eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
530 ویدیو
185 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷️ پاسخ رییس مرکز‌ تحقیقات حجاب ریحانه النبی به شبهه افکنی مهدی نصیری 🔻حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور، رییس مرکز‌ تحقیقات وطرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی در قالب نوشتاری به شبهات و سخنان اخیر مهدی نصیری پاسخ داد. ‼️ توجه دارید که صرفا هر ناکار آمدی به پای اصل واساس آن گذاشته نمی شود، قوانین بسیار متقن قابل دفاعی در زمینه های مختلف داریم که البته یا اجرا نشده یا ناقص اجرا شده و یا بد اجرا شده، آیا شما معتقدید اصل قانون ناکارمد است یا خیر؟ 📛 راسل در کتاب زناشویی و اخلاق اعتراف می کند که عطش روحی در مسائل جنسی غیر از حرارت جسمی است. آنچه با ارضاء تسکین می شود حرارت جسمی است نه عطش روحی. متن کامل را اینجا دنبال کنید👇👇 http://fa.rih.ir/news/8012 @HOWZAVIAN
آقای زائری سلام ⁉️ یک سوال با توجه به این کلامِ شما چرا پس انقلاب کردیم؟ این تقسیم بندی‌ای که آرزویش را در سر دارید قبلِ انقلاب هم بود که... . 🔹️ جمله‌ی آخرتان به خودیِ خود صحیح است. اما آنچه که موجب خط‌خطی شدن اعصاب‌ها شده این است که از این جمله و کلمه‌ی حق، اراده باطل کرده‌اید گویا. 🔹️ مدلول قرآن و حدیث چیست آقای زائری؟ مثلا قرآن می‌گوید: فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ. طلبه می تواند این آیه را بخواند اما مصداق اَتَمّ آن را به مردم معرفی نکند؟! چه کنیم که قرآن و حدیث ما را دعوت به سیاست کرده‌اند. 🔹️ چگونه می شود طلبه روی منبر این روایت را بخواند که: أفضَلُ الجِهادُ كَلِمَةُ عَدلٍ عِندَ إمامٍ جائرٍ، اما مقابل حاکمان ستمگر سکوت کند؟ آیا متهم به نفاق نمی‌شود؟ آیا وظیفه‌ی روحانیت فقط خواندن است؟ پای عمل به خوانده ها که برسد روحانیت وظیفه‌ای ندارد؟ آیا پیامبر فقط قرآن خواند و سخن گفت؟ پس آن جنگ‌ها چه بود؟! 🔹️ آقای زائری؛ به نظرتان امام صادق ع در این روایت هدفشان فقط بیان احکام است؟ وَ اللّه یا سَدیرُ لَوْ کانَ لی شیعَةٌ بِعَدَدِ هذِهِ الْجِداءِ ما وَسِعَنی القُعُودُ؛ ای سدیر! به خدا سوگند، اگر شیعیان [راستین] من به تعداد این بزغاله ها بودند، در خانه نشستن برایم روا نبود.» زائری جان؛ در مقابل قعود چیست جز قیام؟! 🔴 روحِ روح خدا شاد که فرمود: والله اسلام تمامش سیاست است. ✅ می‌دانید دعوا کجاست دوستان؟ ریشه‌ی دعوا یک نزاع و اختلاف قدیمی بین متکلمین است. عده‌ای هدف را فقط در بیام احکام شرع می دانستند که البته ادله‌شان به راحتی قابل نقد است و عده‌ای در کنار بیان، اقامه را هم واجب می‌دانستند. نمی دانم زائری می‌داند در چه پازلی دارد بازی می‌کند یا نه! ✍ علی خردمردی @alikheradmardii @HOWZAVIAN
