eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
479 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🖤 بغض گلوگیر نمانده است ✍️ تقی متقی، شاعر حوزوی بر گریه ما بغض گلوگیر نمانده است یک موج در این بحر به زنجیر نماده است آن گونه شکستیم به طوفان غم، ای دوست! گویی که دگر فرصت تعمیر نمانده است چون مرغ شباهنگ به شبگیر بنالیم اکنون که به جز ناله شبگیر نمانده است بر کار قضا خرده نگیریم، اگر چند با ما نفس خرّم آن پیر نمانده است ای روح بلندی که در آیینه ادراک دیدار تو را دیده ما سیر نمانده است چون عشق، بند است مقام تو ولیکن یک واژه تو را لایق تعبیر نمانده است (ره) @HOWZAVIAN
💠 به بهانه سفر مدیر حوزه‌های علمیه به واتیکان ✍️ حجت الاسلام محمد وکیلی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد وکیلی در یادداشتی با عنوان «نگاهی بر ظرفیت‌ها و طرح‌های حوزه‌های علمیه در سطح بین‌الملل» که به بهانه سفر مدیر حوزه های علمیه به واتیکان و چند کشور اروپایی نوشته شده است، اینگونه آورده است: 🔸حوزه‌های علمیه شیعی با توجه به ابعاد جهانی دین اسلام و معارف مکتب اهل بیت، همیشه در طول تاریخ مدعی حضور در سطح جهانی بوده و خود را محدود به جفرافیا یا عرصه خاصی نمی‌دیده است؛ به همین جهت نیز در ادوار مختلف تاریخی بخش مهمی از دانش انسانی در علوم مختلف، محصول و نتیجه فعالیت این حوزه‌ها بوده است. 🔸با توجه به تغییرات بنیادین جهان در دوران معاصر از جمله تغییرات عمیق مبانی و مبادی معرفتی انسان، تغییرات فناورانه از جمله فراگیر شدن رسانه‌ها و تحقق عینی دهکده جهانی و نیز تغییرات مهم سیاسی و فرهنگی، از جمله وقوع انقلاب اسلامی با محوریت حوزه‌های علمیه در ایران و آثار و تبعات آن در سطح منطقه ای و جهانی، حوزه‌های علمیه در برابر وضعیت و مسئولیت جدیدی قرار گرفته است که تفاوتی اساسی با وضعیت پیش از خود دارد. چنین وضعیت و موقعیت خاص، می طلبد که حوزه علمیه، بازنگری اساسی در سیاست ها، رویکردها و برنامه های خود داشته باشد تا بتواند نقش‌آفرینی مهمتر و جدی تری در سطح جهانی ایفا نماید. 🔸در همین جهت مدیریت حوزه‌های علمیه همگام با تدوین اسناد راهبردی و طراحی برنامه‌های تحولی، توجه ویژه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بین‌المللی خود بنماید و ضمن تلاش برای احصاء این ظرفیت‌ها، شیوه ها و راهکارهای عمیاتی مناسب بهره‌گیری از این فرصت‌ها را مدنظر قرار دهد. در این نوشتار، تلاش شده به صورت گذرا مهمترین ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای حضور در این سطح، مورد اشاره قرار گیرد. 🔹۱. اسناد بالادستی: در اسناد بالادستی مدیریت حوزه‌های علمیه از جمله سند چشم‌انداز، آمایش سرزمینی، نظام‌های جامع، برنامه ۵ ساله، منشور حوزه‌های علمیه و کارویژه‌های روحانیت، ظرفیت‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است که برخی از آنها به صورت ویژه با عرصه بین‌الملل مرتبط می‌باشد؛ از جمله: الف) در نظام‌های جامع حوزه‌های علمیه، از جمله: نظام جامع بین‌الملل حوزه‌های علمیه، نظام جامع تبلیغ؛ نظام جامع ارتباطات؛ نظام جامع رسانه؛ نظام جامع ادیان، مذاهب و فرق حوزه‌های علمیه به صورت ویژه عرصه بین‌الملل مورد توجه قرار گرفته است. در این نظام ها، راهبردها و سیاست‌های کلی حوزه‌های علمیه در این عرصه‌ها تدوین شده است. ب‌) در سند راهبردی آمایش سرزمینی حوزه‌های علمیه که در آن وضعیت موجود و وضعت مطلوب حوزه‌های علمیه ترسیم شده است، و از یافته های آن برای برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت حوزه استفاده می‌گردد، یکی از مهمترین عرصه هایی که مورد توجه قرار گرفته، سطح بین‌الملل است. ت‌) همچنین در برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه، از ۴۰ مضمون اصلی موجود در این برنامه، ۸ مضمون مرتبط با عرصه بین‌الملل مورد لحاظ قرار گرفته و در برنامه‌ها اشراب شده است. برخی از این مضامین عبارتند از: آموزش زبان‌های خارجی به طلاب و روحانیون، ساماندهی، پشتیبانی و ارزشیابی مبلغان، تشکل‌ها و موسسات تبلیغی و فرهنگی بین الملل؛ برنامه‌ریزی، گسترش و ارتقا فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی؛ تقویت انسجام اسلامی و گفتگو و ارتباط با ادیان و مذاهب، توسعه ارتباطات و تعامل و همکاری موثر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، تاسیس و توسعه رسانه‌های حوزوی. ث‌) در طرح کارویژه‌های روحانیت که کارویژه‌های روحانیت در چهار سطح: الف) ناظر به حوزه‌های علمیه، ب) ناظر به نظام اسلامی، ج) ناظر به جامعه اسلامی و د) ناظر به عرصه بین‌الملل، مورد شناسایی و احصا قرار گرفته، بیش از ۴۰ کارویژه خرد و کلان حوزوی در سطح بین‌الملل مدنظر قرار گرفته است تا برای تحقق آن برنامه‌ریزی گردد. 