⁉️ چرا حجاب آری، چشمچرانی مردها نه؟
چند وقت پیش برای خرید مایحتاج خانه به بازار رفته بودم. هوش و هواسم حسابی به این جمع شده بود که چه جوری بین مثلث لیست خرید خانه و قیمتها و باقیماده ناچیز کارت بانکی تعادل بر قرار کنم که خانمی حدود سی ساله البته با حجابی که البته مورد پسند مذهبیها نبود کنارم ایستاد و گفت: ببخشید حاج آقا انتقادی از شما روحانیون داشتم، گفتم: بفرمائید درخدمتم، انتقاد شما را میشنوم.
گفت: میشه بفرمائید چرا اینقدر به حجاب ما خانهما گیر میدید و هیچ ایرادی به مردان هوس ران و چشم چران ندارید که با دریدگی و مزاحمتهای کلامی و بالاترش برای خانمهایی مثل من مزاحمت ایجاد میکنند؟
گفتم: ببخشید، منظورتون از خانهمهایی مثل من، چیه؟ ویژگی خاصی مد نظرتون هست؟
گفت: یعنی مثل من چادری نیست و برای لباس پوشیدن راحته و به خودش سخت نمیگره؟
گفتم: حالا میتونم از شما سوالی بپرسم؟ ....
👈 خواندن بیشتر 👉
✍️ سیدحسن هاشمی جزی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#خبر_خوب_ما
دومین شماره از مجله کودکانه اسپانیایی زبان «گام اول» منتشر شد.
#تبلیغ_بین_الملل
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💐 مادرانهی یک بانوی طلبه
🔅رمز کارت من
رمز کارت هر فرد، یک عدد مهم است، رمز کارت من، ۸۹/۸/۱ است، روزی که مادر شدم، روزی که بعد از آن، انگیزهام برای زندگی در گرو وجود فرد سومی قرار گرفت.
روزی که دلیل دیگری برای نگرانیهایم برای خندههایم، روزی که من دیگر فقط یک دختر، یا زن، یا نو عروس نبودم، در جایگاه مادری پا گذاشته بودم و عجیب دنیایی است دنیای مادری.
دختر تب میکند، مادر بیخوابی میکشد، پسر سرفه میکند، مادر دست به دارو، بالای سرش پرستاری میکند.
اما همهاش هم این نیست، مادرخوب میداند سعادت ابدیش، با سعادت فرزندش، آمیخته، پس بیش ازهمهی این نگرانیها و بیم وامیدها، نگران ابدیت فرزندش است و برای آن تلاش ودعا میکند.
آری دنیای مادر، با دنیای گل گلی صورتی دخترانه و دنیای پر از منطق مردانه، توفیر دارد، اگر چه تلفیقی از همهی آنهاست.
مادر، موجودی پیچیده است، کسی که بهشت، میتواند زیر پایش باشد. مادر فرشتهی زمینی خداست.