🔴 «مقتل مظلوم» به همت انتشارات جمکران منتشر شد 🔻کتاب پیش رو ، تألیف گونه ای از متون کهن و مقاتل معتبر و روایتگر قیام سید الشهداء(ع) و اصحاب باوفای او در روز عاشورا است. در بخشی از متن این کتاب می خوانیم : 🔸نام «حسین» حقیقتی است سرشار از ارزش های انسانی، مکارم دینی و تجلی معارف الهی که در یک «واژه» خلاصه آمده است. 🔸مقتل مظلوم، بازخوانی و بازنویسی حکایت عاشورا از حدود بیست مقتل است که با متنی روان و یک دست به ارائه وقایع سحرگاه عاشورا تا شهادت امام پرداخته است تا همگان از جمله هیئات مذهبی ، مبلغان و مادحان اهل بیت را در ترویج مقتل خوانی و نقل معتبر یاری رساند. قابل ذکر است، «مقتل مظلوم» چاپ جدید «مقتل العبره» است که به همت حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران به زیور طبع آراسته شد. 🌐eitaa.com/meftah_313 @HOWZAVIAN
🔹بنیان‌های نظری سبک زندگی در اندیشه بوردیو ✍ عبدالرضا آتشین صدف (دانشجوی دکتری فلسفه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم) چکیده اصطلاح سبک زندگی در اندیشه و آثار بوردیو مفهومی است که با شبکه پیچیده و به هم پیوسته‌ای از مفاهیم نظری مرتبط است. وی در آثار مختلف توصیفی و پیمایشی خود به‌ویژه کتاب «تمایز: نقد اجتماعی قضاوت‌های ذوقی»، با رویکردی جامعه‌شناختی به تحلیل سبک‌های زندگی و طبقات اجتماعی پرداخته و آن را با مفاهیمی همچون فضای اجتماعی، طبقه، میدان، عادت‌واره، سرمایه و سلیقه پیوند داده است. از منظر وی، سبک زندگی مجموعه‌ای از باورها و کنش‌های نظام‌مندی است که افراد و طبقات اجتماعی را از یکدیگر متمایز می‌سازد. در این مقاله با تکیه بر آثار بوردیو و شارحان عمده اندیشه‌های وی به شیوه اسنادی و با رویکردی توصیفی و تحلیلی به مفاهیم و بنیان‌های نظری بوردیو در طرح نظریه سبک زندگی وی پرداخته خواهد شد. کلمات کلیدی: سبک زندگی، فضای اجتماعی، طبقه، میدان، عادت‌واره، سرمایه، سلیقه. لینک دانلود مقاله👇 http://ensani.ir/file/download/article/1546084557-10109-6-1.pdf @philosophyofsocialscience @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 آخر معرفت ❇️ درکتابها درمورد عرفان وتعالی معنوی انسان خیلی نوشته اند و خوانده ایم ! 💥 اما امام (ره) فقط حلوا حلوا نکرد بلکه حلوایی درست کرد که هزاران انسان خوردند و لذّت بردند و به مقصد سعادت رسیدند و امروز هم شاهدیم که میلیونها انسان از نورانیت اثر معنوی آن آن عظمت متَنَعِم هستند ! 💐 امام عزیزما درعصرحاضر نتنها همه باورهای متعالی را احیاء کرد بلکه براساس آن هزاران مصداق عینی و الگو تربیت نمود ! 🌹 سخنان این رزمنده پیرمرد و پدر دو شهید را با دقت ببینیم و گوش دهیم که همه عرفان را در دو کلمه خلاصه نموده و به آن عمل کرده و به مقام آن رسیده ! 🌷این عارف کامل میگوید : مغازه داشتم پسر بچه ای را دیدم که کمپوتی رابصورت قسطی از من خرید برای اهداء به جبهه و ... ! ✅ براستی جامعه ما ازکجا به کجا سقوط کرده ؟ ازبچه هایی که چنین باوری داشته اند تا بزرگانی که امروز برای مدد از ازهم سبقت میگیرند و...؟! ✅ درحالی که بخاطر همین اعتقادتمان مثلاً در شدید ترین هستیم فقط درسال گذشته ۳ ملیارد دلار گوشی تلفن همراه از بازارهای متعلق به دشمنان قسم خود وارد کرده ایم !!! عده ای هم متحیّر میگویم چرا ...؟ ومی پرسیم چرا ما مستجاب نمی شوند و...؟! ✳️ شهید آیت الله بهشتی پس از آزاد سازی ارتفاعات بالای بازی دراز رفت و چه زیبا فهم ومشاهدات خود را اینطور بیان کرد و فرمودن : « به بگویید بیایند اینجا که بازی دراز است » ✍ بهزادزارع @daneshjumashruti @HOWZAVIAN