🔹۲. رشته ها و گرایش های تخصصی: یکی دیگر از ظرفیت‌های حوزه برای فعالیت در سطح بین الملل، ظرفیت‌های موجود در رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی حوزوی(درختواره دانشی) است که با توجه به تدوین آن در ۱۶ عرصه دانشی با چندصد رشته و گرایش، امکان و ظرفیت مناسبی برای ایفای نقش علمی در سطح بین‌الملل را برای حوزه‌های علمیه فراهم می‌آورد. برخی از این رشته‌ها و گرایش‌ها عبارتند از: چون: حقوق بشر، حقوق زنان، مسیحیت‌شناسی، یهودشناسی، شیعه‌شناسی( کلام، تاریخ ، جامعه‌شناسی و...)، ادیان، فقه مقارن، مذاهب فقهی و کلامی اسلامی، قرآن و مستشرقان، فقه محیط زیست، قرآن و علوم انسانی و تفسیر تطبیقی. ◀️متن کامل یادداشت در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
. 💠 ماییم و خط خمینی... ✍️ محمدتقی عارفیان ای مشرق چشم‌هایت مأوای خورشید ایران تابید تا قلب مغرب از نور مهر تو ایمان ای آسمان نگاهت معنای آرامش ما ای در بلندای تاریخ نامت به‌پا کرده طوفان پیش از تو ما قطره بودیم تنها و از هم گسسته دریا شدیم از دم تو سرشار از دُرّ و مرجان ای روح اندیشۀ ما مهر تو در ریشۀ ما شد عاشقی پیشۀ ما تا گفتی از درس قرآن روشن شد از پرتو تو صد ماه تابان به عالم جان هزاران ستاره از مهر رویت فروزان بر خاک افتاده دنیا پیش قیام و مقامت رفتند با تو به افلاک دل‌های از غم پریشان از فیض نور حضورت گل کرد جان‌های عاشق در مکتب سرخ عشقت بالید روح شهیدان از شور شیرین شعرت شیدا شده دفتر دل کوه شکوه کلامت باقی است در کشور جان تو اسوۀ مهر و قهری شیواترین شعر دهری ای روح سرخ حماسه ای معنی عشق و عرفان تو روح این انقلابی تفسیر اسلام نابی با تو به عزت رسیدیم، گشتیم با تو مسلمان دل در تو غرق تماشا چشم از فراق تو دریا بستیم با جانشینت از جان و دل عهد و پیمان هرکس گرفتار یاری است در بند زلف نگاری است ماییم و خط خمینی ماییم و پیر جماران @HOWZAVIAN
❇️ امام و نهادینه کردن گوهر دین در جان مردم ✍️ مرضیه رمضان‌قاسم 🔅امام خمینی(ره) برای حیات دوباره اسلام، درست همان راهی را رفتند که رسول معظم اسلام پیمودند؛ پس از رحلت امام‌خمینی، مقام معظم رهبری نیز از اندیشه، افکار و رفتار رسول خدا و اهل‌بیت در اداره و گسترش نظام اسلامی الگو گرفتند. 🔗متن کامل در خبرگزاری ایمنا @HOWZAVIAN
4_5825724529699195889.mp3
6.5M
📌«یاد یار» را گوش کنید شعر حافظ با صدای: سیدحسام الدین سراج هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود هرگز از یاد من آن سرو خرامان نرود از دماغ من سرگشته خیال دهنت بجفای فلک و غصّهٔ دوران نرود در ازل بست دلم با سر زلفت پیوند تا ابد سر نکشد وز سر پیمان نرود هر چه جز بار غمت بر دل مسکین منست برود از دل من وز دل من آن نرود آنچنان مهر توام در دل و جان جای گرفت که اگر سر برود از دل و از جان نرود @HOWZAVIAN
📌 تعطیل کن! ✍️ علی بهاری، نویسنده حوزوی افزایش روزانه شمار زنانی که به پویش ملحق می‌شوند نشان می‌دهد مسئله فراتر از شخص است. نمی‌توانیم بگوییم چون شخص الف یا ب فاسد بوده‌اند به این کارها تن داده‌اند و اگر به جای آنها ج یا د ‌بود این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. ریشه این بحران را در اختلاط غیر ضروری مرد و زن باید یافت، آن هم به سبک و سیاق جلو و پشت صحنه سینما! در آن وضعیت، پای هر کس ممکن است بلغزد و دستش بلرزد. شاید به همین خاطر امام باقر علیه السلام به یکی از اصحاب خود که سر درس قرآن با شاگرد نامحرمش شوخی کرده بود این چنین فرمود: درس را تعطیل کن! @HOWZAVIAN
🔎عنکبوت مقدس، پادوی لیبرالیسم در جنگ شناختی ✍️علیرضامحمدلو، کارشناس و پژوهشگر رسانه 🔻خاصیت فیلم و سریال های سکولار و پست مدرن امروزی خصوصا آنهایی که با رویکرد رئالیستی و در ژانر اجتماعی تولید می‌شوند، علاوه بر سرگرمی و چه بسا آموزش لایف استایل، به افراد، ساختارها یا باورهایی است که در جامعه مخاطب وجود دارد. 1️⃣افول ابرروایت‌ها در نگاه سینمای سکولار 🔹در واقع با شعار افول ابرروایت ها(علم و اخلاق و دین و..) که ژان بودریار در تحلیل جامعه پسامدرن مطرح کرد، بر پیکر ، با کاور پلورالیستی، تازیانه‌ای دیکتاتورمآبانه می زند و طوری تنبیه می‌کند که با فطرت و ارتکاز و بدیهی و امثال ذلک، همچون خرافه‌های مولد خشونت برخورد می‌شود. 