✍ باران نجاتی
#روز_مادر
#حضرت_زهرا
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📚معرفی کتاب
🔹️کتاب پشت دیوارهای بلند نوشته ی آذر آرین پور را امروز مطالعه کردم. خانم آرین پور همسر شجاع الدین شیخ الاسلام زاده وزیر بهداری دولت هویدا است. نشیب و فرازها و تلاشهای این زن برای اثبات بی گناهی همسرش خواندنی است. به گفته او همسرش در پی اصلاحات نمایشی شاه و دولت شریف امامی برای خاموش کردن اعتراضات مردم و به خاطر کینه ساواک به زندان می افتد و چندبار تا مرز اعدام پیش می رود، پس از پیروزی انقلاب از طریق اسماعیل یزدی برادر ابراهیم یزدی به انقلابیون معرفی می شود. و نهایتا پس از ۵ سال زندان با تجدید نظر آیت الله محمدی گیلانی و اطلاع امام خمینی آزاد می شود. روایت او از قبل و پس از انقلاب خواندنی است. درباره این کتاب می خوانیم:
آن چه در این كتاب آمده سرگذشت خانوادهای است كه در جریان انقلاب اسلامی، از پایگاه نسبتا رفیع خود فرو افتاده و برای رهایی از سقوط نهایی، بی پروا به آب و آتش زدند" .آذر آریانپور "(راوی سرگذشت) در تهران زاده شد پس از اتمام موفقیتآمیز دوره دبیرستان، با دكتر "شیخ الاسلام زاده"، پزشكی جوان ازدواج كرد و به همراه وی برای ادامه تحصیل راهی آمریكا شد .پس از دریافت مدرك فوق لیسانس به همراه همسر و دو فرزندش به ایران بازگشت .در سالهای پایانی رژیم پهلوی، این رژیم در هراس از انقلاب، با اقدامی نمایشی گروهی از مهرههای خود را زندانی نمود كه دكتر شیخ نیز جزو آنها بود .سقوط رژیم پهلوی و زندانی شدن همسر، تلاطمی وحشتناك در زندگی او ایجاد نمود .محكومیت حبس ابد باعث ایجاد حوادثی عظیم در زندگی وی گشت و او به ناچار به اتفاق فرزند سومش بابك، برای نظارت و پیگیری وضعیت تحصیلی جدایی این زوج گردید.
✍ مسائل پژوهشی
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⚡️آیا دوگانه بخش خصوصی _ بخش دولتی معیوب است؟
👌عمده کارشناسان اقتصاد در معایبِ تصدی بخش دولتی و مدح بخش خصوصی بحث کرده اند. درباره این دوگانه غلط نکاتی را مطرح می کنم:
👌اول اینکه: به دلیل عدم رعایتِ شاخصه های مهمی مانند "مناسب بودن فاصله محیط کار با خانه کارگر"، " اولویت مشاغل غیر استخدامی بر مشاغل استخدامی"، " مجموعه استاندارهای غذای طیب"، " کاهش ساعت کار به یک چهارم ساعات روزانه" و... الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد روابط انسانی صحیح عمل می کنند و الگوئی مناسب برای کسب و کار جمهوری اسلامی محسوب نمی شوند. (رجوع شود به شاخصه های فقهی کسب و کار در مقایسه با شاخصه های سازمان جهانی کار)
👌دوم آنکه: به دلیل "غیر قابل اغماض" بودن چالش برای روابط انسانی، الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی، الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای و خانگی است. در الگوی تولید غیر متمرکز -که در بخش کشاورزی، غذا و سایر صنایع قابلیت تحقق دارد- کیفیت بیشتر، قیمت ارزانتر و حفظ محیط زیست؛ بهتر تأمين مي شود (رجوع شود به استراتژی فقهی صنعت و تولید)
خواندن بیشتر
✍ علی کشوری
#نظام_سازی_فقهی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 اغواگری علیه زن مسلمان ایرانی
🔻 ویل دورانت فیلسوف و مورخ برجسته غربی در صفحه ۱۵۳ کتاب «لذات فلسفی» چنین اعتراف می کند که : «درسال ۱۸۸۲ [ یعنی کمتراز۱۴۰ سال قبل ] برای نخستین بار در دنیای غرب و درانگلستان حق مالکیت به زن قانونی شد و تا پیش از این زن درغرب نتنها حق مالکیت نداشت بلکه خود نیز مِلک بود و رسماً خرید و فروش می شد و به ارث می رسید و... »
🔻همچنین او ادامه مینویسد: « البته تصویب این قانون برای احقاق حقوق مادر بزرگهای ما نبوده بلکه جهت استفاده از نیروی کار ارزان زنان و کشاندن آنها به کارخانه ها، صنعت و مزارع کشاورزی بود ! »
❇️ درحالی که امروز براساس آمارهای رسمی میانگین جهانی حضور زنان در ارائه ایده های استارتاپی ۱۷٪ است اما در جمهوری اسلامی ایران ۳۹٪ می باشد !
✅ با این وجود نظام سلطه با اغوا گری و هوچی گری رسانه ای همواره اسلام و جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق زن می کند!