🔴 گوشه ای از جنایت مدرن و رسانه ای @HOWZAVIAN
✍خاطراتی از درس آیت الله ممدوحی به قلم ابراهیم اکبری دیزگاه، رمان نویس حوزوی👆👆 پ.ن: ◼️آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه و از شاگردان برجسته و مبرز امام راحل و علامه طباطبایی(ره) به لقاء الله پیوست. @HOWZAVIAN
✍ س رستمی هر نوبه، خر مزقانش را کوک می‌کند، نوای «باز آمد بوی ماه مهر» در می‌دهد، زهره‌مان آب می‌شود‌. یادمان می‌آید، ول‌مان دادند جایی، می‌گفتند است‌. زندان گوآنتانامو، اسپیناپس بود در مقابلش. از حیث قدمت، کلنگ احداثش را می‌گفتند احمد قاجار زده. بعضی می‌گفتند شاه شهید ماقبل عزیمتش به سیدالکریم آمده این محل، فرمایشات داشته، نسوان این مملکت باید مانند نسوان ممالک مترقیه باشند، اوامر ملوکانه داشته، دبستان دخترانه علم کنند. قدیمی‌ترها می‌گفتند الباقی مجاناً و مفتاً اباطیل فرمایش کرده‌اند. بنا اساساً دبستان نبوده، مسافرخانه بوده. مالکش شخصی کَرَم‌آبی نام، اهل محل مزاحاً و مُطایبتاً می‌گفتندش کِرم‌آبی، توفیری نمی‌کند اسمش چه بوده. خلاصه مسافرخانه را اجاره می‌دهد اداره آموزش و پرورش، بشود محل پرورش نوگلان. هفت هشت اتاقش را البت مجهز می‌کنند به اسباب آموزشی فوق المدرن آن روز. یعنی دیواری را رنگ سبز می‌زنند، فرض کن تخته سیاه، اورژینال‌تر از دیتاهای امروزی. دیوار جوری کج و کوله بود، حسرت به دلمان ماند خط صاف، رویش بکشیم، واقعش، همانجا شیرفهممان کردند باید علی الداوم بر صراط مستقیم باشیم. معاذالله کج و کوله نرویم، داخل والضالین نشویم. معطر بود به بوی نم و نا، یادمان نرود از کجا به کجا رسیدیم. فی الحال، بوی نا می‌زند بیخ پک و‌ پوزمان یادمان می‌آید از کجا به کجاها که نرسیدیم. اسباب آموزشی‌اش فوق‌النهایه پرفشنال بود من جمله، میز و نیمکتش. موریانه به آن رغبت نداشت، می‌گفت اجابت مزاجش دوبل می‌شود. القواعد و الاصول آیرودینامیکیه و البالانسیه را به کفایت یادمان دادند، بس میزها لق و لوق بود. توأمان به قاعده ملتفت شدیم همنشینی لق ولوق جماعت، عاقبت ندارد، زمینمان می‌زنند. سبحان الله! نیمکت متعلق به دوران پوشک‌پوشی ناپلئون و این همه حکمت؟! نیمکت زهوار در رفته، شش هیچ جلوتر بود از پکیج آموزشی امروزی. هر نیمکت، چهار دانش‌آموز زورچِپان کرده بودند. لابد حکمتی داشته به جهت طفولیت فهممان نشد، چه بوده. حالیه می‌بینیم در مدارس دو نفر روی نمیکت مجالست کرده‌اند، استغفار می‌کنیم، نرمه میان سبابه و شصت‌مان را دندان می‌گیریم، اسراف است، برکت می‌رود از مشق وسوادجات. سیستم گرمایشی چرخشی‌اش منحصراً متعلق همین