🔸حال این باورهای بنیادین را بنامیم و انباشته های دانشی و بینشی لقب نهیم یا عادت واره نامیده و به تعبیر بوردیو، از هبیتاس یا منش و ذهنیت درونی سازی شده گفتگو کنیم. 🔹یا اینکه به تعبیر رادیکال برخی روانشناسان، از و گزاره‌های عمیق و به یادگار مانده از دوران کودکی برای توصیف این باورهای بنیادین بهره ببریم. 🔸و یا از زبان سیاستمدار سکولار، شاید از بنیادگرایی و فاندامنتالیسم و عقاید افراطی در این رابطه سخن به میان آوریم و در مکتب کانت از اندیشه ها و بینش های سخن بگوییم. 🔹اگر هم دیندار باشیم و باورهای عقلانی و یا همان "باور صادق موجه" با رویکرد مبناگرا اتخاذ کرده باشیم که با برچسب ایدئولوژیک بودن(آگاهی کاذب) به جرگه بنیادگران هدایت خواهیم شد. 2️⃣خشونت زاییده یقین در اندیشه لیبرالیسم 🔸اساسا، برخلاف روح لیبرالیسم که قرار بود به تمام اندیشه ها احترام گذاشته و پلورلیستیک مشی نماید، در برابر هرگونه بینش ته‌نشین شده و باور نهادینه گشته، زاویه دار عمل کرده و تیغ از نیام برخواهد کشید. 🔹از نظر لیبرال‌ها هر باوری که بوی نرمش و تسامح و (Tolerance) ندهد، یعنی خشن است و باید مورد ترور واقع شود. هر تفکری که بوی اندکی ثبات و مقداری فطرت و یقین بدهد، پشتوانه خشونت تلقی شده و بایستی حذف شود. 🔸چرا که از نظر لیبرالیسم، خشونت زاییده یقین است و اگر در اندیشه، اهل تساهل باشیم در عمل هم اهل مدارا خواهیم بود و اگر در نظریه اهل یقین باشیم، در عمل هم رادیکال عمل کرده و انتحاری و گونه رفتار خواهیم نمود. 🔹بگذریم که همین اندیشه تلورانسیک و پلورال، صدها جنگ را راهبری کرده و را به یادگار گذاشته است و این اندیشه و عمل را در ترور اندیشه ها و آزادی عمل دیگران در کشورهای به اصطلاح مهد آزادی شاهد هستیم. 3️⃣عنکبوت مقدس و به چالش کشیدن باورها 🔸اما چرا عنکبوت مقدس به عقاید مرکزی شیعیان توهین کرده و جشنواره کَن هم تحت استیلای لیبرالیسم برایش رپرتاژ رفته و راه می‌اندازد در حالیکه نمره حداقلی به لحاظ فنی از نگاه مخاطب دریافت می‌کند؟ 🔹چرا سنبل جشنواره ای سینمای غرب، حیثیت خود را برای چنین فیلم ضعیف و سخیفی هزینه می‌کند که بخشی از پاسخ با توضیحاتی که گذشت روشن می‌شود. از نگاه غرب هر چقدر علیه بنیادگرایی از نگاه آنها که آنتی تز تفکرشان محسوب می‌شود، بنویسید و بسازید و بازی کنید امتیاز بیشتری دارید، چرا که در خدمت ترویج پلورالیسم بوده و به شمار می‌آیید. 🔸از نگاه جنگ ‌های شناختی نیز رخنه و نفوذ و گسست در باورهای اساسی دشمن یک اصل انکارناپذیر محسوب می‌شود. بطور کلی هر عملیاتی که بتواند یا ارتکازات بنیادین یا عادت واره‌، طرحواره و یا فطریات و بدیهیات جامعه‌ هدف را به چالش بکشد، یک گام به پیروزی محسوب شده و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. 4️⃣عنکبوت مقدس، استیصال در پوشش انتحار و جنون 🔹عنکبوت مقدس با صراحت و وقاحت، بنیادهای فکری ایرانیان را در راستای جنگ شناختی به چالش کشید و در صدد بوده تا دلالت های این تولید تردید را در رفتار جامعه ایرانی درو کند. 🔸و توامان، ما را کمرنگ کرده و تلورانس را نهادینه نماید و با بازنمایی خشونت آلود از اندیشه شیعی، نموده و چارچوب های انسجام زا و معنویت ساز را از نرخ بیندازد. 🔹قدرت و یکدستی جامعه ایران در بینش‌ها و جوهر سبک‌‌زندگی با قبول تمامی تفاوت ها و تکثرات در منش و جزییات برای رقیب تمدنی مان قابل تحمل نیست و جنون حاکم بر عنکبوت مقدس، نشان از و انتحار موجود در جبهه شناختی و اتاق‌های فکر غرب دارد که اینچنین عریان با فطرت شیعی به مواجهه برمی‌خیزد. زهی خیال باطل! @HOWZAVIAN
🔴 عنکبوت مقدس می‌خواهد بگوید اسرائیل قاتل زنجیره ای نیست! ✍️ شهاب اسفندیاری تحلیل محتوای مصاحبه‌های سازنده‌ی «عنکبوت مقدس» نشان می‌دهد تنها با یک مغز استعمار‌زده مواجه نیستیم. شواهد جدی از یک شخصیت Psychopath (آزارگر روانی) و Sociopath (جامعه‌ستیز) در گفتار او وجود دارد، با سطح بسیار بالایی از توهم! ۱- جالب این که خودش می‌گوید هنگام تماشای مستندی درباره سعید حنایی حس «همدردی» با او داشتم و یک «معصومیتی» در او بود! بعد ادعا می‌کند رسانه‌های ایران او را قهرمان می‌دانستند و مردم او را بی‌گناه می‌دانستند و لذا این قاتل زنجیره‌ای محصول جامعه است! ۲- می‌گوید: «هنگامی که [سعید حنایی] بازداشت شد، بخش قابل توجهی از رسانه‌های محافظه‌کار در ایران... او را قهرمانی می‌دانستند که به وظیفه مذهبی‌اش عمل کرده. بخش قابل توجهی از جمعیت طرفدار او بودند. با خودم فکر کردم کجای دنیا ممکن