✍ بهزاد زارع
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔴 سلبریتی، سوز واکسن یا ساز آنارشیسم؟
هر متنی در زمینه ای فهم می شود و همچون جزیی که در یک کل قابل فهم است و قطعه ای که در سیستمی معنادار می شود بایستی سراغ فرامتن هر متن برویم تا شان نزول آن تک بیت در منظومه حاکمش #رمزگشایی شود.
اینکه واکسن بخریم یا بسازیم مساله ای طبیعی و البته ضروری است که باید اتفاق بیفتد. اما وقتی یک مساله از ریل عادی خود خارج می شود و در بستر هیجانات عمومی ضریب جعلی و تورمی پیدا می کند، قابل تامل و بررسی می شود و از آن دست مسائلی است که باید فضای حاکم بر مساله را واکاوی نمود تا اصل مساله و چرایی مساله بودنش شفاف و روشن شود.
👈 خواندن بیشتر 👉
✍علیرضامحمدلو
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📖 ۵۷ ریشتر، پسلرزههای انقلاب اسلامی ایران در آنسوی مرزها...
📌تهیه و تنظیم: مجله الکترونیکی اخوت
🔻برای تهیه کتاب با شماره 02537746490 تماس و یا به لینک زیر مراجعه کنید و با قیمت ۷۵۰۰ تومان! خریداری کنید
https://basalam.com/raheyar/product/547475
🆔 اخوت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✴️ مراقبت در جنگ شعار و شعور
این روزها دوباره شاهد بالا گرفتن جنگ شعار و شعور هستیم که قدمت آن به طول تاریخ بشریت میرسد، جنگی که مهمترین مولفه قدرت و اثرگذاری در آن افکار عمومی است.
در دورانی که مردم یک جامعه اهل تفکر و اندیشه باشند و اول فکر کنند بعد به کنش و واکنش بپردازند قطعا پیروزی با شعور است اما زمانی که فشارهای روانی ذهن مردم را خسته کرده و رسانهها به افزایش عملیات روانی بپردازند، بستر برای افزایش سطحی نگری و کم اندیشیدن فراهم میشود و اینجاست که شعارهای پوچ در برابر شعور، قد علم میکنند و افراد ابتدا به کنش یا واکنش میپردازند و سپس درباره عملکرد خود فکر میکنند.
حال که دوران کرونایی با سختیها و فراز و نشیب فراوان ذهن مردم را خسته کرده و بیتدبیریها در امور معیشت مردم، باعث فشارهای روانی بر جامعه شده است، شاهد رشد قارچگونه مجدد شعارهای سمی هستیم و باید دقت خود را بالا ببریم تا کنشگریها و واکنشهای ما به خصوص در فضای مجازی کنترل شده باشد که خدای ناکرده آب به آسیاب دشمن نریزیم و باعث ناامیدی خود و اطرافیان نشویم.
قطعا ملتی که در طول تاریخ اهل مقاومت و پایداری بوده و در برابر تهاجمات مدعیان قدرت، ایستادگی به خرج داده و خسته نشده است، مغلوب جیغ خسته شدنهای افراد ضعیف یا قلم فرسایی ناامیدکننده بازیگران شبکه صهیونیسم نخواهند شد، اما این جیغ و دادها و توییت پراکنیهای متوهمان اثرگذاری بر جامعه حاکی از افزایش عملیات روانی در دوران کروناست که باید بیشتر مراقبت کرد.
نکته مهم این است که در این مرحله از جنگ شعار و شعور، صرفا اهالی رسانه اثرگذار نیستند بلکه تمامی کاربران فضای مجازی با کنش و واکنش خود، در پمپاژ امید و ناامیدی موثر هستند لذا باید مراقب نظر دادنها و بازنشرها و رفتار مجازی خود باشیم تا سلبریتی زده نشویم.