دبستان. سرایدر فی مابین ساعت کلاس، دق الباب می‌کرد، چراغ والر می‌گذاشت میانه کلاس. جوری تمشیت می‌شد تا آخر وقت همه کلاسها مساویاً بهره ببرند. سرایدار، نامش آب بود. زمستان‌ها اهل محل بر سبیل مزاح و مطایبه صدایش می‌کردند یخ. یک روز گرم تابستان غفلتاً با اتولی تصادف کرد. بخارشد و به آسمان رفت. مدرسه را چندسال پیش وراث موجر فروختند وشد حسینیه جماعتی که اهل مرکز بودند. @namaakkdon @HOWZAVIAN
📛 تقلیل گرایی در عدالت طلبی جنسیتی ✍ احمد اولیایی ⁉️چند روز پیش خانم ابتکار در مورد لزوم ذکر نام مادران در کارت ملی پیشنهادی دادند. بهانه ای شد تا در این باره بنویسم. 🔻عدالت جنسیتی یکی از مباحث مهم در عدالت پژوهی و عدالت طلبی است چرا که تقریبا نیمی از جمعیت جوامع را زنانی تشکیل می دهند که به دلیل داشتن تفاوت های جنسیتی با مردان، حقوق متفاوتی پیدا کرده اند. 🔹همین اهمیت منجر به پدید آمدن جنبش های طرفدار عدالت جنسیتی در طول تاریخ و همه جوامع شده است. 🔸در ایرانِ ما مبانی دینی و نگرش های سنتی به زنان، اهمیت عدالت جنسیتی و کنشگری عدالت طلبان این عرصه را دو چندان کرده است. 🔻 فارغ از اینکه عدالت جنسیتی چیست و بسط عدالت اجتماعی یکسان برای مردان و زنان به چه معناست، آنچه که من می خواهم تأکید کنم تقلیل گرایی حقوق و مطالبات زنان است. بنظر می رسد کنشگران عدالت جنسیتی و بسیاری از زنان جامعه بیش از آنکه به دنبال ارتقای اجتماعی و شأنی بانوان باشند، مطالبات خود را در سطح «ذکر نام مادر در کارت ملی»، «حذف تصویر دختران از روی کتاب ابتدایی»، «ورود زنان به ورزشگاه» و مانند اینها تقلیل داده اند. و حال آنکه خوب بود وضعیت فعلی را تحلیل کنند تا به ایده مناسب «حضور اجتماعی زن» یا الگوی مطلوب «تحصیلات زنان» و یا «اشتغال بانوان» دست یابند. 🔹وضعیت فعلی نشان می دهد آنچه زنان ما را از داشتن یک آرامش فردی-اجتماعیِ عادلانه محروم کرده، عدم درج نام آنها بر روی کارت ملی فرزندشان نیست؛ بلکه وضعیت اشتغالی است که کنار فرزند بودن را از آنها گرفته است. 🔸وضعیت فعلی نشان می دهد آنچه ظلم جنسیتی به زنان محسوب می شود، حذف تصویر دختران از روی کتاب فارسی نیست؛ بلکه عدم تلاش در تسهیل ازدواج آنان و دامن زدن به تجرد گرایی دختران است. 🔻بحث عدالت جنسیتی موضوعی عمیق و گسترده است که در یک یادداشت نمی توان بدان پرداخت؛ اما می توان گفت که بزرگترین ضربه را به عدالت خواهی جنسیتی، تقلیل گرایی مطالبات جنسیتی آن هم توسط برخی مسئولین و خودِ بانوان خواهد زد. @HOWZAVIAN
🔎سه گانه هویت در عصر پورنوگرافی اطلاعات سیستم های اجتماعی جهت بازتولید قدرت و بقای پایدار و نه کج دار و مریز، لازم است که اتاق های فکر و هیات های اندیشه ورز را در جهت مطالعه و فهم نسبت قدرت و هویت فعال نمایند.هویت عامل بقای استراتژیک قدرت می باشد. ✅کاستلز معتقد است که همواره هویت در بستر روابط قدرت شکل می گیرد و از این جهت سه نوع منشا برساخت هویت را از هم متمایز می کند که تطبیق و مطالعه میدانی این رویکرد در جامعه ما می تواند ثمربخش و تحول آفرین باشد. 1⃣هویت مشروعیت بخش که مبتنی بر نهادهای قدرت می باشد و به تقویت ساختاری و قانونی جامعه کمک می کند.