است مردم قاتلی را بی‌گناه بدانند؟» ۳- جالب این است که نتفلیکس به دلیل توهین‌آمیز بودن عنوان فیلم برای مسلمانان حاضر به سرمایه‌گذاری در فیلم نشده. اما این روان‌نژند می‌گوید من ترجیح می‌دهم دیگران از فیلم من احساس توهین کنند. می‌گوید مخاطبان ایرانی چون برهنگی ندیده‌اند احتمالا واکنش تندی به فیلم خواهند داشت! ۴- «با نتفلیکس برای ساخت این فیلم مذاکره داشتم. گفتند اسم فیلم باید عوض شود چون ممکن است برای مردم [مسلمان] خاورمیانه توهین‌آمیز باشد... تصمیم گرفتم با آنها کار نکنم... برایم مهم نیست اگر افرادی احساس کنند به آنها توهین شده... ترجیح می‌دهم احساس کنند به آنها توهین شده.» ۵- اعتراض اصلی این شازده به «واقع‌گرا» نبودن سینمای ایران است. می‌گوید اینکه «در ۵۰ سال گذشته»! صحنه‌های توالت رفتن زنان و زایمان زنان در فیلم‌های ایرانی وجود نداشته موجب ارائه تصویری غیرواقعی از ایران در فیلم‌ها شده و «ماموریت» ایشان آگاه کردن جهانیان از این حقایق ناگفته است! ۶-«در ۵۰ سال گذشته زنان در سینمای ایران بدن نداشتند... فقط چهره‌هایی هستند که از وسط یک پارچه بیرون زده... حتی تا مدتی قبل تصویر آدم‌ها در خیابان را نمی‌دیدی. بیشتر نماها داخلی بود و شخصیت‌ها حرف می‌زدند. اما فیلم ما واقع‌گرا است. زنان بدن دارند. مو دارند. سکسوالیته دارند»! ۷- اما بامزه‌ترین بخش آنجا است که می‌گوید «رویکرد من در شیوه‌ی فیلمسازی «اگه می‌تونی منو بگیر» است. کوبریک هم این‌طور بود. فون‌تریر هم اینطور بود. هر گونه فیلمی که فکر می‌کردند باحال است و دوست داشتند، می‌ساختند. بعدا یک عده می‌آیند ربط این فیلم‌ها را به هم کشف می‌کنند.»! ۸- سخن آخر: کارکرد فیلم «عنکبوت مقدس» در این زمانه، مانند کارکرد فیلم «سفر قندهار» قبل از حمله نظامی آمریکا به افغانستان است. هم‌راستا با تبلیغات دولت جنایتکار اسرائیل در این روزها است. آنها می‌گویند ایرانی‌ها دروغگو هستند. این می‌گوید ایرانی‌ها قاتل زنجیره‌ای هستند. ۹- قطعا نه آمریکا و نه صهیونیست‌های جنایتکار در این زمان جرأت و قدرت حمله به ایران را ندارند. اما ننگ ابدی بر پیشانی آن ایرانیانی خواهد ماند که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی مردم ایران، هم‌دست و هم‌نوا با سفاک‌ترین رژیم‌های جهان، برای تحریم و جنگ علیه ایران کوشیدند. @HOWZAVIAN
. 💠 کاهش نرخ باروری چرا؟ ✍️ علی کردانی 🔅 از پایه‌ای‌ترین علت‌‌های کاهش نرخ باروری، کاهش نرخ باور است. 🔻بکر بن صالح می‌گوید به امام کاظم(ع) نامه‌ای نوشتم، که حدود پنج سال است از طلب بچه خودداری کرده‌ام؛ امام در پاسخ او نوشت... 🔗متن کامل در صدای حوزه @HOWZAVIAN
📌نوشتاری برای بیداری/ مواجهه ی ما با اصلاح طلبان داخل نظام چگونه است؟! ✍️ هاشم کامکار، استاد دانشگاه اگر چه همگی می دانیم که بیش از ۸۰٪ رسانه های جهان در اختیار ایپک است و مجموعه ضد انقلاب ( اعم از غربیها، صهیونیستها و سعودیها و جمعی از منافقین ایرانی حقوق بگیرشان و سلطنت طلبها) به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته مشغول تولید پستهایی هستند که ضمن سیاه نمایی ، نسل جوان ما را دلسرد و از دستاوردهای بزرگ انقلاب و نظام غافل سازند و با ایجاد تفرقه و آشوب دنبال نفرت پراکنی هستند اما لازم است ما نیز به شگردهای جدیدشان نیز حواسمان باشد. یکی از روشهای تولید پست توسط ۱۵۰۰ نفر از منافقینی که در آلبانی در یک ساختمان بزرگ جمع شده اند این است که بین گروه بزرگی از مردم و نظام فاصله ایجاد کنند و اخیرا پستهایی می گذارند که ظاهرش حمایت از نظام است ولی در انتهایش جمله ای می نویسند و در آن به خودشان و اصلاح طلبان بد و بیراه می گویند و اینطور وانمود می کنند که کل اصلاح طلبان خارج از نظام و در کنار منافقین و ضد انقلاب قرار دارند و این اصلا صحیح نیست و بخش عمده ی اصلاح طلبان داخل نظام هستند و نظام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند لذا مراقب باشیم پستهایی را که کل اصلاح طلبان را خارج از انقلاب و نظام می دانند را بدون تفکر و عجولانه پخش نکنیم. مراقب باشیم. درست است که در انتخاباتهای اخیر تمام ضد انقلاب و منافقین و سلبریتی های فاسد از کاندیداهای اصلاح طلبان حمایت کرده اند اما بیش از ۸۰٪ اصلاح طلبان مسلمان و مومن و داخل نظام هستند و باید حساب ایشان را از منافقین و ضد انقلاب و منافقین مزدور جدا کنیم. اگر یادمان باشد در سال ۹۶ آراء حسن روحانی حدود بیست و سه میلیون و آراء آقای رئیسی ۱۵.