✍ محمد صدارت
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
😊 طنز داستانی مرد زرگر؛ حکایتگر تبلیغات انتخاباتی جریان غربگرا
هرچقدر به ایام انتخابات ۱۴۰۰ نزدیکتر می شویم، بازار وعده ها و وعیدها و نطقهای آتشین و سینه چاک کردن جریان تحریف و جریان شبه روشنفکران غربزده برای مردم بیشتر و گرمتر می شود.
طنزنامه مرد زرگر شاید تا حدودی توانسته باشد بیانگر شگردهای فریبکارانه جریان لیبرال غربگرا در انتخابات ۱۴۰۰ برای جلب ارای مردم در سبد انتخاباتی خویش باشد.
سکانس اول :
پیر مردی زیبا صورت و خوش منظر با چهرهای موجه، مذهبی، قدسی و نورانی وارد مغازه طلا فروشی شد. فروشنده با احترام از پیرمرد نیکو صورت استقبال کرد. پیرمرد به فروشنده گفت: من عمل صالح تو هستم!. مرد زرگر قهقههای عاقل اندر سفیه زد و با تمسخر گفت: درست است که چهرهای نورانی و زیبا دارید اما هرگز گمان نمی کنم عمل صالح بنده چنین شکلی داشته باشد !!. در همین حین، یک زوج جوان وارد مغازه شدند و یک انگشتر طلا با فلان خصوصیات منحصر بفرد را تقاضا کردند.
متن کامل👇
http://asremrooz.ir/vdcjote8auqehtz.fsfu.html
✍ رسول رضایی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#جشنواره_های_حق_التألیفی_چیست؟
✍️ درباره این پرسش و ایدههای پس از آن با شما گفتوگو میکنیم.🖌...
#پیش_به_سوی_همگانی_شدن_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
نویسندگان حوزوی
💐با سلام خدمت اعضای محترم نویسندگان حوزوی 🔹این کانال همواره به دنبال شناسایی زمینههای رشد نویسندگی
#یادآوری
🔔 عزیزانی که برای جشنواره حضرت ابوطالب قول یادداشت دادهاند، از قافله عقب نمانند!😊
#یادداشت #یادداشت_نویسی
⭕️ انقلابی کیست؟ / بخش نخست
✅ خودسازی برای تحقق آرمانها
⁉️ اکنون که انقلاب اسلامی علیرغم خواست دشمنان به ۴۰ سالگی خود رسیده است، این پرسش که «وظیفه نیروهای انقلاب در دهه پنجم انقلاب اسلامی چیست؟» ذهن انقلابیون جامعه را به خود معطوف کرده است. برای یافتن پاسخی دقیق برای این پرسش باید به نکاتی توجه کرد که عبارتند از:
‼️ جداسازی محافظهکاری و انقلابی
💠 نیروهای انقلابی کسانی هستند که دارای معرفتی صحیح از مبانی اسلام ناب هستند و با درک درستی از وضعیت مطلوب و نامطلوب موجود میخواهند با اقداماتی صحیح، وضعیت نامطلوب موجود را به وضعیتی مطلوب تبدیل کنند. بر اساس این تعریف، محافظهکاران کسانی هستند که خواسته و یا ناخواسته حافظ وضعیت غیر مطلوب موجود هستند.
1️⃣ محافظهکاران به سه دسته تقسیم میشوند: دسته اول کسانی هستند که وضعیت موجود را وضعیت مطلوب میدانند و دلیلی برای تغییر نمییابند و حتی برای حفظ وضعیت موجود با نیروهای انقلابی مقابله میکنند.
✍️ سید مجید اشکوری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
گذری به نیم قرن خیانت
🔻#صحیفه_خوانی
🔹... ما پنجاه سال است که هیچ چیز #آزاد نداشتیم. همۀ شما می دانید، از آن وقتی که رضا شاه آمد تا الآنی که من اینجا نشسته ام، ما غیر از اینکه حالا ـ اخیراً شده است ـ ما هیچ چیز آزاد نداشتیم. نه #مطبوعات آزاد داشتیم، نه یک #دادگستری مستقل داشتیم، نه یک کانون وکلای مستقل. همه اش آنها تصرف داشتند. نه یک #دانشگاه داشتیم، نه می توانستند جوانهای ما را تربیت صحیح بکنند ... اینها را عقب نگه داشتند. #فرهنگ ما یک فرهنگی است که برمی گرداند بچه های ما را به طرف عقب. یک باب مفصلی است اینکه راجع به فرهنگ، اینها چه کردند.