ساختار می آفریند. 2⃣هویت مقاومت که ناشی از شرایط خاص تقسیم و توزیع قدرت در جامعه می باشد که طبقه مظلوم را واکسینه کرده و جماعت سازی می کند. 3⃣هویت برنامه دار که خلق سوژه می نماید و برای هضم نشدن توده ها در جامعه شبکه ای کاربرد ویژه دارد.شخصیت می آفریند. 🚫بر این اساس، اخبار منفی و یاس آور و پراکنش فیک نیوزها و همچنین القای پاردوکس در اندیشه و اجرا، باعث تضعیف هویت برنامه دار جامعه شده و احساس شخصیت و هویت مستقل را زایل می کنند.(خبر دناپلاسی شدن نماینده های مجلس) ⛔️تحت فشار قرار گرفتن ساختارهای سلامت جامعه و القای ناکارآمدی و بحران، باعث خدشه دار شدن هویت مشروعیت بخش جامعه می شود.(حمله مهندسی شده به قوه قضاییه و عدالت، به بهانه نادرمختاری ها و نویدافکاری ها) 📛از طرفی نیز توجیه فساد در هر کدام از سیستم ها و شاخص های جامعه باعث سرکوب و افول هویت مقاومت در جامعه شده و روحیه ظلم ستیزی را به قهقهرا خواهد راند.(دولت رانتی و خسته در عرصه اقتصاد و فرهنگ و سیاست) ✅با چنین رویکردی که در باب نسبت هویت و قدرت مطرح شد،در عصر پورنوگرافی اطلاعات که به تعبیر بودریار، کثرت و انبوه اطلاعاتی باعث تبدیل توده ها به اکثریتی خاموش شده است، هر نظام سیاسی برای پایایی و پویایی ضروری است که هویت های سه گانه را در نظام شهروندی خود، بازآفرینی و تکرار نماید. @andisheengelabi ✍علیرضامحمدلو @HOWZAVIAN
پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران بسم الله الرحمن الرحیم گذشت زمان نتوانسته و هرگز نخواهد توانست یاد ارجمند شهیدان عزیز را از خاطر ملت ایران بزداید. این لوح درخشان همواره مزیّن به عنوان شهادت و یاد شهیدان خواهد ماند. این ذخیره‌ی تاریخی همواره به نسلهای ما امید و همت و جرأت خواهد بخشید تا گامها به سمت هدفهای والا را محکم و استوار بردارندو از دشمنی شیاطین خنّاسان عالم نهراسند. جبهه‌ی عدل و حق با این توان و آرایش الهی به پیروزیهای بزرگ دست خواهد یافت انشاالله. سیّدعلی خامنه‌ای ۳ مهرماه ۱۳۹۹ @khamenei_ir
دوستان جانم! به فرهنگ عمومی توجه ویژه ای داشته باشیم. ساعتی پیش در صفحه ۱۹۴ از کتاب تاریخ واسط خواندم که روزی از روزها مولی علی علیه السلام فرمود: به انگشتِ اشاره خود نگویید انگشت سَبّابه! چون که این واژه در واقع یک اسمی جاهلی است که در آن دوره استعمال می شده است. لازم به توضیح اینکه در روزگار جاهلیت، طرفینِ دعوا به هنگام درگیری و مشاجره و به منظور سبّ و دشنام گوییِ به طرف مقابل، انگشت خود را در هوا می چرخواند و بد و بیراه می گفت. اسم انگشتِ سبّابه از آنجا مانده است. حضرت می فرماید: بگویید انگشت مُسبّحه که از تسبیح خداوند می آید. رفقای عزیزم غرض از نگارش این مرقومه کوتاه این بود که عرض کنم باید به فرهنگ عمومی توجه داشته و سهل انگار نباشیم. ✍علیرضا نظری خرّم @HOWZAVIAN