۸ میلیون رای بود و البته تبلیغات مجموعه تحت نظر ایپک و ضد انقلاب هم حمایت از حسن روحانی بود. لذا ضمن هوشیاری کامل انقلابی باید حواسمان باشد در پستهایی که نشر می دهیم کل مجموعه ی اصلاح طلبان را ضد انقلاب و ضد نظام و رهبری معرفی نکنیم. اینگونه جهت گیریها خواست دشمن است و فاصله ها را بیشتر می کند. حال آنکه نظر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای جذب حداکثری است. خیلی مراقب باشیم. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔻سفار‌تخانه‌های شورش‌زا ✍️ احمد جهان بزرگی از مشروطه به بعد سفارتخانه های خارجی برای الوات و فواحش حساب ویژه ای باز کرده اند. این افراد به دو دسته تقسیم می شوند: الوات و فواحش هنرپیشه و الوات و فواحش کف جامعه. رضا پالانی از الوات کف جامعه بود که در طویله اسب و قاطر قشو می کرد و همه میرپنج ها به آیرون ساید گفتند جز او کسی توان لشکر کشی به تهران رو نداره. در کودتای ۲۸ مرداد کرمیت روزولت با ساماندهی الوات و فواحش آنها را در برابر مردم قرار داد. امروز نیز سفارتخانه ها بر این دو دسته تأکید زیادی دارند و این مسئله در شورش آبان ۹۶ کاملا مشهود بود. البته امروزه برای روحیه دادن به کف خیابانیها از الوات و فواحش هنرپیشه استفاده شایانی می کنند. همانها که صدا و سیما در هر رویدادی در ایران آنها را به عنوان فیلسوف و جامعه شناس و روانشناس به قاب تلوزیون می کشاند. اما این ها کور خوانده اند، حزب اللهی های جان برکف تربیت شده مکتب خمینی ره دودمانشان را به باد خواهند داد. @HOWZAVIAN
. ⚫️ 4 دهه روزنامه‌نگاری یک روحانی مجری‌گری برنامه رادیویی نهضت روحانیت در ایران که در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از عراق پخش می‌شد، از دیگر سوابق دعایی است. @HOWZAVIAN متن کامل یادداشت👇👇
⚫️ 4 دهه روزنامه‌نگاری یک روحانی روز گذشته (یکشنبه 15 خرداد) حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیر مسؤول روزنامه اطلاعات درگذشت. به گزارش «وطن‌امروز»، محمود دعایی که روز گذشته در 81 سالگی بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت، از سال 1359 تاکنون سرپرستی روزنامه اطلاعات را بر عهده داشت. دعایی سال 1320 در یزد متولد شد و پس از پایان مقطع دبیرستان، به حوزه علمیه کرمان رفت و فراگیری علوم دینی را آغاز کرد. وی که سال 1346 سطوح عالیه حوزه را به پایان رساند، از همان ایام به وادی مبارزه علیه رژیم پهلوی وارد شد و به خاطر اینکه تحت تعقیب رژیم قرار گرفت، برای ادامه تحصیلات به عراق رفت. دعایی در خلال فعالیت‌های انقلابی خود، به اروپا و کشورهای غرب آسیا مثل لبنان، عربستان، سوریه، اردن، افغانستان و پاکستان سفر کرد. وی همچنین به مدت ۷ سال سخنگوی نهضت روحانیت مبارز در ایران بود و در سال‌هایی که امام خمینی(ره) در تبعید عراق به سر می‌بردند، وی از همراهان امام بود. علاوه بر این دعایی یکی از رابط‌های امام خمینی با سازمان‌ها و انجمن‌های اسلامی و مبارز دانشجویی و برخی شخصیت‌های مبارز خارج از کشور به شمار می‌رفت. مجری‌گری برنامه رادیویی نهضت روحانیت در ایران که در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از عراق پخش می‌شد، از دیگر سوابق دعایی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه 57 نیز محمود دعایی به خاطر فعالیت در عراق، به عنوان نخستین سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور انتخاب شد و به بغداد رفت. اما عمر این مسؤولیت کوتاه بود و او اواخر سال 58 به ایران بازگشت و در بیت امام خمینی مشغول به کار شد. در این دوران بود که وی با حکم امام خمینی(ره) اجازه دریافت وجوهات شرعیه را دریافت کرد. در نهایت محمود دعایی اردیبهشت‌ماه سال 59 از سوی امام خمینی(ره) به عنوان سرپرست روزنامه اطلاعات انتخاب شد. در حکم انتصاب دعایی از سوی امام خمینی آمده است: از آنجا که مطبوعات کشور در ساختن جامعه نقش موثری را ایفا می‌نماید، جنابعالی را به خاطر شایستگی و لیاقتی که در اداره این گونه امور دارید به سرپرستی روزنامه اطلاعات که مربوط به مستضعفین است منصوب می‌نمایم. امید است این روزنامه را در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی اداره نمایید. دعایی سابقه حضور در ۶ دوره مجلس شورای اسلامی از سال 1359 تا 1382 را در کارنامه سیاسی خود داشت. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙏🏻 درس تقوا... ✍️محمدجواد محمودی ✅ یک بخش از سخنان در ، درس بسیار مهمی به من داد! 