ادامه 👈 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم
#دهه_فجر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔵مجازات پاسخگویی بدون علم🤫
1️⃣ بعضی و قتها از روی غفلت و یا سَرسَری گرفتن پاسخگویی دینی، ممکن است در مواجهه با پرسش، بدون آگاهی لازم و یا تحقیق ضروری ، به پاسخدهی بپردازیم و یادمان رفته باشد که مراجعه مردم به ما برای آشنایی با دین خدا و آگاهی از حکم اوست، نه شنیدن آراء و نظریه های شخصی و روبرویی با طَبَق طَبَق افاضات بی سند و مدرک ما.
بد نیست برای آشنایی با پیامدهای( اخروی و دنیوی) این نوع پاسخگویی( و بی نیاز از هر توضیحی)این روایت رابخوانیم و به خاطر بسپاریم.
2️⃣ عن ابن أبي عمير، عن رجل، عن إسحاق بن عمّار قال: قلت لأبي عبد اللّه عليه السلام : إنّ رجلاً استشارني في الحجّ و كان ضعيف الحال فأشرت عليه أن لا يحجّ، فقال: ما أخلقك أن تمرض سنة، قال: فمرضت سنة.
اسحاق بن عمار به حضرت امام صادق (علیه السّلام) عرض کرد: مردى با من، در رفتن حج مشورت کرد و چون او را ضعیف الحال دیدم( بدون بررسی دقیق مسئله اسطاعت حج) او را از حج رفتن بازداشتم. امام (علیه السّلام) فرمود: «چقدر سزاوارى که براى این کارى که کردى یک سال مریض شوى» .اسحاق گفت: همانطورىکه امام (علیه السّلام) فرموده بود، یک سال مریض شدم . (الکافي ج۴ ص۲۷۱- من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۲۲۱- تهذيب الأحكام ج۵ ص۴۵۰)
✍️ سیدحسن هاشمی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔰 #ادبستان
🔸امام حسن(ع) می گویند: "السَّلامُ عَلَیک یا اُمّاهُ"
🔹حضرت صدیقه طاهره(س) جواب می دهند: "وَ عَلَیک السَّلامُ یا قُرَّةَ عَینی وَ ثَمَرَةَ فُؤادی؛ بر تو باد سلام ای نور دیده ام و میوه دلم"
✅ نکته: در گفتگوهای بین اعضای خانواده، انتخاب واژه های اثرگذار و اهمیت به وضعیت روحی افراد، بسیار مهم است.
📚 کتاب ادبستان(نکات تربیتی از حدیث شریف کسا)
با کانال ◀️ مدار فرهنگی فتوتیترهای فرهنگی را انتخاب کنید.
#تربیت
#حدیث_کسا
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💬 نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی نان شب.
📢 جامعه امروز چه مقدار از فعالیت حوزویان در عرصه ادبیات، فرهنگ، سیاست و اجتماع باخبر است؟
✍️ اصلا حوزوی ها درباره چه مسائلی فکر می کنند و می نویسند، دغدغه اصلی آنان چیست؟؟
🌻دوستان تان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان و نوقلمهای حوزوی
#پیش_به_سوی_نوشتن
✍️ زیرژانرهای روایت غیرداستانی(1)
ادبیات غیرداستانی شامل آثاری است که بر پایهی حقایق نوشته شدهاند، هرچند عناصر داستانی هم در آنها جای دارند. روایت غیرداستانی با ارائهی خشک و صریح حقایق و اطلاعات، مثل نامههای تجاری، تفاوت دارد.
هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم (البته نه به معنای آموزش کاملاً علمی و تخصصیِ عاری از ملاحظات زیباشناختی)، ترغیب، یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهی «مبتنی بر واقعیت» است. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمونهای بیشماری میپردازد و فرمهای متنوعی دارد.
#نویسندگی
#مدرسه_نویسندگی
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
✴️ دستهبندی روحانیون در جریان انقلاب
سه جریان ایدئولوژیک فعال در تحولات سیاسی اجتماعی ایران؛ سوسیالیسم، ناسیونالیسم لیبرال و اسلام بودند که اسلام گرایان از این بین توفیقات زیادی در رهبری مردم به دست آوردند.
در بین گروه هایی که با محوریت اسلامی فعالیت می کردند، بیشتر نگاه ها به عالمان دینی بود؛ ولی این طایفه نیز نسبت به انقلاب همفکر نبودند.
علمای درباری که توجیه ظلم شاهان و منع ملت از حق خواهی را وظیفه خود می دانستند و حتی عدالت خواهان را تکفیر نیز می کردند.
علمای غیر سیاسی که هرگونه دخالت در سیاست را نفی می کردند؛ چرا که سیاست را مشتی دروغ و نیرنگ می دانستند و تنها وظیفه خود را ابلاغ معارف دینی بر می شمردند که نادانسته در عمل خواسته استعمار را پیاده میکردند.
علمای محافظه کار با وجود دخالت در امور سیاسی و اعتراض به برخی برنامه های ضد دینی؛ ولی با سلطنت کاری نداشتند و بیشتر به دنبال تعدیل شاه بودند. عمل به قانون اساسی مدنظر این گروه بود.
علمای انقلابی که در شعار و عمل، طرفدار عینیت دین و سیاست بودند. و به دنبال حذف نهاد سلطنت و تأسیس نهاد مورد تأیید دین بودند و قیام مردمی برای سرنگونی طاغوت را وظیفه خود می دانستند.
✍ امین محمدلو
#دهه_فجر
#علمای_انقلابی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#نوشتن، زمانی اتفاق میافتد که میخواهیم خودمان را بیشتر بشناسیم.
#نوشتن آغاز نویسندگی است.
✍ شما در نوشتن با خودتان روبهرو میشوید و در نویسندگی با اطراف و دیگران.
💎 با خودتان دیدار کنید و دنیایتان را به کلمه در آورید...
#پیام_مدیر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#صبح_آنه
🔴 تنور سینهی من داغ کربلا دارد
همیشه کوچه ی ما عطری از شما دارد
که آشنا به دلش میل آشنا دارد
بگو که جسم که را در بغل گرفتی که
دوباره روضه ی ما بوی بوریا دارد
هزار شکر که مژگان به ما حواله شده
غبار پای تو تأثیر کیمیا دارد
شبیه چشم شما سرخ می شود چشمش
کسی که چشم بر آن ریشه ی عبا دارد
علاج تشنگیم را فرات هم نکند
تنور سینه ی من داغ کربلا دارد
به سینه می زنم و حلقه می زنم بر در
در این معامله یک دست هم صدا دارد
دلم هوای حرم کرده خوب میدانم
برات کرب و بلا را فقط رضا دارد
دوباره خرجی ما، بی حساب زهرا داد
همیشه سفره ی گرمش هوای ما دارد
✍️حسن لطفی
#جمعه #ندبه #شعر
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔻 چرا شعرخوانی؟
1️⃣ دایره واژگانی شما گستردهتر میشود؛ آن وقت در نوشتن مطالب شخصیتان یا در صحبتکردن و سخنرانی با کمبود واژه مواجه نمیشوید.
2️⃣ موزون بودن شعر سبب میشود، ذهن شما به صورت ناخودآگاه وارد مرحله جدیدی از یادگیری بشود که بعدها نوشته شخصیتان با کلماتی مناسب و روان ساخته میشوند.
3️⃣ زمان خواندن یک شعر نسبت به قالبهای دیگر ادبی، کمتر است؛ در کمترین زمان بیشترین بهره را میبرید.
