبان محترم به @Jahaderevayat
«دختر نگون بخت ایران» در ۲۳ مرداد ۱۳۵۰ رژیم آل خلیفه که چندی پیش با حمایت انگلیس در بحرین حاکمیت یافته بود، رسماً اعلام استقلال کرد و ساعتی بعد دولت پهلوی، به عنوان نخستین کشور‌، این استقلال را پذیرفت و پس از آن، با حماقت تمام، در روزنامه های حاکمیتی، از شوهر دادن پاره تن خویش به اجوی غاصب، اعلام رضایت کردند! آنهم دختری که از دوران هخامنشیان و ساسانیان یک بخش از سه بخش یک ساتراپ (استان) ایران و محل پایگاه اسپهبد بزرگ نیروی دریایی این سلسله‌های پادشاهی بود! این دختر نگون بخت، از ثروت هم که چیزی کم نداشت و امروزه به رده نهم ذخیره «میدان نفتی» دنیا صعود کرده است؛ آه که انگلیس ها درست می دانستند چه لقمه ی چربی برای خود پیچیده اند! البته که شوهر دادن دختر ثروتمند ایران، بدون پرداخت شیربهاء از جیب والدین انجام نشد و در ازای بخشش او، سه جزیرهٔ ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی که به اشغال نظامی انگلیس درآمده بود، تخلیه و با ورود نمادین نیروهای ایران، به ایران بازگردانده شد‌! بلی، وقایع این چنینی را باید برای نسل امروز بسیار گفت؛ آن روزها ناموس می دادیم تا ناموسمان را پس بگیریم؛ اعطای خاک می کردیم؛ تا خاکمان را پس بگیریم و خبری از «جان می دهیم اما خاک را نه» هرگز و هرگز در کار نبود! در حالی که در روزگار فعلی، آن رژیم جعلی، در هزاران کیلومتر آن‌ورتر، از ترس تهدید ایرانی ها، خواب از چشمان ناپاکش، ربوده گشته و از اضطراب افتاده بر جانش، هر روز یک کشور را واسطه می کند تا بلکه مانع انتقام ایرانی ها شود! ✍🏻 فاطمه‌ شکیب‌رخ @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 🏴 أنَا قَتیلُ الْعَبْرَةِ لا یَذْکُرُني مُؤْمِنٌ إِلَّا اسْتَعْبَرَ 💧باب اشک هر شب ما روشن است از پرتو مهتاب اشک خلوتی داریم شب‌ها در دل محراب اشک ذره‌ذره می‌شود از دیدۀ ما دل برون حال دل پیداست در هر قطرۀ بی‌تاب اشک بی وصالت ساحل چشمان ما آرام نیست با غمت ما را رهایی نیست از غرقاب اشک از کسی جز سیل حال خانۀ ویران نپرس حال دل را کس نمی‌داند مگر سیلاب اشک روی سرخ بی‌نوایان ارمغان سیلی است روی زرد ما ولی شد سرخ با خوناب اشک صحبت اصحاب دنیا نیست جز دل‌مردگی زندگی باشد فقط در حلقۀ اصحاب اشک آن خدایی که برای خلقِ دل گل آفرید خاک ما را کرد گل روز ازل با آب اشک عاشق اشکیم و پایانی ندارد این حدیث می‌توان یک عمر با دل حرف زد در باب اشک نیست ما را چاره‌ای در روز وصل از اشک شوق چهرۀ محبوب زیباتر شود در قاب اشک کشتۀ اشک است آن‌که عاشق اوییم ما بی‌سبب قیمت ندارد گوهر نایاب اشک دربه‌در بودیم دنبال شهادت، یار گفت هر دری بر روی دل بسته است الّا باب اشک @shaeranehowzavi
. 📌قانون جنجالی یا آدم‌ جنجالی؟! 🔴 تأکید بر اصلاح قانون برای چند قلم هم‌حزبی 🖍 وقتی یک روزنامه، صبحش را برای ظریف شروع می‌کند 📍هر وقت خودشان بخواهند هر قانونی را در معرض اصلاح می گذارند، تا هم‌پیاله‌ها همه سهم ببرند؛ این است سیاست سیاست‌زده! 🖊 برخی رسانه‌های حزبی و بیشتر مایل به غرب حاضر هستند به بگویند جنجالی؛ اما به هم‌حزبی‌هایش هرگز! 🔗 پویاگراف کنار شما 🦋 @pooyagraph || پویاگراف 🦋