👈🏻آن جایی که مخالفت خودشان را با کاری که در حین صحبت‌های رُخ داد اعلام کردند و فرمودند کار صحیحی نبود. ⛔️همه می‌دانیم علّت آن شعارها چه بود... ولی در هر حال، روش و راه ابراز، غلط و غیراخلاقی بود!!! 🔸 می‌دانستند آن کسانی که در حرم هستند، از جمله آن‌هایی که شعار دادند، به ایشان آمده‌اند، و چه بسا آن شعارها را هم از سر حمایت از ایشان سرداده‌اند... 🖐🏻شاید اگر من با این ظرفیت کم و محاسبات غلط، به جای ‌بودم، حرفی نمی‌زدم و عبور می‌کردم و حتی خوشحال می‌شدم از این مسئله؛ چه برسد به اینکه بخواهم تذکر دهم و مخالفتم را همان جا اعلام کنم، و علی‌القاعده هر سیاستمدار دیگری هم بود، همین کار را می‌کرد... ❌امّا دیدیم که این مرد در قامت یک سیاستمدار تمام عیار، نهایت تقوا را رعایت کرد و بدون ذره‌ای مماشات، کرد و مخالفت خود را اعلام نمود... 🌱اینکه گفته می‌شود «سیاست ما عین دیانت ما است»، معنایش همین ظرافت‌ها در رعایت امر است... ⚖️این منش و مراقبت را مقایسه کنید با کسانی که بعضا به اسم و ، و به رسم آنکه «هدف، وسیله را توجیه می‌کند» هر و و و را بر خود جایز می‌دانند‼️ 🚶🏻‍♂️تفاوت از کجا تا کجاست... (علیه‌السلام): «هر که تقوای الهی پیشه کند، خواه ناخواه، مورد مردم قرار می‌گیرد، گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند.» @HOWZAVIAN
📌اپوزیسیون (Opposition) ✍️ حجت الاسلام محمد ملک زاده اپوزیسیون که در لغت به معانی «موضع گیری مخالف در برابر یک نظریه یا سیاست» و «حزب، جبهة یا گروه مخالف» ترجمه شده است ؛ در اصطلاح سیاسی به مجموعه افراد یا نهادهایی در درون یک کشور گفته می‌شود که به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، عقیدتی و دینی مخالف اصل نظام سیاسی یا دولت حاکم و یا بخش‌هایی از حکومت بوده و گاه نیز خواهان براندازی اساس نظام یا دولت حاکم می‌باشند. با توجه به تعریف فوق، جلوه‌های مختلف اپوزیسیون در کشورها را می‌توان شامل انواع گوناگون مانند قدرت‏طلب، اصلاح‏طلب و انقلابی مورد مطالعه قرار داد. اپوزیسیون قدرت‏طلب شامل مخالفینی است که مخالفت آنها صرفا برای کسب قدرت است و برای رسیدن به این هدف با تمام گروه‌های سیاسی مخالف خود مخالفت می‏ورزند. اپوزیسیون اصلاح‏طلب مخالفینی را در بر می‏گیرد که اساس نظام سیاسی را قبول دارند ولیکن مخالف سیاست‏های جاری آن هستند. اپوزیسیون انقلابی نیز شامل مخالفینی است که با کل نظام سیاسی حاکم مخالفت می‏ورزند. بررسی جایگاه و عملکرد اپوزیسیون در کشورهای مختلف نشان می‌دهد اپوزیسیون انقلابی در هیچ کشور و نظامی –اعم از نظام‌های استبدادی یا دموکرات- از آزادی عمل برخوردار نیست؛ مثلٱ در بریتانیا و کانادا و فرانسه گرچه طبق قانون احزاب اپوزیسیون به صورت رسمی در کنار دولت حاکم -که نتیجه انتخابات است- فعالیت می کنند، اما آنان هیچ‌گاه مخالف اصل نظام سیاسی مستقر نیستند. احزاب بریتانیا و فرانسه و... صرفا در پی کسب منافع گروهی هستند و در نتیجه مخالفتشان با حکومت حاکم در کشورشان واقعی و بنیادین نیست. این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران به رغم تبلیغات اغواگرانه که نظام را به دیکتاتوری و عدم آزادی اپوزیسیون متهم می‌کنند، مخالفینی در درون حکومت آزادانه به فعالیت مشغولند که گاه اساس نظام را نیز قبول ندارند؛ به عنوان مثال برخی سلبریتی‌ها و هنرمندانی که با فعالیت در برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی و با امکانات نظام اسلامی معروف شده‌اند، آزادانه اساس نظام اسلامی را زیر سوال می‌برند؛ با اقدامات خود در جشنواره‌های خارجی به وطن و مردم خود خیانت می‌کنند؛ و... . در آبان ۱۳۹۷ ده گروه و حزب از اپوزیسیون مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران با امضای تفاهم‌نامه مشترک برای سرنگونی جمهوری اسلامی متحد شدند و زمانی که با به راه انداختند شورش‌های خیابانی و آسیب به اموال عمومی حکومت در برابر آنان ایستاد، جمهوری اسلامی را به دیکتاتوری و عدم تحمل اپوزیسیون متهم ساختند! @HOWZAVIAN
🔻قصه شهر فراموش می‌شود ✍️ فاطمه میری آثار تاریخی قلب تپنده تمدن شهر است‌. شهری که قرار است قدمتش را به حال و آینده شهر گره بزند. میراث ماندگاری که از پس ادوار مختلف به دست ما رسیده است. گاه در طول تاریخ ستم دیده است گاه تبر چشیده اما پا برجامانده که فرزندِ آدم بیاید، ببیند وعبرت بگیرد؛ فاعتبروا یا اولی الابصار مجموعه‌های تاریخی امانتی بوده که از گذشتگان به ما رسیده و قرار است ما هم به دست آيندگان برسانیم. این رساندن فقط به معنی رساندن تن رنجور و جسم خاکی این ابنیه تاریخی نیست. بلکه روح حاکم بر آن بنا که از طریق بنّای نازک کار به دست ما رسیده، روح حاکمی که پس گذشت ها و ایثار و مبارزات و ملایمت و ناملایمات روزگار استوار ایستاده است. وقایعی که در آن محل اتفاق افتاده. وقایعی که مسیر زندگانی مردمانی را تا به امروز تحت الشعاع قرار داده‌است. باید پاسداری کنیم از هرآنچه در طول تاریخ براین خاک پر گهر گذشته. از هرچه که ما را بیشتر وصل می‌کند به هویتی تاریخی. از هرچه که پاسخی به سوال‌های امروز ماست. اما اگر از حال و روز این اماکن بپرسید می‌گویم: خوب نیست. شاید تمام داشته‌های یک بنا فقط در دیدن مختصر آن خلاصه می‌شود. که اگر حالی باشد و پرسش‌گری باشد و پاسخ دهنده‌ای دانا باشد. گاهی شده که کیلومترها سختی سفر را به جان خریده‌ام که فلان موزه را بازدید کنم. گنجینه‌هایی که چشم دنیایی در به‌دست‌آوردن آن است. آن ‌وقت با فردی کسل و خواب آلود مواجه می‌شوم که حتی حال روشن کردن چراغ ها را ندارد. اهل سیاه نمایی نیستم اما دلم می‌سوزد برای آن نوجوان که از طرف مدرسه به دیدن موزه‌ی شهرش می‌آید و وقتش را به کودکی می‌گذراند. شاید آخرین باری باشد که می‌آید هویت شهرش را بشناسد. باید دلسوزی باشد که داستان‌های کهن‌شهر را گوشش برساند. در طول سفرم به قزوین به موزه خوشنویسی سری زدم. حال خوبی که می‌خواستم،نصیبم نشد. فقط حسرتی ماند که مرا وادار به نوشتن کرد. حسرت لحظات شیرین دختران نوجوانی که آمده بودند شهرشان رابشناسند. حسرت لحظاتی که به یغما می‌رفت. شاید در دلشان خوشحال بودند از کم شدن حتی یک ساعت درسی. شاید دیگر اینجا نیایند، شاید بچه‌هایشان را نیاوردند که شهرشان را بشناسند. شاید در کنار دست فروش سبزه‌میدان بایستند ولی وقتی برای دیدن عمارت نگذارند. شاید هزار شبکه اجتماعی نارفیق بیاید و او را از هویتش بکند و او وصل به جایی نشده باشد و دل در گرو هویتش نبسته باشد. شاید تا آخر عمر نداند شهرش ۵۷ سال پایتخت شیعی بوده آن هم در همین عمارت کلاه فرنگی؛ از پس طوفان‌های عثمانی و ازبک و... شاید اگر می‌دانست در کنار عمارت، کلاه را جایگزین مقنعه مدرسه نمی‌کرد. شاید از کنار خط عماد الکتاب بگذرد و یا حتی عکس هم بگیرد ولی نداند شهرش پایتخت خوشنویسی ایران است. شاید نفهمد که میراث اصلی باقی مانده از پدربزرگهایش همین حُسن خط است. دلم می‌سوخت برای کارمندی که آخر هفته را برای بازدید از شهرش گذاشته بود و از این همه مطلع، تور لیدری ناپخته نصیبش شده بود که وقتی سوالی می‌پرسید می‌گفت من طبیعت شناسم و برای پر شدن وقت شما را به اینجا آورده ام. شاید این پدر هیچ‌وقت دست کودکش را نگیرد و این‌جا نیاورد. شاید هیچ وقت نداند که کجا زندگی کرده‌است. کاش بدانیم که کجای تاریخ ایستاده‌ایم. @HOWZAVIAN
🛑 مجمع روحانیون قراراست تاکجا شریک دزد و رفیق قافله باشد؟! ✍️ بهزاد زارع، نویسنده حوزوی مجمع روحانیون مبارز باز هم در سالگرد امام خوبی‌ها و صداقت، با صدور بیانیه‌ای دست به فرافکنی زد و به‌جای پاسخگویی از عملکرد منافقانه برخی از اعضاء ومواضع خود با فرار رو به جلو همچنان در پی تطهیر خود است. دم زدن از امام، از سوی جماعتی که همواره (فهمیده یا نفهمیده) در عمل علیه امام حرکت کرده‌اند؛ جوک تلخ و نابه‌جایی است و شایستهٔ این روزها که مردم در تداعی یاد امام سفر کردهٔ خود غمگینند نیست! در این بیانیه به‌طرز ناجوانمردانه‌ای با نادیده گرفتن همه دستاوردهای فعلی نظام، وضعیت اداره کشور و مردم، «هولناک» عنوان شده است ومدعی انحراف آشکاردرمسیرنظام شده، در حالی‌که به اعتراف صریح دشمن، نظام در ۴۴ سال گذشته هرگز از چنین اقتداری برخوردار نبوده است، بله در کنار پیشرفت‌های خیره‌کننده، کسی منکر عقب افتادگی‌ها نیست، و این عقب‌ماندگی‌ها محصول قصور برخی مسئولان و عمل نکردن به سیره امام است که امروز هم رهبری به آن اشاره فرمودند. امامحل نفاق اینجاست که در ۴۴ سال گذشته، دقیقاً مسئولان و مدیران مورد حمایت همین مجمع به اصطلاح روحانیون، عامل اصلی عمده این عقب‌افتادگی ها در برخی بخش‌ها بوده‌اند و جای بسی شگفتی است که این جماعت به‌جای عذرخواهی از مردم بابت حمایت کورکورانه خود که موجب تحمیل مدیران بی کفایت به مردم شد؛با فرافکنی، پیشرفت‌های خیره کننده نظام را منکر می‌شوند و با بی‌انصافی تمام، همه توان خود را برای سیاه‌نمایی و مأیوس کردن مردم به‌کار می‌گیرند! 🔗 متن کامل در افکار حوزوی @HOWZAVIAN
✔️ چند ناگفته و پشت پرده از حمله سایبری صهیونیستی به شهرداری تهران ✍️مهدی جهان تیغی، تحلیلگر و فعال رسانه ای ⭕️ ابعاد حمله به برخی سامانه های خدمات شهری پایتخت ✍️ با اظهارات اخیر رئیس شورای شهر تهران، حمله سایبری صهیونیست‌ها به برخی سامانه‌های شهرداری تهران به صورت رسمی تایید شد. 👈 اما در ادامه چند ناگفته از دلایل حمله سایبری صهیونیست ها به سامانه های شهرداری تهران را می خوانید: 1️⃣ در نگاه اول از مجموع جنگ سایبری که تاکنون کشور با آن مواجه بوده، حمله به شهرداری تهران یک موضوع چندان دور از ذهن به منظور سوژه شدن برای حمله سایبری نیست. اساسا اخلال در مراکزی که به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهند، به منظور ایجاد نارضایتی یک اصل محسوب می‌شود. همچنانکه پیش از این نیز دشمن در قضایای هک مراکز سوخت‌گیری تلاش کرده بود که کشور را وارد یک فتنه بنزینی کند که در همان ساعات اول با هوشیاری مسئولین دولتی، امنیتی و به خصوص با همکاری و صبر مردم، این فتنه در نطفه خاموش شد. 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پاپ: سلام مرا به رهبر ایران برسانید 💎 پاپ: من به چند دلیل برای ایران احترام قائلم ... ✔️ سفر به واتیکان و دیدار با پاپ به روایت آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه 🔗تهیه شده در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
🔅پرچمداران ابتذال فرهنگی کاربر فعال فضای مجازی در توئیتی نوشت: ‏یکی از دلایل اصلی تغییر سبک زندگی جوانان ایران در ۲۵سال اخیر، مخصوصا در انتخاب نوع پوشش و ترویج اباحه‌گری و ‎ارتجاع، همین ‎سلیبریتی‌های دوزاری بودن که به واسطه شهرت و الگو قرارگرفتن از سوی بخشی، باعث ابتذال فرهنگی و ترویج اسکولیسم سیاسی در جامعه شدن! 🔅بهانه‌تراشی آژانس ‏فعال فضای مجازی دیگری نوشت: آژانس انرژی اتمی که بیشترین نظارت رابر ایران دارد گفته: درباره اینکه ایران به دنبال سلاح هسته ای است یا نه تردید دارد. ما این همه نظارت پذیرفتیم باز نسبت به ما بدبین هستند، چه کاری است؟ یک بار برای همیشه سلاح هسته‌ای بسازیم، بعد بگوییم: خیالت راحت شد؟ حالا بگذار فعالیت صلح آمیزمان را پیش ببریم. 🔅شانس بزرگ برای ایران ‏عبدالرحیم انصاری در صفحه توئیتری خود نوشت: مرحوم هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دنیای فردا دنیای گفتمان است، گفته بود دلیل پیشرفت اقتصادی ژاپن و آلمان نداشتن نیروی نظامی بوده است؛ دیروز خبر آمد آلمانها در اقدامی بی سابقه بودجه نظامی خود را تا رتبه سوم جهان افزایش دادند. واقعا شانس آوردیم دوران هاشمی و روحانی به خیر گذشت! 🔅صد رحمت به روحانی! ‏فعال فضای مجازی نوشت: از حسن روحانی بدتر هم داریم! بایدن گفته بعد از دو ماه فهمیدم شیر خشک تو آمریکا وجود نداره. روحانی حداقل جمعه ها آپدیت میشد. 🔅ماشین مونتاژ سرکوب حسین اصغری درتوئیتی نوشت: ‏ارتش پهلوی بجای اینکه حافظ تمامیت ارضی کشور باشه، به ماشین سرکوب تبدیل شده بود. به تقلید از آمریکا، یه گروه ویژه در ارتش تشکیل شده بود که بهشون میگفتن "کلاه قرمزها"؛ کشتار ۱۵خرداد عمدتا کار اینا بود. یاد ارتش رضاشاه افتادم که مردم رو میکشت اما در برابر دشمن خارجی دادوبیداد هم نکرد. 🔅انقلاب اسلامی مادی نیست ‏کاربر دیگری نوشت: کسانیکه انقلاب اسلامی را مادی میبینند با کوچکترین گره و ضعفی نسخه بن بست میپیچند در حالیکه انقلاب اسلامی لله بوده وبا رهبری عالم دینی و با معرفت و شعور دینی مردم به پیروزی رسیده. پس بن بست نداره چون دین خدا بن بست ندارد. 🔅ترکیه بدون تحریم اما ... ‏فعال دیگر فضای مجازی هم نوشت: تورم ترکیه از ۷۳ درصد هم گذشت! یادداشت کنید: بدون تحریم؛ بدون جنگ؛ بدون تضاد با اسرائیل؛ با ارتباط سیاسی و اقتصادی با دنیا، و بدون تقابل جدی با آمریکا و اروپا. 🔅اعتراف گینس حسن رحیم پور در صفحه توئیتری اش نوشت: ‏تشییع پیکر امام خمینی در گینس به عنوان بزرگترین مراسم وداع با یک انسان در همه تاریخ و جغرافیای شرق و غرب خوانده شده است. @HOWZAVIAN
. 💐 هوای حرم ✍️ استاد جواد محدثی علی بن موسی، هشتمین قبله است، هشتمین بهانه برای عشق ورزیدن، دوست داشتن و گریستن! سرزمین طوس، میقات هزاران موسای کلیم است، مغناطیس دل‌های شیدا، منزل هزاران مجنون بیدل. کوی رضا(ع)، مأمن جان‌های عاشق و پناه دلسوختگان است. غریب خراسان، آشنای دل‌های محبان و شفیع اهل ولایت است. میلادش مبارک، که فرصت ابراز عشق و بهانه اظهار محبت به اهل بیت(ع) است. @HOWZAVIAN
. 💐 السلام علیک یا اباالحسن الرضا المرتضی به مناسبت میلاد امام رئوف، پوسترهای علمی/اینفوگرافی، جهت ملاحظه و بازشناسی شخصیت و سیرت رضوی، و بازنشر در فضای مجازی تقدیم مخاطبان و کاربران محترم می‌شود👆 @HOWZAVIAN