4️⃣ شعر هم خواندنش لذت دارد و هم شنیدنش و هم زودتر با درون ما رابطه برقرار میکند؛ بنابراین یادگیری از سه طریق اتفاق میافتد.
5️⃣ شعرها معمولا یک خط داستانی را دنبال میکنند، آغاز و پایان دارند، گاهی صغری و کبری و نتیجه دارند؛ ذهن شما ناخواسته نظم منطقی یک نوشته را تمرین میکند و به ابعاد یک مسأله واقف میشود.
6️⃣ شعر را برای یادگیری نخوانیم؛ برای طراوت روح و تممد اعصاب بخوانیم؛ یاد دادن را بسپاریم به دست خود شعر.
و نکته آخر این که #شعر_آیینی چیز دیگری است، بویی از خودخواهی در او نیست، عشقها زلالتر خودشان را نشان میدهند، انرژی مضاعف میبخشد و روح خواننده و نویسنده را از صافی عشقهای حقیقی عبور میدهد.
✍️ علی اسفندیار
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#تسلیت
◼️ آیتالله ضیاءآبادی به ملکوت اعلا پیوست
آیت الله سید محمد ضیاء آبادی عالم شیعه و استاد حوزه علمیه دار فانی را وداع گفت.
#مشاهیر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✴️ موهبتی به نام "منتقد"
شما برای نویسنده شدن به مخاطبِ منتقد نیاز دارید. مخاطبی که با دقت نوشتهی شما را بخواند و نقد کند.
این ارزیابی باید شامل ذکر نقاط قوت و ضعف باشد. هم چنین چگونگی برداشت هر فرد از نوشتهی شما بسیار مهم است.
اگر قلم شما پیوسته مورد ارزیابی نباشد، دچار آفتِ رشدِ حبابی خواهید شد.
یعنی کمیت نوشته های شما بالا میرود اما کیفیت قلمتان در سطح پایین متوقف میشود. مهم تر از همه اینکه بعد از مدتی که ساختار های نوشتاری تان ثابت میشود، دیگر نه نقدی را میپذیرید و نه میتوانید تغییر کنید.
طبیعتا به خاطر چند تعریفی که شنیده اید خود را نویسنده ای کامل هم میدانید.
از خوانندهی نقاد، کمال استفاده و تشکر را داشته باشید!
کسی که نوشتهی شما را نقد میکند باعث رشد شما خواهد شد، حتی به غلط!
✍ اسماعیل دشمیر
در خدمت باشیم!
#نویسندگی #نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#پیش_به_سوی_نوشتن
🇮🇷فراخوان مسابقه یادداشت نویسی گام دوم انقلاب
🌻دنیا به جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکارهای ایرانی، در بسیاری از عرصه ها با چشم تکریم و احترام می نگرد. قدر خود را بدانید و با قوت خداداد، به سوی آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید. ( بیانیه گام دوم)
💥 ستاد مردمی وظایف روحانیت در گام دوم انقلاب، مسابقه در سه محور ذیل برگزار می شود:
1⃣ نقش حوزه و روحانیت در تحقق بیانیه گام دوم
2⃣ نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم
3⃣ تاثیر بیانیه گام دوم در فضای بین الملل
↩️ ریزموضوعات، مزایا و شرایط تحویل یادداشت را حتما در تصویربالا مشاهد کنید.
🏆 جوایز :
🥇نفر اول: یک میلیون تومان
🥈نفر دوم: هفتصد هزار تومان
🥉نفر سوم: چهارصد هزارتومان
🗓 مهلت تحویل یادداشت ها تا 25 بهمن ماه #تمدید شد
♨️ جهت ارسال فایل ورد و نیز سوالات و نظرات و پیشنهادات خودتان، از طریق شناسه کاربری @h_azizi در پیام رسان ایتا اقدام کنید.
📣 #اخبار_گام_دومی
📝 #مسابقه_یادداشت_نویسی
✊ #سالروز_بیانیه_گام_دوم_انقلاب
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN